Caijo-Romeo kirjoitti:Vaihdoin viimeisen hihnan Bussoon. Uus Inan kiristin hajosi n.minuutin käymisen jälkeen. Rulla on lähtenyt irti rungostaan. Tässä on kiitos n.10h urakasta...
Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pesin talven paskat pois pelleiltä ulko( )-säilytyksen jäljiltä. Ei vaurioita ja maalipintakin vaikuttaa ihan hyvältä. Jarrut ei olleet yhtään (!) jumisssa joten kevyesti työntämällä pesupaikalle ja takaisin. Sisusta tuoksuton ja ei vesivuotoja.....Miksi työntäen? Nokun hihna on VANHA ja viime kesänä koittelin onneani ja ajoin muutaman lenkin mutta nyt en enää halua....Koneen tuhoon ei raha riitä. Näinpä ei käynnistyksiä ennenkuin on uusi hihna. .....
Vaikka Caijo-Romeon kokemuksia lukiessa tuntuu että ei se uusi hihnakaan mitään näytä merkkaavan kun tuliterät paikat paukkuu rikki.... ...
Vaikka Caijo-Romeon kokemuksia lukiessa tuntuu että ei se uusi hihnakaan mitään näytä merkkaavan kun tuliterät paikat paukkuu rikki.... ...
- Liitteet
-
- IMG_20190406_142051.jpg
- (183.95 KiB) Tiedosto ladattu 4613 kertaa
-
- IMG_20190406_142112.jpg
- (167.53 KiB) Tiedosto ladattu 4613 kertaa
-
- IMG_20190406_194242.jpg
- (138.31 KiB) Tiedosto ladattu 4613 kertaa
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Outs. OsanottoniCaijo-Romeo kirjoitti:Vaihdoin viimeisen hihnan Bussoon. Uus Inan kiristin hajosi n.minuutin käymisen jälkeen. Rulla on lähtenyt irti rungostaan. Tässä on kiitos n.10h urakasta...
Itse tallissa vähän järkkäilin ja löin veekasin tulille ja ajoin sen tallista ulos.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Josko tänä kesänä remmi vaihtuis ja auto ajoon? Osat lie jo kaikki olemassa?pitkämies kirjoitti:Pesin talven paskat pois pelleiltä ulko( )-säilytyksen jäljiltä. Ei vaurioita ja maalipintakin vaikuttaa ihan hyvältä. Jarrut ei olleet yhtään (!) jumisssa joten kevyesti työntämällä pesupaikalle ja takaisin. Sisusta tuoksuton ja ei vesivuotoja.....Miksi työntäen? Nokun hihna on VANHA ja viime kesänä koittelin onneani ja ajoin muutaman lenkin mutta nyt en enää halua....Koneen tuhoon ei raha riitä. Näinpä ei käynnistyksiä ennenkuin on uusi hihna. .....
Vaikka Caijo-Romeon kokemuksia lukiessa tuntuu että ei se uusi hihnakaan mitään näytä merkkaavan kun tuliterät paikat paukkuu rikki.... ...
Joo ei ne uudet osat autuaaksi tekeviä aina ole toiminnan kannalta mutta tuo Caijon case on jo todella heikkoa tuuria
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sama kuin Tiigen 20tkm nokkaketju.alfa 156 v6 kirjoitti: Joo ei ne uudet osat autuaaksi tekeviä aina ole toiminnan kannalta mutta tuo Caijon case on jo todella heikkoa tuuria
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Caijo-Romeo kirjoitti:Vaihdoin viimeisen hihnan Bussoon. Uus Inan kiristin hajosi n.minuutin käymisen jälkeen. Rulla on lähtenyt irti rungostaan. Tässä on kiitos n.10h urakasta...
24v busson kiristin? Tekeekö niitä oikeasti joku muukin kuin litens? Ihan sama mitä paketissa on lukenut niin aina sieltä on paljastunut litensin tekele. Minullakin yksi sellainen kiristin räjähtänyt hihnaa kiristäessä. Onneksi silloin eikä vasta koneen käynnissä ollessa.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Viikonloppu tuli painittua 850 T-5R:n parissa. Kaveri osti pommin halvalla, jossa paloi lambdan valo, pätki pahasti puolen baarin jälkeen, piti kauhiaa meteliä ja haisi pakokaasu sisälle niin että tuolla olisi voinut tehdä itsemurhan.
Uusi MAFfi paransi menoa hiukan. Uusi jousto-osa downpipeen, koska oli jo melkein poikki. Pari pakosarjan mutteria piti kiristää kannen toisesta päästä koska oli löysällä jostain syystä. Tällä sai pakoäänet ja pakokaasut kuriin. Ja lambdan valo sammui. Mutta vielä pätki. Uusi tulpanjohtosarja lopetti pätkimisen.
Voi kun omatkin remontit onnistuisi näin helpolla joskus. Ja olihan tuossa koneessa vetoja mukavasti. Ja kuulostaa tuo viisimukinen turbokone hyvältä! Hyvä fiilis kun joskus hommat onnistuu!
Uusi MAFfi paransi menoa hiukan. Uusi jousto-osa downpipeen, koska oli jo melkein poikki. Pari pakosarjan mutteria piti kiristää kannen toisesta päästä koska oli löysällä jostain syystä. Tällä sai pakoäänet ja pakokaasut kuriin. Ja lambdan valo sammui. Mutta vielä pätki. Uusi tulpanjohtosarja lopetti pätkimisen.
Voi kun omatkin remontit onnistuisi näin helpolla joskus. Ja olihan tuossa koneessa vetoja mukavasti. Ja kuulostaa tuo viisimukinen turbokone hyvältä! Hyvä fiilis kun joskus hommat onnistuu!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Avasin vasemman takaoven. Korjasin nostomekanismin ikkunalle (oli toinen pääty vaijerista lähtenyt karkuun siitä valkoisesta liukuosasta, joka on ikkunassa kiine).
Rikoin samaisen valkoisen osan kiinnittäessä sitä takaisin.
Korjasin sen uudestaan, tällä kertaa nippusitein...
Korkkasin ovenkahvan alle tulevan pultin, jolla kahvamekanismi ja ovipahvi kiinnittyy runkoon.
Purin sisustaa sen, mitä pystyin, jotta pääsee käsijarruvaijereihin käsiksi. Nyt on irrotettu sisältä kaikki niihin tarvittava, jotta voi vaihtaa ehjää tilalle. Toinen niin pahasti kuollut, että edes täysin löysäämällä ei palautunut satulan linkku nolla-asentoon. Ilman vaijeria linkku toimii just niinku kuuluukin...
Kamala työmaa ja kamalana se jatkuu. Jos etupenkit ois irrottanu, ois helpompaa - ei vaan ollu sopivaa torxia. Ja jostain syystä moni on saanu tuon lattiamaton nousemaan paljon enempi ilman penkkien irrotustakin, mitä vähän ihmettelen. No, lisää voimaa vaan. Ehkä tunkki sinne avuksi nostamaan
Rikoin samaisen valkoisen osan kiinnittäessä sitä takaisin.
Korjasin sen uudestaan, tällä kertaa nippusitein...
Korkkasin ovenkahvan alle tulevan pultin, jolla kahvamekanismi ja ovipahvi kiinnittyy runkoon.
Purin sisustaa sen, mitä pystyin, jotta pääsee käsijarruvaijereihin käsiksi. Nyt on irrotettu sisältä kaikki niihin tarvittava, jotta voi vaihtaa ehjää tilalle. Toinen niin pahasti kuollut, että edes täysin löysäämällä ei palautunut satulan linkku nolla-asentoon. Ilman vaijeria linkku toimii just niinku kuuluukin...
Kamala työmaa ja kamalana se jatkuu. Jos etupenkit ois irrottanu, ois helpompaa - ei vaan ollu sopivaa torxia. Ja jostain syystä moni on saanu tuon lattiamaton nousemaan paljon enempi ilman penkkien irrotustakin, mitä vähän ihmettelen. No, lisää voimaa vaan. Ehkä tunkki sinne avuksi nostamaan
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Maalasin tallin seinää ja ropasin uuden projektimopon käyntikuntoon. Pari päivää sitten tuli laiteltua GP:kin kuosiin, nyt vaan sisäputsiin ja lihoiksi.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Mitä teit tänään tallissa?
24v kiristin ja oon saman havainnut että sama made in Canada Litens joka paketissa on. Laakerin valmistajaa en oo noissa tutkinu sen tarkemmin,joten en tiedä onko niissä eroja. Hihna oli viä nokkapyörillä,mutta kiristimen rulla on jossain muualla kun pitäisi. Jos jaksaa niin vanhoilla osilla vois kokeilla onko jako kuinka metsässä mutta taitaa yli 90% varmuudella olla venttiilejä solmussa.Tiige kirjoitti:Caijo-Romeo kirjoitti:Vaihdoin viimeisen hihnan Bussoon. Uus Inan kiristin hajosi n.minuutin käymisen jälkeen. Rulla on lähtenyt irti rungostaan. Tässä on kiitos n.10h urakasta...
24v busson kiristin? Tekeekö niitä oikeasti joku muukin kuin litens? Ihan sama mitä paketissa on lukenut niin aina sieltä on paljastunut litensin tekele. Minullakin yksi sellainen kiristin räjähtänyt hihnaa kiristäessä. Onneksi silloin eikä vasta koneen käynnissä ollessa.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ja jos katsot kiristimen laakeria, huomaat siinä lukevan Made in China. Ellei sitten ole ollut jotain vanhaa varastoa.Caijo-Romeo kirjoitti:24v kiristin ja oon saman havainnut että sama made in Canada Litens joka paketissa on.
Eilen hiottu Flavian katto 1500:lla ja 2000:lla läpi. Takaluukku 1500:lla, ja sitten, kaikista varotoimista huolimatta, jostain tipahti hiekanjyvä paperin ja luukun väliin... Saa nähdä, riittääkö pintaa naarmujen poistamiseen ja myllytykseen, vai pitääkö maalata uusiksi.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nojoo, samanlainen uusi Litens petti nyt sitten itselläkin... Tai no, petti viime syksynä jo ja alle 300 km ajon jälkeen mutta nyt vasta motivaatio riitti tutkia asia. 12v 3.0 75 kyseessä... jako sekasinCaijo-Romeo kirjoitti:24v kiristin ja oon saman havainnut että sama made in Canada Litens joka paketissa on. Laakerin valmistajaa en oo noissa tutkinu sen tarkemmin,joten en tiedä onko niissä eroja. Hihna oli viä nokkapyörillä,mutta kiristimen rulla on jossain muualla kun pitäisi. Jos jaksaa niin vanhoilla osilla vois kokeilla onko jako kuinka metsässä mutta taitaa yli 90% varmuudella olla venttiilejä solmussa.Tiige kirjoitti:Caijo-Romeo kirjoitti:Vaihdoin viimeisen hihnan Bussoon. Uus Inan kiristin hajosi n.minuutin käymisen jälkeen. Rulla on lähtenyt irti rungostaan. Tässä on kiitos n.10h urakasta...
24v busson kiristin? Tekeekö niitä oikeasti joku muukin kuin litens? Ihan sama mitä paketissa on lukenut niin aina sieltä on paljastunut litensin tekele. Minullakin yksi sellainen kiristin räjähtänyt hihnaa kiristäessä. Onneksi silloin eikä vasta koneen käynnissä ollessa.
Nyt sitten voikin miettiä että miksi tuli "parannettua" rakennetta vaihtamalla mekaaninen kiristin Luigin tekemän hydraulisen löystyttimen tilalle?
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tämähän on vähän niinkuin meikäläisen perintöäCaijo-Romeo kirjoitti:Vaihdoin viimeisen hihnan Bussoon. Uus Inan kiristin hajosi n.minuutin käymisen jälkeen. Rulla on lähtenyt irti rungostaan. Tässä on kiitos n.10h urakasta...
Ostin siis aikanaan vahingossa kaksi kiristintä samasta liikkeestä ja sitten Caijo-Romeon tekemän jakopääremontin yhteydessä pakkomöin sen toisen hänelle, eli olen ikäänkuin osasyyllinen tähän touhuun. Thesis rullasi useamman kymppitonnin sen toisen voimin ja lähti jouluna uudelle omistajalle. Hitottaa kyllä tämä.
Giuliaan vaihdoin sisätilan ilmansuodattimen. Sinänsä mukava havaita, että konserni on jatkanut tuttua perinnettään rakentaa auto sen suodattimen ympärille. Vaihtotyö on yhtä hauska kuin Thesiksessä. Eikä takuulla ole vaihdettu kertaakaan aiemmin... enkä usko, että tuota tullaan vaihtamaan yhdessäkään huollossa.
Vaihdoin myös kesärenkaat. Tarvitsin 1,5m jatkovarren ja sorkkaraudan vaihtotyöhön. Pultit oli Ranta-Juopolla hakattu maansiirtokonemomenttiin ja vanteet itsessään olivat navoissa niin piukassa, että sorkkarautaa tarvittiin vanteen ja navan väliin. Alfan omat vanteet laitoin momenttiavaimella kiinni, kuten pitääkin.
Vaan, voi helevetti, että autosta tuli paska ajettava noilla lähes loppuun ajetuilla 225/45/18 + 255/40/18 Pirelli Cinturato Run Flat -rinkuloilla. Jo pikipaikkojen kohdalla alkaa vääntää ratti vastaan ja näkymättömät urat yrittävät vetää auton ties mihin suuntaan. Tuntui melkein samalta kuin Thesis runkovikaisella eturenkaalla. Pitää käyttää auto alustan suuntauksessa ja tilata runflatittomat kumit. Ärsyttävää.
Pesurin luukuista ei ole kuulunut mitään. Pitää käydä riehumassa tiskillä.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Uusi SKF:n jakopääpaketti tuli heimoveljiltä. Litensin kiristimessä oli tällä kertaa Litens-merkkinen laakeri, ei mainintaa valmistusmaasta.mutt kirjoitti:Ja jos katsot kiristimen laakeria, huomaat siinä lukevan Made in China. Ellei sitten ole ollut jotain vanhaa varastoa.Caijo-Romeo kirjoitti:24v kiristin ja oon saman havainnut että sama made in Canada Litens joka paketissa on.
Joo, ei riittänyt. Maalataan sitten uusiksi. Toivottavasti vanha maali on vielä kuranttia...Eilen hiottu Flavian katto 1500:lla ja 2000:lla läpi. Takaluukku 1500:lla, ja sitten, kaikista varotoimista huolimatta, jostain tipahti hiekanjyvä paperin ja luukun väliin... Saa nähdä, riittääkö pintaa naarmujen poistamiseen ja myllytykseen, vai pitääkö maalata uusiksi.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
On se helppoa, kun auton varustaminen onnistuu kivasti läppäriä näppäilemällä, tallina voi pitää työpöytää.
Ökybemarissa on nyt:
-Apupitkät
-Kulmaamisvalot myös ajonopeuksissa
-Kurwenlicht eli vasen-oikea -kääntyilevät valot (AFL) driftmoden kera
-Huomiovalot parkkien sijaan apupitkillä
-Pimeällä tervetulovalot edessä sumareilla, takana parkeilla
-Jenkkimallin etukulmavalot vilkkupolttimoilla
-Ainakin pitäisi olla hätäjarrutuksesaa 3Hz vilkuttavat jarruvalot, tätä oli vähän vaikea yksin tarkistaa
Kaikki muu rauta on vakiokauraa ja vain asetuspohjaista, kurwenlicht on alunperin tehtaalla asennettu, mutta oli jostain syystä disabloituna.
Ökybemarissa on nyt:
-Apupitkät
-Kulmaamisvalot myös ajonopeuksissa
-Kurwenlicht eli vasen-oikea -kääntyilevät valot (AFL) driftmoden kera
-Huomiovalot parkkien sijaan apupitkillä
-Pimeällä tervetulovalot edessä sumareilla, takana parkeilla
-Jenkkimallin etukulmavalot vilkkupolttimoilla
-Ainakin pitäisi olla hätäjarrutuksesaa 3Hz vilkuttavat jarruvalot, tätä oli vähän vaikea yksin tarkistaa
Kaikki muu rauta on vakiokauraa ja vain asetuspohjaista, kurwenlicht on alunperin tehtaalla asennettu, mutta oli jostain syystä disabloituna.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kuten vaimoni minua usein opastaa: ”Onko se vaikeaa - vai tuntuuko se vain vaikealta?”Polforea kirjoitti:-Ainakin pitäisi olla hätäjarrutuksesaa 3Hz vilkuttavat jarruvalot, tätä oli vähän vaikea yksin tarkistaa
You can do it!
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kurwenlicht on kyllä uusi toiminnallisuus itselle, mutta tarkemmin kun ajattelee niin siinähän on järkeä. Lady of the night:hän on Puolassa Kurwa, joten Kurwenlicht:hän tietysti valaisee nämä öiset päivystäjät niin ei sokkona tarvitse sitoutua kaupantekoon...Polforea kirjoitti:On se helppoa, kun auton varustaminen onnistuu kivasti läppäriä näppäilemällä, tallina voi pitää työpöytää.
Ökybemarissa on nyt:
-Apupitkät
-Kulmaamisvalot myös ajonopeuksissa
-Kurwenlicht eli vasen-oikea -kääntyilevät valot (AFL) driftmoden kera
-Huomiovalot parkkien sijaan apupitkillä
-Pimeällä tervetulovalot edessä sumareilla, takana parkeilla
-Jenkkimallin etukulmavalot vilkkupolttimoilla
-Ainakin pitäisi olla hätäjarrutuksesaa 3Hz vilkuttavat jarruvalot, tätä oli vähän vaikea yksin tarkistaa
Kaikki muu rauta on vakiokauraa ja vain asetuspohjaista, kurwenlicht on alunperin tehtaalla asennettu, mutta oli jostain syystä disabloituna.
...nythän mie tuoreen vitsin murjasin. Mut Kurvenlicht on ihsn yksöisweellä.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Meillä USA Bemareihin tehtiin softalla takasumuvalot ja kojelaudan kytkinpaneeliin tuli yksi nappula lisää. Sen sijaan etukulmavaloja Autokeskus ei saanut pois päältä mitenkään vaikka kuinka yrittivät.Polforea kirjoitti:On se helppoa, kun auton varustaminen onnistuu kivasti läppäriä näppäilemällä, tallina voi pitää työpöytää.
Ökybemarissa on nyt:
-Apupitkät
-Kulmaamisvalot myös ajonopeuksissa
-Kurwenlicht eli vasen-oikea -kääntyilevät valot (AFL) driftmoden kera
-Huomiovalot parkkien sijaan apupitkillä
-Pimeällä tervetulovalot edessä sumareilla, takana parkeilla
-Jenkkimallin etukulmavalot vilkkupolttimoilla
-Ainakin pitäisi olla hätäjarrutuksesaa 3Hz vilkuttavat jarruvalot, tätä oli vähän vaikea yksin tarkistaa
Kaikki muu rauta on vakiokauraa ja vain asetuspohjaista, kurwenlicht on alunperin tehtaalla asennettu, mutta oli jostain syystä disabloituna.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei kai tämä ole miltä kuulostaa... voi ajaa kylki edellä ja ajovalot näyttävät etenemisuuntaan?Polforea kirjoitti:-Kurwenlicht eli vasen-oikea -kääntyilevät valot (AFL) driftmoden kera
Sinällään kyllä hauska - eipä oel tullut mieleen, että noinkin pajon saa jekkua tehtyä pelkillä PWM ohjauksilla.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^^Niinhän se on, mutta juuri tuo yhteys puolaan tekee tuplaveestä hauskemman.
^^Äffäläisessä voi olla eri parametrit kuin E-sarjassa, mutta luulisi kuimavalojenkin olevan siinäkin hallittavissa. Toki jos "tavallisemmasta" merkkitesteristä ei löydy raksia, niin merkkiliike tuskin alkaa syvällisempää operointia harjoittelemaan.
^En tiedä, sen verran pitoa jo teillä että en tullut hämmästelleeksi noiden driftioptioiden toimintaa, mutta siellä ne on aktiivisina. Periaatteessahan valojen kääntö etenemissuuntaan menisi ihan sellaisenaan, koska vasen kylki edellä ajettaessa rattia käännetään vasemmalle aivan kuin vasempaan kaarteeseen ajaessa. Vaan pirusti siellä on aiheeseen parametrejä, joten voi olla että auto laskee kaarteen suuntaa etenemissuunnan ja -kulman perusteella ja yrittää sohia sinne, minne tie vie riippumatta siitä, missä asennossa auto on. Joka tapauksessa driftaustuen löytyminen tuollaisesta(kin) paikasta on jollain tasolla hupaisaa
^^Äffäläisessä voi olla eri parametrit kuin E-sarjassa, mutta luulisi kuimavalojenkin olevan siinäkin hallittavissa. Toki jos "tavallisemmasta" merkkitesteristä ei löydy raksia, niin merkkiliike tuskin alkaa syvällisempää operointia harjoittelemaan.
^En tiedä, sen verran pitoa jo teillä että en tullut hämmästelleeksi noiden driftioptioiden toimintaa, mutta siellä ne on aktiivisina. Periaatteessahan valojen kääntö etenemissuuntaan menisi ihan sellaisenaan, koska vasen kylki edellä ajettaessa rattia käännetään vasemmalle aivan kuin vasempaan kaarteeseen ajaessa. Vaan pirusti siellä on aiheeseen parametrejä, joten voi olla että auto laskee kaarteen suuntaa etenemissuunnan ja -kulman perusteella ja yrittää sohia sinne, minne tie vie riippumatta siitä, missä asennossa auto on. Joka tapauksessa driftaustuen löytyminen tuollaisesta(kin) paikasta on jollain tasolla hupaisaa
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ach so, minä kun luulin pikkupienissäni olevani nokkela oivaltaja niin olitkin jo kilometrin edellä..
Mut jatketaanpas nokkeluudella, tiedätkö mikä on Puolan kansallistanssi?
-Pole dance.
Mut topikkiin; sain tallissa valmiiksi 2.2jts kampuran stefan vaihdon, kesärenkaat vaihdoin kans, ja vetelin lämppärin sisähaaran ja muun defa-piuhoituksen hollille kun kesempänä asennan tt-thermon tohon.
Mut jatketaanpas nokkeluudella, tiedätkö mikä on Puolan kansallistanssi?
-Pole dance.
Mut topikkiin; sain tallissa valmiiksi 2.2jts kampuran stefan vaihdon, kesärenkaat vaihdoin kans, ja vetelin lämppärin sisähaaran ja muun defa-piuhoituksen hollille kun kesempänä asennan tt-thermon tohon.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Se on se bemarikuskin kirous, valitettavasti me ollaan jo eellä.Beta Julio kirjoitti:Ach so, minä kun luulin pikkupienissäni olevani nokkela oivaltaja niin olitkin jo kilometrin edellä..
RruahBeta Julio kirjoitti: -Pole dance.
Topikkiin: en mitään. Kotona sen sijaan tiskasin takan. Kyllä, tiskasin - rappauksen pesussa suurta osaa nimittäin näyttelivät tiskiaine ja -harja.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Flavian myllytys ja pesu hiotuilta osin. Keulallehan se homma oli tehty jo viime vuonna. Ja miinus tietysti se takaluukku, joka odottaa uutta maalia.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Juuri näin.Polforea kirjoitti: Se on se bemarikuskin kirous, valitettavasti me ollaan jo eellä.
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Purin lantarooverin
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mitä ohjelmaa sä käytät? Carlyä?Polforea kirjoitti:On se helppoa, kun auton varustaminen onnistuu kivasti läppäriä näppäilemällä, tallina voi pitää työpöytää....
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
NCS Expert käytössä tuossa touhussa varsinaista työtä tekemässä, ISTA ja NCS Dummy auttamassa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ach, menikin itseltä ohi että nämä oli E-sarjalaiseen tehtyjä tuunauksia. Mistäs kohtaa nuo adaptiivisten valojen lisäsäädöt tehtiin? Onko tuossa 128i:ssä AFL:ien ohjaus suoraan valomodulilla vai onko niille erillinen ohjainmoduli? Itse tein laajan remontin E64:n AHL-lampuille taannoin, noissa E6x:issä tahtoo ongelmana olla umpioiden tiiviys ja ballastien sekä AHL-modulien sijoittelu, sekä jännittävänä lisänä vielä lampun sisäisessä piuhoituksessa käytetty luonnonystävän sähköjohto, jossa maatuu eristeet ennen aikojaan. Päädyin purkamaan toisen lampuista ihan osiksi ja vaihtamaan sekä X- että Y-akselien moottorit tuossa yhteydessä, ja vaihtoon meni myös toinen ballasti ja AHL-moduli. Alkaa olla autuaasti unohtunut että mitä puukotusta ne kaipasi NCS Expertillä, mutta muistaakseni lopuksi kun vedin Rheingoldilla jotkut initialisointiproseduurit läpi niin sain ne toimimaan oikein.Polforea kirjoitti:NCS Expert käytössä tuossa touhussa varsinaista työtä tekemässä, ISTA ja NCS Dummy auttamassa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
NFRM niitä ohjaa, ei ole erikseen omaa moduulia.
Myös E9x osaa pestä ballastinsa ja AHL-ohjaimensa ihan automaattisesti, oletan siis että onnistuu ennen pitkää tältäkin kulkineelta
Myös E9x osaa pestä ballastinsa ja AHL-ohjaimensa ihan automaattisesti, oletan siis että onnistuu ennen pitkää tältäkin kulkineelta
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
@Polforea & muut asiasta tietävät
Mun vinukka10:stä löytyy seuraavat BMW:lle tarkoitetut ohjelmat: INPA, DIS/GT1, SSS Progman, TIS, Navcoder, NCS Expert, WinKFP ja Toolset32. Ostin tuon BMCablesin paketin interfacen kera "joskus ja jouluna" eli vuosia sitten. Mä en edes tiedä mihin noita kaikkia tarvitaan ja en ole tainnut INPA:aa kummenpaa tuossa koneessa soittaa. Toimivat virtuaalikoneen kautta - ainakin osa niistä. Ennen SSD-levyn istuttamista koneeseen noiden käyttö oli lähes mahdotonta ja siksi turvauduin aikoinaan Carlyyn ja se on toistaiseksi riittänyt. Vaan nytpä kiinnostaisi tutustua näihin tarkemmin, jotta niitä voisi hyödyntää.
Kysymys kuuluu, että mihin nuo eri ohjelmat ovat pääpiirtein tarkoitettu?
Terkuin
Parin nuorbemaristin isä
Edit: Ainiin, kävin tänään pyörähtämässä Salossa ja alla pojan bimmeri. Ai s...tana, kun se suoran kutosen ääni on koukuttava. MA häviää tässä 100-0. . Mistä saisi "De Gröna" -tarroja auton peräpeiliin?
Mun vinukka10:stä löytyy seuraavat BMW:lle tarkoitetut ohjelmat: INPA, DIS/GT1, SSS Progman, TIS, Navcoder, NCS Expert, WinKFP ja Toolset32. Ostin tuon BMCablesin paketin interfacen kera "joskus ja jouluna" eli vuosia sitten. Mä en edes tiedä mihin noita kaikkia tarvitaan ja en ole tainnut INPA:aa kummenpaa tuossa koneessa soittaa. Toimivat virtuaalikoneen kautta - ainakin osa niistä. Ennen SSD-levyn istuttamista koneeseen noiden käyttö oli lähes mahdotonta ja siksi turvauduin aikoinaan Carlyyn ja se on toistaiseksi riittänyt. Vaan nytpä kiinnostaisi tutustua näihin tarkemmin, jotta niitä voisi hyödyntää.
Kysymys kuuluu, että mihin nuo eri ohjelmat ovat pääpiirtein tarkoitettu?
Terkuin
Parin nuorbemaristin isä
Edit: Ainiin, kävin tänään pyörähtämässä Salossa ja alla pojan bimmeri. Ai s...tana, kun se suoran kutosen ääni on koukuttava. MA häviää tässä 100-0. . Mistä saisi "De Gröna" -tarroja auton peräpeiliin?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ihan mitä tahansa ei saa ohjelmoimalla, joskus pitää myös ruuvata. Hyvän kelin kunniaksi ruuvasin pohjolan tallissa ja sen lisäksi, että ökybemarissa on nyt ehjä jarruvalo myös keskellä, siinä on myös taas uusia varusteita - katto, peilit ja ikkunat sai kaukosäädön, katto ja ikkunat sai one touch -toiminnot myös kiinteisiin hallintanappeihin ja nyt kattoa pystyy käyttämään myös vauhdissa (operaation pitää alkaa max 20km/h nopeudessa). Paikoilleen siis heilahti ehjän jarruvalon lisäksi myös SmartTop -moduuli, joka tuo kivasti sähkökattoon lisää hallittavuutta.
^
INPA = Perus korjaamo-ohjelmisto, vanhaa mallia mutta toimii. Aika ankee käyttää.
TIS = Technical Information System tjsp, ilmeisesti paikallinen vastine eLearnille
DIS/GT1 = Dealer Information System, tämä vissiin tulkkaa edellistä tulostettavaan muotoon jne
SSS Progman on vissiin joku ohjelmointityökalu, ei ole tuttu
Navcoder, ei ole tuttu, voisin veikata että liiittyy navigootin hallintaa/ohjelmointiin/päivitykseen
NCS Expert lukee autosta konfiguraatioita sekä kirjoittaa niitä takaisin, tällä voi siis koodata ominaisuuksia päälle ja pois jne. Toimii kai vain E-sarjalaisiin
WinKFP:llä voi ymmärtääkseni flässätä moduuleja, eli esim. päivittää uudempaa softaa niihin
Toolset32 ei ole tuttu, mutta se vissiin jotenkin täydentää/korvaa INPAa.
Ja tuosta listasta puuttuvista:
ISTA = tuoreempi korjaamo-ohjelmisto, jolla löytää mm. vikakoodit paljon kauniimmalla ruudulla kuin INPAlla
NCS Dummy = työkalu, jolla NCS Expertin autosta lukemia tiedostoja voi muokata vähän tekstieditoria selkokielisemmin
^
INPA = Perus korjaamo-ohjelmisto, vanhaa mallia mutta toimii. Aika ankee käyttää.
TIS = Technical Information System tjsp, ilmeisesti paikallinen vastine eLearnille
DIS/GT1 = Dealer Information System, tämä vissiin tulkkaa edellistä tulostettavaan muotoon jne
SSS Progman on vissiin joku ohjelmointityökalu, ei ole tuttu
Navcoder, ei ole tuttu, voisin veikata että liiittyy navigootin hallintaa/ohjelmointiin/päivitykseen
NCS Expert lukee autosta konfiguraatioita sekä kirjoittaa niitä takaisin, tällä voi siis koodata ominaisuuksia päälle ja pois jne. Toimii kai vain E-sarjalaisiin
WinKFP:llä voi ymmärtääkseni flässätä moduuleja, eli esim. päivittää uudempaa softaa niihin
Toolset32 ei ole tuttu, mutta se vissiin jotenkin täydentää/korvaa INPAa.
Ja tuosta listasta puuttuvista:
ISTA = tuoreempi korjaamo-ohjelmisto, jolla löytää mm. vikakoodit paljon kauniimmalla ruudulla kuin INPAlla
NCS Dummy = työkalu, jolla NCS Expertin autosta lukemia tiedostoja voi muokata vähän tekstieditoria selkokielisemmin
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Suuret kiitokset
INPA on ankee käyttää, agree. Tulee mieleen mikromikossa pyörineet ohjelmat
INPA on ankee käyttää, agree. Tulee mieleen mikromikossa pyörineet ohjelmat
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tänään yritän lukea INPA:lla, notta mitä se antaa, kun Carlyllä sain pojan autosta seuraavat tekstin (en siis koodia). Moottorin vikavalo ei siis pala ja nuo löytyi tonkimalla:
* Lambda regulator deviation Bank1
* Lambda regulator deviation Bank2
Jos saisi short term ja longterm fueltrimmit luettua, niin niistä voisi jotakin päätellä. Mistähän tässä mahtaa olla kysymys? Pitäisikö vaikka nollata adaptaatiot ensiksi?
Auto kulkee todella mainiosti eikä siinä ajamisessa mitään probleemaa tunnu olevan. Ulkolämpotilamittari näyttää +50 celciusta ja uusi probe on tulossa. Ei kait tuo noihin Lambda-juttuihin vaikuta? Kyseessä siis 330i.
Edit: Bank2:n pre-cat lambda vaihdettu, millä poistui koodi P0174.
* Lambda regulator deviation Bank1
* Lambda regulator deviation Bank2
Jos saisi short term ja longterm fueltrimmit luettua, niin niistä voisi jotakin päätellä. Mistähän tässä mahtaa olla kysymys? Pitäisikö vaikka nollata adaptaatiot ensiksi?
Auto kulkee todella mainiosti eikä siinä ajamisessa mitään probleemaa tunnu olevan. Ulkolämpotilamittari näyttää +50 celciusta ja uusi probe on tulossa. Ei kait tuo noihin Lambda-juttuihin vaikuta? Kyseessä siis 330i.
Edit: Bank2:n pre-cat lambda vaihdettu, millä poistui koodi P0174.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Se carly on sulla kuitenkin jossain andraadossa, niin panosta pari euroa lisää ja osta myös Torque, sillä on helppo ja kelpo seurata livenä noita adaptaatioita ja paljon muutakin.
Ja toisaalta, jos vikavalo ei pala eikä mitään oireita ole, niin tuskin noista kauheesti kannattaa jännittää..
Ja toisaalta, jos vikavalo ei pala eikä mitään oireita ole, niin tuskin noista kauheesti kannattaa jännittää..
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Kiitos, Carly workkii omenassa. On mulla androidikin kaapissa, lähes käyttämätön Honor7, mutta ... no ehkä. Torque siis hankintaan. Lukuunottamatta noita ilmoituksia, kaikki hyvin.
Edit: Lukasin INPA:lla koodit ja eihän sieltä mitään löytynyt. Jännää miten nää kaksi voi erota toisistaan tällei.
Edit: Lukasin INPA:lla koodit ja eihän sieltä mitään löytynyt. Jännää miten nää kaksi voi erota toisistaan tällei.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ahh, elä siis ressaa. INPA tai ISTA on aina pyhä totuus, kun bemareista puhutaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Jep, INPA:lla tasan 0 koodia engine Ecu:ta. Vaihdoin tänään ulkolämpötila-anturin. Vanha antoi ulkolämpötilaksi +50 celsiusta. Kävin äsken ottamassa vielä koodit Carlyllä ja tulos on 0 eli ei koodeja. Noinkohan tuo anturi olisi vaikuttanut edellisiin vikakoodeihin? En usko, mutta ei tässä mun uskomuksella olekaan merkitystä .
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
47 . aan kaverin kanssa vaihdettiin jakopään kamat . Oikeastaan minä katselin en edes neuvonut on niin ahtaat paikat olis ehkä saanut jakoavaimesta . Lukistuspalojen kanssa tietysti . Edellinen vaihto tussimerkeillä ainakin merkit oli laitettu korjaamolla vaihdettu .
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
Mitä teit tänään tallissa?
Huuhtelin auton päältä pölyt pois ja vaihdoin kesäpyörät.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
"Heitin" auton oven kiinni melkoisella voimalla ja luin juuri toisesta topicista, että sen pitäisi sulkeutua paljon siistimmin.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ehkä sinulla on vain ehjät tiivisteet?
Viimeistelin Quattroporten kansien maalausta ja maalasin pakoputkien lämpösuojapellit. Nyt on tilaa, kun Lancian kesävanteet on saatu pois tieltä.
Viimeistelin Quattroporten kansien maalausta ja maalasin pakoputkien lämpösuojapellit. Nyt on tilaa, kun Lancian kesävanteet on saatu pois tieltä.
Järkiautoilija
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Katohan, kun toiset ovat käteviä käsistään ja mielenkiintoa piisaa + peukut.
Huomasin, että piirroksen ja tehdyn kappaleen värit ei täsmää
Huomasin, että piirroksen ja tehdyn kappaleen värit ei täsmää
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiitos.JiiPee kirjoitti:^ Katohan, kun toiset ovat käteviä käsistään ja mielenkiintoa piisaa + peukut.
Huomasin, että piirroksen ja tehdyn kappaleen värit ei täsmää
Juu tuosa tinkercadissä ei tule kiinnitettyä väreihin huomiota, se tuntuu tekevän automaattisesti aina joka kappaleen eri värillä, ja se on sinällään ihan hyvä kun sitä koittaa tuossa mallata niin näkee paremmin mihin yksi kappale loppuu ja mistä toinen alkaa.
Pitäisi alkaa opiskella Fusionin käyttöä, tuolla tinkercadillä tuntuu monet jutut aika töiseviltä, mitä uskoisin tuollaisessa ammattimaisemmassa softassa tapahtuvan hieman helpommin. Kuten erilaiset pintaan kohdistamiset jne.
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
katkaisin muunnoshylsyn kun oli pultit kiriällä. Toisen erän voitin omatekoisen työkalun voimin.. lisäksi perinteisesti molemmat takajouset poikki.. onneksi alfistilla on alet! 50e kipale
edit. Aeromotorsil sachsit on vielä edukkaammat
edit. Aeromotorsil sachsit on vielä edukkaammat
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Päästäinen vietetty voittopuolisesti isän auton alla. Pientä kausihuoltoa, vaihdettu bensatankki, apurunko ja pakosarja uusiin. Kyllä katsastusmies nyt kusee hunajaa.
Hiukan meinasi homma vastustaa, kun tehdasuusi tarvikeapurunko ei sopinut autoon. Vaihteiston kiinnike oli väärässä paikassa ja vakaaja ei mahtunut paikoilleen. Suuri uteliaisuus heräsi että mihin autoon se voisi sopia, kun ei Google kuvahaulla olla löydetty vastaavan näköistä apurunkoa. Myyjän osanumeroiden mukaan sen kyllä piti olla oikea. Kiireellä etsittiin sitten ehjä käytetty, ja vaikka potilas oli Opel Astra, niin sopiva apurunko löytyi ysisatasesta Saabista. Mielenkiintoinen havainto oli, että Saabin apurunko oli sinkitty, kun Opelissa se oli vain maalattu. Saabin osa oli myös paikoin vahvempaa tekoa.
Pakosarja vaihdettiin, kun vanha oli niin ruostunut ettei se enää tiivistynyt kanteen. Osa oli uusi alkuperäinen, joten tämä oli se ainoa osa tällä kertaa joka meni paikoilleen ilman ylimääräistä säätämistä. Bensatankkiakin piti vähän muotoilla että sai pannat paikoilleen.
Onko järkee vai, mutta 24 vuotias ooppeli sai taas pari lisävuotta.
Hiukan meinasi homma vastustaa, kun tehdasuusi tarvikeapurunko ei sopinut autoon. Vaihteiston kiinnike oli väärässä paikassa ja vakaaja ei mahtunut paikoilleen. Suuri uteliaisuus heräsi että mihin autoon se voisi sopia, kun ei Google kuvahaulla olla löydetty vastaavan näköistä apurunkoa. Myyjän osanumeroiden mukaan sen kyllä piti olla oikea. Kiireellä etsittiin sitten ehjä käytetty, ja vaikka potilas oli Opel Astra, niin sopiva apurunko löytyi ysisatasesta Saabista. Mielenkiintoinen havainto oli, että Saabin apurunko oli sinkitty, kun Opelissa se oli vain maalattu. Saabin osa oli myös paikoin vahvempaa tekoa.
Pakosarja vaihdettiin, kun vanha oli niin ruostunut ettei se enää tiivistynyt kanteen. Osa oli uusi alkuperäinen, joten tämä oli se ainoa osa tällä kertaa joka meni paikoilleen ilman ylimääräistä säätämistä. Bensatankkiakin piti vähän muotoilla että sai pannat paikoilleen.
Onko järkee vai, mutta 24 vuotias ooppeli sai taas pari lisävuotta.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No niin, kaivoin Honorin kaapista ja hups keikkaa ... mullahan olikin Torque Pro hankittuna. Eihän tässä enää muuta kuin, että jälleen uusi palikka hankintaan. BT-palikka sortimentistä vielä puuttuukin. Alkaa kohta olla palikoita enemmän kuin lapsena niitä muovisia legoja . Kiitokset Polforealle vinkistä. Muutenhan tuo puhelin olisi homehtunut kaappiinsa. Nyt tuli sillekin käyttöä ."JiiPee kirjoitti:....On mulla androidikin kaapissa, lähes käyttämätön Honor7, mutta ... no ehkä. Torque siis hankintaan....
Terveisin nimim "Ikä vie muistin ja seksi vie kuulon"
Edit: Eilisen ja tämän aamun aikana putsattiin pojan auton jarrukilkkeet ja vaihdettiin etu- ja takajarrupalat. Lisäksi ähellettiin DISA-venttiilin korjaussarja paikalleen. Olipa hyvänlaatuiset vaihto-osat.
Edit2: Torque toimiikin myös Carlyn Wifi-adapterilla. Hämmästyttävää ja samalla mukava yllätys --> eiku ei toimikaan
Viimeksi muokannut JiiPee, 21 Huhti 2019, 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila