ecu reset?
Valvoja: Moderators
ecu reset?
Vaihdoin juuri kaksilitraiseen 156:een ilmamäärä-anturin ja jäin miettimään pitäisikö anturin vaihdon jälkeen tehdä vielä joku ECU resetti?
Jos pitää niin minkä takia ja kuinka se tehdään?
Auttakaa kädetöntä!
Jos pitää niin minkä takia ja kuinka se tehdään?
Auttakaa kädetöntä!
- Oldgrain
- Viestit: 350
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 06:25
- Car(s): 159 2.2 SW -07, GTV 2.0 -86
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Haku on kaveri.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4 ... =ecu+reset
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4 ... =ecu+reset
"Pikkasen ylikovaa niin se kääntyilee"
ei kai sitä tarvitse tehdä jos auto toimii nyt ok vaihdon jälkeen. Muutenkaa toimivia autoja ei kannata liikaa säädellä. Tuolla 156 netin puolella on monta tapausta jossa on ehjien autojen ilmejä,kaasuläppiä putsailtu ja muita resettejä tehty ja tulos on sitten mitä sattuu.
Mulla toimi ainakin suoraa ilmin vaihdon jälkeen ok, mitään resettejä sen jälkeen en tehnyt.
Mulla toimi ainakin suoraa ilmin vaihdon jälkeen ok, mitään resettejä sen jälkeen en tehnyt.
Ajattelin että mahtaisiko ECU resetti auttaa seuraavaan ongelmaan:
Jokaisen startin jälkeen oli kone sitten kylmä tai kuuma meinaa auto liikkeelle lähdön jälkeen tukehtua, ei ota kierroksia eli käyttäytyy hetkenajan kuin kylmä kone talvella.
Autoon vaihdettiin suuri ajoituksenmuunnin sekä ilmamassa mittari mutta kyseinen ongelma ei sillä poistunut.
Ongelma on melko kiusallinen esimerkiksi parkkitalosta lähtiessä kun auto meinaa puutua rampille.
Jokaisen startin jälkeen oli kone sitten kylmä tai kuuma meinaa auto liikkeelle lähdön jälkeen tukehtua, ei ota kierroksia eli käyttäytyy hetkenajan kuin kylmä kone talvella.
Autoon vaihdettiin suuri ajoituksenmuunnin sekä ilmamassa mittari mutta kyseinen ongelma ei sillä poistunut.
Ongelma on melko kiusallinen esimerkiksi parkkitalosta lähtiessä kun auto meinaa puutua rampille.
Jumankauta himik, veit sanat suusta, mulla on prikuulleen sama ongelma!
Torstaina sisään Motonetin ILMI ja ecu-reset. Kadonneet hepat palasi koneeseen, mutta veemäisenä ilmiönä tuli tämä hyytyminen lähdöissä. Tosi kenkkua lähteä mm. valoista kun muutamaan sekunttiin ei tahdo tapahtua mitään. Normaaliajo sujuu kyllä mukavasti.
Pitäisikö ottaa akun piuhat vähäksi aikaa pois, auttaisiko ongelmaan tms??
Torstaina sisään Motonetin ILMI ja ecu-reset. Kadonneet hepat palasi koneeseen, mutta veemäisenä ilmiönä tuli tämä hyytyminen lähdöissä. Tosi kenkkua lähteä mm. valoista kun muutamaan sekunttiin ei tahdo tapahtua mitään. Normaaliajo sujuu kyllä mukavasti.
Pitäisikö ottaa akun piuhat vähäksi aikaa pois, auttaisiko ongelmaan tms??
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Eikös tämän tehojen puutteen kylmänä pitänyt olla Alfan ominaisuus? Elikkä tehot saa reservistä käyttöön tarkoituksella vasta sitten kun pannu on hieman lämminnyt. Mulla on homma kans juuri noin, mut oon ymmärtänyt et se kuuluu asiaan. Valistakaapa muut viisaammat...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan