Ei varsinaisesti liity Alfa Romeoon, mutta pienenä kuriositeettinä TeamF40:n Jukka Miettinen kertoi eilen Tampereen paikalliskanavalla siviilissä ajamastaan Ferrari 348:staan. Jakohihnan vaihtotyö 4500 - 5000 euroa Kone täytyy irrottaa kokonaan hommaa varten. Tuli vaan mieleen kuinka edullinen Alfa huoltohinnoiltaan loppujen lopuksi on
EDIT:kirotusvihreitä
Viimeksi muokannut Kaalipata, 29 Kesä 2005, 08:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Hmm.. Mahtokohan se kerätä boastailupisteitä ja heitti tv-lähetyksessä Enzon oman pajan listahinnan, mutta todellisuudessa raapii hihan kiinni omalla pajallaan talkootyönä.
Kaalipata kirjoitti:Ferrari 348:staan. Jakohihnan vaihtotyö 4500 - 5000 euroa Kone täytyy irrottaa kokonaan hommaa varten. Tuli vaan mieleen kuinka edullinen Alfa huoltohinnoiltaan loppujen lopuksi on
Mutta kaikki uudempien Ferrareiden koneet onkin suunniteltu siten, että kone on helppo irroittaa. Ei noihin konehuoneisiin ilman tikapuita ylettyisikään.
Konehan on apurungon päällä. Kaikki johdot ja letkut on varustettu pikaliittimin. Apurungon kiinnitykset irti ja vetää koneen pois alakautta. Samalla on mukava suorittaa kaikki perushuollot kun on työtilaa ruhtinaallisesti.
Ja hihna kuulemma vaihdetaan 10-tonnin välein ? ja ainoastaan Helsingissä. Ainakin täkäläisen tietotoimiston kertoman mukaan. Jotta turhaanpa tässä valittelee
Harpo kirjoitti:Ja hihna kuulemma vaihdetaan 10-tonnin välein ? ja ainoastaan Helsingissä. Ainakin täkäläisen tietotoimiston kertoman mukaan. Jotta turhaanpa tässä valittelee
Aika usein pitää vaihdella jos vaan 10 tonnin välein. No jos on varaa ajellatollaisella ni on varaa korjautellakin...
Aiemmin jo mainittiin niin huolto löytyy myös Nokialta F40 muodossa.
Harpo kirjoitti:Ja hihna kuulemma vaihdetaan 10-tonnin välein ? ja ainoastaan Helsingissä. Ainakin täkäläisen tietotoimiston kertoman mukaan. Jotta turhaanpa tässä valittelee
Ja jos asuu oikein pohjosessa, saa lähteä huoltoon 9000 km kohdalla ja kun tulee takas on jo 10% hihnanvaihtovälistä ajettu
Testarossassa hihnanvaihtoväli on ainakin 40tkm. Suomessa sen verran kallis operaatio, että jos haluaa säästää noin 1500 euroa, niin kannattaa ajaa auto saksaan hihnanvaihtoon.
Tossa just kaveri on yhdessä huoltofirmassa töissä jossa on 360 modena hihnanvaihdossa. Enpä huomannu kysyä mitä mahto maksaa
Mutta epäilen tota 10 tkm:n väliä essonbaarijutuksi
isäukon lanciaan maksoi remminvaihto 250€ sisältäen osat sekä työt ja kone likipitäen sama kuin 20V coupessa siispä tuo Deltan hinta 2000€ tuntuu aivan käsittämättömältä ..
remminvaihto tehtiin vieskan autosähkö nimisessä firmassa joka tekee myös paikallisen deltan huollot ja takuukorjaukset alihankintana deltalle eli käytännössä korjaamolla on täydet valtuudet.
Viimeksi muokannut 90, 29 Kesä 2005, 12:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MarcusV kirjoitti:Tossa just kaveri on yhdessä huoltofirmassa töissä jossa on 360 modena hihnanvaihdossa. Enpä huomannu kysyä mitä mahto maksaa
Mutta epäilen tota 10 tkm:n väliä essonbaarijutuksi
Juu ei mikään mahdottomuus, että hevomiesten tietotoimisto ampui täydellisesti ohi
myös 155:n marea vaatii moottorin irroituksen, on siinä remminvaihdolla hintaa..
taitaa tuo 16V- coupe tulla melkoisesti halvemmaksi ainakin jos remmit vaihdattaa Deltassa..
Viimeksi muokannut 90, 29 Kesä 2005, 13:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
155156 kirjoitti:Coupe Fiat 20V jakohihnanvaihto taitaa myös vaatia moottorin irroituksen. Siitä kertyy lisähintaa.
"BTW, Fiat dealers know that they can do the job in 4 hours without taking out the engine so I would challange your dealer to let you watch them do it"
"It is possible to change the Coupe 5 cyl cam belt without removing the
engine by shifting the whole lot to one side. Some dealers don't like to do
this because they feel more comfortable with the belt replacement with the
whole engine out where they can gain unrestricted access to the critical
areas.. Others are happy to shift."
Viimeksi muokannut V6, 29 Kesä 2005, 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Isän asiakas väitti joskus 348:n hihnanvaihdon kustantaneen 10k euroa. Taisi olla vähän pullistelulisää mukana tai sitten samalla tehtiin muitakin hommia.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Noista fefen hihnan vaihto hinnoista sen verran vielä et Auto Italian sivuilla mainostellaan Ferrarin huoltoja kiinteillä taksoilla: 355/348 18k (30tkm) iso huolto + hihnan vaihto 1395 £ eli n. 2084 €.
Pelkkä hihnan vaihto onkin "vain" 795 £ eli n. 1187 €. Alfan V6 hihnanvaihto taitaa kustantaa melkein saman verran? Uudessa F430:ssä on muuten jakoketju, joten huoltohinnat jäävät huomattavasti (alfaakin) pienemmiksi.
Taitaa kilpailu ja autojen määrä vaikuttaa hintoihin, kun suomessa Fefen huoltoja on vain pari ja autojakin vain kourallinen. Paljonkohan Alfan hihnan vaihto maksaa sitten Englannnissa? 200 €?