Sekalainen koeajoketju
Valvoja: Moderators
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Sekalainen koeajoketju
Noista avolavoista ei oikein ole koskaan ymmärtänyt, miten niillä on tarkoitus arkea suorittaa. Mihin laittaa ostoskassit ja muut tavarat? Ensimmäinen kuoppa tai toisen värinen kansalainen vie lavalta kaiken heti? Sade kastelee ilman jotain lavapeitettä? jne yms.
Muuten varmaan omakotiasujalle tai vähän enemmän tilaa omistavalle mainio peli, ei tartte pelata peräkärryn kanssa.
Muuten varmaan omakotiasujalle tai vähän enemmän tilaa omistavalle mainio peli, ei tartte pelata peräkärryn kanssa.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Sekalainen koeajoketju
Ostoskassit menee penkkien taakse, lavalla kulkee kaikenlaista "epähygieenistä" tavaraa, kuten soraa, polttopuuta, sahoja, bensakanistereita ja sen sellaista. Säilytykseen lavat ei sovi. Peräkärri ei käy joka paikkaan.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Sekalainen koeajoketju
Täällä näyttäisi keskustelussa olevan jenkkitruckit. Tämä ei ole truck, mutta Dodge kuitenkin. Kuva on vuodelta 2006 tai 2007. Tällä ajelin aikoinaan vuoden päivät Emiraateissa. Hetken, vain pienen hetken, mietin sen tuomista silloin Suomeen. Sinne kuitenkin jäi. Mukava laitos ja yksi kestävimmistä autoista mitä mulla on ollut. Jos oikein muistan niin reippaat noin 20+ litraa per 100km (mun ajotyylillä). Eihän se siellä silloin haitannut, kun benziini kustansi 25-30 snt/litra. Kuvassa oleva Volvo oli vaimon. Se oli menneenä talvena myynnissä yhdessä kehä III:n varrella olevassa autoliikkeessä. Kävin katsomassa ja aika rujoon kuntoon se oli päästetty.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Re: Sekalainen koeajoketju
Avolavat toimivat Suomessa huonommin ilmastosta ja epäpätevästi laadistusta autoverotuksesta johtuen mutta varsinkin Texasissa varsin kätevä ranchilla.Xehpuk kirjoitti:Noista avolavoista ei oikein ole koskaan ymmärtänyt, miten niillä on tarkoitus arkea suorittaa. Mihin laittaa ostoskassit ja muut tavarat? Ensimmäinen kuoppa tai toisen värinen kansalainen vie lavalta kaiken heti? Sade kastelee ilman jotain lavapeitettä? jne yms.
Muuten varmaan omakotiasujalle tai vähän enemmän tilaa omistavalle mainio peli, ei tartte pelata peräkärryn kanssa.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Sekalainen koeajoketju
Metsätöissä nelivetoinen avolava on ihan ehdoton. Mutta tämä meidän verotus tuottaa erikoisuuksia, kuten sen, että joskus mennään perheen kanssa kahdella autolla samaan suuntaan, koska jos avolavassani olisi istumapaikat kuskin takanakin, nousisi vuosittaiset verot kaksinkertaisiksi (tyyliin 580€ => 1160€.)
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
- Paikkakunta: Turku
Re: Sekalainen koeajoketju
Soveltuvista kuljetettavista esineistä tuli samaisella reissulla kovin käytännöllinen esimerkki.mutt kirjoitti:Ostoskassit menee penkkien taakse, lavalla kulkee kaikenlaista "epähygieenistä" tavaraa, kuten soraa, polttopuuta, sahoja, bensakanistereita ja sen sellaista. Säilytykseen lavat ei sovi. Peräkärri ei käy joka paikkaan.
Austinin respassa edellä oli toinen truckkiherrasmies. Hänelle tarjottiin myös 24/7 valettia. Vastaus oli kieltävä, koska hän ei kuulemma luovuta autonsa eikä kotinsa avaimia kenellekään.
"I trust nobody. Never." Vielä sangen uskottavasti painotettuna

No, lyhyen neuvottelun jälkeen resparouva sanoi kadunvarsiparkin olevan seuraava vaihtoehto.
Kadun varteen truckki parkkiin siis. Kaksi reissua piti kaverin autolleen tehdä, että sai autoon asennetun laillisen asearsenaalin kannettua kokonaisuudessaan huoneeseensa talteen

Jos ois tarttenu paikka yöllä evakuoida, ois multa kyllä jäänyt koputtamatta kyseisen herrasmiehen ovi. Jotkut eivät vain käytä varmistinta ollenkaan.

No, ehkä hän oli Oklahomasta, sillä yleensä Teksasissa törmää vain ystävällisiin ihmisiin.
Cotzy
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Sekalainen koeajoketju
^ onhan tuo varsin erilainen kulttuuri. Kaiken päälle luottavat harvoina maailmassa imperiaaliseen mittajärjestelmään vuonna 2019. Silti, pitäisi kyllä edes kerran käydä!
Re: Sekalainen koeajoketju
Viisi vuotta Texasissa asuneena vahvistan ihmisten ystävällisyyden mutta Oklahoma trucker oli amatööri. Jos haluaa itse parkeerata autonsa Valetiin niin se onnistuu aina kun keskustelee Valet poikien kanssa ja muistaa livauttaa $20 paperin palasen käteen.Cotzy kirjoitti: Austinin respassa edellä oli toinen truckkiherrasmies. Hänelle tarjottiin myös 24/7 valettia. Vastaus oli kieltävä, koska hän ei kuulemma luovuta autonsa eikä kotinsa avaimia kenellekään.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^Kolme vuotta Texasissa asuneena vahvistan yllä olevan, mutta korvaan sanan ”amatööri” sanalla ”lepakonpaskanhullu”...
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Sekalainen koeajoketju
Juuri eilen tuli pälyiltyä L200 Mitsun koeajorapsaa: https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/uus ... lava-auto/
Toki esim Hiluxia saa Truckmasterssina. Tuolloin haittana rajoitin ja korttivaatimus. Moiseen saa sentään kovakattoisen lavakatteenkin
Eihän tuossa ole mitään tolkkua takapenkin hinnassa. Sitten puhutaan että autoilua pitäisi vähentää, mutta kun monikäyttöisemmät autot ei vaan istu verottajalle.Siinä missä automaattivaihteinen Instyle-varustetason viisipaikkainen DoubleCab maksaa 63 551 euroa, maksaa se kaksipaikkaisena 45 990 euroa.
Verokohtelu tarkoittaa sitä, että hyötyauto L200:n myynti nojaa vahvasti kaksipaikkaisiin malleihin.
Toki esim Hiluxia saa Truckmasterssina. Tuolloin haittana rajoitin ja korttivaatimus. Moiseen saa sentään kovakattoisen lavakatteenkin

Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
Re: Sekalainen koeajoketju
Virkahenkilöiden vallankaappaus (Kuitunen & Sandell) yhdistettynä idealismiin ja inkompetenssiin niin saamme aikaan Suomen autoverotuksen.Gasket kirjoitti:Juuri eilen tuli pälyiltyä L200 Mitsun koeajorapsaa: https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/uus ... lava-auto/
Eihän tuossa ole mitään tolkkua takapenkin hinnassa. Sitten puhutaan että autoilua pitäisi vähentää, mutta kun monikäyttöisemmät autot ei vaan istu verottajalle.Siinä missä automaattivaihteinen Instyle-varustetason viisipaikkainen DoubleCab maksaa 63 551 euroa, maksaa se kaksipaikkaisena 45 990 euroa.
Verokohtelu tarkoittaa sitä, että hyötyauto L200:n myynti nojaa vahvasti kaksipaikkaisiin malleihin.
Toki esim Hiluxia saa Truckmasterssina. Tuolloin haittana rajoitin ja korttivaatimus. Moiseen saa sentään kovakattoisen lavakatteenkin
Re: Sekalainen koeajoketju
Hyvinhän järjestelmä toimii, kun ympäristöystävällisellä Ford F-350:lla autovero on nolla euroa ja saastepommi Priuksella reilut 2keur.
VMP
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 07 Kesä 2004, 01:32
- Car(s): 2019 C 43 AMG & 2015 Dodge Durango
- Paikkakunta: Des Moines
Re: Sekalainen koeajoketju
Meillä lukee Durangon vakuutuskortissa Dodge Trucks DurangoJiiPee kirjoitti:Täällä näyttäisi keskustelussa olevan jenkkitruckit. Tämä ei ole truck, mutta Dodge kuitenkin. Kuva on vuodelta 2006 tai 2007. Tällä ajelin aikoinaan vuoden päivät Emiraateissa. Hetken, vain pienen hetken, mietin sen tuomista silloin Suomeen. Sinne kuitenkin jäi. Mukava laitos ja yksi kestävimmistä autoista mitä mulla on ollut. Jos oikein muistan niin reippaat noin 20+ litraa per 100km (mun ajotyylillä). Eihän se siellä silloin haitannut, kun benziini kustansi 25-30 snt/litra. Kuvassa oleva Volvo oli vaimon. Se oli menneenä talvena myynnissä yhdessä kehä III:n varrella olevassa autoliikkeessä. Kävin katsomassa ja aika rujoon kuntoon se oli päästetty.

Re: Sekalainen koeajoketju
Kaikki on "Grain Fed" Iowassa. Jopa truckit.Juza kirjoitti:Seka-ajossa vie E85:sta 14-15L satasella.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^priceless! 

- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Sekalainen koeajoketju
Mä olen aina tykännyt Durangosta. Se oli helppo ajella maantiellä kuin dyyneilläkin. Nettiautossa on ollut joitakin myytävänä aina silloin tällöin. Mieli tekee, mutta järki sanoo vastaan ... .Juza kirjoitti: Dodge Trucks DurangoTosi paljon ollaan tykätty perheautona myös tuosta uudemmasta mallista.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 07 Kesä 2004, 01:32
- Car(s): 2019 C 43 AMG & 2015 Dodge Durango
- Paikkakunta: Des Moines
Re: Sekalainen koeajoketju
Corn fed Iowa boys, sekä kuski että autoFinPat kirjoitti:Kaikki on "Grain Fed" Iowassa. Jopa truckit.Juza kirjoitti:Seka-ajossa vie E85:sta 14-15L satasella.

- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Sekalainen koeajoketju
^Oi! Toi uusinkorinen Durango on kyl hienon näköinen auto ja muutenkin Dodge ollut omaan mieleen. Ei vaan ole sopivaa mallia oikein ollut ja toki nykyään enää myydä Euroopassa... Toki pari Chrysleriä ollut mut ei se kyl sama oo kun Dodge! 

- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sekalainen koeajoketju
^ ameriikan rotkesta yms. tulee 70- luvulla villin nuoruuden viettäneille
RoknRoll a la Hurriganes ja Sleepy Sleepers ... väljiä , savuttavia sohva-autoja ja
tiukkoja mimmei ....Juvan kaarihalli ruled
Ot:n jatko: em. Rock- Jenkkiautot- p-ralli- Juvan kaarihallista
kiinnostuneille : . https://www.bazarkustannus.fi/kirja/juva-rock-city/
RoknRoll a la Hurriganes ja Sleepy Sleepers ... väljiä , savuttavia sohva-autoja ja
tiukkoja mimmei ....Juvan kaarihalli ruled

Ot:n jatko: em. Rock- Jenkkiautot- p-ralli- Juvan kaarihallista
kiinnostuneille : . https://www.bazarkustannus.fi/kirja/juva-rock-city/


Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Sekalainen koeajoketju
Opel Grandland X, kuusivaihteinen manuaali, kolmisylinterinen bensakone. Tällainen vuokra-auto tuli koeajettua viime viikolla välillä Gibraltar - Fuengirola.
Heti liikkeellelähdön jälkeen huomiota kiinnittivät äkäiset ja jotenkin tunnottomat jarrut. Sinänsä auto oli helposti lähestyttävä vaihteiden, hallintalaitteiden ym. puolesta. Ajo-ominaisuuksien suhteen mikään ei kiinnittänyt huomiota suuntaan tai toiseen. Espanjalaisella moottoritiellä oli 120 km/h rajoitusalueella melkoista curva grandea ja mäkiä, joissa piti nieleskellä että korvat pysyivät auki, mutta niistäkin selvittiin.
Kolmepyttyisen koneen ääni kuului selvästi kierroksilla, mutta sen teho riitti yllättävän hyvin liikuttamaan kookasta autoa neljän aikuisen kuormalla.
Heti liikkeellelähdön jälkeen huomiota kiinnittivät äkäiset ja jotenkin tunnottomat jarrut. Sinänsä auto oli helposti lähestyttävä vaihteiden, hallintalaitteiden ym. puolesta. Ajo-ominaisuuksien suhteen mikään ei kiinnittänyt huomiota suuntaan tai toiseen. Espanjalaisella moottoritiellä oli 120 km/h rajoitusalueella melkoista curva grandea ja mäkiä, joissa piti nieleskellä että korvat pysyivät auki, mutta niistäkin selvittiin.
Kolmepyttyisen koneen ääni kuului selvästi kierroksilla, mutta sen teho riitti yllättävän hyvin liikuttamaan kookasta autoa neljän aikuisen kuormalla.
You can´t buy happiness but you can buy horsepower.
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
- Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider - Paikkakunta: Helsinki
Re: Sekalainen koeajoketju
Itselle sattui nyt pari kertaa Suomessa joulunpyhinä ajoon Grandland X. 8v automaatti. Kone oli yllättävän pirteä ja automaatti toimi nätisti. Ajoasennon sai säädettyä muuten hyväksi, mutta rattia ei omaan makuun saanut tuotua tarpeeksi lähelle.Carlo Coppa kirjoitti:Opel Grandland X, kuusivaihteinen manuaali, kolmisylinterinen bensakone. Tällainen vuokra-auto tuli koeajettua viime viikolla välillä Gibraltar - Fuengirola.
Heti liikkeellelähdön jälkeen huomiota kiinnittivät äkäiset ja jotenkin tunnottomat jarrut. Sinänsä auto oli helposti lähestyttävä vaihteiden, hallintalaitteiden ym. puolesta. Ajo-ominaisuuksien suhteen mikään ei kiinnittänyt huomiota suuntaan tai toiseen. Espanjalaisella moottoritiellä oli 120 km/h rajoitusalueella melkoista curva grandea ja mäkiä, joissa piti nieleskellä että korvat pysyivät auki, mutta niistäkin selvittiin.
Kolmepyttyisen koneen ääni kuului selvästi kierroksilla, mutta sen teho riitti yllättävän hyvin liikuttamaan kookasta autoa neljän aikuisen kuormalla.
Auto pysähtyi talvikelillä hyvin, mutta etupää oli todella tunnoton. Ei oikein saanut ratin ja alustan läpi tuntumaa missä menee pidon raja kääntämisen tai kiihdyttämisen suhteen. Alusta myös omaan makuun turhan pintakova, mutta se on aika yleistä noissa citymaastureissa. Kaiken kaikkiaan autosta jäi positiivinen kuva, vaikka talvikelillä ei mielellään mitään yllättävää väistöliikettä lähtisi tekemään.
Re: Sekalainen koeajoketju
Auto: Peugeot 508 SW GT 2.2 HDi vm. 2014, ~165 tkm mittarissa. Koeajon kesto noin 45 min sisältäen vähän Turun ohitustietä, moottoritietä sekä pienempää mutkaisempaa tietä ja lisäksi pikkupätkä taajamaa.
Hyvät puolet:
+ Onnistunut muotoilu sekä ulkoisesti että kabiinin puolella.
+ Hyvä laatuvaikutelma. Tuntuu premiumilta, kuten tietysti pitäisikin, onhan auton hankintahinta uutena ollut noin 50 k€.
+ Varusteita on auton tämänhetkiseen arvoon nähden vähintäänkin riittävästi. Muutamana esimerkkinä esim. todella suuri lasikatto, sähkötoiminen takaluukku, ajovaloautomatiikka kääntyvillä valoilla ja automaattisilla pitkillä, tehdasasenteinen ajastettava polttoainekäyttöinen lämmitin, HUD-näyttö, navi, avaimeton sisäänkäynti yms.
+ Selkeähkö mittaristo ja muut hallintalaitteet, kaikkien käyttölogiikka oli heti käteensopiva. Nappeja on ratissa, vaihdevalitsimen ympäristössä ja kojelaudassa paljon, mutta mielestäni ne oli melko selkeästi aseteltu enkä itse ainakaan jaksaisi ihan joka juttua kaivaa jostain valikkojen syövereistä.
+ Hiljainen ainakin vielä 110 km/h mittarinopeudessa, vaikka alla oli nastarenkaat. Kyyti oli muutenkin tasaista ja mukavaa, vaikka alusta ei ihan mikään pomppulinnakaan ollut.
+ Tuntuisi olevan riittävän ripeä. Auto on toki melko painava, joten 204 hv ei siitä varsinkaan automaatin kanssa mitään varsinaista rakettia tee.
+ Hyvät sisätilat ja penkit. Takana jalkatilaa riittävästi pidemmänkin kuskin takana.
Neutraaleja huomioita:
+/- Takakontin koko jäi vähän epäselväksi, koska siellä oli kesärenkaat enkä viitsinyt niitä alkaa purkamaan. Näyttäisi hieman ehkä leveämmältä kuin 159:ssä, mutta tuskin tilaa kovin paljoa enemmän on.
+/- Automaatti vaihtoi pehmeästi kruisaillessa ja oli muutenkin huomaamaton, mutta Sport-tilassa empimistä oli jonkin verran ja laatikko tuntui olevan hieman hukassa oikean vaihteen kanssa. Rattivalitsimet ihan OK, mutta vaihteenvaihto niillä ei ollut mitään salamannopeaa. Auton todellinen luonne ei ehkä olekaan varsinaisesti mikään sporttifarkku vaan fokus on ehkä enemmän kruisailun mukavuudessa.
Koeajolla havaittuja huonoja puolia:
- En tiedä voiko HUD-näytön kulmaa säätää, mutta nyt minun piti ainakin laskea hieman päätäni, jotta näin siitä nopeuden kokonaan. Ei ihan palvele tarkoitusta, jos säätöä ei ole.
- Jostain syystä takaluukku ei auennut avaimen napista ollenkaan tai sitten en osannut käyttää sitä. Menee sähkötoimisuus myös vähän haaskuulle, ellei avaimista toimi.
- Moottorin ääni kuului vähän sisälle poljinta syvemmälle painaessa eikä sen sävy kyllä vedä vertoja 2.4 JTDM:n viisisylinteriselle murinalle, vaikkei nyt ihan kaikkein vastenmielisinkään ollut.
Muuta huonoa itse automallista on vaikea sanoa lyhyen koeajon perusteella, itse pidin muuten kovasti. Autoyksilöön liittyi kuitenkin muutama miinuspointti vielä:
- Autossa oli ulkopuolella aivan järkyttävästi naarmuja. Konepellin pienet osumat ja kyljissä olleet pienet jäljet olisi suurilta osin voinut varmaan korjata vielä myllytyksellä ja huolenpidolla, mutta takaluukku ja varsinkin takaluukun lasi olivat aivan hirveässä kunnossa. En ole ikinä nähnyt mitään vastaavaa edes paljon vanhemmissa autoissa. Jälkien alkuperääkin oli todella vaikeaa päätellä, takaluukun ja lasin naarmut olivat suurimmaksi osaksi lyhyehköjä (2-3 cm) vaakasuuntaisia jälkiä, jotka voisi saada ehkä aikaan esim. peruuttamalla ja kääntämällä autoa toistuvasti jossain orapihlajapusikossa tai vastaavassa. Ihmettelen suuresti miten joku on päästänyt noin uuden ja kalliin auton tuohon kuntoon. Vanteet eivät myöskään olleet priimakunnossa, mutta pahemmilta kanttarinaarmuilta oli sentään vältytty. Tämä oli itselleni oikeastaan ainut kaupan este, sillä tuollainen välinpitämättömyys saattaisi alkaa näkyä jossain muuallakin vielä myöhemmin. Enkä muutenkaan haluaisi vaihtaa uudempaan ja paljon kalliimpaan autoon, jossa ulkokuori on monesta paikkaa paljon huonommassa hapessa kuin 12v vanha 159.
- Kesärenkaat aivan loppu (myyjä tosin lupasi myydä auton marginaalisella alennuksella ja uusilla kesärenkailla). Kesävanteet olivat myös todella rumat, ihmeellisesti valittu näyttävämmät vanteet talveksi.
- Oikealle loivasti kaartaessa kuului jotain jurinaa, voisi viitata pyöränlaakerin vaihtotarpeeseen. Tämä nyt on pikkujuttu sinänsä ja helposti fiksattavissa. Myyjä väitti että auto oli ollut kuntotarkastuksessa, mutta tuollaisen jurinan syy tuskin on kehittynyt tarkastuksen jälkeen.
- Ratti ei vaikuttanut olevan aivan suorassa ja ainakin kaksi kesärenkaista oli kulunut sisälaidoistaan kankaille. Renkaat nyt olivat muutenkin aika loppu, mutta tuo voisi silti viitata ainakin pyöränkulmien säätötarpeeseen. Ratin vinous tukee mielestäni myös vähän käsitystä edellisen omistajan välinpitämättömyydestä eikä ainakaan lisännyt autoyksilön haluttavuutta. Ties vaikka olisi kunnolla kolautettu johonkin..
Autosta jäi mallina ihan hyvä maku ja täytyy kytätä, jos noita GT-malleja tulisi sopivampina yksilöinä vastaan. Taitavat tosin olla melko kysyttyjä päätellen siitä, että diesel-koneisista 508 farkuista vain 2/45 Nettiautossa oli GT-mallisia. Tällä viikolla pitää vielä mennä huvikseen kokeilemaan tuo 508 RXH Hybrid4, joita pari kappaletta lähistöllä on tarjolla. Diesel-hybridi, jossa sähkömoottorit ovat taka-akselilla tehden autosta 'nelivetoisen', kuulostaa ihan mielenkiintoiselta. Lisäksi varustetaso on kai vielä GT:täkin hulppeampi, joten rahalle olisi ainakin vastinetta.
Budjetti ei riitä päivittämään 159:iä Giuliaan tai Stelvioon eikä saksalaisten tarjontakaan kiinnosta tippaakaan, joten katsotaan nyt noita tuoreempia patonkeja sitten.
Hyvät puolet:
+ Onnistunut muotoilu sekä ulkoisesti että kabiinin puolella.
+ Hyvä laatuvaikutelma. Tuntuu premiumilta, kuten tietysti pitäisikin, onhan auton hankintahinta uutena ollut noin 50 k€.
+ Varusteita on auton tämänhetkiseen arvoon nähden vähintäänkin riittävästi. Muutamana esimerkkinä esim. todella suuri lasikatto, sähkötoiminen takaluukku, ajovaloautomatiikka kääntyvillä valoilla ja automaattisilla pitkillä, tehdasasenteinen ajastettava polttoainekäyttöinen lämmitin, HUD-näyttö, navi, avaimeton sisäänkäynti yms.
+ Selkeähkö mittaristo ja muut hallintalaitteet, kaikkien käyttölogiikka oli heti käteensopiva. Nappeja on ratissa, vaihdevalitsimen ympäristössä ja kojelaudassa paljon, mutta mielestäni ne oli melko selkeästi aseteltu enkä itse ainakaan jaksaisi ihan joka juttua kaivaa jostain valikkojen syövereistä.
+ Hiljainen ainakin vielä 110 km/h mittarinopeudessa, vaikka alla oli nastarenkaat. Kyyti oli muutenkin tasaista ja mukavaa, vaikka alusta ei ihan mikään pomppulinnakaan ollut.
+ Tuntuisi olevan riittävän ripeä. Auto on toki melko painava, joten 204 hv ei siitä varsinkaan automaatin kanssa mitään varsinaista rakettia tee.
+ Hyvät sisätilat ja penkit. Takana jalkatilaa riittävästi pidemmänkin kuskin takana.
Neutraaleja huomioita:
+/- Takakontin koko jäi vähän epäselväksi, koska siellä oli kesärenkaat enkä viitsinyt niitä alkaa purkamaan. Näyttäisi hieman ehkä leveämmältä kuin 159:ssä, mutta tuskin tilaa kovin paljoa enemmän on.
+/- Automaatti vaihtoi pehmeästi kruisaillessa ja oli muutenkin huomaamaton, mutta Sport-tilassa empimistä oli jonkin verran ja laatikko tuntui olevan hieman hukassa oikean vaihteen kanssa. Rattivalitsimet ihan OK, mutta vaihteenvaihto niillä ei ollut mitään salamannopeaa. Auton todellinen luonne ei ehkä olekaan varsinaisesti mikään sporttifarkku vaan fokus on ehkä enemmän kruisailun mukavuudessa.
Koeajolla havaittuja huonoja puolia:
- En tiedä voiko HUD-näytön kulmaa säätää, mutta nyt minun piti ainakin laskea hieman päätäni, jotta näin siitä nopeuden kokonaan. Ei ihan palvele tarkoitusta, jos säätöä ei ole.
- Jostain syystä takaluukku ei auennut avaimen napista ollenkaan tai sitten en osannut käyttää sitä. Menee sähkötoimisuus myös vähän haaskuulle, ellei avaimista toimi.
- Moottorin ääni kuului vähän sisälle poljinta syvemmälle painaessa eikä sen sävy kyllä vedä vertoja 2.4 JTDM:n viisisylinteriselle murinalle, vaikkei nyt ihan kaikkein vastenmielisinkään ollut.
Muuta huonoa itse automallista on vaikea sanoa lyhyen koeajon perusteella, itse pidin muuten kovasti. Autoyksilöön liittyi kuitenkin muutama miinuspointti vielä:
- Autossa oli ulkopuolella aivan järkyttävästi naarmuja. Konepellin pienet osumat ja kyljissä olleet pienet jäljet olisi suurilta osin voinut varmaan korjata vielä myllytyksellä ja huolenpidolla, mutta takaluukku ja varsinkin takaluukun lasi olivat aivan hirveässä kunnossa. En ole ikinä nähnyt mitään vastaavaa edes paljon vanhemmissa autoissa. Jälkien alkuperääkin oli todella vaikeaa päätellä, takaluukun ja lasin naarmut olivat suurimmaksi osaksi lyhyehköjä (2-3 cm) vaakasuuntaisia jälkiä, jotka voisi saada ehkä aikaan esim. peruuttamalla ja kääntämällä autoa toistuvasti jossain orapihlajapusikossa tai vastaavassa. Ihmettelen suuresti miten joku on päästänyt noin uuden ja kalliin auton tuohon kuntoon. Vanteet eivät myöskään olleet priimakunnossa, mutta pahemmilta kanttarinaarmuilta oli sentään vältytty. Tämä oli itselleni oikeastaan ainut kaupan este, sillä tuollainen välinpitämättömyys saattaisi alkaa näkyä jossain muuallakin vielä myöhemmin. Enkä muutenkaan haluaisi vaihtaa uudempaan ja paljon kalliimpaan autoon, jossa ulkokuori on monesta paikkaa paljon huonommassa hapessa kuin 12v vanha 159.

- Kesärenkaat aivan loppu (myyjä tosin lupasi myydä auton marginaalisella alennuksella ja uusilla kesärenkailla). Kesävanteet olivat myös todella rumat, ihmeellisesti valittu näyttävämmät vanteet talveksi.
- Oikealle loivasti kaartaessa kuului jotain jurinaa, voisi viitata pyöränlaakerin vaihtotarpeeseen. Tämä nyt on pikkujuttu sinänsä ja helposti fiksattavissa. Myyjä väitti että auto oli ollut kuntotarkastuksessa, mutta tuollaisen jurinan syy tuskin on kehittynyt tarkastuksen jälkeen.
- Ratti ei vaikuttanut olevan aivan suorassa ja ainakin kaksi kesärenkaista oli kulunut sisälaidoistaan kankaille. Renkaat nyt olivat muutenkin aika loppu, mutta tuo voisi silti viitata ainakin pyöränkulmien säätötarpeeseen. Ratin vinous tukee mielestäni myös vähän käsitystä edellisen omistajan välinpitämättömyydestä eikä ainakaan lisännyt autoyksilön haluttavuutta. Ties vaikka olisi kunnolla kolautettu johonkin..
Autosta jäi mallina ihan hyvä maku ja täytyy kytätä, jos noita GT-malleja tulisi sopivampina yksilöinä vastaan. Taitavat tosin olla melko kysyttyjä päätellen siitä, että diesel-koneisista 508 farkuista vain 2/45 Nettiautossa oli GT-mallisia. Tällä viikolla pitää vielä mennä huvikseen kokeilemaan tuo 508 RXH Hybrid4, joita pari kappaletta lähistöllä on tarjolla. Diesel-hybridi, jossa sähkömoottorit ovat taka-akselilla tehden autosta 'nelivetoisen', kuulostaa ihan mielenkiintoiselta. Lisäksi varustetaso on kai vielä GT:täkin hulppeampi, joten rahalle olisi ainakin vastinetta.
Budjetti ei riitä päivittämään 159:iä Giuliaan tai Stelvioon eikä saksalaisten tarjontakaan kiinnosta tippaakaan, joten katsotaan nyt noita tuoreempia patonkeja sitten.

- sataviisysi
- Viestit: 211
- Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
- Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.
Re: Sekalainen koeajoketju
Tuli koeajettua lyhyesti pari laitetta eli ensin 2016 Audi Q7 3.0 200kw kohtuu kattavalla varustuksella. Miinukset: Audi, helvetin ruma omaan silmään, liian iso. Plussat: moottori tekee hommansa voimaa on, mutta siististI ja hiljaisesti annostelee, yleinen laadukkuuden tuntu, mikään ei natise 100000 ajetussa laitteessa. Jos olisi pakka iskussa (tämä uutena jossain reilusti 100ke pohjoispuolella nyt 57ke) ja tarve 7 penkkiselle niin vaikea löytää parempaa. Heikkoudet lähinnä omassa lompsassa, silmässä ja ajattelussa - vakuuttava laitos.
Toinen koeajo oli 2018 Bmw i3s, vähän eri kokoluokkaa ja tarkoitusta. Miinukset: n 200 km range - eli kaupunkiauto, aika kova alusta ja hiilikuitu vähän vahvistaa ääniä kuopissa ym. ulkonäkö ja myös sisus vaatii vähän silmältä enemmän avaruutta samoin kuin myös 20” 155 leveä kumi. Plussat: 200 km range riittää ainakin itselle 90% ajoista, ihan hieno kun silmä tottuu muotoihin, 184hv ja 270nm heti käytössä - liikahtaa muuten kohtuu ripeästi paikaltaan ei mikään Tesla, mutta 0-60 ei paljon puutukaan, vakaa ajettava ainakin alle 100km - odotus oli ihan muuta. Kaikkiaan positiivinen kuva ja vielä kerran, on ripeä ja sähköä tulee sopivasti, että ei turhaan suttaa vaan menee. Kaikkineen olemus on varmaan monille love or hate kuten itselläkin +- voi päätellä. Uutena näillä heebeleillä varmaan jotain 50ke en tiedä onko sen arvoinen, koeajettu 14000km ja n. 30ke ei mikään halpis vieläkään.
Toinen koeajo oli 2018 Bmw i3s, vähän eri kokoluokkaa ja tarkoitusta. Miinukset: n 200 km range - eli kaupunkiauto, aika kova alusta ja hiilikuitu vähän vahvistaa ääniä kuopissa ym. ulkonäkö ja myös sisus vaatii vähän silmältä enemmän avaruutta samoin kuin myös 20” 155 leveä kumi. Plussat: 200 km range riittää ainakin itselle 90% ajoista, ihan hieno kun silmä tottuu muotoihin, 184hv ja 270nm heti käytössä - liikahtaa muuten kohtuu ripeästi paikaltaan ei mikään Tesla, mutta 0-60 ei paljon puutukaan, vakaa ajettava ainakin alle 100km - odotus oli ihan muuta. Kaikkiaan positiivinen kuva ja vielä kerran, on ripeä ja sähköä tulee sopivasti, että ei turhaan suttaa vaan menee. Kaikkineen olemus on varmaan monille love or hate kuten itselläkin +- voi päätellä. Uutena näillä heebeleillä varmaan jotain 50ke en tiedä onko sen arvoinen, koeajettu 14000km ja n. 30ke ei mikään halpis vieläkään.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Sekalainen koeajoketju
Oiskohan siinä ollut tällänen piilotettu säätö hudille?Smiik kirjoitti: Koeajolla havaittuja huonoja puolia:
- En tiedä voiko HUD-näytön kulmaa säätää, mutta nyt minun piti ainakin laskea hieman päätäni, jotta näin siitä nopeuden kokonaan. Ei ihan palvele tarkoitusta, jos säätöä ei ole.
- Jostain syystä takaluukku ei auennut avaimen napista ollenkaan tai sitten en osannut käyttää sitä. Menee sähkötoimisuus myös vähän haaskuulle, ellei avaimista toimi.
Takaluukkuun on yleensä aina jonkinlainen esto on ettei vahingossa avaa avaimesta mutta en silti itsekkään keksi muuta kuin pitkään pohjassa painamalla tai kaksoisnäpäytys.
Noni
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Sekalainen koeajoketju
Koeajot on tehty. Merssu oli ainoa, josta ei ollut antaa A250e koeajoon. Siispä ajettiin A180. Muilta löytyi plugarit koeajoon. BMW ja Mini saatiin "yön yli" -diilillä ja Volvo XC40 T5 Twin Engine tunnin koeajoon. Arviointi on aina subjektiivista aisteilla koettua ja jokaisella meistä on erilaiset tarpeet, siksi en kirjoittele näistä ihmeemmin. Tässä kuitenkin muutamat lyhyet höpöhöpö -kommentit:lerppu kirjoitti:^Jännä sitten kuulla mitä tykkäät BMW:stä. Meillä oli koeajossa vuorokauden ja kovin kaksijakoinen tunnelma syntyi. Hiukan jakomielinen auto tuo. Kakkossarja ei polttomoottoriautona ole erityisen hyvä, ei toki huonokaan. Sähkömoottori taka-akselilla tuo hommaan roiman parannuksen, mutta jättää edelleen hiukan hämmentyneen fiiliksen. Ja pieni akkukapasiteetti sai minut hetkessä tuijottelemaan jäljellä olevia kilsoja...
1) Volvo XC40 T5 Twin Engine: mielestäni ylivoimaisesti paras maantiellä, mutta hieman isohko meille. Tilaa on. Kokoisekseen lähtee kuin hauki rannasta. Kevyt sompailla kaupungissa. Rentoa ja helppoa ajoa. Oikeasti mahtava auto. Ruotsalaiset ei petä nytkään.
2) M-B A180: sopii käteen kuin nahkahansikas. Pienehkö, mutta mukava ja tukeva ajossa, 187cm pitkät hemmot mahtuvat justiinsa istumaan peräkkäin. Peräkontissa tilaa kauppakasseille, joten riittäisi meille aivan hyvin. Plugarissa taisi paperilla ainakin olla suurin kantama näistä koeajoissa olleista. Tämä A180 ei moottoriltaan säväyttänyt, rääkyy suurilla kierroksilla. Jäi mietityttämään miten se A250 mahtaa kulkea?
3) BMW 225ex: insinöörimäinen ja hyvin kliininen. Kulku ei ole mitenkään niin erinomaista, mihin on takavetoisten bemareiden ajotuntuma kadonnut? Ohjaus oli hieman hakeva, mikä toki saattoi johtua renkaistakin. BMW 225ex oli jotensakin pettymys, kun vertaan ajo-ominaisuuksia mihin tahansa perheessä olevaan/olleeseen bimmeriin. Auto ei voi sanoa edes hauskaksi.
4) Mini Cooper S E Countryman ALL4 (Maximise+JCW): Sepä on jännä juttu miten BMW:n kanssa samalla tekniikalla oleva Mini voi olla niin erilainen ja hauska laitos. Sen matala ja kaareva tuulilasi muistuttaa minua Saabeista. Lasken tämän suureksi eduksi

Kun liisinkikustannuksia alkaa vertailemaan, niin testatuista Mersu on halvin ja Volvo kallein. BMW ja Mini menevät siihen väliin. Minin saa maximise -varustetasolla (josta siis puuttuu John Cooper Works -detaljit) about samalla hinnalla kuin Volvon perusvarusteilla. Vaimon valinta tuntuisi olevan MINI Cooper S E Countryman ALL4 Oikeastaan me kaikki tykättiin siitä ja sen erilaisuudesta. Vielähän tässä on aikaa suunnilleen kesäkuun alkuun tilauksen tekemiseen. Mustia heppoja saattaa vielä putkahdella.
Btw. Huomasin tänään, että BMW 530e:sta on erikoistarjous. Mainitsin tuosta vaimolle, mutta minusta tuntui, että hän ei oikein innostunut asiasta. Taitaa olla meille kahdelle vähän liian suuri auto. En tiedä mahtuisiko edes tuohon 70-luvun talliin, joka on suunniteltu ihan varmasti suunniteltu Warren ja Mossen mitoilla

Viimeksi muokannut JiiPee, 09 Helmi 2020, 14:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- sataviisysi
- Viestit: 211
- Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
- Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.
Re: Sekalainen koeajoketju
A hybridi oli itselläkin mielessä ja myyjä vastasi puhelimeen lauantaina 10.02 ja lupasi soittaa takaisin kun pääsee asiakkaasta eroon joka istui vastapäätä - no ei soittanut eikä tullu marsua meille. A hybridissä on kyllä kunnollinen akku että varmaan se 60+ km toteutuu sähköllä. Sen verran ehti sanoa ympäripyöreästi, että ehkä joskus kesällä saa jos heti tilaa.
Countrymanista on vuoden kokemukset ja itsellä etenkin maximise varustein ihan vakuuttava laitos. Kesällä kulki 30-40km sähköllä ja lämpiää ja viilenee etänä jos vaan pattereissa on voimaa. Neliveto toimii kaupunkilaiselle riittävällä tasolla ja akut täynnä kulkee aika ripeästi tuollaiseksi kopiksi. 2020 mallissa on isompi akku ja pitäisi päästä 50-60 kilsaa ja olisi olluti itselläkin hankintalistan yläpäässä, mutta päätin koklata välillä ihan täyssähköä.
Countrymanista on vuoden kokemukset ja itsellä etenkin maximise varustein ihan vakuuttava laitos. Kesällä kulki 30-40km sähköllä ja lämpiää ja viilenee etänä jos vaan pattereissa on voimaa. Neliveto toimii kaupunkilaiselle riittävällä tasolla ja akut täynnä kulkee aika ripeästi tuollaiseksi kopiksi. 2020 mallissa on isompi akku ja pitäisi päästä 50-60 kilsaa ja olisi olluti itselläkin hankintalistan yläpäässä, mutta päätin koklata välillä ihan täyssähköä.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sekalainen koeajoketju
Kun Auris päivitetään niin " eläkepirssi" voisi hyvin olla tuo A- hybrid jossakin vaiheessa...on vielä Made in Uusikaupunki. Siinä on moni asia tehty oikein ja se on Mersuksi mukiinmenevän näköinen.sataviisysi kirjoitti:A hybridi oli itselläkin mielessä ja myyjä vastasi puhelimeen lauantaina 10.02 ja lupasi soittaa takaisin kun pääsee asiakkaasta eroon joka istui vastapäätä - no ei soittanut eikä tullu marsua meille. A hybridissä on kyllä kunnollinen akku että varmaan se 60+ km toteutuu sähköllä. Sen verran ehti sanoa ympäripyöreästi, että ehkä joskus kesällä saa jos heti tilaa.
Countrymanista on vuoden kokemukset ja itsellä etenkin maximise varustein ihan vakuuttava laitos. Kesällä kulki 30-40km sähköllä ja lämpiää ja viilenee etänä jos vaan pattereissa on voimaa. Neliveto toimii kaupunkilaiselle riittävällä tasolla ja akut täynnä kulkee aika ripeästi tuollaiseksi kopiksi. 2020 mallissa on isompi akku ja pitäisi päästä 50-60 kilsaa ja olisi olluti itselläkin hankintalistan yläpäässä, mutta päätin koklata välillä ihan täyssähköä.
Ei uskalla vielä edes kylmiä tyyppejä ottaa, saatikka koeajaa. Olen ostanut aika isolla %:lla
koeajamiani autoja, meinaan. Ei viitsi turhaan renkaita potkia...


Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Sekalainen koeajoketju
Jep, HUD:in säätö löytyi googlettemalla, se on juurikin tuollainen systeemi.Macela kirjoitti:Oiskohan siinä ollut tällänen piilotettu säätö hudille?Smiik kirjoitti: Koeajolla havaittuja huonoja puolia:
- En tiedä voiko HUD-näytön kulmaa säätää, mutta nyt minun piti ainakin laskea hieman päätäni, jotta näin siitä nopeuden kokonaan. Ei ihan palvele tarkoitusta, jos säätöä ei ole.
- Jostain syystä takaluukku ei auennut avaimen napista ollenkaan tai sitten en osannut käyttää sitä. Menee sähkötoimisuus myös vähän haaskuulle, ellei avaimista toimi.
Takaluukkuun on yleensä aina jonkinlainen esto on ettei vahingossa avaa avaimesta mutta en silti itsekkään keksi muuta kuin pitkään pohjassa painamalla tai kaksoisnäpäytys.
Takaluukun avauksen luulisin toimivan pitkällä painalluksella, koska ainakin nyt myöhemmin koeajamassani hybridimallissa luukku aukesi avaimesta vasta pitkään painamalla, vaikkei sähkötoiminen ollutkaan. Alfassa luukku aukeaa kyllä ihan yhdellä nopealla painalluksella, mikä tietysti on hyvä ja huono asia tilanteesta riippuen.

-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Sekalainen koeajoketju
Itsekin tuota A-mersua on tullut katseltua välillä. Mittojen mukaan on vanhaa C:tä isompi ja mitä koeajoja lukenut niin reilu 180 cm kuskina ja takamatkustajana menee vallan ok. Sedanina ei ole edes pahan näköinen. Kehveli kun olisi vielä takapotku, tosin saahan sen myös joka nurkasta raapivana.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Sekalainen koeajoketju
Peugeot 208 GT Line PureTech 130 EAT8 2020
Tämän kävin koeajamassa lähinnä tulevan e-208 -sähköversion takia. Pikkunäppärä kampe, toki perinteisen hermostunut pienen auton tyyliin (miksi ne jarrut toimivat hipaisusta?), kabiini kokoistaan isompi, mutta takapenkille vain jalattomat pikkulapset. 3D-mittaristo oli hieno! Rengasmeteli toki iso, parit muoviosat todella halvat (esim. kattovalon ympäristö), muuten ihan mukava ja pirun nätti. Varusteita oli kiitettävästi, mm. adaptiivinen cruise, ajolinja-avustin (ajeli 20 sekuntia itsekseen), mitähän vielä... pikkuratti oli jännä, mutta siihen tottui nopeasti. Kaipa tällaisellakin ajelisi.
Peugeot 508 GT Line PureTech 180 EAT8 SW 2020
Tämän ajoin puhtaasti 508:n upean ulkonäön takia. Ajoautoon oli ladattu varusteita kiitettävästi, hinta huitelikin 57k€ pahemmalla puolella. Matka-auto, mukava kuin mikä. Samat avustimet kuin pikkuserkussaan, mittaristo oli perinteinen. Sama tuttu miniratti, jonka kanssa tuli toimeen. Yönäköjärjestelmä oli mielenkiintoinen, kävelijöihin sai tutkalukitukset. Peukalo haki jo laukaisunappia. Todella miellyttävä kulkine.
Tämä toimi myös jonkinlaisena verrokkina sille, mitä samalla rahalla voi saada. Eli, e-208:n karvalakkiversio maksaisi melkein saman kuin 508:n karvalakkiversio. Hetken saisi miettiä, mitä tekisi.
Maserati Quattroporte 4.2 V8 (ZF 6HP26 automaatti) 2007
Voe helevettilääne mikä laite <3
Pientä vesisadetta. Valoihin pysähtyessä avasin vähän sivulaseja raolleen. Parempi puolisko alkoi huutamaan, että miksi ihmeessä avasit laseja, vesi tulee sisään. Painoin SPORT-nappulaa kojelaudassa, valot vaihtuivat vihreäksi, nilkka suoristui ja 400 kaakkia alkoi rääkyä ylärekisterissä. Nauroin ääneen aika pitkään.
Olihan siinä muutakin toki. Samat ovenkahvat kuin Thesiksessä ja.... hitto että kuulosti moottori hyvältä. Eiku siis, mukavat penkit, ikivanha Infotainment, perkele että se moottori oli upea.... niin siis ajo tuntui mukavalta, takapenkkiläiselle oli säätöjä, miksei nykyään ole tällaisia moottoreita...
Tämän kävin koeajamassa lähinnä tulevan e-208 -sähköversion takia. Pikkunäppärä kampe, toki perinteisen hermostunut pienen auton tyyliin (miksi ne jarrut toimivat hipaisusta?), kabiini kokoistaan isompi, mutta takapenkille vain jalattomat pikkulapset. 3D-mittaristo oli hieno! Rengasmeteli toki iso, parit muoviosat todella halvat (esim. kattovalon ympäristö), muuten ihan mukava ja pirun nätti. Varusteita oli kiitettävästi, mm. adaptiivinen cruise, ajolinja-avustin (ajeli 20 sekuntia itsekseen), mitähän vielä... pikkuratti oli jännä, mutta siihen tottui nopeasti. Kaipa tällaisellakin ajelisi.
Peugeot 508 GT Line PureTech 180 EAT8 SW 2020
Tämän ajoin puhtaasti 508:n upean ulkonäön takia. Ajoautoon oli ladattu varusteita kiitettävästi, hinta huitelikin 57k€ pahemmalla puolella. Matka-auto, mukava kuin mikä. Samat avustimet kuin pikkuserkussaan, mittaristo oli perinteinen. Sama tuttu miniratti, jonka kanssa tuli toimeen. Yönäköjärjestelmä oli mielenkiintoinen, kävelijöihin sai tutkalukitukset. Peukalo haki jo laukaisunappia. Todella miellyttävä kulkine.
Tämä toimi myös jonkinlaisena verrokkina sille, mitä samalla rahalla voi saada. Eli, e-208:n karvalakkiversio maksaisi melkein saman kuin 508:n karvalakkiversio. Hetken saisi miettiä, mitä tekisi.
Maserati Quattroporte 4.2 V8 (ZF 6HP26 automaatti) 2007
Voe helevettilääne mikä laite <3
Pientä vesisadetta. Valoihin pysähtyessä avasin vähän sivulaseja raolleen. Parempi puolisko alkoi huutamaan, että miksi ihmeessä avasit laseja, vesi tulee sisään. Painoin SPORT-nappulaa kojelaudassa, valot vaihtuivat vihreäksi, nilkka suoristui ja 400 kaakkia alkoi rääkyä ylärekisterissä. Nauroin ääneen aika pitkään.
Olihan siinä muutakin toki. Samat ovenkahvat kuin Thesiksessä ja.... hitto että kuulosti moottori hyvältä. Eiku siis, mukavat penkit, ikivanha Infotainment, perkele että se moottori oli upea.... niin siis ajo tuntui mukavalta, takapenkkiläiselle oli säätöjä, miksei nykyään ole tällaisia moottoreita...
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Olenkin ihmetellyt, miksi näitä ei näy liikenteessä.JT Newman kirjoitti:Tämän ajoin puhtaasti 508:n upean ulkonäön takia. Ajoautoon oli ladattu varusteita kiitettävästi, hinta huitelikin 57k€ pahemmalla puolella.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Renault Clio TCe 100; Koska minä jollain oudolla tavalla vähänniinku haluaisin tällaisen. Eikä pelkästään siksi että niitä saa oranssina.
Kylläpäs pikkuautoja saa nykyään siistinnäköisillä sisustoilla. Ovipaneelit ovat vähän köyhät mutta muuten muovilaadut ovat yllättävän siivon näköisiä ja varsinkin Intens-version verhoilutkin näyttävät hyviltä. Kontissa näkyy olevan tilaa sen minkä Amperassakin, takapenkillä sitten ei. Varusteita on nykyään gauheesti, tässäkin vekotuksessa automaatti-ilmastoinnin ja adaptiivisen cruisen lisäksi mm. Apple Carplay ja Android Auto, "avaimeton käyttö", LED-valot automaattipitkillä, digimittaristo ja jopa kaikenlaista kabiiniin vedettyä höpsisvalonauhaa.
Kone on tasan litrainen ahdettu kolmipyttyinen tärpättimoottori. Käyntiääneen ei sen kummemmin kiinnitä huomiota mutta kyllähän tämä varttimoottoreille tyypillisesti vähän ravistelee tyhjäkäynnillä, ainakin kylmänä. Kytkintuntuma on luonteva ja viisipykäläinen laatikko tuntumaltaan ihan oukkei. Ei se mikään Bemarin Getrag ole mutta kamalampiakin esityksiä on tullut vastaan. Ohjaus on sähkötehostetuksi ihan käypänen ja tehostusta annostellaan maantiellä silleen sopivasti. Koneen vetoalue on vähän kulmikas eli ahtoa ei kait ole tarjolla kuin joillakin kierroksilla ja alarekisteri on aika laimea, mutta kyllä tällä ehtii kun aikaisin lähtee. Ajamisessa on ripaus pikkuautoille ominaista hauskuutta eli tätä paiskoo ramppiin ihan ilokseen. Moottoritiesiivukaan ei saa korvia vuotamaan verta.
Tarvitseeko ihminen oikeasti kummempaa autoa?
Skoda Octavia 1.5 G-TEC DSG; Koska kaasulla ajamisessa olisi kyllä järkeä, ja tässähän on kaikki mitä perheautolta voi kohtuudella vaatia.
Bläääääh.
Kylläpäs pikkuautoja saa nykyään siistinnäköisillä sisustoilla. Ovipaneelit ovat vähän köyhät mutta muuten muovilaadut ovat yllättävän siivon näköisiä ja varsinkin Intens-version verhoilutkin näyttävät hyviltä. Kontissa näkyy olevan tilaa sen minkä Amperassakin, takapenkillä sitten ei. Varusteita on nykyään gauheesti, tässäkin vekotuksessa automaatti-ilmastoinnin ja adaptiivisen cruisen lisäksi mm. Apple Carplay ja Android Auto, "avaimeton käyttö", LED-valot automaattipitkillä, digimittaristo ja jopa kaikenlaista kabiiniin vedettyä höpsisvalonauhaa.
Kone on tasan litrainen ahdettu kolmipyttyinen tärpättimoottori. Käyntiääneen ei sen kummemmin kiinnitä huomiota mutta kyllähän tämä varttimoottoreille tyypillisesti vähän ravistelee tyhjäkäynnillä, ainakin kylmänä. Kytkintuntuma on luonteva ja viisipykäläinen laatikko tuntumaltaan ihan oukkei. Ei se mikään Bemarin Getrag ole mutta kamalampiakin esityksiä on tullut vastaan. Ohjaus on sähkötehostetuksi ihan käypänen ja tehostusta annostellaan maantiellä silleen sopivasti. Koneen vetoalue on vähän kulmikas eli ahtoa ei kait ole tarjolla kuin joillakin kierroksilla ja alarekisteri on aika laimea, mutta kyllä tällä ehtii kun aikaisin lähtee. Ajamisessa on ripaus pikkuautoille ominaista hauskuutta eli tätä paiskoo ramppiin ihan ilokseen. Moottoritiesiivukaan ei saa korvia vuotamaan verta.
Tarvitseeko ihminen oikeasti kummempaa autoa?
Skoda Octavia 1.5 G-TEC DSG; Koska kaasulla ajamisessa olisi kyllä järkeä, ja tässähän on kaikki mitä perheautolta voi kohtuudella vaatia.
Bläääääh.
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
330e (G20)
Kiitämme
+ riittävää suorituskykyä
+ erinomaisia sporttipenkkejä
+ autoon pitää laskeutua
+ kojetaulun kytkinten tuntumaa
Moitimme
- hybriditekniikan aiheuttamaa bensatankkikönttiä tavaratilassa
- jotenkin levotonta ohjausta (nastat oli toki alla ja koeajo pikainen)
- ratin takapuolen ämpärimuovia ja vilkun halpaa soundia
Kiitämme
+ riittävää suorituskykyä
+ erinomaisia sporttipenkkejä
+ autoon pitää laskeutua
+ kojetaulun kytkinten tuntumaa
Moitimme
- hybriditekniikan aiheuttamaa bensatankkikönttiä tavaratilassa
- jotenkin levotonta ohjausta (nastat oli toki alla ja koeajo pikainen)
- ratin takapuolen ämpärimuovia ja vilkun halpaa soundia
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Sekalainen koeajoketju
Oranssi väri on erinomainen valintaperuste. Harmitti pari vuotta sitten avaruus-Civiciä ostaessa, ettei sopivaa yksilöä löytynyt sellaisena kuparin/oranssin värisenä. Köyhän ongelmahan tuokin toki oli.Rasvis kirjoitti:Renault Clio TCe 100; Koska minä jollain oudolla tavalla vähänniinku haluaisin tällaisen. Eikä pelkästään siksi että niitä saa oranssina.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sekalainen koeajoketju
Skoda Octavia RS TDI 184 hv DSG farkku 2017.
Tällainen järkifarkku oli viikon verran alla Volvon Eberin korjauksen aikana.
Sen verran pitää ottaa aiempia sanomisiani takaisin, että vaikka kyseessä on mitattavin suurein varmasti yhä yksi hinta-laatusuhteeltaan parhaimmista valinnoista, tuottaa se käyttökokemuksena jopa pettymyksen.
Päivien myötä into tarttua rattiin alkoi laskea, ja ajokokemus kääntyi kerta toisensa jälkeen yhä vain tylsemmäksi. Mökkimatkalla meinasin jopa nukahtaa rattiin.
Sisätilojen harmautta ei parilla RS- lätkillä korjata, eivätkä kojelaudan nitinät luoneet yhtään parempaa fiilistä.
Penkit ovat ihan hyvät, mutta Volvon jakkaroilla istuu mukavammin.
Plussaa saa massiiviset tilat ja hyvä varustelu.
Myös ohituskiihtyvyys on voimavaroihin nähden erittäin hyvää, vaikka paikaltaan tämä ei lähde ihan odotusten mukaisesti.
Ajettavuus on neutraalilla tavalla kunnossa. Pysyy hyvin suunnassa, eikä kallistele mutkissa. Ohjaus on yleishyvä, mutta kevyehkö tunnoltaan.
Vaimo sanoi, että älä vaan ota tällaista seuraavaksi autoksi, on niin kohlo.
Olen kyllä samaa mieltä. Auto on kaikin puolin ihan tappavan tylsä. Viikon aikana tuli aidosti ikävä pikkuvolvon rattiin, ja se jos mikä on aika paljon sanottu...huh!
Tällainen järkifarkku oli viikon verran alla Volvon Eberin korjauksen aikana.
Sen verran pitää ottaa aiempia sanomisiani takaisin, että vaikka kyseessä on mitattavin suurein varmasti yhä yksi hinta-laatusuhteeltaan parhaimmista valinnoista, tuottaa se käyttökokemuksena jopa pettymyksen.
Päivien myötä into tarttua rattiin alkoi laskea, ja ajokokemus kääntyi kerta toisensa jälkeen yhä vain tylsemmäksi. Mökkimatkalla meinasin jopa nukahtaa rattiin.
Sisätilojen harmautta ei parilla RS- lätkillä korjata, eivätkä kojelaudan nitinät luoneet yhtään parempaa fiilistä.
Penkit ovat ihan hyvät, mutta Volvon jakkaroilla istuu mukavammin.
Plussaa saa massiiviset tilat ja hyvä varustelu.
Myös ohituskiihtyvyys on voimavaroihin nähden erittäin hyvää, vaikka paikaltaan tämä ei lähde ihan odotusten mukaisesti.
Ajettavuus on neutraalilla tavalla kunnossa. Pysyy hyvin suunnassa, eikä kallistele mutkissa. Ohjaus on yleishyvä, mutta kevyehkö tunnoltaan.
Vaimo sanoi, että älä vaan ota tällaista seuraavaksi autoksi, on niin kohlo.
Olen kyllä samaa mieltä. Auto on kaikin puolin ihan tappavan tylsä. Viikon aikana tuli aidosti ikävä pikkuvolvon rattiin, ja se jos mikä on aika paljon sanottu...huh!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
You nailed it, sir!glideslope kirjoitti:Auto on kaikin puolin ihan tappavan tylsä.
Olen tässä ihmetellyt miten voi olla, että uusi, kaikin puolin ominaisuuksiltaan hyvä 30k€ auto ei herätä vanhojen raatojen kanssa tapelleessa mitään omistamisen halua. Siis ei minkäänlaista. Käyköhän tuossa niin, että ympäritasaisessa tuotteessa ei ole mitään selling pointia eikä persoonallisuutta johon tykästyä?
Myyntitilastojen perusteella suurinta osaa ihmisistä asia ei näytä häiritsevän. Onkos siis muiden näkemys autosta jotenkin erilainen, vai onko se vaan ihan oukkei laittaa kolkyt donaa johonkin josta ei yhtään tykkää?
Juu. Alkaa selvitä miksi käytetyt autot ovat nykyään harmaita; Koska suurinta osaa uusia autoja saa ostaa vain harmaana (jonka ääripäiksi lasketaan musta ja valkoinen). Jonkun sortin punainen voi olla valittavissa mutta siinäpä se sitten.Xehpuk kirjoitti:Oranssi väri on erinomainen valintaperuste.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Sekalainen koeajoketju
50 shades of gray on lyönyt läpi joka puolella. Eikä siinä mitään, Skeida Anjovikseen peltivanteilla se on juuri oikea väri.Rasvis kirjoitti:Juu. Alkaa selvitä miksi käytetyt autot ovat nykyään harmaita; Koska suurinta osaa uusia autoja saa ostaa vain harmaana (jonka ääripäiksi lasketaan musta ja valkoinen). Jonkun sortin punainen voi olla valittavissa mutta siinäpä se sitten.Xehpuk kirjoitti:Oranssi väri on erinomainen valintaperuste.
Alfalla on luonnollisesti eri Rossot mutta miksi esim. Giuliasta ei saa "6 underground" editionia tai missä on Azzuro Nuvola Stelvio?
Autossa pitää olla väriä!


- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Sekalainen koeajoketju
KIAn XCeed ja ProCeed ovat saatavilla oranssina. Pirun hyvännäköinen väri omaan silmääniRasvis kirjoitti:You nailed it, sir!glideslope kirjoitti:Auto on kaikin puolin ihan tappavan tylsä.
Olen tässä ihmetellyt miten voi olla, että uusi, kaikin puolin ominaisuuksiltaan hyvä 30k€ auto ei herätä vanhojen raatojen kanssa tapelleessa mitään omistamisen halua. Siis ei minkäänlaista. Käyköhän tuossa niin, että ympäritasaisessa tuotteessa ei ole mitään selling pointia eikä persoonallisuutta johon tykästyä?
Myyntitilastojen perusteella suurinta osaa ihmisistä asia ei näytä häiritsevän. Onkos siis muiden näkemys autosta jotenkin erilainen, vai onko se vaan ihan oukkei laittaa kolkyt donaa johonkin josta ei yhtään tykkää?
Juu. Alkaa selvitä miksi käytetyt autot ovat nykyään harmaita; Koska suurinta osaa uusia autoja saa ostaa vain harmaana (jonka ääripäiksi lasketaan musta ja valkoinen). Jonkun sortin punainen voi olla valittavissa mutta siinäpä se sitten.Xehpuk kirjoitti:Oranssi väri on erinomainen valintaperuste.
Molempia olisi tarkoitus käydä katsomassa tässä parin viikon sisään kun vain ehtisi.
Re: Sekalainen koeajoketju
Tähän on helppo vastata: Ei järkiautoilijan maailmassa autosta kuulu tykätä, sehän on vain neljä pyörää ja loota, joka kuljettaa pisteestä A pisteeseen B herättämättä matkalla mitään ylimääräisiä tuntemuksia.Rasvis kirjoitti:Olen tässä ihmetellyt miten voi olla, että uusi, kaikin puolin ominaisuuksiltaan hyvä 30k€ auto ei herätä vanhojen raatojen kanssa tapelleessa mitään omistamisen halua. Siis ei minkäänlaista. Käyköhän tuossa niin, että ympäritasaisessa tuotteessa ei ole mitään selling pointia eikä persoonallisuutta johon tykästyä?
Myyntitilastojen perusteella suurinta osaa ihmisistä asia ei näytä häiritsevän. Onkos siis muiden näkemys autosta jotenkin erilainen, vai onko se vaan ihan oukkei laittaa kolkyt donaa johonkin josta ei yhtään tykkää?

Operating at the speed of dark
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Sekalainen koeajoketju
glideslope kirjoitti:Skoda Octavia RS TDI 184 hv DSG farkku 2017.... Auto on kaikin puolin ihan tappavan tylsä.
Couldn't agree more. Perheessä ajeltu yli 3 vuotta Skoda Octavia 1.6TD DSG farkulla vuosimallia 2016, mittarissa karvan päälle 80tkm. Auto vie luotettavasti ihan sinne minne kohtuudella ratin voi kääntää. Aina lähtee kun on tarvis, dieselin kulutus on kohtuulliset noin 5L/100km keskiarvona. Kiihtyy normiajossa tuohon noin 80km/h lukemiin ihan ok, mutta sen jälkeen selkeästi hyytyy. Ei herätä juurikaan edes sisäsiivoamisen haluja. Kuitenkin tämä on ainoa peräkoukullinen auto perheessä, mikä on mahdollistanut kohtuulliset rakennustarvikkeiden rahtauskustannukset tässä viimeisen noin 9 kk:n aikana. Näillä kilometreillä alusta kolistaa vähän montuissa. Tämä Skoda on hajuton, väritön ja mauton. Jos sellaisesta tykkää, niin mikäs siinä. Firman liisari loppuu syys-lokakuussa ja jos suunnitelmat pitävät kutinsa (eli vaimon työpaikka säilyy fuusiossa), niin auto vaihtuu paria pykälää hauskempaan Minin Countryman plugariin. Uskoisin, että toista Skodaa ei perheeseen ole tulossa vähään aikaan.Rasvis kirjoitti: You nailed it, sir! ... kaikin puolin ominaisuuksiltaan hyvä 30k€ auto ei herätä vanhojen raatojen kanssa tapellessa mitään omistamisen halua. Siis ei minkäänlaista...
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Periaatteessa näin, ja jos auto on pesukoneeseen verrattava kodinkone niin ihmekös ettei paljon napostele.Teddy kirjoitti:Ei järkiautoilijan maailmassa autosta kuulu tykätä, sehän on vain neljä pyörää ja loota, joka kuljettaa pisteestä A pisteeseen B herättämättä matkalla mitään ylimääräisiä tuntemuksia.
Aika monessa kahvipöydässä kumminkin automerkit herättävät yllättävää kiihkeyttä, ihan ne kansansuosikitkin. Jos auto kerran valitaan niillä kuuluisilla järkiperusteilla niin... miksi?
Skodillacin suhteen pakko vetää sen verran takaisin, että jos vastaan tulee alle neljä vuotta vanha käytetty farkku kaasulla, automaagilla, sopivalla hinnalla & kunnolla, ruskeana (näitä ei enää uutena saa), vaalealla sisustuksella (ei toki näitäkään) ja mieluusti lasikatolla niin lupaan harkita. Kun kokonaiskulut luultavasti jäisivät aika sopuisiksi, ja koska asuntolainaa on suut ja silmät täynnä, ei ole paha ponnistus keksiä rahalle muutakin käyttöä.
- Epäkelpokeräilijä -
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sekalainen koeajoketju
Meidän töissä kahvipöydässä ( akateemisia asiantuntijoita) ei juuri puhuta autoista, ja porukoilla on juuri noita järki- Nissania, VAG-yhtymää ( paitsiRasvis kirjoitti:Periaatteessa näin, ja jos auto on pesukoneeseen verrattava kodinkone niin ihmekös ettei paljon napostele.Teddy kirjoitti:Ei järkiautoilijan maailmassa autosta kuulu tykätä, sehän on vain neljä pyörää ja loota, joka kuljettaa pisteestä A pisteeseen B herättämättä matkalla mitään ylimääräisiä tuntemuksia.
Aika monessa kahvipöydässä kumminkin automerkit herättävät yllättävää kiihkeyttä, ihan ne kansansuosikitkin. Jos auto kerran valitaan niillä kuuluisilla järkiperusteilla niin... miksi?
Skodillacin suhteen pakko vetää sen verran takaisin, että jos vastaan tulee alle neljä vuotta vanha käytetty farkku kaasulla, automaagilla, sopivalla hinnalla & kunnolla, ruskeana (näitä ei enää uutena saa), vaalealla sisustuksella (ei toki näitäkään) ja mieluusti lasikatolla niin lupaan harkita. Kun kokonaiskulut luultavasti jäisivät aika sopuisiksi, ja koska asuntolainaa on suut ja silmät täynnä, ei ole paha ponnistus keksiä rahalle muutakin käyttöä.
SEATIA

Yhteistähän järkiautoilijoille on se, että auto on vain osa pakettia. Jälkimarkkinointi ja mielikuva hyvin arvonsa pitävästä autosta ( joita muutkin ostavat) ratkaisevat.
Bensalenkkarit kuten moni meistä alfisteista on sitten
asia erikseen. Meitä on varmaan max. promille kaikista autoilijoista.
PS. Työnantajan n. 400 työntekijästä olen tiettävästi ainoa Alfojen omistaja.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Ja hieman tarkemmin kun ajattelee, niin autohan on pesukoneeseen verrattava kodinkone...Rasvis kirjoitti: Periaatteessa näin, ja jos auto on pesukoneeseen verrattava kodinkone niin ihmekös ettei paljon napostele.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Sekalainen koeajoketju
Tämä. Uuteen autoon kun ei oma ajatusmaailma/talous taivu, niin ärsyttää, kun kaikki vaihdokit ovat värin perusteella vain pohjamaalattuja. Harmitus meni jopa sille asteelle, että suomi-tarjonnasta ei edellisellä autonvaihtokierroksella kauppoja syntynyt. Yhden mustan, yhden hopeisen ja yhden valkoisen auton omistaminen riittää toistaiseksi. Ruotsin tarjonnasta onneksi löytyi oikean värinen ja muutenkin mieleisempi.Rasvis kirjoitti: Juu. Alkaa selvitä miksi käytetyt autot ovat nykyään harmaita; Koska suurinta osaa uusia autoja saa ostaa vain harmaana (jonka ääripäiksi lasketaan musta ja valkoinen). Jonkun sortin punainen voi olla valittavissa mutta siinäpä se sitten.
- sataviisysi
- Viestit: 211
- Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
- Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.
Re: Sekalainen koeajoketju
Meidän käytettyjen ostajien on ensisijaisesti hommattava ensin sopiva tekniikka ja sitten katsoa onko jotain värejä tarjolla. Nykyään valkoinen ja mustakin ovat värejä ja muut maksaa - esim. 50k€ autoon, mutta tonnin väriä ei enää pysty ( tää on siis käytettyjen ostajan nillittämistä). Onneksi joku vielä ostaa värillisiä ja siksi itselläkin on toinen auto sunset orange värillä ja toinen sitten silver white eli sekä harmaa että valkoinen yhtä aikaa ja mustalla katolla ja mustilla vanteilla eli kaikki antikliimaksin värit, mutta jotenkin toimii kuitenkin tuossa combossa (tämä ihan itse päätettynä eli peilin paikka).
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Se muuten tuntuu helposti siltä, että "kyllähän nyt 30/40/50 ke autoon olisi voinut ruksia vielä 1/2/3 tonnilla nämä välttämättömyydet, miksi ihmeessä porukka ei niin tee", mutta jos itse ruksii sitä listaa laskien, että jokainen tonni tuo 48kk maksuajalle 20e lisää per kuukausi (+korot yms kulut), niin alkaa oikeasti helposti miettimään, onko valmis maksamaan siitä väristä 10-30e/kk (500-1500e), nahkasisustasta 20-50e/kk (1000-2500e), jne. Aika äkkiä huomaa että jos sniiduilee sisäverhoilusta ja uokoväristä ja jostain muusta, onkin huntti tai pari enempi kuussa muuhun. Ja ainakin mun budjetissa huntti kuussa näkyy jo aika kirkkaalla värillä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Sekalainen koeajoketju
Seuraavaksi sitten Valencia Orange?sataviisysi kirjoitti:sunset orange värillä
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Ilmankos pesukoneen valitseminen on niin vaikeaa.Vittorio Jano kirjoitti:Ja hieman tarkemmin kun ajattelee, niin autohan on pesukoneeseen verrattava kodinkone...
Järkiautoilija
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Tuossahan oli kattavaa palastelua! Bongasin itsekin 5-sarjan mainoksen ja sen uhrina ajoin eilen 530e xDriven. Mukavaa oli useamman pettymyksen jälkeen päästä modernin BMW:n rattiin, joka ilahdutti ominaisuuksillaan! 5-sarja (ainakin sähköavustuksella ja nelivedolla) oli oikein puhutteleva, pitkästä aikaa parempi BMW kuin F34. Tarkempi ohjaus, mutta ei niin teennainen kuin uusi 3-sarja. Laadukas ja moderni sisusta ja hiljaisuus sekä käytön helppous puhuttelivat. Omituista oli pysty ja kapea tuulilasi sekä lähelle tuleva taustapeili - tottumiskysymyksiä kai. Tarjousta odotellessa - ei tuo nyt mitään hillitöntä halua herättänyt, mutta mielenkiinnon vuoksi pyysin, saapas nähdä.JiiPee kirjoitti:Koeajot on tehty. Merssu oli ainoa, josta ei ollut antaa A250e koeajoon. Siispä ajettiin A180. Muilta löytyi plugarit koeajoon. BMW ja Mini saatiin "yön yli" -diilillä ja Volvo XC40 T5 Twin Engine tunnin koeajoon. Arviointi on aina subjektiivista aisteilla koettua ja jokaisella meistä on erilaiset tarpeet, siksi en kirjoittele näistä ihmeemmin. Tässä kuitenkin muutamat lyhyet höpöhöpö -kommentit:lerppu kirjoitti:^Jännä sitten kuulla mitä tykkäät BMW:stä. Meillä oli koeajossa vuorokauden ja kovin kaksijakoinen tunnelma syntyi. Hiukan jakomielinen auto tuo. Kakkossarja ei polttomoottoriautona ole erityisen hyvä, ei toki huonokaan. Sähkömoottori taka-akselilla tuo hommaan roiman parannuksen, mutta jättää edelleen hiukan hämmentyneen fiiliksen. Ja pieni akkukapasiteetti sai minut hetkessä tuijottelemaan jäljellä olevia kilsoja...
1) Volvo XC40 T5 Twin Engine: mielestäni ylivoimaisesti paras maantiellä, mutta hieman isohko meille. Tilaa on. Kokoisekseen lähtee kuin hauki rannasta. Kevyt sompailla kaupungissa. Rentoa ja helppoa ajoa. Oikeasti mahtava auto. Ruotsalaiset ei petä nytkään.
2) M-B A180: sopii käteen kuin nahkahansikas. Pienehkö, mutta mukava ja tukeva ajossa, 187cm pitkät hemmot mahtuvat justiinsa istumaan peräkkäin. Peräkontissa tilaa kauppakasseille, joten riittäisi meille aivan hyvin. Plugarissa taisi paperilla ainakin olla suurin kantama näistä koeajoissa olleista. Tämä A180 ei moottoriltaan säväyttänyt, rääkyy suurilla kierroksilla. Jäi mietityttämään miten se A250 mahtaa kulkea?
3) BMW 225ex: insinöörimäinen ja hyvin kliininen. Kulku ei ole mitenkään niin erinomaista, mihin on takavetoisten bemareiden ajotuntuma kadonnut? Ohjaus oli hieman hakeva, mikä toki saattoi johtua renkaistakin. BMW 225ex oli jotensakin pettymys, kun vertaan ajo-ominaisuuksia mihin tahansa perheessä olevaan/olleeseen bimmeriin. Auto ei voi sanoa edes hauskaksi.
4) Mini Cooper S E Countryman ALL4 (Maximise+JCW): Sepä on jännä juttu miten BMW:n kanssa samalla tekniikalla oleva Mini voi olla niin erilainen ja hauska laitos. Sen matala ja kaareva tuulilasi muistuttaa minua Saabeista. Lasken tämän suureksi eduksi. En ole koskaan pitänyt Minin mittaristosta, eritoten se pyörylä keskellä kojelautaa. Kaikkeen näemmä tottuu, kun tarpeeksi vispaa. Tilaa on hyvin, kulku ehkä hieman paremman oloista kuin BMW:llä, mikä toki saattoi olla vain mielikuva. Maximise-varustetasossa on lähes kaikki mitä työmatka-autoilija voi yleensäkään tarvita. Ihastuin Miniin.
Kun liisinkikustannuksia alkaa vertailemaan, niin testatuista Mersu on halvin ja Volvo kallein. BMW ja Mini menevät siihen väliin. Minin saa maximise -varustetasolla (josta siis puuttuu John Cooper Works -detaljit) about samalla hinnalla kuin Volvon perusvarusteilla. Vaimon valinta tuntuisi olevan MINI Cooper S E Countryman ALL4 Oikeastaan me kaikki tykättiin siitä ja sen erilaisuudesta. Vielähän tässä on aikaa suunnilleen kesäkuun alkuun tilauksen tekemiseen. Mustia heppoja saattaa vielä putkahdella.
Btw. Huomasin tänään, että BMW 530e:sta on erikoistarjous. Mainitsin tuosta vaimolle, mutta minusta tuntui, että hän ei oikein innostunut asiasta. Taitaa olla meille kahdelle vähän liian suuri auto. En tiedä mahtuisiko edes tuohon 70-luvun talliin, joka on suunniteltu ihan varmasti suunniteltu Warren ja Mossen mitoilla.