Saatan kysellä tyhmiä kun ei ihan 5/5 ole hallussa xenon ajovalojen toiminta.

Valvoja: Moderators
Tänään olivat kolistelleet hiukan huollossa rattilukon paikkoja ja ympäriltä ni virrat oli tullu autoon ja olivat saaneet ajettua auton halliin ja irrottavat yksikön ja tutkivat ja putsaavat sen. Epäilivät et kela vai jousi olisi rikki jonka pystyisivät korjaan.Ruokoton kirjoitti:Siinä tapauksessa ko. linkistä voi löytyä apu - tai ainakin lisätietoa selvittelyyn. Helpoimmillaan voinee korjautua käyttämällä boksin liitin auki ja puhdistamalla kontaktit. Pahimillaan tarvitaan uusi boksi.
Purkauslamput himmenevät ikääntyessään ja ne kuuluisi vaihtaa kauan ennen lopullista sammumistaan. Reilu himmeneminen tai värin muuttuminen kertoo polttimen vetävän viime henkäyksiään.Ruokoton kirjoitti:Ei välttämättä suoranaisesti 159 mallikohtainen kysymys, mutta olen tässä huomannut oikean puolen xenonin palavan silmin nähden himmeämmin kuin vasemman.
Kuva lienee joku geneerinen moottorin kuva, mutta kuvauksen ja osanumeron perusteella vaikuttaisi oikealta. Olen tuolta jonkun kerran tilannut ja toimi niin kuin pitääkin.SempreAlfa kirjoitti:Onko tämä oikea osa farkku-159 takapyyhkimen moottoriksi? Onko joku tilannut tuolta ja toimiiko homma?
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=9448
Ok, täytyy kaivella purkki esille ja napata piuha irti siis. Pitäisi tehdä proxi alignment muutekin, kun heitin Blue & Me boksin mäkeen toisen soittimen tieltä. Mulla on AlfaOBD ja ELM327 adapteri joilla pitäisi onnistua, mutta ainakaan viimeksi ei suostunut yhdistämään body computeriin; vika lienee väärin kytketyssä kiinalaisessa ELM adapterissa.Polforea kirjoitti:^Purkista piuha irti ja proxy alignment -kombon pitäisi toimia parkkitutkan sammutukseen. Purkki lie jossain takakontin verhoilujen takana piilossa ja proxy alignment onnistuu MESsimieheltä helposti.
Piikaista on. Pitäs pakettia nostaa ylös ja jumppailla - en ryhdy.jalittam kirjoitti:Huonomuistinen kysyy;
Mahtuuko kytkimen painelaakerin vaihtamaan apurunkoa irroittamatta?
2.4 kone siis.
Olis hyllyssä, jossain, käytetty nikare. Paikallaan oleva jurnuttaa.
Juu, kyllä. Olen aikoinas aparin ja lootankin käyttänyt irti...
Jonkunlaisilla muovinipsuilla ne lasit on kiinni. Tarvikeliikkeestä saa tuulilasin nostamiseen tarkoitettuja imukuppeja, sellaisella voi olla saumaa saada se lasi kammettua ehjänä irti. Haljenneen tilalle kannattaa kyllä hakea suosiolla uusi lasi niin ei tarvitse turhia sääliä irrotusvaiheessakaan, ne lasit ei ole kalliita.BerlinettaSport kirjoitti:Kuinkas 59n peilit purkautuu? Painallus väärästä napista peilin säädös laittoi peilit ikkunoita vasten ja eipäs auennutkaan enää kuin puoliväliin uudella painalluksella.. Kuskin peiliä koitin jo kammeta irti ja halkihan se meni. Onneksi vain yksi särö niin on ehkä mahdollisuus saada käyttökelpoisena irti, ehkäJonkin vanhan topicin aiheesta löysin mutta vastaukset vaikutti yhtä pyöreiltä kuin pallo
Jos meinaa jäädä siitä kiinni, niin eiköhän tuo alignmentti saada hoitumaan.nikovirtala kirjoitti:Mulla on AlfaOBD ja ELM327 adapteri joilla pitäisi onnistua, mutta ainakaan viimeksi ei suostunut yhdistämään body computeriin; vika lienee väärin kytketyssä kiinalaisessa ELM adapterissa.
Pystyykö ite tekeen vai onko mentävä huoltoon, onko siinä mitään mullistavaa ite tehden vaiJiiTeeÄssä kirjoitti:Hydraulikytkin, vois kokeilla ilmata. Ilmausruuvi vaihdelaatikon päällä siinä mistä letku menee työsylinterille.
Ok, miten se vaikuttaa kytkimen toimintaan tuo ilmaus?JiiTeeÄssä kirjoitti:Sama kuin jarrujen kanssa, jos ei ole ilmauslaitetta niin toinen polkee ja toinen avaa ja sulkee ruuvia. Jarrunesteellähän tuo pelaa, kannattaa tarkkailla säiliötä ja ostaa nestettä varalle, ainakin jos säiliö alarajalla.
Ei mun tietääkseni ole käynyt, nesteet kyllä vaihdettiin reilu puolivuotta sitten et avattiin ilmausruuvit ja annettiin valua tyhjäksi jonkun aikaa ja katottiin et säiliössä on kokoajan nestettä.JiiTeeÄssä kirjoitti:Mutta ilmaahan ei kuulu terveeseen systeemiin tulla kuin korkeintaa remontin jälkeen kun esim. painelaakeri vaihdetaan, joten ilmauksella ei välttämättä pitkälle pötkitä.
Onko jarruneste säiliö käynyt tyhjänä, nestettä pitänyt lisätä?
Mulla on Fluide LDS ot-tsydeemissä.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Jostain muistelen että joku oli täyttänyt tehostimen tällä: http://www.lubadmin.com/upload/produit/ ... 1/4008.pdf
+40 viskositeetti hyvin lähellä. Pakkasviskositeetti näyttäis varsin hyvältä. C5 pyörittää tuota jousituksessa sekä ohjauksessa.
Vaihdatin Auto-Milanossa, en muista hintaa eikä sitä kysyttykään. Laita suoraan etuoven rajoittimet, niin lähtee ovet aukeamaan.SempreAlfa kirjoitti:Onko joku teistä vaihtanut takaovien naksuvat rajoittimet? Mistä kannattaa ostaa uudet?
ricambi.alfisti.net ostin omani. Tuossa linkissä on taakse. Heiltä löytyvät myös eteen oleva malli. Vaihdoin itse kaikkiin oviin.SempreAlfa kirjoitti:Onko joku teistä vaihtanut takaovien naksuvat rajoittimet? Mistä kannattaa ostaa uudet?
Ovi aukeaa enemmän, jeesaa lastatessa ja liikuessa sisään/ulosTuomas K kirjoitti:Mitä etua saa laittamalla taakse etuoveen tarkoitetun rajoittimen?
On, jos meinaa turvakaukaloa ja muuta ladata takapenkille. Vaimo ainakin tykkää.Tuomas K kirjoitti:Onko isokin ero?
En tosin rupea etuoven rajoittimia kuitenkaan tilailemaan, kun tuli jo vaihdettua taakse ihan takaoviin tarkoitetut rajoittimet...