Hei, löytyykö keltään tietoa ko. Koodista ? Mikähän mahtaisi vaivata? "Dynamic control selector input"... Tämä siis lukee perässä. Luin koodit sellasella käsi lukijalla, nollasin ja 100km jälkeen taas moottori vikavalo.. nyt ei enää nollaudu vaan dtc status on : present..
Pohdin tuota DNA-kytkintä ja mainitsemaasi moottorin vikavaloa. Käsittääkseni DNA-kytkimen vian ei tulisi sytyttää moottorin vikavaloa (keltainen moottorin kuvatus). Kytkin sisältänee pienen piirilevyn ja saattaahan vika olla siinäkin. Sinuna kokeilisin ensin toisella kytkimellä nähdäkseni onko vika siinä. Ebaystä käytettyjä saa ihan jokusella kympillä. Toisesta vastaavasta autostakin sen voinee lainata. Irrotus on helppo ja sen kiinnitys on toteutettu kulmissa olevilla neljällä jousiklipsillä. Tulee pois paikaltaan nostamalla kunhan sitä saa hieman ensin raotettua ja sitten kammettua jollakin muovisella lastalla tms. Johdotus voi olla toinen vikapaikka. Mikäli näistä ei ratkaisua löydy, niin sitten en osaa enää neuvoa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Mietin itse samaa että voiko ko. kytkin sytyttää vikavaloa. Tämä vikavalo siis pudottaa pois start & Stopin sekä D.N.A kytkimen, Mutta outoa kyllä että se kytkin liittyisi mitenkään vikavaloon.
Toki ei välttämättä luotettavin vikakoodin lukija ole kyseessä....
Pepee kirjoitti:Mietin itse samaa että voiko ko. kytkin sytyttää vikavaloa. Tämä vikavalo siis pudottaa pois start & Stopin sekä D.N.A kytkimen, Mutta outoa kyllä että se kytkin liittyisi mitenkään vikavaloon.
Toki ei välttämättä luotettavin vikakoodin lukija ole kyseessä....
Akku kunnossa, entä sen maajohto ?
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Pepee kirjoitti:Mietin itse samaa että voiko ko. kytkin sytyttää vikavaloa. Tämä vikavalo siis pudottaa pois start & Stopin sekä D.N.A kytkimen, Mutta outoa kyllä että se kytkin liittyisi mitenkään vikavaloon. ....
Jospa ajatellaankin asiaa toisinpäin eli niin kuin yllä kirjoitit. Moottorissa oleva jokin ECU:n tunnistama häiriö aiheuttaa vikavalon. Tämän vuoksi fiitsereitä pudotetaan pelistä pois. Näin se on MiTo:ssa ja uskoisin saman analogian olevan Giulietassakin. Moottorin vikavaloon on siis olemassa jokin syy, minkä poistaminen voisi tuoda S&S + DNA -ominaisuudet takaisin. JiiTeen mainitsema akku ja maadoituskaapeli voivat olla syynä eli kannattaa tarkistaa. Nämä ovat siis vain arvauksia, mutta tsemppiä, kyllä se vielä selviää.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Itsellä aikanaan vaihdekepin tunnistimen johdot tiputtivat DNA napin ja S&S:n pois päältä sekä sytytti vikavalon, mutta virhekoodi oli muistaakseni kyllä eri ja taisi silloin selkeästi viitata vaihdetunnistimeen.
Vikakoodi riippuu hiukan siitä, että mikä johdin sieltä vaihdekepin tunnistimelta ensimmäisenä katkeaa... Vapaa-asennon tunnistin kepin juurelta vaihtoon tai johtimien korjaus. Niillä se tulee kuntoon.
Tämä voi tietty kuulostaa idioottimaiselta, mutta olisko jotain vinkkiä tai ohjetta miten lähteä tätä purkamaan.
Eli siis oletan että kyse on juurikin tuosta vaihdekepin nurkilla olevasta piuhasta tai vastaavasta.. löysin toisenkin koodin joka kertoi että ilmeisesti ei tunnista että on vapaalla tai jonkin näköinen häiriö.
Manuaali toki kyseessä..... ?
Ala kautta siihen pääsee käsiksi. Itsellänikin oli juurikin manuaali malli ja sen tunnistiminen piuhat ovat ymmärtääkseni hieman lyhyehköt ja siitä syystä nirhautuvat poikki. Oman piuhat fiksasi aikanaan Automilano.
Ookei.. pitää kysästä vaikka sieltä ku nykyään espoossa asustan.
Nyt vaan aamulla töihin mennessä rupes kilsamittari vilkkumaan tasaisesti.. ? Mitähän se meinaa ?
Voi olla johtovikaa tai vaikkapa jokin väylässä oleva laite kadonnut (ja näitähän sitten piisaa. Ovet, joiden alla lisäksi lasit ja niihin liittyvät asiat, valot niin sisällä kuin ulkona yms.)
Gusse kirjoitti:Itsellä aikanaan vaihdekepin tunnistimen johdot tiputtivat DNA napin ja S&S:n pois päältä sekä sytytti vikavalon, mutta virhekoodi oli muistaakseni kyllä eri ja taisi silloin selkeästi viitata vaihdetunnistimeen.
Gusse kirjoitti:Itsellä aikanaan vaihdekepin tunnistimen johdot tiputtivat DNA napin ja S&S:n pois päältä sekä sytytti vikavalon, mutta virhekoodi oli muistaakseni kyllä eri ja taisi silloin selkeästi viitata vaihdetunnistimeen.