Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Joo, jos joskus Giulia tulee taloon, niin Velocen penkit on kyllä ehdottomat.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Haa - loistelias lättäpenkki / kalvotustopic! Laitetaan oma preferenssi:
- Giuliani ottaisin lättäpenkeillä ja kalvotetuilla laseilla.
Nykyiset vääränmerkkiset on sportti-lederjakkaroilla molemmat - enkä ole fani.
Kun taas sävytyksiin ja kalvotuksiin olen enemmän kuin tyytyväinen!
I'll get it right the next time. (Tosin beggars can't be choosers ja kun Giuliaa alkaa saamaan alle 20keur bensana, niin siihen loppuu varustelistan vaatimukset... )
- Giuliani ottaisin lättäpenkeillä ja kalvotetuilla laseilla.
Nykyiset vääränmerkkiset on sportti-lederjakkaroilla molemmat - enkä ole fani.
Kun taas sävytyksiin ja kalvotuksiin olen enemmän kuin tyytyväinen!
I'll get it right the next time. (Tosin beggars can't be choosers ja kun Giuliaa alkaa saamaan alle 20keur bensana, niin siihen loppuu varustelistan vaatimukset... )
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No sehän selittää.Josef Matula kirjoitti:
Tuossahan ei ole yhtään mitään varusteita navin lisäksi. Xenonit, penkinlämmittimet jopa kaatuvat takaselkänojat puuttuvat.
En tutustunut sen tarkemmin kun kävin tuolla Fiatista kauppaa hieromassa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mielestäni Veloce-penkit ja Xenonit ovat aivan välttämättömiä lisävarusteita. Ja nahkapenkit ilman penkinlämmittimiä on tosin huono idea. Myös se rattilämmitin on todella tarpeen - nyt voi käytännössä ajaa koko talven ilman hanskoja. Tuo ratti on lämmin melkein saman tien kun pääsee ajamaan pihasta ulos.JMC kirjoitti:Jokainenhan arvostaa toki just sellasia varusteita autossaan kun haluaa mutta mieluummin katselisin noita takatummennuksia kuin istuisin noilla lättänäpenkeillä
Tuo Veloce-penkeillä varustettu punainen 200hp Giulia vaikuttaa varsin hyvältä valinnalta. Ei kai niiden takalasien vaihtaminen läpinäkyviin nyt niin hirveästi maksa, jos ne liiaksi haittaa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
olsberg kirjoitti:Muilla vastaavaa vikakoodia? Ei näy Boschin järjestelmällä tuon tarkemmin.
Tässä tapauksessa loppujenlopuksi vaihtui multiair yksikkö. Giulian historiana ajoa noin vuos, 20tkm ja 1 huolto merkkikorjaamolla.alfa 156 v6 kirjoitti:Pudotti pois yhtä tai useampaa sylinteriä satunnaisesti kylmäkäynnistyksessä, eikä sylinteri(t) heränneet ennen uudelleenkäynnistystä. Lämpösenä ei koskaan mitään ongelmaa. Tehot myös alemmat kuin normaalisti (tämän huomas vasta kun uusi yksikkö oli vaihdettu...).Jiitee kirjoitti:Ääni puolalle, täällä 2.sylinterin puola vaihdettu.Jarsan kirjoitti:Tuo ruiskutuksen "cutoff-koodi" voi johtua mistä tahansa mikä vaikuttaa palotapahtumaan sylinterissä, oli se vika sitten sähköinen tai mekaaninen. Puola on toki varmaan se yleisin aiheuttaja.
Akateeminen kyssäri eli mites Keuruulla Multi-Air oireili ennen vaihtoa ?
Öljynvaihtovälit sulla se tehtaan 15 tkm ?
Jenkkisaitilla muutama Multi-Air mennyt liian pitkän vaihtovälin ja väärän öljyn takia...
Omassani puolitan öljynvaihdon sinne 7-8 tkm ja pelkästään kesäkäytössä ny Juulia....
Öljynvaihdot huolto-ohjelman mukaan 15tkm välein ja merkkihuollossa. Mitä öljyä käytetty niin sitä en tiedä... Takuukäsittelyssä sanoivat kyllä että historian mukaan olisi käytetty oikeitä öljyjä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
lerppu, kunhan karanteeni päättyy niin menet taas alle 90kg sarjaan ja sporttipenkitkään eivät ahdista.lerppu kirjoitti: - Giuliani ottaisin lättäpenkeillä ja kalvotetuilla laseilla.
Oma 175 cm / 90kg, 32" farkkuihin mahtuva keskimääräistä leveäselkäisempi raamini istuu hyvin niin Velocen kuin BMW:n sporttipenkkeihin eikä Spyder Possunkaan jakkarat ahdistaneet.
Alfan lättäpenkin huonoihin puoliin kuuluu heikon sivuttaistuen lisäksi myös liian lyhyt istuinosa jopa tälläiselle persjalkaiselle. Velocen jakkarassa on jatkopala.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu kyllä nuo velocen penkit tosiaan olis melko ehdottomat. Kaikille ei sovi, mutta itse mahdun niihin mainiosti. Normi lättänäpenkeillä taas en pysy millään kun tukea ei ole mihinkään suuntaan ja säädettävän reisituen puuttuessa pitkäjalkaiselle auttamatta liian lyhyt istuinosa aiheuttaa puutumista.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kuinka pitkäjalkaiselle?JMC kirjoitti:Juu kyllä nuo velocen penkit tosiaan olis melko ehdottomat. Kaikille ei sovi, mutta itse mahdun niihin mainiosti. Normi lättänäpenkeillä taas en pysy millään kun tukea ei ole mihinkään suuntaan ja säädettävän reisituen puuttuessa pitkäjalkaiselle auttamatta liian lyhyt istuinosa aiheuttaa puutumista.
Oma varsi on vain 183cm, mutta ei ole ollut mitään ongelmia tuon suhteen pitkilläkään siirtymillä. Joskus kun lapsettaa ja pitää kurvissa vähän enemmän G-vitamiinia annostella, niin silloin sivuttaistukea ehkä kaipaisi lisää. Normaalissa liikennevirrassa ei ongelmia.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Aika sama tuntuma mulla. Pituus myös 183, josta 173 cm on jalkoja mutta ajoasennon löytäminen tossa ei ole vaikeaa kun ratin syvyyssäätöä on riittävästi, eli penkki taakse, ratti syliin eikä puudu jalat. Eikä velocen penkit nyt radalle kelpais nekään eli sit tarvittais jo oikeata sivutukea. Perusajossa riittää ratissa roikkuminen. Mutta ei sinänsä, jos velocen penkit jostain löytäis ni ilman muuta ne upgreidais. Tai no, qv penkit vielä mielummin mut sit joutuis luopumaan sähkösäädöistä mikä ei ok.JT Newman kirjoitti:Kuinka pitkäjalkaiselle?JMC kirjoitti:Juu kyllä nuo velocen penkit tosiaan olis melko ehdottomat. Kaikille ei sovi, mutta itse mahdun niihin mainiosti. Normi lättänäpenkeillä taas en pysy millään kun tukea ei ole mihinkään suuntaan ja säädettävän reisituen puuttuessa pitkäjalkaiselle auttamatta liian lyhyt istuinosa aiheuttaa puutumista.
Oma varsi on vain 183cm, mutta ei ole ollut mitään ongelmia tuon suhteen pitkilläkään siirtymillä. Joskus kun lapsettaa ja pitää kurvissa vähän enemmän G-vitamiinia annostella, niin silloin sivuttaistukea ehkä kaipaisi lisää. Normaalissa liikennevirrassa ei ongelmia.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Olen lyhyt ja sen lisäksi persjalkainen mutta siitä huolimatta koen Giulia/Stelvion peruspenkit liian lyhyiksi. Olen nyt tahkonnut 18 kuukauden aikana Stelviolla vähän vajaat 80tkm ja olen yhä hengissä ja jalatkin toimivat mutta ovathan ne selvästi epämukavammat kuin vaikka BMW:n tai Jaguarin jakkarat.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itse olen niin maantaputtaja että kun pituutta on 183 ja vaimolla 10cm vähemmän, ajoasento meillä on tasan sama. Lisäksi kun syliväliä on enemmän kuin pituutta, niin välillä täytyy varoa ettei rystyset raahaa maata...
Anywho, näppärä kun ei tarvii vekslailla autoissa penkkiä. Vaikka toki BMW tarjoaa useamman ajoprofiilin sekä jakkaran liikkumisen. Ja kyllä siihen Biimerin sporttipenkkiin minäkin mahdun. Käyttöauto vain saisi olla letkeämpi. Onneksi tuo Suitsa on kovasti mukava!
Harrasteauto tietty saisi puristaa oikeista paikoista. Jos sellainen joskus vielä tulisi hankittua. Busso GT tai TBi Brera, hmm.
Giulia tietty edelleen mahdollinen jos Korona ei muuta meininkiä Mad Max tyyliseksi. Katsotaan ensi vuonna - jos vaikka hinta bensaGiulialla olisi se parikymppiä (tai vähän enemmän, Suitsakin meni yli tuon maagisen kakkosautorajan)...
Anywho, näppärä kun ei tarvii vekslailla autoissa penkkiä. Vaikka toki BMW tarjoaa useamman ajoprofiilin sekä jakkaran liikkumisen. Ja kyllä siihen Biimerin sporttipenkkiin minäkin mahdun. Käyttöauto vain saisi olla letkeämpi. Onneksi tuo Suitsa on kovasti mukava!
Harrasteauto tietty saisi puristaa oikeista paikoista. Jos sellainen joskus vielä tulisi hankittua. Busso GT tai TBi Brera, hmm.
Giulia tietty edelleen mahdollinen jos Korona ei muuta meininkiä Mad Max tyyliseksi. Katsotaan ensi vuonna - jos vaikka hinta bensaGiulialla olisi se parikymppiä (tai vähän enemmän, Suitsakin meni yli tuon maagisen kakkosautorajan)...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Italian Standard Ape http://www.autowiki.fi/index.php/ISA-ajoasentolerppu kirjoitti: Lisäksi kun syliväliä on enemmän kuin pituutta, niin välillä täytyy varoa ettei rystyset raahaa maata...
Myös maastavedossa näppärä ruumiinrakenne. En suosittele kuitenkaan balettia tai taekwondoa.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^hehhee! ...ja vuosikausia täyden kontaktin karatea. Lahjaton mutta iskunkestävä!
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Karatessa saa lyödä ilman että tulee varoitus korkeasta mailasta niin kuin taekwondossa. Pitkät kädet auttavat siinä, varsinkin kun karatessa yleensä mennään enemmän suorilla. Kyokushinkai? Itse vain hippalilin Gi päällä mutta lahjattomana tuli vähän aikaa kick-boxing kehässä käytyä. Ei lahjoja mutta kohtuullinen kunto tanssia alta pois. Anyway, ei pahempaa vahinkoa, muutama hammas vinossa ja kylkiluu murtunut mutta ei aivotärähdyksiä eikä tyrmäyksiä.lerppu kirjoitti:^hehhee! ...ja vuosikausia täyden kontaktin karatea. Lahjaton mutta iskunkestävä!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Yläkontaktikarate taisi olla tarkka sääntönimitys, erona potkunyrkkeilyyn. Laji koki hiipumisen milleniumin taitteessa, jolloin itsekin valuin hiljaksiin pois kuvioista. Koitin hiukan nyrkkeillä, mutta töppöjalkoja käyttämään tottuneena en ikinä jaksanut sisäistää otteluetäisyyttä. Kamalaa nihuttamista.
Edit: nöyrä anteeksipyyntö julkeasta ot:sta
Edit: nöyrä anteeksipyyntö julkeasta ot:sta
- Liitteet
-
- 293ACBEE-7F4A-41F6-BEDD-A30DCAA106FC.jpeg
- (32.92 KiB) Tiedosto ladattu 5213 kertaa
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu, ajattelin vaan pari nöyrää riviä noista penkeistä, tahi ajoasennosta, kirjoittaa. Ratin syvyyssäädön avulla asennon saa kyllä hyväksi.
Ja tämä nyt ihan sen takia, että jos löytää itselleen/lompakolle/puolisolle sopivan yksilön, niin älkää ihmeessä jääkö niiden penkkien, tai niistä käytävän keskustelun, takia hyvää autoa hankkimatta.
Ja tämä nyt ihan sen takia, että jos löytää itselleen/lompakolle/puolisolle sopivan yksilön, niin älkää ihmeessä jääkö niiden penkkien, tai niistä käytävän keskustelun, takia hyvää autoa hankkimatta.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo, auto hyvä, jakkarat huonot.JT Newman kirjoitti:Juu, ajattelin vaan pari nöyrää riviä noista penkeistä, tahi ajoasennosta, kirjoittaa. Ratin syvyyssäädön avulla asennon saa kyllä hyväksi.
Ja tämä nyt ihan sen takia, että jos löytää itselleen/lompakolle/puolisolle sopivan yksilön, niin älkää ihmeessä jääkö niiden penkkien, tai niistä käytävän keskustelun, takia hyvää autoa hankkimatta.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
hyvin kiteytetty. Ja totuus on kuitenkin se että velocen jakkaroilla olevaa superia ei ihan hirveesti oo markkinoilla. Ja kun nääki on 2 vuoden päästä tonnin pommeja kuten kaikki alfat kun projektitopiccia yleisesti kattoo ni se on siinä kohtaa ihan sama mitkä penkit siinä on
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vahvasti eri mieltä. Kyllä tonnin pommissakin saisi olla kunnon penkitJanV kirjoitti:siinä kohtaa ihan sama mitkä penkit siinä on
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Saisi toki, mutta niinkuin @lerppu tuolla taisi jo todeta: me käytettyjen ostajat emme aina voi olla niin nirsoja. Varsinkaan kun näitä ei ihan tuhansia ole tarjolla.Giri kirjoitti: Vahvasti eri mieltä. Kyllä tonnin pommissakin saisi olla kunnon penkit
Giuliassa kyllä kohtalaisen iso ero noiden jakkaroiden välillä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
- Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Enpä muista kyselinkö täältä vai en, mutta hihnanvaihto lähestyy, eli onko heittää asiantuntevasta huollosta suosituksia? Kymenlaakso tai Pirkanmaa. Mitä porukka maksanut tuosta lystistä? 2.2dsl siis.
Ajattelin samaan ottaa (tietysti perus vesipumppu) öljyt + suodatin ja laatikkoöljyjen vaihto. Yhdessä paikassa kävin syksyllä öljyt vaihdattamassa ja siellä ei tuntunut koneelta edes löytyvän oikea öljymäärä koneeseen, joten kyselempä täältä kokemuksia.
Ajattelin samaan ottaa (tietysti perus vesipumppu) öljyt + suodatin ja laatikkoöljyjen vaihto. Yhdessä paikassa kävin syksyllä öljyt vaihdattamassa ja siellä ei tuntunut koneelta edes löytyvän oikea öljymäärä koneeseen, joten kyselempä täältä kokemuksia.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vajaa seittemän sataa tais olla täällä persepoloksen suunnalla.jonilaht kirjoitti:Enpä muista kyselinkö täältä vai en, mutta hihnanvaihto lähestyy, eli onko heittää asiantuntevasta huollosta suosituksia? Kymenlaakso tai Pirkanmaa. Mitä porukka maksanut tuosta lystistä? 2.2dsl siis.
Ajattelin samaan ottaa (tietysti perus vesipumppu) öljyt + suodatin ja laatikkoöljyjen vaihto. Yhdessä paikassa kävin syksyllä öljyt vaihdattamassa ja siellä ei tuntunut koneelta edes löytyvän oikea öljymäärä koneeseen, joten kyselempä täältä kokemuksia.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vm 2016, viime vuoden joulukuussa taisi mennä vaihtoon.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kuuskymppiä muistaakseni.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minulla ei vaihdettu 60tkm kohdalla vaan ilmeisesti tulee vastaan 80tkm huollossa.Polforea kirjoitti:Kuuskymppiä muistaakseni.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Aiempia keskusteluita löytyy täältä: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... start=5750
Eli Suomi-virallinen jakohihnan vaihto 3v/60tkm, vesipumpun kanssa Espoossa 1135€
Eli Suomi-virallinen jakohihnan vaihto 3v/60tkm, vesipumpun kanssa Espoossa 1135€
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
- Car(s): 159 TBi SW
Ex: 156 2.0 TS - Paikkakunta: Tampere
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Team F40 Nokialla tuntee hyvin Alfat ja osaa käsitellä arvokkuuden vaatimalla tavalla.jonilaht kirjoitti:Enpä muista kyselinkö täältä vai en, mutta hihnanvaihto lähestyy, eli onko heittää asiantuntevasta huollosta suosituksia? Kymenlaakso tai Pirkanmaa. Mitä porukka maksanut tuosta lystistä? 2.2dsl siis.
Ajattelin samaan ottaa (tietysti perus vesipumppu) öljyt + suodatin ja laatikkoöljyjen vaihto. Yhdessä paikassa kävin syksyllä öljyt vaihdattamassa ja siellä ei tuntunut koneelta edes löytyvän oikea öljymäärä koneeseen, joten kyselempä täältä kokemuksia.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Prkl, unohdin. Oisko ollu 80 tkm. Liike virpoivarpoi vaihtoväliä ja kun silloin täälläkin taisi silloin olla vähän epätietoisuutta, vaihdatin.Raimo Miettinen kirjoitti:Entäs kilometreinä?
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Voi sattana ku on kallistaJT Newman kirjoitti:Aiempia keskusteluita löytyy täältä: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... start=5750
Eli Suomi-virallinen jakohihnan vaihto 3v/60tkm, vesipumpun kanssa Espoossa 1135€
- Kari
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
- Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En halunnut mollata, mutta 159:iin tuolla teetin kytkin+vauhtipyörä remontin, eikä valittamista.eicas kirjoitti:Team F40 Nokialla tuntee hyvin Alfat ja osaa käsitellä arvokkuuden vaatimalla tavalla.jonilaht kirjoitti:Enpä muista kyselinkö täältä vai en, mutta hihnanvaihto lähestyy, eli onko heittää asiantuntevasta huollosta suosituksia? Kymenlaakso tai Pirkanmaa. Mitä porukka maksanut tuosta lystistä? 2.2dsl siis.
Ajattelin samaan ottaa (tietysti perus vesipumppu) öljyt + suodatin ja laatikkoöljyjen vaihto. Yhdessä paikassa kävin syksyllä öljyt vaihdattamassa ja siellä ei tuntunut koneelta edes löytyvän oikea öljymäärä koneeseen, joten kyselempä täältä kokemuksia.
Nykyään normaali Autoasi korjaamo, jossa ei enää merkkituntemusta tuntunut olevan (esim. tuo öljymäärä). Ei millään pahalla ja voin olla väärässä, mutta semmonen fiilis jäi. Ei ollut Seleniaakaan ilmeisesti tarjolla enää.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Giulia 952
2017 "Team F40 on myynyt erikoisautojen tuonnin ja huollon Luxury Collection Automobiles Oy:lle. Kaikki Ferrari, Maserati, Lamborghini, Bentley ja Porsche merkkisten autojen toiminnot sekä osa henkilöstöstä siirtyy Luxury Collectionille. Muiden automerkkien huolto ja varustelu säilyy Nokialla. "
Meniköhän tuossa samalla henkilöstöstä myös ne Alfoista tietävät/osaavat vai ei.
Meniköhän tuossa samalla henkilöstöstä myös ne Alfoista tietävät/osaavat vai ei.
Pitäis olla, FB:ssä näyttävät silti mainostavan kuitenkin jonkin verran myös Alfojen huoltoa.jonilaht kirjoitti:Ei ollut Seleniaakaan ilmeisesti tarjolla enää.
Noni
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ohessa hieno yhteenveto Giulian poppilaitteista niille, jotka haluavat päivitellä niitä eteenpäin.
https://www.giuliaforums.com/threads/au ... ons.48684/
https://www.giuliaforums.com/threads/au ... ons.48684/
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Moroja
Tuossa kun pesin kevään eka lenkkien jälkeen Juuliaa niin tulipa mieleen, että ainakin omassa tallissa tapaa pikkuisen autot ja prätkät pölyyntyä. MP:iin olenkin jo hankkinut sisätilojen säilytyspeitteitä, mutta Juulia haluaisi myös omansa. Onko tietoa, mistä moinen löytyy ?
http://fixthefec.org/alfa-romeo-giulia-car-cover/
Tuollakin on jotakin... https://www.kfz-schutzdecken.de/Red-AD- ... eo-Gulia_1
Tämä voisi olla ok ....
Tuossa kun pesin kevään eka lenkkien jälkeen Juuliaa niin tulipa mieleen, että ainakin omassa tallissa tapaa pikkuisen autot ja prätkät pölyyntyä. MP:iin olenkin jo hankkinut sisätilojen säilytyspeitteitä, mutta Juulia haluaisi myös omansa. Onko tietoa, mistä moinen löytyy ?
http://fixthefec.org/alfa-romeo-giulia-car-cover/
Tuollakin on jotakin... https://www.kfz-schutzdecken.de/Red-AD- ... eo-Gulia_1
Tämä voisi olla ok ....
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Yhteenvetona tästä ja hieman itse tekemästäni lisäselvittelystä:Unique kirjoitti:Ohessa hieno yhteenveto Giulian poppilaitteista niille, jotka haluavat päivitellä niitä eteenpäin.
https://www.giuliaforums.com/threads/au ... ons.48684/
Giulian radioyksikkö (ETM) on alunperin kehitetty Magneti Marellin toimesta BMW:tä varten. Tästä syystä Giulian ja Stelvion ETM käyttää BMW:n standardiliitäntää, joka on 40 pinnainen Fakra-liitin.
Perustason stereoiden päivittäminen
Perustason Hifi-järjestelmässä ei ole erillistä vahvistinta, vaan ETM:n oma sisäinen n. 4 x 18 W vahvistin toimii ainoana vahvistimena. Lisävahvistimen asentamisen kannalta tämä itseasiassa tekee päivittämisen aika helpoksi, sillä BMW Fakra-liittimeen löytyy usealta autohifivalmistajalta suoraan valmis T-haara. T-haara kytketään ETM:n taakse ja jatketaan vaikkapa takakonttiin lisäkaapelilla. Takakontista löytyy lattian alta hyvin tilaa, sekä valmis paikka virranotolle. Kun valitsee oikean vahvistimen, osaa tuo vahvistin näytellä kaiutinkuormaa ETM:lle, jolloin virhevaloja ei synny.
T-haara kaappaa ETM:stä lähtevät kaiutinliitännät, jotka viedään vahvistimelle. Vahvistimelta tulevat kaiutinliitännät viedään T-haaran kautta alkuperäiseen johtosarjaan. Näin yhtään kaapelia ei tarvitse katkoa ja modifioida mitenkään.
Selvitykseni mukaan mm. oheisella Audisonin yhdistelmällä perusstereoiden vahvistinpäivitys pitäisi olla erittäin helppoa:
https://www.autostudio.fi/fi/product/au ... /APF8.9BIT
https://www.autostudio.fi/fi/product/au ... APT-HBMW01
https://www.autostudio.fi/fi/product/au ... 0P&P%20I/0
https://www.autostudio.fi/fi/product/au ... KOUT%208.9
Tuolla saa aikaan paljon tehokkaamman vahvistinjärjestelmän, jossa on sisäänrakennettu DSP ja jonka esimerkiksi Autostudio voi virittää autokohtaisesti. Huomaa, että en ole tuota itselleni asentanut, joten testattu ei ole. Omassa autossa on keskitason Hifi-ratkaisu, joka tekee päivityksestä hieman hankalamman.
Keskitason Hifi sekä Harman Kardon
Näissä ratkaisuissa käytetään Italialaisen ASK Groupin ulkoista vahvistinta (https://www.askgroup.it/audio-amplifiers). ETM:n kaiutinsignaalit viedään yksinkertaisesti johtosarjalla takakonttiin ja niiden perässä on tuo ASKin vahvistin (ja Harman Kardonin kanssa tällä ei muuten ole mitään tekemistä).
Tössä vaihtoehdossa edellä mainittua BMW Fakra T-haaraa ei voi käyttää, sillä tällöin lisävahvistus tapahtuisi ennen tuota ASKin vahvistinta, ei sen jälkeen. Noiden kahden paremman Hifi-järjestelmän johtosarja on erilainen, eikä kaiuttimia löydy ETM:n liittimen takaa kuiten perustason poppilaitteissa.
Olen selvittämässä mikä johtosarja tuohon vaihtoehtoon tarvitaan, jotta lisävahvistimen asennuksen saisi tehtyä ilman minkäänlaisia muutoksia alkuperäisiin johdotuksiin. Todennäköisesti elegantein ratkaisu olisi löytää Proxy Alignmenistä vaihtoehto ASKin vahvistimen kytkemiseksi kokonaan pois - tavallaan tehdä keskitason järjestelmästä tai HK:sta Giulian tietokoneen mielestä perustason Hifi-järjestelmä. Tällöin vahvistimen voi poistaa ilman virhevaloja ja kytkeä tilalle jokin parempi DSP:llä varustettu versio. Johtosarjat vievät jo valmiiksi kaiutinkaapelit peräkonttiin ja ETM:n kaiutinlähdöt ovat siellä, jolloin mitään ylenpalttista asennustyötä ei tarvita ja kaiken voi palauttaa täysin ennalleen jälkiä jättämättä.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 952
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pyytäisin ystävällisesti Giulian omistajia laittamaan minulle yv:llä autonsa proxy alignment-tietonsa. Auton tulisi olla 2.0-litrainen bensalaite. Mukaan tieto onko autossa perushifi, välimallin hifi vai HK.
Etsin proxy-arvoa, jolla auton vahvistimen saa pois päältä.
Etsin proxy-arvoa, jolla auton vahvistimen saa pois päältä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
CENTRO STILE ALFA ROMEO OFFERS BESPOKE LIVERIES FOR GIULIA GTA
http://www.media.fcaemea.com/uk-en/alfa ... giulia-gta
http://www.media.fcaemea.com/uk-en/alfa ... llery/1708
http://www.media.fcaemea.com/uk-en/alfa ... giulia-gta
http://www.media.fcaemea.com/uk-en/alfa ... llery/1708
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 952
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
- Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tottakai se on ihan älyttömän hintainen, mutta jos kaikki menee niin olisi voinut olla kalliimpikin.
Vanteet tilattu, laittelen kuvia jahka tulevat, että miltä näyttää alla:
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Niin, köyhälle kaikki on kallista. Toki olisi kiinnostavaa nähdä tietoa siitä miten nämä rajatun sarjan valmisteet edistävät Alfan, tai minkään merkin/mallin myyntiä.
932 937 955
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
- Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyynisesti homma voi olla ihan vaan raha, eikä myynnin edistäminen sinänsä. GTA:n muokkailee suht "edullisesti" Quadrifogliosta. Karkeasti 500x 200k€ on kuitenkin sata miljoonaa euroa ja tieto on, että noissa mailleissa on marginaali kohdillaan.juri kirjoitti:Niin, köyhälle kaikki on kallista. Toki olisi kiinnostavaa nähdä tietoa siitä miten nämä rajatun sarjan valmisteet edistävät Alfan, tai minkään merkin/mallin myyntiä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulia päivityskysymys väliin. Onko 25w xenonit kohtuudella vaihdettavissa alkupreräisiin 35w kääntyviin. Olisiko jo ollut juttua?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Miksi moinen operaatio ? .... no niin siis vaihtaisitko 25w --》 35 w kääntyviin, ymmärsin eka lukemalla toisin päinalfista kirjoitti:Giulia päivityskysymys väliin. Onko 25w xenonit kohtuudella vaihdettavissa alkupreräisiin 35w kääntyviin. Olisiko jo ollut juttua?
Itse vaihdosta en tiedä juuri mitään.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko pikkutuikkujen kaverina lampunpesimiä, vai pitääkö viralliseen asennukseen vaihtaa näkyvää tavaraa puskurista alkaen?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kohtuudella? Rahallisesti vai työmäärältään
25w:ssa ei ole lampunpesimiä koska niitä ei vaadita. Umpio on eri koska se ei kääntyile. Ulkoisesti taitaa olla saman näköinen. Lisäksi 25w käyttää d5s polttimoa eli ballasti on integroitu polttimoon. Kääntyvyyden takia 35w käyttää D3s polttimoa, eli siinä erillinen ballasti.
Oikein tehtynä siis upgrade on vaihtaa umpio, lisätä ballasti, lisätä pesurit. Ja konffata messillä ne kääntyileviksi. Sinänsä voisi uskoa että semi valmius puskurin sisältä löytyy myös pesureille ja johdotus myös mutta varmuutta ei ole. +2t€ keikka tämä varmasti on koska umpiot ja ballastit ovat suhteellisen arvokkaita.
Väärin tehtynä toki löytyy 25w:sen D5s polttimon tilalle 35w polttimoita ja koska ballasti on siinä itsessään, on vaihto aika helppo. Ja tuskin siitä muuta ongelmaa tulee kun laittomuus.
25w:ssa ei ole lampunpesimiä koska niitä ei vaadita. Umpio on eri koska se ei kääntyile. Ulkoisesti taitaa olla saman näköinen. Lisäksi 25w käyttää d5s polttimoa eli ballasti on integroitu polttimoon. Kääntyvyyden takia 35w käyttää D3s polttimoa, eli siinä erillinen ballasti.
Oikein tehtynä siis upgrade on vaihtaa umpio, lisätä ballasti, lisätä pesurit. Ja konffata messillä ne kääntyileviksi. Sinänsä voisi uskoa että semi valmius puskurin sisältä löytyy myös pesureille ja johdotus myös mutta varmuutta ei ole. +2t€ keikka tämä varmasti on koska umpiot ja ballastit ovat suhteellisen arvokkaita.
Väärin tehtynä toki löytyy 25w:sen D5s polttimon tilalle 35w polttimoita ja koska ballasti on siinä itsessään, on vaihto aika helppo. Ja tuskin siitä muuta ongelmaa tulee kun laittomuus.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Heti alkoi narina tästä bensa-Q4:sta.
Kylmänä paikaltaan lähtiessä, parkkihallissa hitaasti siirtyessä, ajo on vähän nykivän oloista, ikäänkuin kaasu ei vastaisi lineaarisesti. Lämmetessä tuntuu häipyvän.
Lisäksi cruisesta kun pudottaa nopeutta 1km napsuilla, siirtymä ei ole "rullaava" vaan nopeus laskee selkeästi töksähtäen.
Ominaisuuksia vai bugi? Kylmän koneen nykimisestä on amerikkafoorumilla ollut juttua, epäilevät liittyvän mataliin kierroksiin ja vaihdelaatikon toimintaan kylmänä ja/tai vanhaan ohjelmistoon. Onko muilla tullut vastaan? Otanko yhteyttä liikkeeseen?
Kylmänä paikaltaan lähtiessä, parkkihallissa hitaasti siirtyessä, ajo on vähän nykivän oloista, ikäänkuin kaasu ei vastaisi lineaarisesti. Lämmetessä tuntuu häipyvän.
Lisäksi cruisesta kun pudottaa nopeutta 1km napsuilla, siirtymä ei ole "rullaava" vaan nopeus laskee selkeästi töksähtäen.
Ominaisuuksia vai bugi? Kylmän koneen nykimisestä on amerikkafoorumilla ollut juttua, epäilevät liittyvän mataliin kierroksiin ja vaihdelaatikon toimintaan kylmänä ja/tai vanhaan ohjelmistoon. Onko muilla tullut vastaan? Otanko yhteyttä liikkeeseen?
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Cruise on aika "kulmikas" nopeuden vaihdoissa varsinkin, jos tiputat nopeutta useamman pykälän kerralla. Mutta, jos päivität Cruisen adaptiiviseksi (ohjeet tässä ketjussa; ei kovin vaikeaa), vähenevät tarpeet nopeuden vaihdoille merkittävästi. Adaptiivinen tiputtaa nopeuttaa hyvin siististi havaitessaan esteitä.JT Newman kirjoitti:Heti alkoi narina tästä bensa-Q4:sta.
Kylmänä paikaltaan lähtiessä, parkkihallissa hitaasti siirtyessä, ajo on vähän nykivän oloista, ikäänkuin kaasu ei vastaisi lineaarisesti. Lämmetessä tuntuu häipyvän.
Lisäksi cruisesta kun pudottaa nopeutta 1km napsuilla, siirtymä ei ole "rullaava" vaan nopeus laskee selkeästi töksähtäen.
Ominaisuuksia vai bugi? Kylmän koneen nykimisestä on amerikkafoorumilla ollut juttua, epäilevät liittyvän mataliin kierroksiin ja vaihdelaatikon toimintaan kylmänä ja/tai vanhaan ohjelmistoon. Onko muilla tullut vastaan? Otanko yhteyttä liikkeeseen?
Huono käynti kylmänä voi tarkoittaa puolan tai multiair-yksikön orastavaa vikaa. Ei sen pitäisi olla nykivän oloista. Toki kannattaa varmistaa, että autossa on ylipäätään kaikki mahdolliset julkaistut softapäivitykset.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu, edelliseen tein adaptiivisen lisäyksen, taisi olla meikän kirjoittama ohjekin Tilasin uuden kytkimenkin jo.Unique kirjoitti: Cruise on aika "kulmikas" nopeuden vaihdoissa varsinkin, jos tiputat nopeutta useamman pykälän kerralla. Mutta, jos päivität Cruisen adaptiiviseksi (ohjeet tässä ketjussa; ei kovin vaikeaa), vähenevät tarpeet nopeuden vaihdoille merkittävästi. Adaptiivinen tiputtaa nopeuttaa hyvin siististi havaitessaan esteitä.
Huono käynti kylmänä voi tarkoittaa puolan tai multiair-yksikön orastavaa vikaa. Ei sen pitäisi olla nykivän oloista. Toki kannattaa varmistaa, että autossa on ylipäätään kaikki mahdolliset julkaistut softapäivitykset.
Moottori käy siis todella nätisti ja tasaisesti tyhjäkäyntiä kylmänä, lähes turbiinimaisen tasaisesti. Liikkeelle lähtö osakaasulla aiheuttaa tuon nyökkimisen. Testailen eri DNA-asennoilla ja manuaalikäytöllä ja teen sitten yhteenvedon. Auto on menossa 25.5. huoltoon muutenkin juuri ohjelmistopäivitysten tarkistamista/tekemistä varten.
Nyt tähän pitäisi lisätä ainakin ratin vaihtolavat. Siihen onkin ohjeita olemassa. Peruutuskamerakin puuttuu, mutta ilmeisesti tehtävissä kuten cruise ja lavat. Vaatikohan Race-moodin lisäys aina säätyvän alustan? Sekin puuttuu... perhanan karvalakkimallit
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines