auttakaa hölmöä 156 tukivarsi

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jnyalfa
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Loka 2017, 12:43
Car(s): 156 2.5 v6 2001
Paikkakunta: Turku

auttakaa hölmöä 156 tukivarsi

Viesti Kirjoittaja jnyalfa »

elikkäs tein ohjeiden mukaan ylätukivarren vaihtoa mutta epähuomiossani kun irroitin tukivartta ja iskaria yläpäästä, otin myös iskarin mutterin irti elikkäs sen ison mutterin keskeltä.. no siinä kävi niin että nyt on pantteessa koko tolppa ja jousi enkä saa tukivartta pois millään.. onko mitään vinkkejä miten rupean tässä tekemään alkaa toivo menemään koko auton kanssa... kiitos

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: auttakaa hölmöä 156 tukivarsi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Pyörä paikalleen ja lasket koko paketin alas niin saat iskarin keskimutterin paikoilleen.

Avatar
jnyalfa
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Loka 2017, 12:43
Car(s): 156 2.5 v6 2001
Paikkakunta: Turku

Re: auttakaa hölmöä 156 tukivarsi

Viesti Kirjoittaja jnyalfa »

okei on se iskari tolppa vinosti siellä mutta kai se asettuu ilman että rikkoo mitään.. taitaa olla ainut keino enää kokeilla tätä.. jos toimii niin tarjoan kaljat :lol:

Avatar
jnyalfa
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Loka 2017, 12:43
Car(s): 156 2.5 v6 2001
Paikkakunta: Turku

Re: auttakaa hölmöä 156 tukivarsi

Viesti Kirjoittaja jnyalfa »

joo eipä toiminut tuo kikka.. pieenestä on kiinni ettei mene takaisin tuonne koloon mutta ei millään ilveellä. jousi näköjään jotenkin vähän irti tuolta toisesta päästä. onko ideoita mitä tästä eteenpäin kannattais tehdä..
Liitteet
IMG_20190621_185255 (2).jpg
(91.28 KiB) Tiedosto ladattu 1339 kertaa

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: auttakaa hölmöä 156 tukivarsi

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jos jousi on yhtään pinteessä, niin ihan ekana vetäisin sen puristimilla kasaan. Seuraavaksi varmaan tukisin tunkilla alapuolista ripustusta samalla kun alkaisin ruuvaamaan sieltä sopivalta kohtaa irti, että saa pudotettua tarpeeksi iskaria alaspäin jotta saa sen paikoilleen.

Tai jos tila sallii, painaisin iskaria sisäänpäin kunnes sen saa paikoilleen. Eihän se tuossa voi pohjassa olla, eihän?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: auttakaa hölmöä 156 tukivarsi

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Saako jousta väännettyä takaisin paikalleen rengasraudalla tms työkalulla? Pitäisi liikkua helpommin silloin kun jousen päällä ei ole kuormaa, eli ylös tunkattuna. Jos ei onnistu, niin sitten jousta kasaan siihen tarkoitetulla työkalulla kuten Polforea jo ehdottikin.
Tein itse - säästin

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: auttakaa hölmöä 156 tukivarsi

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tarkennetaan/jatketaan vielä, että jos se jousi on jännityksessä, voi se palikoita väännellessä pompata naamalle kuuden perkeleen voimalla niin että sattuu Juhaa leukaan, remppa jää kesken ja vitutus on suuri. Tuon takia suosittelen vahvasti sopivien työkalujen hyödyntämistä tilanteen ratkaisemisessa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
jnyalfa
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Loka 2017, 12:43
Car(s): 156 2.5 v6 2001
Paikkakunta: Turku

Re: auttakaa hölmöä 156 tukivarsi

Viesti Kirjoittaja jnyalfa »

tuossa kuvassa se on ylös tunkattuna kahdella eri tunkilla jos otan tunkit pois niin iskari tippuu ja jousi mene hiukan mutkalle. olisiko siis paras vaihtoehto että kun tuossa kuvassa on ylös tunkattu niin rengas raudalla yrittää vääntää se oikeaan paikkaan ja sitten vasta yrittää saada tuota tappia sohattua tuonne koloon. jousi puristimet kävin ostamassa mutta ovat melkein mahdottomat saada tuohon jouseen upotettua niin että siitä olisi jotain hyötyä.. kun tuo jousi pitäisi saada tuolta ylhäältä puristettua alas niin puristimien leukoja ei saa kunnolla tuonne ylös.. alemmas kyllä.. kaikki olen alhaalta ottanut irti paitsi yhtä kuusiokoloa mikä pitää siis iskarin alhaalta kiinne koska on aivan järjettömän kovin kiinne. jos sen saa irti niin varmaan helpottaisi koko hommmaa?

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: auttakaa hölmöä 156 tukivarsi

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jos ostit niitä perinteisiä pitkässä pultissa olevia "kynsiä", niin sahaa pultteja puolta lyhkäsemmiksi, sillain mä sain jostain autosta vähän paremmin kikkailtua. Tai josne saa edes jotenkin holleille, niin kiinni ja iskari irti alatukivarresta => paketti irtoaa ja sitten askartelee paskartelee paikoilleen, nappaa vaikka koko iskari / tornin uusiksi pöydälle ja rakentelee paketiksi.

Avatar
jnyalfa
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Loka 2017, 12:43
Car(s): 156 2.5 v6 2001
Paikkakunta: Turku

Re: auttakaa hölmöä 156 tukivarsi

Viesti Kirjoittaja jnyalfa »

jess! nyt meni 3 eri tunkilla kun työnsi niin sain iskarin takaisin koloonsa ja vaihdoin tukivarren ainut ongelma kasaamisessa mikä ilmeni oli tuo koiranluun kierre mikä oli jotenkin kummallisesti vioittunut että ei mene mutteri paikalle mutta motonetista huomenna hakemaan uutta koiranluuta niin se on sillä ratkaistu ei maksanut kuin 15 euroa tuolta. toivottavasti ei tule enää vastoinkäymisiä :D

Vastaa Viestiin