Tilasin osan saksasta.Billie kirjoitti: Koodit luettu ja vika taitaa olla abs anturi.
Kyllä hinnat ovat aivan eri tasoa mitä täällä marmorilla tai netissä.
Valvoja: Moderators
Tilasin osan saksasta.Billie kirjoitti: Koodit luettu ja vika taitaa olla abs anturi.
Tattis vastauksesta, sämpylle myös. Ei löytynyt mistään tuota vanhemman mallin ABS-yksikköä niin kävin hakemassa purkuautosta uudemman mallisen (02/2002->) jossa oli numerosarjan 4 viimeistä numeroa erilaiset, muuten osa on täysin identtinen ulkoisesti, liittimissä oli sama määrä pinnejä, samanväriset johdot tulivat samoille riviliittimen pinneille, jne. Tuntuu pelaavan hienosti, ja leimakin tuli sillä.mutt kirjoitti:Jos samaa mallia on saanut ilman ABS:ää, niin kyllä sen muutoksen voi tehdä ihan konttorille kertoenkin, niin ei tarvitse jännittää jokaista leimausta.
Aisämpy kirjoitti:Valvontakukkanen. ABSit saa poistaa ongelmitta, mutta tuosta kässärin valon toimimattomuudesta tulee korjauskehotus..
jyrkip kirjoitti:Appiukon 2011 corollaan pitäisi vaihtaa akku. Tarviikohan mitään erikoista, ikkunoiden tms. opetusta tai radion koodausta?
Onko muuten tietoa onko noiden uudempien Pösöjen Puretechit miten läheistä sukua tuolle THP:lle? 2.gen 508 kiinnostaisi, mutta pakko myöntää että tämän ketjun lukeminen on toiminut jossain määrin autokuumetta laskevana tekijänä.Vainio kirjoitti:^Saattaa tuolta taivaanrannasta pari pösöäkin löytyä![]()
Minun THP-pösön edelliselle sivulle postatut kaasuläppäongelmat oli näköjään peruja imuilman joukossa kulkevasta moottoriöljystä ja sen päätymisestä kaasuläppää liikuttelevan pikkuisen sähkömoottorin sisään. Pitkäaikainen moottoriöljyllä marinointi ei näemmä tee hyvää sähkömoottorille![]()
Kaasuläpän akselissa ei kovin kummoista tiivistystä ole joten eipä ihme jos noissa on ongelmia.
Näköjään THP:stä on sipannut myös öljypumpun säätösolenoidiVikavaloa tuo ei näytä sytyttelevän moisen solenoidin takia...
Lainaan palstalta asiasta jotain tietävää tahoa: "THP on toiseksi heikoin moottori ikinä, ainoastaan Puretech on huonompi."Vainio kirjoitti:^Puretech on eri moottori kuin tuo THP (=Prince) eli olisiko toivoa paremmasta?
Osa tuli jo päiviä sitten. Ja tietysti auto on lopettanut kiukuttelun. Turhaanko meni 40€.Billie kirjoitti:Tilasin osan saksasta..Billie kirjoitti: Koodit luettu ja vika taitaa olla abs anturi.
Kyllä kehitys kehittyy, nyt on siis moottorin täystuho korvaamassa P0016 vikoodinJarsan kirjoitti:Venyvä ketju on toki saatu vaihdettua öljykylpyiseen ja öljyä kestämättömään hihnaan, joka sitten murentuessaan tukkii öljysihdit.
Nii, eikös tuo Giulia ole ihan Autoksi laskettava laite. Ei ainakaan mun tarvis miettiä kumman ottaisi noista kahdesta jos ei olisi kuljetuskapasiteetille tarvetta.-TTY- kirjoitti:Tämähän rupeaisi ohjaamaan Giulian suuntaan, mikä kyllä olisikin mieluisampi vaihtoehto.
Sivusilmällä tosiaan aiheesta havainto, mutta että noinkin hauska kokonaisuus.Jarsan kirjoitti:Ei taideta päästä karstasta eroon ennen kuin laitetaan epäsuoraa ruiskutusta rinnalle.Tarkoitatko tulppahärdellillä sitä, kun noista EB-moottoreista tuppaa tulpan keskielektrodin eriste irtoamaan? Joka irrotessaan putoaa maaelektrodia vasten, estäen kipinän ja joissain tapauksissa katkaisee maaelektrodin, joka johtaakin sitten hyvin nopeaa läpihengittävään mäntään.
Vesiruisku välijäähdytystä varten?Jarsan kirjoitti:Ei taideta päästä karstasta eroon ennen kuin laitetaan epäsuoraa ruiskutusta rinnalle.![]()
toimisko ddt4all ? Ainakin joihinkin renuihin pääsee käsiksi, ei tosin maailman helppokäyttöisin ohjelma..Ossiv kirjoitti:Rellutti näytti tuskailevan kylmäkäynnistyksen osalta taas.
Toimi sen 5kk moitteetta.
Jakopää check, vvt pyörä check.
Ehkä sit vvt solenoidi ostoslistaan.
Millä tuosta saa vikakoodeja? En ohjelmaa siis tiedä.
Ja tosiaan käy ja kukkuu, vaivaa aina vaan kylmäkäynnistyksen aikaan
https://youtu.be/NYxuZgbQWz0
-04. Yritin bt obd lukijalla ja torquella mikä toiminut muissa autoissa mitä olen kokeillut, mutta tästä ei syystä x saanut mitään iloa irti.Isola kirjoitti:Ei kai siihen merkkikohtaista lukijaa tarvitse, vai onko auto vm 2001 vanhempi? OBD-softiahan on netti väärällään.
Minä olen jotenkin mieltänyt Skodan kuitenkin piirun verran Seatin yläpuolelle? Mutta onhan niillä jo halpismerkki, jolla on vankka perinne kehitysmaiden suosikkiautona. Se alkaa V:llä.Janne kirjoitti:Murhe kait se on tämäkin https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vw-k ... b84325760a
Meillä on vastaava kampes mallia -05 ja Torquella minä olen sitä ronkkinut. Eikö löydy yhteyttä ollenkaan vai eikö näytä mitään järkevää koodia?Ossiv kirjoitti:-04. Yritin bt obd lukijalla ja torquella mikä toiminut muissa autoissa mitä olen kokeillut, mutta tästä ei syystä x saanut mitään iloa irti.
Ei auta kun jatkaa etsimistä.
Ei saa yhteyttä torquen kautta tosiaan moottorinohjaimeen..Rasvis kirjoitti:Meillä on vastaava kampes mallia -05 ja Torquella minä olen sitä ronkkinut. Eikö löydy yhteyttä ollenkaan vai eikö näytä mitään järkevää koodia?Ossiv kirjoitti:-04. Yritin bt obd lukijalla ja torquella mikä toiminut muissa autoissa mitä olen kokeillut, mutta tästä ei syystä x saanut mitään iloa irti.
Ei auta kun jatkaa etsimistä.
Meilläkin kadotti tyhmäkäynnin mutta vikakoodia siitä ei tallennu. Ratkaisu oli laittaa lihoiksi koko laiteJos tarvitset jotain osia niin hetken aikaa niitä on vielä purkuautosta tarjolla.
Oli tuommonen ensiautona. Mahtava kampe. Pitäis koittaa varmaan joku yksilö kaivaa itselle jemmaan.lerppu kirjoitti:Pakkohan se on tämä kulunut kuva postata, SEATin urheilullisuuden nimissä. Perinteet velvoittaa.
Näissä kannattaa aina huomioida se, että katsastustilastot ei kerro muusta kuin, että auto oli kunnossa yhtenä päivänä. Se ei kerro kuinka paljon se BMW viettää aikaa huollossa, tai montako vaihdelaatikkoa vaihdettiin Volkkariin ja oliko jo aika vaihtaa moottori tänä vuonna?mutt kirjoitti:Saksalaisten katsastustilastot ja Fiat. Tällä kertaa jotain ihan muuta Tiposta.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kat ... -yllattaa/
Jep. Pariakin C5:ta ajaneena ja yhden omistaneena voi todeta, että Cfemma on käytännössä parempi kuin pelkkäunknown kirjoitti:Näissä kannattaa aina huomioida se, että katsastustilastot ei kerro muusta kuin, että auto oli kunnossa yhtenä päivänä. Se ei kerro kuinka paljon se BMW viettää aikaa huollossa, tai montako vaihdelaatikkoa vaihdettiin Volkkariin ja oliko jo aika vaihtaa moottori tänä vuonna?mutt kirjoitti:Saksalaisten katsastustilastot ja Fiat. Tällä kertaa jotain ihan muuta Tiposta.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kat ... -yllattaa/
Näissä ei myöskään huomioida sitä, että minkälaiset ihmiset ajaa tietyillä autoilla, jos Citroen vähän kolisee ja taulussa on "kastelukannun" kuva, niin tarkoittaako se, että kukat pitää kastella kotona joka viikko?
Saksalaiset hinausauto tilastot ei myöskään kerro koko totuutta, koska toisilla maahantuojilla on Saksassa oma hinauspalvelu, koska on huonoa markkinointia, että autot seisoo aamuisin/iltaisin tienposkessa (vrt Jaguarin tilanne aikoinaan)
Vaarin Porschea hoidetaan paremmin kuin miniän Puntoa.unknown kirjoitti:Saksalaiset hinausauto tilastot ei myöskään kerro koko totuuttamutt kirjoitti:Saksalaisten katsastustilastot ja Fiat. Tällä kertaa jotain ihan muuta Tiposta.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kat ... -yllattaa/