Q-system
Valvoja: Moderators
Ei oma kokemus mutta aikoinaan TM 1/2000 vertailussa AR156, Audi A4, BMW320i, Mondeo, Lexus, Saba 9-3
Loppuarvostelussa:
"Alfa 156:n käsivalintamahdollisuudella höystetty automaattivaihteisto on lievä pettymys. Käsivalintapuoli ei tunnu kovin luontevalta käyttää, joten ellei valtaosa ajosta tapahdu kaupungissa kannattanee valita Alfa kuusivaihteisella käsivaihteistolla 20 000mk halvempaan hintaan. Tällöin aisteihin vetoava V6 moottorikin pääsee paremmin oikeuksiinsa.
Hyvää:
Automaattivaihteisto kaupunkiajossa
Moottorin ääni
Huono:
Kulutus
Suuri kääntöympyrä"
Loppuarvostelussa:
"Alfa 156:n käsivalintamahdollisuudella höystetty automaattivaihteisto on lievä pettymys. Käsivalintapuoli ei tunnu kovin luontevalta käyttää, joten ellei valtaosa ajosta tapahdu kaupungissa kannattanee valita Alfa kuusivaihteisella käsivaihteistolla 20 000mk halvempaan hintaan. Tällöin aisteihin vetoava V6 moottorikin pääsee paremmin oikeuksiinsa.
Hyvää:
Automaattivaihteisto kaupunkiajossa
Moottorin ääni
Huono:
Kulutus
Suuri kääntöympyrä"
VMP
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Vaikkakin toisessa ketjussa sanoin, ettei ole kokemusta 2.5 V6:sta
, niin onhan mulla.
Syksyllä kävin kokeilemassa juurikin Q-systemillä varustettua yksilöä. Olihan se kaupungissa mukava ajella, kun ei tarvinnut hämmentää mutta tarvittaessa käsin vaihtaenkin oli ihan mukava peli.
Kyllähän tuo hieman tappaa koneen luonnetta, mutta kyllä sillä silti pystyi vedättämään kierrokset ihan tappiin asti.
Kannattaa ilman muuta käydä kokeilemassa, makuasia sano...

Syksyllä kävin kokeilemassa juurikin Q-systemillä varustettua yksilöä. Olihan se kaupungissa mukava ajella, kun ei tarvinnut hämmentää mutta tarvittaessa käsin vaihtaenkin oli ihan mukava peli.
Kyllähän tuo hieman tappaa koneen luonnetta, mutta kyllä sillä silti pystyi vedättämään kierrokset ihan tappiin asti.
Kannattaa ilman muuta käydä kokeilemassa, makuasia sano...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Ensimmäinen koeajamani 2.5 V6 oli joku Saksasta
tuotettu tomaatti ja kyllä se vaan tappoi auton luonteen,
valitettavasti. Tosin ei niin paljoa etteikö manuaali olisi
kiinnostanut...
tuotettu tomaatti ja kyllä se vaan tappoi auton luonteen,
valitettavasti. Tosin ei niin paljoa etteikö manuaali olisi
kiinnostanut...

Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Noinhan niitä automaatteja juuri hajoaakin.mattijus kirjoitti:Virallisen huolto-ohjelman mukaan öljyt kestänee laatikon eliniänsavijo-r kirjoitti:Edit. Mikäköhän noissa laatikoissa on öljynvaihtoväli?![]()
Joku 75tkm voisi kuvitella järkeväksi?
Itse vaihdan manuaaliinkin öljyt viimeistään kun tulee 100tkm täyteen.
Automaateissa öljynvaihdot määrävälein on enemmän kuin suotavaa.
On kokemusta noin 40.000 kilometriä .
Ei tapa mitään - löytyy mm. Sport asento ja kyllä lähtee - veikkaisin , että useimmilta vaihdekepin hämmentäjiltä ei onnistu vaihdot samaan tahtiin .
Eto peli myös ohitustilanteissa, joskin myös Kick down toimii .
Rekan ohituksessa 80 lähdöllä on nokat rinnakkain nopeus n 140 ja isoin vaihde napsahtaa päälle 160 km / t kohdalla.
Keppiä tulee vispattua ensimmäinen viikko ja senjälkeen ainoa liike on Sport napin painallus silloin tällöin. Auto myös jarruttelee koneella äkäisemmin Sportilla eli koko auton olemus muuttuu.
Omani vei bensaa useimmin 12.5 l seka-ajossa ja tien päällä alle 10.
Ei tapa mitään - löytyy mm. Sport asento ja kyllä lähtee - veikkaisin , että useimmilta vaihdekepin hämmentäjiltä ei onnistu vaihdot samaan tahtiin .
Eto peli myös ohitustilanteissa, joskin myös Kick down toimii .
Rekan ohituksessa 80 lähdöllä on nokat rinnakkain nopeus n 140 ja isoin vaihde napsahtaa päälle 160 km / t kohdalla.
Keppiä tulee vispattua ensimmäinen viikko ja senjälkeen ainoa liike on Sport napin painallus silloin tällöin. Auto myös jarruttelee koneella äkäisemmin Sportilla eli koko auton olemus muuttuu.
Omani vei bensaa useimmin 12.5 l seka-ajossa ja tien päällä alle 10.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Täältä löytyy noita kommentteja tukeva koeajoraportti kyseisestä autosta, jos ruotsin kieli sen verran vääntyy. http://www.teknikensvarld.se/provkornin ... /index.xmlLaku kirjoitti:Ei tapa mitään - löytyy mm. Sport asento ja kyllä lähtee - veikkaisin , että useimmilta vaihdekepin hämmentäjiltä ei onnistu vaihdot samaan tahtiin .
Eto peli myös ohitustilanteissa, joskin myös Kick down toimii .
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Käviskös tämä www.powermatic.fi
Yhdyn Lakuun. Itse en tosin saanut oman takamuksen alla kuin 10 tkm alle.
Olin mieltänyt itseni viimeisen päälle manuaalilaatikkojen veivaajaksi, mutta kyllä se vaan pitää myöntää oivaksi peliksi varsinkin kaupungissa. Lisäksi olin otettu juurikin tuossa 80 km/h vauhdissa suoritetuista ohituksista; kakkosvaihteella tuntui olevan siinä vielä mukavasti potkua (ne äänet sai kiihdytyksen tuntumaan 2X ärhäkämmältä). 90 km/h:ssa kakkosesta ei oikein ollut muistaakseni enää apua ja kolmonen taas ei oikein hyökännyt samalla tavalla. Toisaalta vakioautot on vakioautoja..
Olin mieltänyt itseni viimeisen päälle manuaalilaatikkojen veivaajaksi, mutta kyllä se vaan pitää myöntää oivaksi peliksi varsinkin kaupungissa. Lisäksi olin otettu juurikin tuossa 80 km/h vauhdissa suoritetuista ohituksista; kakkosvaihteella tuntui olevan siinä vielä mukavasti potkua (ne äänet sai kiihdytyksen tuntumaan 2X ärhäkämmältä). 90 km/h:ssa kakkosesta ei oikein ollut muistaakseni enää apua ja kolmonen taas ei oikein hyökännyt samalla tavalla. Toisaalta vakioautot on vakioautoja..