Sikäli jos näin kehien ulkoa paikallistan kohdan oikein, niin on kyllä harvinaisen persereikä tuo kohta ja porukke tekee, kuten Lauri sanoi. Loppuun asti ”mukamas suoraan” ja otetaan sijoitukset just ennen, kuin on pakko. Yhden Volvokuskin sain ilmeisen kovasti loukkaantuneeksi ja mielensä pahoittamaan, kun en jättänytkään hänen odottamaansa tilaa jo valmiiksi lähes seisovaan jonoon. Väkisin sitten änkesi taakseni vilkuttelemaan valojaan. Jep, otin tilan pois ihan tahallani, kun aikani jonossa seistessä seurasin paikallisten käytöstä, joka näyttää olevan puhdas sääntö.h_lauri kirjoitti:Viikonloppuna tuli tuosta kolmasti ajettua. Kakkoskehälle menevät ajavat keskikaistaa ja tunkevat vasta liittymän lähestyessä sinne uudelle.FinPat kirjoitti:Tähän jotain positiivistakin eli Tuomarilan liittymän levennys Kehä II liittymään asti on nyt valmis ja selkeästi keventää Turun tien pullonkaulaa. Elän myös toivossa että tänä keväänä Espoon IKEA:n kohdalla ex-Kirkkojärvi ei tulvi tielle saakka kun ovat saaneet tien korotuksen tehtyä.Peki kirjoitti:Kaikilla on omat tietyöriesansa. Espoolaisilla kehä I ja helsinkiläisillä Mechelininkatu.
Liikenteestä
Valvoja: Moderators
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Liikenteestä
Aamuruuhkassa Tuomarilasta tulevat pääsevät nyt joustavammin Turun tielle ja Kehä II:lle pyrkivät taas pois sieltä ja parannus on huomattava.h_lauri kirjoitti: Viikonloppuna tuli tuosta kolmasti ajettua. Kakkoskehälle menevät ajavat keskikaistaa ja tunkevat vasta liittymän lähestyessä sinne uudelle.
Viikonloppuisin tuolla tiellä liikkeellä siis amatöörejä!
Re: Liikenteestä
Ja ennen liittymän lavennusta tilanne oli paljon pahempi!Alfissimo kirjoitti:Sikäli jos näin kehien ulkoa paikallistan kohdan oikein, niin on kyllä harvinaisen persereikä tuo kohta
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
Joo aamuruuhkasta ei ole kokemuksia. Kakkoskehän opastehan on kyllä ihan siellä alkupäässä, niin että olisivatko vaan ajaneet navilla "600 metrin päässä poistu liittymästä...".FinPat kirjoitti:Aamuruuhkassa Tuomarilasta tulevat pääsevät nyt joustavammin Turun tielle ja Kehä II:lle pyrkivät taas pois sieltä ja parannus on huomattava.h_lauri kirjoitti: Viikonloppuna tuli tuosta kolmasti ajettua. Kakkoskehälle menevät ajavat keskikaistaa ja tunkevat vasta liittymän lähestyessä sinne uudelle.
Viikonloppuisin tuolla tiellä liikkeellä siis amatöörejä!
Puhalsin eilen Leppävaarasta länteen keskikaistalla noin 100 km/h. Joku Tiidatollo sitten päätti tulla eteen 80 km/h, kun olin ehkä 30 metrin päässä. Jarrua ja pitkät päälle...ja ääliökin jarrutti. Voi hyvä isä sentään!
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Aamulla idi... päätti räväyttää edessäni takasumarit päälle kevyessä lumisateessa, välimatkan ollessa n.50m. Itselläänkin oli auto saman matka päässä. Eikö nähnyt tämän valoja ja miettinyt takahalogenien tarvetta? Eikä yksi lamppu riittänyt...
Loppuviikko meneekin näitä unohtuneita kiiluja tuijotellessa.
Loppuviikko meneekin näitä unohtuneita kiiluja tuijotellessa.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Tarkempaa lokaatiota tietämättä, jos ei ihan taajamavauhdeissa oltu niin voisiko tuossa olla ensin seuraus ja sitten syy?nipaka kirjoitti:Aamulla idi... päätti räväyttää edessäni takasumarit päälle kevyessä lumisateessa, välimatkan ollessa n.50m.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Aamulla laitoin kotipihassa takasumarin päälle ja vähän matkaa ajettua sammutin, kun totesin lumipölyn liki olemattomaksi.
Jos se oli Qashqai-kuski, joka oli unohtanut sytyttää etusumarit jo kotipihassa ja nyt sytytti virheen huomatessaan vahingossa molemmat. En tiedä ko. auton valojen toimintalogiikkaa, miten kytketään ja onko vahinko mahdollinen, mutta järjestään Qashgait kulkee sumareiden voimalla. Näyttääkö sie hienommalta...nipaka kirjoitti:Aamulla idi... päätti räväyttää edessäni takasumarit päälle kevyessä lumisateessa
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Näin muuten eilen sellaisen ihmeen kuin sumuparkit, kun farkkuaccordiksi paljastunut Honda lähestyi moottoritiellä valojen kirkkaudesta päätellen kolmen parkin ja yhden tuikkukynttilän voimin. Ainakaan ei häikäse muita.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Liikenteestä
Mikä logiikka niissä etusumareiden polttamisessa on jos on joko pimeää, sataa vettä tai lunta, ja kuitenkin ajellaan jonossa niukalla turvavälillä kahdeksaakymppiä? Puhun siis oikeista etusumareista, joiden valokuvio selvästi pirstoutuu ja ärsyttää eniten juuri kohdatessa enkä mistään muista valoista. Kai nuo on kuitenkin pitänyt napista painaa erikseen päälle eli joku ajatuskuvio ratin takana on tehty.
Ps. Takasumari taas ei tunnu syttyvän yhtään niin helposti, vaikka keli alkaisi jo tätä edellyttämään pöllyävän lumen vuoksi.
Ps. Takasumari taas ei tunnu syttyvän yhtään niin helposti, vaikka keli alkaisi jo tätä edellyttämään pöllyävän lumen vuoksi.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
Elämänkoululaisten oppaassa todetaan takasumuvalosta seuraavasti: käytetään ainoastaan syyspimeällä vesisateessa, jolloin siitä on eniten haittaa muille tienkäyttäjille. Pöllyävässä lumessa päivähämärässä pakkaskelillä on kiellettyä kytkeä takasumuvalo päälle koska siitä saattaisi olla jotain hyötyä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Joissain autoissa sumarit on yhdellä kytkimellä niin, että ekassa tasossa syttyy etusumarit ja tokassa tulee mukaan takasumarit. IMO toistepäin olisi parempi, kun en ole vielä sellaista keliä kohdannut, jossa etusumareilla tekisi jotain ja takasumari on turha, toisinpäin kyllä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Valosankareista havainto aamulta: tojota prius tulee ennen aamuviittä vastaan sankahkossa räntäsateessa pelkillä huomiovaloilla. Perä luonnollisesti pimeänä. Lievää huumoria tilanteeseen toi katolla oleva juusto, eli ei se ammattiautoilijan status vielä tarkoita että autoilusta jotain tajuaisi
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Re: Liikenteestä
Puolison pyörän selästä bongaamaa:
Valoton pakettiauto ajaa aamun tunteina teollisuusalueella, kuskilla otsalamppu näyttämässä tietä. Kaikkea ne renkaat kuljettavatkin.
Valoton pakettiauto ajaa aamun tunteina teollisuusalueella, kuskilla otsalamppu näyttämässä tietä. Kaikkea ne renkaat kuljettavatkin.
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Liikenteestä
^ Mahtoikohan olla tämä sama sankari: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... b8c9ee3bf5
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Tie 55. Rajoitus 80, Nyt navinopeus oli etummaisen määrätessä 70 km/h. Tie hieman sohjoinen harvahkoa märkää lumisadetta. Näkyvyys kilometriluokassa. Mitään tarvetta ylimääräisille valoille ei ollut.Polforea kirjoitti:Tarkempaa lokaatiota tietämättä, jos ei ihan taajamavauhdeissa oltu niin voisiko tuossa olla ensin seuraus ja sitten syy?nipaka kirjoitti:Aamulla idi... päätti räväyttää edessäni takasumarit päälle kevyessä lumisateessa, välimatkan ollessa n.50m.
Eikö nämä ääliöt tajua että jos he näkevät edellisen auton perän, takanatuleva näkee omansa. Edellyttäen että takavalot on päällä. Sekin tuntuu olevan kovin vaikeaa ymmärtää.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Liikenteestä
^ eihän ne takasumarit nyt paljoa häikäise vai ?
Itsellä myös idioottimainen tapa käyttää lähes aina sumussa, räntä- tai lumisateessa tai
muuten huonon näkyvyyden oloissa molempia sumareita...
Anekdoottina viime Turun reissulla illalla paloi CFemmasta ( X7) parin minuutin
välein H7:t joten räntäsateessa pilkkopimeässä Huittisten ja Turun välissä
ei huvittanut vaihtaa polttimoita vaan päästelin määränpäähän päiväajovalot/sumari ja pitkät -
yhdistelmällä ... joo oli aika jyrkkä valotehon ero noissa. Hyvin täsmälliesti on lamppujen kestoaika
näemmä mitoitettu.
Itsellä myös idioottimainen tapa käyttää lähes aina sumussa, räntä- tai lumisateessa tai
muuten huonon näkyvyyden oloissa molempia sumareita...
Anekdoottina viime Turun reissulla illalla paloi CFemmasta ( X7) parin minuutin
välein H7:t joten räntäsateessa pilkkopimeässä Huittisten ja Turun välissä
ei huvittanut vaihtaa polttimoita vaan päästelin määränpäähän päiväajovalot/sumari ja pitkät -
yhdistelmällä ... joo oli aika jyrkkä valotehon ero noissa. Hyvin täsmälliesti on lamppujen kestoaika
näemmä mitoitettu.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Sinulla ei ole minun silmiä. Juu, eihän ne pitkätkään häiritse kun niitä ei tuijotaJiitee kirjoitti:^ eihän ne takasumarit nyt paljoa häikäise vai ?
Itsellä myös idioottimainen tapa käyttää lähes aina sumussa, räntä- tai lumisateessa tai
muuten huonon näkyvyyden oloissa molempia sumareita...
Sumareita käyttäessäsi nopeutesi olet tietenkin laskenut max 60 km/h, eihän 10m:n valokuviosta muuten ole hyötyä.
toivottavasti tarkoitit molemmilla sentään vasenta ja oikeaa. Ennenkuin käytät sitä toista nappia, tarkasta näetkö edellämenijän. Ja peilistä näkee kuinka takana pöllyää.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Onhan se jo 2,5s, mutta hyvin voi noilla spekseillä takasumarin viesti olla "etsä viitsitsä jättää vähän enempi väliä".nipaka kirjoitti:Tie 55. Rajoitus 80, Nyt navinopeus oli etummaisen määrätessä 70 km/h. Tie hieman sohjoinen harvahkoa märkää lumisadetta. Näkyvyys kilometriluokassa. Mitään tarvetta ylimääräisille valoille ei ollut.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Kaikkihan on mahdollista, yleensä jarruvalolla tuo ilmoitetaan. Ei kuitenkaan luulisi välimatka häiritsevän kun itsellään oli vastaava etäisyys edelläkulkevaan.Polforea kirjoitti:Onhan se jo 2,5s, mutta hyvin voi noilla spekseillä takasumarin viesti olla "etsä viitsitsä jättää vähän enempi väliä".nipaka kirjoitti:Tie 55. Rajoitus 80, Nyt navinopeus oli etummaisen määrätessä 70 km/h. Tie hieman sohjoinen harvahkoa märkää lumisadetta. Näkyvyys kilometriluokassa. Mitään tarvetta ylimääräisille valoille ei ollut.
Itse lasken valonkäytön syyksi typeryyden, osaamattomuuden ja orjalliseen ohjeiden noudattamiseen vailla tilannetajua.
Huonolla säällä voi takasumuvaloa käyttää. Ja sää oli huono. Vähän sohjoa tiellä ja heikkoa lumisadetta
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
Tämä ketju muistissa kokeilin äsken kummasta kytkimestä menee kumman pään sumarit päälle... - ei hirveen usein ole tullut käytettyä... (ollenkaan)
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Liikenteestä
nipaka kirjoitti:Sinulla ei ole minun silmiä. Juu, eihän ne pitkätkään häiritse kun niitä ei tuijotaJiitee kirjoitti:^ eihän ne takasumarit nyt paljoa häikäise vai ?
Itsellä myös idioottimainen tapa käyttää lähes aina sumussa, räntä- tai lumisateessa tai
muuten huonon näkyvyyden oloissa molempia sumareita...
Sumareita käyttäessäsi nopeutesi olet tietenkin laskenut max 60 km/h, eihän 10m:n valokuviosta muuten ole hyötyä.
toivottavasti tarkoitit molemmilla sentään vasenta ja oikeaa. Ennenkuin käytät sitä toista nappia, tarkasta näetkö edellämenijän. Ja peilistä näkee kuinka takana pöllyää.
Eikun etu ja takasumareita - pistän ne yleensä samaan aikaan päälle. Jos itsellä huono näkyvyys eteen niin
jollakin takana tulijalle sama juttu. Valo(yli) herkkyys lienee vaikeata välttää ainakin pimeänä vuodenaikana liikenteessä. Itsekin iän myötä ( paappaiässä nyt ) hiukan enemmän väsyy pimeällä ajaessa vrt. päivänvalolla ajaessa verrattuna nuoruusvuosiin. 40 vuotta autoilua takana .
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Re: Liikenteestä
Eri kaupunki, mutta hengenheimolaisia tuntuisivat olevan. Pakettiauto ja pimeä liikennekäytösTurre kirjoitti:^ Mahtoikohan olla tämä sama sankari: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... b8c9ee3bf5
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
Totta, pitkät ei häikäise, kun niitä ei tuijota, motarilla.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Liikenteestä
Huomio tuohon valojen kokemiseen häikäiseväksi yleisesti siis, tuli vaan tuosta valojen häirittemisestä mieleen:
Äitini valitteli vastaantulijoiden valojen häikäisyä ja ylipäätänsä hankaluutta nähdä huonossa kelissä ( omatkin ajovalot kai heijastelivat ikävästi lumi/räntä/vesisateessa). Tähän oli syynä kaihi silmissä ja valot eivät ymmärtääkseni kaihileikkauksen jälkeen häikäise samaan tyyliin.
Äitini valitteli vastaantulijoiden valojen häikäisyä ja ylipäätänsä hankaluutta nähdä huonossa kelissä ( omatkin ajovalot kai heijastelivat ikävästi lumi/räntä/vesisateessa). Tähän oli syynä kaihi silmissä ja valot eivät ymmärtääkseni kaihileikkauksen jälkeen häikäise samaan tyyliin.
Suoraan vaan suoraa
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Liikenteestä
Itse taisin olla tänään se munakuski. Oli Volvo V70 hyytynyt tien poskeen kasitielle. Oli puoliksi pientareella ja puoliksi valtatiellä. Hätärit päällä. Varovaisesti ohitin, kun oli vastaantulijoitakin. Pari kilsaa ajettua tuli mieleen olisiko pitänyt pysähtyä jos olikin oikea hätä (sairaskohtaus). Jos oli vain tekninen vika niin olisi kyllä voinut viedä varoituskolmion kauas tulosuuntaan niin kenenkään ei tarvitsisi pysähtyä turhaan.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Liikenteestä
Tarkoititko tällaista pyörimistä? https://www.youtube.com/watch?v=7mhw1Gy-yHIlerppu kirjoitti:Fuusk. Noh, leluja ostamalla saa leluja. Eihän tää tosiaan jää paikalleen keskiakselin ympäri pyörimään jos renkaat kääntää linkkuun ja tarjoilee jalkaa kaasupolkimelle. Eipä tosin itsellä ole ollut kuin yksi auto joka sen teki - 1gen ML, siinä oli 3 lukkoa, ei toki napalukkoja. Ja low range, joten sillä ihan oikeesti pääsi paikkoihin, toki renkaiden rajoissa. Mutta siis F34, takalukkokin on vaan (muistinvaraisesti) joku 36% hienosteluvekotin. Toimii ajossa yllättävän hyvin, mutta jos alkaa ihan akuismaisesti testaamaan, niin - noh, on se parempi kuin suurin osa niistä leluista joita nelivedoiksi jotkut kutsuvat. Mutta asiaa edes vähän ymmärtäville tulee suupieliin söpöstä yrityksestä pieni hymynkare. Oh well, perheautoksi ihan riittävä meidän käyttöön. Ja sähköaivo-avustettuun pieneen iloitteluun tällaiselle autoilun monilahjattomuudelle ihan vallan mainio.Polforea kirjoitti:Soon muuten keskellä kytkin, ei lukko.lerppu kirjoitti:Sentään keski- ja takalukot,
Ei siihen mitään lukkoa tarvitse. Ei keskellä eikä takana.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
Nope. Tarkoitin että parkista renkaat linkkuun ja sitten kaasu pohjaan. Auto pyörii siten että keskipiste ei vaella lainkaan - kummallinen olo tulee siitä. En ihan saanut tulkittua videosta olisiko hetken ollut paikallaan. F34 on suht ok, perä kuitenkin vaeltaa eikä auto pysy pyörimässä paikallaan. Mese oli kuin keskeltä olisi lyöty tanko pystyyn - jäi ihan hyrräksi paikalleen pyörimään. Veikkaan että Bimmerini keula ei ole ajantasalla ja perä työntää suhteessa liikaa...
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Liikenteestä
Kyllä se siinä ihan just jetsulleen paikallaan pyöri keskipisteensä ympärillä. Kädetkin pystyi ottamaan irti ratista.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
Ilman lukkoja? Oho. Koitan tässä miettiä miten se on mahdollista. Ja silmät pitää tarkistaa... Tasapainoinen kulkine kyllä kyseessä! Täytyypä käydä vielä jossain välissä räppäämässä tuolla LCI:llä, jos se olisi toteutettu orkkis F34 paremmin. Nelivetoja erilaisin toteutuksin kulkenut käsien läpi 5 eri yksilöä ja paljon erilaisia muitakin nelikkoja ulkoilutettu. Oma ML350 lisäksi stand still to no travel spin vain kaverin Mitsubishi EVO VIII:lla. Jossa siinäkään toki ei ollut edessä aitoa lukkoa. Ehkä vika on ollut penkin ja ratin välissä.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Liikenteestä
Torsen keskellä mutta avoin muuten. Ja tasapainoiseksi tuota värkkiä ei voi sanoa, ainakaan painojakaumaltaan. Katsoo vaikka tuosta kuvasta missä iskaritornit on suhteessa koneeseen.
https://teropee.kuvat.fi/kuvat/forsale/S2/_MG_9231.jpg
https://teropee.kuvat.fi/kuvat/forsale/S2/_MG_9231.jpg
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Liikenteestä
^ ja ^^ Joo tuossahan ne on urbaanissa liikenneympäristössä nelivedon selkeästi parhaat puolet, saa suditella rinkulaa ilman käsiä ja vetää varttamailin kiihdytyksiä pois tiehensä. Sitten kun sähköversio nelarista on alla niin voi vanteen pinnoihin pistää
sellaiset räpättimet viel kiinni, niin ei tarvii päristellä kurkkua kuivaksi
sellaiset räpättimet viel kiinni, niin ei tarvii päristellä kurkkua kuivaksi
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
^ei tarvii nykyisellään päristellä - bemarissa kuuluu pärinää kaiuttimista. ...sinänsä en voi olla pointin kanssa yhtä mieltä - nelikosta on hyötyä talviliikenteessä hurjasti ja jos autostaan saa lisäksi iloa, ei kai se keneltäkään ole pois? Jos taas piikittely kohdistui siihen että aihetta puidaan väärässä ketjussa - siitä pahoitteluni, näinhän se on.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Liikenteestä
Saadaanko 24 h:ssa toinenkin ketju vielä lukkoon
Toivottavasti tolkku pysyy mukana itse kullakin kommentoinnissa.
Jep. Lerppu sarkasmia, Watson, sarkasmia ....
Mutta Hannu Karpon kaltaisia tietoiskuohjelmia kaivataan
parantamaan liikennekulttuuria ja varsinkin meidän itse kunkin
asennetta liikenteessä. Miksi provosoituisimme jos joku töppää tai
joku pappa tykkää ajaa parin mummon kanssa kahville köröttelynopeutta ?
Kai useammalla on tuttavapiirissä esim. aloitteleva, arka autoilija tai
ikäihminen ?
Termin järkiautoilija dissaaminen tällä saitilla tuntuu varsin oudolta.
Onko meillä jokin henkinen defenssi alfistina kaikkeen
"järki" -alkuiseen sanaan, koska alitajuntamme peilaa
omaan suhtautumistamme Alfoihin ?
Systeri on alan ihminen (psykologi Espoossa).
Onko Pk-seudun ihmisen kiihkeä , kilpailusävytteinen
elämä peilaantunut myös liikennekäyttäytymiseen ?
Ei sitä ainakaan vielä 80-luvulla opiskelija-aikana tullut todettua,
vaikka tuli välillä ajettua omalla Fiiulla Espoosta Hgin keskustaan
Metsätalolle opinahjoon asti.
Tunnustaudun jossakin määrin järki-ihmiseksi ja järkiautoilijaksi liikenteessä.
Toki aina joskus tulee mokattua itsekin, kukapa meistä olisi
täydellinen. Oppimista on se, että ei tee ( tasan) samaa virhettä kahteen kertaan.
Toivottavasti tolkku pysyy mukana itse kullakin kommentoinnissa.
Jep. Lerppu sarkasmia, Watson, sarkasmia ....
Mutta Hannu Karpon kaltaisia tietoiskuohjelmia kaivataan
parantamaan liikennekulttuuria ja varsinkin meidän itse kunkin
asennetta liikenteessä. Miksi provosoituisimme jos joku töppää tai
joku pappa tykkää ajaa parin mummon kanssa kahville köröttelynopeutta ?
Kai useammalla on tuttavapiirissä esim. aloitteleva, arka autoilija tai
ikäihminen ?
Termin järkiautoilija dissaaminen tällä saitilla tuntuu varsin oudolta.
Onko meillä jokin henkinen defenssi alfistina kaikkeen
"järki" -alkuiseen sanaan, koska alitajuntamme peilaa
omaan suhtautumistamme Alfoihin ?
Systeri on alan ihminen (psykologi Espoossa).
Onko Pk-seudun ihmisen kiihkeä , kilpailusävytteinen
elämä peilaantunut myös liikennekäyttäytymiseen ?
Ei sitä ainakaan vielä 80-luvulla opiskelija-aikana tullut todettua,
vaikka tuli välillä ajettua omalla Fiiulla Espoosta Hgin keskustaan
Metsätalolle opinahjoon asti.
Tunnustaudun jossakin määrin järki-ihmiseksi ja järkiautoilijaksi liikenteessä.
Toki aina joskus tulee mokattua itsekin, kukapa meistä olisi
täydellinen. Oppimista on se, että ei tee ( tasan) samaa virhettä kahteen kertaan.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Liikenteestä
^ Mihin ryhmään me tojotero-alfismi ristisiitokset kuulutaan?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Liikenteestä
Nautiskelevat järkiautoilijat ?Kertsu kirjoitti:^ Mihin ryhmään me tojotero-alfismi ristisiitokset kuulutaan?
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Liikenteestä
Tuli käytettyä lauantaina työkaverin vinkkaamaa konstia.
Moottoritiellä oli hiljaista ja silti ohittava halusi suoraan keulan eteen.
Vilkku vasemmalle ja itse ohituskaistalle. Sitten kun oli syntynyt riittävä turvaväli, takaisin oikealle.
Jos menisi paremmin perille kuin valojen vilkuttelu.
Toinen kuski koitti hätyytellä minua isompaan vauhtiin, tekemällä hyökkäyksiä vasemman takapyörän tuntumaan, vetäytyen tästä aina aika ajoin taustalle.
Joutui raasu lopulta menemään ohi, kun ajoin tyynesti vakkarilla tasaista 104km/h nopeutta enkä reagoinut.
Moottoritiellä oli hiljaista ja silti ohittava halusi suoraan keulan eteen.
Vilkku vasemmalle ja itse ohituskaistalle. Sitten kun oli syntynyt riittävä turvaväli, takaisin oikealle.
Jos menisi paremmin perille kuin valojen vilkuttelu.
Toinen kuski koitti hätyytellä minua isompaan vauhtiin, tekemällä hyökkäyksiä vasemman takapyörän tuntumaan, vetäytyen tästä aina aika ajoin taustalle.
Joutui raasu lopulta menemään ohi, kun ajoin tyynesti vakkarilla tasaista 104km/h nopeutta enkä reagoinut.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Liikenteestä
sämpy kirjoitti:
Moottoritiellä oli hiljaista ja silti ohittava halusi suoraan keulan eteen.
Vilkku vasemmalle ja itse ohituskaistalle. Sitten kun oli syntynyt riittävä turvaväli, takaisin oikealle.
Jos menisi paremmin perille kuin valojen vilkuttelu.
Itsekin toimin aika usein tuolla tavalla.
Tuskin se perille menee.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Liikenteestä
Tuli tuossa todistettua jännää episodia kun Octavia-kuski oli todennut ettei pyörimätön takapyörä näemmä estä liikkeeseen lähtöä. Ajeli sentään aika hissukseen taajama-alueella
Eilen tuli pyörittyä vaihteeksi pk-seudulla. Jotenkin vaan aina ihmettelen, että miten vaikka tie on jäässä ja 4-tien päässä vauhtia se satanen, niin noin 15 m tuntuu olevan standardi turvavälille. Jos itse yrität pitää enempi väliä, niin heti joku vaihtaa kaistaa siihen keulan eteen. Jotenkin stressaavaa.
Eilen tuli pyörittyä vaihteeksi pk-seudulla. Jotenkin vaan aina ihmettelen, että miten vaikka tie on jäässä ja 4-tien päässä vauhtia se satanen, niin noin 15 m tuntuu olevan standardi turvavälille. Jos itse yrität pitää enempi väliä, niin heti joku vaihtaa kaistaa siihen keulan eteen. Jotenkin stressaavaa.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
^Taisit olla liikkeellä ruuhka-ajan ulkopuolella? Pari autonmittaa on jo kohtelias väli Tussubyvägenilla...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Olipa kiva ajella töihin, kun media oli pelotellut ison osan kansaa luovuttamaan. Ei mitään hätää etenemisessä, motarilla siisti possujuna oikealla kaistalla ja aika huoletta sai mennä vasurilla. 1h10min kotipihasta parkkihalliin, normaali sujuvan liikenteen aika.
Huomionarvoista on, että liikenteessä näkyi aika hyvin ns. tavallisia henkilöautoja, pakettiautoja ja kuorma-autoja, mutta mökkitiemaasturit loistivat lähinnä poissaolollaan. 1 Duster, 3 X5:sta ja 1 Q5 tuli bongattua, Qashquutit, CR-V:t, HC-R:t ja RAV4:t oli vissiin jätetty kotipihaan. Yksi pakettiauto oli löytänyt tiensä penkan puolelle motarilla, sekin vastaantulijoiden puolella.
Huomionarvoista on, että liikenteessä näkyi aika hyvin ns. tavallisia henkilöautoja, pakettiautoja ja kuorma-autoja, mutta mökkitiemaasturit loistivat lähinnä poissaolollaan. 1 Duster, 3 X5:sta ja 1 Q5 tuli bongattua, Qashquutit, CR-V:t, HC-R:t ja RAV4:t oli vissiin jätetty kotipihaan. Yksi pakettiauto oli löytänyt tiensä penkan puolelle motarilla, sekin vastaantulijoiden puolella.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Liikenteestä
Lämpötila -6c ja sateli alijäähtynyttä vettä tai lumelta ilmassa vielä näytti, mutta jäätyi tuulilasiin. Pitkästä aikaa joutui automaatti-ilmastoinnin säätämään manuaalisti.
Pikkutiellä aura-auto nosti sankan lumipilven näkökenttään, että oli pakko hiljentää vauhtia, jotta pysyi kaistalla. Yllättäen sieltä "valkoisesta pimeydestä" ilmestyi henkilöauton valot. Hieman pelästyin, vaikka olimme omilla kaistoillamme.
Pikkutiellä aura-auto nosti sankan lumipilven näkökenttään, että oli pakko hiljentää vauhtia, jotta pysyi kaistalla. Yllättäen sieltä "valkoisesta pimeydestä" ilmestyi henkilöauton valot. Hieman pelästyin, vaikka olimme omilla kaistoillamme.
Re: Liikenteestä
Ajellessani 3-tietä samanlaisella pakkasella näin peilistä pitkän autojonon lähestyvän kaukana takana. Sitten tuulilasin pintaan alkoi ilmestyä kummaa möhnää, joka jäätyi kiinni, vaikka yritin puhdistaa pyyhkijöillä (paha virhe) ja lisäsin puhallusta. Näkyvyys alkoi kadota nopeasti möhnän jäätyessä kiinni, vaikka laitoin lämmönkin täysille. Kammoksuin ajatusta pysähtyä moottoritien pientareelle raapimaan tuulilasia. Sitten keksin säätää istuinkorkeutta niin, että silmät olivat lähempänä tuulilasin alareunaa, jossa möhnää ei vielä ollut ja näkyi läpi. Vasta minuuttien kuluttua lämmin puhallus alkoi vaikuttaa ja möhnä sulaa. Ongelmia oli muillakin, takaa lähestynyt jono oli kadonnut, olivat joutuneet hidastamaan vauhtia. Enpä ole tällaista aiemmin kokenut. Varmaan hallituksen ja ilmastonmuutoksen syytä.Raimo Miettinen kirjoitti:Lämpötila -6c ja sateli alijäähtynyttä vettä tai lumelta ilmassa vielä näytti, mutta jäätyi tuulilasiin. Pitkästä aikaa joutui automaatti-ilmastoinnin säätämään manuaalisti.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Liikenteestä
Polforea kirjoitti:Olipa kiva ajella töihin, kun media oli pelotellut ison osan kansaa luovuttamaan. Ei mitään hätää etenemisessä, motarilla siisti possujuna oikealla kaistalla ja aika huoletta sai mennä vasurilla. 1h10min kotipihasta parkkihalliin, normaali sujuvan liikenteen aika.
Huomionarvoista on, että liikenteessä näkyi aika hyvin ns. tavallisia henkilöautoja, pakettiautoja ja kuorma-autoja, mutta mökkitiemaasturit loistivat lähinnä poissaolollaan. 1 Duster, 3 X5:sta ja 1 Q5 tuli bongattua, Qashquutit, CR-V:t, HC-R:t ja RAV4:t oli vissiin jätetty kotipihaan. Yksi pakettiauto oli löytänyt tiensä penkan puolelle motarilla, sekin vastaantulijoiden puolella.
Oli kyllä harvinaisen rauhallista kehilläkin. Melkein kuin joulun välipäivinä ja hyvä niin
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Liikenteestä
Eilen tuli ajettua taas yhden järkiautoilijan perässä, tällä kertaa alla ruskea Skoda. Ajoimme pimeää ja jäistä valtatie 10:tä
Sivutieltä oli kääntymistä odottamassa auto vilkkua päällä. Tämä sai järkiautoilijan varoituskellot soimaan, vauhti tippui seitsemäänkymppiin ja jarruvalot vilkkui. Aivan oikein, olisihan se voinut rynnätä kolmion takaa eteen.
Seuraavaksi pitkä jyrkkä peilijäinen alamäki. Vauhti nousi mäen avittamana hiukan päälle kahdeksaankymppiin. Edessä Transporter laittoi vilkun vasemmalle ja pysähtyi valtatielle, koska vastaan tuli pitkä autojono.
Nuorena hurjapäänä en ilmeisesti osannut lukea tilannetta oikein, koska aloin himmailemaan epäillen, että scorterikuski voisi olla varovaista sorttia ja odottaa hyvää rakoa.
Järkiautoilija jatkoi samaa vauhtia hidastamatta kohden volksun lähenevää takalistoa. Ja ihan oikeassa olikin, vastaantulijoiden välissä oli passeli väli ja epäilemättä nelivetoinen tientuke teki singahduksen vasemmalle, eikä ottanut Skodaa takaluukusta sisään.
Hölmö minä kun en luottanut järkiautoilijaan, menetin kallisarvoista ajovauhtia ja sekunteja. Järkiautoilija ei hidastanut menoaan missään vaiheessa tilannetta, mikä olisikin voinut olla peilijäisellä tiellä kohtalokasta.
Sivutieltä oli kääntymistä odottamassa auto vilkkua päällä. Tämä sai järkiautoilijan varoituskellot soimaan, vauhti tippui seitsemäänkymppiin ja jarruvalot vilkkui. Aivan oikein, olisihan se voinut rynnätä kolmion takaa eteen.
Seuraavaksi pitkä jyrkkä peilijäinen alamäki. Vauhti nousi mäen avittamana hiukan päälle kahdeksaankymppiin. Edessä Transporter laittoi vilkun vasemmalle ja pysähtyi valtatielle, koska vastaan tuli pitkä autojono.
Nuorena hurjapäänä en ilmeisesti osannut lukea tilannetta oikein, koska aloin himmailemaan epäillen, että scorterikuski voisi olla varovaista sorttia ja odottaa hyvää rakoa.
Järkiautoilija jatkoi samaa vauhtia hidastamatta kohden volksun lähenevää takalistoa. Ja ihan oikeassa olikin, vastaantulijoiden välissä oli passeli väli ja epäilemättä nelivetoinen tientuke teki singahduksen vasemmalle, eikä ottanut Skodaa takaluukusta sisään.
Hölmö minä kun en luottanut järkiautoilijaan, menetin kallisarvoista ajovauhtia ja sekunteja. Järkiautoilija ei hidastanut menoaan missään vaiheessa tilannetta, mikä olisikin voinut olla peilijäisellä tiellä kohtalokasta.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Liikenteestä
Tänään sitten takana ollut kuski täräytti perään liikenneympyrään lähestyttäessä. Vetokoukku otti omalta osalta vastaan kaiken iskun ettei ulkoisia vaurioita äkkiseltään näy, mutta sitten saakin jännätä mitä sieltä lopulta paljastuu kunhan vakuutusyhtiön suunnalta ottavat yhteyttä että saa vietyä tuon auton tarkempaan tutkimukseen...
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Huomasin itsessäni varovaisen autoilijan. 159:n mukana tuli kitkarenkaat, ensimmäiset minulle. Koitan pitää väliä edellä menevään riittävästi eikä hitaampi nopeus juurikaan haittaa. 159:ssä jaksaa olla pidemmänkin ajan.
Ja kitkojen hiljaisuus...
Ja kitkojen hiljaisuus...
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Eilen tuli nähtyä tavanomaista tyylikkäämpi suoritus liikenneympyrässä.
Yksikaistainen tie levenee hiukan ennen liikenneympyrää kahdeksi kaistaksi (kaksikaistainen ympyrä - kaksi sisäänajokaistaa). Edellä kulkeva farkkuooppeli pompahtaa vasemmalle, ensin katsoin, että vasemmalle kaistalle, mutta ooppeli ottikin keskikaistan, eli oikeat pyörät oikean kaistan vasemmassa ajourassa ja päinvastoin. Liikenneympyrästä ulos ensimmäisestä liittymästä, ja vilkku vasemmalle Monenlaista vilkunkäyttösuoritusta on vuosien mittaan nähty, mutta nyt oli ensimmäinen kerta, kun joku vilkuttaa vasemmalle poistuessaan ympyrästä. Yleensä tohelon järjenjuoksua voi yrittää arvailla, nyt ei pysty. No, ympyrän jälkeen otettiin jälleen keskikaista kaksikaistaisella tiellä.
Yksikaistainen tie levenee hiukan ennen liikenneympyrää kahdeksi kaistaksi (kaksikaistainen ympyrä - kaksi sisäänajokaistaa). Edellä kulkeva farkkuooppeli pompahtaa vasemmalle, ensin katsoin, että vasemmalle kaistalle, mutta ooppeli ottikin keskikaistan, eli oikeat pyörät oikean kaistan vasemmassa ajourassa ja päinvastoin. Liikenneympyrästä ulos ensimmäisestä liittymästä, ja vilkku vasemmalle Monenlaista vilkunkäyttösuoritusta on vuosien mittaan nähty, mutta nyt oli ensimmäinen kerta, kun joku vilkuttaa vasemmalle poistuessaan ympyrästä. Yleensä tohelon järjenjuoksua voi yrittää arvailla, nyt ei pysty. No, ympyrän jälkeen otettiin jälleen keskikaista kaksikaistaisella tiellä.
Re: Liikenteestä
Lumipelotuspäivän jälkeisenä aamuna bongasin Tarvon tiellä kaksi tuoretta tapausta penkan puolelta. Sattumalta olivat molemmat vanhempia Peugeotteja. Ja sitten oli yksi W124 MB farkku pyörähtäneenä ja kevyesti kaiteeseen koskeneena.Polforea kirjoitti:
Yksi pakettiauto oli löytänyt tiensä penkan puolelle motarilla, sekin vastaantulijoiden puolella.
Nyt perjantaina taas löytyi ykköstieltä Salon kohdalla PT Cruiser piiiitkällä penkassa. Loivat vallit tien reunoilla ottavat ulosajaneen vauhtia pois nätimmin kuin kallioleikkaus.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Liikenteestä
Tuomas K kirjoitti:Eilen tuli nähtyä tavanomaista tyylikkäämpi suoritus liikenneympyrässä.
Yksikaistainen tie levenee hiukan ennen liikenneympyrää kahdeksi kaistaksi (kaksikaistainen ympyrä - kaksi sisäänajokaistaa). Edellä kulkeva farkkuooppeli pompahtaa vasemmalle, ensin katsoin, että vasemmalle kaistalle, mutta ooppeli ottikin keskikaistan, eli oikeat pyörät oikean kaistan vasemmassa ajourassa ja päinvastoin. Liikenneympyrästä ulos ensimmäisestä liittymästä, ja vilkku vasemmalle Monenlaista vilkunkäyttösuoritusta on vuosien mittaan nähty, mutta nyt oli ensimmäinen kerta, kun joku vilkuttaa vasemmalle poistuessaan ympyrästä. Yleensä tohelon järjenjuoksua voi yrittää arvailla, nyt ei pysty. No, ympyrän jälkeen otettiin jälleen keskikaista kaksikaistaisella tiellä.
Nämä ovat hienoja tilanteita. Eilen illalla ajelin kotia kohti kehällä vasenta kaistaa. Edessäni valkoinen bemari laittoi vilkun vasemmalle ja noin 1,5 km myöhemmin vaihtoi keskimmäiselle kaistalle vilkun vielä näyttäessä vasemmalle. En oikein ymmärtänyt logiikkaa tässä manooverissa, mutta positiivisena asiana todettakoon bemarikuski joka käytti vilkkua, vaikkakin täysin väärin ja todennäköisesti vahingossa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Torstaina töistä kotiin ajaessa ruisailin Riksun kohdalla cruisella motarin oikeaa kaistaa, reaalivauhtina aika lähelle suurin sallittu. Takaa lähestyy musta Audi, joka vaihtaa kaistaa vasemmalle, ajaa rinnalle, hidastaa synkaten vauhdin kanssani ja laittaa vilkun oikealle, että nyt pitäisi päästä vaihtamaan kaistaa. Katsoin kuskia ehkä hieman hölmistyneenä ja kohta tämä hoksaakin painaa kaasua, vaihtaa kaistaa eteeni ja painua pohjoiselle rampille. Vähän jäi auki alkuperäinen idea, mutta lopuksi no harm done.
Mersumiehet ovat antaneet minun ymmärtää, että se on S124. Nuo menee sillai loogisesti, että S niinkuin Wagon ja W niinkuin Sedan.FinPat kirjoitti:Ja sitten oli yksi W124 MB farkku pyörähtäneenä ja kevyesti kaiteeseen koskeneena.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.