Nyt se tuo rottelo rupes yhtäkkiä nykimään ja prötäämään ja sammuilemaan mut ei sytytä moottorivaloa.Kapulalukija ei kerro mitään mut MES antaa p0339 tilapäiskoodia elikkä kampiakselin asentotunnistinta herjais.No pistin sinne uuden ja toimi siihen asti kun kone lämpes ja samat oireet alko taas
Olisko niin huono munkki että uuskin anturi olis viallinen vai mistä lähtis seuraavaks haarukoimaan?
Alfan cd-elearni ei tarjoo tuohon mitään ratkaisuja
2.4 jtdm ja p0339 vikakoodi
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 2.4 jtdm ja p0339 vikakoodi
Tsekkaas sen johdon reititys ja liittimen kunto. Voi olla vääntynyt poikki ja lämmetessään (muovi pehmenee) elää tarpeeksi katkoksen syntymiseksi...
- Vito
- Viestit: 743
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
Re: 2.4 jtdm ja p0339 vikakoodi
No tuo liitin on semmonen,että sen pitää olla rikki jo tehtaalta lähtiessään jos se vääntynyt olis eikä se kyllä lämpenemäänkään erityisemmin pääse.Aquatica kirjoitti:Tsekkaas sen johdon reititys ja liittimen kunto. Voi olla vääntynyt poikki ja lämmetessään (muovi pehmenee) elää tarpeeksi katkoksen syntymiseksi...
Johdotuksen mittaamalla ei tuolta katkoksia löytynyt ja sähkö kulki ECUlta liittimelle (pinneistä 27 ja 12)niinkuin pitääkin
Mutta johtosarjaa purkamalla löytykin neljä johtoa karvat paljaana joista 2 (punainen ja valkoinen)oli just nuo kampuran asentotunnistimen johdot ja tietysti moottorin heiluessa pääs ottamaan ajoittain oikosulkua toisiinsa.
Paikka on siinä kohti missä ECUn johtosarja sukeltaa akun ohi moottorin päälisuojan alle,elikkä akun nurkka oli hinkannu johtosarjan rikki.
Nää on näitä nykyautojen euron vikoja mitkä pysäyttää matkanteon ja hinurikeikan jälkeen korjaamo rahastaa satasia vian etsimisestä ja vaihtaa ECUsta lähtien kaiken,jonka jälkeen nostaa kädet pystyyn kun ei korjaannu.
Tuo vika korjaantu neljällä tinakutisukalla ja turhaan hankitulla asentotunnistimella
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 2.4 jtdm ja p0339 vikakoodi
Ainiin, tuo akun viereinen kulma. Pitäsköhän itsekin avata se...
Mut hyvä, että tuli helposti (tm) kuntoon. Mä oon taistellut nyt sähköjen kanssa kahden eksoottisen kanssa (C5 sitikka, '02 ja toi mun 159) ja usko loppuu. Sitikan sähköissä vain yksi vika: radio ei kuulu. Ei sitten perkele mitenkään. Antennijohto on ainoa vaihtoehto jäljellä, mut tarvikemankka ja hemmetin ruma rakennelma sai sen kuulumaan auttavasti. Alfan kontissa ei vieläkään ole sähköä.
Mut hyvä, että tuli helposti (tm) kuntoon. Mä oon taistellut nyt sähköjen kanssa kahden eksoottisen kanssa (C5 sitikka, '02 ja toi mun 159) ja usko loppuu. Sitikan sähköissä vain yksi vika: radio ei kuulu. Ei sitten perkele mitenkään. Antennijohto on ainoa vaihtoehto jäljellä, mut tarvikemankka ja hemmetin ruma rakennelma sai sen kuulumaan auttavasti. Alfan kontissa ei vieläkään ole sähköä.