Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Juon miestävahvempaa ja mietin et missä helvetin järjestyksessä crossin vaihdelaatikko, tasauspyörästö ja apurunko pitäs laittaa paikalleen....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Mitä teit tänään tallissa?
Ei tallissa mutta katoksessa ja pihalla; vanhempien auto ja oma MiTo sai kesätassut alle, vanhempien talvikierros ja oma kesäkierros tuli pestyä ja lopuksi vielä sylkäisin vaahdon vanhempien auton päälle, oman pesin ihan kosketuksen kanssa pikaisesti. Oman talvikierroksen pesu jäi myöhemmälle ajankohdalle, ehkä jo huomenna.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Rivarin parkkiksella puuhailtua. Emännän golfiin kesärenkaat alle ja pienen ruostekohdan paikkamaalaus spraymaaleilla. Lopputulos kuitenkin ihan välttävä vähän reilun tonnin käyttökaaraan.
Huomenna tiedossa talvirengassarjojen pesu ja siirto säilytykseen.
Huomenna tiedossa talvirengassarjojen pesu ja siirto säilytykseen.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
En tallissa, mutta autoon liittyvää kuitenkin: Testailin Kiinanandroidin toimivuutta ennenkuin aloitan asennusurakan. Kaikki näytti pelaavan peruutuskameran kytkentää myöten, joten nyt asennussarjan hankintaan.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Viritys on tunnetusti onnistunut, jos teho ei laske eikä kulutus nouse – ainakaan merkittävästi. Entä korjaus? Diesel-Thesis on välillä ripeämmissä kiihdytyksissä valitellut liian korkeaa ahtopainetta. Ahtopaineanturin vaihtaminen tuntui hävittävän vian, mutta vain tuntui – sieltähän se vikavalo taas välähti tauluun moottoritien auetessa. Koska hukkaportin ohjaus tuntui toimivan herkästi eikä ohjausletkuissa tuntunut olevan vuotoja, vaihdettiin ahtopaineensäädin.
Sepä oli mielenkiintoisessa paikassa, apurungon päällä ja ahtoletkun alla. Tavanomaiseen tapaan tilaa ei ollut yhtään liikaa; vaihtoon tarvitaan juuri oikean pituinen 10 mm hylsy (pitkä hylsy ei mahdu, lyhyellä ei ylety) ja toiseen mutteriin kaikki löytyvät jatkovarret peräkkäin ja tarkka sihti kaukaa ylhäältä.
Koeajolla vikaa ei saatu manattua esiin, mikä ei tosin vielä todista mitään, mutta vihjaa korjauksen toimivuudesta. Ensin tosin tuntui, ettei auto tahdo kiihtyä mihinkään. Kello kuitenkin väitti 0–100 km/h kiihdytyksen tapahtuvan tehtaan väittämässä ajassa. Hetkinen, mitäs tässä tehtiin... vaihdettiin ahtopaineensäädin, koska entinen antoi ahtaa liikaa? No niin, kyllähän sen auton kuuluukin tuntua hitaammalta
Minulla on siis ilmeisesti ollut rivakoissa kiihdytyksissä (jos sellaista nyt voi mitenkään puhua diesel-Thesiksen kohdalla) tarkoitettua enemmän tehoa käytössä, koska jumitteleva säädin on sallinut hetkellisesti ECUn pyytämää korkeamman ahtopaineen. Tarkoitus oli hakea varmuutta tuon osan viallisuuteen logaamalla pyydettyä ja mitattua ahtopainetta MESillä. Se jäi, koska inspiraatio palikan vaihtamiseen tuli niin yllättäen.
Kiitos taas pitkämiehelle ja pitkämielisille asentajille. Paras korjaamo on se, jossa asiakas tekee itse ja henkilökunta neuvoo tarvittaessa
Sepä oli mielenkiintoisessa paikassa, apurungon päällä ja ahtoletkun alla. Tavanomaiseen tapaan tilaa ei ollut yhtään liikaa; vaihtoon tarvitaan juuri oikean pituinen 10 mm hylsy (pitkä hylsy ei mahdu, lyhyellä ei ylety) ja toiseen mutteriin kaikki löytyvät jatkovarret peräkkäin ja tarkka sihti kaukaa ylhäältä.
Koeajolla vikaa ei saatu manattua esiin, mikä ei tosin vielä todista mitään, mutta vihjaa korjauksen toimivuudesta. Ensin tosin tuntui, ettei auto tahdo kiihtyä mihinkään. Kello kuitenkin väitti 0–100 km/h kiihdytyksen tapahtuvan tehtaan väittämässä ajassa. Hetkinen, mitäs tässä tehtiin... vaihdettiin ahtopaineensäädin, koska entinen antoi ahtaa liikaa? No niin, kyllähän sen auton kuuluukin tuntua hitaammalta

Kiitos taas pitkämiehelle ja pitkämielisille asentajille. Paras korjaamo on se, jossa asiakas tekee itse ja henkilökunta neuvoo tarvittaessa

Järkiautoilija
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kasasin 75:n imupuolen valmiiksi ja täräytin auton käyntiin. Kaikki tuntui pelaavan suht normaalisti, joten tein pienen koeajon. Talven jälkeen laite tuntui taas yllättävän ripeältä; kummasti kesän aikana tehoihin tottuu.
Vaihdoin myös öljyt ja sudin; tällä kertaa liemiksi valikoitui Castrolin Supercar 10w60 litkut. Laitoin myös säädettävän vakaajan kiinni.
Jospa keskiviikkona ottaisi auton ajoon.
Vaihdoin myös öljyt ja sudin; tällä kertaa liemiksi valikoitui Castrolin Supercar 10w60 litkut. Laitoin myös säädettävän vakaajan kiinni.
Jospa keskiviikkona ottaisi auton ajoon.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hiottu ja myllytetty Flavia sai pintaan Korrekin kestovahan. Paitsi takaluukku, joka pitää irrottaa maalausta varten.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ajoin Thesiksellä kakkos-tallille. Löysin sieltä Maserati 222:sen. Puhalsin pölyt päältä , henkäisiin syvään (ekan kerran 6 kuukauten) ja väänsin avaimesta. Laakista tulille. Hiukan rikastuksen tuomaa huutoa, sitten asteittain(kuten kuuluu) siistiin tyhmäkäyntiin. Hyvin hämmentävää. EI vuotoja. EI vikoja. EI mitään kuolinkorinoita. Jotain pitää olla vialla.....Ajoin Nesteelle ja löin tankkiin 20litraa 98:ia...Ajoin hallille ja pesin sekä vahasin hyvin hätäisesti. Kasailin matot+peräluukun sisusteet+hanskalokeron+jotain muuta. Pistin Eros Ramazzottin soimaan kasetti-Adapterin kautta puhelimesta....Ajoin kotiin. Ei syttynyt palamaan. Hyvin HYVIN hämmentävää. Auto toimii kuin kello. Menen huomenna lottoamaan...(kävellen)...
- Liitteet
-
- IMG_20190427_220218.jpg
- (156.2 KiB) Tiedosto ladattu 5846 kertaa
-
- IMG-20190404-WA0004.jpg
- (80.87 KiB) Tiedosto ladattu 5846 kertaa
-
- IMG_20190427_230155.jpg
- (101.83 KiB) Tiedosto ladattu 5846 kertaa
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ai jai... Tuossa 222:ssa on maukkaimmat tyhmäkäyntihöpinät koskaan....
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Saapi otettu ajoon, ja sitä varten vaihdettu hammastangon suojakumi sekä toinen takapyörän laakeri. Oli viime kaudella tuon laakerin pitämä jurina jo niin perkeleellistä, että jäi ajotkin sen takia vähiin. Nyt homma kuntoon heti kauden alkuun, niin ajelee taas ihan mielikseen.
On muuten maailman helpoin vaihdettava tuo laakeri tuossa. Napamutteri auki niin koko paketti lähtee kevyesti vetämällä irti. Yllättäen jopa jarrulevyn ruuvit aukesi kun vain kevyesti käänsi meisselillä, vaikka pyörän irrotettuani meinasin kirota kun ruuvit nähdessäni tuli mieleen, että iskumeisseli ei tullut mukaan.
On muuten maailman helpoin vaihdettava tuo laakeri tuossa. Napamutteri auki niin koko paketti lähtee kevyesti vetämällä irti. Yllättäen jopa jarrulevyn ruuvit aukesi kun vain kevyesti käänsi meisselillä, vaikka pyörän irrotettuani meinasin kirota kun ruuvit nähdessäni tuli mieleen, että iskumeisseli ei tullut mukaan.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin Breraan H&R:ien tilalle Eibachit (Pro-kit), nousi vajaan kaksi senttiä, ja muuttui ajoltaan mukavammaksi, silti edelleen tanakka kyyti.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
On kyllä kauniisti ajanhenkeen muotoiltu auto, ei voi muuta sanoapitkämies kirjoitti:...Maserati 222:sen...

Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
- Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hiekkapuhalluskaapin plexiin vaihdoin suojakalvot sekä toisen puhkikuluneen hanskan (toinen vaihdettu jo aiemmin). Hiekat ja imuletkun kun vaihtaisi niin olisi taas moneksi aikaa kovas lyönnis. Tulipa sielä sitten polkupyörän keskitukijalka ja etuhaarukka puhallettua. Samaisen etuhaarukan ohjainputkea lyhennin sopivammaksi mummiskasta -> 70-luvun miesten pyörään sopivaksi. Kahdesta tuollaisesta vanhoista miesten pyöristä tehdystä tandemista ajettiin vappuna kaverin kanssa takavanne huolella lommolle ja solmuun, kun tuli hyppyri yllättäen eteen
Jospa siis lisäisi tuohon pyörään jarrut ja muokkaa tuon nyt työstetyn haarukan levyjarrulle
Levyjarru rojut on kuitenkin jo Saksasta päässyt Suomen maalle..


-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Alfa sai eilen uudet öljyt ja samalla raitisilmafiltterin. Kolusin varaosahyllyä läpi, niin löysin yhden pahvilaatikollisen huolto-osia mihin joku oli fiksusti heittänyt huonosti viikatun pressun päälle
Nyt on sitten näemmä ainakin kolme öljyfiltteriä vielä hyllyssä, pari ilmanputsaria ja raitisilmafiltteriä. Eipähän ainakaan noita tarvitse hetkeen. Naftafiltterin voisi vielä vaihtaa, niin sitten saisikin taas rullailla vailla huolta. Noita ei ollut hyllyssä ja mun aiemmin tilaamakin lähti palautukseen kun toimittaja oli omin päiten vaihtanut omaa merkkiään merkkituotteen tilalle..

Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Taivastelin rikkinäistä Tamrockin ruuvikompuraa joka jäi sopivasti käsiin, taajuusmuuttaja kaput. 16A sulakkeilla toimiva reilun kuution minuutissa tuottava laite, aika kiva tallikäyttöön. Luulin selviäväni helpolla kun sain toisen samalla runkokoolla olevan Vaconin melko ehjän 15kW tamun, vanha oli 7,5kW. Mutta Tamrock olikin tehnyt oman sovelluksen Vaconiin eikä sen siirto toiseen onnistunutkaan. Piti ihan opetella miten pumppu ja puhallinsovelluksella saisi kompuraa pyörittettyä. Nyt kun vielä saa sen yhdistettyä säiliöön niin näkee ymmärsinkö miten noi painerajat saa aseteltua
. Toivottavasti en ainakaan räjäytä sitä 


Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Se elää sittenkin! Ei tuo niin paha rasti ollutkaan, mitä ensin ajattelin. Saa oman auton_vihdoin_ alle 

- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tiukan paikan tullen miehen on voitava luottaa työkaluunsa. Siksi valintani on Jonsered.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No on kyllä hieno. Millaisella koneella tuo on tulostettu? 

- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ai että, tosta tuleekin mieleen kohta 10 vuotta sitten Vaconin kanssa kikkailut pienessä pitäjässä paskapumppaamojen käyttöönotossa.jyrkip kirjoitti:Taivastelin rikkinäistä Tamrockin ruuvikompuraa joka jäi sopivasti käsiin, taajuusmuuttaja kaput. 16A sulakkeilla toimiva reilun kuution minuutissa tuottava laite, aika kiva tallikäyttöön. Luulin selviäväni helpolla kun sain toisen samalla runkokoolla olevan Vaconin melko ehjän 15kW tamun, vanha oli 7,5kW. Mutta Tamrock olikin tehnyt oman sovelluksen Vaconiin eikä sen siirto toiseen onnistunutkaan. Piti ihan opetella miten pumppu ja puhallinsovelluksella saisi kompuraa pyörittettyä. Nyt kun vielä saa sen yhdistettyä säiliöön niin näkee ymmärsinkö miten noi painerajat saa aseteltua. Toivottavasti en ainakaan räjäytä sitä
Vaconin tamuissa parametrien asettelu ja valikkojen selkeys on kyllä oikeasti parasta.
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Creality Ender 3x eli halvimman pään vehkeitä, tekevät nykyään nekin ihan asiallista jälkeä. Ei ole oikeastaan mitään muuta valittamists tuossa kuin automaattisen bed levelingin puute. Tuntuu menevän bedi säädöistään melko tiuhaan, nyt tosin vaihdoin siihen jäykemmät jouset, saa nähdä auttaako.Jalamari kirjoitti:No on kyllä hieno. Millaisella koneella tuo on tulostettu?
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Giuliaan asensin kuskinoveen parannellun oviverhoilun, laitoin bensatankin luukun paikoilleen korjausmaalauksen jäljiltä ja vaihdoin jäähdyttimeen uuden ylivuotoletkun.
Vähän bensaa suoraan kaasareihin ja auto käyntiin
.
Sitten tankkaus, renkaisiin vähän lisää ilmaa ja ajelulle
. Hyvin toimii.
Vähän bensaa suoraan kaasareihin ja auto käyntiin

Sitten tankkaus, renkaisiin vähän lisää ilmaa ja ajelulle

- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jakopää Quattroporteen....Jokuteki jokaosasi. Itse katselin vierestä, olin tiellä, tai pitelin lamppua. Valonnäyttäjää ei ole muuten koskaan kiitelty...... Ei nytkään
. Aikaa meni ja kahvia. Syömässäkin käytiin....Tuloksena kellontarkasti käyvä Maserati,....Koeajon suoritin laittomasti ilman yhtään mitään leimoja/liikennekäytössä-olemisia....Päästölappukin meni illalla läpi rimaa hipoen....Yksi kylmästöinnin putki alkoi vuotamaan koe-ajolla....On käsittämättömästi melko helposti irroitettavissa....Teetän tuohon uuden ja sitten ilmastoinnin huolto(jos uusia pulmia ei esiinny...
....)
Luigi on rakennellut moottorin jossa ei ensin tapahdu mitään, sitten ei tapahdu mitään ja sitten tapahtuu paljon juttuja!! Kahden litran tilavuudesta on kaiveltu vääntöä 0% ja tehoa 290hv...
Nojaa... vetelin liikennenympyröitten väliä muutaman kerran ja putsailin jarruja......Ens viikollla leimalle ja sitten uuet renkaat alla. Tämän jälkeen aletaan ajaan vikoja ulos
PS: Suuret Kiitokset sille joka teki..


Luigi on rakennellut moottorin jossa ei ensin tapahdu mitään, sitten ei tapahdu mitään ja sitten tapahtuu paljon juttuja!! Kahden litran tilavuudesta on kaiveltu vääntöä 0% ja tehoa 290hv...
Nojaa... vetelin liikennenympyröitten väliä muutaman kerran ja putsailin jarruja......Ens viikollla leimalle ja sitten uuet renkaat alla. Tämän jälkeen aletaan ajaan vikoja ulos
PS: Suuret Kiitokset sille joka teki..
- Liitteet
-
- IMG_20190518_120951.jpg
- (198.59 KiB) Tiedosto ladattu 4813 kertaa
-
- IMG_20190518_120944.jpg
- (188.38 KiB) Tiedosto ladattu 4813 kertaa
-
- IMG_20190518_120330.jpg
- (129.9 KiB) Tiedosto ladattu 4813 kertaa
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Luigi teki kahden litran koneita joissa aikalaisten neljän litran tehot koska verottaja. Suomi-poika taas teki suksiboxi- ja vaneripenkkifarmareita samasta syystä.pitkämies kirjoitti: Kahden litran tilavuudesta on kaiveltu vääntöä 0% ja tehoa 290hv...
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jälleen hyvä osoitus siitä, miksi kannattaa erikoistua siihen minkä osaa.
Järkiautoilija
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin Quattroporteen öljyt ja Ufi:n suodattimen. Pyöräytin ihan varmuuden vuoksi Forten motor-Flush:t koneeseen ja annoin käydä 20 min tyhjää...Vanhat ulos ja kuikkaan. Sitten Castrolin 10/60:set koneeseen ja Forten "Top End-Treatment" varmuuden varmuudeksi. Venakopat olivat hyvin karsta- vapaat joka lupaa hyvää. Konepellin sisäpinnalla on tehtaan jäljiltä sellainen vaahtomuovinen "akustiikkalevyn" näköinen tekele....Tässä keksinnössä oli öljyn täyttö putken kohdalla vahvoja öljyjäämiä ja selkeää suttaantumista...Asiaa pohdittiin ja tultiin siihen tulokseen että koneessa on ylipainetta joka on joskus poksauttanut öljyt täyttötulpasta konepeltiin asti,..Huohotin?? Katsotaan.....Ja kas. Huohotinpurkki joka sijaitsee syylärin takana oli täynnä ruosteista mujua....Sihti oli aivan tukossa. Päivä ei todellakaan paistanut läpi....Rankasti putsia/ravistelua/paineilmaa ja kiinniruostuneen sihdin poisto toivat tunteen että tämän voi palauttaa paikoilleen. Mitään limsapullo-viritelmää en sinne laita!
Konetta kylmäkäynnistäessä on esiintynyt melkoista kakistelua ennen sijoittumista siistiin tyhmäkäyntiin. No tyhjäkäyntimoottorihan on helpossa paikassa!
....Sain kuin sainkin sen käsiin ja putsailin.....Tilanne parani huomattavasti mutta ei korjaantunut kokonaan....Tarvinnee uusia tämä ehkä kumminkin kesän aikana....Serpi Starin tehdas hälytin purkaa akkua 0,8 ah vauhtia joka on aivan liikaa. Jätin tyhmänä(
) UUDEN Exiden (ei kovin kehuttu
) akun konttiin talveks, joka on nyt täyteen ladattuna "change battery"-kunnossa....Eikun uutta patteria kehiin. Näitä on mukava ostella parit kolmet vuodessa
....
Tulevalla viikolla työnnetään leima-Sedälle ja katsotaan miten käy. Ihme on jos ei mene läpi.....Jarrut putsaantui tosi hyvin, käkkäri tuntuu pitävän ja kahva ei nouse taivaisiin, kone on tikissä, pohjassa ei ole reikiä, nivelet tuntuu timmeiltä yms......Kärylappu on Good to Go........
Konetta kylmäkäynnistäessä on esiintynyt melkoista kakistelua ennen sijoittumista siistiin tyhmäkäyntiin. No tyhjäkäyntimoottorihan on helpossa paikassa!




Tulevalla viikolla työnnetään leima-Sedälle ja katsotaan miten käy. Ihme on jos ei mene läpi.....Jarrut putsaantui tosi hyvin, käkkäri tuntuu pitävän ja kahva ei nouse taivaisiin, kone on tikissä, pohjassa ei ole reikiä, nivelet tuntuu timmeiltä yms......Kärylappu on Good to Go........
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tänään oli se päivä, jolloin päätin laittaa talvella entratun boxin alle ja ottaa vanhan pois. Homma on vielä kesken, vaikka aikaa on kulunut jo 10 tuntia. Irrotusvaiheessa en saanut vetoakseleita sitten millään irti laatikosta, joten laskin ne laatikon mukana alas. Siinä oli sitten helpompi napsutella niitä irti. Lyhyemmässä vetarissa on nihkee rengassokka. Siksi piti naputella ohuella puikolla toiselta puolen. Seuraavaksi pisti hanttiin laatikko. Meni todella kauan - liekö ihan pari tuntia - että sain laatikon nousemaan paikalleen oikeassa kulmassa koneeseen nähden. Huomenna odottaa kaikki kytkennät, apurungon paikalleen laitto, laatikkoöljyt, vetoakselit jne ... . Ei oikeastaan olisi aikaa huomennakaan, mutta ehkä se siitä lauantaiksi kaiketi valmistuu
.

Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Väkersin uudet jarrupalat/vaijerit vanhaan fillarii! Taas pärjää hetken.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Leimattu. Uudet Pirellit alle 225/45/17 eteen ja 245/40/17 taakse....Pientä episodia lukkopulttiavaimen kanssa, jota tietenkään ei ollut!(unohdin totaalisesti koko jutun...) Onneksi miljoonaloota pelasti ja nämä pultit lensivät kuikkaan ja uudet Citikan vastaavat pultit (millin lyhyemmät...aivan sama!) löysivät tiensä alle. 10 pinnan suoritus Ylöjärven EuroMasterille!! Hienoa palvelua.
Pari päivää ajoa ja niitä vikoja etsien....Ja alkaahan niitä kertyä!
...
Pari päivää räpättänyt pakosarja käynnistäessä. Tiiviste?? You wish! Ei ollut vaan puolet pinnapultista puuttuu takimmaisen pytyn takimmaisesta pultista repsikan puolelta!...Haa! Melkein varmasti siis kone-ylös-poraa-pois-jumppaa tiedossa.....Kolkotusta ja jurinaa havaittu kytkimen/lootan tienoilta....Juu lootasta tulee joten se otetaan alas ja kurkataan sisään. Nämä tarvinnee operoida muutaman viikon sisään.....Tilailin kaikkea jännäää Italiasta, tiivisteitä yms sälää (joista 75% tullee bumerangina takaisin veikkaan...) . Saksasta pistin tuleen Sachsin kytkinpaketin vahvistetulla levyllä(Sachs-Kennig) ja orggis asetelman. Painelaakeri tarttui Sparetolta Virosta...Kaikki, armottoman vertaamisen jälkeen, OEM-laatua. Hiukan jäissä ajot nyt siis tulevat viikot mutta tää on sitä harrastamista.....Ja saahan sitä ottaa 222:sen ajoon jos vain aurinko suostuis näyttäytyyn ees vähän....
Pari päivää ajoa ja niitä vikoja etsien....Ja alkaahan niitä kertyä!

Pari päivää räpättänyt pakosarja käynnistäessä. Tiiviste?? You wish! Ei ollut vaan puolet pinnapultista puuttuu takimmaisen pytyn takimmaisesta pultista repsikan puolelta!...Haa! Melkein varmasti siis kone-ylös-poraa-pois-jumppaa tiedossa.....Kolkotusta ja jurinaa havaittu kytkimen/lootan tienoilta....Juu lootasta tulee joten se otetaan alas ja kurkataan sisään. Nämä tarvinnee operoida muutaman viikon sisään.....Tilailin kaikkea jännäää Italiasta, tiivisteitä yms sälää (joista 75% tullee bumerangina takaisin veikkaan...) . Saksasta pistin tuleen Sachsin kytkinpaketin vahvistetulla levyllä(Sachs-Kennig) ja orggis asetelman. Painelaakeri tarttui Sparetolta Virosta...Kaikki, armottoman vertaamisen jälkeen, OEM-laatua. Hiukan jäissä ajot nyt siis tulevat viikot mutta tää on sitä harrastamista.....Ja saahan sitä ottaa 222:sen ajoon jos vain aurinko suostuis näyttäytyyn ees vähän....
- Liitteet
-
- IMG_20190521_154144.jpg
- (152.44 KiB) Tiedosto ladattu 4361 kertaa
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Kolkotus tulee paininlaakerista. Tyyppiongelma.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdeboxi on nyt vaihdettu. Aikaa taisi mennä rauhallisesti tehden kolmena päivänä yhteensä 10h+3h+4h = noni 17 tuntia. Koeajoonlähtökään ei mennyt ihan niin kuin strömsössä: kolmospytyn multiairin pistoke oli löysällä, toisen puolen etutukivarren taaimmainen kiinnitys edelleen löysättynä ja ratti oli 360 astetta väärin kytkettynä. No, hieman puuhaa ja vikakoodien kuittaukset, niin päästiin ajolle. Laatikko toimii erittäin hyvin. Ei kolahda vaihdoissa ja rattaat ei pidä ääntä. Toisin sanoen, hyvin tyydyttävä päivä.
Yksi probleema vielä, mihin en ole tarttunut vaikkakin se on ollut jo jonkin aikaa pramilla. Moottori pitää käydessää pientä naputtavaa ääntä kierroksilla noin 1500-1800 rpm. Muilla käyntikierroksilla ääntä ei tule. Laitan tästä ääninäytteen ja kysymyksen jossain välissä. Yksi epäilyksen kohde on moniurahihnan kiristin, jota en ole vielä jaksanut kaivaa esille ja eipä Multiair-yksikköäkään voi vielä poissulkea. Boxin vaihto imi kaikki ropaushalut vähäksi aikaa.
> Edit 28.5.: avasin jakopään ja katselin kiristimen toimintaa. Kohdillaan oli, eikä siitä mitään ääntä lähtenyt. Otin myös pois apulaiteremmin ja kuuntelin konetta. Mikään ei ollut muuttunut. Pientä naputusta ao kierroksilla edelleen. Kun olin saanut taas auton pakettiin, tein phonic wheel resetin. Sen jälkeen oli lähdettävä ajolle, että sai koneen lämpötilan sen verran korkeaksi notta ohjelma kykeni tekemään multiair dispersion correctionin (mitäliesuomeksi). Jännä juttu, mutta käyntilämpötila ei ole kokemusteni perusteella ollut vielä riittävä, jotta toimenpiteen vaatimat olosuhteen olisi saavutettu. Sain sittemmin koneen lämpötilan nousemaan yli 90 asteen, jolloin toimenpide ohjelmallisesti onnistui. Olin jopa huomaavani, että moottorin naputus oli melkeinpä tipotiessään. Tuota täytyy vielä tarkkailla.
Yksi probleema vielä, mihin en ole tarttunut vaikkakin se on ollut jo jonkin aikaa pramilla. Moottori pitää käydessää pientä naputtavaa ääntä kierroksilla noin 1500-1800 rpm. Muilla käyntikierroksilla ääntä ei tule. Laitan tästä ääninäytteen ja kysymyksen jossain välissä. Yksi epäilyksen kohde on moniurahihnan kiristin, jota en ole vielä jaksanut kaivaa esille ja eipä Multiair-yksikköäkään voi vielä poissulkea. Boxin vaihto imi kaikki ropaushalut vähäksi aikaa.
> Edit 28.5.: avasin jakopään ja katselin kiristimen toimintaa. Kohdillaan oli, eikä siitä mitään ääntä lähtenyt. Otin myös pois apulaiteremmin ja kuuntelin konetta. Mikään ei ollut muuttunut. Pientä naputusta ao kierroksilla edelleen. Kun olin saanut taas auton pakettiin, tein phonic wheel resetin. Sen jälkeen oli lähdettävä ajolle, että sai koneen lämpötilan sen verran korkeaksi notta ohjelma kykeni tekemään multiair dispersion correctionin (mitäliesuomeksi). Jännä juttu, mutta käyntilämpötila ei ole kokemusteni perusteella ollut vielä riittävä, jotta toimenpiteen vaatimat olosuhteen olisi saavutettu. Sain sittemmin koneen lämpötilan nousemaan yli 90 asteen, jolloin toimenpide ohjelmallisesti onnistui. Olin jopa huomaavani, että moottorin naputus oli melkeinpä tipotiessään. Tuota täytyy vielä tarkkailla.
Viimeksi muokannut JiiPee, 29 Touko 2019, 00:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hyvä tieto!! Kiitokset!! Pelastuin siis lootarempalta!!Ipi kirjoitti:^ Kolkotus tulee paininlaakerista. Tyyppiongelma.


"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: 02 Maalis 2012, 22:47
- Car(s): ex:Alfa Romeo 156 JTDmjet
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jotenkin ollut fiiliksissä kun nyt on saanut tallin, tosin vielä vähän tekemistä sähköissä ja sisäpinnoissa. Tänään tein sitten ensimmäisiä tallitöitä ja vaihdoin Speed Tripleen öljyt ja suodattimen. Vielä odottaa Pirelli Diablo Rosso Corsa 2 vanteille kietasua.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Korjasin Alfan riivatun sadetunnistimen.
Eli asensin apukuskin puolelle 2cm pidemmän sulan, joka pyyhkii vedet nyt myös sadeanturin päältä.
Eli asensin apukuskin puolelle 2cm pidemmän sulan, joka pyyhkii vedet nyt myös sadeanturin päältä.

- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Aattelin sen verta järkkäillä, että saan pyörän pois takaseinältä kevyttä keväthuoltoa varten. Nyt on koneessa uudet öljyt filttereineen, ilmatötteröt vaihdettu, tankki kaadettu niin tyhjäksi kuin saa ja korkin kaula tiivisteineen vaihdettu sekä kaadettu uudet bensat sisään.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Polttomoottorilaitteiden keväthuoltoihin liittyen, nykäisin narusta ja laakista lähti taas ruohonleikkuri käyntiin. On nämä sitkeitä vehkeitä, käytännössä ilman huoltoa toimivat vuodesta toiseen.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Tapeltuani vuosia erinäisten Briggs&Straponeiden kanssa en kyllä voi kompata, lähinnä totean suoraan että VMP. Nykyisemmin törkkään ryöbiin akun kiinni ja alan suhaamaan. Nurtsinnylkimessä akkukone vie pientä polttista 10-2 - vähemmän meteliä, vähemmän ongelmia eikä tartte rampata kannun kanssa tankkimaatilla, kun käyttöenergian saa seinästä. Tykkään.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Itsekin olen kyllä tykännyt Ryobin Oneplus-trimmeristäni, mutta muuten tuo nurmikon manuaalinen jyrsintä on kyllä niin vastenmielistä apinahommaa että ihan sama millä se laite käy. Tässä kevään ekat vedot kun leikellyt manuaalisesti kun maa on vielä pehmyttä, ettei robo olis heti jumissa. Nyt lähtee neljäs kesä Robomowilla, jospa tuo vielä tän kesän toimis ennenku tarvii uutta akkua.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Minullakin on runsaasti 18V Ryobia tallissa mutta ruohonleikkuri on mallia vanha. Ja aina se käynnistyy ja käy. Ilman huoltoa. Sitten kun joskus hajoaa siirryn sähköön.Polforea kirjoitti:^Tapeltuani vuosia erinäisten Briggs&Straponeiden kanssa en kyllä voi kompata, lähinnä totean suoraan että VMP. Nykyisemmin törkkään ryöbiin akun kiinni ja alan suhaamaan. Nurtsinnylkimessä akkukone vie pientä polttista 10-2 - vähemmän meteliä, vähemmän ongelmia eikä tartte rampata kannun kanssa tankkimaatilla, kun käyttöenergian saa seinästä. Tykkään.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ans ku mää veikkaan, "mallia vanha" tarkoittaa yli 20-vuotiasta Briggs&Straponia.
Niitähän porukka kehuu, miten hyvin ne toimii vuodesta toiseen vaille huoltoa. Kirkkaasti parhaita yksilöitä ovat tunnetusti ne, jotka isoisä on unohtanut kuusen alle joskus 70-luvun puolivälissä. Olen yhden (1) kerran kuullut, kun joku on kehunut alle 10-vuotiasta B&S:ää ja taitaa yhden kouran sormin olla laskettavissa myös 10-20v ikäluokka. Joko iso osa paalataan alle 10, viimeistään 20-vuotiaana ja jäljelle jää tuurila kestävät yksilöt tai ne kokee jonkun ihmeellisen kehityssykäykswen noilla vuosilla.
Niitähän porukka kehuu, miten hyvin ne toimii vuodesta toiseen vaille huoltoa. Kirkkaasti parhaita yksilöitä ovat tunnetusti ne, jotka isoisä on unohtanut kuusen alle joskus 70-luvun puolivälissä. Olen yhden (1) kerran kuullut, kun joku on kehunut alle 10-vuotiasta B&S:ää ja taitaa yhden kouran sormin olla laskettavissa myös 10-20v ikäluokka. Joko iso osa paalataan alle 10, viimeistään 20-vuotiaana ja jäljelle jää tuurila kestävät yksilöt tai ne kokee jonkun ihmeellisen kehityssykäykswen noilla vuosilla.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nyt kuulet toisen. Oletettavasti 2008 tai hyvin äkkiä sen jälkeen ostettu masiina lähti talven ulkoilun (toki autokatoksessa, ei kuusen alla) jälkeen kolmannella nykäisyllä. Ei siis tänäkään keväänä tekosyytä ostaa akkukonetta.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Honda, ei B&S joten ei ehkä yllätä.. 2008-10 ostettu eikä taatusti ikinä huollettu perintöleikkuri. Aina lähtenyt käyntiin talven jäljiltä, niin nytkin kolmannella. Tosin nyt tuli vaihdettua öljyt sekä putsattua tulppa.
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
- Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vanhempi B&R lähtee kun jaksaa useamman kerran nykästä(Jostain 80-luvulta)mutta uudempaan B&R piti tehdä venttiiliremppa(olisko jokin 90-luvun loppupuolen värkki)kun vena jäi kantamaan.Muuten olen ruohonleikkuun ulkoistanut onnistuneesti vaimon hommaksi.
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Stiga hondan koneella ollut jo 5 vuotta. Taas lähti eka nykäsyllä talven jälkeen käyntiin, kuten muutenkin aina. B&S on ollut jo 90-luvun ajoilta täysi susi ( silloin huoltomiehenä tuli asia todettua karvaasti ).
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Paluu aiheeseen: löin neljännesmoottorin tulille, pykälän sisään, hivutin rauhallisesti kytkintä ja ajoin ulos. Suljin tallinovet ja kruisasin horisonttiin.
On se hauska lelu tuokin britti <3
On se hauska lelu tuokin britti <3
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Moottorin pesu tietysti.
- Liitteet
-
- rsz_20190601_151905.jpg
- (405.75 KiB) Tiedosto ladattu 3591 kertaa
-
- 20190601_160456.jpg
- (164.22 KiB) Tiedosto ladattu 3591 kertaa
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Korjasin tuollaista B&S-Stiga Popularia. "Pyöränripustus" oli ruostunut irti.
Tämä laite on jostain 90-luvun alusta ja perintökamaa. Toimii aina moitteetta. Polttoaineena käytän sellaista sikahintaista alkylaattibensaa, öljyt ei näytä likaantuvan ja säilyvyys talven yli on erinomainen.
Tämä laite on jostain 90-luvun alusta ja perintökamaa. Toimii aina moitteetta. Polttoaineena käytän sellaista sikahintaista alkylaattibensaa, öljyt ei näytä likaantuvan ja säilyvyys talven yli on erinomainen.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joskus tuntuu että noi vanhat toimii paremmin. Juurikin kopan ruosteongelmat välttääkseni tuli hommattua ehkä 10 vuotta sitten muovikoppainen Jonsered leikkuri. Toimii kyllä edelleen, mutta eräänkin kerran sitä on "huollettu" ja koskaan se ei ole "nykäisempä käyntiin" mallinen vaan aina eka käynnistys pidemmän seisonnan jälkeen on haastava ja käyntikin hakee toisinaan.
Kun taas serkulta sain kuvan kaltaisen "sukuaarteen" ja tänäkin keväänä parilla nykäyksellä moitteetta käyntiin, seissyt ulkona teltassa talven perus pumppubensat tankissa. Öljytkin puhtaat.

Kun taas serkulta sain kuvan kaltaisen "sukuaarteen" ja tänäkin keväänä parilla nykäyksellä moitteetta käyntiin, seissyt ulkona teltassa talven perus pumppubensat tankissa. Öljytkin puhtaat.

Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Tuossa on muoto kyllä perin utilitaarinen.
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ylellä oli just juttua noista vekottomista, joka kiteytyi seuraavaan yhteenvetoon: "vanhaa, halpaa, kovaäänistä ja varmatoimista, mutta samalla niiden päästöt ovat suuret"Polforea kirjoitti:Ans ku mää veikkaan, "mallia vanha" tarkoittaa yli 20-vuotiasta Briggs&Straponia.
https://yle.fi/uutiset/3-10805416