Albertolli kirjoitti:Varmaan kysytty ennenkin, mutta mitä pitää huomioida / tarkistaa jos katselee 135 tct malleja? Ja tyypilliset vika paikat ylipäänsä?
Pari tällast ku on ollu, niin listataan nyt sitte hiukan tyypillisiä epäiltyjä:
- MA, kattavasti tietoa tästä ylt'ympäriinsä (itellä ei ole koskaan kilahtanut - mutta kilsat on olleet aina alle satkun, joten ehkä vois ajatella että vähän rullattuja vois olla hyvä yytsiä), ei saa "säksättää".
- Kun kyseessä Alfa, niin luonnollisesti katsotaan että miten paljon väärin auto on tunkattu ylös, eli kuinka pahasti helmat on rutussa ja onko jo ruosteessa.
- TCT:n kanssa takajarrut on valmiit suht nopsasti. Sekä levyt että palat. Jos rahisee, niin vaihtokypsää.
- Takalaakerit menee nopeesti. (Jotkut valittelee takapään jousia ja iskareita, ei ole ollut itsellä ongelma)
- Takaluukun sähköjohdot menee poikki, lukko lopettaa toiminnan.
- Akku on kulutuskamaa ja vaihteisto alkaa yskimään jos akku on huono. 5 vuotiaana vaihtoon akku. Homma alkaa pelittämään het paremmin, ei tahmaile vaihdot (keppikin voi jäädä parkille jumiin jos virtaa liian vähäisesti).
- Penkin kaadon toiminta, vipu voi olla jumissa tai kuollut.
- Jalkatilan matot menee puhki, mutta uusia saa edullisesti (ei ole merkki huonosta hoidosta vaan laaduttomasta materiaalista).
- Normikaiuttimet käyttökelvottomat, etuoviin saa kauluksia ja sitten tarvike-elementtejä edullisesti, ei ole dealbraker, helppo vaihtaa.
- Herkkä rengaspaineille, voi olla ihan ratti vinossa jos pahasti eriparipaineissa. Eli koeajolla jos ohjauksen kanssa kummaa, niin ensin paineet kohdalleen. Sitten taas pieleen ja hintaa alaspäin pumppaamaan!
Vielä vinkki nykyisen Giuliettan tiimoilta. Koeajolla laita D:lle ja rullaa näyttöön turbon paineiden mittari. Katso että paineet menee tappiin.
Ja tct ei ole kovin ihmeellinen automaagiloota - kantsii ihan pidemmin ajella eri oloissa, niin selviää voiko sen kanssa elää...