Stilo (Diesel) sammuin ajon jälkeen pihaan kuin saunalyhty.
Jätin käymään tyhjäkäynnille kun aloin kolaamaan pihaa. Autolla oli tuota ennen ajettu, ja moottorikin oli lämmin.
Starttasin ja kävi ehkä 5 sek. Ei mitään vikavaloa.
Uusilla yrityksillä kävi satunnaisesti 5 sekunnista noin minuuttiin.
No aattelin että jäässähän tuo on. Mikä muu nyt dieselille vois tulla pakkasessa. No mikä yleensä jäätyy/tukkiutuu? Suodatin.
Kuumailma puhaltimella suodatin kuumaksi, jottei kättä pitänyt. Ei apuja. No ehkä se on niin parafiinia täynnä ettei lämmitys auta.
Soittelemaan paikalliset varaosa liikkeet läpi. Löytyihän semmoinen, hintaan 70,00€. (ei ole ihan perustötsä niinkuin ex. Ducatossa, johon maksoi n. 15€)
Samalla otin pullon Diesel 100:sta.
Suodatin vaihtoon, ja pullollinen litkua tankkiin.(tankki reilut puolillaan). Alku nikottelun jälkeen alkoi toimia ongelmitta ja ajoin muutaman kilsan koeajo lenkin
. Ei ongelmia.
Illaksi sillä töihin. 30 km työmatka meni ongelmitta. Auto lämpimään halliin 9 tunniksi ovet ja räppänät selälleen.
Klo 23 jälkeen kun ajelin kotiin alkoi sen päiväinen valo show ja piipitys. Veto/ virta häviää vauhdissa. Varvikello nolliin vaikka vaihde päällä ja kytkin ylhäällä. Välillä heitti myös lämpömittaria nolliin. Valot ym. sähkövehkeet pelasi ok. Moottorin vikavalo syttyi ja sammui. Välillä syttyi hehkun valokin. Jotain perkuleen Issueta vilkkui ruudussa..
Lennosta kun heitti virtoja päälle ja pois niin pääsi nilkuttamaan kotiin. Onneksi tuohon aikaan on hiljainen liikenne VT9:llä, niin en ollut kenenkään jaloissa kun vauhti tippui välillä 60km/h.
Täytyy tänään vielä koittaa sama poppakosti kuin ex. 1,6 Stiloonkin kun siinä sähköt alkoi sekoilla, eli uittaa sulakeboxi WD 40:llä paineilman avustuksella.
Siihen muinoin tepsi. Tosin siitä ei mennyt kuin mittaristo pimeäksi, mutta koitetaan nyt tuokin vielä..
Olisihan se pitänyt yhden Stilon jälkeen ymmärtää että pysyy kaukana näistä... No hinta houkutti köyhää. Tosin sanotaan että halvalla ei saa hyvää, ja se toden totta pitää näiden kohdalla paikkansa.
Mutta luulisi että -08 220tkm ajetulla Dieselillä nyt ois päässy vähän pidempään kuin 3 kuukautta.
Alan pikkuhiljaa ymmärtää miksi Italialaisia autoja pitää olla pihassa/ tallissa useampi - yhteen ei vaan voi luottaa, jos jokapäivä pitää päästä liikkeelle kelistä riippumatta.
Aina jossain on jotain rassattavaa...