Kivijärvi kirjoitti:Viner lyö luun kurkkuun jo ennen lähtöä. Kerrassaan aseistariisuva..! Oma Crescent näyttää ihan pappamankelilta tuon rinnalla.
Pirkkakin on taas tulossa parin kuukauden päästä. Harjoituskausikin on alkanut - läskillä... Ei taida kelvit olla maantiepyörälle soveliaat moneen viikkoon.
Cyklo-X:llä mennyt nyt pari viikkoa työmatkaa... aamulla aika liukasta Schwalben nastoillakin ja iltapäivällä sohjoa löytyy... mutta pitkästä aikaa kivaa fillaroida
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Tänään vuorossa ehtaa herrasmiesten puuhaa, eli n. 15 vuotta vanhaan faijan Bianchiin vaihdetaan Ultegran 6600-sarjan kamat 6800-sarjaan.
Mukana myös uusi takakiekko, ettei jää hommat ainakaan takapakan sopimattomuudesta kiinni. Ketjulinjaan ei olla sen sijaa uhrattu ajatustakaan. Vituiks menemisen mahdollisuus normaalit n. 45-100 prosenttia.
Liityn foorumin maantiepyöräilijöihin! Tästä tullut pienimuotoinen harrastus, Talvella hankin aloittelijan Ridleyn ja alkukesästä kertyi jonkinverta kilsojakin. Liityin myös Kaupin Kanuunoihin ja yhdellä yhteislenkillä kävin. Olin silloin bongaavinani vittorio janon Kangasalla?
Ajoin ensimmäistä kertaa melkolailla täyshiilikuituisella maantiefillarilla (BMC Roadmachine 01 Three) 95 kilsan lenkin. Tajuan, miten yksin poljetulla n. 100 kilsan lenkillä saa pidettyä keskinopeuden 30 km/h:ssa aikasten helposti.
Mä en tajuu.. Kuitua on alla itselläni kun, mutta vastaavalla lenkillä 25 km/h on hyvä suoritus. En syytä pyörää tapahtuneesta, vaan enemmänkin tätä ei-enää-punnitusta-neuvolassa-massaa. Voihan olla, että vähän yli 40v myös jo hidastaa vauhtia.
Mitähän kaikkea tossa 7v*tuntonnin fillarissa nyt olikaan. Ilmeisesti lähes kaikki herkut, että vois kisoja vetää. Omistajan mukaan kuulemma "rahat eivät riittäneet mittojen mukaan tehtyyn fillariin, niin tää oli ok kompromissi". Vähän ehkä harmittaa, että ostin Giuliettan enkä pitänyt MiToa ja ostanut tommosta alle 8 kilon maantiefillaria. Mutta vielähän tässä ehtii.
Itse oo myös jo 40 v. täyttänyt, mutta fillarointi on yks harrastus jossa pystyy kehittymään suht pitkään, kun vaan jaksaa sotkea tavoitteellisesti. Toisaalta itse oon pyöräillyt kyllä aina, joten jonkinlaiset pohjat on olemassa.
sanctus kirjoitti:Ajoin ensimmäistä kertaa melkolailla täyshiilikuituisella maantiefillarilla (BMC Roadmachine 01 Three) 95 kilsan lenkin. Tajuan, miten yksin poljetulla n. 100 kilsan lenkillä saa pidettyä keskinopeuden 30 km/h:ssa aikasten helposti.
Oma ykkösfilo on vaan 6ke arvoinen - ehkä siitä johtuen mulla kyllä vaatii melkolailla optimi olosuhteet lähinnä tuulen suhteen jos 100km painan yksin 30 keskarilla. Omat kilot on aika pienessä ja kilsojakin takana, mutta toki muitakin harrastuksia löytyy eli mikään himopyöräilijä en hc mielessä ole, eihän mulla ole pyöriäkään edes kaksinumeroista määrää (vielä).
Jos kuitenkin suunnilleen kylmiltään heittää noilla spekseillä satkun niin täällä ainakin poistuu lippis päästä. Ei se filon runkomateriaali kuitenkaan ihan hirveästi silloin auta kun reidet huutaa, jos laitteen speksit on muuten kunnossa (paitsi ehkä henkisellä puolella).
sanctus kirjoitti:Ajoin ensimmäistä kertaa melkolailla täyshiilikuituisella maantiefillarilla (BMC Roadmachine 01 Three) 95 kilsan lenkin. Tajuan, miten yksin poljetulla n. 100 kilsan lenkillä saa pidettyä keskinopeuden 30 km/h:ssa aikasten helposti.
Oma ykkösfilo on vaan 6ke arvoinen - ehkä siitä johtuen mulla kyllä vaatii melkolailla optimi olosuhteet lähinnä tuulen suhteen jos 100km painan yksin 30 keskarilla. Omat kilot on aika pienessä ja kilsojakin takana, mutta toki muitakin harrastuksia löytyy eli mikään himopyöräilijä en hc mielessä ole, eihän mulla ole pyöriäkään edes kaksinumeroista määrää (vielä).
Jos kuitenkin suunnilleen kylmiltään heittää noilla spekseillä satkun niin täällä ainakin poistuu lippis päästä. Ei se filon runkomateriaali kuitenkaan ihan hirveästi silloin auta kun reidet huutaa, jos laitteen speksit on muuten kunnossa (paitsi ehkä henkisellä puolella).
Ei sentään kylmiltään. Pohjalla tälle vuodelle oli poljettuna maaliskuun puolivälistä 3875 kilsaa ja siihen päälle sitten toi 97. Keskinopeus pitemmällä lenkeillä ollut tällä kaudella 27,8 ja ne on poljettu alumiinirunkoisella BMC:llä.
Päätähtäin tälle vuodelle tuolla Berliinin maratonilla, jossa vois kokeilla vihdoin juosta 3:29:59.
sanctus kirjoitti:Ajoin ensimmäistä kertaa melkolailla täyshiilikuituisella maantiefillarilla (BMC Roadmachine 01 Three) 95 kilsan lenkin. Tajuan, miten yksin poljetulla n. 100 kilsan lenkillä saa pidettyä keskinopeuden 30 km/h:ssa aikasten helposti.
Oma ykkösfilo on vaan 6ke arvoinen - ehkä siitä johtuen mulla kyllä vaatii melkolailla optimi olosuhteet lähinnä tuulen suhteen jos 100km painan yksin 30 keskarilla. Omat kilot on aika pienessä ja kilsojakin takana, mutta toki muitakin harrastuksia löytyy eli mikään himopyöräilijä en hc mielessä ole, eihän mulla ole pyöriäkään edes kaksinumeroista määrää (vielä).
Jos kuitenkin suunnilleen kylmiltään heittää noilla spekseillä satkun niin täällä ainakin poistuu lippis päästä. Ei se filon runkomateriaali kuitenkaan ihan hirveästi silloin auta kun reidet huutaa, jos laitteen speksit on muuten kunnossa (paitsi ehkä henkisellä puolella).
Ei sentään kylmiltään. Pohjalla tälle vuodelle oli poljettuna maaliskuun puolivälistä 3875 kilsaa ja siihen päälle sitten toi 97. Keskinopeus pitemmällä lenkeillä ollut tällä kaudella 27,8 ja ne on poljettu alumiinirunkoisella BMC:llä.
Päätähtäin tälle vuodelle tuolla Berliinin maratonilla, jossa vois kokeilla vihdoin juosta 3:29:59.
Lakki takas päähän, mieshän on puoliammattilainen Sveitsin pojat tekee/teettää ihan toimivia aumiinirunkojakin, kyllä sellaisella kehtaa ajella ei se kuitu autuaaksi tee ja kuten noilla kilsoilla tiedät niin eipä se kuitupyörä kauheesti pehmeämmin/mukavammin mene kun laadukas alurunkoinen, vaikka tietysti hifiniilot väittää, että eroa on kuin yöllä ja aamuyöllä. Kilojen viilaaminenkin on aika monesti halvempaa ja hepompaa vyötäröltä kun fillarista.
^
Ei hassumpi. Hintakaan ei Raphaksi päätä huimaava. Voisin hyvin kuvitella cruisaavani tuo päällä vaikkapa Moultonilla kahville. Mitoitus noissa vain edelleen ahdistaa ( pun intented)
Ainut ongelma vaan on se, että tarpeelliset SRAM Rival -kahvat hydraulisille jarruille (+jarrut) maksaisvat settinä "vain" 650 euroa. Kyllähän tuossa olisi ajatuksena maantiefillarin tyyppisesti ote kahvoilta sen suoran tangon sijaan. Sitten olen myös havitellut läskiin Vee Tiren Apache Slicksejä alle (n. 200 euroa)... olis kyllä muutosten jälkeen aika kaukana suomöyrijästä tai tuntureiden kuninkaasta. Maantieläski
Suunnittelin viime kesänä vanhaan hybridiin vastaavaa, mutta tosiaan oheishilppeet nostaa hinnan vähän kannattamattomaksi.
Oma konversiohan oli enempi tieltä-maastoon henkinen. Tai jotain gravelin suuntaan. Taisin 47 mm nappularenkaat saada mahtumaan alle, keulaksi vähän enempi joustoa omaava kevyehkö lukittava ilmaversio (tosin jäykänkin ostin..) ja sarviksi jotain 600 mm leveät 10-asteen backsweepillä, leveät ergomallin lukittavat kumit ja nousukahvat päihin. Vähän kannattimella pelaamalla tuosta sai aika mieleisen ja käsille löytyy useampi luonteva paikka. Omat ranteet ei oikein normisetupista tykänneet. Tiedä sitten taipuisiko oma jäykkä selkä dropeille mitenkään ja toisaalta en mitään keskinopeuksia laske, niin ihan yks hailee. Ainoa tuossa tangossa on, että en ehkä siihen ihan luottaisi jos oikeasti maastossa rymistelisi ja jysäyttäisi vaikka keulan kunnolla pohjaan. Voi olla, että sen vielä mielenrauhan takia joskus vaihdan, mutta ei noita reilummalla backsweepillä olevia tankoja ihan hirveästi löytynyt valittavaksi. En yhtään muista tuon tangon merkkiä, mutta heppoisen oloinen on.
Nostin koronan kunniaksi S-Works Tarmacin trainerin päälle niin pääsee ajelemaan paikallaan eristyksissä.
Jos muuten kellään on rullille tarvetta niin minulla on yhdet ylimääräiset, tulivat tämän pyörän mukana 2014. Rullilla ei ole tullut paljoa ajeltua kun viimeksi olen velodromilla ollut viime vuosituhannella.