Pösöllähän taisi olla neliventtiilimoottorikin jo ennen Alfaa. Itse toivoisin Alfan ja Fiatin joutuvan eri konserneihin, päättyisi tämä "Fiatin pikkuveli"-kausi. Huono puoli saattaa olla se, että tällekin foorumille tulisi "
Fiude"-kundien

tilalle Pösö-poikia esittämään asiantuntijalausuntoja Alfa Romeosta ja sen premium-brändistä.
Kun Italian valtio 1980-luvulla haki Alfalle ostajaa, eräs ehdokas oli amerikkalainen "
Fix Or Repair Daily"-yhtymä. Italialaiset väittivät, että jenkkien tarkoitus oli ostaa vain tuotantokapasiteetti omien kulkimiensa valmistamiseksi Italiassa ja lakkauttaa Alfa merkkinä. Näinköhän olisi käynyt?
Alfa ja
Baijerilainen Moottoriverstas olivat aika samanlaisessa tilanteessa 1960-luvun lopussa molempien valmistaessa saman hintaluokan autoja. Baijerilaiset ottivat tuotantoon mukaan suurempia malleja, kun taas Alfa Romeo Italian valtion määräyksestä rakensi uuden tehtaan, joka alkoi tehdä aiempaa pienempää autoa eli Alfasudia
venäläisestä teräksestä. Sitten kävi niin kuin kävi.