Järjestelmän tilavuus about 320 litraa, joten pieni huuhtelukin pitäisi onnistua tuolla 500 litran määrällä.
Ihanan kallista

Valvoja: Moderators
Crossi? Itsellä oli eka kevari juurikin MTX vm.83 mutta se oli enduro. Onko tuo "R" siis joku crossiversio siitä? Olisko kuvia?Jiitee kirjoitti:Tarkistin tallissa Hondan crossipyörän ( MTX 125 -R vm. 1983 ) osapuutteet entisöinnin loppuunsaattamiseksi ja museointia silmällä pitäen
ja tuuppasin sitten osatilauksen nettikauppaan. Ajokuntoinen se oli jo vuosi sitten. Ajoon otan jo kuukauden päästä jonkin mp:n , joten prätkäkevättä rinnassa jo täällä
Ei nyt tähän hätään. Itselleni olen selittänyt tuon lyhenteen MX = motocross jaBeta Julio kirjoitti:Crossi? Itsellä oli eka kevari juurikin MTX vm.83 mutta se oli enduro. Onko tuo "R" siis joku crossiversio siitä? Olisko kuvia?Jiitee kirjoitti:Tarkistin tallissa Hondan crossipyörän ( MTX 125 -R vm. 1983 ) osapuutteet entisöinnin loppuunsaattamiseksi ja museointia silmällä pitäen
ja tuuppasin sitten osatilauksen nettikauppaan. Ajokuntoinen se oli jo vuosi sitten. Ajoon otan jo kuukauden päästä jonkin mp:n , joten prätkäkevättä rinnassa jo täällä
Olen minäkin tutkinut "jotain rohinaa." Eihän siellä muuta ollut, kuin rutikuiva etupyöränlaakeri, josta keskikooli halki ja kuulat tippui heti mutterin avauksen aikana. Toisen remontin yhteydessä sanoin, että vasemman vetarin kumessa on halkeama, ja se pitää vaihtaa ensi tilassa. Puolen vuoden päästä ihmeteltiin taas rutinaa ja pauketta, ja sitä että auto yrittää välillä kammeta vastaantulijan kaistalle...jeQQ kirjoitti:Croma sai uutta takajarrua. Olikin jo toinen levy pilalla, kun palat niin loppu."Jotain rohinaa kuuluu autosta", noh ei rohise enää!
Yksinkertaista; pikakiinnike, ei pikairroke.Isola kirjoitti:Miksi muuten pikakiinnikkeeksi sanotaan sellaista Beelzebubin keksintöä, jonka avaaminen on pitkäkestoisin yksittäinen työvaihe koko urakassa? Eniten aikaa nimittäin käytettiin alavesiletkun irrottamiseen jäähdyttimestä. Kai se olisi tullut helpommin, kun olisi purkanut apurungon pois tieltä tms. normaalia Thesiksen huoltotoimintaa.
Onhan se taas yks satanen siinäkin selällään. Mutta saa nähdä jos tuon vielä ehjäisi, niveltappi vaan leikkautui poikki. Tavallinen kasimillinen pultti on reikään kympin väljä, lieriösokkia löytyy useampaa laatua, mutta missään ei mainita lujuuksista mitään...Gasolina kirjoitti:^Auts, tuo oli iso menetys. Ja kallis
Tällä tavalla herätin yhden kuollutta leikkineen ja älylaturin kuolleeksi väittämän akun. Kaapeleilla yhteys toimivaan akkuun ja laturi kiinni herätettävään. Laturi ei protestoinut ja puoli tuntia annoin olla, irrotin kaapelit ja kas, lataus jatkui ilman ongelmaa, kun akulle ensin oli kertonut, ettei se mitään kuollut ole.FinPat kirjoitti:Jenkkilässä harrastajat käyttivät apuakkua laurin rinnalla jotta sulfidit lähtisivät vauhdilla.
Itse tuossa alustavasti päätin että ajan 159:llä seuraavankin talven, sen verran hyvin toimi vaikka tuo nihkeä säteilylämmitin taisikin olla mykkä, lähti käyntiin kaikilla keleillä ja nyt alkaa olla jo mukavasti varusteltukin. Kesällä kun jokusen kitisevän nivelen vaihdan, sekä tihkuttelevan kampiakselin stefan, niin sepä on taas kunnossa. Ja ehkä piironginlaatikossa olevan peruutuskameran voisi asentaa ja jotain keksiä tuolle moottorin/kajuutanlämmityspuolelle (joko kiertopumppuvesilämmitin tai uusi säteilijä + sisätilanhaara), niin se täyttää talvitarpeet oikeinkin hyvin. Oli mulla toki jossain vaiheessa mielessä että MB GL500:n laittais talveksi, oishan siinä massaa ja neliveto mutta mahtaa piheys voittaa tämän painin, varsinkin kun tämä Alfa on yllättänyt niin positiivisesti..Jakke kirjoitti:Otin 166:n päältä hupun pois. Tarkoitus oli laittaa se katsastuksen jälkeen myyntiin, mutta en mää nyt taas tiedä, että raaskiiko tuosta luopuakaan. On se vaan niin kiva vehje. Pitäis kyllä jotain ratkaisuja tehdä. Ottaisinko 166:n ensi talvena ekaa kertaa jopa talvikäyttöön, taipuisinko vaimon Cayenne-himoon vai vaihtaisko 166:n johonkin oikeasti hauskaan, mutta silti talvikäyttöön soveltuvaan ajoneuvoon? Entäs toi 159? Idioottivarma, mutta vähän tylsähkö peli. Mitä sillekin tekis, vai edustaisiko se meidän perheessä sitä kuuluisaa "järkiautoa"? First world problems, perkele.
Cayennesta kannattaa unohtaa kaikki muut paitsi turbot. Talvella vallan hauska peli.Jakke kirjoitti:, taipuisinko vaimon Cayenne-himoon vai