Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
Juuh, koitettu tutkia. Tuo säädin on pultattu suoraan kaasuläpän alle, joten hankaloittaa diagnoosia. V-tecissä ei ole Euroopassa EGR:ää ainakaan tässä mallissa. Ainoa kanava imariin on lisäilman termostaattiohjattu venttiili ja sen letkun tukin. Ja tietty jarrutehostin olisi vielä.
Mutta joo emäntä eilen putsasi tuota venttiiliä iltasella ja nyt on vieläkin herkempi. Liikkui aiemmin, mutta nyt on silleen superherkkä. Liekö tuon ohjaus sitten moottori vai solenoidi, en tiedä mutta koitetaan tänään asennella imari taas takaisin että oliko tuolla vaikutusta.
Aika hyvää tuuria jos tämäkin vika oli itse kansiremonttiin liittymätön.
No senkin ketjun hyppäämisen (josta kaikki ASIANtuntijat sanoi ettei ole mahdollista) ansiosta löytyi huonot pakoventtiilit ja hajalla oleva pakonenä, autosta jonka päästöt oli katsastuksessa oikein hyvät.
Kaikella on merkityksensä?
On tuollainen V-tec 16V Hondakin jo ihan yhtä v-mäinen kansirempattava kuin 156:nkin oli. Kauheesti näpertelyä ja työjärjestyksen suunnittelua, rasvanpoistoa, liimaa ja momentteja.
Halvatun nykyautot ?
Mut joo tilaa on kuitenkin paremmin kuin haaramoottorisissa... Tein rempan pihalla pikkurampeilla enkä edes irrottanut etupyörää.
Mutta joo emäntä eilen putsasi tuota venttiiliä iltasella ja nyt on vieläkin herkempi. Liikkui aiemmin, mutta nyt on silleen superherkkä. Liekö tuon ohjaus sitten moottori vai solenoidi, en tiedä mutta koitetaan tänään asennella imari taas takaisin että oliko tuolla vaikutusta.
Aika hyvää tuuria jos tämäkin vika oli itse kansiremonttiin liittymätön.
No senkin ketjun hyppäämisen (josta kaikki ASIANtuntijat sanoi ettei ole mahdollista) ansiosta löytyi huonot pakoventtiilit ja hajalla oleva pakonenä, autosta jonka päästöt oli katsastuksessa oikein hyvät.
Kaikella on merkityksensä?
On tuollainen V-tec 16V Hondakin jo ihan yhtä v-mäinen kansirempattava kuin 156:nkin oli. Kauheesti näpertelyä ja työjärjestyksen suunnittelua, rasvanpoistoa, liimaa ja momentteja.
Halvatun nykyautot ?
Mut joo tilaa on kuitenkin paremmin kuin haaramoottorisissa... Tein rempan pihalla pikkurampeilla enkä edes irrottanut etupyörää.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
Holy Honda, se toimii!
Viimein kahdeksan viikon työkiireiden lomassa lumen ja pakkasen keskellä ajoittaisen masennuksen ja vitutuksen keskellä pakerrettu remontti, joka haastoi niin mielenterveyden kuin parisuhteenkin, on tämän osalta päätöksessä.
Melkein pukkasi kyyneltä silmänurkkaan.
Kysyin millä emäntä putsasi sen venttiilin. Pumpulipuikolla ja syljellä.
Viimein kahdeksan viikon työkiireiden lomassa lumen ja pakkasen keskellä ajoittaisen masennuksen ja vitutuksen keskellä pakerrettu remontti, joka haastoi niin mielenterveyden kuin parisuhteenkin, on tämän osalta päätöksessä.
Melkein pukkasi kyyneltä silmänurkkaan.
Kysyin millä emäntä putsasi sen venttiilin. Pumpulipuikolla ja syljellä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Peki
- Viestit: 99
- Liittynyt: 13 Syys 2017, 10:33
- Car(s): ALFA Giulia
Ex: 2000, 1750, Sprint - Paikkakunta: Ascona
Re: Muiden merkkien murheita.
Seatin vakava ongelma paljastui tämän päivän Hesarissa mainostetun uutuusmallin ilmoituksessa. Monilla oli 1980-luvulla ikäviä kokemuksia sen ajan Malaga-mallista, jossa oli pakettiautomainen ajoasento. Lisäksi kojelaudasta ja hallintalaitteista irtosi kaikenlaista nippeliä ja nappelia niin tiheään, että liioittelematta vähintään kerran kuukaudessa työsuhde-Malagat tarvitsivat ylimääräisen korjaamokäynnin.
Nyt Seatin maineeseen on saatu korjaus. Uutuusmalli - mikä sen nimi olikaan, Manolito? - on mainoksen mukaan valmistettu Volkswagenin tehtaalla Saksan Wolfsburgissa eikä manolojen kasaamana jossain sierramadressa. Joissakin Kansanautoyhtymän tuotteiden omistajissa tosin elää sitkeä usko, että Tsekin Mlada Boleslavissa Jaroslavit ja Vaclavit kasaisivat autoja vieläkin huolellisemmin kuin Wolfsburgin Muhammedit ja Ömerit.
Vanhaan hyvään aikaan Seatin tehtailla valmistettiin lisenssillä Fiatin malleja, ja niiden ainakin väitettiin olevan parempia kuin italianot. Francon hallinnon aikana manolot keskittyivät työntekoon eivätkä heilutelleet italialaisten kollegojensa tapaan sirppi & vasara-lippuja. Seateja ei myöskään valmistettu venäläisestä teräksestä.
Nyt Seatin maineeseen on saatu korjaus. Uutuusmalli - mikä sen nimi olikaan, Manolito? - on mainoksen mukaan valmistettu Volkswagenin tehtaalla Saksan Wolfsburgissa eikä manolojen kasaamana jossain sierramadressa. Joissakin Kansanautoyhtymän tuotteiden omistajissa tosin elää sitkeä usko, että Tsekin Mlada Boleslavissa Jaroslavit ja Vaclavit kasaisivat autoja vieläkin huolellisemmin kuin Wolfsburgin Muhammedit ja Ömerit.
Vanhaan hyvään aikaan Seatin tehtailla valmistettiin lisenssillä Fiatin malleja, ja niiden ainakin väitettiin olevan parempia kuin italianot. Francon hallinnon aikana manolot keskittyivät työntekoon eivätkä heilutelleet italialaisten kollegojensa tapaan sirppi & vasara-lippuja. Seateja ei myöskään valmistettu venäläisestä teräksestä.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
[url] https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 87513/[url]
Eipä mene FCA: lla nyt kovin hyvin jenkkilässä...
Eipä mene FCA: lla nyt kovin hyvin jenkkilässä...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Muiden merkkien murheita.
02.06.2018Jiitee kirjoitti:[url] https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 87513/[url]
Eipä mene FCA: lla nyt kovin hyvin jenkkilässä...
eipä tossa ole mitään erikoista, kun kattelee muidenkin recalleja
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Joo, ei muuten mutta kun firmalla ei nyt muutenkaan hyvin mene jaV6 kirjoitti:02.06.2018Jiitee kirjoitti:[url] https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 87513/[url]
Eipä mene FCA: lla nyt kovin hyvin jenkkilässä...
eipä tossa ole mitään erikoista, kun kattelee muidenkin recalleja
sillä ei ole isojen poikien massia...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Muiden merkkien murheita.
onneksi se on vain softapäivitys niin ei maksa maltaita, kuten volkkarin dieseleiden takaisinostot jenkeissä.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Aina välillä ihmetyttää, että miksi volkkareiden maine ei mene pilalle, vaikka olisi mitä vikoja. Olkoon vaikka ihan oikeita ja oikeasti julkisuudessakin olleita. Ihmiset ei niistä silti tiedä.
Töissä työkaveri valitteli, että auto ei kulkenu ja vaan nyki ja piti hinata korjaamolle. Parilla kysymyksellä selvisi autoksi TSI-koneinen Skoda, mutta manuaalina. Ei ollut n.50v naisimmeinen ikinä kuullutkaan kirjaimista TSI ja DSG, tai että sellaisissa on myös vikojakin ollut. Oikea vika ei tiedossa, mutta pari uteliaisuuspohjaista kysymystä osoitti, ettei ihmisiä oikeasti edes kiinnosta, millä ne ajaa.
Töissä työkaveri valitteli, että auto ei kulkenu ja vaan nyki ja piti hinata korjaamolle. Parilla kysymyksellä selvisi autoksi TSI-koneinen Skoda, mutta manuaalina. Ei ollut n.50v naisimmeinen ikinä kuullutkaan kirjaimista TSI ja DSG, tai että sellaisissa on myös vikojakin ollut. Oikea vika ei tiedossa, mutta pari uteliaisuuspohjaista kysymystä osoitti, ettei ihmisiä oikeasti edes kiinnosta, millä ne ajaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Muiden merkkien murheita.
Jenkkilässä "recall" on business as usual.V6 kirjoitti:onneksi se on vain softapäivitys niin ei maksa maltaita, kuten volkkarin dieseleiden takaisinostot jenkeissä.
https://www.hotcars.com/10-car-manufact ... th-lowest/
Ja Porsche on listalla korkealla koska eivät koskaan joutuneet laajemmin myöntämään M96 / M97 koneiden RMS/IMS/Bore scoring issueita.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Samaa olen ihmetellyt itsekin. Ex-työkaverilla oli erittäin ongelmainen uudehko VW Golf, jota edelsi myös runsasvikainen Golf. Hänellä oli kova halu päästä autosta eroon, mutta potentiaalinen korvaaja olisi ollut VW Passat?!?Alfissimo kirjoitti:Aina välillä ihmetyttää, että miksi volkkareiden maine ei mene pilalle, vaikka olisi mitä vikoja. Olkoon vaikka ihan oikeita ja oikeasti julkisuudessakin olleita. Ihmiset ei niistä silti tiedä.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^Kollegalla Audista leipoi kone ja remontti useamman tuhat euroa. Auto vaihtoon ja TSI-DSG:tä tilalle
En kyllä ymmärrä tätä laatumielikuvaa. Laatumielikuvalla kun ei usein ole hataraakaan yhteyttä siihen, mitä se laatu oikeasti on.
En kyllä ymmärrä tätä laatumielikuvaa. Laatumielikuvalla kun ei usein ole hataraakaan yhteyttä siihen, mitä se laatu oikeasti on.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Sen laadun tekeekin jälkimarkkinointi. Esim. että auto tulee kerrasta kuntoon ja silloin kun on luvattu.
Eikä vaikkapa niin kuin Giulian kohdalla kuulostaa olevan: Nollaillaan vain vikakoodeja ja selitellään jotain ympäripyöreitä. Ehkä sitten lopulta n kpl hinurireissun jälken huoltoon lopulta vaihdetaan se startin rele tai edes yritetään vilkasta mikähän voisi olla ongelma.
Eikä vaikkapa niin kuin Giulian kohdalla kuulostaa olevan: Nollaillaan vain vikakoodeja ja selitellään jotain ympäripyöreitä. Ehkä sitten lopulta n kpl hinurireissun jälken huoltoon lopulta vaihdetaan se startin rele tai edes yritetään vilkasta mikähän voisi olla ongelma.
Viimeksi muokannut Garmund, 04 Tammi 2019, 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suoraan vaan suoraa
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Muiden merkkien murheita.
Sitähän nykyinen auton "korjaus" on. Jos ei ole vikakoodia, kaikki on kunnossa vaikka kiertokanki ulos kurkistaa. Vianhaku taitaa olla väistyvä ominaisuus tarpeettomuudessaan evoluution kehittyessä.Garmund kirjoitti:Nollaillaan vain vikakoodeja ja selitellään jotain ympäripyöreitä.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Re: Muiden merkkien murheita.
Pari teoreettista mahdollisuutta VAG merkkiuskollisuuteen:
1. Kulkine oikeasti miellyttää omistajaansa
2. Vaihtohyvitys mihin tahansa muuhun kulkineeseen on nollan ja olemattoman välillä.
1. Kulkine oikeasti miellyttää omistajaansa
2. Vaihtohyvitys mihin tahansa muuhun kulkineeseen on nollan ja olemattoman välillä.
VMP
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Mielenkiintoinen otanta. Itsekin tunnen useita ihmisiä monen eri yhteyden kautta joilla katastrofaalisia hajoamisia Volkswagen groupin tuotteiden kanssa pienillä kilsoilla. Näistä tosin suurin osa on jättänyt tuoteperheen taakseen... Ei tietenkään kaikki, liittynee jotenkin kansalliseen ominaisuuteen, jossa itse kerran valittu tuote/lomapaikka/asunto on ylivoimainen - vaikka ei välttämättä olla mitään muuta edes kokeiltu. Noh, eipä tuo konserni pelkkää kuraa sekään tee. Ja on esim BMW:lläkin omat ongelmansa varsinkin näissä paarialuokalle tehdyissä malleissa. Mutta joo - aika tavalla on kansanautoilijoille tarjoiltu arvoissa "ei voittoa, kiitos kannatuksesta". Omat vanhemmatkin ovat tukevasti tässä kategoriassa...
Re: Muiden merkkien murheita.
youtube "tähden" Salomondrinin brand new Senna kärähti viikko tai pari oston jälkeen, jätkä makso vielä melkee puol milliä yli listahinnan että sai auton...
https://youtu.be/6AzGyFM5IIU
https://youtu.be/6AzGyFM5IIU
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/fiat ... 2f5102207b
Uuden Jeep Cherokeen koeajo jossa moitittavaa.
https://www.is.fi/autot/art-2000005961878.html
Uuden Jeep Cherokeen koeajo jossa moitittavaa.
https://www.is.fi/autot/art-2000005961878.html
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Parkkitutkat on loskakeleillä aika hanurista ... C5:n kuudesta takatutkasta pari koukun lähintä moskaantuvat
aika tehokkaaasti ja sitten peruutettaessa summeri tuuttaa ihan turhaan.
No, sitikasta saa onneksi nuo pois päältä huonolla kelillä kun tuo niskakin vielä kääntyy ja peilistä voi katsoa.
aika tehokkaaasti ja sitten peruutettaessa summeri tuuttaa ihan turhaan.
No, sitikasta saa onneksi nuo pois päältä huonolla kelillä kun tuo niskakin vielä kääntyy ja peilistä voi katsoa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Omassa Rellussa eka harmi: jarruvikaa vilkutteli tänään, kun lähdin töistä. Johtuisikohan jäätyneistä/likaisista etu-/takatutkista (adaptiivinen cruise). Aika tsekkaukseen varattu, mutta josko tuo korjaantuisi välimerellisesti itsestään.
Muutoin auto on toiminut erinomaisesti.
Omassa Rellussa eka harmi: jarruvikaa vilkutteli tänään, kun lähdin töistä. Johtuisikohan jäätyneistä/likaisista etu-/takatutkista (adaptiivinen cruise). Aika tsekkaukseen varattu, mutta josko tuo korjaantuisi välimerellisesti itsestään.
Muutoin auto on toiminut erinomaisesti.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Opelin Foorumia lukeneena uusi Astrakin on melkoinen.
Pienillä kilometreillä (30-40tkm) tullut seuraavia ongelmia: auto kolisee, jarrut eivät pidä, vettä tulee sisälle, kosketusnäyttö tai mittaristonnäyttö ei reagoi ja täytyy vaihtaa yms..
Ei taida Opelia tulla pihaan vaikka niitäkin joskus katsonut
Pienillä kilometreillä (30-40tkm) tullut seuraavia ongelmia: auto kolisee, jarrut eivät pidä, vettä tulee sisälle, kosketusnäyttö tai mittaristonnäyttö ei reagoi ja täytyy vaihtaa yms..
Ei taida Opelia tulla pihaan vaikka niitäkin joskus katsonut
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 24 Huhti 2018, 08:08
- Car(s): 159 1750 TBi 2011
- Paikkakunta: Espoo / Munchen
Re: Muiden merkkien murheita.
Rouvalla on vuoden vanha 23tkm ajettu Astra turbo farmari. Eipä ole toistaiseksi ollut mitään vikaa eikä oikein muutenkaan pahaa sanottavaa autosta. Ihan ok ajettava sporttipenkeillä ja automaatilla. Varustustasokin on varsin hyvä mm parkkiavustaja jne. Ei toki vedä 159:lle ajo-ominaisuuksissa vertoja lähellekään, tosin edellinen rouvan auto E91 Bemari sama juttu.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Vähän vanhempi E-Mersu meni aamulla tyylikkäästi vinossa. Ei, ei poikittain, vaan reilusti kallellaan. Onkohan noissa ollut ilmajousia n.10v sitten, mutta oli just sen näköinen, että toinen puoli alhaalla ja toinen täys ylhäällä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Kyllä niissä sellaisia on. Taitaa olla yksi Eemelin yleisimmistä vioista nuo ilmapusseihin liittyvät harmit. Samaa ongelmaa kuulostaa olevan uudemmissakin malleissa. E39 bemmeissä myös samaa harmia.
edit. Työkaverilla on pakkauusi T8 plugari xc60:n Volvo. Keskikulutus huitelee jossain 16 litran nurkilla. Jälleenmyyjä, maahantuoja yms. ei oikein löydä vikaa. Testerit väittää että auto on täysin kunnossa. Vaihdelaatikkokin arpoo pykäliä aivan miten sattuu, eikä siihenkään löydy selitystä. Autoa on päivitetty tehtaan softan osalta useasti ja kaikki temput tehty, ei mitään vaikutusta. 50l täydellä tankilla ja akut täynnä näyttää rangeksi n.200km. Melkoista ekoautoilua sanoisin.
Kyllä niissä sellaisia on. Taitaa olla yksi Eemelin yleisimmistä vioista nuo ilmapusseihin liittyvät harmit. Samaa ongelmaa kuulostaa olevan uudemmissakin malleissa. E39 bemmeissä myös samaa harmia.
edit. Työkaverilla on pakkauusi T8 plugari xc60:n Volvo. Keskikulutus huitelee jossain 16 litran nurkilla. Jälleenmyyjä, maahantuoja yms. ei oikein löydä vikaa. Testerit väittää että auto on täysin kunnossa. Vaihdelaatikkokin arpoo pykäliä aivan miten sattuu, eikä siihenkään löydy selitystä. Autoa on päivitetty tehtaan softan osalta useasti ja kaikki temput tehty, ei mitään vaikutusta. 50l täydellä tankilla ja akut täynnä näyttää rangeksi n.200km. Melkoista ekoautoilua sanoisin.
Alfa Romeo 155 V6 1992
Re: Muiden merkkien murheita.
Heh, eilen bongasin itsekin ekan vinon mersun, tällä kertaa S. Varma talven tulon merkki. Täys ilmajousia ja tasonsäätöperää ilmalla on mersun monissa malleissa. Ilmakompura lämpiää käydessään ja systeemiin kondensoituu vettä joka sitten jäätyy venttiileihin. Siellä on kuivain jota kukaan ei koskaan vaihda, hinta luokkaa 20eur, mutta kaiken kosteuden saaminen pois järjestelmästä voi olla työlästä.
Giulia Super -69
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Muiden merkkien murheita.
Itsellä on ollut mersuissa sekä tuota täällä mainittua Airmaticia, että muutamassa myös ABC-hydraulialustaa. Molemmissa ongelmat voi ilmetä yhden tai useamman kulman painumisena. Itsellä tosin on olleet ongelmattomia.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Taivaspaikan tienaaminen onnistuu vaikkapa ihan uudella Focuksella. http://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopi ... =2&t=56412
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Aika pikkuvioilta vaikuttaa kaikki ainakin tuon mukaan ja mikään ei estä ajamista. Varmempi tuntuu olevan kuin uudet Giuliat foorumin perusteella
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Meillä on vm. 2017 Mersun Actrosseja työautoina.
Kahdesta on nyt startti lauennut melkein peränjälkeen, viidestä on flektin runkokiinnikkeet revenneet eli flekti lähdössä liitämään. Ja muuta pientä.
Kaverilla on ajossa vm. 2018 Peogeot Boxer. Lämpömittari menee välillä tappiinsa ilman syytä ja koska auto on niin pirun viisas se sammuttaa tällöin itse itsensä. Vikaa ihmetellään ja osaa tilataan..
Kahdesta on nyt startti lauennut melkein peränjälkeen, viidestä on flektin runkokiinnikkeet revenneet eli flekti lähdössä liitämään. Ja muuta pientä.
Kaverilla on ajossa vm. 2018 Peogeot Boxer. Lämpömittari menee välillä tappiinsa ilman syytä ja koska auto on niin pirun viisas se sammuttaa tällöin itse itsensä. Vikaa ihmetellään ja osaa tilataan..
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei korjaantunut itsestään, mutta kyse oli vain etäisyysanturin jäätymisestä. Yritin niitä itsekin putsailla ja sulatella, mutta huonosti sitten vissiin.Vittorio Jano kirjoitti:^
Omassa Rellussa eka harmi: jarruvikaa vilkutteli tänään, kun lähdin töistä. Johtuisikohan jäätyneistä/likaisista etu-/takatutkista (adaptiivinen cruise). Aika tsekkaukseen varattu, mutta josko tuo korjaantuisi välimerellisesti itsestään.
Samalla säätivät etuvaloja niin, että näkee kauemmaksi kuin 2 metriä keulasta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Oli marraskuussa vanha kaveri, uudelle omistajalle mennyt Thema, kokenut kovia, kun paikallinen älymystö oli kuvaillut Snapchatiin konepellillä ja katolla kävelemistä. Siitä oli yksi osallisista saatu jo tunnistettuakin, ja kuva liitteeksi rikosilmoitukseen. Poliisi vain ei tunnu osaavan edetä asiassa millään tavalla.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Muiden merkkien murheita.
MTV ennakoi Suomeen eteläisintä Suomea myöten maanantaiaamuksi yli 30 asteen pakkasia. Jännää. Ennakoin uutiset luettua "muiden merkkien murheita", sillä omassa etanoli-Rellussa on a) tankissa 65% etanolia ja b) autossa ei ole pääkaupungin liisariautoille tyypillisesti minkään sortin lämmitintä. Vahvasti epäilen josko inahtaakaan pihalta ensi maanantaina. Taitaa tulla kotipäivä...
Re: Muiden merkkien murheita.
Hinausauto kävi meidän drivewayn päässä kääntymässä mutta olikin matkalla parin talon päähään naapurustossa. Lavetille nousi näköjään uudehko Passat farmari.
Ihmettelinkin että onko maahantuoja lähettänyt ennakoivasti auton noutamaan Stelvion pois ennen pakkasia...
Ihmettelinkin että onko maahantuoja lähettänyt ennakoivasti auton noutamaan Stelvion pois ennen pakkasia...
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
^^Foreca on erimieltä. Noh, sittenhän tuo nähdään...
- Liitteet
-
- Capture.JPG
- (39.76 KiB) Tiedosto ladattu 3224 kertaa
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Noh, niin kävi meidänkin pihasta hinuri hakemassa vuokraamon passatin pois maanantaina.FinPat kirjoitti:Hinausauto kävi meidän drivewayn päässä kääntymässä mutta olikin matkalla parin talon päähään naapurustossa. Lavetille nousi näköjään uudehko Passat farmari.
Ihmettelinkin että onko maahantuoja lähettänyt ennakoivasti auton noutamaan Stelvion pois ennen pakkasia...
Vuokraamo (onneksi?) hoiti tilalle samanlaisen. Siitä oli sitten mukava lähteä luottavaisin mielin työreissuun
Mutta nehän on saksalaisia laatuautoja eikä niissä ole mitään vikaa. Korkeintaan kuluvia osia tarvii joskus vaihtaa.
Harmi vaan kun tuo kuluvien osien käsite on erittäin laaja konsernin tuotteissa
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Muiden merkkien murheita.
Bensa-159 on ainakin lähtenyt vittuilemati käyntiin tälle talvea alimmillaan -28,5C:ssä. Säteilylämmitin toki on ollut päällä aina vähintään 3h ajan ennen lähtöä, mutta on se aina kyllä niin jäykän tuntoinen että en tiedä lämmittääkö tuo lainkaan vai onko kuten uutena että ei-juuri-lainkaan.Kivijärvi kirjoitti:MTV ennakoi Suomeen eteläisintä Suomea myöten maanantaiaamuksi yli 30 asteen pakkasia. Jännää. Ennakoin uutiset luettua "muiden merkkien murheita", sillä omassa etanoli-Rellussa on a) tankissa 65% etanolia ja b) autossa ei ole pääkaupungin liisariautoille tyypillisesti minkään sortin lämmitintä. Vahvasti epäilen josko inahtaakaan pihalta ensi maanantaina. Taitaa tulla kotipäivä...
Ohjaustehostimen vollotusta, vasemman etukulman narinaa (+ehkä jokunen kolahduskin montuissa) ja ensimmäisten painallusten ajan tahmeaa kykinpoljinta lukuunottamatta ei ole kyllä mitään moitteita 159:n talviominaisuuksissa, ja noistakin kaksi ensimmäistä ainakin lienee enemmän yksilö-/huoltotarvekohtaisia ominaisuuksia ja kolmas kaikille ajoneuvoille tyypillinen ominaisuus näissä keleissä. Hyvä halpiskinneri talveksi. Ei ole kyllä huono tuo ranskalainenkaan halpis-talvikinneri mikä on rouvan käytössä, jotain sammahtelua siinä oli vain nyt kovimmilla pakkasilla ilmennyt siinä pelissä, mutta en saanut itse oireita toistettua.
Nyt kun kehumaan aloin niin ei ole ollut murheita ahdetuissa V12- ja V8-mersuissakaan talvikäytössä aiempina talvina. Moottorilämmittimet toki on olleet vähän tehokkaampia letkulämmittimiä, ja sisätilalämmittimissäkin on hönkä riittänyt sulattamaan lasit.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Muiden merkkien murheita.
Työkaverin tähtikeula hyytyi pihatielle joku aika sitten 27-asteen pakkasessa. Lähti siis kyllä ja hetken liikkui ennen kuolemaansa. Muistaakseni tuo on naku että liekö sillä puolella ropleema
Omat on aina lähteneet kun on tarvis. Joskus pohjoisessa joutui aika kylmästäkin herättelemään käyntiin. 159 on kyllä vallan mainio talviauto. Vähänhän tuo omakin tärrää kylmällä etenkin tyhjäkäynnillä, mutta tuo sallittanee. Lämmintä kuitenkin riittää vallan hyvin. Ei toki jaksa moottorin lämpöjä tyhjäkäynnillä pitää missään -20 kylmässä enää, mutta liikkeellä lämpöä riittää.
Tuota olen kyllä joskus miettinyt että jos joku keksisi lämmitinjohdon mistä näkisi vaikka ledistä milloin moottori lämpenee niin olisi aika jees. Ei siis vain että piuhassa on sähkö, vaan että oikeasti sähkö liikkuu. Aina välillä epäilyttää että toimiiko nuo lämppärit vai ei. Toki voi aina välillä yleismittarilla nuo tsekata, mutta silti.
Omat on aina lähteneet kun on tarvis. Joskus pohjoisessa joutui aika kylmästäkin herättelemään käyntiin. 159 on kyllä vallan mainio talviauto. Vähänhän tuo omakin tärrää kylmällä etenkin tyhjäkäynnillä, mutta tuo sallittanee. Lämmintä kuitenkin riittää vallan hyvin. Ei toki jaksa moottorin lämpöjä tyhjäkäynnillä pitää missään -20 kylmässä enää, mutta liikkeellä lämpöä riittää.
Tuota olen kyllä joskus miettinyt että jos joku keksisi lämmitinjohdon mistä näkisi vaikka ledistä milloin moottori lämpenee niin olisi aika jees. Ei siis vain että piuhassa on sähkö, vaan että oikeasti sähkö liikkuu. Aina välillä epäilyttää että toimiiko nuo lämppärit vai ei. Toki voi aina välillä yleismittarilla nuo tsekata, mutta silti.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
Re: Muiden merkkien murheita.
^Tee itse jos ei kaupanmieheltä löydy. Lohkarin johto poikki, sopiva loota mihin upotat tuon mittarin ja vedät johdot kiinni
https://www.banggood.com/AC-80-260V-100 ... 28295.html
https://www.banggood.com/AC-80-260V-100 ... 28295.html
Re: Muiden merkkien murheita.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kom ... s.NJtu2v5alerppu kirjoitti:Mielenkiintoinen otanta. Itsekin tunnen useita ihmisiä monen eri yhteyden kautta joilla katastrofaalisia hajoamisia Volkswagen groupin tuotteiden kanssa pienillä kilsoilla. Näistä tosin suurin osa on jättänyt tuoteperheen taakseen... Ei tietenkään kaikki, liittynee jotenkin kansalliseen ominaisuuteen, jossa itse kerran valittu tuote/lomapaikka/asunto on ylivoimainen - vaikka ei välttämättä olla mitään muuta edes kokeiltu. Noh, eipä tuo konserni pelkkää kuraa sekään tee. Ja on esim BMW:lläkin omat ongelmansa varsinkin näissä paarialuokalle tehdyissä malleissa. Mutta joo - aika tavalla on kansanautoilijoille tarjoiltu arvoissa "ei voittoa, kiitos kannatuksesta". Omat vanhemmatkin ovat tukevasti tässä kategoriassa...
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Tesmauksen voi suorittaa jollain pistorasiaan liitettävällä kWh -mittarilla. Ulkokäyttöä nuo eivät kestä eivätkä sovi lämpötolpan sisälle, eli jatkojohdon kanssa pitää kikkailla.Gasket kirjoitti: Ei siis vain että piuhassa on sähkö, vaan että oikeasti sähkö liikkuu. Aina välillä epäilyttää että toimiiko nuo lämppärit vai ei. Toki voi aina välillä yleismittarilla nuo tsekata, mutta silti.
Halpa kiinanihme saattaa mitata pelkkää virtaa (=mittaa näennäistehoa = ei ole oikea kWh mittari) eli on kuutamolla resistiivisen/induktiivisen kuorman kanssa, mutta se ei tässä kohtaa haittaa.
Yleismittarilla mitään saa selville. Lämmitysvastusten resistanssi riippuu lämpötilasta (silloinkun, kun ei kyseessä ole ns. PTC -elementti), joten kylmiltään mitattuna lukemat ovat sitä sun tätä. Kosteuden aiheuttamat viatkaan (maavuoto/oikosulku) eivät välttämättä ilmene pienellä jännitteellä testattaessa. Asiaa harjoiteltu saapaaseensa pissineen TT-Thermon kanssa.
Sen "onko lämppäri nyt kytketty päälle" varmistuksen voisi hoitaa jollain merkkivalo (roikka sisäpistokkeeseen ) systemillä tai nakkaamalla autoon langattoman sääaseman ulkoanturin.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Jaahas, Nauris sai vaimon ajamana kaverin kiinni takapuskuriin...pappa ei saanut Citroen Berlingoa pysähtymään ajoissa...
uutta puskuria peliin ja maalausta... harmi kun maali on 4-kerroksinen erikoismaali Tokio Red
Toyotan merkkimaalarin hommia.
uutta puskuria peliin ja maalausta... harmi kun maali on 4-kerroksinen erikoismaali Tokio Red
Toyotan merkkimaalarin hommia.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Fiat 500X 1.6 e-Torq. Pakkasta 32 astetta ja auto oli 5 tuntia lämmityksessä öljypohjan säteilylämmittemimellä. Kun yrittää käyntiin, ei inahdakaan vaan tulee teksti "Coolant temperature high". Lämmitin irti ja uusi yritys myöhemmin: sama virheilmoitus. Uusi yritys vielä myöhemmin: pelkkä naksaus, ei pyöritä, mutta ei enää virheilmoitusta.
Vielä viime viikolla käynnistyi lähes vastaavissa olosuhteissa 28 asteen pakkasessa ja hieman lyhemmän (ehkä 4 tuntia) lämmityksen jälkeen.
Vielä viime viikolla käynnistyi lähes vastaavissa olosuhteissa 28 asteen pakkasessa ja hieman lyhemmän (ehkä 4 tuntia) lämmityksen jälkeen.
Re: Muiden merkkien murheita.
Bemarista jakoketju poikki 686tkm ajettuna ja volvosta pätkäajon seurauksena kovilla pakkasilla välijäähdytin jäässä, tämä onneks korjaantu lämmittelemällä kunnolla.
Niin joo ja toisen bemarin sähkökeppi päätti ettei halua valita muuta kuin Parkin.
Onneks volvo on manuaali niin ei tartte kärsiä.
Niin joo ja toisen bemarin sähkökeppi päätti ettei halua valita muuta kuin Parkin.
Onneks volvo on manuaali niin ei tartte kärsiä.
Re: Muiden merkkien murheita.
1000x kestävämpi ketju bemarissa kuin IsoJötsissä.Dfin kirjoitti: Bemarista jakoketju poikki 686tkm ajettuna
Ref. Tiige ja ketju poikki 686 km ajon jälkeen...
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Muiden merkkien murheita.
No ei nyt sentään. Kesti se 22tkm.FinPat kirjoitti:1000x kestävämpi ketju bemarissa kuin IsoJötsissä.Dfin kirjoitti: Bemarista jakoketju poikki 686tkm ajettuna
Ref. Tiige ja ketju poikki 686 km ajon jälkeen...
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
8 kk ikäinen Bosch-akku sökö.155156 kirjoitti:Fiat 500X 1.6 e-Torq. Pakkasta 32 astetta ja auto oli 5 tuntia lämmityksessä öljypohjan säteilylämmittemimellä. Kun yrittää käyntiin, ei inahdakaan vaan tulee teksti "Coolant temperature high". Lämmitin irti ja uusi yritys myöhemmin: sama virheilmoitus.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Tämän kommentin takia oli pakko katsoa ketju-topic, ettei se ollut oikeasti poikinu heti uudestaan. Onneksi ei. Ei voi olla kenelläkään niin huonoa tuuria.FinPat kirjoitti:Ref. Tiige ja ketju poikki 686 km ajon jälkeen...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Muiden merkkien murheita.
Miten se ohje menikään?155156 kirjoitti:8 kk ikäinen Bosch-akku sökö.155156 kirjoitti:Fiat 500X 1.6 e-Torq. Pakkasta 32 astetta ja auto oli 5 tuntia lämmityksessä öljypohjan säteilylämmittemimellä. Kun yrittää käyntiin, ei inahdakaan vaan tulee teksti "Coolant temperature high". Lämmitin irti ja uusi yritys myöhemmin: sama virheilmoitus.
Jos sähkövika -> auo luukkuja/kansia ja vastaavia etsien osia joissa lukee 'bosch'. Se on saksaa ja tarkoittaa 'rikki' -> vaihda rikkimennyt osa -> profit
-Tazio
Re: Muiden merkkien murheita.
Jagge-foorumilta löytyy ihan Next Level case tässä suhteessa...Alfissimo kirjoitti:Tämän kommentin takia oli pakko katsoa ketju-topic, ettei se ollut oikeasti poikinu heti uudestaan. Onneksi ei. Ei voi olla kenelläkään niin huonoa tuuria.FinPat kirjoitti:Ref. Tiige ja ketju poikki 686 km ajon jälkeen...
http://www.jagclub.net/keskustelu/viewt ... f=1&t=8565
Re: Muiden merkkien murheita.
^ no huh olipa tarina..
Re: Muiden merkkien murheita.
Stilo (Diesel) sammuin ajon jälkeen pihaan kuin saunalyhty.
Jätin käymään tyhjäkäynnille kun aloin kolaamaan pihaa. Autolla oli tuota ennen ajettu, ja moottorikin oli lämmin.
Starttasin ja kävi ehkä 5 sek. Ei mitään vikavaloa.
Uusilla yrityksillä kävi satunnaisesti 5 sekunnista noin minuuttiin.
No aattelin että jäässähän tuo on. Mikä muu nyt dieselille vois tulla pakkasessa. No mikä yleensä jäätyy/tukkiutuu? Suodatin.
Kuumailma puhaltimella suodatin kuumaksi, jottei kättä pitänyt. Ei apuja. No ehkä se on niin parafiinia täynnä ettei lämmitys auta.
Soittelemaan paikalliset varaosa liikkeet läpi. Löytyihän semmoinen, hintaan 70,00€. (ei ole ihan perustötsä niinkuin ex. Ducatossa, johon maksoi n. 15€)
Samalla otin pullon Diesel 100:sta.
Suodatin vaihtoon, ja pullollinen litkua tankkiin.(tankki reilut puolillaan). Alku nikottelun jälkeen alkoi toimia ongelmitta ja ajoin muutaman kilsan koeajo lenkin
. Ei ongelmia.
Illaksi sillä töihin. 30 km työmatka meni ongelmitta. Auto lämpimään halliin 9 tunniksi ovet ja räppänät selälleen.
Klo 23 jälkeen kun ajelin kotiin alkoi sen päiväinen valo show ja piipitys. Veto/ virta häviää vauhdissa. Varvikello nolliin vaikka vaihde päällä ja kytkin ylhäällä. Välillä heitti myös lämpömittaria nolliin. Valot ym. sähkövehkeet pelasi ok. Moottorin vikavalo syttyi ja sammui. Välillä syttyi hehkun valokin. Jotain perkuleen Issueta vilkkui ruudussa..
Lennosta kun heitti virtoja päälle ja pois niin pääsi nilkuttamaan kotiin. Onneksi tuohon aikaan on hiljainen liikenne VT9:llä, niin en ollut kenenkään jaloissa kun vauhti tippui välillä 60km/h.
Täytyy tänään vielä koittaa sama poppakosti kuin ex. 1,6 Stiloonkin kun siinä sähköt alkoi sekoilla, eli uittaa sulakeboxi WD 40:llä paineilman avustuksella.
Siihen muinoin tepsi. Tosin siitä ei mennyt kuin mittaristo pimeäksi, mutta koitetaan nyt tuokin vielä..
Olisihan se pitänyt yhden Stilon jälkeen ymmärtää että pysyy kaukana näistä... No hinta houkutti köyhää. Tosin sanotaan että halvalla ei saa hyvää, ja se toden totta pitää näiden kohdalla paikkansa.
Mutta luulisi että -08 220tkm ajetulla Dieselillä nyt ois päässy vähän pidempään kuin 3 kuukautta.
Alan pikkuhiljaa ymmärtää miksi Italialaisia autoja pitää olla pihassa/ tallissa useampi - yhteen ei vaan voi luottaa, jos jokapäivä pitää päästä liikkeelle kelistä riippumatta.
Aina jossain on jotain rassattavaa...
Jätin käymään tyhjäkäynnille kun aloin kolaamaan pihaa. Autolla oli tuota ennen ajettu, ja moottorikin oli lämmin.
Starttasin ja kävi ehkä 5 sek. Ei mitään vikavaloa.
Uusilla yrityksillä kävi satunnaisesti 5 sekunnista noin minuuttiin.
No aattelin että jäässähän tuo on. Mikä muu nyt dieselille vois tulla pakkasessa. No mikä yleensä jäätyy/tukkiutuu? Suodatin.
Kuumailma puhaltimella suodatin kuumaksi, jottei kättä pitänyt. Ei apuja. No ehkä se on niin parafiinia täynnä ettei lämmitys auta.
Soittelemaan paikalliset varaosa liikkeet läpi. Löytyihän semmoinen, hintaan 70,00€. (ei ole ihan perustötsä niinkuin ex. Ducatossa, johon maksoi n. 15€)
Samalla otin pullon Diesel 100:sta.
Suodatin vaihtoon, ja pullollinen litkua tankkiin.(tankki reilut puolillaan). Alku nikottelun jälkeen alkoi toimia ongelmitta ja ajoin muutaman kilsan koeajo lenkin
. Ei ongelmia.
Illaksi sillä töihin. 30 km työmatka meni ongelmitta. Auto lämpimään halliin 9 tunniksi ovet ja räppänät selälleen.
Klo 23 jälkeen kun ajelin kotiin alkoi sen päiväinen valo show ja piipitys. Veto/ virta häviää vauhdissa. Varvikello nolliin vaikka vaihde päällä ja kytkin ylhäällä. Välillä heitti myös lämpömittaria nolliin. Valot ym. sähkövehkeet pelasi ok. Moottorin vikavalo syttyi ja sammui. Välillä syttyi hehkun valokin. Jotain perkuleen Issueta vilkkui ruudussa..
Lennosta kun heitti virtoja päälle ja pois niin pääsi nilkuttamaan kotiin. Onneksi tuohon aikaan on hiljainen liikenne VT9:llä, niin en ollut kenenkään jaloissa kun vauhti tippui välillä 60km/h.
Täytyy tänään vielä koittaa sama poppakosti kuin ex. 1,6 Stiloonkin kun siinä sähköt alkoi sekoilla, eli uittaa sulakeboxi WD 40:llä paineilman avustuksella.
Siihen muinoin tepsi. Tosin siitä ei mennyt kuin mittaristo pimeäksi, mutta koitetaan nyt tuokin vielä..
Olisihan se pitänyt yhden Stilon jälkeen ymmärtää että pysyy kaukana näistä... No hinta houkutti köyhää. Tosin sanotaan että halvalla ei saa hyvää, ja se toden totta pitää näiden kohdalla paikkansa.
Mutta luulisi että -08 220tkm ajetulla Dieselillä nyt ois päässy vähän pidempään kuin 3 kuukautta.
Alan pikkuhiljaa ymmärtää miksi Italialaisia autoja pitää olla pihassa/ tallissa useampi - yhteen ei vaan voi luottaa, jos jokapäivä pitää päästä liikkeelle kelistä riippumatta.
Aina jossain on jotain rassattavaa...