Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Imusarja on kiinni neljällä pultilla, joista kaksi molemmissa päädyissä ja loput kaksi aivan keskellä imusarjaa ja on inhottavat päästä käsiksi yläkautta.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuuluu toimia noin.centro style kirjoitti:Sellasta kysymystä tuosta 156:sen lämmityslaitteesta/ilmastoinnista....Eli onkohan ominaisuus, vai pikkuvika tälläinen.....Kun lämmityslaitteen lämpötilansäätimestä kääntää lämpötilaa eri asentoon, niin siinä näppäimessä missä on se lumihiutaleen kuva, niin siinä syttyy valo, vaikka siihen näppäimeen ei edes koske.?...Eli meneekös ilmastointi tässäkohtaa itsekseen päälle?......Minusta tätä ei tapahdu joka kerta, kun lämmityssäädintä kayttää
Vaikkei tässä nyt ollut mainintaa mikä versio/vuosimalli on kyseessä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ykk tunnistimen johto? (pakopuolen hihnapyörän tunnistin )Jarno kirjoitti:Mistähän kansi on kiinni moottorin etupäässä? Takaosasta on jo selvästi irti, muttei nouse pois. Voiman puutetta?
- Kannenpultit on irti.
- Hihna leikattu poikki.
- Moottorinkannake ylin pultti on irti, alemmas ei vielä tullut kurkattua, olisko kuitenkin lohkossa kiinni.
- Tehostajan öljysäiliö on pois.
- Vesiputki pakosarjan takana on irti.
Imusarjan muoviosa on muuten irti, mutta joistain johdoista vissiin vastustaa, vai onkohan keskiosassa kannake? Ei tunnu siltä. Mitäänhän tuonne ei yläkautta näe ja imusarjaa ei saa välistä pois. Nousisihan tuo kannen mukana pois, mutta jos pitää saada vielä jotain auki...
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
OK...Niin tämä minun Alfa on -99 mallinen 2.5 V6 Sedan korimalli.A Bart kirjoitti:Kuuluu toimia noin.centro style kirjoitti:Sellasta kysymystä tuosta 156:sen lämmityslaitteesta/ilmastoinnista....Eli onkohan ominaisuus, vai pikkuvika tälläinen.....Kun lämmityslaitteen lämpötilansäätimestä kääntää lämpötilaa eri asentoon, niin siinä näppäimessä missä on se lumihiutaleen kuva, niin siinä syttyy valo, vaikka siihen näppäimeen ei edes koske.?...Eli meneekös ilmastointi tässäkohtaa itsekseen päälle?......Minusta tätä ei tapahdu joka kerta, kun lämmityssäädintä kayttää
Vaikkei tässä nyt ollut mainintaa mikä versio/vuosimalli on kyseessä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itsellä ainakin laittaa ilmastoinnin pakosti päälle seuraavanlaisessa tilanteessa; säätimessä on esimerkiksi 17 astetta ja haluan tästä ruveta viilentämään --> haluttu lämpötila menee 16 asteeseen(minimi) --> kompressori naksahtaa päälle ja muistaakseni kylmästöinnin täysautomatiikka menee myös aktiiviseksi mikäli aikaisemmin on ollut vain manuaalisilla asetuksilla.centro style kirjoitti:OK...Niin tämä minun Alfa on -99 mallinen 2.5 V6 Sedan korimalli.A Bart kirjoitti:Kuuluu toimia noin.centro style kirjoitti:Sellasta kysymystä tuosta 156:sen lämmityslaitteesta/ilmastoinnista....Eli onkohan ominaisuus, vai pikkuvika tälläinen.....Kun lämmityslaitteen lämpötilansäätimestä kääntää lämpötilaa eri asentoon, niin siinä näppäimessä missä on se lumihiutaleen kuva, niin siinä syttyy valo, vaikka siihen näppäimeen ei edes koske.?...Eli meneekös ilmastointi tässäkohtaa itsekseen päälle?......Minusta tätä ei tapahdu joka kerta, kun lämmityssäädintä kayttää
Vaikkei tässä nyt ollut mainintaa mikä versio/vuosimalli on kyseessä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ ^^ No joo, eli jos ulkona on läpimämpää kuin pyyntö nappulasta niin automaatti lyö tottakai kompuran päälle.
Tämän sai opetettua myös manuaaliseksi niin ettei kytke kompuraa ja muistaa edellisen säädön startin jälkeen.
RTFM ?
Tämän sai opetettua myös manuaaliseksi niin ettei kytke kompuraa ja muistaa edellisen säädön startin jälkeen.
RTFM ?
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Laitetaas tännekin tämä vastaan tullut semi-asiallisen oloinen tutorial V6 remmin yms. roippeiden (vesipumppu, rullat, kiristin) vaihtoon liittyen. https://www.youtube.com/watch?v=hz8dhpn ... LFRIildrko
Tokihan tuossa koko mosa on lattialla ja arvatenkin helvetin paljon hankalampaa tehdä kone paikallaan, mutta kyllähän tuosta käsityksen saa millainen urakka tuollainen huolto on.
Tokihan tuossa koko mosa on lattialla ja arvatenkin helvetin paljon hankalampaa tehdä kone paikallaan, mutta kyllähän tuosta käsityksen saa millainen urakka tuollainen huolto on.
Alfa Romeo 155 V6 1992
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Käytin Tammikuussa oman V6 156 Alfan Helsingissä, Auto-Milanossa Jakohihnan vaihdossa, kun täällä Kouvolassa ei yksikään firma suostunut/uskaltanut ottaa sitä hommaa (Koska pelkäsivät sitä koneen irroitusta+koko jakopäätäJanne kirjoitti:Laitetaas tännekin tämä vastaan tullut semi-asiallisen oloinen tutorial V6 remmin yms. roippeiden (vesipumppu, rullat, kiristin) vaihtoon liittyen. https://www.youtube.com/watch?v=hz8dhpn ... LFRIildrko
Tokihan tuossa koko mosa on lattialla ja arvatenkin helvetin paljon hankalampaa tehdä kone paikallaan, mutta kyllähän tuosta käsityksen saa millainen urakka tuollainen huolto on.


- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minä: Kaikki toimii ja mikään ei ole rikki
Vetoakseli: Hold my beer
En tiedä ajattelenko jotain väärin voimansiirrosta, mutta jos tuo akseli on kuskin puolelta tasauspyörästöltä, niin eikö tuo boori ole vääntynyt tavallaan väärään suuntaan? Aiheeseen liittyen jatkokysymys, että onko sisempi vetonivel täsmälleen samalla osanumerolla 3.2 GTA:ssa ja 2.5 V6 mallissa?

Vetoakseli: Hold my beer
En tiedä ajattelenko jotain väärin voimansiirrosta, mutta jos tuo akseli on kuskin puolelta tasauspyörästöltä, niin eikö tuo boori ole vääntynyt tavallaan väärään suuntaan? Aiheeseen liittyen jatkokysymys, että onko sisempi vetonivel täsmälleen samalla osanumerolla 3.2 GTA:ssa ja 2.5 V6 mallissa?

- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Äkkiseltään ajateltuna joo. Toisaalta, eniten voimaa siihen saa lyhimmällä välityksellä, eli pakilla.matti_vuorio kirjoitti:En tiedä ajattelenko jotain väärin voimansiirrosta, mutta jos tuo akseli on kuskin puolelta tasauspyörästöltä, niin eikö tuo boori ole vääntynyt tavallaan väärään suuntaan?
Liekö orggis vai joku halvineliparas tarvike?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tota minkälainen tilanne on ollut, kun tuo on katkennut......?....Eli onko mukamas ihan normaalissa ajossa napsahtanut, vai onko kenties tehty jotain temppua Asfaltilla.?. 

- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Uskoisin että kyse on tästä vehkeestä: https://youtu.be/-EB31NpoTq4centro style kirjoitti:Tota minkälainen tilanne on ollut, kun tuo on katkennut......?....Eli onko mukamas ihan normaalissa ajossa napsahtanut, vai onko kenties tehty jotain temppua Asfaltilla.?.
Käyttö ei ihan ole kevyimmästä päästä

- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
https://1drv.ms/v/s!Aks2s7R_KaAHi1k1y_jUpa01MVlT
Tuolla viimeisessä mutkassa on veto pois. Kukaan ei muista tarkasti, onko tuo sisempi nivel peräti alkuperäinen. Jossain vaiheessa kävi niin, että ex-ex-ex-laatikko meni jumiin kesken ajon ja siinä katkesi tuosta kuskin puolelta ulompi nivel boorista. Voihan se tämäkin olla vanha sotavamma.
Tuolla viimeisessä mutkassa on veto pois. Kukaan ei muista tarkasti, onko tuo sisempi nivel peräti alkuperäinen. Jossain vaiheessa kävi niin, että ex-ex-ex-laatikko meni jumiin kesken ajon ja siinä katkesi tuosta kuskin puolelta ulompi nivel boorista. Voihan se tämäkin olla vanha sotavamma.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tänä aamuna oli yllätys, kun emäntä oli lähdössä Alfalla töihin....Ovet olivat menneet yön aikana itsekseen lukkoon
...No sitten, kun avaimella käänsi aukipäin kuskin ovesta, lukot aukesivat, mutta kun avaimen päästi takaisin, niin ovet menivät takaisin lukkoon...Eli keskuslukitus "seurasi" avaimen liikettä......Onkohan tämä nyt kosteudesta johtuva ilmiö, vai onko jotain nyt hajonnut?...Kyseessä -99 mallinen 156 Sedan......
PS:Sain oven auki kun pidin avainta siinä aukaisuasennossa ja samalla painoin etuovenkahvassa olevasta avausnapista....
PS2:Tämä meidän Alfa on muutaman kerran tehnyt sellaista, kun pelkääjän puoleisen etuoven avaa sisäpuolelta, niin oven avautuessa keskuslukko käyttää hetkellisesti ovet lukossa, ja samantien sitten avaa lukot..

PS:Sain oven auki kun pidin avainta siinä aukaisuasennossa ja samalla painoin etuovenkahvassa olevasta avausnapista....
PS2:Tämä meidän Alfa on muutaman kerran tehnyt sellaista, kun pelkääjän puoleisen etuoven avaa sisäpuolelta, niin oven avautuessa keskuslukko käyttää hetkellisesti ovet lukossa, ja samantien sitten avaa lukot..

- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Meillä tuo SW tekee sellasta että jos kokee olleensa liian kauan ulkoruokinnassa niin keskuslukitus alkaa kummittelemaan: takaluukku ei aukea avaimen painikkeesta, mut sit kun yrittää ovia avata niin se takaluukku aukeaa, ovet ei. Jos tuossa kohtaa ei ymmärrä viedä talliin lämmittelemään niin lakkaa toimimasta kokonaan. Muutama yö tallissa niin sitten taas ollaan hyvällä tuulella 

Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
OK....Täytyy kokeilla, mullakin on lämmin talli, mutta Alfa on nyt ollut tosiaan jo useamman yön pihallaTurre kirjoitti:^ Meillä tuo SW tekee sellasta että jos kokee olleensa liian kauan ulkoruokinnassa niin keskuslukitus alkaa kummittelemaan: takaluukku ei aukea avaimen painikkeesta, mut sit kun yrittää ovia avata niin se takaluukku aukeaa, ovet ei. Jos tuossa kohtaa ei ymmärrä viedä talliin lämmittelemään niin lakkaa toimimasta kokonaan. Muutama yö tallissa niin sitten taas ollaan hyvällä tuulella



- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eihän tuossa ole varsinaisesti nivel antautunut vaan askiin tuleva sisemmän nivelen tynkä jossa boorit ja laippa mihin varsinainen nivel tulee pulteilla kiinni. Sehän laippa ei tule minkään tarvikenivelen tai vetoakselin mukana.matti_vuorio kirjoitti:https://1drv.ms/v/s!Aks2s7R_KaAHi1k1y_jUpa01MVlT
Tuolla viimeisessä mutkassa on veto pois. Kukaan ei muista tarkasti, onko tuo sisempi nivel peräti alkuperäinen. Jossain vaiheessa kävi niin, että ex-ex-ex-laatikko meni jumiin kesken ajon ja siinä katkesi tuosta kuskin puolelta ulompi nivel boorista. Voihan se tämäkin olla vanha sotavamma.
On kyllä makean oloinen toi vaihdeaski videolla.

ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Uusi tumppi taitaa löytyä Vantaalta?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vähän käytetty tumppi löytyi tällä kertaa romukasaa penkomalla ja tuo on taas ajokunnossa. Tiedätkö onko tuo tumppi sitten sama kaikissa Alfoissa, joissa on C630 laatikko?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siis laatikko on C.530.6, ainakin GTA:ssa ja V6:ssa näytti olevan sama.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt on keskuslukko toiminut, eli ei itsekseen lukitse ovia....Joskus satunnaisesti,kun oikean puolen etuoven avaa, niin siinä avausvaiheessa käväsee lukkonupit alhaallaTurre kirjoitti:^ Meillä tuo SW tekee sellasta että jos kokee olleensa liian kauan ulkoruokinnassa niin keskuslukitus alkaa kummittelemaan: takaluukku ei aukea avaimen painikkeesta, mut sit kun yrittää ovia avata niin se takaluukku aukeaa, ovet ei. Jos tuossa kohtaa ei ymmärrä viedä talliin lämmittelemään niin lakkaa toimimasta kokonaan. Muutama yö tallissa niin sitten taas ollaan hyvällä tuulella


-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja taas.
Mikähä menee vtuiks, ku ei jarrujen nestevaihdossa imusysteemillä taho nesteet kulkea?
Normisti imettäessä nesteet vajuu, mut nyt jämähtivät min rajalle.
Ei kai se ny niin hankalaa ole?
Mikähä menee vtuiks, ku ei jarrujen nestevaihdossa imusysteemillä taho nesteet kulkea?
Normisti imettäessä nesteet vajuu, mut nyt jämähtivät min rajalle.
Ei kai se ny niin hankalaa ole?
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eli haluan vain nesteet vaihtaa. Joku tökkii.
Uutta mulle.
Uutta mulle.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olisko kellään parempaa kuvaa tai linkkiä 156:n (FL) nopeusmittarin kytkentäkaaviosta? Liittimen A ja B pinnijärjestys ja numerojärjestys? eLearnin kuvat on niin pienet, ettei niistä ota selvää. Ongelmana on nopeusmittarin toimimaton taustavalo, matkamittarissa kyllä palaa ja kierroslukumittarissa on valot. Ja polttimot on ehjät.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:20
- Car(s): 156 sw 1.9 JTD -05
156 sw 2.0 JTS -04
156 sw 2.0 JTS -03
156 sw 2.0 TS -01
------------------------------
33 1.5 TI -87 - Paikkakunta: Varkaus
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Osaisiko joku valaista mitä kuvissa ympyröityihin (4kpl) pultinreikiin tulee? Projekti kasausvaiheessa ja ei oikein tietoa mitä noissa kohdissa olikaan ollut.
Sijainti siis imusarjan alla, huohottimen oikealla puolella.
Auto on Alfa Romeo 156 2005 1.9 JTD-mjet 150hv.
Iso kiitos vinkeistä!
Sijainti siis imusarjan alla, huohottimen oikealla puolella.
Auto on Alfa Romeo 156 2005 1.9 JTD-mjet 150hv.
Iso kiitos vinkeistä!
- Liitteet
-
- IMG_20190602_155531.jpg
- (137.73 KiB) Tiedosto ladattu 3545 kertaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onnistuin ilmeisesti rikkinäisen puolan seurauksena sulattamaan katin omastani, antaa p0420 koodin muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen toistuvasti. Onko kenelläkään kokemuksia minkä merkkistä varaosaa kannattaisi laittaa tilalle? Spareto näyttää myyvän BM-Catalysts- merkkistä kolmeen sataan, Vegaz olisi astetta kalliimpi. Ebaysta saisi vielä halvemmalla mutta sellaisesta muistelisin jollain olleen huonoja kokemuksia. Sitten olisi vielä tietysti alfistin yli tonnin ricambi originali...
- TonninAlfa
- Viestit: 297
- Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
- Car(s): -04 156 V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
-05 GT 2.0 JTS (project) - Paikkakunta: Akaa/Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuulostaa kovasti samalta mitä oma JTS teki, about 300km välein jos erehtyi ajamaan vitosella taajamanopeutta, se yleensä triggeröi helikopterivalon. Koska ei käytännössä tuntunut vaikuttavan mihinkään, tyydyin nollailemaan vaan koodia ja yritin ajella taajamassa nelosella jolloin kiekat vähän päälle 2000. Mutta jos kattia lähdet vaihtamaan niin ainakin se Ebay ATP kannattaa jättää väliin.
Money well spent? Well, money spent...
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Jos katti vielä toimii ja putken päästä arvot on hyvät, niin siitä vikakoodista pääsee tällaisella: https://www.ebay.co.uk/itm/Lambda-Senso ... SwE9Bb5jU9
Toki jos se katti on oikeasti tohjona, niin eipä se auta kuin vaihtaa koko hoito.
Toki jos se katti on oikeasti tohjona, niin eipä se auta kuin vaihtaa koko hoito.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Huomenta mikä on se kikkare mikä on pakonokan ns vaidelaatikon puolella? 2.0 16v jts on kyseessä. Ensimmäinen alffa minulla.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Korkeapainepumppua tarkoittanet? Sellanen Y:n mallinen vaihteiston suunnasta katsoen.Toomppa kirjoitti:Huomenta mikä on se kikkare mikä on pakonokan ns vaidelaatikon puolella? 2.0 16v jts on kyseessä. Ensimmäinen alffa minulla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juuri sellanen Y-mallinen palikka. Korkeapainepumppu mut miksi ja mihin vaikuttaa? dieselissä ymmärrän mut mä tankkaan 98:)
Viimeksi muokannut Toomppa, 07 Kesä 2019, 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Polttoaineelle, suoraruiskumoottori vaatii melkoisen paineen polttoainekiskoon käydäkseen.Toomppa kirjoitti:Juuri sellanen Y-mallinen palikka. Korkeapainepumppu mut miksi ja mihin vaikuttaa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt tarvin valaistusta tähän juttuun. Tankissa on pumppu niin onko se vain siirtopumppu ja korkeapaine tehdään sillä kikkareella mikä on pakonokanpäässä? edelleen puhun bensavehkeestä
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tankissa oleva sähköinen on siirtopumppu ja korkeapaine tehdään nokan päässä olevalla mekaanisella korkeapainepumpulla 2.0 JTS moottorissa.Toomppa kirjoitti:Nyt tarvin valaistusta tähän juttuun. Tankissa on pumppu niin onko se vain siirtopumppu ja korkeapaine tehdään sillä kikkareella mikä on pakonokanpäässä? edelleen puhun bensavehkeestä
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
tuo korkeapainepumppu tekee palttiarallaa 100bar suuttimille (vai oliko se 120bar) täydellä pyynnöllä. Aina kun suihkutellaan/ruiskutellaan suoraan palotilaan, niin jotain muutakin tarvitaan kuin siirtopumppu. Volkkarin tsi-moottoreissa on Jürgen keksinyt nenäohjatun korkeapainepumpun, jolla haetaan suihkutuksen kliimaksihetkeen korkeampi painesykäys
On se Jürgen vaan aika jamppa 


"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noin niinkuin pumppusuutin-diesel hengessä? Oli vissiin niin hieno "hätäratkaisu" hunneilta ettei raaskinut heti luopua.
Mun mielestä venttiilikopan sisällä menevän johtosarjan olisi saanut jättää keksimättä.
Mun mielestä venttiilikopan sisällä menevän johtosarjan olisi saanut jättää keksimättä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ei pumppusuutin, vaan common rail, jos kiisseliin haluat verrata.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
p0443? missä v.tussa on tou venttiili? 2.0 16v jts 2002
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kaasuläpän alla imusarjan vierellä, ellen nyt ihan väärin muista.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
kiitos löyty. nyt putsattu kaikki sähköhimmelit mm kaasuläppäkotelo,se hel.. kierrätysventtiili,imunokan ajotusöljyventtiili,imunokan päästä se metallimurkula ja sinne korjaus sarja ja ja. Nyt käy suhisemalla ja tasaseen ei pätki,eikä muutakaan ylimääräistä ja vetojakin tuli lisää!
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
GT:n kompura ei lähde päälle kun painaa hiutaletta paneelissa. Eli magneettikytkin ei kytke. Pitäisikö siihen kytkimelle tulevan karvaan tulla virtaa kun nappia kojetaulussa painaa?
Vai mikä voi estää magneettikytkimen kytkeytymättä jäämisen?
Toki voihan se kytkin olla paskana. Viime kesänä toimi kyllä vallan hyvin.
Vai mikä voi estää magneettikytkimen kytkeytymättä jäämisen?
Toki voihan se kytkin olla paskana. Viime kesänä toimi kyllä vallan hyvin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kylmä aineet vähissä. ilmastointi linjassa paine venttiili joka estää kompuran mangeettiventiiliä toimimasta jos linja on tyhjä.
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): 147 1.6 TS -02
147 2.0 TS -04
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sama vaiva ja Itsellä oli 147:ssa huono liitos moottorin johtosarjan isossa liittimessä.
Korjaantui kun puhdisti ja kiristeli liittimiä.
Korjaantui kun puhdisti ja kiristeli liittimiä.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
MESilllä nuo olisi helppo katsoa onko järjestelmässä painetta ja kytkeekö magneettikytkimen päälle pakotettuna.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- TonninAlfa
- Viestit: 297
- Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
- Car(s): -04 156 V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
-05 GT 2.0 JTS (project) - Paikkakunta: Akaa/Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Käyttis-TS:n kanssa harmittavaa laiskuutta, kiertää kohtuullisesti n. 4800rpm saakka mutta sitten juuri ennen kuin kiekkamittarin neula hätyttelee viitosta, tulee selvä flatspotti ja siitä ylöspäin ei enää ota kierroksia kovinkaan kummoisesti. Ainakaan oman perstuntuman mukaan, tietysti ei ole nyt verrokkia kun ainoa TS mitä ajanut on tämä oma. Fiilispohjaisesti toimisi kylmänä ehkä vähän reippaammin kuin lämpimänä. Termari vaihdettu keväällä, kone lämpiää kyl normaalisti.
Vaihdettua palikkaa ilman selvää vaikutusta:
- uusi Ilmamassamissari (Bosch tietysti)
- orkkis tulpat x8
- ilmansuodatin
- talvella vaihdettu yksi rikkoutunut puola, muut varmastikin alkuperäisiä vuodelta 2004 (nyt 95tkm ajettu autolla siis)
- imuputki & haitariosa tutkittu ja ehjäksi todettu
- löpönä 98:ia ja jopa tankillinen V-Poweria koitettu
- öljyt 5W-40 Valvoline / nyt Shell
- STP fuel system cleaner juotettu
- ei vikakoodeja
- maaginen ECU Reset ei auttanut tällä kertaa
Tiedostan että ei tän 1.8:n mikään raketti pitäisi olla, mutta jos näitä kierroskoneiksi kehutaan niin nyt ei osu kyllä tuo kuvaus mun yksilöön.
Ideoita / ehdotuksia mitä seuraavaksi tutkia?
Vaihdettua palikkaa ilman selvää vaikutusta:
- uusi Ilmamassamissari (Bosch tietysti)
- orkkis tulpat x8
- ilmansuodatin
- talvella vaihdettu yksi rikkoutunut puola, muut varmastikin alkuperäisiä vuodelta 2004 (nyt 95tkm ajettu autolla siis)
- imuputki & haitariosa tutkittu ja ehjäksi todettu
- löpönä 98:ia ja jopa tankillinen V-Poweria koitettu
- öljyt 5W-40 Valvoline / nyt Shell
- STP fuel system cleaner juotettu
- ei vikakoodeja
- maaginen ECU Reset ei auttanut tällä kertaa
Tiedostan että ei tän 1.8:n mikään raketti pitäisi olla, mutta jos näitä kierroskoneiksi kehutaan niin nyt ei osu kyllä tuo kuvaus mun yksilöön.
Ideoita / ehdotuksia mitä seuraavaksi tutkia?
Money well spent? Well, money spent...
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaikka onkin jo vaihdettu, niin kuvauksen perusteella itse hyökkäisin ensimmäisenä uudestaan ILMIn suuntaan ja kokeilisin vähintään putsia. Motonetissa myydään ihan erikseen tarkoitettua ainetta, mutta eipä nuo pullon tyhjentyessä bräkleenistäkään ole suuttuneet
. Verrokiksi koitas ajaa lenkki ilmin piuha irtonaisena, onko kuinka pal eroa.

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- TonninAlfa
- Viestit: 297
- Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
- Car(s): -04 156 V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
-05 GT 2.0 JTS (project) - Paikkakunta: Akaa/Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Vahvastihan se ilmivialta tuntui minunkin mielestä, kun lueskellut miten se ilmenee
Alkuperäistä ilmiä suihkin MAF Cleanerillä ennen uuteen vaihtoa, ei apuja. Uutta en vielä ole suihkinut, mutta ihan priimana suoraan suojien pois oton jälkeen se paikalleen meni. Lisäksi ei ollut ilman kytkettyä ilmiä ajossa eroa, edelleen stumppaa samassa kohtaa, varsinkin kolmosella kiihdyttäessä. Putsailin illan ratoksi contact cleanerillä vielä isot liittimet sekä ilmin piuhan, katsotaan huomenna työmatkalla auttoiko mitään tämä.
Alfaworkshopin ohjeartikkeli ilmivioista toteaa, että myös huonot lambdat voisi aiheuttaa vastaavia oireita kuin kökkö ilmi?
https://www.alfaworkshop.co.uk/air_flow_meter.shtml

Alfaworkshopin ohjeartikkeli ilmivioista toteaa, että myös huonot lambdat voisi aiheuttaa vastaavia oireita kuin kökkö ilmi?
https://www.alfaworkshop.co.uk/air_flow_meter.shtml
Money well spent? Well, money spent...
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lambdat tietty joo, kun sehän on uudempaa lajia.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikäs on sitten GT:n oikea kylmäaine määrä?
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
550gAVe kirjoitti:Mikäs on sitten GT:n oikea kylmäaine määrä?