Spiderin riivaattu takakontin lukko
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Spiderin riivaattu takakontin lukko
Potilas -01 Spider. Takaluukun lukon avaussolenoidi päättää toisinaan ruveta naksumaan auki. Tätä jatkuu n. 2-3 s välein kunnes solenoidin johdon irroittaa. Eka epäilys oli tietysti jumittava avausnappi, mutta kun seisoin nappi johdoista irroitettuna parin metrin päässä autosta ja napse eikun jatkui, oli tämä diagnoosi todettava vääräksi. Sama vaiva oli ollut jo edellisen omistajan aikaan, silloin vaiva oli poistettu irroittamalla solenoidin johto. Seuraavaksi epäilin takaluukun johtosarjaa. Purin saaranan kohdalta johdot esille, eikä mitään vikaa löytynyt. Mitäs sitten?
Re: Spiderin riivaattu takakontin lukko
Pitäisikö ne johdot mitata päästä päähän?vesamaan kirjoitti: Seuraavaksi epäilin takaluukun johtosarjaa. Purin saaranan kohdalta johdot esille, eikä mitään vikaa löytynyt. Mitäs sitten?
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Spiderin riivaattu takakontin lukko
Voisi olla maavikakin. Mutta missä päin...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Spiderin riivaattu takakontin lukko
Ehdottomasti. Tarvis vaan löytää kytkentäkaavio, helpottais urakkaa paljonFinPat kirjoitti:Pitäisikö ne johdot mitata päästä päähän?vesamaan kirjoitti: Seuraavaksi epäilin takaluukun johtosarjaa. Purin saaranan kohdalta johdot esille, eikä mitään vikaa löytynyt. Mitäs sitten?
Eilisen illan googlailin aiheesta, ja aika paljon kohtalotovereita löytyi. Kukaan ei vaan ollut ratkaisua löytänyt, solenoidin vaihto oli ainut mitä ehdotettiin. Mä jo sen solenoidin purin, oli täysin jumissa. Hioin sydäntä sen verran että sain sen liikkumaan, ja nyt solenoidi vetää ja palautuu. Pitäisikö sen sydämen olla väljä magneetin sisään, vai tiukka? Nyt se on lähes ilmatiivis, ts sydäntä painaessa tuntee kun ilma vastustaa ja pongauttaa sydämen takas ylös, pidempään sydäntä pohjassa pitäessä ilma poistuu.
Ja kyllä, solkun vaihto vois olla helppo ratkaisu, mutta eihän tän kuulu helppoa olla