Joskus aikoja sitten rassasin kuplavolkkaria. Ei oikein käynyt hyvin tuon jälkeen. Meni hetken aikaa ennenkuin tuli mieleen, että bokserissa ei muuten ole sama sytkäjärkkä mitä rivi-4:ssa. Tietty normi rivikoneessakin on joskus ollut kipinä overläpillä. On niin helppo kun ajoittaa nokkaa ja siinä samalla säätää sytkän myös siihen ykköspyttyyn. Tuo tuli tehtyä joskus useammankin kerran. Tosin ensimmäisen kerran jälkeen sen tajuaa jo aika nopeasti.
Olikohan toissa talvena kun 128 oli tallissa pukeilla kaikki renkaat pois. Jossain vaiheessa piti sitä vähän siirtää ja laitoin renkaat nopeasti ja kevyesti kiinni. No ne takarenkaat oli sitten tuon jäljilta vielä keväälläkin. Vajaan kilometrin päässä kotoa toinen takanen lähti sitten irti. Onneksi ei kokonaan eikä aiheuttanut vaurioita. Sattui putoamaan juuri naapurin talon kohdalle, joten ovelle koputtelemaan ja kysymään jos voisi lainata hetkeksi hallitunkkia ja rengasavainta. Yhtä pulttia ei koskaan löytynyt.
Joskus piti myös kokeilla, että tarvitseeko sitä perssonitolppaa välttämättä puristaa kasaan jos vaikka jousta vaihtaa. Tolppa viilapenkkiin poikittain ja pulttipyssällä iskarin varren mutteria auki. Aika varovasti ja "pitkällä kädellä" sitä hölläilin. Aika nopeasti kajahtaa rojut noin 4 m päässä olevaa seinää päin. Kyllä se kannattaa puristaa kasaan
Muutama vierestä seurattu:
Setä vaihtoi joskus silloiseen Samaraansa moottoriöljyjä. Roppu pois ja lähti keittämään kahveja siksi aikaa kun öljyt valuu. Sitten tuli takaisin tallille, auto käyntiin ja ajoi pihaan. Onneksi ei ollut kun noin 150 m matkaa. Ei ottanut Samara itseensä.
Entinen työkaveri silloisen firman tiloissa vaihtoi kanssa öljyjä ja muisti kaataa uudet öljyt koneeseen. Ainoa vaan että jäi roppu laittamatta takaisin, niin tuli vähän sellainen nopeahko huuhtelu. Muitahan se tuosta tietty syytti kun oli paskanjauhamisella sekoitettu ajatukset. Iltaahan se oli, niin sitten ihmettelyä että mistäs lisää öljyä saisi.