Liikenteestä
Valvoja: Moderators
Re: Liikenteestä
Surullisia tapauksia nuo oman elämänsä "liikennepoliisit"...
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Liikenteestä
Ihan ne oli paikallisissa kilvissä olevia autoja jokainen. En tiedä muiden tarkkaa vauhtia mutta lienee ollut vain vähän yli 200 km/h. Vaan ei siellä baanalla juuri tilaa nykyisin ole. En itsekään saanut testattua oliko autossa rajoitettu huippunopeus kun gepsiin tallentui 9km/h rajoitinta alempi lukema.Pujazuba kirjoitti:Pohjolasta olevia vasemman kaistan minä minä ritareita?TeroPee kirjoitti:Tänään ajelin sellaisen reilut 400km baanaa ja toista sataa kilsaa muita teitä Saksassa. Liikenteessä tehdään kyllä juuri noin että vilkuilla varoitetaan hidastuvasta jonosta.lerppu kirjoitti: Takaa tulijoille viestimisestä: Sivistysvaltioissa motarilla kun liikenne ruuhkautuu, niin jonon viimeinen kytkee hätävilkut. Vuoro siirtyy kätevästi ja jonon pää ei ole kellekään ULLATUS! - lienee haastavaa juurruttaa kotimaiseen kulttuuriin, mutta paikallaan olisi kyllä.
Mutta sivistysvaltiossakin osataan roikkua tarpeettomasti vasemmalla kaistalla nopeampien edessä. Ei mulla hermot menneet mutta harmitti vähän kuitenkin. Kerrankin oli alla auto, josta ei ihan jokainen olisi päässyt ohi vaikka olisi ajanut ns. täysiä.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Liikenteestä
Omasta mielestä pimeitä peräkärryjä näkee ihan joka vuosi enempi mitä sellaisia missä valot palaisi. Tiedä sitten vaikuttaako tämä suositulla mökkipaikkakunnalla asuminen tuohon, mutta melkein ihme on nähdä kärry jossa toimii valot. Jos siellä jotain palaa, niin viimeistään risteykseen tullessa kun laitetaan vilkku päälle ja painetaan jarrua niin valoshow on useimmiten aika mielenkiintoinen. Parempi tietty edes joku valoilmiö mitä täysin pimeä kärry.
Tuohon olen kyllä kiinnittänyt huomiota, että kärryjä vedetään sitä sataa vähintään. Itse laskisin tuon ainakin osittain tämän automaattisen liikenteenvalvonnan aikaansaannokseksi. Kiinnittämätön lapio kärryn kyydissä on muuten kuulemma noin 250 e arvoinen. Itsekin kun toisinaan kaksipyöräisillä liikkuu niin en kyllä hirmu mielelläni minkään mökkikuorman perässä ajele. Ihan jo joku pikkulintukin olkapäässä jysähtää yllättävän lujaa, niin ei huvita koittaa ottaa mistään vanhasta ruohonleikkurista koppia vauhdissa.
Tuohon olen kyllä kiinnittänyt huomiota, että kärryjä vedetään sitä sataa vähintään. Itse laskisin tuon ainakin osittain tämän automaattisen liikenteenvalvonnan aikaansaannokseksi. Kiinnittämätön lapio kärryn kyydissä on muuten kuulemma noin 250 e arvoinen. Itsekin kun toisinaan kaksipyöräisillä liikkuu niin en kyllä hirmu mielelläni minkään mökkikuorman perässä ajele. Ihan jo joku pikkulintukin olkapäässä jysähtää yllättävän lujaa, niin ei huvita koittaa ottaa mistään vanhasta ruohonleikkurista koppia vauhdissa.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Oikeuttaako idioottipysäköintiin se ettei ole maalattuja ruutuja? Eivätkö ihmiset osaa arvioida autonsa mittoja jossei erikseen ole merkitty että tähän mahdut. Yleensä jätetään tilaa viereiseen 1-1,5m. Sopivasti ainakin sen verran että on tilaa riittävästi mutta ettei auto väliin mahdu. Tai tungetaan nelivetomalmikasa Alfan kuskin oven viereen jättäen tilaa 20 cm. Sattui avainketju olemaan vasenkätisellä vasemmalla puolella. 

Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Liikenteestä
Ei ne ruudutkaan auta. Itsellä on työpaikan pihassa yleinen kaksipuoleinen vinoparkki. On aika käsittämätöntä miten monin tavoin siihen voi parkkeerata.
Normisettiä:

Normisettiä:

Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Huolehtikaa että konepelti on lukossa. Työkeikalle mennessä vastaan tuli auto jonka konepelti aukesi vauhdissa. Joku voorti se oli.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Re: Liikenteestä
Ei noita ruutuja tässä kelissä aina näe.Gasket kirjoitti:Ei ne ruudutkaan auta. Itsellä on työpaikan pihassa yleinen kaksipuoleinen vinoparkki. On aika käsittämätöntä miten monin tavoin siihen voi parkkeerata.
Normisettiä:
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
- Car(s): 159 TBi SW
Ex: 156 2.0 TS - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
Been there, done that. 156:ssa jäi joskus pesun jäljiltä unohdettua huulille, seuraavana päivänä tuli motarilla päin näköä.nipaka kirjoitti:Huolehtikaa että konepelti on lukossa. Työkeikalle mennessä vastaan tuli auto jonka konepelti aukesi vauhdissa. Joku voorti se oli.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Melkoisella ”seuraa johtajaa”-automaatiolla meni aamulla Voortti edessä. Miten paljon muuta liikennettä seuraa kuski, joka ajaa edellä menevän persiissä kiinni ja suoralla tiellä täysin identtisessä tahdissa seuraa edellään menevää motarille kääntyvien kaistalle vain tehdäkseen sekunnin viivellä äkkikoukkauksen takaisin suoraan menevien kaistalle, kun ilmeisesti piuhat yhdisti viiveellä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Liikenteestä
Ei näe tässä kelissä, eikä kesällä, eikä päivällä, eikä muulloinkaan. Eikä niitä huomaa vaikka on sama auto samalla paikalla parkissa viikosta toiseen.Pujazuba kirjoitti:Ei noita ruutuja tässä kelissä aina näe.Gasket kirjoitti:Ei ne ruudutkaan auta. Itsellä on työpaikan pihassa yleinen kaksipuoleinen vinoparkki. On aika käsittämätöntä miten monin tavoin siihen voi parkkeerata.
Normisettiä:
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Liikenteestä
1-1,5m? Pääkaupunkiseudulla maksimi on noin 40cm. Tästä syystä vältän perhemobiilien viereen pysäköintiä kuin ruttoa..nipaka kirjoitti:Oikeuttaako idioottipysäköintiin se ettei ole maalattuja ruutuja? Eivätkö ihmiset osaa arvioida autonsa mittoja jossei erikseen ole merkitty että tähän mahdut. Yleensä jätetään tilaa viereiseen 1-1,5m. Sopivasti ainakin sen verran että on tilaa riittävästi mutta ettei auto väliin mahdu. Tai tungetaan nelivetomalmikasa Alfan kuskin oven viereen jättäen tilaa 20 cm. Sattui avainketju olemaan vasenkätisellä vasemmalla puolella.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Liikenteestä
Taskuparkista: Tuli kateltua suomen huonoin kuski - sarjan uusinta kautta ja mietittyä että onneksi ei ollut esim 156:sta niillä alla taskuparkki jaksossa. Sen verran pieneltä vaikutti tehtävässä ollut reikä että olisi ainakin itelle ollut aika tuskaa saada 156 siihen väliin sen kääntösäteellä.
+aika persiistä 156 peilitkin.
Kotikadulla itä Helsingissä ainakin mahtus selvästi enemmän autoja parkkiin jos olisi ruudut piirretty, ihme välejä porukka jättää. Ite en edes jaksa pienempiin yrittää 156 tai gtv kanssa. (gtv nyt sentään vähän kääntyy etupyörät ja peileistä näkee jotain taakkekin)

Kotikadulla itä Helsingissä ainakin mahtus selvästi enemmän autoja parkkiin jos olisi ruudut piirretty, ihme välejä porukka jättää. Ite en edes jaksa pienempiin yrittää 156 tai gtv kanssa. (gtv nyt sentään vähän kääntyy etupyörät ja peileistä näkee jotain taakkekin)
Suoraan vaan suoraa
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Kummia välejä voi syntyä vaikka kuski ei olisikaan ihan täysi lapanen, riittää että autot ympärillä vaihtuu. Toisaalta kun tuota oman kotikadun kadunvarsiparkkiakin katsoo, niin ehkä ne on kuitenkin kaikki niitä lapasiaGarmund kirjoitti:Kotikadulla itä Helsingissä ainakin mahtus selvästi enemmän autoja parkkiin jos olisi ruudut piirretty, ihme välejä porukka jättää.

Mutta ruuduilla saisi ainakin tasalaatuisempaa pysäköintiä, ehkä.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Aiheutin aamulla melkoisen valoshown. Turha kiukutella jos ei osaa tai uskalla.
Tiellä 140 pimeys ja tihkusade, hieman räntää keskellä (vanha lahdentie, moottoritien rinnalla). Edellä menee traktori. Sen perässä 5-6 autoa jonossa. Tulen jonon perään. Noin kilometri mennään, eikä kukaan tee ohitusta. Itse katsoin sopivat paikat ja ohitin autot yksi kerrallaan. Ja lähes jokainen aloitti valoshown kun tulin ohituksen jälkeen kaistalle.
Oliko kyseessä luultu vuoroperiaate että ensimmäinen ohittaa ensiksi? Jos ensimmäinen ei ohita, ei sitä tee kukaan muukaan. Vai jonkinäköinen loukkaantuminen siitä että joku tekee sen mitä ei itse uskalla?
Tai se illalla taksari joka ajoi 75 km/h(rajoitus 80). Oli pimeä ja märkä tie mutta tähtikirkas taivas. Aloin ohitukseen mutta huomasin vastaantulijan valot turhan lähellä. Keskeytin rauhalliisesti ohituksen ja palasin takaisin omalle kaistalle. Mitä tekee liikenteen "ammattilainen"? Laittaa takasumarin päälle. Outo reaktio kun en hänen etenemistään haitannut millään lailla.
Tiellä 140 pimeys ja tihkusade, hieman räntää keskellä (vanha lahdentie, moottoritien rinnalla). Edellä menee traktori. Sen perässä 5-6 autoa jonossa. Tulen jonon perään. Noin kilometri mennään, eikä kukaan tee ohitusta. Itse katsoin sopivat paikat ja ohitin autot yksi kerrallaan. Ja lähes jokainen aloitti valoshown kun tulin ohituksen jälkeen kaistalle.
Oliko kyseessä luultu vuoroperiaate että ensimmäinen ohittaa ensiksi? Jos ensimmäinen ei ohita, ei sitä tee kukaan muukaan. Vai jonkinäköinen loukkaantuminen siitä että joku tekee sen mitä ei itse uskalla?
Tai se illalla taksari joka ajoi 75 km/h(rajoitus 80). Oli pimeä ja märkä tie mutta tähtikirkas taivas. Aloin ohitukseen mutta huomasin vastaantulijan valot turhan lähellä. Keskeytin rauhalliisesti ohituksen ja palasin takaisin omalle kaistalle. Mitä tekee liikenteen "ammattilainen"? Laittaa takasumarin päälle. Outo reaktio kun en hänen etenemistään haitannut millään lailla.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
^Minä oon joskus generoinu vastaavan valoshown sillä erolla, että ryykäsin kättelyssä ohi vähän yli puolesta jonosta (taisi olla 8 autoa jonossa ja viidestä menin ohi tjsp), ilman että edempänä tapahtui mitään liikkeitä. Ei tarttenut kaahata, ei tarttenut repiä, sen kun rauhaksiin paino yli kilometrin suoralla kirkkaana kesäpäivänä vasenta kaistaa rauhassa etiäppäin - rajoitus 80, traktorin vauhti muistaakseni 40. Seuraavalla suoralla huomasivat edempänäkin että siitä rattorista voi ajaa ohi, kun näkyvyys piisaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Re: Liikenteestä
Yksi mahdollinen harmistuksen lähde jono-ohituksessa voi olla ns. "loskat naamalle" tilanne - kuvauksen pohjalta paha sanoa onko voinut tästä olla kyse? Oletan että ei.
Jono-ajelusta tuli tällainen kokemus parin viikon takaa, kun olin harvinaisesti takapenkkimatkustajana:

Kuvan mukaisella turvavälillä mentiin räntäsateessa 10+ kilometriä. GPS:stä tarkastettu matkavauhti meillä 84km/h 80km/h rajoitus-alueella - vakkarilla mentiin. Kun sitten lopulta meni ohi semi-hazardissa paikassa, niin suurempi kiire loppuikin melko pian kun saavuttiin 100km/h alueelle ja saatiin uudestaan kiinni ko. auto. Ei voi ymmärtää.
Toinen muuten vaan huomio tältä aamulta: Valistus on toiminut ja nyt ei enää saa taluttamallakaan kulkuvuoroa pyörän kanssa. Piti juosta autojen välistä - näkyvyydestä ei puutetta.
Jono-ajelusta tuli tällainen kokemus parin viikon takaa, kun olin harvinaisesti takapenkkimatkustajana:

Kuvan mukaisella turvavälillä mentiin räntäsateessa 10+ kilometriä. GPS:stä tarkastettu matkavauhti meillä 84km/h 80km/h rajoitus-alueella - vakkarilla mentiin. Kun sitten lopulta meni ohi semi-hazardissa paikassa, niin suurempi kiire loppuikin melko pian kun saavuttiin 100km/h alueelle ja saatiin uudestaan kiinni ko. auto. Ei voi ymmärtää.
Toinen muuten vaan huomio tältä aamulta: Valistus on toiminut ja nyt ei enää saa taluttamallakaan kulkuvuoroa pyörän kanssa. Piti juosta autojen välistä - näkyvyydestä ei puutetta.

Re: Liikenteestä
Missä päin maailmaa?Ruokoton kirjoitti: Valistus on toiminut ja nyt ei enää saa taluttamallakaan kulkuvuoroa pyörän kanssa. Piti juosta autojen välistä - näkyvyydestä ei puutetta.![]()
Teen väitteen että ainakin Suomen Turussa sekä pyöräilijät että kävelijät saavat pääsääntöisesti erittäin hyvin tilaa suojatien ylitykseen. Tietysti tuhansien autoilijoiden joukosta löytyy aina se yksi joka on idiootti mutta trendinä tilanne on parantunut huomattavasti jopa ihan sinä aikana kun olemme taas Suomessa asuneet.
Joo, pyöräilen ja kävelen päivittäin Wanhan Pääkaupungin keskustan liepeillä.
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Re: Liikenteestä
Oulussa ja yleensä täälläkin toimii kuten laki sanoo, nyt tuli vaan letka joista kukaan ei nähnyt asiakseen pysähtyä. Tuo valistus oli sarkastinen heitto aiheesta käytävän julkisen keskustelun suuntaan.FinPat kirjoitti:Missä päin maailmaa?Ruokoton kirjoitti: Valistus on toiminut ja nyt ei enää saa taluttamallakaan kulkuvuoroa pyörän kanssa. Piti juosta autojen välistä - näkyvyydestä ei puutetta.![]()
Teen väitteen että ainakin Suomen Turussa sekä pyöräilijät että kävelijät saavat pääsääntöisesti erittäin hyvin tilaa suojatien ylitykseen. Tietysti tuhansien autoilijoiden joukosta löytyy aina se yksi joka on idiootti mutta trendinä tilanne on parantunut huomattavasti jopa ihan sinä aikana kun olemme taas Suomessa asuneet.
Joo, pyöräilen ja kävelen päivittäin Wanhan Pääkaupungin keskustan liepeillä.
Koko kesäloman jälkeinen aika on mennyt ilman vaaratilanteita töihin ja takaisin joka päivä, joten ei tää nyt synkästi ole.
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Liikenteestä
Tampereella saa ainakin välillä liiankin hyvin vapaan menon suojatielle ku kakspyöräisellä tien ylitystä odottelee, tänäänkin oikein harmitti ku puoliperävaunu rekka pysähtyi vaan antaakseen mulle tilaa, ei olis tarvinnu, kyllä mulla siinä olis ollu aikaa odotella.
Giljotiinit on kyllä välillä aika pelottavia, siis ku kaks kaistaisella toinen antaa suojatien edessä tilaa ja joku hörhö painaa vierestä vaan ohi, noita ansoja on kyllä oppinut aika hyvin varomaan, mutta muut liikkujat, etenkin lapset ei välttämättä osaa tilannetta ennakoida.
Giljotiinit on kyllä välillä aika pelottavia, siis ku kaks kaistaisella toinen antaa suojatien edessä tilaa ja joku hörhö painaa vierestä vaan ohi, noita ansoja on kyllä oppinut aika hyvin varomaan, mutta muut liikkujat, etenkin lapset ei välttämättä osaa tilannetta ennakoida.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Liikenteestä
Joku heikosta hämäränäöstä kärsinyt (?) kihnutteli 50-80 km/h valtatiellä. Vähän oli mutkaa, vastaantulijoita tai muita olosuhteiden muutoksia niin vauhti hiljeni tuonne viiteenkymppiin. Valtatie kuitenkin valaistu ja silleen. Porukassa lähdettiin sitten ohittelemaan, kun tuli tyhjää suoraa. Ei tuollaisella arkuudella pitäisi llla tien päällä jos ei ole aivan pakko!
Re: Liikenteestä
Tänään joku taksipaku valtasi vasemman kaistan motarilla noin 10 kilometrin ajaksi (vähintään)... Ohitin lopulta oikealta. 
Joo, ei saisi tehdä niin mutta välillä kupla otsassa on vain liian iso, kun ohitus yhdestä ajoneuvosta kestää yli kilometrin matkan.

Joo, ei saisi tehdä niin mutta välillä kupla otsassa on vain liian iso, kun ohitus yhdestä ajoneuvosta kestää yli kilometrin matkan.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Olitko Lahdessa? Siellähän vasen kaista kulkee hitaammin.Jarsan kirjoitti:Tänään joku taksipaku valtasi vasemman kaistan motarilla noin 10 kilometrin ajaksi (vähintään)... Ohitin lopulta oikealta.
Joo, ei saisi tehdä niin mutta välillä kupla otsassa on vain liian iso, kun ohitus yhdestä ajoneuvosta kestää yli kilometrin matkan.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
^ja se uutinen oli?
Taksit ajaa AINA vasenta kaistaa. Poka päällä rajoitus +15 ja ilman rajoitus -15. Noitahan on Tuusulan moottoritie täynnä, ainakin lentokentän nurkille asti. Ja oikea kaista 60-70 satasen alueella, koska jo 3 km päästä mennään erkanemiskaistalle. Onneksi ei tarvi tuota enää päivittäin kontata.
Ylipäätään rekan ohitus vain 1 km matkalla on poikkeuksellisen nopea suoritus. Volkkarikuskit tarvitsevat yleensä 2 km, kun pitää ohituksen ajaksi kytkeä vakkari pois (sehän tunnetusti estää kiihdytyksen) -> hups, nopeus tippuu kahdeksaankymppiin.
Taksit ajaa AINA vasenta kaistaa. Poka päällä rajoitus +15 ja ilman rajoitus -15. Noitahan on Tuusulan moottoritie täynnä, ainakin lentokentän nurkille asti. Ja oikea kaista 60-70 satasen alueella, koska jo 3 km päästä mennään erkanemiskaistalle. Onneksi ei tarvi tuota enää päivittäin kontata.
Ylipäätään rekan ohitus vain 1 km matkalla on poikkeuksellisen nopea suoritus. Volkkarikuskit tarvitsevat yleensä 2 km, kun pitää ohituksen ajaksi kytkeä vakkari pois (sehän tunnetusti estää kiihdytyksen) -> hups, nopeus tippuu kahdeksaankymppiin.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
^joka p***eleen arkipäivä Tussubyvägenillä Mäkelänkadulta Kehä III:lle ja takaisin - allekirjoitan. Onnittelut irtautumisesta!
Re: Liikenteestä
Onhan se "kiva", että löytyy kohtalotovereita.
Mut ihan oikeesti - Ohituskaista...! 


- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Liikenteestä
Saahan niitä ohitella oikeaa kaistaa kunhan ei ihan heti palaa sinne vasemmalle kaistalle.Jarsan kirjoitti:Tänään joku taksipaku valtasi vasemman kaistan motarilla noin 10 kilometrin ajaksi (vähintään)... Ohitin lopulta oikealta.
Joo, ei saisi tehdä niin mutta välillä kupla otsassa on vain liian iso, kun ohitus yhdestä ajoneuvosta kestää yli kilometrin matkan.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Liikenteestä
Herrasmiesbemaristin mielestä oli hyvä ajatus tehdä hätäjarrutus liukkaalla tiellä päästääkseen kolmion takana odotteleva pyöräilijä suojatien yli. Se pyöräilijä ei siis ollut suojatielle väkisin tulossa. Bemarin takana ajanut teki kyllä melkoisen selväksi mielipiteensä. Itse olin jalkaisin liikkeellä.
Re: Liikenteestä
Tänään sai taas todistaa ja ihmetellä mielensä pahottajan ja oman elämänsä poliisin ajamista liikenteessä.
Motarilla vasemmalla kaistalla menee auto 97 km/h. Itse haluaisin ajaa hiukan lujempaa. Odottelen 2-3 sekunnin turvavälin päässä reilun kilometrin matkan. Tilaa hällä olisi mennä oikealle kaistalle. Eroa hällä ehkä kolmen auton mitan verran edellä oikealla ajavaan. Ei vissiin kuitenkaan halua, vaan ajaa samaa vauhtia. Vilkutan vilkulla vasemmalle, jos ymmärtäisi itse ohittaa tai päästää ohi. Ehkä ei ole huomannut takana muutaman auton jonoa odottamassa ohitusta. Mutta ei tapahdu mitään. Mennään jokunen sata metriä. Vilkutan uudelleen vasemmalle ja väläytän pitkiä kerran. Nyt tapahtuu reaktio, että kiihdyttää ja ajaa tarkalleen oikealla kaistalla ajavan vierelle ja hiljentää samaan vauhtiin oikealla kaistalla ajavan kanssa. Odottelen tovin, vilkku vasemmalle uudelleen ja vilautan toisen kerran pitkiä - ei tapahdu mitään. Noin 11 kilometrin matkan tämä sankari onnistuu ajamaan tuon toisen auton rinnalla ja blokkaaman vasemman kaistan. Koko tänä aikana vilkautan pitkiä yhteensä neljästi. Eli en mielestäni ainakaan osoittanut kauheaa agressiivisuutta. Turvavälinkin pidin järkevänä, enkä roikkunut aivan takapuskurissa.
Viimein tämä väistyy oikealle ja menen ohi. Saman tien kurvaa vasemmalle ja jumalaton valoshow päälle. Ajaa ehkä noin 1 cm päässä takanani. Yrittää kiilata oikalle kaistalle, kun haluan palata oikealle kaistalle ja on aivan hiuskarvan varassa, ettei osu ensin vasempaan takakulmaan ja sitten oikeaan, ja taas vasemaan, kun kurvaa äkkiä vasemmalle ja ajaa ohi. Sitten tietenkin kääntyy heti eteeni oikealle kaistalle ja läheltä piti, ettei kurvannut rampilta oikealle kaistalle yrittävän kylkeen.
Hällä onneksi oli kojelautakamera päällä. Toivottavasti laittaisi videonsa nähtäville kuinka muut törttöilee liikenteessä.
Siis ihan oikeasti - mitä hel****. Pitää vissiin oikeasti ostaa sellanen 360° kuvaava kamera autoon... Eniten ehkä ketuttaa se, etten ajanut oikealta ohi heti aluksi, kun olisi ollut mahdollista. Vähemmän siinä olisi liikennettä vaarannettu ja helposti.
Motarilla vasemmalla kaistalla menee auto 97 km/h. Itse haluaisin ajaa hiukan lujempaa. Odottelen 2-3 sekunnin turvavälin päässä reilun kilometrin matkan. Tilaa hällä olisi mennä oikealle kaistalle. Eroa hällä ehkä kolmen auton mitan verran edellä oikealla ajavaan. Ei vissiin kuitenkaan halua, vaan ajaa samaa vauhtia. Vilkutan vilkulla vasemmalle, jos ymmärtäisi itse ohittaa tai päästää ohi. Ehkä ei ole huomannut takana muutaman auton jonoa odottamassa ohitusta. Mutta ei tapahdu mitään. Mennään jokunen sata metriä. Vilkutan uudelleen vasemmalle ja väläytän pitkiä kerran. Nyt tapahtuu reaktio, että kiihdyttää ja ajaa tarkalleen oikealla kaistalla ajavan vierelle ja hiljentää samaan vauhtiin oikealla kaistalla ajavan kanssa. Odottelen tovin, vilkku vasemmalle uudelleen ja vilautan toisen kerran pitkiä - ei tapahdu mitään. Noin 11 kilometrin matkan tämä sankari onnistuu ajamaan tuon toisen auton rinnalla ja blokkaaman vasemman kaistan. Koko tänä aikana vilkautan pitkiä yhteensä neljästi. Eli en mielestäni ainakaan osoittanut kauheaa agressiivisuutta. Turvavälinkin pidin järkevänä, enkä roikkunut aivan takapuskurissa.
Viimein tämä väistyy oikealle ja menen ohi. Saman tien kurvaa vasemmalle ja jumalaton valoshow päälle. Ajaa ehkä noin 1 cm päässä takanani. Yrittää kiilata oikalle kaistalle, kun haluan palata oikealle kaistalle ja on aivan hiuskarvan varassa, ettei osu ensin vasempaan takakulmaan ja sitten oikeaan, ja taas vasemaan, kun kurvaa äkkiä vasemmalle ja ajaa ohi. Sitten tietenkin kääntyy heti eteeni oikealle kaistalle ja läheltä piti, ettei kurvannut rampilta oikealle kaistalle yrittävän kylkeen.
Hällä onneksi oli kojelautakamera päällä. Toivottavasti laittaisi videonsa nähtäville kuinka muut törttöilee liikenteessä.
Siis ihan oikeasti - mitä hel****. Pitää vissiin oikeasti ostaa sellanen 360° kuvaava kamera autoon... Eniten ehkä ketuttaa se, etten ajanut oikealta ohi heti aluksi, kun olisi ollut mahdollista. Vähemmän siinä olisi liikennettä vaarannettu ja helposti.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
^
Näitähän on joiden mielestä omaa nopeutta lujempaa ajaminen on murhan jälkeen vakavin rikos mitä voi tehdä. Ja se oikea nopeus tietenkin tarkastetaan omasta nopeusmittarista. Itse olisin jo ottanut yhteyttä 112.
Hundai edelläni ei ylinopeutta ajanut kun kiihdytys 0->80 km/h kesti yli kilometrin.
Näitähän on joiden mielestä omaa nopeutta lujempaa ajaminen on murhan jälkeen vakavin rikos mitä voi tehdä. Ja se oikea nopeus tietenkin tarkastetaan omasta nopeusmittarista. Itse olisin jo ottanut yhteyttä 112.
Hundai edelläni ei ylinopeutta ajanut kun kiihdytys 0->80 km/h kesti yli kilometrin.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Re: Liikenteestä
^Toivottavasti sillä pakukuskilla takanani oli myös kojelautakamera, niin saisi varmaan aika hyvän kokonaiskuvan tapahtuneesta. Jälkeenpäin aina mietityttää tuollaiset tilanteet kuinka lähellä siinä ollaan onnettomuutta. Jos olisin jarruttanut hänen ollessa takanani niin olisi kolahtanut ihan välittömästi, ei pienintä epäilystä siitä. Harvoin onneksi näkee noin radikaalia esimerkkiä rattiraivosta.
Mutta joo - Ajan toki aina suurinta sallittua ja vähän sen päälle ja kiihdytän rivakasti tavoitenopeuteen, eli ehkä olen sitten se "kaahari". Toisaalta 60 km/h ja pienemmissä nopeuksissa en aja ikinä ylinopeutta. Motarilla kyllä menee vähän yli sallitun oikeastaan aina.
Mutta joo - Ajan toki aina suurinta sallittua ja vähän sen päälle ja kiihdytän rivakasti tavoitenopeuteen, eli ehkä olen sitten se "kaahari". Toisaalta 60 km/h ja pienemmissä nopeuksissa en aja ikinä ylinopeutta. Motarilla kyllä menee vähän yli sallitun oikeastaan aina.

-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Sitten tuo olisi kuitenkin aloittanut ihan saman valoshown + liimautunut perseeseen/yrittänyt puolestaan koukkia oikealta ohi, kun tulit hänen tietään tukkimaan.Jarsan kirjoitti:Eniten ehkä ketuttaa se, etten ajanut oikealta ohi heti aluksi, kun olisi ollut mahdollista. Vähemmän siinä olisi liikennettä vaarannettu ja helposti.
Ja jos tuo olisi saanut päähänsä vaihtaa oikealle kaistalle, niin nopeuttakin olisi samalla löytynyt kymppi lisää... ja loppuviimeistelyyn vaihto takaisin vasemmalle & valoshow pystyyn.
Ihan normimeininkiä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Liikenteestä
Oot varmaan aivan oikeassa. Taitaa olla tekemätön paikka, jos samalle tielle sattuu. Pitäs vaan ajella kaukana takana ja lievää alinopeutta.
Muuten ehkä olisikin voinut ajella perässä, mutta aamun lähtö meni myöhäiseksi. Vaikka oma vikahan se tietty lopulta on, kun en lapsiperheellisenä osannut huomioida pojan aamukiukuttelua ja myöhästymistä aamurutiineista. Tiedän ja osaan kyllä laskea paljonko siinä ajallisesti voittaa, että ajaa 25 km matkan 5 km/h nopeammin kuin rajoitus sallii. Ei siis ns. paskaakaan, mutta silti...
Muuten ehkä olisikin voinut ajella perässä, mutta aamun lähtö meni myöhäiseksi. Vaikka oma vikahan se tietty lopulta on, kun en lapsiperheellisenä osannut huomioida pojan aamukiukuttelua ja myöhästymistä aamurutiineista. Tiedän ja osaan kyllä laskea paljonko siinä ajallisesti voittaa, että ajaa 25 km matkan 5 km/h nopeammin kuin rajoitus sallii. Ei siis ns. paskaakaan, mutta silti...
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Liikenteestä
Onneksi tuollaiset sankarit ovat todella harvinaisia. Olisi mielenkiintoista kuulla ne ajatukset mitä tuon päässä on pyörinyt, kun on selvästi oikeuttanut käytöksensä ja pitänyt sua maailman suurimpana mulkerona.
Re: Liikenteestä
Kuten sanottu onneksi ovat harvinaisia. Uskoisin että he eivät aidosti hahmota tilannetta johtuen yhdistelmästä heikko liikennesääntöjen tunteminen, huono ajotaito teknisesti, ja heikko ego. Tai sitten lääkitys ei ole kohdallaan.Raimo Miettinen kirjoitti:Onneksi tuollaiset sankarit ovat todella harvinaisia. Olisi mielenkiintoista kuulla ne ajatukset mitä tuon päässä on pyörinyt, kun on selvästi oikeuttanut käytöksensä ja pitänyt sua maailman suurimpana mulkerona.
Kuten se pyöräilijä joka viime viikolla ajoi päin punaisia jalkakäytävältä suojatielle ilman valoja pimeässä ja näytti minulle keskisormea kun tein äkkijarrutuksen etten ajanut hänen päälleen.
Anyway, ei keskimäärin liikenne kuitenkin sujuu melko hyvin.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Aamulla töihin ajaessa cruisasin motaria 67mph. Saavutin punaisen farmarin, taisi olla golffi. Vaihdoin vasemmalle kaistalle ja vähemmän yllättäen etäisyys alkoi pysymään samana, kun golffikin alkoi kiihtymään. Varovasti kaasupolkimella heruttelin omani (ja golfin) vauhdin n. 120km/h mittarinopeuteen, jonka jälkeen nostin kaasun. Golffi katosi horisonttiin, eikä sitä enää loppumatkalla näkynyt. Success!
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Liikenteestä
monesti motarilla ja maantiellä ajaessa miettinyt, kun edellä ajavan nopeus vaihtuu miten sattuu, etteikö tuossakaan 2010-luvun autossa ole vakionopeudensäädintä. 
Vai onko kaasun pumppauksella joku syvempi merkitys? tai no onhan se ihan kivaa, mutta sillon se pitää tehdä kunnolla.

Vai onko kaasun pumppauksella joku syvempi merkitys? tai no onhan se ihan kivaa, mutta sillon se pitää tehdä kunnolla.

- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
^Kaikkihan tietää, että cruisen käyttö lisää kulutusta 1l/100km. Ilmastointi toisen mokoman, joten ei niitä sovi käyttää...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Liikenteestä
Makuasioita, mutta itse minimoin vakkarin käytön vain kaasujalan lepuutukseenPolforea kirjoitti:^Kaikkihan tietää, että cruisen käyttö lisää kulutusta 1l/100km. Ilmastointi toisen mokoman, joten ei niitä sovi käyttää...
pitemmillä 200-400 km:n siivuilla. Anna pikkusormi autonomiselle autolle niin
se vie koko ajamisen fiiliksen...
Tuota kulutuseroa ei löydy helposti noin paljoa,
empiiristen kokeideni mukaan mm. Giulialla noin 0,3 litraa VT3!lla Sjoki-Tre-välillä
Itse pedaalia annostellen , tämä todettu viime kesänä reilun viiden keikan keskiarvona.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Liikenteestä
Noita yleisiä ”tietoja” on paljon. Monikohan tajuaa kuinka paljon nopeus helpolla seilaa ilman vakkaria. Huono verrata kulutuksia jos toisella ajokerralla keskinopeus on 72 ja toisella 83..
Eilen illalla tulin 4-tietä kohti etelää. Pohjoista kohti oli muuten aika lailla liikennettä Jyväskylän pohjoispuolella. Joku humoristi oli lähtenyt mopoautolla. Veti ehkä 3 km letkaa jostain Tikkakosken takaa kohti Konginkangasta
Sillä tahdilla mitä autoa tuli jkl:n suunnasta niin letka saattoi äkkiä olla reilusti pidempikin.
Eilen illalla tulin 4-tietä kohti etelää. Pohjoista kohti oli muuten aika lailla liikennettä Jyväskylän pohjoispuolella. Joku humoristi oli lähtenyt mopoautolla. Veti ehkä 3 km letkaa jostain Tikkakosken takaa kohti Konginkangasta

Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Itse jos olisin ollut tuon mopoauton lähistöllä takana olisin aika pian välkytellyt valoja/tööttäillyt jos ei kuskin taidot/järki/mielentila riitä väistämään bussipysäkille tai vastaavalle päästämään porukkaa ohi.Eilen illalla tulin 4-tietä kohti etelää. Pohjoista kohti oli muuten aika lailla liikennettä Jyväskylän pohjoispuolella. Joku humoristi oli lähtenyt mopoautolla. Veti ehkä 3 km letkaa jostain Tikkakosken takaa kohti KonginkangastaSillä tahdilla mitä autoa tuli jkl:n suunnasta niin letka saattoi äkkiä olla reilusti pidempikin.
Yleinen Suomalainen mentaliteettihan tuossa tilanteessa on että:
No, tällä tiellähän on laillista ajaa reilua alinopeutta, joten tietysti satojen ihmisten kuuluu hermostuksissaan madella kymmeniäkin kilometrejä jossa kollektiivisesti hukataan helposti kymmeniä tunteja aikaa, aiheutetaan lisävaaraa kun lisätään reilusti ohitteluja paljon liikennöidyllä tiellä, monet myöhästyy perillä odottavista tapaamisistaan jne.. Koska kaikki tuhannet Suomen lakien kehittäjät ja käytäntöönpanijathan ovat yli-ihmisiä..
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Yhdessä mopoauton vetämässä jonossa aikanaan kökkineenä. 25-tiellä mopoauto ekana, täysperäyhdistelmä takana, ei tilaa ohittaa ja yhdistelmän takana pitkä jono minä mukana. Lopulta yhdistelmä pääsi ohi alppitorven soidessa ja henkilöautot sitä mukaa perässä. Oman vuoroni osuessa kohdalle näkyy ratissa vanhempi ”herrasmies” keskisormi sivulasissa. Hänellän oli oikeus, tietenkään jonolle ei tarvi antaa tilaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Mikä ihmeen oma vuoro? Ohituksen tekee se joka katsoo siihen turvallisesti pystyvänsä.Alfissimo kirjoitti:Oman vuoroni osuessa kohdalle
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Ymmärrän, mitä haetaan takaa, jos tuohon nyt väkisin tarkennus halutaan.
En minäkään muutaman auton jonossa odota, että edellä menijät päättää/keksii/uskaltaa ohi mennä. Mainittu letka vaan oli pitkä ja nipussa, joten omilta sijoituksilta ei ollut järkeä lähteä höntsäämään ohi. Yhdistelmän päästyä ohi myös muu jono lähti sujuvasti ohi auto tai useampi kerrallaan, jollon se ”oma vuoro” tuli ihan luontevasti enempiä höntyilemättä.
En minäkään muutaman auton jonossa odota, että edellä menijät päättää/keksii/uskaltaa ohi mennä. Mainittu letka vaan oli pitkä ja nipussa, joten omilta sijoituksilta ei ollut järkeä lähteä höntsäämään ohi. Yhdistelmän päästyä ohi myös muu jono lähti sujuvasti ohi auto tai useampi kerrallaan, jollon se ”oma vuoro” tuli ihan luontevasti enempiä höntyilemättä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Otetaas oma ruutu. Lahdessa Hartwallin kohdalla motari on taas vapaa, joten ehkä se ohitiekin joskus valmistuu ja pääsee eroon tuosta ihmislapsen verenpaietta nostavasta VT12 peräreiästä välillä Lahti-Hollola. Missähän poliisit budjettia seuraavaksi keräävät, kun kamera-auton hotspot-työmaata ei enää ole.
Ohitien valmistuttua saakin jäädä jännittämään, mitä kaikkea pahaa ja liikkumista haittavaa tuohon vanhalle VT12 pätkälle tulee. Lahti-Hollola välillä ohitie ei täysin ratkaise liikkumista keskustaan tai pohjoispuolelle. Tai ratkaisee pohjoiseen, mutta kiertoa tulee paljon. Kaavailuissa olen lukenut lisärakentamisesta ja katumaisemmasta ympäristöstä. Tarkoittaa todennäköisesti ainakin valoristeysten lisääntymistä, osittain ehkä tuplakaistojen poistumista ja varmuudella nopeusrajoituksen laskua.
Ohitien valmistuttua saakin jäädä jännittämään, mitä kaikkea pahaa ja liikkumista haittavaa tuohon vanhalle VT12 pätkälle tulee. Lahti-Hollola välillä ohitie ei täysin ratkaise liikkumista keskustaan tai pohjoispuolelle. Tai ratkaisee pohjoiseen, mutta kiertoa tulee paljon. Kaavailuissa olen lukenut lisärakentamisesta ja katumaisemmasta ympäristöstä. Tarkoittaa todennäköisesti ainakin valoristeysten lisääntymistä, osittain ehkä tuplakaistojen poistumista ja varmuudella nopeusrajoituksen laskua.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Toivottavasti jättävät vasemman kaistan että lahtelaisetkin voivat tiellä kulkea.Alfissimo kirjoitti:osittain ehkä tuplakaistojen poistumista

Onkohan kärpäsenmäen mummo poistunut keskuudestamme kun ei ole näkynyt.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Myös Mafian mummona tunnettu. Ei ole vähään hetkeen juu heilutellu.
Sehän se ongelma tuossa onkin, että jos poistavat sen tyhjän oikean, niin ei enää pääse ohi mistään
Sehän se ongelma tuossa onkin, että jos poistavat sen tyhjän oikean, niin ei enää pääse ohi mistään

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Liikenteestä
Mikä vika on tietyömaan nopeusvalvonnassa? Tietysti sitä olisi järkevää tehdä silloin kun töitä tehdään ja siellä on ihmisiä tai koneita liikkeellä.Alfissimo kirjoitti:Otetaas oma ruutu. Lahdessa Hartwallin kohdalla motari on taas vapaa, joten ehkä se ohitiekin joskus valmistuu ja pääsee eroon tuosta ihmislapsen verenpaietta nostavasta VT12 peräreiästä välillä Lahti-Hollola. Missähän poliisit budjettia seuraavaksi keräävät, kun kamera-auton hotspot-työmaata ei enää ole.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Enhän minä sanonut, että se väärin on
. Ihan oikeassa paikassa ovat olleet, kun urpot painaa työmaalle satasta, vaikka työmaakyltit ja 60 kyltit ollut jo hyvissä ajoin. Silloin joutaakin kortti lähteä.
Oli vain pohdintaa, että minne lie paku seuraavaksi. Muutamat vakiopaikat sillä on, mutta tuo työmaa on ollu hyvin suosittu alusta asti.

Oli vain pohdintaa, että minne lie paku seuraavaksi. Muutamat vakiopaikat sillä on, mutta tuo työmaa on ollu hyvin suosittu alusta asti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Kolmosmotarilla Klaukkalan liittymätyömaalla en kertaakaan ole bongannut kamerapakua, mutta ovat siihen keskikaistaleelle pystyttäneet joulukuusen 

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Sumuisella moottoritiellä klo 08:30 KIA päivävaloilla ja perse pimeänä. Ei älynnyt korjata tilannetta minun ja perässäajavani huomautuksista huolimatta.
Autoissa pitäisi kieltää kaikenlaisen automaattitoiminnot vaihteistosta alkaen. Typerryttävät kuljettajan kun mitään ei tarvitse tehdä itse.
Autoissa pitäisi kieltää kaikenlaisen automaattitoiminnot vaihteistosta alkaen. Typerryttävät kuljettajan kun mitään ei tarvitse tehdä itse.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta