Jakohihnanvaihto Ferrariin

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Jakohihnanvaihto Ferrariin

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Ei varsinaisesti liity Alfa Romeoon, mutta pienenä kuriositeettinä TeamF40:n Jukka Miettinen kertoi eilen Tampereen paikalliskanavalla siviilissä ajamastaan Ferrari 348:staan. Jakohihnan vaihtotyö 4500 - 5000 euroa :shock: Kone täytyy irrottaa kokonaan hommaa varten. Tuli vaan mieleen kuinka edullinen Alfa huoltohinnoiltaan loppujen lopuksi on :mrgreen:

EDIT:kirotusvihreitä
Viimeksi muokannut Kaalipata, 29 Kesä 2005, 08:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

köyhät kyykkyyn... :lol:

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Hmm.. Mahtokohan se kerätä boastailupisteitä ja heitti tv-lähetyksessä Enzon oman pajan listahinnan, mutta todellisuudessa raapii hihan kiinni omalla pajallaan talkootyönä. :D
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Eiks se hinta ollut Catamountin korjaamon taksa? Oot vissiin nähnyt tuon pätkän.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Jakohihnanvaihto Ferrariin

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Kaalipata kirjoitti:Ferrari 348:staan. Jakohihnan vaihtotyö 4500 - 5000 euroa :shock: Kone täytyy irrottaa kokonaan hommaa varten. Tuli vaan mieleen kuinka edullinen Alfa huoltohinnoiltaan loppujen lopuksi on :mrgreen:
Jep, suorastaan halpa! :mrgreen:


Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
lai
Viestit: 111
Liittynyt: 29 Syys 2004, 02:37
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

Mutta kaikki uudempien Ferrareiden koneet onkin suunniteltu siten, että kone on helppo irroittaa. Ei noihin konehuoneisiin ilman tikapuita ylettyisikään.
Konehan on apurungon päällä. Kaikki johdot ja letkut on varustettu pikaliittimin. Apurungon kiinnitykset irti ja vetää koneen pois alakautta. Samalla on mukava suorittaa kaikki perushuollot kun on työtilaa ruhtinaallisesti.

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Ja hihna kuulemma vaihdetaan 10-tonnin välein ? ja ainoastaan Helsingissä. Ainakin täkäläisen tietotoimiston kertoman mukaan. Jotta turhaanpa tässä valittelee :-D

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Harpo kirjoitti:Ja hihna kuulemma vaihdetaan 10-tonnin välein ? ja ainoastaan Helsingissä. Ainakin täkäläisen tietotoimiston kertoman mukaan. Jotta turhaanpa tässä valittelee :-D
Aika usein pitää vaihdella jos vaan 10 tonnin välein. No jos on varaa ajellatollaisella ni on varaa korjautellakin...
Aiemmin jo mainittiin niin huolto löytyy myös Nokialta F40 muodossa.

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Harpo kirjoitti:Ja hihna kuulemma vaihdetaan 10-tonnin välein ? ja ainoastaan Helsingissä. Ainakin täkäläisen tietotoimiston kertoman mukaan. Jotta turhaanpa tässä valittelee :-D
Ja jos asuu oikein pohjosessa, saa lähteä huoltoon 9000 km kohdalla ja kun tulee takas on jo 10% hihnanvaihtovälistä ajettu :mrgreen:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Testarossassa hihnanvaihtoväli on ainakin 40tkm. Suomessa sen verran kallis operaatio, että jos haluaa säästää noin 1500 euroa, niin kannattaa ajaa auto saksaan hihnanvaihtoon.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

noh, 20VT coupeen maksaa sama projecti noin 2000e deltassa :roll:

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Tossa just kaveri on yhdessä huoltofirmassa töissä jossa on 360 modena hihnanvaihdossa. Enpä huomannu kysyä mitä mahto maksaa :)
Mutta epäilen tota 10 tkm:n väliä essonbaarijutuksi :P

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

isäukon lanciaan maksoi remminvaihto 250€ sisältäen osat sekä työt ja kone likipitäen sama kuin 20V coupessa siispä tuo Deltan hinta 2000€ tuntuu aivan käsittämättömältä .. :crazyeyes:
remminvaihto tehtiin vieskan autosähkö nimisessä firmassa joka tekee myös paikallisen deltan huollot ja takuukorjaukset alihankintana deltalle eli käytännössä korjaamolla on täydet valtuudet.
Viimeksi muokannut 90, 29 Kesä 2005, 12:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

MarcusV kirjoitti:Tossa just kaveri on yhdessä huoltofirmassa töissä jossa on 360 modena hihnanvaihdossa. Enpä huomannu kysyä mitä mahto maksaa :)
Mutta epäilen tota 10 tkm:n väliä essonbaarijutuksi :P
Juu ei mikään mahdottomuus, että hevomiesten tietotoimisto ampui täydellisesti ohi 8)

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Coupe Fiat 20V jakohihnanvaihto taitaa myös vaatia moottorin irroituksen. Siitä kertyy lisähintaa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

myös 155:n marea vaatii moottorin irroituksen, on siinä remminvaihdolla hintaa..
taitaa tuo 16V- coupe tulla melkoisesti halvemmaksi ainakin jos remmit vaihdattaa Deltassa.. :wink:
Viimeksi muokannut 90, 29 Kesä 2005, 13:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Delta on aina Delta :D
Kukapa oikeasti huollattaa siellä syystä sun toisesta :)

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

MarcusV kirjoitti:Mutta epäilen tota 10 tkm:n väliä essonbaarijutuksi :P
Miltei kaikissa nykyisissä maranellolaisissa väli on tehtaan suosituksen mukaan 50 tkm taikka 3 (tai 5) vuotta riippuen siitä, kumpi ensin täyttyy.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

29 tmi= 46tkm

http://www.pistonheads.com/sales/35670.htm

Remmi vaihettu ja mm. kytkin.

Jotain osviittaa tosta.

EDIT: tässä lisää aiheesta.
http://ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=64504
Makaroonia jo vuodesta -98

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

155156 kirjoitti:Coupe Fiat 20V jakohihnanvaihto taitaa myös vaatia moottorin irroituksen. Siitä kertyy lisähintaa.
"BTW, Fiat dealers know that they can do the job in 4 hours without taking out the engine so I would challange your dealer to let you watch them do it"

"It is possible to change the Coupe 5 cyl cam belt without removing the
engine by shifting the whole lot to one side. Some dealers don't like to do
this because they feel more comfortable with the belt replacement with the
whole engine out where they can gain unrestricted access to the critical
areas.. Others are happy to shift."
Viimeksi muokannut V6, 29 Kesä 2005, 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Isän asiakas väitti joskus 348:n hihnanvaihdon kustantaneen 10k euroa. Taisi olla vähän pullistelulisää mukana tai sitten samalla tehtiin muitakin hommia.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Onko joku kysynyt mitä V6 Turboon maksaa hihnanvaihto Deltassa?

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

OT:ä lisää..

Eli ysikymppi, milläs koneella se lancia on?

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Cuore Sportivo kirjoitti:Onko joku kysynyt mitä V6 Turboon maksaa hihnanvaihto Deltassa?
Saman verran mitä GTA:han ainakin sen mukaan mitä mä kysyin.. Summaa en muista.. Joku varmaan tietää :)

Tosin kysyessä selvisi myös huoltomiehen toimesta se että : "Onko se joku lancia"

Avatar
jkoivula
Viestit: 286
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Paikkakunta: Ylihärmä

Viesti Kirjoittaja jkoivula »

Eikö kellään ole ketjua ikävä :mrgreen:
Onhan ne vähän pitkä ikäisempiä kuin hihnat :wink:
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Sauer kirjoitti:OT:ä lisää..

Eli ysikymppi, milläs koneella se lancia on?
2.4 20V eli vitoskone..

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Kapassa on tilaa vaihtaa viispyttysen remmi kone paikoillaan, coupessa ei... :wink:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no juuri tuota samaa aprikoin tuossa ylempänä että olisko moisessa syy halvempaan hintaan vaihtotyöstä..

Marcus
Viestit: 32
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 21:21
Paikkakunta: Berliini

Viesti Kirjoittaja Marcus »

Noista fefen hihnan vaihto hinnoista sen verran vielä et Auto Italian sivuilla mainostellaan Ferrarin huoltoja kiinteillä taksoilla: 355/348 18k (30tkm) iso huolto + hihnan vaihto 1395 £ eli n. 2084 €.
Pelkkä hihnan vaihto onkin "vain" 795 £ eli n. 1187 €. Alfan V6 hihnanvaihto taitaa kustantaa melkein saman verran? Uudessa F430:ssä on muuten jakoketju, joten huoltohinnat jäävät huomattavasti (alfaakin) pienemmiksi.

Taitaa kilpailu ja autojen määrä vaikuttaa hintoihin, kun suomessa Fefen huoltoja on vain pari ja autojakin vain kourallinen. Paljonkohan Alfan hihnan vaihto maksaa sitten Englannnissa? 200 €?

Vastaa Viestiin