Sen verran vähäistä on ostokiinnotus GTV:tä kohtaan, että pitänee jatkaa tuunaamista niin mielenkiinto säilyy.
Kiinnostaisi kokemukset ja hinnat erilaisista kitkalukoista, mitä foorumilaisilla on käytössä. Lähinnä mitä löytyy busson perässä olevista vaihteistoista.
Keskustelua lukoista
Valvoja: Moderators
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Keskustelua lukoista
Alfaholismia vuodesta 2001
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Keskustelua lukoista
Tilasin muutama päivä sitten Muukkosen kautta Quaifen tasauspyörästön GTA:han, maksoi asennussarjoineen n. 1100 euroa, ei ole vielä tullut, joten mitään kokemuksia asennuksesta tai toiminnasta ei ole.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Keskustelua lukoista
Ej busso saati ketvonen, mut tos mun 159 2.4:ssa (etuveto) on Quaifen tasauspyörästön lukko. Oliko noin 350-450€ hinta sillä, Lontoosta tilasin.
Luvataan (muistaakseni) 1%:n kitkaerolla toimivuus. Käytännössäkin sutii kummallakin.
Laakerin shimmin askartelin ite. Kympin heitto oli alkuperäiseen. Laakereita en vaihtanu, ku toimitus olis menny pitkäks remppa ajankohtaan.
Quaifella lie ns. ikuinen takuu. Muka vetarit poksahtaa ennen lukkoa.
Törmäsin aikoinas myös (enmuistamerkkiä) nikareeseen, mikä mukamas 0% erolla osaa toimia.
Ajossa, sutimisen/sen poissaolon lisäks, mm. mutkassa kiihdytys tuntuu "imaisevan" auton tiehen.
Ennoo autourheilija, saati osaa ajaa autolla.
Muijakin totes tos meän työmatkan ala-/ylämäki/mutka-kombosta, et "se menee niinku viiuuh..."
Talviliukkaalla onneks sutimisen esto rajottaa keulan sivuliikettä. Eli ei heilahda naapurin autoa vasten, jos/kun urat/polanteet sen ilman sutiestoa sallisivat. Toki ehtii vähä heilahtaa.
Eli jottai saattaa huomata koslan käytöksestä.
Luvataan (muistaakseni) 1%:n kitkaerolla toimivuus. Käytännössäkin sutii kummallakin.
Laakerin shimmin askartelin ite. Kympin heitto oli alkuperäiseen. Laakereita en vaihtanu, ku toimitus olis menny pitkäks remppa ajankohtaan.
Quaifella lie ns. ikuinen takuu. Muka vetarit poksahtaa ennen lukkoa.
Törmäsin aikoinas myös (enmuistamerkkiä) nikareeseen, mikä mukamas 0% erolla osaa toimia.
Ajossa, sutimisen/sen poissaolon lisäks, mm. mutkassa kiihdytys tuntuu "imaisevan" auton tiehen.
Ennoo autourheilija, saati osaa ajaa autolla.
Muijakin totes tos meän työmatkan ala-/ylämäki/mutka-kombosta, et "se menee niinku viiuuh..."
Talviliukkaalla onneks sutimisen esto rajottaa keulan sivuliikettä. Eli ei heilahda naapurin autoa vasten, jos/kun urat/polanteet sen ilman sutiestoa sallisivat. Toki ehtii vähä heilahtaa.
Eli jottai saattaa huomata koslan käytöksestä.
Re: Keskustelua lukoista
Oisko ollu Wavetrac jollaista olen juuri asentamassa. Tämä toimivuus 0% Axle loadilla oli yksi syy valintaani. Alfoista ei vain tainnut kuin 4C löytyä mallistosta.jalittam kirjoitti: Törmäsin aikoinas myös (enmuistamerkkiä) nikareeseen, mikä mukamas 0% erolla osaa toimia.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Keskustelua lukoista
Taitaa etuvetoalfoissa yleisimpinä mekaanisina sutimisenhallitsijoina olla juurikin Alfan oma Q2 -torsen ja Quaifen ATB, joka on käytännössä myös torsen, joten kysytyistä levylukoista voi kokemus olla vähissä.
Torsen on loistava niin kauan kun pitoa on edes jonkin verran ja etuvetoisessa voi olla selvästi levylukkoa helpompi ja parempi ajaa, kun torsen vain jakaa voimaa eikä hillitse pyörintänopeuseroja. Kartioaktivoituva levylukko turjasee tasurin lukkoon heti kun kaasua murjaisee tarpeeksi, mikä ei kaarteessa ole välttämättä toivottu asia, etenkään kun niiden vetävien pyörien pitäisi myös kääntää. Toki kitkalevyillä, kartion kulmalla ja käytetyllä öljyllä voi myös rajoittaa lukkoefektiä, mutta päästäänkö silloin vetopidon osalta toivottuun lopputulokseen?
Keräilin joutessani lukkotyypeistä teknistä infoa tuonne: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3&t=36637
Torsen on loistava niin kauan kun pitoa on edes jonkin verran ja etuvetoisessa voi olla selvästi levylukkoa helpompi ja parempi ajaa, kun torsen vain jakaa voimaa eikä hillitse pyörintänopeuseroja. Kartioaktivoituva levylukko turjasee tasurin lukkoon heti kun kaasua murjaisee tarpeeksi, mikä ei kaarteessa ole välttämättä toivottu asia, etenkään kun niiden vetävien pyörien pitäisi myös kääntää. Toki kitkalevyillä, kartion kulmalla ja käytetyllä öljyllä voi myös rajoittaa lukkoefektiä, mutta päästäänkö silloin vetopidon osalta toivottuun lopputulokseen?
Keräilin joutessani lukkotyypeistä teknistä infoa tuonne: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3&t=36637
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.