Aikaisemmin vain TS koneisia omistaneena, ilman moista ”ongelmaa”.
Mistähän voisi johtua tuommoinen tyhjäkäynnillä putputus, näinä hetkinä koko auto täristää. Lähes koko aikaista. Kierroksilla toimii vallan mainiosti. En ole huomannut tyhjäkäynnillä eroa onko kone kylmä vai lämmin, ehkä hieman pahempi lämpimänä.
Ilman ääninäytettä ei voi sanoa tarkempaa, mutta kyllähän JTS:n ominaisuuksiin kuuluu, että se kuulostaa ”rikkinäiseltä”. Tyhjäkäynnillä varsinkin kylmänä putputus voi olla yksi sana kuvaamaan hieman epätasaista käyntiä ja ajoittain korostuu terävämmäksi. Omassani korostui, kun väliltä puuttui vaimentimet ja oli pelkkä takapönttö.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
JTS tosiaan rykii ja sätkii tyhjäkäynnillä niin että koko auto tärähtelee, 11v olen ollut siinä käsityksessä että kuuluu asiaan. Se vaan että tuo uusin perheenjäsen (vuotta vanhempi, ihan alkupään JTS:iä) käy tyhjää tasaisesti kuin tessu on pistänyt ihmettelemään En kyllä pidä mahdottomana että sille on jotain ECU remappia tehty, ECU:n ohjelmointipäivämäärä on eksoottinen ja koko laitos tuntuu selvästi pirteämmältä kuin kaverinsa.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
Aikaisemmin vain TS koneisia omistaneena, ilman moista ”ongelmaa”.
Mistähän voisi johtua tuommoinen tyhjäkäynnillä putputus, näinä hetkinä koko auto täristää. Lähes koko aikaista. Kierroksilla toimii vallan mainiosti. En ole huomannut tyhjäkäynnillä eroa onko kone kylmä vai lämmin, ehkä hieman pahempi lämpimänä.
Vai onko tämä niitä lukuisia ominaisuuksia
Potilas 2L 2004 200tkm ajettu.
Täällä myös täristävää tyhjäkäyntiä joka poistuu hetkeksi siten että otan ECU:n molemmat liittimet irti n. minuutiksi ja sen jälkeen käy jonkin aikaa nätimmin . Olen kysellyt ECU:n päivitystä mutta ei ole enää saatavilla . Kylmänä käy nätisti n. 1100 rpm. kierroksilla mutta lämpöisenä täristää , kierrokset n. 750 rpm. Nyt on tullut tärinää myös kierroksilla 2000-2500 , km-lukema 310000 , ei vikavaloja .
Tulpat tarkistin ja ovat ( Iridium 16 TT ) ok , tosin elektrodien kohdalta aika vaaleat joten menisikö seos jostain syystä liian laihalle , olisiko jollain ajatusta asiasta .
Turre kirjoitti:JTS tosiaan rykii ja sätkii tyhjäkäynnillä niin että koko auto tärähtelee, 11v olen ollut siinä käsityksessä että kuuluu asiaan. Se vaan että tuo uusin perheenjäsen (vuotta vanhempi, ihan alkupään JTS:iä) käy tyhjää tasaisesti kuin tessu on pistänyt ihmettelemään En kyllä pidä mahdottomana että sille on jotain ECU remappia tehty, ECU:n ohjelmointipäivämäärä on eksoottinen ja koko laitos tuntuu selvästi pirteämmältä kuin kaverinsa.
Kyllä se ehjä jts käy tasaseen kylmänä ja käyttölämpösenä. Voi se joskus putkenpäästä pötpähtää, mutta ei sisällä tarähtele
Viimekesänä hankitun JTS hämiksen tyhjäkäynti oli myös toisinaan hapuilevaa. Siihen vaihdettiin yksi vikakoodia antanut lambda ja sen jälkeen tyhjäkäyntikin oli oikein nättiä. Pitääpä tarkkailla jahka ajokausi taas alkaa.
Turre kirjoitti:JTS tosiaan rykii ja sätkii tyhjäkäynnillä niin että koko auto tärähtelee, 11v olen ollut siinä käsityksessä että kuuluu asiaan.
Kyllä se ehjä jts käy tasaseen kylmänä ja käyttölämpösenä. Voi se joskus putkenpäästä pötpähtää, mutta ei sisällä tarähtele
Tjoo, tarkennetaas nyt tuota omaa lausuntoa sikäli että yksittäisistä ja satunnaisista rykäisyistä puhun, ei mistään täristyskohtauksista. Niissä saattaa olla pidempiäkin aikoja välissä, mutta kyllä ne persanturissaan tuntee. Toki on ihan mahdollista että tuossa jotain vikaa on ja koko ajan ollut, sen vaan on olettanut kuuluvan asiaan kun niin paljon JTS:n huonosta tyhjäkäynnistä on lukenut.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
Joskus, tosi harvoin herjaa motor control failurea.
Mistähän lähtisi vikaa etsimään? Tai tietty koodit täytynee käydä lukasemassa... Konehuoneen puolelta kun kuuntelee tyhjäkäyntiä niin ei oikein huomaa mitään, mutta kun autoon istahtaa tai mennee kuuntelemaan putkesta niin kyllä huomaa... ja käytännössä on siis kokoaikaista.
Tehot ei ole häviksissä ja kierroksilla ei ongelmaa, ehkä tosi pienillä pintakaasulla jotain minimaalista nytkähdystä.
Minun JTS on ainakin tarkka sytytystulpista, olen käyttänyt Denso IK16 ja Denso IK16 TT tulppia ja ne ovat toimineet hyvin. Tyhjäkäynti muutui tasaiseksi, kun otin Densot käyttöön.
Rema kirjoitti:Minun JTS on ainakin tarkka sytytystulpista, olen käyttänyt Denso IK16 ja Denso IK16 TT tulppia ja ne ovat toimineet hyvin. Tyhjäkäynti muutui tasaiseksi, kun otin Densot käyttöön.
Kyseessä vaan ihan täysin eri moottori kuin keskustelluissa ongelmatapauksissa
Joo, tässä pitää osata erottaa otsikon 156/GT -linjasta tuttu 2.0JTS myöhemmistä, GM-sukuisista 939-koreihin pultatuista 1.9, 2.2 ja 3.2 JTS -moottoreista.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Ja olikos niin että JTS kylmällä/kosteammalla ilmalla höyryää jumalattomasti putkenpäästä tyhjäkäynnillä? Joskus on täällä ollut puhetta ja tuo oma ainakin liikennevaloissa höyryää yllättävän runsaasti. Muuten kyllä käy nätisti.
Ja olikos niin että JTS kylmällä/kosteammalla ilmalla höyryää jumalattomasti putkenpäästä tyhjäkäynnillä? Joskus on täällä ollut puhetta ja tuo oma ainakin liikennevaloissa höyryää yllättävän runsaasti. Muuten kyllä käy nätisti.
Lämpenee hitaasti ja käy kylmänä tosiaan välillä aika jännästi (kunnossa ainakin oma moottori siltä osin kun on lähes kaikki osat vaihdettu viimesen parin vuoden aikana) ja tosiaan höyryää. Suurin harmitus on kyllä tuo tolkuttoman hidas lämpeneminen, varsinkin kun itellä ei oo moottorilämmitintä tai muita nykyajan kotkotuksia. Kun on kelit koko ajan nollan molemmin puolin niin sisältä on lasit jäässä/huurussa aina pitkään. Pitää lähteä aina silleen kädet ristissä kun ei ne perkeleet siitä selviä ennenku oikeesti vähän ajaa ja sisätilat lämpenee.
Kyllä melkosen pössytyksen päästi omakin JTS laseja raapatessa.
Tästä johdannaisena: eräs kerta naapurin rouva käveli auton ohi korostetusti nenästään kiinni pitäen ja änki nirppanokkaperseensä isännän valmiiksi lämmittämän voortin kyytiin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
TS oli kanssa sellainen höyryhajupilvi, ettei mitään jakoa. -30c lämmössä oli koko piha höyryn peitossa ja haju oli kammottava. Ei siel kuitenkaan nestehukkaa ollu, se vaan oli sellanen
Tästä johdannaisena: eräs kerta naapurin rouva käveli auton ohi korostetusti nenästään kiinni pitäen ja änki nirppanokkaperseensä isännän valmiiksi lämmittämän voortin kyytiin.
JTS kyllä ei oikein lämpeä kaupunkinopeuksissa (50 rajoitus ja maasturi/hyrbiidit ajaa 35 lasissa) mutta kun pääsee antamaan konetielle happea niin jo on lämpöäkin.
TS taasen tuntui olevan paljon hätäisempi ja sieltä ei kyllä loppunut kamiinasta lämpö kunhan lämpömittari näytti liki 90 astetta, eli siten lämppäriltään parempi kuin uudempi.