MA:sta tässä tapauksessa kyse.
Hiukan ilmiöstä ja N vs D -moodin persdynosta:
N- sekä D- ovat täyskaasulla käytännössä minulla nyt lopullisen suorituskyvyn suhteen identtiset. Kaasuvaste ja lähteminen osakaasulla ovat juurikin sen verran eroavaiset, kuin kolmessa edellisessä kulkineessa, joista tämä mielentilavalitsin löytyi (järjestyksessä MiTo tct, Giulietta T-Jet, MiTo tct).
Kulku on kaikilla mittareilla ripeämpää kuin Giulietta T-Jetillä (tämä varmistettu hiljattaisella vertailulla myös, kun työkaverilla on tuollainen). Sitten taas kulku on selvästi vaisumpaa kuin toisen työkaverin MiTo QV:lla. Mutta vain täydellä rähinällä, jossa ollaan aika lähellä MiTo tct:n suorituskykyä, mutta "arkiliikkuminen" on kovin samanlaista kuin MiTo QV:lla. Kulku parani oleellisesti uusilla tulpilla, nykimiset katosivat uudella ilmanputsarilla.
Kaikki siis pelittä smoothisti ja auto on ihan suht vikkelä (varmaan aika lähellä kulku tuota toista rakkinetta, 2017 320i GT menee nyt suht samat kuin tämä 2015 Giulietta). Mutta jotain häikkää tässä Alfassa vielä on. Ei ainoastaan se, että tolpat ei ahtomittarissa värjää loppuun, vaan selkeä puutuminen korkeilla kierroksilla täyskaasulla on oikea asia, ei kuviteltu. Tai siis on tämä "normiautoa" vikkelämpi edelleen, mutta ärsyttävää kumminkin. Etädiagnostiikkaa auttamaan vielä se että Alfalla nyt rullattu 52tkm.
Kiitos asiantuntevasta mietiskelystä aiheen ympärillä - pistän putsiin kaikki anturit jotka irti saan! (Noh ehkä vain nämä paineeseen liittyvät nyt ensin...)
EDIT: työn puolesta PID:t turhankin tuttuja, tällä kertaa ei interwebin kollektiiviseen tietämykseen tämän tiimoilta tarvinnut tarttua!
