156 V6 kytkin
Valvoja: Moderators
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
156 V6 kytkin
Kertokaapa, pitäisikö 156 V6:n kytkimen olla paljonkin 2-litraisen kytkintä jäykempi? Tätä 156 kytkinasiaa on tällä foorumilla puitu paljonkin, mutten silti oikein saanut siihen selvyyttä.
Kävin yhtä yksilöä koeajamassa, ja tuntui, että kytkimen käyttö kävisi ihan työstä. Vai mahtaisiko vain olla hajoamassa? Ainakin kokeilemani 2-litraisen kytkin oli aivan eri maailmasta.
Kävin yhtä yksilöä koeajamassa, ja tuntui, että kytkimen käyttö kävisi ihan työstä. Vai mahtaisiko vain olla hajoamassa? Ainakin kokeilemani 2-litraisen kytkin oli aivan eri maailmasta.
Jäykkä kytkin V6:ssa
Jäykkä on kytkytin minunkin 155 V6:ssa. En muista moista jäykkyyttä mistään aiemmasta merkistä (voorteja,volvoja ja muita alfoja). Toimii kuitenkin ihan hyvin eli lienee ns 'ominaisuus'.Ciancarlo kirjoitti:No mun V6:ni kytkin on aika jäykkä, selkästi "kovempi" kuin minkään muun ajamani ns. katuauton. Kytkin kuitenkin toimii aivan normaalisti.
Terv. CC
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Sama juttu täälläkin. Myös koeajamani toisen V6:n kytkin oli selvästi "normaalia" henkilöautoa jäykempi. Toimii tosiaan ihan normaalisti.Ciancarlo kirjoitti:No mun V6:ni kytkin on aika jäykkä, selkästi "kovempi" kuin minkään muun ajamani ns. katuauton. Kytkin kuitenkin toimii aivan normaalisti.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Harmi sinänsä, tuo kun oli oikeastaan ainoa epämieluisa ominaisuus koko autossa. Kytkimen jäykkyys tosin unohtui melko nopeasti V6:n murinaa kuunnellessa.
Ja kaipa tuohon muutenkin ajan mittaan tottuisi, eipä oman Puntonikaan kytkin mikään hunajaisen sulava ole (huomaa kun palaa "paremman" auton ratista Punton puikkoihin), eikä se silti pidemmän päälle menoa haittaa.
Pitänee silti kokeilla vielä pari muuta V6 yksilöä, jos tuossa vaikka kuitenkin olisi ollut normaalia jäykempi kytkin.
OT: Olivat muuten kaksi ensimmäistä Alfaa, mitä olen ikinä kokeillut, ja jättivät kyllä erinomaisen hyvän mielikuvan. Kabiinissa viihtyi, eikä mitään natinoita/kolinoita esiintynyt. Ajoasennostakin sai ainakin minulle sopivan helposti. Ainoastaan tuo V6:n kytkin jäi askarruttamaan... Ei silti taida olla epäilystäkään, etteikö seuraava autoni olisi 156...

Pitänee silti kokeilla vielä pari muuta V6 yksilöä, jos tuossa vaikka kuitenkin olisi ollut normaalia jäykempi kytkin.
OT: Olivat muuten kaksi ensimmäistä Alfaa, mitä olen ikinä kokeillut, ja jättivät kyllä erinomaisen hyvän mielikuvan. Kabiinissa viihtyi, eikä mitään natinoita/kolinoita esiintynyt. Ajoasennostakin sai ainakin minulle sopivan helposti. Ainoastaan tuo V6:n kytkin jäi askarruttamaan... Ei silti taida olla epäilystäkään, etteikö seuraava autoni olisi 156...

- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Niinpä taas..Pablo Honey kirjoitti:Kytkimen jäykkyys tosin unohtui melko nopeasti V6:n murinaa kuunnellessa.
Niinpä..![]()
OT: Olivat muuten kaksi ensimmäistä Alfaa, mitä olen ikinä kokeillut, ja jättivät kyllä erinomaisen hyvän mielikuvan. Kabiinissa viihtyi, eikä mitään natinoita/kolinoita esiintynyt. Ajoasennostakin sai ainakin minulle sopivan helposti. Ainoastaan tuo V6:n kytkin jäi askarruttamaan... Ei silti taida olla epäilystäkään, etteikö seuraava autoni olisi 156...



Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Tuttu tunne n. kuukauden takaa, nimittäin ekan Alfan koeajoPablo Honey kirjoitti:OT: Olivat muuten kaksi ensimmäistä Alfaa, mitä olen ikinä kokeillut, ja jättivät kyllä erinomaisen hyvän mielikuvan. Kabiinissa viihtyi, eikä mitään natinoita/kolinoita esiintynyt. Ajoasennostakin sai ainakin minulle sopivan helposti. Ainoastaan tuo V6:n kytkin jäi askarruttamaan... Ei silti taida olla epäilystäkään, etteikö seuraava autoni olisi 156...

Alfa Romeo - immagine di bellezza
Tätä topikkia kun lueskelin niin huomasin itse kuinka nopeasti sitä tottui jäykkään kytkimeen. Alussa siihen kiinnitti huomiota kun Temprasta vaihdoin mutta en ole viimeaikoina edes tajunnut enää kiinnittää siihen huomiota eikä se tunnu enää mitenkään poikkeavalta... päinvastoin jopa asiaankuuluvalta 

Re: 156 V6 kytkin
kannattaa kokeilla muutamia eri yksilöitä, osassa on ainakin kytkin paskana mikäli se on aivan ..tin jäykkä, kun testaat muutaman saat käsityksen millainen se pitää olla.Pablo Honey kirjoitti: Kävin yhtä yksilöä koeajamassa, ja tuntui, että kytkimen käyttö kävisi ihan työstä. Vai mahtaisiko vain olla hajoamassa? Ainakin kokeilemani 2-litraisen kytkin oli aivan eri maailmasta.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ne alkavat ottamaan korvaan vasta kun on ajellut vähän pidempäänPablo Honey kirjoitti:Kabiinissa viihtyi, eikä mitään natinoita/kolinoita esiintynyt.

- Epäkelpokeräilijä -
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Visconti kirjoitti:Aikanaan ensimmäisen Alfan kytkimen jäykkyyttä ihmetellessäni myyjä totesi vaan lakonisesti että Alfa on urheiluauto
Mun V6:ssa on mielestäni myös jäykempi kytkin kuin esim JTS '02:ssa, mutta irrottaa ja ottaa kiinni tasaisesti vaikkakin lyhyellä liikematkalla. Voihan siellä olla kulumaa tms mutta ei tuo ajoa haittaa ainakaan vielä.
OT: tuli mieleen moottoripyöräpuolelta vastaava sanonta:
Laverda. Vain miehille.
Laverdan isoissa pyörissa oli todella jäykkä kytkin ja muutama kaveri osti sellaisen sormienvahvistus värkin että jaksoi käyttää kytkintä

Visconti, toi sun avatar on kyllä paras mitä olen nähnyt täällä

Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è