Mielestäni Alfan määräaikaishuollot tähän saakka, ennen hihnan vaihtoa ovat olleet kohtuuhintaisia. Autokeskuksessa BMW:n huollattaminen oli kalliimpaa. Samaten Jaguarin ja Porschen merkkihuollot ovat olleet selkeästi kalliimpia.Giri kirjoitti: Nyt kun takuu on loppunut niin huolto halpenee olennaisesti varsinkin kun itse tekee.
Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tämä on hyvä kuulla. Stelviossakin softalla korjailtiin ongelmia joiden itse uskoin liittyvän enemmän heikosti suojattuihin liittimiin mutta ainakin tähän saakka tätä "talvea" aiheeseen liittyviä ongelmia ei ole ollut lainkaan. <Knock the wood>Teemuv kirjoitti:Nyt viime keväänä huollon yhteydessä autoon päivittettiin ohjelmisto, jonka pitäisi auttaa tähän starttiongelmaan ja ainakin näin pikaisen kokeen jälkeen näin vaikuttaisi tapahtuneenkin, joten toivotaan parasta...
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Totta. Ei ne Giuliaa edeltävien autojeni, eli Korean ja Japanin SUV:ienkaan huollot mitään ilmaisia olleet. 156 JTS:n kohdalla on kyllä jäänyt mieleen Deltan ryöstöhinnoittelu 60tkm huollossa, jotain 1500€:n luokkaa, noin 15 vuotta sitten. Olin kuitenkin positiivisesti yllättynyt kun kaikki Giulian suodattimet löytyi tarvikeliikkeen valikoimasta ja hauskaa ajanvietettähän se on niitä "ruuvailla" paikoilleen. Eivätkä maksaneetkaan juuri mitään.FinPat kirjoitti:Mielestäni Alfan määräaikaishuollot tähän saakka, ennen hihnan vaihtoa ovat olleet kohtuuhintaisia. Autokeskuksessa BMW:n huollattaminen oli kalliimpaa. Samaten Jaguarin ja Porschen merkkihuollot ovat olleet selkeästi kalliimpia.
Laiskuus takuuhommissa valitettavasti kostautui kun vikojen kanssa on pystynyt elämään. Unohtui vaatia bensaläpän korjaus/oikaisu, ovenkahvanapin korjaus ja softapäivitys infotainmenttiin typerän comfort accessin takia, jonka ilmeisesti saa valikosta pois päältä uudemmassa softassa. Takaluukun kannen fiksauksen sentään ehdin vaatia ennen takuun loppumista ja se hoidettiinkin Aritalla hienosti. Muita vikoja tuossa ei ole ilmaantunut. Pitää tiedustella mitä niiden laitto nyt maksaa takuuajan jälkeen ja onko niihin sovellettavissa jotain hyvän tahdon alennusta.
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulian 25 W xenonit: mikä on umpioiden referenssiluku?
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Rämisevä kuskin oven peili on nyt vaihdettu takuuseen. Samalla hankin rattiin uuden adaptiivisen cruisen napit sisältävän paneelin.
Ratin purku oli jonkin verran perseestä, mutta tehtävissä. Sen jälkeen vähän MESillä leikkimistä aiempien ohjeistusten mukaisesti ja nyt pelaa ACC+
Ratin purku oli jonkin verran perseestä, mutta tehtävissä. Sen jälkeen vähän MESillä leikkimistä aiempien ohjeistusten mukaisesti ja nyt pelaa ACC+
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onhan Giulian hinnasto mennyt yksinkertaiseksi; Hinnaston mukaan ainoa saatavilla oleva malli 200 heppainen, valkoisena/peruspunaisena ja ilman mitään lisävarusteita:
https://www.alfaromeo.fi/wp-content/upl ... 1.2019.pdf
https://www.alfaromeo.fi/wp-content/upl ... 1.2019.pdf
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Millä varaosakoodillla tilasit nuo napit ja mistä? Hinta?JT Newman kirjoitti:Rämisevä kuskin oven peili on nyt vaihdettu takuuseen. Samalla hankin rattiin uuden adaptiivisen cruisen napit sisältävän paneelin.
Ratin purku oli jonkin verran perseestä, mutta tehtävissä. Sen jälkeen vähän MESillä leikkimistä aiempien ohjeistusten mukaisesti ja nyt pelaa ACC+
Löytyykö jostain ratin purkuohjeita?
- Josef Matula
- Viestit: 126
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Niitä on varmaan noi 3 varastossa, punainen, valkoinen ja mustaUnique kirjoitti:Onhan Giulian hinnasto mennyt yksinkertaiseksi; Hinnaston mukaan ainoa saatavilla oleva malli 200 heppainen, valkoisena/peruspunaisena ja ilman mitään lisävarusteita:
https://www.alfaromeo.fi/wp-content/upl ... 1.2019.pdf
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Täällä myös yksi kiinnostunutUnique kirjoitti:Millä varaosakoodillla tilasit nuo napit ja mistä? Hinta?JT Newman kirjoitti:Rämisevä kuskin oven peili on nyt vaihdettu takuuseen. Samalla hankin rattiin uuden adaptiivisen cruisen napit sisältävän paneelin.
Ratin purku oli jonkin verran perseestä, mutta tehtävissä. Sen jälkeen vähän MESillä leikkimistä aiempien ohjeistusten mukaisesti ja nyt pelaa ACC+
Löytyykö jostain ratin purkuohjeita?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
noi on jotain mallivuoden 2019 jämiä, linkkiä hinnastoon ei taida olla sivuilta? vai mistä kaivoit ton linkin tohon hinnastoon.Josef Matula kirjoitti:Niitä on varmaan noi 3 varastossa, punainen, valkoinen ja mustaUnique kirjoitti:Onhan Giulian hinnasto mennyt yksinkertaiseksi; Hinnaston mukaan ainoa saatavilla oleva malli 200 heppainen, valkoisena/peruspunaisena ja ilman mitään lisävarusteita:
https://www.alfaromeo.fi/wp-content/upl ... 1.2019.pdf
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lataan kuvia ja vähän tekstiä huomenna90 kirjoitti:Täällä myös yksi kiinnostunutUnique kirjoitti: Millä varaosakoodillla tilasit nuo napit ja mistä? Hinta?
Löytyykö jostain ratin purkuohjeita?
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Unique kirjoitti:Tuli asennettua Giuliaan Eurocompulsionin optimointi:
https://shopeurocompulsion.net/collecti ... iulia-2-0l
Auto 200hp Giulia Super + Remuksen cat-back rosteriputki.
......
Nyt Giulia on sellainen kuin sen aina piti olla.
Onko kenelläkään kokemusta mitä Alfan takuu suhtautuu eri laitevalmistajien "optimointeihin"
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Case: Adaptiivinen cruise
Seurasin tätä JanV:n projektitopicia ja siitä ajatus lähti: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4 ... 4&start=50
JanV antoi myös lisätietoja ja loput kaivoin Giuliaforums.com -ja alfaowner.com -sivuilta.
Tarvitset:
MES 4.5 ja kaapelit
Pieni ristipäämeisseli, pieni torx (kokoja en muista)
Hylsy ratin irrottamiseen (22mm, en muista)
Mielellään verhoilun irroitussarja tms muovinen paistilasta tai mikä tahansa jämäkkä mutta kapea pintaa rikkomaton soiro
MESin uusimmalla versiolla (4.5 tällä hetkellä), ELM-piuhalla ja harmaalla + sinisellä adapterilla pääsee kiinni kaikkiin auton mulikoihin. Electric Steering- ja ABS -valikoista pääsee tarkistamaan ratin asennon. Väännä ratti ihan suoraksi (0.00°).
Irrota akkukaapeli. Jos et voi jättää peräkonttia auki, kannen sisäpuolella keskilinjan vasemmalla puolella on verhoilun kiinnitysnuppi jossa saattaa näkyä pätkä punaista narua. Siinä on manuaalinen vapautus. Kierrä nuppi auki ja vedä ulos narun kanssa. Naru yltää kontin ulkopuolelle, eli naru ulos tiivisteen välistä ja nykimällä aukeaa.
Anna auton olla virrattomana joitain minuutteja, jotta turvatyyny ei tule silmille. Maltoin odottaa 5 min, näytti riittävän.
Osanumero näkyy kuvassa. Tämän hain espoolaisen merkkihuollon tiskiltä 83€ hintaan.
Ratin pohjassa on tuo reikä. Sinne kun tökkää sopivalla tylpällä esineellä, tuo vähän näkyvä rautapanta vapauttaa turvatyynyn. Huomaat kyllä tyynyn liikkeet, jonkin verran voi joutua ronkkimaan ja nykimään.
Tyyny irti. Keltainen johto on tyynystä, se irtoaa nostamalla oranssi lukitus ylös. Toinen johto on äänimerkin johto. Katso miten johdot kulkevat, jotteivät jää puristuksiin. Ratti irtoaa keskimutterin avaamalla. Tarkista, että ratissa ja ohjausakselissa on selkeä merkki, jotta ratti menee suoraan takaisin laitettaessa.
Sitten alkaa se paskin osuus. Ratin takana on 3 ruuvia: 1 ristipää alimman puolan takana ja molempien nappulapaneelien takana 1 torx. Starttinapin takana on 2 ristipäätä, jotka avasin, mutta en ole nyt varma, tarvitseeko. Ei siitä haittaakaan ole.
Sitten alkaa nitkuttelu. Laita muovinen irrotuslasta tms rattipaneelien väliin ja aloita tuskallisen hidas ja varovainen kampeaminen. Vaihtele puolelta toiselle ja kampea välillä ratin alapuolaa, joka siis halkeaa puolestavälistä. Eli ikäänkuin etupinta ja takapinta.
HUOM! Älä välitä tuosta koristekromista, sitä ei tarvitse irrottaa. Tein tyhmyyksiä ja luulin, että sen takana on autuus. ÄLÄ KOSKE!
Eli pura hitaasti ja tarkista, mistä kohtaa tuo alkaa purkautumaan.
Kun saat ratin purettua, irrota itse nappulapaneeli kehyksestä. Paneelin takana on 3 ristipääruuvia. Voit tarkistaa sijainnit vaikka uuden nappulapaneelin korvakkeiden sijainnin perusteella. Vaihda paneeli ja ruuvaa kiinni. Muista sähköjohton kytkentä!
Rattia kasatessa kannattaa pujottaa alapuola ensiksi. Sen jälkeen varovasti painellen kasaan, ruuvit kiinni ja se on siinä. Asenna ratti takaisin oikeassa asennossa, laita sähköjohdot tyynyyn ja tööttiin kiinni ja paina tyyny kiinni.
Sitten sähköt kiinni ja autoon virta päälle, älä starttaa. Katso, että molemmissa nappulapaneeleissa on valo (saavat virtaa, johto ei irronnut rattia käsiteltäessä). Saat taulun täydeltä vikailmoituksia. Ratin asento tarkistetaan nyt ABS- ja Electric Steering -valikoista. Se voi näyttää ihan puuta heinää, joten kokeile kalibrointia jommasta kummasta. Nollaa vikakoodit samalla.
Sen jälkeen hae Proxy Alignment -valikko. Kytke Cruise control pois ja aktivoi Adaptive Cruise Control valinnalla ACC+. Jos automaattinen valonvaihtaja ei ole kytkettynä, voinee sitäkin kokeilla
PROXI ALIGNMENT PROCEDURE -kohdasta sitten shitshow pyörimään. Se käy kaikki moduulit läpi, joten adapteria joutuu vaihtamaan. Oli puhetta, että yhteys katkeaa helposti ja välttämättä kaapelia vaihtaessa poltto ei mene läpi niiltä osin ja että koko show pitäisi käydä uudestaan läpi. ABS:n osalta näin tapahtuikin itselleni, mutta joka tapauksessa ABS-valikosta on tehtävä sieltä löytyvät kalibroinnit, 3kpl (liikeanturit, jarrupaine ja ohjauskulma).
Tämän jälkeen kävin vielä nollaamassa vikakoodit ja jyrskäytin auton tulille. Vikakoodeja ilmaantuu vieläkin (ohjaustehostin, ESP, ABS, mitähän vielä...), mutta rohkeasti liikkeelle. Auto saattaa käydä aluksi miten sattuu, mutta tasoittuu. Oma kävi nätisti alusta lähtien. Kun liikenopeus kasvaa, vikailmoitukset alkavat kadota. Jos FCW (Forward Collision Warning) -virhettä ei näy, pitäisi cruisen olla käyttövalmis.
Ja symbolit nätisti taulussa!
Lopuksi kannattaa vielä käydä kaikki moduulit läpi ja nollata jäljelle jääneitä vikakoodeja.
Polttoaineen kulutus tuntuu hiukan kasvaneen, että onko tuossa jotain oppimismoodia nyt päällä, en osaa sanoa. Tuntuu kierrättävän vähän korkeammalle ennen vaihtamista. Pitänee vielä katsoa MESillä, jäikö jotain mörköjä.
Seurasin tätä JanV:n projektitopicia ja siitä ajatus lähti: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4 ... 4&start=50
JanV antoi myös lisätietoja ja loput kaivoin Giuliaforums.com -ja alfaowner.com -sivuilta.
Tarvitset:
MES 4.5 ja kaapelit
Pieni ristipäämeisseli, pieni torx (kokoja en muista)
Hylsy ratin irrottamiseen (22mm, en muista)
Mielellään verhoilun irroitussarja tms muovinen paistilasta tai mikä tahansa jämäkkä mutta kapea pintaa rikkomaton soiro
MESin uusimmalla versiolla (4.5 tällä hetkellä), ELM-piuhalla ja harmaalla + sinisellä adapterilla pääsee kiinni kaikkiin auton mulikoihin. Electric Steering- ja ABS -valikoista pääsee tarkistamaan ratin asennon. Väännä ratti ihan suoraksi (0.00°).
Irrota akkukaapeli. Jos et voi jättää peräkonttia auki, kannen sisäpuolella keskilinjan vasemmalla puolella on verhoilun kiinnitysnuppi jossa saattaa näkyä pätkä punaista narua. Siinä on manuaalinen vapautus. Kierrä nuppi auki ja vedä ulos narun kanssa. Naru yltää kontin ulkopuolelle, eli naru ulos tiivisteen välistä ja nykimällä aukeaa.
Anna auton olla virrattomana joitain minuutteja, jotta turvatyyny ei tule silmille. Maltoin odottaa 5 min, näytti riittävän.
Osanumero näkyy kuvassa. Tämän hain espoolaisen merkkihuollon tiskiltä 83€ hintaan.
Ratin pohjassa on tuo reikä. Sinne kun tökkää sopivalla tylpällä esineellä, tuo vähän näkyvä rautapanta vapauttaa turvatyynyn. Huomaat kyllä tyynyn liikkeet, jonkin verran voi joutua ronkkimaan ja nykimään.
Tyyny irti. Keltainen johto on tyynystä, se irtoaa nostamalla oranssi lukitus ylös. Toinen johto on äänimerkin johto. Katso miten johdot kulkevat, jotteivät jää puristuksiin. Ratti irtoaa keskimutterin avaamalla. Tarkista, että ratissa ja ohjausakselissa on selkeä merkki, jotta ratti menee suoraan takaisin laitettaessa.
Sitten alkaa se paskin osuus. Ratin takana on 3 ruuvia: 1 ristipää alimman puolan takana ja molempien nappulapaneelien takana 1 torx. Starttinapin takana on 2 ristipäätä, jotka avasin, mutta en ole nyt varma, tarvitseeko. Ei siitä haittaakaan ole.
Sitten alkaa nitkuttelu. Laita muovinen irrotuslasta tms rattipaneelien väliin ja aloita tuskallisen hidas ja varovainen kampeaminen. Vaihtele puolelta toiselle ja kampea välillä ratin alapuolaa, joka siis halkeaa puolestavälistä. Eli ikäänkuin etupinta ja takapinta.
HUOM! Älä välitä tuosta koristekromista, sitä ei tarvitse irrottaa. Tein tyhmyyksiä ja luulin, että sen takana on autuus. ÄLÄ KOSKE!
Eli pura hitaasti ja tarkista, mistä kohtaa tuo alkaa purkautumaan.
Kun saat ratin purettua, irrota itse nappulapaneeli kehyksestä. Paneelin takana on 3 ristipääruuvia. Voit tarkistaa sijainnit vaikka uuden nappulapaneelin korvakkeiden sijainnin perusteella. Vaihda paneeli ja ruuvaa kiinni. Muista sähköjohton kytkentä!
Rattia kasatessa kannattaa pujottaa alapuola ensiksi. Sen jälkeen varovasti painellen kasaan, ruuvit kiinni ja se on siinä. Asenna ratti takaisin oikeassa asennossa, laita sähköjohdot tyynyyn ja tööttiin kiinni ja paina tyyny kiinni.
Sitten sähköt kiinni ja autoon virta päälle, älä starttaa. Katso, että molemmissa nappulapaneeleissa on valo (saavat virtaa, johto ei irronnut rattia käsiteltäessä). Saat taulun täydeltä vikailmoituksia. Ratin asento tarkistetaan nyt ABS- ja Electric Steering -valikoista. Se voi näyttää ihan puuta heinää, joten kokeile kalibrointia jommasta kummasta. Nollaa vikakoodit samalla.
Sen jälkeen hae Proxy Alignment -valikko. Kytke Cruise control pois ja aktivoi Adaptive Cruise Control valinnalla ACC+. Jos automaattinen valonvaihtaja ei ole kytkettynä, voinee sitäkin kokeilla
PROXI ALIGNMENT PROCEDURE -kohdasta sitten shitshow pyörimään. Se käy kaikki moduulit läpi, joten adapteria joutuu vaihtamaan. Oli puhetta, että yhteys katkeaa helposti ja välttämättä kaapelia vaihtaessa poltto ei mene läpi niiltä osin ja että koko show pitäisi käydä uudestaan läpi. ABS:n osalta näin tapahtuikin itselleni, mutta joka tapauksessa ABS-valikosta on tehtävä sieltä löytyvät kalibroinnit, 3kpl (liikeanturit, jarrupaine ja ohjauskulma).
Tämän jälkeen kävin vielä nollaamassa vikakoodit ja jyrskäytin auton tulille. Vikakoodeja ilmaantuu vieläkin (ohjaustehostin, ESP, ABS, mitähän vielä...), mutta rohkeasti liikkeelle. Auto saattaa käydä aluksi miten sattuu, mutta tasoittuu. Oma kävi nätisti alusta lähtien. Kun liikenopeus kasvaa, vikailmoitukset alkavat kadota. Jos FCW (Forward Collision Warning) -virhettä ei näy, pitäisi cruisen olla käyttövalmis.
Ja symbolit nätisti taulussa!
Lopuksi kannattaa vielä käydä kaikki moduulit läpi ja nollata jäljelle jääneitä vikakoodeja.
Polttoaineen kulutus tuntuu hiukan kasvaneen, että onko tuossa jotain oppimismoodia nyt päällä, en osaa sanoa. Tuntuu kierrättävän vähän korkeammalle ennen vaihtamista. Pitänee vielä katsoa MESillä, jäikö jotain mörköjä.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Hattua nostan , taidat olla vähintään autoinssi Hyvä seloste muutostyöstä.
Sen verran tuossa on duunia, että käytän adaptiivista kaasujalkaa toistaiseksi tai
jos haluan tuon niin ulkoistan koko muutostyön vaikka ESS:lle.
Sen verran old-school olen, että vierastan auton "sieluun" koskemista muuten kuin
pakottavista syistä. Töissäkin kaikki atk-ongelmat hoituu Help-deskiltä
Sen verran tuossa on duunia, että käytän adaptiivista kaasujalkaa toistaiseksi tai
jos haluan tuon niin ulkoistan koko muutostyön vaikka ESS:lle.
Sen verran old-school olen, että vierastan auton "sieluun" koskemista muuten kuin
pakottavista syistä. Töissäkin kaikki atk-ongelmat hoituu Help-deskiltä
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lentokone mutta en niissä hommissa enää.Jiitee kirjoitti:^ Hattua nostan , taidat olla vähintään autoinssi
Thesis oli ensimmäinen auto, jonka kanssa koskin MESiin ja jota näpelöin enemmän. Sitä ennen uskalsin laittaa Fiat Stiloon cruisen viiksen.
Ei tuossa onneksi mitään fataalia ehdi tapahtumaan. Oikeastaan kaikki on palautettavissa ilman ongelmia ennen itse Proxy alignmentin suorittamista. Eniten ehkä vierastin sitä, kun auto on kuitenkin melko tuore (takuu päättyi joulukuussa). Osat purkautuvat ja kasautuvat nätisti ja ohjelman kanssa voi edetä loogisesti.
EDIT: kaikki kunnia tosiaan nimimerkille JanV, kun ensimmäisen kerran asian otti puheeksi/foorumille asiasta kirjoitti. Sen jälkeen hoksasin tutkia muitakin foorumeita ja homma oli "läpihuutojuttu."
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
"Muista sähköjohton kytkentä!"
Tämä kuulosti kantapään kautta opitulta
Tämä kuulosti kantapään kautta opitulta
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tässä tapauksessa mitään fataalia ei ehtinyt tapahtua, onneksi. Huomasin vain, että nappuloille menevät johdot ovat turkasen lyhyitä, joten jos osia oikein taiteilee käsissään, liitos irtoaa todella helposti_rico kirjoitti:"Muista sähköjohton kytkentä!"
Tämä kuulosti kantapään kautta opitulta
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mitäs pyyhkimiä olette Giuliaan vaihtaneet?
Ostin Motonetista tuollaiset: https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... neuvo=3325
Muidenkin nettilähteiden mukaan pitäisi sopia, mutten vaan osaa.
Mukana tulee neljä adapteria, joista kaksi on vähän sinne päin, muttei kuitenkaan ihan.
Ostin Motonetista tuollaiset: https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... neuvo=3325
Muidenkin nettilähteiden mukaan pitäisi sopia, mutten vaan osaa.
Mukana tulee neljä adapteria, joista kaksi on vähän sinne päin, muttei kuitenkaan ihan.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mene sinne motonetin pihalle ja pyydä vaihtamaan. Ei maksa mitään, jos on kuitti ostosta.Tommi kirjoitti:Mitäs pyyhkimiä olette Giuliaan vaihtaneet?
Ostin Motonetista tuollaiset: https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... neuvo=3325
Muidenkin nettilähteiden mukaan pitäisi sopia, mutten vaan osaa.
Mukana tulee neljä adapteria, joista kaksi on vähän sinne päin, muttei kuitenkaan ihan.
- Kari
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Bilteman.Tommi kirjoitti:Mitäs pyyhkimiä olette Giuliaan vaihtaneet?
Ostin Motonetista tuollaiset: https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... neuvo=3325
Muidenkin nettilähteiden mukaan pitäisi sopia, mutten vaan osaa.
Mukana tulee neljä adapteria, joista kaksi on vähän sinne päin, muttei kuitenkaan ihan.
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vähän skeptinen olen, että Motonetin kaverikaan noilla osilla saisi sopimaan.karila kirjoitti: Mene sinne motonetin pihalle ja pyydä vaihtamaan. Ei maksa mitään, jos on kuitti ostosta.
Ja toki ostin nuo jo aikoja sitten ja nyt vasta rupesin vaihtamaan. Kuitti on jo varmaan kiertänyt takaisin uuteen paperirullaan.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Motörnetistä ostin juurikin Boschin tekeleet ja muistaakseni firman vastaavuustaulukoiden mukaan. Joku niistä neljästä toimii kyllä. Olikohan se versio, jossa varressa olevaan neliöreikään napsahtaa oikeankokoinen muovinappula, ja niitäkin oli kahta kokoa.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Uskonvahvistusta tässä tarvitaankin. Kaksi on tosiaan vähän sinne päin, mutta pitänee katsoa paremmassa valossa vielä uudestaan.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Siinä pakkauksen takanahan on se taulukko mistä voi katsoa, että mitä adaptereista kuuluu mihinkin autoon käyttää? A, B, C tai D. Joissain sulkamalleissa voi joutua yhdistämään kaksikin adapteria.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jokos nämä AlfaworkShopin ohjeet on linkattu tänne, aika hyvin on
kertynyt vinkkejä jo 952:n huoltoihin
https://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_giu ... ance.shtml
kertynyt vinkkejä jo 952:n huoltoihin
https://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_giu ... ance.shtml
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No siinä pakkauksessa ei ollut Giuliaa ollenkaan. Se vähän myös hankaloitti asiaa.Jarsan kirjoitti:Siinä pakkauksen takanahan on se taulukko mistä voi katsoa, että mitä adaptereista kuuluu mihinkin autoon käyttää? A, B, C tai D. Joissain sulkamalleissa voi joutua yhdistämään kaksikin adapteria.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kuskin puolen etunurkan kohdalla on hallin lattia märkänä. Tuntuu tuo pesunestekin vajentuvan vähän turhan nopeasti, eli tässä joutunee vähän aukomaan suojamuoveja...
Tätä taisi olla muillakin?
Tätä taisi olla muillakin?
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Stelviooni vaihdettiin takuuna pesurit letkuineen,kuskin puolen pesuri vuosi. Ei saa vaihdettua ilman puskurin irroittamista. Onko autossasi takuu ohi, kai sentään virhevastuun piikkiin menee?
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Takuu päättyi kuukausi sitten
Pitää soittaa huoltoon. Takuulla tietävät näistä, mutta "emme kutsu näitä tyyppivioiksi" tms kuitenkin kuullaan. Tähän uusittiin ne poislentäneet luukut, mutta vuotoa ei silloin vielä ollut. Pitääpä tuosta virhevastuusta tiukata.
Pitää soittaa huoltoon. Takuulla tietävät näistä, mutta "emme kutsu näitä tyyppivioiksi" tms kuitenkin kuullaan. Tähän uusittiin ne poislentäneet luukut, mutta vuotoa ei silloin vielä ollut. Pitääpä tuosta virhevastuusta tiukata.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Salon Moottorihuollossa näihin takuuasioihin on suhtauduttu asiallisesti eli jos et ole kaukana niin sieltäkin voi kysyä.JT Newman kirjoitti:Takuu päättyi kuukausi sitten
Pitää soittaa huoltoon. Takuulla tietävät näistä, mutta "emme kutsu näitä tyyppivioiksi" tms kuitenkin kuullaan. Tähän uusittiin ne poislentäneet luukut, mutta vuotoa ei silloin vielä ollut. Pitääpä tuosta virhevastuusta tiukata.
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
- Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vetääkös porukka täällä ihan orkkisvanteilla vai onko löytynyt jotain muuta sopivaa alle?
Ajattelin jättää alkuperäiset vanteet talvivanteiksi ja myydä auton mukana tulleet toiset (rumat, ei alkup) pois.
Tuossa värissä voisi toimia valkoisen Giulian kanssa. Vielä kun osaisi katsoa tuon ET:n järkeväksi, ei ole hetkeen tullut vanteiden kanssa amisteltua. Ja omaan silmään iso offset (suora vanne) on yleensä ruma.
Ajattelin jättää alkuperäiset vanteet talvivanteiksi ja myydä auton mukana tulleet toiset (rumat, ei alkup) pois.
Tuossa värissä voisi toimia valkoisen Giulian kanssa. Vielä kun osaisi katsoa tuon ET:n järkeväksi, ei ole hetkeen tullut vanteiden kanssa amisteltua. Ja omaan silmään iso offset (suora vanne) on yleensä ruma.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joudut ottaa 8,5" vanteella et:ksi 25. Vaikka se kuullostaa rajulta niin muuten ottaa kii satulaan. Toki jokaisessa mallissa puolat kääntyy keskiöstä vähän eri tavalla.
edit: Tosin jos sulla on veloce niin sen isommat levyt pelastaa vähän clearancea
edit: Tosin jos sulla on veloce niin sen isommat levyt pelastaa vähän clearancea
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
- Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Superi. Se ois sitten 22 ET mikä seuraava osuu kun äkkiä noita vaihtoehtoja katsoin. Alkaakohan tossa oleen lähellä, että tulee kaaresta ulos?JanV kirjoitti:Joudut ottaa 8,5" vanteella et:ksi 25. Vaikka se kuullostaa rajulta niin muuten ottaa kii satulaan. Toki jokaisessa mallissa puolat kääntyy keskiöstä vähän eri tavalla.
edit: Tosin jos sulla on veloce niin sen isommat levyt pelastaa vähän clearancea
Toinen olisi joku tämmönen perustylsä suora vähän Alfan omia vanteita muistuttava malli:
Ja toki ei ne alkuperäisetkään poissuljettuja ole, mutta en periaattesta maksa semmoisia riistohintoja vanteista.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
China Inc. tuottaa edullisesti OEM näköisiä ja kokoisia vanteita.jonilaht kirjoitti: Ja toki ei ne alkuperäisetkään poissuljettuja ole, mutta en periaattesta maksa semmoisia riistohintoja vanteista.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
oem tai oem kopioissa on se etu et ne on suunniteltu noille jarruille. Vähän hankalan malliset. Siis edessä.
Ja kyllähän 22 aika ulos tulee jo, mut ehkä se viel mahtuu. Monesti on paras antaa liikkeen tilaa vanteet heidän ehdottamilla spekseillä jolloin vastuu on heillä.
Ja kyllähän 22 aika ulos tulee jo, mut ehkä se viel mahtuu. Monesti on paras antaa liikkeen tilaa vanteet heidän ehdottamilla spekseillä jolloin vastuu on heillä.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vaan jos tarkoituksena on saada vähän agressiivisempaa ilmettä (vanteet ulommas ja/tai poikkeavalla leveydellä), niin ei onnistu liikkeen tilaamana. Ottavat aina varman päälle.
932 937 955
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hyvin toimi. Ei tunnista mun vin koodia ja ei mitään apua missään. Ei sähköpostia eikä mitään johon voisi ottaa yhteyttäkään. Puhelinnumero italiaan ja yksi appsi joka puhuu vaan italiaa. No näin ei ainakaan tuu heille kysymyksiä.Tommi kirjoitti:Onko kukaan päivittänyt navigaattorin karttoja Giuliaan?
Näyttäisi olevan ilmaiset päivitykset kolmen vuoden ajan: https://maps.mopar.eu/en/home
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei mitään ongelmaa kunhan ensin rekisteröityy Mopariin ja muistaa alustaa tikun NTFS-formaattiin. Se on kyllä totta että paras Alfa Romeo-käyttäjätuki löytyy epävirallisista lähteistä. Tämän foorumin lisäksi esim. https://www.alfaowner.com/threads/how-t ... s.1185573/JanV kirjoitti:Hyvin toimi. Ei tunnista mun vin koodia ja ei mitään apua missään. Ei sähköpostia eikä mitään johon voisi ottaa yhteyttäkään. Puhelinnumero italiaan ja yksi appsi joka puhuu vaan italiaa. No näin ei ainakaan tuu heille kysymyksiä.Tommi kirjoitti:Onko kukaan päivittänyt navigaattorin karttoja Giuliaan?
Näyttäisi olevan ilmaiset päivitykset kolmen vuoden ajan: https://maps.mopar.eu/en/home
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tänään se näköjään hyväksyi mun vin koodin. Joten olikohan katkos vaan järjestelmien välillä eilen. Kiitos.Giri kirjoitti:Ei mitään ongelmaa kunhan ensin rekisteröityy Mopariin ja muistaa alustaa tikun NTFS-formaattiin. Se on kyllä totta että paras Alfa Romeo-käyttäjätuki löytyy epävirallisista lähteistä. Tämän foorumin lisäksi esim. https://www.alfaowner.com/threads/how-t ... s.1185573/JanV kirjoitti:Hyvin toimi. Ei tunnista mun vin koodia ja ei mitään apua missään. Ei sähköpostia eikä mitään johon voisi ottaa yhteyttäkään. Puhelinnumero italiaan ja yksi appsi joka puhuu vaan italiaa. No näin ei ainakaan tuu heille kysymyksiä.Tommi kirjoitti:Onko kukaan päivittänyt navigaattorin karttoja Giuliaan?
Näyttäisi olevan ilmaiset päivitykset kolmen vuoden ajan: https://maps.mopar.eu/en/home
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiitos seikkaperäisistä ohjeista!JT Newman kirjoitti:Case: Adaptiivinen cruise
Seurasin tätä JanV:n projektitopicia ja siitä ajatus lähti: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4 ... 4&start=50
JanV antoi myös lisätietoja ja loput kaivoin Giuliaforums.com -ja alfaowner.com -sivuilta.
.
Itse päätin seurata JanV:n jalanjäljillä ja tilasin ebaystä Stelvio QV:n ratin hintaan 369 eur + postikulut.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 14 Tammi 2020, 18:25
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super 2.2
BMW E46 M3
BMW Z4M
Ducati 749
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kekkereihin ilmoittautuu petrolhead jolla pari kuukautta ollut alla Giulia 2.2 Super Lusso 180hp AT8. Auto hyvillä varusteilla ja grigio vesuvio värillä sekä ruskealla nahalla. Edellinen kärry oli Jaggen XE about samoilla spekseillä joten Alfa joutui tiukkaan vertailuun. Jagge oli ajettavuudeltaan todella poikkeuksellisen onnistunut auto, käsittämättömän mukava jousitus mutta toisaalta erittäin urheilullinen ajettava jossa itseäni miellyttävä tail häppy-balanssi. Giulia tuntui siirryttäessä siihen vähän pompottavalta ja luistonesto ei anna liukkaalla samalla lailla siimaa kuin Jaggessa. Samoin kaasupolkimen vaste N-moodissa oli tuskastuttavan laimea. Hyvää tietenkin oli ohjaus sekä ketteryys, yllätyksenä oli vielä poikkeuksellisen hyvä mekaaninen pito liukkaalla. Autolla saa työstää hämmästyttävän isolla kädellä ennen kuin renkaat alkaa menettää pitoaan.
Peruspenkit ovat saaneet tyypillisesti vähemmän kehuja. Näistä saa ihan hyvät kun käy ostamassa pidemmät pultit (10,9) ja korottaa prikoilla penkin etureunaa sentin verran jolloin reidet saa riittävän tuen penkin etureunasta. Halpa ja hyvä kikka. Toinen elämää helpottava kikka on poistaa lampun pesurien sulake, ei tarvitse pelätä että suuttimien muovit lentelevät pitkin tien varsia eikä joka maantiekeikan jälkeen tarvitse ostaa uutta kannua pesunestettä. Ja apropoo, valot oli suunnattu aika alas tehtaan jäljiltä etenkin hanttarin puolelta. Varmaan yksilö-juttuja.
Tarkoitus oli jo ostaessa viedä autoa hieman kohti harrastekäyttistä. Asentelin ensimmäisen viikon jälkeen alle Eibachin jousisetin jolla ulkonäkö (subjektiivinen asia) muuttui mukavasti. Tilaisin myös kesäksi OEM-näköiset 19" vanteet odottamaan varastoon. Kaasun vaste alkoi nyppiä siinä määrin että vein auton remap-pajalle ja siihen tiputettiin 210hp-mallin virisofta sisään samalla kun kaasun parametrointia muutettiin. Vaste jäi silti vähän kaivelemaan ja kävin vielä toistamiseen pajalla jolloin vasteeksi muutettiin vain vähän D-moodista kevennetty versio, tämän jälkeen auto liikkuu siten kuin sen olisi pitänyt jo tehtaalta tulla. Vielä kun tuon luistoneston olisi saanut koodattua sallivammaksi&pois niin Giulia olisi oikeasti lähellä täydellistä (tämä on käsittämätön aivopieru FCA:lta, toivottavasti joku sai potkut).
Jarruista on pakko sanoa että alusta asti mietin että jotain erilaista näissä on, tuntuma on, no erilainen. Vasta kun luin että Giuliassa on hypermoderni fly-by-fire -jarrujärjestelmä niin tämä selitti fiiliksen eron. Ei ne missään nimessä huonot ole ja pidän erityisesti siitä, että ovat aidot monimäntä satulat eivätkä mitkään ATE:n liukupalaklunssit. Kevyesti jarruttaessa tuntuu kuitenkin kuin eri piirit/satulat ottaisi paineen vastaa vähän viiveellä tms verrattuna konventionaaliseen toteutukseen. Ehkä huollossa kun nesteet vaihdetaan tilanne muuttuu.
Finpat oli aiemmin kehunut huollon edullisuutta. Itselleni oli pieni shokki kun varasin tänään 40ktm huollon ja hinnaksi kerrottiin noin 500 euron tasoa. Öljy+suodatin, raikkari sekä jarrunesteen vaihto.
-mikko
Peruspenkit ovat saaneet tyypillisesti vähemmän kehuja. Näistä saa ihan hyvät kun käy ostamassa pidemmät pultit (10,9) ja korottaa prikoilla penkin etureunaa sentin verran jolloin reidet saa riittävän tuen penkin etureunasta. Halpa ja hyvä kikka. Toinen elämää helpottava kikka on poistaa lampun pesurien sulake, ei tarvitse pelätä että suuttimien muovit lentelevät pitkin tien varsia eikä joka maantiekeikan jälkeen tarvitse ostaa uutta kannua pesunestettä. Ja apropoo, valot oli suunnattu aika alas tehtaan jäljiltä etenkin hanttarin puolelta. Varmaan yksilö-juttuja.
Tarkoitus oli jo ostaessa viedä autoa hieman kohti harrastekäyttistä. Asentelin ensimmäisen viikon jälkeen alle Eibachin jousisetin jolla ulkonäkö (subjektiivinen asia) muuttui mukavasti. Tilaisin myös kesäksi OEM-näköiset 19" vanteet odottamaan varastoon. Kaasun vaste alkoi nyppiä siinä määrin että vein auton remap-pajalle ja siihen tiputettiin 210hp-mallin virisofta sisään samalla kun kaasun parametrointia muutettiin. Vaste jäi silti vähän kaivelemaan ja kävin vielä toistamiseen pajalla jolloin vasteeksi muutettiin vain vähän D-moodista kevennetty versio, tämän jälkeen auto liikkuu siten kuin sen olisi pitänyt jo tehtaalta tulla. Vielä kun tuon luistoneston olisi saanut koodattua sallivammaksi&pois niin Giulia olisi oikeasti lähellä täydellistä (tämä on käsittämätön aivopieru FCA:lta, toivottavasti joku sai potkut).
Jarruista on pakko sanoa että alusta asti mietin että jotain erilaista näissä on, tuntuma on, no erilainen. Vasta kun luin että Giuliassa on hypermoderni fly-by-fire -jarrujärjestelmä niin tämä selitti fiiliksen eron. Ei ne missään nimessä huonot ole ja pidän erityisesti siitä, että ovat aidot monimäntä satulat eivätkä mitkään ATE:n liukupalaklunssit. Kevyesti jarruttaessa tuntuu kuitenkin kuin eri piirit/satulat ottaisi paineen vastaa vähän viiveellä tms verrattuna konventionaaliseen toteutukseen. Ehkä huollossa kun nesteet vaihdetaan tilanne muuttuu.
Finpat oli aiemmin kehunut huollon edullisuutta. Itselleni oli pieni shokki kun varasin tänään 40ktm huollon ja hinnaksi kerrottiin noin 500 euron tasoa. Öljy+suodatin, raikkari sekä jarrunesteen vaihto.
-mikko
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Katselin tuossa saksan tarjontaa Giulioissa. Ihmettelin, kun 200hp bensaa on ainakin 138, 140 ja194g päästöillä.
Nuo pienet erotaan tulee varusteista ja renkaista, mutta mikä tekee noin ison eron 138 vs. 194. Vaikuttaa Suomessa veroihin jo melkoisesti.
Nuo pienet erotaan tulee varusteista ja renkaista, mutta mikä tekee noin ison eron 138 vs. 194. Vaikuttaa Suomessa veroihin jo melkoisesti.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kirjaamisvirhe?Werneri kirjoitti:Katselin tuossa saksan tarjontaa Giulioissa. Ihmettelin, kun 200hp bensaa on ainakin 138, 140 ja194g päästöillä.
Nuo pienet erotaan tulee varusteista ja renkaista, mutta mikä tekee noin ison eron 138 vs. 194. Vaikuttaa Suomessa veroihin jo melkoisesti.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Painon mukaan verotettu USA:n tuonti?alfa 156 v6 kirjoitti:Kirjaamisvirhe?Werneri kirjoitti:Katselin tuossa saksan tarjontaa Giulioissa. Ihmettelin, kun 200hp bensaa on ainakin 138, 140 ja194g päästöillä.
Nuo pienet erotaan tulee varusteista ja renkaista, mutta mikä tekee noin ison eron 138 vs. 194. Vaikuttaa Suomessa veroihin jo melkoisesti.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kirjaamisvirhe?[/quote]
Aika moni kirjannut sitten saman virheellisen luvun, en oikein usko.
Aika moni kirjannut sitten saman virheellisen luvun, en oikein usko.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mitäs autoveroa Saksassa kerätään minkään mukaan...FinPat kirjoitti:Painon mukaan verotettu USA:n tuonti?alfa 156 v6 kirjoitti:Kirjaamisvirhe?Werneri kirjoitti:Katselin tuossa saksan tarjontaa Giulioissa. Ihmettelin, kun 200hp bensaa on ainakin 138, 140 ja194g päästöillä.
Nuo pienet erotaan tulee varusteista ja renkaista, mutta mikä tekee noin ison eron 138 vs. 194. Vaikuttaa Suomessa veroihin jo melkoisesti.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
NEDC vs WLTP?Werneri kirjoitti:Katselin tuossa saksan tarjontaa Giulioissa. Ihmettelin, kun 200hp bensaa on ainakin 138, 140 ja194g päästöillä.
Nuo pienet erotaan tulee varusteista ja renkaista, mutta mikä tekee noin ison eron 138 vs. 194. Vaikuttaa Suomessa veroihin jo melkoisesti.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
WLTP 2016 mallin autoissa...ei ehkä...TeroPee kirjoitti:NEDC vs WLTP?Werneri kirjoitti:Katselin tuossa saksan tarjontaa Giulioissa. Ihmettelin, kun 200hp bensaa on ainakin 138, 140 ja194g päästöillä.
Nuo pienet erotaan tulee varusteista ja renkaista, mutta mikä tekee noin ison eron 138 vs. 194. Vaikuttaa Suomessa veroihin jo melkoisesti.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Aika moni kirjannut sitten saman virheellisen luvun, en oikein usko.[/quote]Werneri kirjoitti:Kirjaamisvirhe?
Niin ei se kirjaamisvirhe tarvitse olla kuin yhdessä järjestelmässä yhdellä rivillä (joka esitäyttää vaikka myyntiauton tiedot automaattisesti) ja huolimaton myyjä ottaa väärän rivin tarkastamatta co2:sta tai muita tietoja..
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Niin ei se kirjaamisvirhe tarvitse olla kuin yhdessä järjestelmässä yhdellä rivillä (joka esitäyttää vaikka myyntiauton tiedot automaattisesti) ja huolimaton myyjä ottaa väärän rivin tarkastamatta co2:sta tai muita tietoja..[/quote]alfa 156 v6 kirjoitti:Aika moni kirjannut sitten saman virheellisen luvun, en oikein usko.Werneri kirjoitti:Kirjaamisvirhe?
Totta, jos virhe on esitäytetyissä tiedoissa...