Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuo possu on monessa vertailussa tosiaan keikkunut luotettavimapana autona, mutta se ei välttämättä ole koko totuus.
Minä olen aina tykännyt englantilaisten tyylistä. Siellä koittavat laskea käyttökulut eikä vaan vikojen määriä. Pelkästään (katsastuksessa tms. havaittujen) vikojen määriä tuijotettaessa saattavat kalliit ja viimeisen päälle puunatut merkit/mallit pärjätä hyvin. Etenkin, jos/kun ao. autoilla ajellaan pari tkm vuoteen. Paljon parempi on pajalla/valohoidossa vietettyjen päivien määrä/vuosi.
Jossain engelsmannien huoltokuluihin perustuvassa vertailussa moni luotettavuuslistan kärkiauto (erit. possu) tippui hännille, koska sitten kun vikaa on, rahaa palaa ja reilusti. Kärkipaikoille taas nousi halpaa perusautoa, silloin joku Astma tms. Tietty nuo korjauskulutkin pitkälti arvioita, koska tämä just on sellaista tietoa, mitä maahantuojat EIVÄT halua julkisuuteen.
Minä olen aina tykännyt englantilaisten tyylistä. Siellä koittavat laskea käyttökulut eikä vaan vikojen määriä. Pelkästään (katsastuksessa tms. havaittujen) vikojen määriä tuijotettaessa saattavat kalliit ja viimeisen päälle puunatut merkit/mallit pärjätä hyvin. Etenkin, jos/kun ao. autoilla ajellaan pari tkm vuoteen. Paljon parempi on pajalla/valohoidossa vietettyjen päivien määrä/vuosi.
Jossain engelsmannien huoltokuluihin perustuvassa vertailussa moni luotettavuuslistan kärkiauto (erit. possu) tippui hännille, koska sitten kun vikaa on, rahaa palaa ja reilusti. Kärkipaikoille taas nousi halpaa perusautoa, silloin joku Astma tms. Tietty nuo korjauskulutkin pitkälti arvioita, koska tämä just on sellaista tietoa, mitä maahantuojat EIVÄT halua julkisuuteen.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Muiden merkkien murheita.
tuli tosta possusta mieleen kun tän just tänään kattelininsinörtti kirjoitti:Tuo possu on monessa vertailussa tosiaan keikkunut luotettavimapana autona, mutta se ei välttämättä ole koko totuus.
Minä olen aina tykännyt englantilaisten tyylistä. Siellä koittavat laskea käyttökulut eikä vaan vikojen määriä. Pelkästään (katsastuksessa tms. havaittujen) vikojen määriä tuijotettaessa saattavat kalliit ja viimeisen päälle puunatut merkit/mallit pärjätä hyvin. Etenkin, jos/kun ao. autoilla ajellaan pari tkm vuoteen. Paljon parempi on pajalla/valohoidossa vietettyjen päivien määrä/vuosi.
Jossain engelsmannien huoltokuluihin perustuvassa vertailussa moni luotettavuuslistan kärkiauto (erit. possu) tippui hännille, koska sitten kun vikaa on, rahaa palaa ja reilusti. Kärkipaikoille taas nousi halpaa perusautoa, silloin joku Astma tms. Tietty nuo korjauskulutkin pitkälti arvioita, koska tämä just on sellaista tietoa, mitä maahantuojat EIVÄT halua julkisuuteen.
Update on my Porsche 911 issues and trip to France
https://youtu.be/dHPb0KoiAY0
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Ameriikan Yhdysvalloissa ei dieselejä liikaa myydä. Luotettavimmat autot kategoriassa Midsize premium car: BMW 5 Series.FinPat kirjoitti:https://eu.usatoday.com/story/money/car ... 846324002/
LuottoPorsas ja "Viat, petojen sukua"?
Tietty herranvuonna 2016 jopa nelosbangeri paholaisenmehulla taitaa olla uudella moottorikonstruktiolla, joten lienee totuutta tässä menovedestä riippumatta.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Bemarihan on sanonut, että monia niiden dieseleitä ei voi jenkeissä myydä.
Koska polttoaine on niin ala-arvoista laadultaan ja täynnä epäpuhtauksia, jotka rikkoisi niiden koneet.
Totta vai tarua, en tiedä. Tais olla ihan Moottori-lehdessä juttua aiheesta muutama vuos sitten?
Bemarihan on sanonut, että monia niiden dieseleitä ei voi jenkeissä myydä.
Koska polttoaine on niin ala-arvoista laadultaan ja täynnä epäpuhtauksia, jotka rikkoisi niiden koneet.

- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Mulle tuli vuosi sitten jonkun gallup firman kyselylomake automerkkeihin liittyen.
Mukana kyselyssä oli myös osuus autojen luotettavuuteen liittyen jonka kyssäreihin piti vastata täysin fiilispohjalta
Toki kyselyssä oli mukana ruksi johon vastattiin minkä automerkin itse omistaa, mutta tietämättä sen paremmin kaikkea kyselyn analysoinnin hienouksia jäi aika vahva maku, että Esson baarin faktoista tehdään virallista tietoa moisella gallupilla
Arvostan myös brittien tapaa tehdä käyttökustannuksiin perustuvia tilastoja.
Ainakin niistä tilastoista saa jonkinlaisen kuvan millaisen v-käyrän/vastineen rahalle mikäkin auto voisi tarjota.
Mukana kyselyssä oli myös osuus autojen luotettavuuteen liittyen jonka kyssäreihin piti vastata täysin fiilispohjalta

Toki kyselyssä oli mukana ruksi johon vastattiin minkä automerkin itse omistaa, mutta tietämättä sen paremmin kaikkea kyselyn analysoinnin hienouksia jäi aika vahva maku, että Esson baarin faktoista tehdään virallista tietoa moisella gallupilla

Arvostan myös brittien tapaa tehdä käyttökustannuksiin perustuvia tilastoja.
Ainakin niistä tilastoista saa jonkinlaisen kuvan millaisen v-käyrän/vastineen rahalle mikäkin auto voisi tarjota.
-
- Viestit: 246
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
- Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW - Paikkakunta: Espoo
Re: Muiden merkkien murheita.
Se tavallinen tarina. Auto alkoi sammuilemaan ajossa. 20 sekunnin päästä toimi taas normaalisti. Irroitin ohjausboxin, josta löytyikin syyllinen eli hapettumaa. Putsailin ja kasatessa pakkaskeleillä rikoin yhden kiinnikkeen kynnen. Puskafixi ei toiminut vaan herjasi can bus erroria. Harmitti.... Pitkä etsintä uuden liittimen osalta. Lopulta löytyi toimitusajalla 2 kuukautta. Meinasin postata tänne kyselläkseni mistä saattaisi löytyä nopeammin tai onko hyvää puskafixiä. En kuitenkaan ehtinyt. Liitin saapui kuukaudessa. yeah!
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Tänään heräsi kysymys johon internet ei tarjoa helposti löytyvää vastausta. Relluun tarvitsisi uuden kytkimen, ja Valeo tarjoaa siihen kytkinpakettia kahdella eri osanumerolla, ilmoitetuissa tiedoissa ainoa ero on, että toinen on CPOE-versio. Selitystä tuolle CPOE:lle en ole onnistunut löytämään. Jotain tekoa sillä on kuitenkin rellun kanssa, kun jos laittaa Googleen hauksi Valeo CPOE tulee vastaukseksi paljon linkkejä rellun kytkinpaketteihin.
Kellään havaintoa siitä mitä tuo mahtaa tarkoittaa?
Kellään havaintoa siitä mitä tuo mahtaa tarkoittaa?
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Stilo 1.6 läväytti ABS ja jarrumerkkivalot mittaristoon. Nopeusmittari ei toimi ja moottorin vikavalokin palaa komeasti (Engine fault). Maailmalla puhuttiin foorumeilla että mikään ei varsinaisesti jarruissa tai moottorissa olisi vikana mutta johdotukset tai sulakkeet moottoritilan sulakeboksissa olisivat heikossa hapessa. Irrottelin akkua, tarkistin sulakkeita (f1 ja f42 yms) ympäri autoa, CRC:llä puhdistin liittimiä ja ECUn irrotin/tarkastin/liittimet putsasin. Moottorin vikavalo sammuu ajoittain, mutta palailee myös. Auto kuitenkin käy normaalisti, jarrut toimii. Ainoastaan nopeusmittari ei toimi (kännykän GPS onneksi toimii). Voiko olla jotain tiettyä vikaa vai onko tosiaan sulakelaatikon johdotuksessa vikaa? Saa ehdottaa toimenpiteitä, kun ei nuo sähköhuoltamot Fiatteja kuulemma juuri ole availleet 

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Missäs kunnossa akun kaapelit? Vilkaise maajohdot kunnolla. Projektiosastolla tais Jeqq laittaa parit kuvat sen Punton maajohdoista.... Aika karuja olivat.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Muiden merkkien murheita.
No varmaan vikakoodien luku olisi paikallaan. Viallinen ABS anturi voisi selittää aikas paljon oireista ja löytynee testerillä helposti.Muuttohaukka kirjoitti:Stilo 1.6 läväytti ABS ja jarrumerkkivalot mittaristoon. Nopeusmittari ei toimi ja moottorin vikavalokin palaa komeasti (Engine fault). Maailmalla puhuttiin foorumeilla että mikään ei varsinaisesti jarruissa tai moottorissa olisi vikana mutta johdotukset tai sulakkeet moottoritilan sulakeboksissa olisivat heikossa hapessa. Irrottelin akkua, tarkistin sulakkeita (f1 ja f42 yms) ympäri autoa, CRC:llä puhdistin liittimiä ja ECUn irrotin/tarkastin/liittimet putsasin. Moottorin vikavalo sammuu ajoittain, mutta palailee myös. Auto kuitenkin käy normaalisti, jarrut toimii. Ainoastaan nopeusmittari ei toimi (kännykän GPS onneksi toimii). Voiko olla jotain tiettyä vikaa vai onko tosiaan sulakelaatikon johdotuksessa vikaa? Saa ehdottaa toimenpiteitä, kun ei nuo sähköhuoltamot Fiatteja kuulemma juuri ole availleet
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Unohtui laittaa eli testeri antoi koodin U1706 eli viittaa johonkin sytytyksen tai ruiskutuksen häiriöön. Teoriassa voi ollakin, mutta auto toimii täysillä ja kaikki nuo muut vikavalot indikoi ennemminkin jotain sähköhäiriötä. Tänään mittailen laturin toimintaa ja tarkastelen johdotuksia.
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Auton ollessa sammuksissa akku 12,4V ja käynnissä 14,4V eli laturi vaikuttaa toimivan. Piuhojen tarkistuksessa löytyi mielenkiintoinen piuha, kun ilmeisesti maadoituspiuha oli irti ja rispaantunut hihnan pyöriä vasten. Liittäminen itsessään ei saanut vielä toimimaan, kun piuha tuossa kunnossa. Voisiko tuo pelkästään aiheuttaa tuollaista vikavalosarjaa?Muuttohaukka kirjoitti:Unohtui laittaa eli testeri antoi koodin U1706 eli viittaa johonkin sytytyksen tai ruiskutuksen häiriöön. Teoriassa voi ollakin, mutta auto toimii täysillä ja kaikki nuo muut vikavalot indikoi ennemminkin jotain sähköhäiriötä. Tänään mittailen laturin toimintaa ja tarkastelen johdotuksia.
Vasemman puoleinen piuha kiinnostaa, oikea on joku ylimääräinen valojohto. Onko maadoitus tms? https://imgur.com/a/snfeIoR
Tuossa kiinni laitettuna. Onko oikea paikka kun oli täysin irti? https://imgur.com/a/gtVdZ86
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
No sitikka rupes pakkasilla kettuileen.
Kaks kertaa jätti starttaamatta.
Ilmeisesti 475kkm ajetun startin solenoidissa kosteutta ja jäätyny.
Ekakerralla kolistelua ja pärähti käymään.
Tokakerralla odotti kelien lämpenemistä, 159:n toimiessa korvaavana kulkineena.
Nyt plussakeleis taas toimii. Pitäskö toi kevväämmällä putsata...
Kaks kertaa jätti starttaamatta.
Ilmeisesti 475kkm ajetun startin solenoidissa kosteutta ja jäätyny.
Ekakerralla kolistelua ja pärähti käymään.
Tokakerralla odotti kelien lämpenemistä, 159:n toimiessa korvaavana kulkineena.
Nyt plussakeleis taas toimii. Pitäskö toi kevväämmällä putsata...
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Johto on Stilon ilmastoinnin kompressorin johto. Vaihdettu ehjään korjaamolla (liitintä ei saa erikseen niin korjasivat vanhan). Johto on nyt ehjä, mutta vikavalot pysyvät taulussa. Ei niitä välttämättä pois saakaan vaan pyörivät auton muistissa. Noh, pitää toistaiseksi ajella autolla kun toimii kuiteski.Muuttohaukka kirjoitti:Auton ollessa sammuksissa akku 12,4V ja käynnissä 14,4V eli laturi vaikuttaa toimivan. Piuhojen tarkistuksessa löytyi mielenkiintoinen piuha, kun ilmeisesti maadoituspiuha oli irti ja rispaantunut hihnan pyöriä vasten. Liittäminen itsessään ei saanut vielä toimimaan, kun piuha tuossa kunnossa. Voisiko tuo pelkästään aiheuttaa tuollaista vikavalosarjaa?Muuttohaukka kirjoitti:Unohtui laittaa eli testeri antoi koodin U1706 eli viittaa johonkin sytytyksen tai ruiskutuksen häiriöön. Teoriassa voi ollakin, mutta auto toimii täysillä ja kaikki nuo muut vikavalot indikoi ennemminkin jotain sähköhäiriötä. Tänään mittailen laturin toimintaa ja tarkastelen johdotuksia.
Vasemman puoleinen piuha kiinnostaa, oikea on joku ylimääräinen valojohto. Onko maadoitus tms? https://imgur.com/a/snfeIoR
Tuossa kiinni laitettuna. Onko oikea paikka kun oli täysin irti? https://imgur.com/a/gtVdZ86
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Köh, siis täh? Kai noista pitäisi Pxxxx -koodia antaa ennemmin kuin Uxxxx?Muuttohaukka kirjoitti:Unohtui laittaa eli testeri antoi koodin U1706 eli viittaa johonkin sytytyksen tai ruiskutuksen häiriöön.
Pikainen intternettipohdinta löytää useita osumia, joissa U1706 viittaa ABS-purnukan kohtaamiin haasteisiin. Erityisesti silmiin osuu kuitenkin tämä teksti:
https://www.fiatforum.com/stilo/244982- ... ost2685091dancin @ fiatforum.com kirjoitti: There is a large wiring loom which enters the engine bay beneath the ABS ECU, however, Fiat in their infinite electrical wisdom have made this loom too short so it very slowly rubs through the bracket which holds the ABS ECU in place resulting in intermittent electrical faults listed above!
Fortunately I found this just in time before a major car fire
Toisena tämä teksti:
https://mhhauto.com/Thread-FIAT-stilo-A ... #pid524743grmsek.damjan @ mhhauto.com kirjoitti: It was a cut brown wire above transmission, the shift mechanism is scrubbed and this wire made so many mistakes..Headbang
Now the clump of wires tied with cable ties so that it is prevented from further rubbing
Äkkiseltään tulisi mieleen tarkistaa silmän ja mittarin kanssa:
A) ABS-purnukan sähkönsaanti ja maadoitus
B) ABS-purnukan johtosarjan kunto
Vissiin ei ole harvinaista tuon F42 -sulakkeen palaminen tässä yhteydessä, mutta jos johto on poikki eikä oikarissa, ei sulake käryä. Tuon sulakkeen olitkin jo tarkistanut (entäs vaihtanut tai mitannut? Joskus nääkin onnistuu palamaan sillai, ettei se oikein silmällä näy).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Huollossa sanoivat tuosta koodista sen verran, että sulakeboksin uusiminen voisi auttaa siihen. Kokeilin jo aiemmin uusia sulakkeitakin varalta. Löysin samat keskustelut netistä, mutta nuo johtojen läpikäynnit sulakerasiasta on mielenkiintoinen homma ja vie vielä aikaa. Tarkistan tuon ABS-boksin vielä kun ehtii. Kiitos
Re: Muiden merkkien murheita.
kai tämäkin jonkinlainen murhe on
BMW X1 scores epic fail in new IIHS pedestrian crash test
https://uk.motor1.com/news/306715/bmw-x ... rian-test/
BMW X1 scores epic fail in new IIHS pedestrian crash test
https://uk.motor1.com/news/306715/bmw-x ... rian-test/
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
Suomen halvin Tesla: https://www.nettiauto.com/tesla/model-s/10195361
You can´t buy happiness but you can buy horsepower.
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
- Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Muiden merkkien murheita.
Tositvturhikselta rahat ja mediajulkisuus vähissä niin pitää jotain yrittää että saisi muutaman klikkauksen someen.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Muiden merkkien murheita.
Onko antaa vinkkiä mitä tehdä, jos ei tiedä mitä jäähdytysnestettä autossa on? Eli väreihinhän ei oikein voi luottaa ja sekoittaa ei viissiin kannattaisi.
Nesteet vaikuttaa melko tuoreille ja auton hinta huomioiden ei huvittaisi suorittaa turhaa vaihtoakaan.. Jotain vihreää se on.
Jotain pitäisi lisätä..
Nesteet vaikuttaa melko tuoreille ja auton hinta huomioiden ei huvittaisi suorittaa turhaa vaihtoakaan.. Jotain vihreää se on.

Jotain pitäisi lisätä..
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Muiden merkkien murheita.
Aika tekemätön paikka, jos ei ole tietoa mitä nestettä siellä on... Väreistä ei tosiaan voi enää sanoa mitään mikä käy mihinkin.
Turvallisinta on järjestelmän tyhjäys, huuhtelu ja jäähdytysnesteen uusinta, mutta tämän kyllä varmasti tiesitkin.
Turvallisinta on järjestelmän tyhjäys, huuhtelu ja jäähdytysnesteen uusinta, mutta tämän kyllä varmasti tiesitkin.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Muiden merkkien murheita.
^Ok, eli sitä ei voi mitenkään saada selville tai että olisi joku aine, jota voisi sekoittaa kumpaan hyväänsä.
Tässä tapauksessa kävi kuitenkin hyvin ja edelliseltä omistajalta saatiin niinkin tarkat vinkit, kuin aineen merkki ja väri.
Tästä voitiin päätellä aineen olevan vihreää etyleeniglykolia.
Tässä tapauksessa kävi kuitenkin hyvin ja edelliseltä omistajalta saatiin niinkin tarkat vinkit, kuin aineen merkki ja väri.
Tästä voitiin päätellä aineen olevan vihreää etyleeniglykolia.
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Re: Muiden merkkien murheita.
https://www.jvok.fi/varaosa/auton-moott ... ytysneste/
Tuo pitäisi kelvata kun voi käyttää sekä vihreän että punaisen nesteen kanssa.
Tuo pitäisi kelvata kun voi käyttää sekä vihreän että punaisen nesteen kanssa.
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei ne värit mitään merkkaa. Tuo Valvolinekin on etyleeniglykolia eikä sitä pidä sekoittaa propyleeniglykolinesteeseen.

Aika joulu, että noin näppärästi selvisi!hagger16 kirjoitti:Tässä tapauksessa kävi kuitenkin hyvin ja edelliseltä omistajalta saatiin niinkin tarkat vinkit, kuin aineen merkki ja väri.
Tästä voitiin päätellä aineen olevan vihreää etyleeniglykolia.

-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/outo ... 1543732281
Uutinen ei yllätä, vaan täysipäiset kommentit sen alla. Essonbaarin päivystävät asiantuntijat kaikki talvilomalla samaan aikaan?
Uutinen ei yllätä, vaan täysipäiset kommentit sen alla. Essonbaarin päivystävät asiantuntijat kaikki talvilomalla samaan aikaan?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Muiden merkkien murheita.
Mutta tuossa kyllä lukee, että sisältäisi jotain lisäainetta?Jarsan kirjoitti:Ei ne värit mitään merkkaa. Tuo Valvolinekin on etyleeniglykolia eikä sitä pidä sekoittaa propyleeniglykolinesteeseen.
Senza cuore saremmo solo macchine
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
Tällä foorumilla kun on vähän joka alan tietäjiä eikä yhtään epäluuloja "vieraisiin" merkkeihin (eipä
) niin oliskos etukäteiskokemuksia seuraavaan vikaan:
VW Golf 1.4TSI DSG -09 160hv (eli se kaksoisahdettu pata) käy kolmella pytyllä. Puolat, johtosarja ja tulpat vaihdettu korjaamolla ja seuraavaksi olisivat olleet ecua (tai koko moottoria) vaihtamassa niin vihelsin pelin poikki, auton hinta olis tuohon melkein uponnut.
Onko kokemusta tai kuulopuhetta mistä tällainen vaiva on johtunut? Jakopää on laitettu ei niin kovin kauan sitten mutta kuitenkin niin kauan ettei vaihdosta johdu ongelmat, on toiminut vaihdon jälkeen kyllä. toki jakopää voi olla pielessä uudelleenkin mutta ainoastaan yksi sylinteri ei ole mukana leikissä tällä kertaa.
Haen auton huomenna traikulla pihaan ja ekana oli ajatus tehdä puristus/ohivuotomittaukset ja sen jälkeen jos ne kunnossa suuntaan suuttimien ja imusarjan suuntaan jos vaikka olisi imureiät tukossa.
ajatuksia?

VW Golf 1.4TSI DSG -09 160hv (eli se kaksoisahdettu pata) käy kolmella pytyllä. Puolat, johtosarja ja tulpat vaihdettu korjaamolla ja seuraavaksi olisivat olleet ecua (tai koko moottoria) vaihtamassa niin vihelsin pelin poikki, auton hinta olis tuohon melkein uponnut.
Onko kokemusta tai kuulopuhetta mistä tällainen vaiva on johtunut? Jakopää on laitettu ei niin kovin kauan sitten mutta kuitenkin niin kauan ettei vaihdosta johdu ongelmat, on toiminut vaihdon jälkeen kyllä. toki jakopää voi olla pielessä uudelleenkin mutta ainoastaan yksi sylinteri ei ole mukana leikissä tällä kertaa.
Haen auton huomenna traikulla pihaan ja ekana oli ajatus tehdä puristus/ohivuotomittaukset ja sen jälkeen jos ne kunnossa suuntaan suuttimien ja imusarjan suuntaan jos vaikka olisi imureiät tukossa.
ajatuksia?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Koska ottomoottori ei voi olla käymättä, jos puristus, kipinä ja seos on edes jotenkin tontilla, niin noiden mittausten yhteydessä tulpat tarkasteluun, kun kerran ne on uusittu (jos ei olisi, niin uudet tulpat sisään eka ja auto hetkeksi kolisemaan kolmella).
-Normaalisti käyvän pytyn tulppa tummuu sillai kevyen nokiseksi
-Pytyn, josta puuttuu kipinä, tulppa haisee bensalle eikä siinä näy mitään palojälkeä
-Pytyn, josta puuttuu bensa, tulppa on kuiva ja hajuton ja siinä näkyy elektrodissa kipinäjälki, muttei nokeennu tahi tummene muuten
Tämän perusteella tiedetään mistä pytystä vikaa etsitään ja kumpaa puolta lähdetään tutkimaan. Jos sieltä puuttuu kipinä, niin puola ja tulppa on jo vaihdettu, joten seuraava tutkintakohde on johtosarja. Toki varuiksi kannattaa vaihtaa vielä kaksi puolaa ristiin varmasti toimivan kanssa ja katsoa siirtyykö vika, joskus kun se vaihtopuolakin on jo tehtaalta viallinen. Jos sieltä puuttuu bensa, niin silloinkin lähtisin ekana tsekkaamaan johtosarjan - suuttimet taitaa aika harvoin porsia niin, että bensa jää tulematta.
-Normaalisti käyvän pytyn tulppa tummuu sillai kevyen nokiseksi
-Pytyn, josta puuttuu kipinä, tulppa haisee bensalle eikä siinä näy mitään palojälkeä
-Pytyn, josta puuttuu bensa, tulppa on kuiva ja hajuton ja siinä näkyy elektrodissa kipinäjälki, muttei nokeennu tahi tummene muuten
Tämän perusteella tiedetään mistä pytystä vikaa etsitään ja kumpaa puolta lähdetään tutkimaan. Jos sieltä puuttuu kipinä, niin puola ja tulppa on jo vaihdettu, joten seuraava tutkintakohde on johtosarja. Toki varuiksi kannattaa vaihtaa vielä kaksi puolaa ristiin varmasti toimivan kanssa ja katsoa siirtyykö vika, joskus kun se vaihtopuolakin on jo tehtaalta viallinen. Jos sieltä puuttuu bensa, niin silloinkin lähtisin ekana tsekkaamaan johtosarjan - suuttimet taitaa aika harvoin porsia niin, että bensa jää tulematta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Muiden merkkien murheita.
Erittäin kohtelias ja ammattitaitoisen oloinen katsastusinsinööri totesi että Rouvan DS3:n etupään alapallonivelet ovat taipaleensa matkanneet. Hänen kertomansa mukaan ovat pikku Citroën ja Peugeot kalustossa nopeasti kuluvaa osaa. Hieman yllättäen ko. palloja ei löydy MotoTeman hyllyiltä ja marmoriltakin pitää odotella toimitusta ensi viikkoon.
Anyway, ovat ruuvattu siistin näköisillä pulteilla kiinni alatukivarteen eivätkä muutenkaan näytä vaikeasti vaihdettavalta osalta. HIntakin kohtuullinen 37€/kpl.
Tuosta saakin hyvän kuvan kuinka homma hoituu teoriassa. Jaksolla 01:00 - 01:27.
https://www.youtube.com/watch?v=7M64ID7xvps
Anyway, ovat ruuvattu siistin näköisillä pulteilla kiinni alatukivarteen eivätkä muutenkaan näytä vaikeasti vaihdettavalta osalta. HIntakin kohtuullinen 37€/kpl.
Tuosta saakin hyvän kuvan kuinka homma hoituu teoriassa. Jaksolla 01:00 - 01:27.
https://www.youtube.com/watch?v=7M64ID7xvps
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Mitä vikakoodeja löytyy? VAG-autoista on turha arvailla mitään ilman koodeja.alfa 156 v6 kirjoitti:Tällä foorumilla kun on vähän joka alan tietäjiä eikä yhtään epäluuloja "vieraisiin" merkkeihin (eipä) niin oliskos etukäteiskokemuksia seuraavaan vikaan:
VW Golf 1.4TSI DSG -09 160hv (eli se kaksoisahdettu pata) käy kolmella pytyllä. Puolat, johtosarja ja tulpat vaihdettu korjaamolla ja seuraavaksi olisivat olleet ecua (tai koko moottoria) vaihtamassa niin vihelsin pelin poikki, auton hinta olis tuohon melkein uponnut.
Onko kokemusta tai kuulopuhetta mistä tällainen vaiva on johtunut? Jakopää on laitettu ei niin kovin kauan sitten mutta kuitenkin niin kauan ettei vaihdosta johdu ongelmat, on toiminut vaihdon jälkeen kyllä. toki jakopää voi olla pielessä uudelleenkin mutta ainoastaan yksi sylinteri ei ole mukana leikissä tällä kertaa.
Haen auton huomenna traikulla pihaan ja ekana oli ajatus tehdä puristus/ohivuotomittaukset ja sen jälkeen jos ne kunnossa suuntaan suuttimien ja imusarjan suuntaan jos vaikka olisi imureiät tukossa.
ajatuksia?
Kannattaa myös selvittää mikä pytty on pimeänä ja vaihtuuko pimeys Puolan, tulpöien tai suuttimien mukana.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
Niimpä, tuo korjaamo missä auto on ollut, on minusta vaihdellut osia arvailemalla. kohta haen auton niin pääsen kooditkin lukemaan. VCDS:ää ei ole eikä VAS -testeriä ennen ensi viikkoa mutta koitan päästä alkuun ihan yleistesterillä.TeroPee kirjoitti:Mitä vikakoodeja löytyy? VAG-autoista on turha arvailla mitään ilman koodeja.alfa 156 v6 kirjoitti:Tällä foorumilla kun on vähän joka alan tietäjiä eikä yhtään epäluuloja "vieraisiin" merkkeihin (eipä) niin oliskos etukäteiskokemuksia seuraavaan vikaan:
VW Golf 1.4TSI DSG -09 160hv (eli se kaksoisahdettu pata) käy kolmella pytyllä. Puolat, johtosarja ja tulpat vaihdettu korjaamolla ja seuraavaksi olisivat olleet ecua (tai koko moottoria) vaihtamassa niin vihelsin pelin poikki, auton hinta olis tuohon melkein uponnut.
Onko kokemusta tai kuulopuhetta mistä tällainen vaiva on johtunut? Jakopää on laitettu ei niin kovin kauan sitten mutta kuitenkin niin kauan ettei vaihdosta johdu ongelmat, on toiminut vaihdon jälkeen kyllä. toki jakopää voi olla pielessä uudelleenkin mutta ainoastaan yksi sylinteri ei ole mukana leikissä tällä kertaa.
Haen auton huomenna traikulla pihaan ja ekana oli ajatus tehdä puristus/ohivuotomittaukset ja sen jälkeen jos ne kunnossa suuntaan suuttimien ja imusarjan suuntaan jos vaikka olisi imureiät tukossa.
ajatuksia?
Kannattaa myös selvittää mikä pytty on pimeänä ja vaihtuuko pimeys Puolan, tulpöien tai suuttimien mukana.
Re: Muiden merkkien murheita.
Aika hurjaa, jos ECM:ää ollaan vaihtamassa tulppien ja puolien vaihdon jälkeen seuraavana. Ilman kaikkien muiden vaihtoehtojen poissulkemista.
Ylipäätään osien vaihtaminen ilman yhtään tarkentavaa mittausta on järjetöntä.
Ohivuotomittaus on hyvä valinta seuraavaksi tarkastukseksi. Sen tekisin myös itse aika aikaisessa vaiheessa diagnoosia.
Jos pääset yleistesterillä tarkkailemaan sytyskatkoslaskuria, niin usein siellä saattaa tulla lukemaa useistakin sylintereistä, mutta määrä jää vikakoodin laukaisurajan alle toisissa sylintereissä ja vain yhteen sylinteriin kohdentuu sytytyskatkosvikakoodi. Jos sytytyskatkokset ei rajoitu yhteen sylinteriin:
- Tulppaisin EVAP-venttiilin kokeeksi.
- Minkälainen alipaine venttiilikopassa / öljykorkissa?
- Uudet tulpat pudotettu huolimattomasti koloonsa ja kärkiväli liian pieni? (On tullut useita kertoja TSI-koneissa vastaan).
Oskilloskooppi vähintään kahdella kanavalla ja virtapihdit... Niillä pääsis pitkälle.

Ohivuotomittaus on hyvä valinta seuraavaksi tarkastukseksi. Sen tekisin myös itse aika aikaisessa vaiheessa diagnoosia.
Jos pääset yleistesterillä tarkkailemaan sytyskatkoslaskuria, niin usein siellä saattaa tulla lukemaa useistakin sylintereistä, mutta määrä jää vikakoodin laukaisurajan alle toisissa sylintereissä ja vain yhteen sylinteriin kohdentuu sytytyskatkosvikakoodi. Jos sytytyskatkokset ei rajoitu yhteen sylinteriin:
- Tulppaisin EVAP-venttiilin kokeeksi.
- Minkälainen alipaine venttiilikopassa / öljykorkissa?
- Uudet tulpat pudotettu huolimattomasti koloonsa ja kärkiväli liian pieni? (On tullut useita kertoja TSI-koneissa vastaan).
Oskilloskooppi vähintään kahdella kanavalla ja virtapihdit... Niillä pääsis pitkälle.

- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
Noni, Golf haettu trailerilla ja 3:lla pytyllähän tuo rytkyttää tyhjäkäyntiä. kierroksilla minusta toimii ihan normaalisti eikä moottorissa ole minkäänlaista poikkeavaa ääntä.
Ainoa vikakoodi minkä sai ulos Torque/BT yhdistelmällä on P0303 eli 3.s sylinterin misfire. MIL vilkkuu myös kojetaulussa. enempää en vielä jaksanut aiheeseen perehtyä mutta onhan tuo jo tallissa ja nostimella
Ainoa vikakoodi minkä sai ulos Torque/BT yhdistelmällä on P0303 eli 3.s sylinterin misfire. MIL vilkkuu myös kojetaulussa. enempää en vielä jaksanut aiheeseen perehtyä mutta onhan tuo jo tallissa ja nostimella

- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
Perehdyimpä aiheeseen sittenkin vielä ettei jää häiritsemään... puolat ja tulpat ristiin 2 ja 3 sylintereissä. Vika pysyy 3:ssa.alfa 156 v6 kirjoitti:Noni, Golf haettu trailerilla ja 3:lla pytyllähän tuo rytkyttää tyhjäkäyntiä. kierroksilla minusta toimii ihan normaalisti eikä moottorissa ole minkäänlaista poikkeavaa ääntä.
Ainoa vikakoodi minkä sai ulos Torque/BT yhdistelmällä on P0303 eli 3.s sylinterin misfire. MIL vilkkuu myös kojetaulussa. enempää en vielä jaksanut aiheeseen perehtyä mutta onhan tuo jo tallissa ja nostimella
Siis ohivuotojen mittaukseen.
1. 22%
2. 18%
3. 80%
4. 18%
Mekaniikkahommiksi siis meni... paine hukkuu selkeästi kampikammioon eli mäntävika. Laitoin jäykkää öljyä sekaan tulpanreiästä niin ohivuodot n.60 ja hyvin äkkiä nous takasin 80%

Ei muuta ku kantta pöydälle ja mäntiä tutkimaan.
Muiden merkkien murheita.
Kyllähän noissa 160hv koneissa on jokusia männän/moottorinvaihtoja ollut aikojen saatossa.
Männistä on karkaillut helmoja ja äänen perusteella vaihtoon mennyt.
Männistä on karkaillut helmoja ja äänen perusteella vaihtoon mennyt.
Re: Muiden merkkien murheita.
Ohivuotomittaus on ilmeisesti niin vaikea ja kallis operaatio että ECU kannattaa vaihtaa ensiksi ennen kuin moiseen ryhtyy....alfa 156 v6 kirjoitti: Siis ohivuotojen mittaukseen.
1. 22%
2. 18%
3. 80%
4. 18%
Re: Muiden merkkien murheita.
Tai puristuspainemittaus.FinPat kirjoitti:Ohivuotomittaus on ilmeisesti niin vaikea ja kallis operaatio että ECU kannattaa vaihtaa ensiksi ennen kuin moiseen ryhtyy....alfa 156 v6 kirjoitti: Siis ohivuotojen mittaukseen.
1. 22%
2. 18%
3. 80%
4. 18%
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
No mutta eihän siitä saa riittävästi katetta jos pelkästään suoraan toteaa vian vaihtamatta ensin parilla tonnilla osia.... lisäksi usein nuo vaihdetut osat jää korjaamolle (harva ne mukaansa haluaa) ja ne voi myydä sitten tarkastettuna B-osana seuraavalle asiakkaalle. Tältä toki sitten taas saa vastaavasti lisää B-osia kiertoon
Kauppa se on mikä kannattaa.

Re: Muiden merkkien murheita.
Oonko mää nyt aivan kujalla, kun mun tietääkseni turhan päiten vaihdetuista palikoista ei tarvitse maksaa? Vaikka enhän minä näistä mitään tiedä, kun en ole koskaan autoa pajalla käyttänyt...
Operating at the speed of dark
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
No, kaverin diesel-rellulla oli starttivaikeuksia, ja paikallinen paja diagnosoi hehku- tai releviaksi. Vaihtoi hehkut, ja sanoi vian olevan releessä, jos edelleen kiukuttelee. No niinhän se kiukutteli. Vei merkkiliikkeeseen, jossa sanoivat vian selkeästi olevan hehkuista kiinni, ja relettä ei siihen malliin ollut tarvinnut vaihtaa juuri koskaan.
Kaveri sitten sanomaan, että pari viikkoa sitten vaihdettu uudet hehkut. Lupasivat soittaa takaisin. Soittivat, ja sanoivat kaksi hehkua mitatun pimeiksi. Kysymykseen, näyttääkö ne vaihdetuilta, vastattiin että aika pölyistä siellä oli siihen nähden, että hehkuihin olisi koskettu... Eli paja laskutti vikakoodin nollauksesta hehkut ja työt, ja olisi varmaan seuraavaksi laskuttanut releen. Pitääkin kysyä, millaisen keskustelun on pajan kanssa käynyt...
Kaveri sitten sanomaan, että pari viikkoa sitten vaihdettu uudet hehkut. Lupasivat soittaa takaisin. Soittivat, ja sanoivat kaksi hehkua mitatun pimeiksi. Kysymykseen, näyttääkö ne vaihdetuilta, vastattiin että aika pölyistä siellä oli siihen nähden, että hehkuihin olisi koskettu... Eli paja laskutti vikakoodin nollauksesta hehkut ja työt, ja olisi varmaan seuraavaksi laskuttanut releen. Pitääkin kysyä, millaisen keskustelun on pajan kanssa käynyt...

Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Muiden merkkien murheita.
Ja vaativat vielä sikakalliita merkkikohtaisia työkaluja joita ainoastaan Giuseppe Busso tai Hans Mezger -tason kaverit osaavat käyttää....A Bart kirjoitti:Tai puristuspainemittaus.FinPat kirjoitti: Ohivuotomittaus on ilmeisesti niin vaikea ja kallis operaatio että ECU kannattaa vaihtaa ensiksi ennen kuin moiseen ryhtyy....
Ohivuoto: https://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/A ... tmann/5720
Puristuspaine: https://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/A ... BE044/6889
Kyllähän sen ymmärtää ettei tällaiseen osaamiseen ja työkaluihin jokaisella korjaamolla ole varaa.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Ostin veljelle muutama vuosi sitten Alfa 166 3.2 -05 Saksasta pikkuliikkeestä jossa on korjaamo samassa yhteydessä.
Moottori kävi vähän epätasaisesti. Olivat vaihtaneet siihen uuden ecun, kaiketi ilman merkittävää vaikutusta, osan hinta jotain 1200 euroa.
Veli tarkasti jakopään ja taisi olla pakonokka yhden hampaan pielessä. Tämän jälkeen pelasi nätisti.
Olivat tuossa samaisessa liikkeessä aiemmin vaihtaneet tuon jakopään.
Moottori kävi vähän epätasaisesti. Olivat vaihtaneet siihen uuden ecun, kaiketi ilman merkittävää vaikutusta, osan hinta jotain 1200 euroa.
Veli tarkasti jakopään ja taisi olla pakonokka yhden hampaan pielessä. Tämän jälkeen pelasi nätisti.
Olivat tuossa samaisessa liikkeessä aiemmin vaihtaneet tuon jakopään.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

Re: Muiden merkkien murheita.
Ei nyt mikään varsinainen murhe ole, mutta vähän tuntuu haastavalta kilpailuttaa jakohihnan vaihto, huolto + takajarrujen vaihto omilla jarru osilla, kun sellaiset tuli hankittu. Toisessa väärää öljyä tai ilmoitettaan "laadukasta öljyä", epämääräisiä hinnoitteluja sekä omien osien takia kummallisia ehtoja:
1.Osatoimittajan on itse tultava tarkistamaan sopivuus asennushetkellä.
2.osan sopivuudesta vastaa osan toimittaja. Korjaamo ei pysty todentamaan osan sopivuutta kyseiseen autoon vaan asennamme asiakkaan pyynnöstä osat vaikka ne eivät olisi siihen autoon sopivia osia. Vaihdetun osan rikkontuminen ja siitä aiheutavat kaikki kulut on osatoimittajan vastuulla."
Voisivat sanoa suoraan että ei tehdä omilla osilla.. Niin ja suurin hinta ero 450€
1.Osatoimittajan on itse tultava tarkistamaan sopivuus asennushetkellä.
2.osan sopivuudesta vastaa osan toimittaja. Korjaamo ei pysty todentamaan osan sopivuutta kyseiseen autoon vaan asennamme asiakkaan pyynnöstä osat vaikka ne eivät olisi siihen autoon sopivia osia. Vaihdetun osan rikkontuminen ja siitä aiheutavat kaikki kulut on osatoimittajan vastuulla."
Voisivat sanoa suoraan että ei tehdä omilla osilla.. Niin ja suurin hinta ero 450€

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Suomeksi: meillä ei ole ammattitaitoa eikä meille makseta järjenkäytöstä. Melkoisia zombeja tuossa korjaamossa.quppe kirjoitti:asennamme asiakkaan pyynnöstä osat vaikka ne eivät olisi siihen autoon sopivia osia.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
tai sitten ihan hemmetin innovatiivisia kavereita millä myös tuotantovälineet kunnossa. Joku vois kokeilla tuon toimivuutta viemällä vaikka 1.2 TSI skoda jakopään/vesipumpun vaihtoon ja laittaa mukaan Busso 24v:n vastaavien töiden osat. Mitenkähän onnistuisi asennus. Pitäis onnistua jos kerran asentavat autoon sopimattomatkin osatTuomas K kirjoitti:Suomeksi: meillä ei ole ammattitaitoa eikä meille makseta järjenkäytöstä. Melkoisia zombeja tuossa korjaamossa.quppe kirjoitti:asennamme asiakkaan pyynnöstä osat vaikka ne eivät olisi siihen autoon sopivia osia.

- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Eiköhän noilla ehdoilla pyritä hankkiutumaan eroon tilanteesta, jossa asiakas haluaa maksattaa kaiken korjaamolla, joka on asentanut asiakkaan halvimmalla löytämän harakiriosan, joka on sitten hajonnut. Tai asiakas tuo osan, joka kyllä menee fyysisesti autoon paikalleen, mutta ei ole siihen tarkoitettu eikä siinä toimi. Esimerkkinä vaikka jotkut tavallista älykkäämmät laturit. En minä ainakaan korjaamon pitäjän näkökulmasta näkisi mitään syytä tehdä asian johdosta samaan hintaan enempää työtä, vaikka asiakasta kuinka harmittaisi. Eri asia sitten, jos olen itse sen laturin tai muun osan hommannut.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Muiden merkkien murheita.
Polttoainesuutin menee Mondeosta vaihtoon. Mikä lie dieselsuuttimien yleisin rikkoutumissyy?
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Muiden merkkien murheita.
Mitä joskus oman suht luottopajan pitäjän kanssa jutellut, niin ainakin tuo yhden miehen yritys pyrkii aika lailla optimoimaan ajankäyttöä. Tarkoittaa sitä, että esimerkiksi jos autoon on tarjolla useampi vaihtoehto joksikin osaksi, niin ottaa aina nuo kaikki, että joku varmasti käy eikä remontti jää siitä kiinni. Ylimääräisethän voi palauttaa. Eihän hommista mitään tule, jos osat ei käy ja sitten ehkä purat ja kasaat autoa useampaan kertaan ja muut hommat venyy. Kuitenkin jos tehdään pelkkä purku ja kasaus vain todeten ettei osat käy, niin tuokin aika pitäisi pystyä laskuttamaan. Äkkiä joku alkaa jupista että kun ei mitään tehty niin ei hän mitään maksakaan.. Tietty on hankala yhtälö jos pitäisi saada mahdollisimman halvalla, mutta samalla laadukkailla osilla. Jos tarjousta kyselee, niin voihan siihen myös itse määritellä mitä osia/liemiä käytetään.
Jonkinlainen aivopieru tuo ehkä on että asennetaan myös sopimattomat osat, mutta ymmärrän kyllä ajatuksen vaikka olisi tuon voinut muotoilla vähän eri tavallakin. Varmasti tulee korjaamoilla eteen, että on tilattu netistä halvalla osia muttei sitten kuitenkaan itse osata/viitsitä asentaa niitä ja kiikutetaan osat korjaamolle. Parhaimmillaan paketit on avattu ja ehkä jotain jo hukattukin tai jopa rikottu. Sitten jos jotain menee pieleen, niin mennään korjaamolle itkemään. Varmaan jotain kalliimpia osia voidaan myös jahtailla purkaamoilta ja silloin voi hyvinkin tulla noita, että fyysisesti käy, vaan ei toimi. Tai sitten jo purkuosakin on valmiiksi rikki.
En ole autoalalla, mutta sama politiikka on itsellä, että omista osista ja töistä vastataan ja muiden komponenteista/töistä ei. Itseasiassa jos meidän systeemiin kytketään muiden systeemejä, niin silloin takuu oli siinä. Voisi verrata jos autoon kytket viallisen peräkärryn ja käpräytät jotain, niin turha on autoa siitä syyttää ja vaatia korjaamaan.
Kirjallisissa tarjouksissa pitäisi kyllä olla ihan hemmetin tarkkana. Ei tarvitse olla ihme homma, niin on äkkiä yksi A4 täynnä pelkkiä ehtoja ja rajauksia. Tässä hiljan yksi lakimies vähän tutki meidän yrityksen toimintatapoja. Jännä homma on jos vaikka tarjous on tyylillä:
Auton jarruremontti
- ei sisällä uusia jarrulevyjä
Lakiteknisesti tuo otsikko on se mikä määrittelee homman. Halutessaan asiakas voi vaatia vaihtamaan myös levyt tarjottuun hintaan koska tarjous sisältää auton jarruremontin. Tuolla lisämääreellä ei ole lainvoimaa. Ei käy maalaisjärkeen, mutta noin kuulemma on jos oikeuteen asti vaikka mennään eikä tuossa ole kuulemma mitään epäselvää.
Meillä meni vähän toimintatavat uusiksi..
Jonkinlainen aivopieru tuo ehkä on että asennetaan myös sopimattomat osat, mutta ymmärrän kyllä ajatuksen vaikka olisi tuon voinut muotoilla vähän eri tavallakin. Varmasti tulee korjaamoilla eteen, että on tilattu netistä halvalla osia muttei sitten kuitenkaan itse osata/viitsitä asentaa niitä ja kiikutetaan osat korjaamolle. Parhaimmillaan paketit on avattu ja ehkä jotain jo hukattukin tai jopa rikottu. Sitten jos jotain menee pieleen, niin mennään korjaamolle itkemään. Varmaan jotain kalliimpia osia voidaan myös jahtailla purkaamoilta ja silloin voi hyvinkin tulla noita, että fyysisesti käy, vaan ei toimi. Tai sitten jo purkuosakin on valmiiksi rikki.
En ole autoalalla, mutta sama politiikka on itsellä, että omista osista ja töistä vastataan ja muiden komponenteista/töistä ei. Itseasiassa jos meidän systeemiin kytketään muiden systeemejä, niin silloin takuu oli siinä. Voisi verrata jos autoon kytket viallisen peräkärryn ja käpräytät jotain, niin turha on autoa siitä syyttää ja vaatia korjaamaan.
Kirjallisissa tarjouksissa pitäisi kyllä olla ihan hemmetin tarkkana. Ei tarvitse olla ihme homma, niin on äkkiä yksi A4 täynnä pelkkiä ehtoja ja rajauksia. Tässä hiljan yksi lakimies vähän tutki meidän yrityksen toimintatapoja. Jännä homma on jos vaikka tarjous on tyylillä:
Auton jarruremontti
- ei sisällä uusia jarrulevyjä
Lakiteknisesti tuo otsikko on se mikä määrittelee homman. Halutessaan asiakas voi vaatia vaihtamaan myös levyt tarjottuun hintaan koska tarjous sisältää auton jarruremontin. Tuolla lisämääreellä ei ole lainvoimaa. Ei käy maalaisjärkeen, mutta noin kuulemma on jos oikeuteen asti vaikka mennään eikä tuossa ole kuulemma mitään epäselvää.
Meillä meni vähän toimintatavat uusiksi..
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
Re: Muiden merkkien murheita.
No Fordin kohdalla varmaankin korkeapainepumppu alkanut syömään itseään ja kohta on muutkin suuttimet metallimutua täynnä....michelin kirjoitti:Polttoainesuutin menee Mondeosta vaihtoon. Mikä lie dieselsuuttimien yleisin rikkoutumissyy?
Re: Muiden merkkien murheita.
Ajelin Helsingistä pois edellisellä viikolla. Katselin kun viereisellä kaistalla nuorempi neiti/rouva ajoi Volkswagen Passat:illa, pääasiallinen vika oli jo siinä, mutta huomiota herätti takajarrulevy, mikä hehkui oranssina ja löi jo kipinää. Yritin viestittää asiasta, mutta ilmeistä oli että ajaminen vei muutenkin huomiota, että asia tulee tietoon myöhemmin.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11