ar 155 katalysaattori

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
laraa
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Heinä 2003, 05:09
Paikkakunta: vantaa

ar 155 katalysaattori

Viesti Kirjoittaja laraa »

Kesää kaikille.
mistä vois kysellä ko:autoon kattia ku ois leima edessä ja päästöt on miten sattuu(taas).vai oisko vaan lambdaanturissa vika.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Minkälaisia päästöarvoja? Itsellä oli juuri reilu viikko takaperin sama vaiva samassa autossa. Lambda oli aivan sekaisin. Katti ei ollut ottanut siipeensä (ainakaan pahemmin), uudella lambda-anturilla saatiin normaalit arvot hetken lämmittelyn jälkeen.

Sen verran kerkesin silloin selvitellä, että Ruttutukusta (= Autovahinkokeskus) ainakin löytyy yksi vm. -95 155:n katti. En sitten koskaan kysellyt sen tarkemmin sopivuutta yms. kun ei ollutkaan tarvetta.

Autoni vanhoista kuiteista löytyi myös tieto Lambda-anturin vaihdosta joskus aiemmin, joten noita voi näköjään joutua uusimaan useamminkin.

Vikaa voi toki olla muuallakin (lämpötila-anturi jne.) ja näistä on ollut ainakin muutamaan otteeseen juttua, haku kertoo varmaan lisää. Itse käytin kärryni Auto Milanossa tohtoroitavana kun en viitsinyt umpimähkään ruveta osia vaihtelemaan.

laraa
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Heinä 2003, 05:09
Paikkakunta: vantaa

ar 155

Viesti Kirjoittaja laraa »

arvoja en muista.mutta ei likimainkaan oikein.kansi on just oikastu ja pako venttiilit vaihdettu ym ym..luultiin jo et päästöt ois menny ees lähelle oikein.lambdan vaihto on kuulemma kokeiltu.

Avatar
TeroV.
Viestit: 438
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: ar 155 katalysaattori

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

laraa kirjoitti:mistä vois kysellä ko:autoon kattia ku ois leima edessä ja päästöt on miten sattuu(taas).vai oisko vaan lambdaanturissa vika.
Lambda kannattaa kyllä ensin vaihtaa, mutta jos kattipöntössä on tosiaan vikaa, niin niitä löytyy autotarvikeliikkeiden kautta. Pari-kolme vuotta sitten originaalin kaltainen katti 155:een (8-venaiseen) maksoi 530e. Jos halvemmalla tahtoo päästä, niin sitten voi hitsailla tarvikekatin putkistoon. 155:een riittävän kokoinen tarvikekatti maksoi pari vuotta sitten 150e.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Mulla meni myös.. Saa nähdä onko nyt arvot kohillaan..
Mulla ainakin lambda arvo oli täydellinen mutta katti yritti puhdistaa siinä onnistumatta :) Ostin CsC Marmitten Kisakatin muukkoselta joka maksoi "vain" vähän vajaa neljäsataa toimituskuluineen. Kova homma oli hitsata ja sovittaa mutta hyvin toimii ja höpisee, saa nähdä ens viikolla mitä katsastusasemalla sanotaan :)

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

En muista miltä minulla näytti lambda-arvo päästömittauksessa, mutta käsittääkseni sen perusteella ei voinut vielä vikaa päätellä. Sillä vain kyselin noita päästöarvoja, että eihän se katti käsittääkseni mitenkään määrättömästi puhdista, joten jos ovat täysin pilvissä (niinkuin minulla oli), niin voisi olettaa että vika on jossain muualla. Sellaistakin on esitetty, että ehjä ruiskukone täyttäis päästönormit ilman kattiakin, jos kaikki muu on kunnossa. Ei nyt ihan taida pitää paikkaansa (ainakaan EU-päästönormien mukaan), mutta antaa ehkä jotain osviittaa. Kertokaa jos on oikeaa tietoa asiasta.

Avatar
J Grönlund
Viestit: 112
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi

Viesti Kirjoittaja J Grönlund »

Mulla ois täällä toimiva katti 155 16v -96:een jos vaan joku haluaa, sen saa täältä ilmaseksi jos vaan postikulut maksaa tai tulee hakemaan kun käy Ruotsinmaalla(Tukholmassa) !!

/Juha
AR GTV V6 TB,AR166 V6,AR 156 V6 SW,AR 155 V6 ,DUCATI 900 SSie ,Ferrari Testarossa

Avatar
Garrett
Viestit: 418
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

J Grönlund kirjoitti:Mulla ois täällä toimiva katti 155 16v -96:een jos vaan joku haluaa, sen saa täältä ilmaseksi jos vaan postikulut maksaa tai tulee hakemaan kun käy Ruotsinmaalla(Tukholmassa) !!

/Juha
Mulla olisi toimiva katti puretusta 8V:stä, mutta olen niin porvari, että haluan siitä 50 egee, ja en lähetä. Toimivuustakuu ja päästötkin voin mitata.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Vastaa Viestiin