Tästä saattaa tulla kiviä niskaan mutta mun Giulia täsmälleen samassa tilanteessa Käyttis mikä käyttis...Jiitee kirjoitti:Pitäsikö mun pestä kolmannen kerran 2,5 vuodessa vaimon Auris ? Sitten tulisikin jo kokonaista 5 pesukertaa samassa ajassa... eikä sitä vielä ole vahattu kertaakaan tehdaspakasta vetämisen jälkeen....mutta pesut ovat aina olleet vahapesuja. Käyttiksen kohtalo tää meillä
Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Saattaa mennä hiukan ohi aiheesta, mutta ehkäpä laajennetaan "kaikkien merkkien murheita" -osioksi.
- Vaimon duunin parkkihallin latauspaikat ovat päässeet verottajan ikeestä (oli hiukan erimielisyyksiä kun parkkihalli on maksullinen, mutta verottaja tulkitsee sähköpisteet kuitenkin verotettavaksi eduksi. Ratkennut tuo nyttemmin, enkä edes tiedä mikä oli lopputulema - pitääkin kysyä).
- Kotonakin latauksen voisi saada järjestymään, naapureilla tuskin mitään sitä vastaan että järjestelisi latauspaikan kämpän päätyyn ja parkkeeraisi siinä.
- Siispä hakulistalla ykkösautoksi Plug-In-Hybrid, bensakoneen kylkiäisenä ja aidolla automaatilla sekä ihan oikealla nelivedolla. Auto ei myöskään saisi olla kookas, kun nykyinenkin F34 on turhan mittava...
Tämäpä onkin aika haastava yhtälö! Erilaista teknisesti sinnepäin kilkotin ratkaisua löytyy - mutta sitten kun nuo kaikki osuu, on hintaa 60 kiloeuroa vähintään ja autossa kokoa penteleesti. Koska automaailman vakavasti otettavien tietäjien kollektiivinen viisaus asuu tällä palstalla, niin mikä auto (merkistä riippumatta) on pienin ulkomitoiltaan, jossa on bensakoneen kyljessä töpselihybridi, neliveto (ei sähkömoottorilla toinen akseli) ja momentinmuuntimella automaatti? Niijoo, peruutuskamera pitää olla ruksattavissa...
- Vaimon duunin parkkihallin latauspaikat ovat päässeet verottajan ikeestä (oli hiukan erimielisyyksiä kun parkkihalli on maksullinen, mutta verottaja tulkitsee sähköpisteet kuitenkin verotettavaksi eduksi. Ratkennut tuo nyttemmin, enkä edes tiedä mikä oli lopputulema - pitääkin kysyä).
- Kotonakin latauksen voisi saada järjestymään, naapureilla tuskin mitään sitä vastaan että järjestelisi latauspaikan kämpän päätyyn ja parkkeeraisi siinä.
- Siispä hakulistalla ykkösautoksi Plug-In-Hybrid, bensakoneen kylkiäisenä ja aidolla automaatilla sekä ihan oikealla nelivedolla. Auto ei myöskään saisi olla kookas, kun nykyinenkin F34 on turhan mittava...
Tämäpä onkin aika haastava yhtälö! Erilaista teknisesti sinnepäin kilkotin ratkaisua löytyy - mutta sitten kun nuo kaikki osuu, on hintaa 60 kiloeuroa vähintään ja autossa kokoa penteleesti. Koska automaailman vakavasti otettavien tietäjien kollektiivinen viisaus asuu tällä palstalla, niin mikä auto (merkistä riippumatta) on pienin ulkomitoiltaan, jossa on bensakoneen kyljessä töpselihybridi, neliveto (ei sähkömoottorilla toinen akseli) ja momentinmuuntimella automaatti? Niijoo, peruutuskamera pitää olla ruksattavissa...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
^Jos täyssähkö kelpaa niin Nikko tai Kyosho saattaisi tarjota pientä valikoimaa
Mutta oikeasti: antaa tulla vaan tuolla vaatimuslistalla kaikki isommatkin mallit tänne esille. Ei meinaan ihan heti tule yhtäkään mieleen. Äkkiseltään ajatus sanoisi, että en ylläty jos joku Mersun hybridimaasturi menee speksiin kokoa (ja hintaa) lukuunottamatta, mutta vähiin taitaa lista jäädä.
Mutta oikeasti: antaa tulla vaan tuolla vaatimuslistalla kaikki isommatkin mallit tänne esille. Ei meinaan ihan heti tule yhtäkään mieleen. Äkkiseltään ajatus sanoisi, että en ylläty jos joku Mersun hybridimaasturi menee speksiin kokoa (ja hintaa) lukuunottamatta, mutta vähiin taitaa lista jäädä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Meisseliltä on GLC 350e 4MATIC ja Bimmeriltä löytyy 530e xDrive ja Vogella taisi olla muutamakin malli jotka osuu. Ja onhan näitä tuloillaan, Land Roverilta Discovery ensivuonna yms. Mutta helkkarin kokoisia ja kalliita - kun tavoitteena on pienentää autoa. Jos suostuu keinonelivetoon, niin esim tää vois olla ihan hyvä https://www.nettiauto.com/mini/countryman/9912047 - onko kokemuksia? (Tiedän, se on 225xe Minin vaatteissa...)
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Lerpulta menee kyllä lavennettuna ketjun teemaan : minkä auton halauaisin seuraavaksi -dilemmana
OT: Omalta kohdalta meidän autot on tässä noin 5-6 vuodeksi. Katsotaan sitten jos pääsee eläkkeelle sitten miten jatketaan.
Luultavasti vain tylsää plugarisähköä tarjolla aurinkokennoilla ... tai sitten tekniikaltaan Toyotan Mirain -tyyppinen vetyauto
OT: Omalta kohdalta meidän autot on tässä noin 5-6 vuodeksi. Katsotaan sitten jos pääsee eläkkeelle sitten miten jatketaan.
Luultavasti vain tylsää plugarisähköä tarjolla aurinkokennoilla ... tai sitten tekniikaltaan Toyotan Mirain -tyyppinen vetyauto
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Joo, tuo Mersu taitaa tosiaan osua (onpa mersulla paskat webbisivut). Bemarissa ei ole momentinmuunninta (ei se tosin siinä häiritse, mutta ei sovi spekseihin), Volvoa en hoksannut ajatellakaan, mutta voi olla että moisia komboja löytyy.
...ja kun se tekninen seloste kuitenkin tulee seuraavana kysymyksenä, niin kyllä, Penarin hybrideissä on kyllä edelleen askina 8HP, mutta momentinmuunnin on korvattu sähkömoottorilla ja kytkimellä. Hieno toteutus kun poikkeaa vain vähän alkuperäisestä voimalinjasta ja sen ansiosta on teknisesti helppo integroida eri versioihin.
...ja kun se tekninen seloste kuitenkin tulee seuraavana kysymyksenä, niin kyllä, Penarin hybrideissä on kyllä edelleen askina 8HP, mutta momentinmuunnin on korvattu sähkömoottorilla ja kytkimellä. Hieno toteutus kun poikkeaa vain vähän alkuperäisestä voimalinjasta ja sen ansiosta on teknisesti helppo integroida eri versioihin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
^Ohhoh, onpas Friedrichshafenissa oltu taas innovatiisia!
^^Minulla on jo auto, jonka haluan - vaimo haluaa sähköä elämään...
^^Minulla on jo auto, jonka haluan - vaimo haluaa sähköä elämään...
Re: Muiden merkkien murheita.
-> Subaru Crosstrek Hybridlerppu kirjoitti: - Siispä hakulistalla ykkösautoksi Plug-In-Hybrid, bensakoneen kylkiäisenä ja aidolla automaatilla sekä ihan oikealla nelivedolla. Auto ei myöskään saisi olla kookas, kun nykyinenkin F34 on turhan mittava...
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
En ole minäkään hinta & kokosyistä jaksanut paljoa Volvon isommista ja/tai hybridimalleista kiinnostua. Eikä pikaisen googlettelun perusteella spkeseihin osuvia malleja ole. Uudemmat Twin Engine lataushybridit ovat vissiin kaikki mallia "etuveto bensalla/dieselillä ja takatyöntö sähköllä". XC60 tarjolla myös B4 ja B5 kevythybridinä, joka on tietysti diesel, kuten mallimerkintä vihjaa Esitellymateriaaleista en tähän hätään saanut kaivettua mitään epäoleellisuuksia, kuten takatyönnön toteutustapa näissä malleissa.Polforea kirjoitti: Volvoa en hoksannut ajatellakaan, mutta voi olla että moisia komboja löytyy.
Jottei ihan väärille poluille eksytä, niin aika jäätävää on ollut keskustelun seuraaminen Volvofoorumilla. "5. kompura 10 kuukauteen kesti 10 päivää...nyt ei ole oikea suunta", mutta tuo olikin uusi, parannettu malli V60 D6 hybrideissä nyt ainakin on ollut ongelmia kylmästöinnin kompuran kanssa. Kompressori hoitelee myös akuston jäähdytystä, joten vika ei ole mallia "kattellaan korjausta kevväämmällä".
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Kyllä siellä on kampanja käynnissä. Eivät vaan kauhean aktiivisesti huutele, kun itsekin foorumeita selaamalla päätin soitella merkkariin. Saadaan varmistettua onko paloriski olemassa tässä 8-vuotiaassa.Werneri kirjoitti:https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/roi ... le/7525244
BMW. Ei oo tainnu tulla Suomeen takuukorjausta kun näitä vieläkin palaa.
Re: Muiden merkkien murheita.
^Kampanjat on ollu tosiaan jo pitkään käynnissä, mutta koska autokanta on suuri, niin jaksotusta tulee väkisinkin. Maailman mittakaavassa osia vaihdellaan sen verran paljon, ettei osia vain yksinkertaisesti riitä kerralla kaikkiin.
En tiedä Volvon korjausmenetelmää mitä kompressorin hajoamisessa tehdään, mutta huuhdellahan se kylmäainejärjestelmä pitäisi vähintäänkin. Mitä vähän keskusteluja seurannut, niin ilmeisesti osaan on ainakin lyöty vaan uutta kompuraa kiinni, vaikka järjestelmässä on epäpuhtauksia.
Ongelma on kyllä aika merkillinen. Jotain kuvia katselin, että olis kompurasta käämilakat sulaneet... Onkohan niihin lyöty "parkkipaikka A/C-huollossa" sopimattomat öljyt sisään vai mitähän lie...insinörtti kirjoitti:Jottei ihan väärille poluille eksytä, niin aika jäätävää on ollut keskustelun seuraaminen Volvofoorumilla. "5. kompura 10 kuukauteen kesti 10 päivää...nyt ei ole oikea suunta", mutta tuo olikin uusi, parannettu malli V60 D6 hybrideissä nyt ainakin on ollut ongelmia kylmästöinnin kompuran kanssa. Kompressori hoitelee myös akuston jäähdytystä, joten vika ei ole mallia "kattellaan korjausta kevväämmällä".
En tiedä Volvon korjausmenetelmää mitä kompressorin hajoamisessa tehdään, mutta huuhdellahan se kylmäainejärjestelmä pitäisi vähintäänkin. Mitä vähän keskusteluja seurannut, niin ilmeisesti osaan on ainakin lyöty vaan uutta kompuraa kiinni, vaikka järjestelmässä on epäpuhtauksia.
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei se ihan niin hyvin mennytkään. Ääntelyn syyksi paljastuikin vetoakselin laakeri. Sen korjaamo vaihtoi lupaa kysymättä. Nythän ei sitten Erkkikään ota selvää, että vaihdettiinko se pyöränlaakeri turhan takia. Todennäköisesti vaihdettiin. Autolla on ajettu alle 100.000 km.Carlo Coppa kirjoitti:Naapuri vaihdatti Karlalla Volvoonsa iskarin ja pyöränlaakerin. Muuten meni hyvin, mutta laakeri vaihdettiin väärään pyörään.
You can´t buy happiness but you can buy horsepower.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Kuulemma rahis, ihmekkö.. ei päivääkää liian myöhää.
Edit. Eipä tää kuca aukea, noh oli puolison auton jarrupalat loppu, oli kulutuspintaa 1mm jäljellä palassa..
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Pistokehybridinelikkoihin palatakseni, mitenköhöän paljon tästä saisi muiden merkkien murheita itselleen?
https://www.dsautomobiles.fi/auto/ds-7- ... dis_dip_tf
EDIT: jaah - vaimo jo ehti toteamaan että Sitikasta ei makseta 55 tonnia ikinä. Spekulointi sikseen.
https://www.dsautomobiles.fi/auto/ds-7- ... dis_dip_tf
EDIT: jaah - vaimo jo ehti toteamaan että Sitikasta ei makseta 55 tonnia ikinä. Spekulointi sikseen.
Re: Muiden merkkien murheita.
Koska jäsen Lerppun vaatimusmäärittelyissä ei ollut mainittuna että autoa pitää saada Suomesta niin https://www.subaru.com/vehicles/crosstrek/hybrid.html on edelleen oikea vastaus.
Tarkkana RFI:n laadinnassa!
Tarkkana RFI:n laadinnassa!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
^Tämän merkin murhe näkyy alla
- Liitteet
-
- Close but no cigar.jpg
- (47.78 KiB) Tiedosto ladattu 4757 kertaa
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Subarua ei pidä ostaa Suomesta, koska täällä mallisto on rajattu ja ainakin yksi jälleenmyyjä välttelee niiden myymistä. Maahantuoja on kuitenkin todennut takuuasioiden hoituvan heidän kauttaan, vaikka auto olisi tuotu uutena muualta. Siispä hakemaan se sieltä mistä saa. Niin, ja hiljaisuushan ei tainnut olla kriteeri
Järkiautoilija
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Muiden merkkien murheita.
Kuulostaa muuten myös yhden A:lla alkavan automerkin strategialta täällä SuomessaIsola kirjoitti:Subarua ei pidä ostaa Suomesta, koska täällä mallisto on rajattu ja ainakin yksi jälleenmyyjä välttelee niiden myymistä.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Autobianchi? Abarth? Acura? Aston Martin? Ainakaan Alfa Romeota et varmaan tarkoita, koska heillä takuuasiat eivät ainakaan tämän foorumin kokemuksilla mene aivan yhtä sujuvasti.
Järkiautoilija
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Juuri tuon takia DS olisi asiallinen. Auton joiden hankintaa muut ihmettelevät ovat yleensä kivoja.lerppu kirjoitti: Sitikasta ei makseta 55 tonnia ikinä
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
VJ se vain osaa tiivistää asiat aina yhtä hyvin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Oikea asenne auttaa pitkälle.
Huulilasin 10/2019 väliraportointi Hyundai Konan käyttötestistä. Kun autoa kiikutettiin määräaikaishuoltoon, lehden edustajalla oli ilo ja kunnia ilmoittaa huoltotiskillä, ettei autossa ole tarvetta tehdä mitään ylimääräisiä korjauksia.
Huollon jälkeen ilo oli entistä korkeammalla, kun tähän asti täysin kuollut navigaattori/keskusnäyttö oli herännyt henkiin.
Mikä ei järkiautossa toimi, sitä ei tarvita!
Huulilasin 10/2019 väliraportointi Hyundai Konan käyttötestistä. Kun autoa kiikutettiin määräaikaishuoltoon, lehden edustajalla oli ilo ja kunnia ilmoittaa huoltotiskillä, ettei autossa ole tarvetta tehdä mitään ylimääräisiä korjauksia.
Huollon jälkeen ilo oli entistä korkeammalla, kun tähän asti täysin kuollut navigaattori/keskusnäyttö oli herännyt henkiin.
Mikä ei järkiautossa toimi, sitä ei tarvita!
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Miksiköhän ainoa lukemani autolehti on Mobilisti? Moottorin selailen, se kun tulee Autoliiton jäsenyyden pallopullana
Miksiköhän ainoa lukemani autolehti on Mobilisti? Moottorin selailen, se kun tulee Autoliiton jäsenyyden pallopullana
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Meillä on ollut DS7 hybrid shortlistillä jo kauan. Tällä viikolla tulleet tekniset tiedot 1200kg vetomassalla pudotti sen pois. Nykyisen auton 2200kg riittää juuri ja juuri mutta 2500kg tai enemmän ei olisi pahitteeksi.Vittorio Jano kirjoitti:Juuri tuon takia DS olisi asiallinen. Auton joiden hankintaa muut ihmettelevät ovat yleensä kivoja.lerppu kirjoitti: Sitikasta ei makseta 55 tonnia ikinä
Niin, ja aika helposti 55ke DS on liki 70ke auto kun siihen ruksii nitä varusteita mitä nykyisessäkin on. Ja osaa, kuten adaptiivisia valoja ei saa rahallakaan.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Muiden merkkien murheita.
sama meininkinipaka kirjoitti:^
Miksiköhän ainoa lukemani autolehti on Mobilisti? Moottorin selailen, se kun tulee Autoliiton jäsenyyden pallopullana
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Renapulttiin kaadettiin parissa kuukaudessa puolitoista tonnia plus melko paljon TLC:tä, kunnes kiteytyi ajatus ettei tätä enää leimaan saa. Puretaan pari osaa pois ja työnnetään paaliin.
Tilalle hankittiin kolmivuotias 48tkm ajettu Citroën C3 joka kymmenen kilometriä autokaupasta sytytti huoltovalon. No niin, tämän sitten unohdin tarkistaa. Huollossa todettiin että etuiskari vuotaa. MetroAuto Koskelon myyntipäällikön mukaan "kyllähän ne usein käytetyissä vähän tihkuu". Olin asiasta vähän eri mieltä, joten seuraavaksi vedottiin siihen että onhan se katsastettu. Ja kun tämä ei minua kovasti kiinnostanut, rikki mikä rikki, alettiin sopia korjauksesta. Ehdotin kompromissia jossa MetroAuto hankkii uudet iskarit ja minä vaihdan ne paikalleen, mutta heidän viimeinen tarjouksensa oli toimittaa YKSI varaosaiskunvaimennin "koska meneehän se sillä katsastuksesta läpi". Ei auttanut toisen merkkiliikkeen lausunto iskareiden vaihtamisesta pareittain tai kuluttaja-asiamiehen neuvotteluyrityskään. Pitäkööt tunkkinsa, minä vältän jatkossa kantamasta hiekkaa heidän marmorilattioillensa.
Seuraavaksi Ampera alkoi kuulostaa sirkkeliltä. Ilmeisesti toisesta sähkömoottorista hajosi laakeri. Eihän siinä mitään, vekotuksessa on vielä kahdeksan vuoden voimalinjatakuuta jäljellä, mutta pääkaupunkiseudulla on tasan yksi pätevöitynyt Ampera-mekatsu jolla on kuukauden jono. Ja autollahan ei saa ajaa ennen kuin se on korjattu.
Satuin ääneen ärisemään hommasta kaverille, joka ystävällisesti ehdotti että voisin lainata hänen ylimääräistä autoaan siksi aikaa kun Pallosalama ottaa lepiä. Aivan huippuhomma, kunnes viidentenä aamuna kello viisi auto kuoli tienposkeen ilman ennakkovaroitusta.
Siinä pimeässä ja vesisateessa autoa lähimmälle parkkipaikalle työntäessä arvuuttelin että missähän se piilokamera on, alkaa kohta käydä huumori vähiin.
Tilalle hankittiin kolmivuotias 48tkm ajettu Citroën C3 joka kymmenen kilometriä autokaupasta sytytti huoltovalon. No niin, tämän sitten unohdin tarkistaa. Huollossa todettiin että etuiskari vuotaa. MetroAuto Koskelon myyntipäällikön mukaan "kyllähän ne usein käytetyissä vähän tihkuu". Olin asiasta vähän eri mieltä, joten seuraavaksi vedottiin siihen että onhan se katsastettu. Ja kun tämä ei minua kovasti kiinnostanut, rikki mikä rikki, alettiin sopia korjauksesta. Ehdotin kompromissia jossa MetroAuto hankkii uudet iskarit ja minä vaihdan ne paikalleen, mutta heidän viimeinen tarjouksensa oli toimittaa YKSI varaosaiskunvaimennin "koska meneehän se sillä katsastuksesta läpi". Ei auttanut toisen merkkiliikkeen lausunto iskareiden vaihtamisesta pareittain tai kuluttaja-asiamiehen neuvotteluyrityskään. Pitäkööt tunkkinsa, minä vältän jatkossa kantamasta hiekkaa heidän marmorilattioillensa.
Seuraavaksi Ampera alkoi kuulostaa sirkkeliltä. Ilmeisesti toisesta sähkömoottorista hajosi laakeri. Eihän siinä mitään, vekotuksessa on vielä kahdeksan vuoden voimalinjatakuuta jäljellä, mutta pääkaupunkiseudulla on tasan yksi pätevöitynyt Ampera-mekatsu jolla on kuukauden jono. Ja autollahan ei saa ajaa ennen kuin se on korjattu.
Satuin ääneen ärisemään hommasta kaverille, joka ystävällisesti ehdotti että voisin lainata hänen ylimääräistä autoaan siksi aikaa kun Pallosalama ottaa lepiä. Aivan huippuhomma, kunnes viidentenä aamuna kello viisi auto kuoli tienposkeen ilman ennakkovaroitusta.
Siinä pimeässä ja vesisateessa autoa lähimmälle parkkipaikalle työntäessä arvuuttelin että missähän se piilokamera on, alkaa kohta käydä huumori vähiin.
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Ei muutakui Ameerika käyntiin ja baanalle!
Ei muutakui Ameerika käyntiin ja baanalle!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Näinhän se just pitäisi tehdä, Ameerika tai Siideri. Vaan kumpikin on edelleen rikki kun ei vaan ole aikaa korjata, ja kaikkien muidenkin vehkeiden porsiminen ei varsinaisesti auta asiaa.
Mutta kyllä minä vielä tästä nousen, rrrrkele!
Mutta kyllä minä vielä tästä nousen, rrrrkele!
- Epäkelpokeräilijä -
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Muiden merkkien murheita.
ˆOikea asenne.
Ei voi kun ihmetellä Metroauton myyntipäällikön asennetta. Luulisi että pytinki ei kaadu kahden uuden iskarin ostamiseen, mutta lienee joku periaatekysymys perseillä kaikissa "takuutilanteissa".
Omat muut merkit toimii ihmeen hyvin; Voorti ja Sooda palvelee nöyrästi. Onneksi on Alfa, jota saa rakennella
Ei voi kun ihmetellä Metroauton myyntipäällikön asennetta. Luulisi että pytinki ei kaadu kahden uuden iskarin ostamiseen, mutta lienee joku periaatekysymys perseillä kaikissa "takuutilanteissa".
Omat muut merkit toimii ihmeen hyvin; Voorti ja Sooda palvelee nöyrästi. Onneksi on Alfa, jota saa rakennella
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
^Samalla kun opin, että vetonivelet eivät ole voimansiirron osa, opin myös jotakin vaihtoautomyyjän palkkion muodostumisesta. Jokainen käytetyn auton takuukorjaus leikkaa myyjän provikkaa. Sillä, mistä ostat sen seuraavan auton viiden vuoden päästä, ei ole siihen vaikutusta. Tarinan opetus: Käytetty auto on syytä ostaa yksityiseltä.
Järkiautoilija
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Keltä löytyi cojones väittää että vetonivel ei ole voimansiirron osa?
Ymmärrän että hommassa saattaa katteet olla tiukat ja jokaisen pitää elantonsa hankkia, mutta voisikohan tuohon löytyä tapoja jotka eivät edellytä ihan noin elastista selkärankaa?
Mulla ei ole monestakaan käytettyjä autoja myyvästä liikkeestä kokemusta, mutta taannoinen jälkimarkkinointikokemus Länsiautosta oli ihan toista maata. Amperasta vaihdettiin muutama kuukausi kaupan jälkeen pimennyt peruutuskamera ilman mutinoita, samoin vaihdettiin pari takavaloa joihin oli ilmestynyt kosteutta ja maalattiin lokasuoja jossa oli ruostekupla. Ensimmäinen oma ajatukseni oli että tuollaiset pikkuharmit vähän niin kuin kuuluvat hintaan käytetyssä autossa, mutta päätin nyt kuitenkin kysyä myyjäliikkeen näkemystä. Asiasta ei tarvinnut edes sen kummemmin keskustella, viat vaan laitettiin kuntoon. Nyt jälkikäteen ymmärrän että se ei ollutkaan alan normaali käytäntö vaan erittäin hyvää palvelua.
Ymmärrän että hommassa saattaa katteet olla tiukat ja jokaisen pitää elantonsa hankkia, mutta voisikohan tuohon löytyä tapoja jotka eivät edellytä ihan noin elastista selkärankaa?
Mulla ei ole monestakaan käytettyjä autoja myyvästä liikkeestä kokemusta, mutta taannoinen jälkimarkkinointikokemus Länsiautosta oli ihan toista maata. Amperasta vaihdettiin muutama kuukausi kaupan jälkeen pimennyt peruutuskamera ilman mutinoita, samoin vaihdettiin pari takavaloa joihin oli ilmestynyt kosteutta ja maalattiin lokasuoja jossa oli ruostekupla. Ensimmäinen oma ajatukseni oli että tuollaiset pikkuharmit vähän niin kuin kuuluvat hintaan käytetyssä autossa, mutta päätin nyt kuitenkin kysyä myyjäliikkeen näkemystä. Asiasta ei tarvinnut edes sen kummemmin keskustella, viat vaan laitettiin kuntoon. Nyt jälkikäteen ymmärrän että se ei ollutkaan alan normaali käytäntö vaan erittäin hyvää palvelua.
- Epäkelpokeräilijä -
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Tietenkin samalta liikkeeltä, joka aikanaan tuli tunnetuksi asiakasrekisterinsä kirjauksesta "Asiakas on mulkku". Ja ei, kyse ei ollut minustaRasvis kirjoitti:Keltä löytyi cojones väittää että vetonivel ei ole voimansiirron osa?
Paljon riippuu tietenkin siitä, osallistuvatko maahantuoja ja edelleen tehdas jotenkin kustannuksiin. Käytettyjen autojen tavanomaisessa kulumisessa tilanne on luonnollisesti nihkeämpi kuin valmistusvirheissä, joiden korjaaminen voi olla liikkeelle jopa (marginaalisesti) kannattavaa.
Järkiautoilija
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^^ Pakko kompata Rasviksen kommenttia. Poika hankki vanhan bemun pienehköstä Jyväskyläläisestä autoliikkeestä. Oston jälkeen ilmenneistä muutamasta pienestä viasta oli yhteydessä liikkeeseen vaikkakin ajattelin näiden kuuluvan luontaisesti jo noinkin iäkkääseen autoon. Suhtautuivat asiaan positiivisesti ja viat saatiin kuntoon. Kyllä näitä vastuunsa tuntevia taikka palvelevia autoliikkeitäkin vielä löytyy.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Muiden merkkien murheita.
Tyytyväinen asiakas palaa takaisin kun autontarve yllättää. Tiukasti katettaan varjelevat eivät ymmärrä että menetetty asiakas on se kallein.JiiPee kirjoitti:palvelevia autoliikkeitäkin vielä löytyy.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Sehän tuossa on kummallista, samainen Metroauto (silloin vielä Tikkurilassa, mutta samat naamat paikalla) nimittäin vaihtoi meikäläiselle 8-vuotiaaseen, 140tkm ajettuun penariin moottorin hyvinkin vähillä mutinoilla.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Polforean tapauksessa ei tarvitse edes arvailla maksoiko moottorin vaihdon myyjäliike vai maahantuoja. Niinhän minullekin vaihtuivat xenon-umpiot uusiin ilman minkäänlaista ihmettelyä melkein 3 vuotta takuun päättymisen jälkeen.
Järkiautoilija
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Tai myyntitykillä ei ole aikomusta vanheta samassa firmassa montaa vuotta?nipaka kirjoitti:Tyytyväinen asiakas palaa takaisin kun autontarve yllättää. Tiukasti katettaan varjelevat eivät ymmärrä että menetetty asiakas on se kallein.
Minä kyllä viitsin pistää vähän paukkuja kertoakseni asiakaskokemuksen eteenpäin. Jos sillä saa kaupan tai kaksi torpedoitua niin olen tyytyväinen
- Epäkelpokeräilijä -
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Jaa niin, voi siinä maahantuojakin olla ollut mukana, kun auto merkkiliikkeestä tuli tosiaan silloin ostettua. Nyt kun muistelee ja miettii, niin saattaa muuten myös olla, että autoon kaupantekijäisiksi lyödy lisätakuun myöntäjäfirma on osallistunut kustannuksiin. Kuitenkin liikkeen toiminta oli asiakkaan näkökulmasta kaikin puolin kiitettävää, eikä minun tarvinnut miettiä tai kysellä, kuka/mikä instanssi homman maksaa - joku muu kuin minä ja sehän riitti. Auto oli viikon operoitavana ja minulla oli sen aikaa alla vuoden ikäinen Opel Astra firman vaihtoautorivistä. Harmi ettei aliupseerille ole saatu samaa kohtelua kuin ropellille, näin sitä jää eri asiakkaille eri fiilis.Isola kirjoitti:Polforean tapauksessa ei tarvitse edes arvailla maksoiko moottorin vaihdon myyjäliike vai maahantuoja.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Minäpä lisään taas yhden rivin THP-pösön vikakirjanpitoon.
Eilen töistä kotiin lähtiessä pukkasi kuukausittainen ilmoitus "engine fault, repair needed" näytölle.
Auto kulki muuten ok, mutta teki muutamia teräviä nykäisyjä ajaessa.
Satasta ajellessa sitten katosi kaikki veto yhtäkkiä. Sain auton nilkutettua ykkösellä huoltiksen pihaan.
Tyhjäkäynnillä kone kävi oikein nätisti, mutta kaasupolkimen painaminen ei vaikuttanut kierroksiin mitään.
Uudelleenkäynnistys ja kappas auto toimii normaalisti. Siitä sitten kotiin ja diagboxilla vikoodit ulos.
Sähköisestä kaasuläpästä löytyi palautusjouseen liittyvä vikakoodi sekä kaasuläpän ylikuumenemisen vikakoodi muistista.
Diagboxilla kun ajoi kaasuläpän testin muutamaan kertaan niin viidennellä yrityksellä sai pomppaamaan palautusjousen vikakoodin esiin uudelleen.
Uusi kaasuläppä lähti tilaukseen saman tien...ajellaan taas hetki Alfalla.
Eilen töistä kotiin lähtiessä pukkasi kuukausittainen ilmoitus "engine fault, repair needed" näytölle.
Auto kulki muuten ok, mutta teki muutamia teräviä nykäisyjä ajaessa.
Satasta ajellessa sitten katosi kaikki veto yhtäkkiä. Sain auton nilkutettua ykkösellä huoltiksen pihaan.
Tyhjäkäynnillä kone kävi oikein nätisti, mutta kaasupolkimen painaminen ei vaikuttanut kierroksiin mitään.
Uudelleenkäynnistys ja kappas auto toimii normaalisti. Siitä sitten kotiin ja diagboxilla vikoodit ulos.
Sähköisestä kaasuläpästä löytyi palautusjouseen liittyvä vikakoodi sekä kaasuläpän ylikuumenemisen vikakoodi muistista.
Diagboxilla kun ajoi kaasuläpän testin muutamaan kertaan niin viidennellä yrityksellä sai pomppaamaan palautusjousen vikakoodin esiin uudelleen.
Uusi kaasuläppä lähti tilaukseen saman tien...ajellaan taas hetki Alfalla.
Re: Muiden merkkien murheita.
Vikakoodien lukua ja mahdollista korjailua kaipailen, pääkaupunkiseutu tai siinä lähistöllä.
Onko tällä forumilla henkilöä joka voisi fiksailla myös bmw e90 lci autoa?
Onko tällä forumilla henkilöä joka voisi fiksailla myös bmw e90 lci autoa?
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Eilen vaihdettiin dieselbemariin vuotava egr-jäähdytin ja karstoittunut imusarja maahantuojan piikkiin. Jos tällä minimoitaisiin riskiä, että auto syttyisi palamaan. Sinänsä hyvä fiilis jäi, että hommat hoidettiin varsin nopeasti vaikka imusarja menikin tilaukseen (tuli seuraavaksi päiväksi) ja sijaisautoksi tuli alle tuhat kilsaa ajettu sähköbemari. Oma 5-sarjalainen kuitenkin 8-vuotias ja hieman alle 300tkm ajettu "paalivalmis".Raimo Miettinen kirjoitti:Kyllä siellä on kampanja käynnissä. Eivät vaan kauhean aktiivisesti huutele, kun itsekin foorumeita selaamalla päätin soitella merkkariin. Saadaan varmistettua onko paloriski olemassa tässä 8-vuotiaassa.Werneri kirjoitti:https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/roi ... le/7525244
BMW. Ei oo tainnu tulla Suomeen takuukorjausta kun näitä vieläkin palaa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
^Mulle tuli pikkuykköseenkin morjestuspyyntö. Lämppärin pöhnöttimen piuha vuorossa tässä. Muistaakseni sama meni edelliseen kolmossarjalaiseen...
Mitään fyysistä remppaa en lupaa tehdä, mutta eiköhän siitä koodit ainakin ulos saada.Billie kirjoitti:Onko tällä forumilla henkilöä joka voisi fiksailla myös bmw e90 lci autoa?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Muiden merkkien murheita.
Sinun topless ykkönen oli USA-mallia?Polforea kirjoitti: ^Mulle tuli pikkuykköseenkin morjestuspyyntö. Lämppärin pöhnöttimen piuha vuorossa tässä. Muistaakseni sama meni edelliseen kolmossarjalaiseen...
Vaikka USA-mallin BMW:t ovatkin lähes samanlaisia kuin Eurooppaan tarkoitetut lajitoverinsa niin pienen pieniä eroja voi tulla vastaan mitä kummallisimmissa paikoissa. Meilläkin E84:n Takata airbagin takaisinkutsun kanssa meni noin kolme vuotta koska ilmeisesti jokin bagin piuhan liitin on aavistuksen erillainen. Ja F22 sumuvalokytkin ohjaava body computer XYZ oli yhden pinnin verran erilainen vaikka johtosarja oli kuulemma sama ja niin edelleen.
Toivottavasti lämppärin piuhat ovat mallia Trans-Atlantic.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Juu, jenkkaversio tuo on.
Oli piuha sama tai ei, niin marmori hoitaa. Se on niiden homma, joten tehkööt pois
Oli piuha sama tai ei, niin marmori hoitaa. Se on niiden homma, joten tehkööt pois
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Muiden merkkien murheita.
Ducaton, vm.1998 ABS-yksikkö oli ottanut vettä sisäänsä ja hapettunut pilalle. Kyseessä on tämä osa (tai toi numerosarja on siinä pumppuyksikösä olevassa ohjainyksikössä) https://www.bosch-automotive-catalog.co ... 1273004275. Tuosta kun klikkaa "comparisons" niin tulee numerosarja 71712415 ja mainintana Alfa, Fiat, Lancia. Onko tietoa missä Alfan ym. malleissa olisi tuollaista ohjausyksikköä käytetty? Jos joltakulta löytyy tuollainen niin ostan pois.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Re: Muiden merkkien murheita.
Koodit luettu ja vika taitaa olla abs anturi. Kiitos Polforea, oli mukava tavata.Billie kirjoitti:Vikakoodien lukua ja mahdollista korjailua kaipailen, pääkaupunkiseutu tai siinä lähistöllä.
Pikkusen halavalla tämä meni, mutta korjataan seuraavalla kerralla.
Re: Muiden merkkien murheita.
Näkyy olevan eperin mukaan ducato 1994-2002 bensa ja diiseli vaihtoehdost.Sautio kirjoitti:Ducaton, vm.1998 ABS-yksikkö oli ottanut vettä sisäänsä ja hapettunut pilalle. Kyseessä on tämä osa (tai toi numerosarja on siinä pumppuyksikösä olevassa ohjainyksikössä) https://www.bosch-automotive-catalog.co ... 1273004275. Tuosta kun klikkaa "comparisons" niin tulee numerosarja 71712415 ja mainintana Alfa, Fiat, Lancia. Onko tietoa missä Alfan ym. malleissa olisi tuollaista ohjausyksikköä käytetty? Jos joltakulta löytyy tuollainen niin ostan pois.
Re: Muiden merkkien murheita.
Kiitos tiedosta, maa on niellyt kaikki tuonmalliset abs-yksiköt, se oli tuonikäisissä Ducatoissa, ym. kohtalaiset harvinainen varusteA Bart kirjoitti: Näkyy olevan eperin mukaan ducato 1994-2002 bensa ja diiseli vaihtoehdost.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
jos epätoivo iskee, voinee abs jarrut myös muuttaa tavallisiksi. Nätisti kun tekee eikä kerro konttorilla mitään. Kun eivät ole pakollinen varuste tuon ikäisissä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos samaa mallia on saanut ilman ABS:ää, niin kyllä sen muutoksen voi tehdä ihan konttorille kertoenkin, niin ei tarvitse jännittää jokaista leimausta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta