Sahlinin mukaan fossiilisten polttoaineiden käytöstä luopuminen soisi maalle selviä etuja, kun se ei esimerkiksi altistuisi öljyn hinnanmuutoksille kuten nykyään.
"Oh the irony!" Raakaöljyn hinta on pudonnut uutisen julkaisuajankohdasta päälle 25%

Valvoja: Moderators
Sahlinin mukaan fossiilisten polttoaineiden käytöstä luopuminen soisi maalle selviä etuja, kun se ei esimerkiksi altistuisi öljyn hinnanmuutoksille kuten nykyään.
Meinaat siis, että riittäisi joka maailman nokivasaraan tuota mydiisseliä?Kivijärvi kirjoitti: Kuka sinällään tarvitsee sähköautoja...? Siis päästömielessä.
Kansa kun houkuteltaisiin ajamaan Mydieselillä alentamalla sen hintaa niin johan pienenisi autoilun päästöt.Giovinazzi kirjoitti:Meinaat siis, että riittäisi joka maailman nokivasaraan tuota mydiisseliä?Kivijärvi kirjoitti: Kuka sinällään tarvitsee sähköautoja...? Siis päästömielessä.
Aika marginaali tuote kuitenkin markkinoilla...
Riittäisi.savijo-r kirjoitti:Riittäisikö kapasiteettia nostamalla ja veroa alentamalla koko kansan dieselautoilijoille?
Mutta eipä siis enää maailmanlaajuisesti.mutt kirjoitti:Riittäisi.savijo-r kirjoitti:Riittäisikö kapasiteettia nostamalla ja veroa alentamalla koko kansan dieselautoilijoille?
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suom ... f6a779c8e8
Kuitenkin Suomalainen autoilija (ja nykyisin lihansyöjä) tuntuu olevan syyllinen kaikkeen.Giovinazzi kirjoitti: Suomen liikennepäästöt kun ovat kuulemma pelkkää kärpäsenkakkaa, niin ei mitään merkitystä tälläkään...
Ainakin jos uhriutumiskortti viskataan ilmaannipaka kirjoitti: Kuitenkin Suomalainen autoilija (ja nykyisin lihansyöjä) tuntuu olevan syyllinen kaikkeen.
Taas syytellään EU:ta, vaikka sekä MY että E85 ovat laskuissa mukana, kun Suomi pyrkii täyttämään biopolttoaineiden osuutta koskevia velvoitteitaan, jotka paha EU on asettanut.Kivijärvi kirjoitti:Kai se on niin, että EU-tasolla tää Neste MY -tapainen polttoaine ei ole "virallinen" tai "hyväksytty" keino pudottaa päästöjä, kuten ei ole E85-polttoainekaan.
Saisko yhden semmoisen poliittisen kommentin tähän arvioitavaksi? Kun sulla tuntuu tuo mielikuvitus aika vilkkaalta.nipaka kirjoitti:^
Onko uhriutumista jos seuraa poliittisia kommentteja?
https://www.is.fi/autot/art-2000006132336.htmlSeuraavalla hallituskaudella tulee laatia aikataulu ja suunnitelma uusien myytävien polttomoottoriautojen kieltämiseksi henkilöliikenteessä ja biopolttoaineisiin siirtymiseksi raskaassa liikenteessä
Riippuu aikalailla seuraavan(seuraavien) hallituksen kokoonpanosta mihin tässä mennään. Ei ollut edellisen hallituksen luomat kiky eikä aktiivimallikaan nykyistä hallitusta sitova. Suomalaisessa politiikanteossa voi asiat kääntyä päälaelleen 4 vuoden välein.Seuraavalla hallituskaudella tulee laatia aikataulu ja suunnitelma uusien myytävien polttomoottoriautojen kieltämiseksi henkilöliikenteessä ja biopolttoaineisiin siirtymiseksi raskaassa liikenteessä
Toki, mutta olet siirtynyt lukemisesta suoraan kirjoittamiseen ja sielläkin fiktioon.nipaka kirjoitti:Politiikkaa pitää osata lukea.
Nimenomaan, tätä kutsutaan vahvistusvinoumaksi. Tässä on kunnostautuneet erityisesti maahammuuttogriittiset. Oma läsnäoloni somessa tarkoittaa etupäässä tätä foorumia, uutiset löydän kyllä muualta.nipaka kirjoitti:Ja saahan somessa itse valittua ne "uutiset" jotka haluaa kuulla.
Sulla tuntuu tuo tulkinta vaihtuvan useammin kuin keskivertokansalaisella sukat. Vielä pari tuntia sitten tulkinta oli ihan toinen:nipaka kirjoitti:Nyt tulkintani on että Suomessa vallitsee polttomoottoriautoille kielteinen kanta.
Kumpiko se nyt sitten on?nipaka kirjoitti:Kuitenkin Suomalainen autoilija (ja nykyisin lihansyöjä) tuntuu olevan syyllinen kaikkeen.
Taitaa tämä foorumi todellakin olla tärkein tietolähteesi. Ja muut asiat muodostaa (ah, niin hyvä) mielikuvitus.Tuomas K kirjoitti:Sulla tuntuu tuo tulkinta vaihtuvan useammin kuin keskivertokansalaisella sukat. Vielä pari tuntia sitten tulkinta oli ihan toinen:nipaka kirjoitti:Nyt tulkintani on että Suomessa vallitsee polttomoottoriautoille kielteinen kanta.
Kumpiko se nyt sitten on?nipaka kirjoitti:Kuitenkin Suomalainen autoilija (ja nykyisin lihansyöjä) tuntuu olevan syyllinen kaikkeen.
No näinhän sulla on tapana, aina kun pitäisi seistä niiden omien sanojen takana.nipaka kirjoitti:Mielelläni keskustelen asiasta mistä keskusteltavaa on. Nyt ei ole enää.
Stop the press, Lerppulerppu kirjoitti:Sähköautojen tulossa on jotain hyvääkin!
https://www.hs.fi/autot/art-2000006374287.html
Tosin en tiedä tuleeko sähköautoja ostettua käytettynä, joten tällä ei itselle niin suuresti merkitystä kuin nykyisin (kun näitä käytettyjen valikoiman kaventimia on suht runsaasti autoihin kotimaassa kiinnitettynä).