Moro!
Mulla on AR 75 2,0 kaasariversio paljonko sen pitäisi kuluttaa?
Säädätin juuri kaasarit ja ajelen 98:lla kulutus on jotain 13l sadalla!
Tietys kun ryyppyä joutuu käyttämään niin kulutus on isompi,
mutta kesällä luulisi kulutuksen tippuvan!
Niin ja ajoni on kehä III ja kaupunkia.
Juu...oma 75 1.6 vie myös noin kympin verran sekalaisessa ajossa. Alin mittaamani kulutus matka-ajossa on ollut 8,6 litraa. Ihan kohtuullinen lukema, eihän Alfa mikään ¨pisaralla pisimmälle¨ -ajoneuvo ole...
Ohhoh, on teillä kulutuksia... Mulla on kumpikin matka-ajosta mitattu kulutus ollut pienempi kuin tuo 8,6 litraa sadalla. Ja iskutilavuutta on melkein tuplasti
No, onhan Motronic kaasareita tarkempi vermes ja 164:n ilmanvastuskerroinkin taitaa olla 75:sta pienempi. Tosin otsapinta-ala on sitten suurempi.
Eipä silti, jos kulutuksen desilitroista ottaa paineita niin silloin on varmaan tullut investoitua vääräntyyppiseen kulkupeliin.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ohhoh, on teillä kulutuksia... Mulla on kumpikin matka-ajosta mitattu kulutus ollut pienempi kuin tuo 8,6 litraa sadalla. Ja iskutilavuutta on melkein tuplasti
No, onhan Motronic kaasareita tarkempi vermes ja 164:n ilmanvastuskerroinkin taitaa olla 75:sta pienempi. Tosin otsapinta-ala on sitten suurempi.
Eipä silti, jos kulutuksen desilitroista ottaa paineita niin silloin on varmaan tullut investoitua vääräntyyppiseen kulkupeliin.
kyllä tuplille maistuu... eikä ole kutosenb murinoita voittanutta....
mutta tupla Webereiden kähinä tulee perässä hyvänä kakkosena...
Sekalaisen ajon kulutus vaihtelee reilun 9 ja vajaan 11 litran välillä, riippuen vuodenajasta ja keleistä. Matkakulutus todella rauhallisella 200 km lenkillä oli 6.7 litraa ja 1500 km:n (Bella Italia toissa kesänä 3 aikuista tavaroineen kyydissä) normaali nopeuksinen matka-ajo 7,1 litraa sataselle. Minusta se on jopa melko vähän, vertaapa sitä mihin autoon tahansa?
mike kirjoitti:Moro!
Mulla on AR 75 2,0 kaasariversio paljonko sen pitäisi kuluttaa?
Säädätin juuri kaasarit ja ajelen 98:lla kulutus on jotain 13l sadalla!
Tietys kun ryyppyä joutuu käyttämään niin kulutus on isompi,
mutta kesällä luulisi kulutuksen tippuvan!
Niin ja ajoni on kehä III ja kaupunkia.
Noin niinkuin yleisellä tasolla, mikä on teidän pahin/paras kulutus litroissa polttoaineelle sadalla kilometrillä? Itselläni on 1.8 litraiselle (kunnioitettava) 13.6 ja (aika hyvä) 6.9.
En ole mittaillut kuin kaksi kertaa, joten siitä sitten saadaan sekä paras että pahin kulutus Ysivitosta on palanut 8,0 ja 8,4 litraa sadalla, taitaa olla kevyt tennari.
No, olihan tuo melkein kokonaan matka-ajoa, talvella tosin.
Terve! Kovalta kuulostaa kulutus. Omassa 75:n edeltäjässäni Alfetta 2000 sedanissa en ole saanut sekalaiseksi kulutukseksi kaiketi koskaan yli 10 litraa sadalla. Mukana on myös kerrat, jolloin olen osallistunut AREFin ratapäiviin kyseisellä autolla. Matka-ajossa autolla pääsi helposti alle 8 litran lukemiin.
Nyt päivittäiset ajoni ajelen 156 2.0 TS:llä ja kulutus pyörii noin 10 litran kieppeillä, ja ilmastointi poiskytkettynä noin 9 litran hujakoilla.
Täytyy todeta, että ensimmäinen ja kolmas alfani (Sprint Coupé ja 33 1.7 QV) olivat mukavan pieniruokaisia. Kummankin keskikulutus pysyi 7 alkavassa luvussa!
33 16V oli kulutus matka-ajossa 7.7 paikkeilla, kehä I sisäpuolella 9.5 litraa Kirkkonummi-Ahvenisto-Helsinki taisi mennä 10.6 ja silloin ajettiin radalla aika monta kierrosta ja motarilla vauhti ei juuri käyny alle 140:nen.
Q4:ssa sekalaisessa ajossa 13 litraa, jos ajelee enemmän nurkaa ajoa karkaan reippaasti yli 15 litraa. Matka-ajossa päässee kympin pintaan