
Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^Itse yritin joku viikko sitten kiinnittää valoitta pimeällä moottoritietä ajaneen neitokaisen huomion. Neito tuijotti silmä kovana eteenpäin, mutta pelkääjän paikalla istunut nainen selvästi selitti jotain ja osoitti oikealle ja poistuivatkin seuraavasta rampista. Uskoisin, että tulkitsivat huomionherätysyritykseni huomattavasti negatiivisemmalla tavalla kuin oli pyrkimys 

Re: Muiden merkkien murheita.
Ehkä toisiksi yleisin syy yksittäisen rikkoitumisen jälkeen. Näissä tapauksissa pitäisi koko polttoainelinjasto uusia, jos varman päälle haluaa pelata.. Aikalailla ainoita ja pelätyimpiä tyyppivikoja tässä moottorissa.savijo-r kirjoitti:No Fordin kohdalla varmaankin korkeapainepumppu alkanut syömään itseään ja kohta on muutkin suuttimet metallimutua täynnä....michelin kirjoitti:Polttoainesuutin menee Mondeosta vaihtoon. Mikä lie dieselsuuttimien yleisin rikkoutumissyy?

Re: Muiden merkkien murheita.
^^ Pumppuvika kuulostaisi kyllä loogiselta. Ja olis just mun tuuria
Mutta toisaalta löysin mielenkiintoisen jutun, jossa kerrotaan huonolaatuisista suuttimista, joita olisi käytetty vm. 2008-2009 1.8 TDCI-moottoreissa. Mikäli oikein tulkitsin suuttimien numeroita niin tässäkin yksilössä suuttimet olisivat juuri tuota viallista sarjaa.
Enpä tähän juttuun törmännyt edes ennen auton ostamista, vaikka tämän moottorin tyyppivikoihin olin silloin perehtyvinäni.
https://www.fordownersclub.com/forums/t ... must-read/
Vian "korjaamiseksi" on tehty PCM-päivitys, ilmeisen huonolla menestyksellä.
Suutinten vaihdolla on ongelmasta (= satunnaiset limp home modet ja nykimiset) päästy eroon (ainakin joksikin aikaa). Ja korjaukset menneet asiakkaiden piikkiin, eikä Fordin.
Tällä nyt ajettu jo 220 tkm, joten voi kai suuttimien kulumista jo toisaalta pitää ihan normaalinakin näille kilometreille.

Mutta toisaalta löysin mielenkiintoisen jutun, jossa kerrotaan huonolaatuisista suuttimista, joita olisi käytetty vm. 2008-2009 1.8 TDCI-moottoreissa. Mikäli oikein tulkitsin suuttimien numeroita niin tässäkin yksilössä suuttimet olisivat juuri tuota viallista sarjaa.
Enpä tähän juttuun törmännyt edes ennen auton ostamista, vaikka tämän moottorin tyyppivikoihin olin silloin perehtyvinäni.
https://www.fordownersclub.com/forums/t ... must-read/
Vian "korjaamiseksi" on tehty PCM-päivitys, ilmeisen huonolla menestyksellä.
Suutinten vaihdolla on ongelmasta (= satunnaiset limp home modet ja nykimiset) päästy eroon (ainakin joksikin aikaa). Ja korjaukset menneet asiakkaiden piikkiin, eikä Fordin.
Tällä nyt ajettu jo 220 tkm, joten voi kai suuttimien kulumista jo toisaalta pitää ihan normaalinakin näille kilometreille.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
https://www.talouselama.fi/uutiset/te/e ... parit:a581
Saksalaiset premium-autot eivät ole veljeksiä, eivät ainakaan vikaisuudessa.
Keskikokoisissa premium-autoissa on ensikatsastuksessa harvoin vielä paljon vikoja, ainakaan hylkäykseen johtavia. Mutta poikkeuksiakin on.
Katsastustilastot paljastavat, että Mercedez Benzin C-sarja on jo kolmevuotiaana paljon hylkäysvikaisempi kuin esimerkiksi Audi A4 ja BMW:n kolmossarja.
Vuonna 2015 käyttöönotetuista eli viime vuonna ensikatsastetuista C-sarjan Mersuista hylättiin peräti 6,2 prosenttia. Eniten hylkäysvikoja löytyi niiden jousituksesta ja iskunvaimennuksesta.
Hylkäysprosentti oli moninkertainen verrattuna Audi A4:ään (hylättyjä 1,6 prosenttia) ja BMW:n kolmossarjaan (1,8 prosenttia). Kolmevuotiaan C-Mersun takamatka vain kasvoi edellisvuodesta, jolloin sen hylkäysprosentti 5,7, Audi A4:n 1,5 ja BMW:n kolmossarjan 3,0.
Syynä vikaisuuseroihin eivät olleet ainakaan ajokilometrit, sillä ne olivat Mersulla kolmikon pienimmät. Viime vuonna ensikatsastettujen C-Mersujen matkamittarilukemien keskiarvo oli 66 000 kilometriä ja mediaani 58 000 kilometriä. Audi A4:llä vastaavat luvut olivat 75 000 ja 68 000 kilometriä sekä BMW-3:lla 67 000 ja 60 000 kilometriä.
Audi A4 oli viime vuonna Suomen 22. myydyin ja C-Mersu 29. myydyin henkilöautomalli. Uuden versionsa tässä kuussa Suomessa lanseeraava BMW:n kolmossarja ei mahtunut viime vuonna kolmenkymmenen kärkeen.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Muiden merkkien murheita.
Harmillisesti tuo 1,8 on kaikista ongelmallisin dieseli tossa sun koppasessa Mondeossa. Se on täysin eri moottori kun tohon aikaan käytetty PSA:n 2.0 tai 2.2...michelin kirjoitti:^^ Pumppuvika kuulostaisi kyllä loogiselta. Ja olis just mun tuuria![]()
Mutta toisaalta löysin mielenkiintoisen jutun, jossa kerrotaan huonolaatuisista suuttimista, joita olisi käytetty vm. 2008-2009 1.8 TDCI-moottoreissa. Mikäli oikein tulkitsin suuttimien numeroita niin tässäkin yksilössä suuttimet olisivat juuri tuota viallista sarjaa.
Enpä tähän juttuun törmännyt edes ennen auton ostamista, vaikka tämän moottorin tyyppivikoihin olin silloin perehtyvinäni.
https://www.fordownersclub.com/forums/t ... must-read/
Vian "korjaamiseksi" on tehty PCM-päivitys, ilmeisen huonolla menestyksellä.
Suutinten vaihdolla on ongelmasta (= satunnaiset limp home modet ja nykimiset) päästy eroon (ainakin joksikin aikaa). Ja korjaukset menneet asiakkaiden piikkiin, eikä Fordin.
Tällä nyt ajettu jo 220 tkm, joten voi kai suuttimien kulumista jo toisaalta pitää ihan normaalinakin näille kilometreille.
Halvin ja mahdollinen vika on suuttimen liittimen pinnien väljistyminen, noissa uudemmissa useimmiten itse suutin on rikki. ja tosiaan usein virtapiiri rikki suuttimesta, eli sillon melkein tietää että kyse ei ole metallimujun takia hajonneesta suuttimesta. Niissä PSA pohjasissa menee vähemmän suuttimia tai muutakaan rikki.
Itse moottori kestää hyvin kilsoja, mutta yleensä joutuu kaiken näköstä ympäriltä vaihtaan ja vähän vahtimaan että öljyt pysyy koneessa.
Jos itse vaihdat polttoainesuodattimen niin laita tiiviste oikeaan väliin, jostain syystä kuka sellaisen ensimmäisen kerran vaihtaa, laittaa sen usein väärin ja hetken päästä soitetaankin hinuria. Noissa ei sitten oo tankissa pumppua eli on manuaalisesti jollain tavalla sitten ilmattava.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
Meidän Focuksessa oli juurikin tuo suodattimen vaihto onnistuttu ryssimään ja jätti jokusen kerran satunnaisesti lähtöruutuun ennen kuin vika selvisi.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Muiden merkkien murheita.
Fix or repair daily:llä jatketaan: Jakohihna pitäs vaihtaa ja kilpailutus vaan pistää mutkikkaammaksi asiat. Toiset tarjoo SKF.ää ja Toiset Gatesia ja Toisessa 3,5h ja toisella 5h työtä akselitiivisteen vaihdolla. .. Kumpaa merkkiä pitää välttää enemmän?
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Siltä alkaa vaikuttaa. Mutten silti sanoisi täysin epäonnistuneeksi moottoriksi. Suuttimien liittimet vaikutti olevan OK. Sen verran tuli tutkittua. Suuttimen saa liike vaihtaa, en uskalla ottaa riskiä että polttoainelinjastoon/uuteen suuttimeen pääsee heti epäpuhtauksia asennusvaiheessa.
Tuon vähän haastavamman ilmauksen takia ajattelin tosiaan vaihdattaa dieselsuodattimenkin ihan liikkeessä.
Tuon vähän haastavamman ilmauksen takia ajattelin tosiaan vaihdattaa dieselsuodattimenkin ihan liikkeessä.
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos olette koskaan ihmetelleet; miten VAG myy autoja ja kuka ihme niitä ostaa kaiken tämän päästöskandaalin ja jatkuvien teknikkamurheiden kanssa? niin kerron mnkälainen on Volkkari -miehen ajatusmaailma.
Vokkarimies kertoi minulle, että ajaa Saksalaisella "kun ne Toyotat ja muut japanilaiset kestää vaan sen kolme vuotta kuitenkin."
En uskaltanut kysyä mielipidettä Italailaisista, vaikka mieli teki.
Vokkarimies kertoi minulle, että ajaa Saksalaisella "kun ne Toyotat ja muut japanilaiset kestää vaan sen kolme vuotta kuitenkin."

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^ tuntuu osalla japanilaisilla ajavistakin olevan periaatteena, että auto varmuuden vuoksi vaihtoon, kun takuu päättyy.
Lisäksi on 5-8 tkm/vuosi ajavia eläkeläisiä, jotka ostavat hybridin säästääkseen bensakuluissa
Lisäksi on 5-8 tkm/vuosi ajavia eläkeläisiä, jotka ostavat hybridin säästääkseen bensakuluissa

Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Eipä ollut iso vika, mutta korjaus viivästyi, kun merkkihuolto ei näihin koske ja Espoon Terragasin pyörittäjä oli 2 viikkoa sairaslomalla. Vuoto kaasuputken ja -jakajan liitoksessa -> auto kieltäytyi avaamasta pulloventtiileitä tajuttuaan jotain olevan vialla -> kaasujohtoon liitetty polttoainemittari näytti nollaa.Tiige kirjoitti:Kaveri haki muutama kuukausi sitten pari vuotta vanhan v70 T5 vollen kaasulaitteilla ruotsista. Toinen kerta kaasua tankatessa säiliön o-renkaat korkkasi. Hinuri kutsui kun vuoti kaiken kaasun sisätiloihin. Tästä pari viikkoa niin taas tankkauksen jälkeen hirveä käry autossa hetken aikaa. Ilmeisesti ylipaineventtiili päästi vähän ylimääräisiä pois. Aika tyhmästi koteloitu se kaasupullo kun päästää kaikki höyryt sisätiloihin.insinörtti kirjoitti: Premium-autoilukin alkaa tulla tutuksi. Kaasuvolvolla pääsi 15 km ja sitten kaasutankki tyhjä (lue: tyhjeni itsekeen auton seistessä sunnuntain). Pissapojan ja kuskin turvavyön varoitusvalot elävät omaa elämäänsä. Vajaat 3 vuotta/47 tkm ajetussa autossa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Muiden merkkien murheita.
Eikö Lamborghini ole VAG?unknown kirjoitti:miten VAG myy autoja ja kuka ihme niitä ostaa

- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Muiden merkkien murheita.
Sitikan etunurkassa pohjasta muovit säpäleinä ja lasinpesunesteet tulee läpi.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Ja veroissa sekä vakuutusmaksuissa. Ja en ole eläkeläinen ja meirän hypriittillä mennään 20 tkm vuodessainsinörtti kirjoitti:^ tuntuu osalla japanilaisilla ajavistakin olevan periaatteena, että auto varmuuden vuoksi vaihtoon, kun takuu päättyy.
Lisäksi on 5-8 tkm/vuosi ajavia eläkeläisiä, jotka ostavat hybridin säästääkseen bensakuluissa
5 litraa sadalla keskikulutuksella. Lisäksi arvonalenema pienintä Toyotista.
Pohjanmaalla kun 30 vuotta on asunut niin laihialaisuutta on hiukan
tarttunut savolaiseenkin


Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
Tiedä sitten paljonko tuossa säästää jos vastaavan kokoisen Ceedin kulutus etelän ruuhkissa on 5,3-5,8 litraa?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Samaa kategoriaa Ceedin kanssa, oliko hiukan eroa päästöissä. Erona taitaa olla tuo ruuhka-ajon kulutus, jossa hybriidi loistaa.Albertolli kirjoitti:Tiedä sitten paljonko tuossa säästää jos vastaavan kokoisen Ceedin kulutus etelän ruuhkissa on 5,3-5,8 litraa?

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Muiden merkkien murheita.
Minun toisessa Lamborghinissa on kolme VAG osaa ja ne on kaikki rikki. (Audin ovivalokatkaisin) V12 Lamborghinit on onneksi olleet aika VAG vapaita viimeaikoina.FinPat kirjoitti:Eikö Lamborghini ole VAG?unknown kirjoitti:miten VAG myy autoja ja kuka ihme niitä ostaa
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Tärkeä pointti eläkeläiselle, joka ei aja ruuhkissa. Kuten myös polttoaineenkulutus. Viehän perinteisen tekniikan auto jopa reilut 6 l/100, mikäli pääasiallinen käyttötarkoitutus on mökkimatkat. Moisesta tulee sentäs 500-750 € kulu vuodessa. Ei tuu hypetykselle takaisinmaksuaikaa kuin 40 vuotta tjsp.Jiitee kirjoitti:Samaa kategoriaa Ceedin kanssa, oliko hiukan eroa päästöissä. Erona taitaa olla tuo ruuhka-ajon kulutus, jossa hybriidi loistaa.Albertolli kirjoitti:Tiedä sitten paljonko tuossa säästää jos vastaavan kokoisen Ceedin kulutus etelän ruuhkissa on 5,3-5,8 litraa?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Huolta uuden Supran kohdalla että mihin sijoitetaan rekisterikilpi!!
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mih ... #gs.1b3grf

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mih ... #gs.1b3grf
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Pikkukilpi vasempaan kulmaan kuten Giuliassakin. Keskikilpi pilaa tehokkaasti muodot.Manu kirjoitti:Huolta uuden Supran kohdalla että mihin sijoitetaan rekisterikilpi!!![]()
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mih ... #gs.1b3grf

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
valitettavasti oma diagnoosi osu oikeaan.... korjaamon diagnosoima ecuvika olis ollu helpompi korjata kyllä. Ei ole tehty korjattavaksi (ainakaan paikallaan ollessaan) 1.4 TSI kone kaksoisahdettuna Golfin korissa.... Melko veemäinen talkoo. No, uudet osat tilauksessa...alfa 156 v6 kirjoitti:Perehdyimpä aiheeseen sittenkin vielä ettei jää häiritsemään... puolat ja tulpat ristiin 2 ja 3 sylintereissä. Vika pysyy 3:ssa.alfa 156 v6 kirjoitti:Noni, Golf haettu trailerilla ja 3:lla pytyllähän tuo rytkyttää tyhjäkäyntiä. kierroksilla minusta toimii ihan normaalisti eikä moottorissa ole minkäänlaista poikkeavaa ääntä.
Ainoa vikakoodi minkä sai ulos Torque/BT yhdistelmällä on P0303 eli 3.s sylinterin misfire. MIL vilkkuu myös kojetaulussa. enempää en vielä jaksanut aiheeseen perehtyä mutta onhan tuo jo tallissa ja nostimella
Siis ohivuotojen mittaukseen.
1. 22%
2. 18%
3. 80%
4. 18%
Mekaniikkahommiksi siis meni... paine hukkuu selkeästi kampikammioon eli mäntävika. Laitoin jäykkää öljyä sekaan tulpanreiästä niin ohivuodot n.60 ja hyvin äkkiä nous takasin 80%![]()
Ei muuta ku kantta pöydälle ja mäntiä tutkimaan.
- Liitteet
-
- nimetön.jpg
- (76.19 KiB) Tiedosto ladattu 4945 kertaa
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Mikähän tuon on särkenyt?
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Nakutuksella ainakin saadaan tuollaista jälkeä. Mikäs noilla kattiloilla oli oktaanivaatimus?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
...ja heikot männät.
https://forums.seatcupra.net/index.php? ... ms.407682/
Jos tuota pitää aikoo, kannattanee uusia ne kaikki.
https://forums.seatcupra.net/index.php? ... ms.407682/
Jos tuota pitää aikoo, kannattanee uusia ne kaikki.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Muiden merkkien murheita.
Possut palavat ja uivat mutta Possutehdas lupaa tehdä niitä lisää:
https://jalopnik.com/porsche-911-gt2-rs ... 1833402234
https://jalopnik.com/porsche-911-gt2-rs ... 1833402234
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Työkaveri (nainen) sanoi että oli vienyt kohtuu-uuden volkkarinsa Volkswagen Centteriin huoltoon jokunen aika sitten koska joku vinkui. Vastaanotto oli ollut ylimielinen ja sanottiin tyyliin että ei siellä mitään ole. Lopulta paljastui että kyllä siellä jarrut vinkuivat.
Toinen juttu että on tilannut uuden volkkarin ja kestänyt toimituksessa tosi kauan (enemmän luin luvattiin). Sanoi itse että alkaa usko mennä volkkariin
Toinen juttu että on tilannut uuden volkkarin ja kestänyt toimituksessa tosi kauan (enemmän luin luvattiin). Sanoi itse että alkaa usko mennä volkkariin

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Mitenkäs AGM-akku ja vanha auto sopivat yhteen? Toimiiko, vai tuleeko hankaluuksia?
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Onneksi FCA:n jälleenmyyjäorganisaatio ei pompottele asiakasta vaan homma hoituu kuin elokuvissa.Manu kirjoitti:Työkaveri (nainen) sanoi että oli vienyt kohtuu-uuden volkkarinsa Volkswagen Centteriin huoltoon jokunen aika sitten koska joku vinkui. Vastaanotto oli ollut ylimielinen ja sanottiin tyyliin että ei siellä mitään ole. Lopulta paljastui että kyllä siellä jarrut vinkuivat.
Toinen juttu että on tilannut uuden volkkarin ja kestänyt toimituksessa tosi kauan (enemmän luin luvattiin). Sanoi itse että alkaa usko mennä volkkariin
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Ne onkin ratkaisseet asian poistamalla yhtälöstä kaikkien ongelmien yhteisen tekijän, eli asiakkaan.TeroPee kirjoitti:Onneksi FCA:n jälleenmyyjäorganisaatio ei pompottele asiakasta vaan homma hoituu kuin elokuvissa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Renaultista uhkaa hävitä tyhjäkäynti ja ka. kulutus huitelee 9L vaikka kyseessä 1.6bensa.. Ehkä olisi aika katsoa tuota vvt-solenoidia liikkuuko se laisinkaan
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
Nyt on suoritusmerkintä saatu TSI konerempastakin. Oli yllättäen helpompi kasata kuin purkaa tuo moottori... ehkä auttoi kun jo tiesi missä minkäkin kuuluu sijaita ja millaisella pultilla on kiinnialfa 156 v6 kirjoitti:valitettavasti oma diagnoosi osu oikeaan.... korjaamon diagnosoima ecuvika olis ollu helpompi korjata kyllä. Ei ole tehty korjattavaksi (ainakaan paikallaan ollessaan) 1.4 TSI kone kaksoisahdettuna Golfin korissa.... Melko veemäinen talkoo. No, uudet osat tilauksessa...alfa 156 v6 kirjoitti:Perehdyimpä aiheeseen sittenkin vielä ettei jää häiritsemään... puolat ja tulpat ristiin 2 ja 3 sylintereissä. Vika pysyy 3:ssa.alfa 156 v6 kirjoitti:Noni, Golf haettu trailerilla ja 3:lla pytyllähän tuo rytkyttää tyhjäkäyntiä. kierroksilla minusta toimii ihan normaalisti eikä moottorissa ole minkäänlaista poikkeavaa ääntä.
Ainoa vikakoodi minkä sai ulos Torque/BT yhdistelmällä on P0303 eli 3.s sylinterin misfire. MIL vilkkuu myös kojetaulussa. enempää en vielä jaksanut aiheeseen perehtyä mutta onhan tuo jo tallissa ja nostimella
Siis ohivuotojen mittaukseen.
1. 22%
2. 18%
3. 80%
4. 18%
Mekaniikkahommiksi siis meni... paine hukkuu selkeästi kampikammioon eli mäntävika. Laitoin jäykkää öljyä sekaan tulpanreiästä niin ohivuodot n.60 ja hyvin äkkiä nous takasin 80%![]()
Ei muuta ku kantta pöydälle ja mäntiä tutkimaan.

Taas käy hienosti, toivottavasti viekö pitkään

- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Luulin että rakkaan sota-ratsuni kori pettää osa kerrallaan, kun en keksinyt miksi volskun sivuovi alkoi kenkkuaa eikä mennyt kiinni vaikka kaikki oli silmämääräisesti toleranssissa ja näytti hyvältä..
Hetken epätoivon ja ihmettelyn jälkeen, vika paljastui lukkokielen suojamuoviin joka oli antanut kaikkensa ja repeytynyt useisiin osiin lukkopesän sisälle kunnioitettavassa 23v/765tkm iässä. Ja taas matka jatkuu
Hetken epätoivon ja ihmettelyn jälkeen, vika paljastui lukkokielen suojamuoviin joka oli antanut kaikkensa ja repeytynyt useisiin osiin lukkopesän sisälle kunnioitettavassa 23v/765tkm iässä. Ja taas matka jatkuu

- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Muiden merkkien murheita.
Voi saatanan saatana. Corolla oli salakavalasti vuotanut jäähdytinnesteet jonnekkin, lätäkköä ei näkynyt missään. Harmi vaan että huomasin asian vasta kun lämmöt oli ylhäällä ja konepellin alta tuli höyryä. Suurin ihmetys on, että kytkinkin alkoi temppuilemaan samaan aikaan. Eihän noilla pitäisi olla mitään tekemistä keskenään....?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos se neste onnistuu vuotamaan kytkinkoppaan, saattaahan se vaikuttaa pitoon. Toki et kertonut tarkemmin että miten se kykä temppuilee.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Muiden merkkien murheita.
Poljin on löysempi kuin normaalisti ja välillä ei meinaa saada vaihdetta päälle muuten kuin pumppaamalla kytkintä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
No se ei kyllä ekana kuulosta jäähdytysnestevuodon seuraukselta. Toki aina ei tule mietittyä ihan kaikkia vaikutusketjuja, mutta kieltämättä outo kombo.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Muiden merkkien murheita.
Ensin mietin olisiko ylikuumeneminen voinut vaikuttaa kytkimen toimivuuteen mutta kun kylmälläkin koneella tekee samaa.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Muiden merkkien murheita.
Oisko mahdollista, että nesteet on ollut koneen alakerrassa...? Vaatinee tosin lohkon halkeamisen tai muuta "pientä". Kyllähän se sieltä mäntien toimesta tulee pumpatuksi nätisti sinne mikä ekaksi antautuu paineen alla. Nimim. "Kytkin täynnä moottoriöljyä eräänä talvena". Jospa olisi jostain muusta sentäs kyse..!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Onkos volkkareiden lämmityslaitteissa ollut jotain pahoja tyyppivikoja? Tänään motarilla joku suhasi golffilla (farkku, vissiin 5 tai jotain, kuitenkin sen rumimman munakeulan jälkeinen ilmestymä, mutta ei ihan bränikkä) pipo päässä, kaulaliina kaulalla ja järeän näköinen toppatakki päällä. Pörmöötin ökybemarilla ohi katto auki ja mietin, että ei Suomi minusta kyllä ihan noin kylmä maa ole.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- giils
- Viestit: 202
- Liittynyt: 17 Syys 2017, 10:58
- Car(s): Alfasud 1.2 -87
156 2.5 V6 -01
159 2.4 JTDm -06
159 2.4 JTDm Q4 -09
Fiat Barchetta 1.8 -96 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Muiden merkkien murheita.
Eikä sulla ollut edes pitkähihaista päällä, vaan t-paita.Polforea kirjoitti:Onkos volkkareiden lämmityslaitteissa ollut jotain pahoja tyyppivikoja? Tänään motarilla joku suhasi golffilla (farkku, vissiin 5 tai jotain, kuitenkin sen rumimman munakeulan jälkeinen ilmestymä, mutta ei ihan bränikkä) pipo päässä, kaulaliina kaulalla ja järeän näköinen toppatakki päällä. Pörmöötin ökybemarilla ohi katto auki ja mietin, että ei Suomi minusta kyllä ihan noin kylmä maa ole.
You put this kid behind the wheel, there's nothing she can't do.
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
Maserati taisi suuttua ABC:n ruiskupesusta. Lähdin pesun jälkeen kuivattelemaan autoa valtatielle. Vajaan kymmenen kilometrin ajon jälkeen käännyin takaisinpäin. Kiihdytin rampilta puolireippaasti, vauhtia oli neloselle vaihtaessa ehkä 90-100 kun sähköt hävisivät totaalisesti. Alamäessä oli kilometri aikaa yrittää mäkistarttia, eipä onnistunut. Auto hinattiin korjaamon pihaan ja sielläkään se ei reagoinut virta-avaimeen mitenkään. Menin vähän myöhemmin teippamaan auki jäänyttä kattoluukkua kiinni ja koitin vielä kääntää avaimesta ja kas, virrat tulivat ihan normaalisti. Suljin kattoluukun, mutta en lähtenyt iltahämärissä autoa siirtelemään.
Seuraavana päivänä (eilen) menin sitten kokeilemaan, että olisiko auto ajokunnossa. No se käynnistyi ihan normaalisti ja annoin koneen käydä lämpimäksi. Lähdin liikkeelle ja pihasta kadulle kääntyessäni laitoin vilkun päälle ja samalla hetkellä auto mykistyi eikä siitä vironnut. Onneksi matkaa takaisin parkkipaikalle oli vain muutama kymmenen metriä ja sekin myötälettä.
Koko viime kesän auto toimi täysin moitteettomasti, mutta eipä se silloin tainnut konepesussa käydäkään. Mistäköhän vikaa kannattaisi etsiä?
Seuraavana päivänä (eilen) menin sitten kokeilemaan, että olisiko auto ajokunnossa. No se käynnistyi ihan normaalisti ja annoin koneen käydä lämpimäksi. Lähdin liikkeelle ja pihasta kadulle kääntyessäni laitoin vilkun päälle ja samalla hetkellä auto mykistyi eikä siitä vironnut. Onneksi matkaa takaisin parkkipaikalle oli vain muutama kymmenen metriä ja sekin myötälettä.
Koko viime kesän auto toimi täysin moitteettomasti, mutta eipä se silloin tainnut konepesussa käydäkään. Mistäköhän vikaa kannattaisi etsiä?
You can´t buy happiness but you can buy horsepower.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Sulakerasiasta. Tulipellissä matkustajan jalkatilan yläpuolella, hyvässä paikassa sade- ja pesuveden keruun kannalta. Luultavasti koko rasia alkaa olla elektrolyysin syömä, mutta avaamallahan sen näkee. Vähän mallista riippuen osa liittimistä voi olla mahdollista kytkeä vääriin paikkoihin, joten ne kannattaa ehdottomasti merkitä irrotettaessa.
Järkiautoilija
Re: Muiden merkkien murheita.
Kappas, Maserati seuraa Ford Escort Mark I viitoittamaa tietä sulakerasian sijoittamisen kanssa. Onko Maseratissa vielä releetkin samassa nipussa?Isola kirjoitti: Sulakerasiasta. Tulipellissä matkustajan jalkatilan yläpuolella, hyvässä paikassa sade- ja pesuveden keruun kannalta.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Eli ei vielä ilman paitaa, niinkuin aina kesällä?giils kirjoitti:Polforea kirjoitti: Eikä sulla ollut edes pitkähihaista päällä, vaan t-paita.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Pitää aloittaa rauhallisesti, että ruskettuu eikä pala.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei, ne on ripoteltu ympäri konehuonetta - ilman suojakoteloita tietenkin.FinPat kirjoitti:Onko Maseratissa vielä releetkin samassa nipussa?
No, on siellä rasiassa kolme relettä (ja yksi releeksi naamioitu kaksikkodiodi, joka sopii relekantaan, mutta jota ei kannata vaihtaa ristiin releen kanssa....)
Järkiautoilija
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuossa pari kuvaa siitä, miltä Biturbon sulakerasia voi näyttää sisältä. Rasian sisäinen johdotus on tehty neljällä päällekkäin pinotulla taipuisalla piirilevyllä. Vesi pääsee niiden väliin ja elektrolyysi hoitaa loput: syntyvä liuos johtaa vaihtelevasti sähköä sulakepiirien välillä. Tilannetta voi yrittä korjata irrottelemalla levyjä toisistaan sen verran kuin saa (ne ovat tietenkin juotosten kohdalta yhdessä) ja huuhtelemalla moskat pois välistä vaikka kontaktispraylla tai isopropanolilla. Samalla on syytä korjata irtoilleet juotokset, aivan erityisesti ne konehuoneen puolelta tulevat kaksi päävirtasyöttöä.
Mitatessa voi tulla vastaan mielenkiintoisia ilmiöitä, kuten muutaman kilo-ohmin tai jopa vain sadan ohmin luokkaa olevia resistansseja eri piirien sulakkeiden välillä. Koska elektrolyysi kehittää tuonne pieniä sähköpareja, voi resistanssi lisäksi olla eri suuruinen eri suuntiin mitatessa. Tästä seuraa sitten se, että eri piirien välillä kulkee vaihtelevasti virtaa ja mm. valot voivat jäädä kiilumaan tai mittaristo elää omaa elämäänsä, vaikka auto on sammuksissa.
Tärähdyksistä aiheutuva sähköjen totaalikatoaminen viittaa ongelmaan joko päävirtasyötön liittimessä tai yhden tuossa sulakerasiassa olevan releen toiminnassa. Vika voi toki olla itse releessäkin, mutta myös tuossa piirilevyssä.
Huolellisesti kaikki moskat pois rapsuttelemalla rasian voi saada tyydyttävään kuntoon, mutta uudenveroista siitä tuskin enää tuossa vaiheessa saa.
Mitatessa voi tulla vastaan mielenkiintoisia ilmiöitä, kuten muutaman kilo-ohmin tai jopa vain sadan ohmin luokkaa olevia resistansseja eri piirien sulakkeiden välillä. Koska elektrolyysi kehittää tuonne pieniä sähköpareja, voi resistanssi lisäksi olla eri suuruinen eri suuntiin mitatessa. Tästä seuraa sitten se, että eri piirien välillä kulkee vaihtelevasti virtaa ja mm. valot voivat jäädä kiilumaan tai mittaristo elää omaa elämäänsä, vaikka auto on sammuksissa.
Tärähdyksistä aiheutuva sähköjen totaalikatoaminen viittaa ongelmaan joko päävirtasyötön liittimessä tai yhden tuossa sulakerasiassa olevan releen toiminnassa. Vika voi toki olla itse releessäkin, mutta myös tuossa piirilevyssä.
Huolellisesti kaikki moskat pois rapsuttelemalla rasian voi saada tyydyttävään kuntoon, mutta uudenveroista siitä tuskin enää tuossa vaiheessa saa.
Järkiautoilija
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
Pelkääjän puolen tulipellistä löytyi sellaisia kuutioita, joiden päällä oli yksi sulake. Irroittelin kuutioita ja putsasin niiden ja sulakkeiden kontaktipintoja contact cleanerilla. Rasiasta ei havaintoa. Sen jälkeen käynnistin auton ja ajelin lähikortteleissa. Ajoin takaisin korjaamon pihaan ja ajattelin jo ajaa auton kotihalliinsa, mutta sitten muutin mieleni. Hetki sen jälkeen auto sammui ja pimeni suoraan tyhjäkäynniltä. Kaikki sammumiset ovat tapahtuneet kun moottori on kunnolla lämmennyt.Isola kirjoitti:Sulakerasiasta. Tulipellissä matkustajan jalkatilan yläpuolella, hyvässä paikassa sade- ja pesuveden keruun kannalta. Luultavasti koko rasia alkaa olla elektrolyysin syömä, mutta avaamallahan sen näkee. Vähän mallista riippuen osa liittimistä voi olla mahdollista kytkeä vääriin paikkoihin, joten ne kannattaa ehdottomasti merkitä irrotettaessa.
Huomenna autoon vaihdetaan öljyt. Katsotaan löytyykö korjaamolta osaamista sähköasioissa.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Käsitykseni on, että ns. rivikorjaamolta löytyy heikosti syvempää sähköosaamista edes tusinamallien sähköjen osalta. Se on erikoisosaamista, johon panostaminen näkyy heikosti kassavirrassa.Carlo Coppa kirjoitti:Katsotaan löytyykö korjaamolta osaamista sähköasioissa.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Kyllä sen voi pistää näkymään, jos pihaan tuodaan ihan oikea Maserati.Tuomas K kirjoitti: Se on erikoisosaamista, johon panostaminen näkyy heikosti kassavirrassa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta