Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Jos kampuran anturi yskäisee kerran, se suurella todennäköisyydellä yskäisee myös uudemman kerran. Ja vielä lisää, kiihtyvällä tahdilla. Kannattaa vaihtaa, jos vika viittaa siihen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ok, ensi viikolla lisää ajoa omalla Alfalla, nyt ollaan vaimon RS Octavialla liikenteessä. Pahoittelut tästäPolforea kirjoitti:Jos kampuran anturi yskäisee kerran, se suurella todennäköisyydellä yskäisee myös uudemman kerran. Ja vielä lisää, kiihtyvällä tahdilla. Kannattaa vaihtaa, jos vika viittaa siihen.

Jos se kampuran anturi pitää vaihtaa niin millainen homma (kustannus) kyseessä?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Sulla on muistaakseni etuveto-viispytty, niin homma ei sinänsä ole kummoinen - auto ylös, vanha anturi irti, uusi kiinni, auto alas. Voi olla että pohjamuovi pitää irroittaa, mutta sekin on aika kakunpala.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ok, ei kuulosta pahalta. Kiitos taas!Polforea kirjoitti:Sulla on muistaakseni etuveto-viispytty, niin homma ei sinänsä ole kummoinen - auto ylös, vanha anturi irti, uusi kiinni, auto alas. Voi olla että pohjamuovi pitää irroittaa, mutta sekin on aika kakunpala.
Mitäköhän tuo itse osa sitten suunnilleen maksaa (suuruusluokka)?
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Airbag valo vilahti ruutuu! Ensimmäistä kertaa autoiluhistoriassani! Joku failure punaisella, jäi vähä epäselväksi kun en ollu itse ratissa.
Hyviä arvauksia Ennen MES lukua?
Ravintolalaiva vie voiton kotona olemises täl iltaa
Hyviä arvauksia Ennen MES lukua?
Ravintolalaiva vie voiton kotona olemises täl iltaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ossiv kirjoitti:Airbag valo vilahti ruutuu! Ensimmäistä kertaa autoiluhistoriassani! Joku failure punaisella, jäi vähä epäselväksi kun en ollu itse ratissa.
Hyviä arvauksia Ennen MES lukua?
Ravintolalaiva vie voiton kotona olemises täl iltaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Voisin veikata vaikka rikkonaista turvatyyny-anturia(:Ossiv kirjoitti:Airbag valo vilahti ruutuu! Ensimmäistä kertaa autoiluhistoriassani! Joku failure punaisella, jäi vähä epäselväksi kun en ollu itse ratissa.
Hyviä arvauksia Ennen MES lukua?
Ravintolalaiva vie voiton kotona olemises täl iltaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Syy airbac valon syttymiseen voi olla myös liitin, kuljettajanpuoleisen istuimen alla, eli liitin irti ,puhdistus contact cleanerilla ja liitin kiinni.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
tätä ounastelin, kun penkkiä piti vetäistä eteenpäin ja sitten vaivat alkoivat ! tietää vähän mistä etsiä =) täytyy lukea koodit kun saa auton takaisin pihaanRema kirjoitti:Syy airbac valon syttymiseen voi olla myös liitin, kuljettajanpuoleisen istuimen alla, eli liitin irti ,puhdistus contact cleanerilla ja liitin kiinni.
E; B1005 näkyi messis. Myös ratin namiskat lakkasi toimimasta samalla reissulla. Yritin nollailla, mut tuloksetta. Ymmärsin et viittaa apukuskin bägii. Ei auta ku ottaa akku irti ja myöhemmi katsella liittimiä jos olisi päällipuolin vika siinä?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kiitos vinkeistä! Vaihdoin tuon asentoanturin, mutta edelleen kone ei käy, hörähtää vaan 1-2 sekuntia. Huomasin, että öljynpaineen varoitusvalo ei syty laisinkaan ja ajattelin, että vika voisi olla öljynpaineen anturissa, mistäköhän tuo sijaitsee? Löysin kyllä tuon öljynmäärän anturin koneen takapuolelta ( minulla siis 2.4 jtdm). Muutkin vinkit toki tervetulleita.Polforea kirjoitti:Se kampuran asentoanturihan on siellä koneen ja tulipellin välissä, melko lähellä hajonnutta öljyputkea. Voi olla töytäisty operoidessa, voi olla ettei tykkää öljykylvystä tai voi olla vaihtoiässä muuten vaan.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Katohan että se saa kampurasignaalin eikä esim. öljy ole "tukkinut" liitintä. Äkkiseltään tulisi aiemmin mainittujen vikakoodien perusteella mieleen myös tarkistaa railipaineet.
Diagnostiikkahärpäke (vaikkapa se MES) kiinni, ruudulle lukemat kierrosluvusta ja railipaineesta. Logitus päälle niin tiheästi kuin pystyy ja starttaamaan.
Diagnostiikkahärpäke (vaikkapa se MES) kiinni, ruudulle lukemat kierrosluvusta ja railipaineesta. Logitus päälle niin tiheästi kuin pystyy ja starttaamaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
^^P0230 vikakoodi on osunut omalle kohdalle.
Vikakoodin syynä oli palanut PA-pumpun rele joka löytyy akun vieressä olevasta sulake/releboksista.
Kannattaa vaikka huvikseen vaihtaa rele ja kokeilla lähteekö auto toimimaan.
Oireina viallisesta releestä on se, että tankissa oleva pumppu ei surise kun avaimen tökkää virtalukkoon.
Tankin pumpun pitäisi käydä muutama sekunti yhtä soittoa aina kun virrat laittaa päälle.
Vikakoodin syynä oli palanut PA-pumpun rele joka löytyy akun vieressä olevasta sulake/releboksista.
Kannattaa vaikka huvikseen vaihtaa rele ja kokeilla lähteekö auto toimimaan.
Oireina viallisesta releestä on se, että tankissa oleva pumppu ei surise kun avaimen tökkää virtalukkoon.
Tankin pumpun pitäisi käydä muutama sekunti yhtä soittoa aina kun virrat laittaa päälle.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Olisiko jollakin sunnuntaipäivän ratoksi neuvoja 2.4jtdm laturin herätejohdoista? Latauspiirin häiriövalo palaa, mutta laturi on uudehko ja toimii. Herätejohtojen liittimestä puuttuu vihreä johto. Vain pätkä liittimessä jäljellä, eikä mitään hajua toisesta päästä. Mihinköhän kyseinen johto ollut matkalla?
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Muistaakseni noissa oli tosiaan liitin kahdella liittimellä, mutta yhdellä piuhalla ja toisessa vain nysä. Helpoin lienee aloittaa sen latausjännitteen mittaamisesta jos ei ole vielä mitattu 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Aivan loogista.
Latausjännite 13,9 mikä lienee normaalin rajoissa?

-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
- Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
159n lasinpesuri on takkuillut jonkin aikaa. Ruiskaisee lasin märäksi mutta ei enempää ja pyyhkijät pyyhkii kuivaa lasia. Välillä pesuainetta tulee pitkän aikaa kuin mitään vikaa ei olisikaan. Pumpun liittimestä mitattuna jännite on katkonaista. Tarkoittaen välillä n. 12v ja toisinaan 5-7v.
Kysymys kuuluukin, että onko noista havaittu joku heikopaikka johtosarjasta? Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia?
Kysymys kuuluukin, että onko noista havaittu joku heikopaikka johtosarjasta? Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia?
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kohtuu normaalilta kuulostaa. Varmaan sitten messiä kiinni ja tutkimaan erroreitalaurim kirjoitti:Aivan loogista.Latausjännite 13,9 mikä lienee normaalin rajoissa?
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Täällä on vielä menossa alennusmyynti kaikista Alfan osista:
https://www.partsworld-uk.com/collectio ... ccessories
Myös tämä voi olla mielenkiintoinen paikka tiettyjen vanhempien osien hankinnalle:
https://alfa-restoration.co.uk/shop/index.php
https://www.partsworld-uk.com/collectio ... ccessories
Myös tämä voi olla mielenkiintoinen paikka tiettyjen vanhempien osien hankinnalle:
https://alfa-restoration.co.uk/shop/index.php
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Vaan kun vielä lähettäisivät niitä. Ei ainakaan suoraan tarjonnut Partsworld toimitusvaihtoehtoa, vaikka kokosin koriin vain kohtuullisen kokoisia tuotteita.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kyllä itse onnistuin tilaamaan Partsworldilta ihan hyvin erilaisia varaosia.hjpp kirjoitti:Vaan kun vielä lähettäisivät niitä. Ei ainakaan suoraan tarjonnut Partsworld toimitusvaihtoehtoa, vaikka kokosin koriin vain kohtuullisen kokoisia tuotteita.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Jassoo. Ostin aux johdon tuohon raadioon ja pistin sen keltaisen liittimen tilalle uuden liittimen, niin radiosta lakkaa ääni soimasta(?) Eikö tän pitäs olla plug n play..
Ps. Imgurii ei saa enää mobiilisti laitettua fotoja, mistä seuraava paikka(?)
E1. Purin vanhasta keltaisista mini-isosta connectorin ja lisäsin uuteen pulikkaa, success.
Enää toi b1005 kummittelee. Otin virrat ja tutkin liittimiä penkkien alta ja kaikki näkyi olevan ok.
Pssngr airbag exclusion switch ON
Pssngr airbag&knee guard Enabled
Pssngr airbag exclusion control light off
Mutta 'rear side disabled" olettaisi et siitä tässö kyse.
Onko vinkkiä mistä lähden etsimään vaivaa?
Ps. Imgurii ei saa enää mobiilisti laitettua fotoja, mistä seuraava paikka(?)
E1. Purin vanhasta keltaisista mini-isosta connectorin ja lisäsin uuteen pulikkaa, success.
Enää toi b1005 kummittelee. Otin virrat ja tutkin liittimiä penkkien alta ja kaikki näkyi olevan ok.
Pssngr airbag exclusion switch ON
Pssngr airbag&knee guard Enabled
Pssngr airbag exclusion control light off
Mutta 'rear side disabled" olettaisi et siitä tässö kyse.
Onko vinkkiä mistä lähden etsimään vaivaa?
- Mika
- Viestit: 506
- Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
TeamF40 toimesta nokialla Epäilynä on että imusarjan läpät on pettänyt, männän renkaat jumissa. Ainakin kahdessa sylinterissä näkyy että männän päähän on jotain isketynyt.
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ossi, aplikaatiolla onnistui ainakin eilen vielä Imguriin laittaa kuvia. Laittaa vaan ekana hiddeniksi ni ei ole julkinen postaus...
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Laurim! Jos tämä vielä ajankohtainen, katsoppa kummimpäin se heräteliitin on siinä laturin persiissä.jeQQ kirjoitti:Kohtuu normaalilta kuulostaa. Varmaan sitten messiä kiinni ja tutkimaan erroreitalaurim kirjoitti:Aivan loogista.Latausjännite 13,9 mikä lienee normaalin rajoissa?
Minulle vaihtoi aikoinaan korjaamo laturin 2.4:seen ja latausvalo jäi palamaan. Se liitin oli väärinpäin paikallaan!
Eli kaksi napaa ja toinen kuuluu olla tyhjä, siinä on hämäävästi se johdonpätkä tyhjässä kontaktissa mukana.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Doddii.. Purin sen kytkimen josta voidaan säätää apparinbagi päälle/pois ja liitin tuntui olevan paikallaan.
Seuraavaksi lähdin purkamaan kattokonsolia ja katsomaan sen kytkimiä, jotka myöskin tuntui olevan ok.
Tutkin myös ratin seutua ottamalla muoveja pois, mutta tuloksetta.
Kryptisiä nämä sähkövaivat.. jospa se oiski vaan polttimovika.. toiveajattelua
Seuraavaksi lähdin purkamaan kattokonsolia ja katsomaan sen kytkimiä, jotka myöskin tuntui olevan ok.
Tutkin myös ratin seutua ottamalla muoveja pois, mutta tuloksetta.
Kryptisiä nämä sähkövaivat.. jospa se oiski vaan polttimovika.. toiveajattelua

- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Olet varmaan sulakkeen F49 tsekannut? Se kun pimenee niin menee kattokonsolin valot ja rattinamikat samalla pimeiksi. Tuon saa poltettua kun sopivasti siirtelee penkkejä. Joku johto siellä penkin alla ottaa hippaa.Ossiv kirjoitti:Doddii.. Purin sen kytkimen josta voidaan säätää apparinbagi päälle/pois ja liitin tuntui olevan paikallaan.
Seuraavaksi lähdin purkamaan kattokonsolia ja katsomaan sen kytkimiä, jotka myöskin tuntui olevan ok.
Tutkin myös ratin seutua ottamalla muoveja pois, mutta tuloksetta.
Kryptisiä nämä sähkövaivat.. jospa se oiski vaan polttimovika.. toiveajattelua
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Heinä/elokuun saldo:
- Sisäilmapuhallin irtisanoi sopimuksen (olisko vastus menny, sulakkeet vaikuttaa olevan ok)
- Ojaustehostin alkaa olla finaalissa ja vinkuu/on raskas (kippo vaihettu)
- VDC, Hill-holder not available (häipyy ja ilmestyy aina välillä takasin)
Tähän liittyy myös sellanen oire, ettei aina käynnisty ekalla auton seistessä pari päivää (myös jarrupoljin tuolloin kivikova) ja sitten toisella käynnistyskerralla tulee myös nuo ilmoitukset tauluun.
- Kytkinpolkimesta putosi joku kellahtava muovinpalanen (nyt naksuu palauttaessa yläasentoon)
- M32 vinkuu mielestäni kaikilla vaihteilla ja muuttuu kaasun vaikutuksesta (Kuulostaa ajaessa vähän johdinautolta)
- Sisäilmapuhallin irtisanoi sopimuksen (olisko vastus menny, sulakkeet vaikuttaa olevan ok)
- Ojaustehostin alkaa olla finaalissa ja vinkuu/on raskas (kippo vaihettu)
- VDC, Hill-holder not available (häipyy ja ilmestyy aina välillä takasin)
Tähän liittyy myös sellanen oire, ettei aina käynnisty ekalla auton seistessä pari päivää (myös jarrupoljin tuolloin kivikova) ja sitten toisella käynnistyskerralla tulee myös nuo ilmoitukset tauluun.
- Kytkinpolkimesta putosi joku kellahtava muovinpalanen (nyt naksuu palauttaessa yläasentoon)
- M32 vinkuu mielestäni kaikilla vaihteilla ja muuttuu kaasun vaikutuksesta (Kuulostaa ajaessa vähän johdinautolta)

- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kertaalleen näitä rämpläsin ja vaihdoin tänään sulakkeen sinne vaikka vanha oli ehjännäköinen, niin alko hommat taas pelittää.MKT kirjoitti:Olet varmaan sulakkeen F49 tsekannut? Se kun pimenee niin menee kattokonsolin valot ja rattinamikat samalla pimeiksi. Tuon saa poltettua kun sopivasti siirtelee penkkejä. Joku johto siellä penkin alla ottaa hippaa.Ossiv kirjoitti:Doddii.. Purin sen kytkimen josta voidaan säätää apparinbagi päälle/pois ja liitin tuntui olevan paikallaan.
Seuraavaksi lähdin purkamaan kattokonsolia ja katsomaan sen kytkimiä, jotka myöskin tuntui olevan ok.
Tutkin myös ratin seutua ottamalla muoveja pois, mutta tuloksetta.
Kryptisiä nämä sähkövaivat.. jospa se oiski vaan polttimovika.. toiveajattelua
Ostin pussillisen uusia ja laitoin jemmaan!. Ompahan ensikerraksi.
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tehostimeen kannattaa vaihella öljyt, kun alkaapi äännellä. Tää ei kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Vaihdoin öljyt ja uusin säiliön, mutta lopputulos sama...harde kirjoitti:Tehostimeen kannattaa vaihella öljyt, kun alkaapi äännellä. Tää ei kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan..

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Onko kukaan vaihtanut kallistuksenvakaajan puslia eteen? Kahdella ruuvilla ovat kiinni, mutta ovat pirun ahtaassa paikassa. Alkuperäiset kumiset ovat jo jonkin verran hapristuneet. Alfisti.net myy polyuretaanista valmistettuja puslia, jotka ajattelin joskus ostaa.
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
- Car(s): 159 2.0 JTDm sportwagon -11
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Pari vuotta sitten vaihtelin powerflexin violetit puslat etuvakaajaan. Hammastangon kiinnityspultteja piti käyttää irti ja kammeta hieman tilaa, jotta vakaajatangon saa vedettyä pois. Kannattaa mitata valmiiksi vakaajan paksuus. Normimallissa pitäisi olla 22mm, ti-mallissa 24 mm. Muistaakseni Powerflexiä sai tuolloin vain pienemmässä koossa ja jonka luulin olevan sopiva autooni (ei ole ti-malli) mutta siinäpä vakaaja olikin paksumpaa mallia.Mikael J kirjoitti:Onko kukaan vaihtanut kallistuksenvakaajan puslia eteen? Kahdella ruuvilla ovat kiinni, mutta ovat pirun ahtaassa paikassa.

Linkin kautta näkee kiinnityspannan rakenteen. Takaisin asennettaessa kannattaa kirrata rautalangalla kiinnityspanta "lopulliseen" asentoon. Tekee jopa helpoksi takaisinasennuksen, kun kiinnityspultin saa heti oikealle kierteelle. Tilaa kun on minimaalisen vähän, niin tämä oli projektin haastavin vaihe. Yritin pari tuntia ilman rautalankaa...

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... anguage=en
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kiitän vinkeistä. Kieltämättä aika paljon tulee työtä parin puslan takia, mutta katsotaan.
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Miten sen scudetton saa helpoiten irti? Tarviiko koko puskuri irroittaa? Kun mietin tässä että jos siihen scudettoon löisi jonkun pienen ledivalonheittimen talveksi noiden halogeenituikkujen kaveriksi..
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ei helposti mitenkään vaikka olisi puskuri kourassa, siellä on n. 15 naksua jotka ovat ns. kertakäyttöisiä. Puskuri irti mutta sehän lähtee helposti kun hoksaa että lokasuojan päitä 5-10cm ulospäin ennenkuin nyppäsee menosuuntaan.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
No helkkari, kuulostaa siltä että ei taida jaksaa askarrella, vaan laittaa "aidan matalimmasta paikasta" asentaen, vaikka tökerö tulisikin... Jossain hurjimmissa visioissa meinasin että mallintelisin sen scudetton 3D:nä ja siihen fiksusti paikan led-valolle, mutta ei taida semmoseen rojektiin olla vaadittua aikaa allokoitavissa ennen eläkeikää, jolloin tuo 159:kin on jo muuttunut isänmaaksi. :/JiiTeeÄssä kirjoitti:Ei helposti mitenkään vaikka olisi puskuri kourassa, siellä on n. 15 naksua jotka ovat ns. kertakäyttöisiä. Puskuri irti mutta sehän lähtee helposti kun hoksaa että lokasuojan päitä 5-10cm ulospäin ennenkuin nyppäsee menosuuntaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
No ei vieläkään auto käy. Kierroslukumittari kyllä liikkuu, mutta suuttimille ei tule painetta, kuin ihan vähän(multiecun mukaan)Vaihdoin jo syöttöpumpun päässä olleen releenkin, mutta ei korjaantunut. Olen nyt käyttänyt oman osaamiseni, mutta en saanut siis ratkaistua ongelmaa ja ajattelin viedä auton tutkittavaksi johonkin ns merkkiliikkeeseen. Onko suosituksia, mikä olisi tämmöisessä tilanteessa paras vaihtoehto pääkaupunkiseudulla?Polforea kirjoitti:Katohan että se saa kampurasignaalin eikä esim. öljy ole "tukkinut" liitintä. Äkkiseltään tulisi aiemmin mainittujen vikakoodien perusteella mieleen myös tarkistaa railipaineet.
Diagnostiikkahärpäke (vaikkapa se MES) kiinni, ruudulle lukemat kierrosluvusta ja railipaineesta. Logitus päälle niin tiheästi kuin pystyy ja starttaamaan.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Joo, jos ei siellä railipaineet nouse niin tuskin se kovin paljoa käydäkään voi. Olisiko Automilano sopiva paikka moisen diagnosointiin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
159:N akku alkaa oleen ehtoopuolella, ja tallissa on AGM-akku joka vastoin ennakko-odotuksia virkosi toimintaan.
Eli, mahtaisiko AGM-akku toimia 2.2JTS:ssä?
Eli, mahtaisiko AGM-akku toimia 2.2JTS:ssä?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Mulla olisi Riksussa joutavana scudetto josta "kromaukset" osin irtoilleet. Jos siitä olisi apua mallintamiseen tai harjoittelukappaleeksi.Beta Julio kirjoitti:No helkkari, kuulostaa siltä että ei taida jaksaa askarrella, vaan laittaa "aidan matalimmasta paikasta" asentaen, vaikka tökerö tulisikin... Jossain hurjimmissa visioissa meinasin että mallintelisin sen scudetton 3D:nä ja siihen fiksusti paikan led-valolle, mutta ei taida semmoseen rojektiin olla vaadittua aikaa allokoitavissa ennen eläkeikää, jolloin tuo 159:kin on jo muuttunut isänmaaksi. :/JiiTeeÄssä kirjoitti:Ei helposti mitenkään vaikka olisi puskuri kourassa, siellä on n. 15 naksua jotka ovat ns. kertakäyttöisiä. Puskuri irti mutta sehän lähtee helposti kun hoksaa että lokasuojan päitä 5-10cm ulospäin ennenkuin nyppäsee menosuuntaan.
Il nero era bellissimo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tilasin tuolta 159:n ulkokäyttöön tarkoitetun peitteen, Tyvek TopCover. Käyttöohjeessa varoitellaan ettei saisi alle nollan lämpötiloissa käyttää. Jäi vähän epäselväksi eikö tuo matsku kestä pakkasta vai pelkäävät vain että peite jäätyy auton pintaan kiinni.Unique kirjoitti:Kyllä itse onnistuin tilaamaan Partsworldilta ihan hyvin erilaisia varaosia.hjpp kirjoitti:Vaan kun vielä lähettäisivät niitä. Ei ainakaan suoraan tarjonnut Partsworld toimitusvaihtoehtoa, vaikka kokosin koriin vain kohtuullisen kokoisia tuotteita.
Il nero era bellissimo
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kiitos, olisi varmasti mutta taitaa tosiaan olla viisain olla ahnehtimatta näitä projekteja liiaksi tähän hätään. Mutta otan yhteyttä jos talvella alkaa tuntua että olisi joutoaikaa mallinnella ja värkätä.Jame kirjoitti:Mulla olisi Riksussa joutavana scudetto josta "kromaukset" osin irtoilleet. Jos siitä olisi apua mallintamiseen tai harjoittelukappaleeksi.

-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
- Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Päivällä töihin lähtiessä 159 sanoi avaimesta, ettei tunnistettu. Vara-avaimella onneksi lähti käyntiin. Onko tuo murkula nyt hukannut koodauksen vai mikä tuon tuli? Delphi 1.5.3 kinukki autocom sanoi vikakoodia "9005"(?) avaimen transponderista.
Kyssäri että onko tuolle itse tehtävissä mitään? Delphillä pystyy jotain avaimien koodausta ilmeisesti tekemään, mutta sitä en vielä tohtinut koittaa. Ettei vaan käy niin ettei ole pian yhtäkään avainta millä auton saa käyntiin
Vai joutuuko ostamaan uuden avaimen ja sen koodauttamaan? Tuo delphin koodaukseen ilmeisesti syötetään tuostta irrotettavasta avaimesta löytyvät koodit. Sen taas ei ole väliä kuinkapäin nuo avaimet on kaukosäädin murkulas. Toinen kaukosäädin tunnistetaan, toista ei.
Apuja?
Kyssäri että onko tuolle itse tehtävissä mitään? Delphillä pystyy jotain avaimien koodausta ilmeisesti tekemään, mutta sitä en vielä tohtinut koittaa. Ettei vaan käy niin ettei ole pian yhtäkään avainta millä auton saa käyntiin

Apuja?

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Haiskahtaa avaimen hajoamiselta, eli uuden hankinnalta.
Kymmeniä yllättäen "koodauksen kadottaneita" olen yrittänyt koodata takaisin ja yksikään ei enää pariudu, vaan signaali on invaliidi. Ja konsernin tapaan sitten kuuluu "politiikka", että jos avain joskus kerran putoaa tai pudotetaan pois koodausringistä, niin sitä ei enää takaisin saa. Oli se sitten ehjä tai rikkinäinen. Eli kaikki avaimet täytyy _aina_ koodata samalla kertaa.
Kymmeniä yllättäen "koodauksen kadottaneita" olen yrittänyt koodata takaisin ja yksikään ei enää pariudu, vaan signaali on invaliidi. Ja konsernin tapaan sitten kuuluu "politiikka", että jos avain joskus kerran putoaa tai pudotetaan pois koodausringistä, niin sitä ei enää takaisin saa. Oli se sitten ehjä tai rikkinäinen. Eli kaikki avaimet täytyy _aina_ koodata samalla kertaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Mitenkä teillä muilla tupakansytytin asettuu?
Itsellä ollut irrallaan edellisten omistajien jäljiltä. Jos sen liimaa/laittaa paikalleen sinne takaseinään, niin sitä pistoketta ei enää mahdu käyttämään. Onko se ollu jotenki mutkalla alunperin/onko siinä ollu joku palikka vielä välissä?
En löytäny netistä yhtään kuvaa tästä asetelmasta, minkälainen teillä muilla on?
Tässä kuvia omastani:
Itsellä ollut irrallaan edellisten omistajien jäljiltä. Jos sen liimaa/laittaa paikalleen sinne takaseinään, niin sitä pistoketta ei enää mahdu käyttämään. Onko se ollu jotenki mutkalla alunperin/onko siinä ollu joku palikka vielä välissä?
En löytäny netistä yhtään kuvaa tästä asetelmasta, minkälainen teillä muilla on?
Tässä kuvia omastani:
- Liitteet
-
- 5CB574F4-0C8E-4C9B-98AA-8CCC42C6172E.jpeg
- (78.47 KiB) Tiedosto ladattu 2776 kertaa
-
- E3941774-54C7-4AB8-90A9-085C558A2E6E.jpeg
- (64.48 KiB) Tiedosto ladattu 2776 kertaa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
^
Katos sen mötikän pohjaa. Siinä on sarana. Sitä en tiedä, miltä tuon pitäisi näyttää käytännössä tai miten toimia. Mut pitäis olla kipattavaa mallia...
Mulla kans irti. :p
Katos sen mötikän pohjaa. Siinä on sarana. Sitä en tiedä, miltä tuon pitäisi näyttää käytännössä tai miten toimia. Mut pitäis olla kipattavaa mallia...
Mulla kans irti. :p
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Käsijarruvaijerin vaihto olis ohjelmassa ennen talvee. Mutta mites tuon takapenkin istuinosan saapi irti ilman vahinkoa. Yritettiin kiskoa etureunasta ylöspäin, mutta antaa vain pari milliä periksi..
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Sulla taitaa vaan kaatua se liikaa eteen, joku on rikki mikä estää sen. Sen kuuluukin päästä kääntymään taakse niin että menee sen liukukannen alle piiloon. Itse tykkään tuosta ominaisuudesta, koska laturin saa pönkkäämään liukukanteen niin että toinen usb jää näkösälle, eli piuhaa pystyy käyttämään ja kansi pitää laturin aina paikallaan.FInestC kirjoitti:Mitenkä teillä muilla tupakansytytin asettuu?
Itsellä ollut irrallaan edellisten omistajien jäljiltä. Jos sen liimaa/laittaa paikalleen sinne takaseinään, niin sitä pistoketta ei enää mahdu käyttämään. Onko se ollu jotenki mutkalla alunperin/onko siinä ollu joku palikka vielä välissä?
En löytäny netistä yhtään kuvaa tästä asetelmasta, minkälainen teillä muilla on?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Joku voisi vahvistaa tämän, mutta muistaakseni etureunassa olevat lukitukset pitää vain repiä auki väkivallalla, jolloin rungon puolella olevat muovit tod. näk. hajoavat. Mutta sitten istuinosan puolessa välissä olevat lukitukset pelaa liikuttamalla istuinosaa joko eteen tai taakse.harde kirjoitti:Käsijarruvaijerin vaihto olis ohjelmassa ennen talvee. Mutta mites tuon takapenkin istuinosan saapi irti ilman vahinkoa. Yritettiin kiskoa etureunasta ylöspäin, mutta antaa vain pari milliä periksi..
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
^Juuri näin. Klipsit maksaa ~femman kappale, osanumerokin löytyy foorumilta haeskelemalla.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.