Sitä ihan säikähtää, et mit hemmettiä tapahtuu. Vanhana alfamiehenä sitä pelästyy.

Valvoja: Moderators
Näin se homma etenee.Billie kirjoitti:Mulle kävi pari päivää sitten...bmw:llä ajellessani, näytin juma vilkkua risteyksissä pariin kolmeen otteeseen, mutta kun tajusin.
Schaakeli, että söi miestä. Korjasin tilanetta monella keskisormella, öökkäsin kunnolla ja pari kiilausta.
Voi että helpotti!
Maksumuurin takana, joten yksityiskohtia tuntematta, miksi "citykanipoliitikko" pitäisi co2-vähennystä väärin saavutettuna?FinPat kirjoitti:Onkohan väärin säästetty CO2 emissiot jos citykanipoliitikoilta kysyisi?
https://www.talouselama.fi/uutiset/jos- ... kedin:8378
Koska citykanipoliitikolle suurin osa asioista jotka alkavat sanalla "yksityis-" tai "yksityinen" ovat perkeleestä. Yksityisautoilun jahdissa uloshengityskaasut ovat mitä mainion keppihevonen ratsastaa. Odota vain hetki kun yksityisautoilu on sähköistynyt riittävästi niin citykani vainoaa ja verottaa niitä yhtälailla kuin polttomoottoreitakin.Tuomas K kirjoitti:Maksumuurin takana, joten yksityiskohtia tuntematta, miksi "citykanipoliitikko" pitäisi co2-vähennystä väärin saavutettuna?FinPat kirjoitti:Onkohan väärin säästetty CO2 emissiot jos citykanipoliitikoilta kysyisi?
https://www.talouselama.fi/uutiset/jos- ... kedin:8378
Tämä väite tarvitsisi vähän muutakin tukea kuin henkilökohtaisen inhon.FinPat kirjoitti:Koska citykanipoliitikolle suurin osa asioista jotka alkavat sanalla "yksityis-" tai "yksityinen" ovat perkeleestä.Tuomas K kirjoitti:Maksumuurin takana, joten yksityiskohtia tuntematta, miksi "citykanipoliitikko" pitäisi co2-vähennystä väärin saavutettuna?FinPat kirjoitti:Onkohan väärin säästetty CO2 emissiot jos citykanipoliitikoilta kysyisi?
https://www.talouselama.fi/uutiset/jos- ... kedin:8378
Tuomas, meidän näkemyksemme siitä kuinka yhteiskunta toimii ja kuinka sen tulisi toimia poikkeavat sen verran paljon toisistaan että emme tule koskaan saavuttamaan yhteisymmärrystä. Sen sijaan faktapohjaisesti on helppo osoittaa vihervasenlaidan poliittiset eläimet yksikäsitteisesti ja yhteisesti inhoavat lähes kaikkea yksityistä. Aloita lukemaan vaikka vihervasemmistoliiton ohjelmajulistuksia ja heidän poliitikkojensa ulostuloja, esim. Kontula, Li ja Ohisalo.Tuomas K kirjoitti:Tämä väite tarvitsisi vähän muutakin tukea kuin henkilökohtaisen inhon.
Tuomas K kirjoitti:^Keskustelun alla oli nyt väite, että Vihreät, joihin nähtävästi nykyään luetaan Vasemmistoliittokin, jostain syystä vastustaisi teollisuuden co2-vähennystä.
Muistelet ihan oikein. "...Vihreä liitto päätti 26. toukokuuta 2002 lopettaa omalta osaltaan hallitusyhteistyön sen jälkeen kun eduskunta oli hyväksynyt valtioneuvoston periaatepäätöksen viidennen ydinvoimalan rakentamisesta." (Lähde: http://www.vihreät.fi). Varmaan tämänkin jälkeen on ko rintamalla tapahtunut. Netistä löytänee ken haluaa.mattijus kirjoitti:Mulle on muodostunut jostain sellainen käsitys, että Vihreä liike vastustaisi ydinvoimaa. Voin toki olla väärässäkin.
Kuten jo totesin ennustan että citykanit tulevat tekopyhästi toteamaan että hyvä kun uloshengityskaasujen päästöt putoavat massiivisesti SSAB:n toimesta mutta yksityisautoilu on siitä huolimatta perkeleestä ja pitäisi kieltää kokonaan citykanien esiintymisalueilta. Luonnollisesti citykanien julkisen liikenteen subventiota pitää nostaa samaa tahtia kun yksityisautoilun verotusta kiristää. Tämä siis ennuste.Tuomas K kirjoitti:^Noinko ihan vilpittömästi olet sitä mieltä, että vihreissä joku näkisi co2-päästöjen vähentämisessä olisi jotain pahaa? Sulla varmaan on vastaavia esimerkkejä osoittaa?
Väistit kysymyksen, eli nyt taisi olla kyseessä puhtaasti omien ennakkoluulojen projisoiminen oletettuun viholliseen.FinPat kirjoitti:Kuten jo totesin ennustan että citykanit tulevat tekopyhästi toteamaan että hyvä kun uloshengityskaasujen päästöt putoavat massiivisesti SSAB:n toimesta mutta yksityisautoilu on siitä huolimatta perkeleestä ja pitäisi kieltää kokonaan citykanien esiintymisalueilta. Luonnollisesti citykanien julkisen liikenteen subventiota pitää nostaa samaa tahtia kun yksityisautoilun verotusta kiristää. Tämä siis ennuste.Tuomas K kirjoitti:^Noinko ihan vilpittömästi olet sitä mieltä, että vihreissä joku näkisi co2-päästöjen vähentämisessä olisi jotain pahaa? Sulla varmaan on vastaavia esimerkkejä osoittaa?
Citykaneille uloshengityskaasut ovat vain keppihevonen oman ideologiansa ajamiseen.
Ovat lieventäneet kantaansa.mattijus kirjoitti:Mulle on muodostunut jostain sellainen käsitys, että Vihreä liike vastustaisi ydinvoimaa. Voin toki olla väärässäkin.
Hitaita ja ongelmallisia eivät halua. Nopeat ja ongelmattomat kelpaavat.Ilmastonmuutoksen torjumiseksi Vihreät suhtautuu avoimesti kaikkeen vähäpäästöisen ja ympäristöystävällisen teknologian tutkimukseen ja kehittämiseen. Viimeisimmät Suomessa tehdyt ydinvoimahankkeet ovat olleet hitaita ja ongelmallisia. Sellaisia emme halua lisää.
Tuomas, sinä olet aidosti viimeinen ihminen syyttämään ketään kysymysten väistelystä koska koko argumentaatiosi tässäkin säikeessä perustuu keskustelun palasten irroittamiseen kontekstistaan ja sen jälkeen olkiukkojen rakenteluun. Anyway, meidän turha tästä jatkaa vääntöä koska ainoa mitä saamme aikaiseksi on paha mieli puolin ja toisin.Tuomas K kirjoitti: Väistit kysymyksen, eli nyt taisi olla kyseessä puhtaasti omien ennakkoluulojen projisoiminen oletettuun viholliseen.
Juuri näinhän se menee. Minulla ei olisi mitään sitä vastaan että lentämistä alettaisiin verottaa yhtä raskaasti kuin autoilua, tarvitsisi sitten tehdä vähemmän turhaa työmatkailuakin. Vihreiden äänestäjät tykkää kuitenkin pitkistä viikonlopuista Euroopassa ja pidemmistä reissuista eksoottisempiin kohteisiin (missä kaikki muutkin käyvät) minkä takia eivät koe lentämistä ongelmaksi ilmastonmuutoksen kannalta. Ei istu omaan oikeustajuun, mutta me autoilijat olemmekin pahoja ihmisiä.FinPat kirjoitti:Kuten jo totesin ennustan että citykanit tulevat tekopyhästi toteamaan että hyvä kun uloshengityskaasujen päästöt putoavat massiivisesti SSAB:n toimesta mutta yksityisautoilu on siitä huolimatta perkeleestä ja pitäisi kieltää kokonaan citykanien esiintymisalueilta. Luonnollisesti citykanien julkisen liikenteen subventiota pitää nostaa samaa tahtia kun yksityisautoilun verotusta kiristää. Tämä siis ennuste.Tuomas K kirjoitti:^Noinko ihan vilpittömästi olet sitä mieltä, että vihreissä joku näkisi co2-päästöjen vähentämisessä olisi jotain pahaa? Sulla varmaan on vastaavia esimerkkejä osoittaa?
Citykaneille uloshengityskaasut ovat vain keppihevonen oman ideologiansa ajamiseen.
Mahtaisiko jostain löytyä tällainen vihreä, joka on ihan julkisesti sitä mieltä, että lentäminen ei ole ongelma ilmastonmuutoksen kannalta?qaz kirjoitti:Vihreiden äänestäjät tykkää kuitenkin pitkistä viikonlopuista Euroopassa ja pidemmistä reissuista eksoottisempiin kohteisiin (missä kaikki muutkin käyvät) minkä takia eivät koe lentämistä ongelmaksi ilmastonmuutoksen kannalta.
Aino Pennasen lomalento tulee mieleen.Tuomas K kirjoitti:Mahtaisiko jostain löytyä tällainen vihreä, joka on ihan julkisesti sitä mieltä, että lentäminen ei ole ongelma ilmastonmuutoksen kannalta?qaz kirjoitti:Vihreiden äänestäjät tykkää kuitenkin pitkistä viikonlopuista Euroopassa ja pidemmistä reissuista eksoottisempiin kohteisiin (missä kaikki muutkin käyvät) minkä takia eivät koe lentämistä ongelmaksi ilmastonmuutoksen kannalta.
Pennanen oli lomalennolla kun matka muuttui perfomanssiksi.Tuomas K kirjoitti:Pennasen performanssi nyt ei liity mitenkään lentoliikenteen ilmastopäästöihin.
Mahtaisiko jostain löytyä tällainen vihreä, joka on ihan julkisesti sitä mieltä, että lentämisen päästöjä pitäisi leikata yhtä paljon kuin yksityisautoilun?Tuomas K kirjoitti:Mahtaisiko jostain löytyä tällainen vihreä, joka on ihan julkisesti sitä mieltä, että lentäminen ei ole ongelma ilmastonmuutoksen kannalta?qaz kirjoitti:Vihreiden äänestäjät tykkää kuitenkin pitkistä viikonlopuista Euroopassa ja pidemmistä reissuista eksoottisempiin kohteisiin (missä kaikki muutkin käyvät) minkä takia eivät koe lentämistä ongelmaksi ilmastonmuutoksen kannalta.
Onko vihreät sitten sitä mieltä, että sieltä pitäisi leikata vähemmän?qaz kirjoitti:Mahtaisiko jostain löytyä tällainen vihreä, joka on ihan julkisesti sitä mieltä, että lentämisen päästöjä pitäisi leikata yhtä paljon kuin yksityisautoilun?Tuomas K kirjoitti:Mahtaisiko jostain löytyä tällainen vihreä, joka on ihan julkisesti sitä mieltä, että lentäminen ei ole ongelma ilmastonmuutoksen kannalta?qaz kirjoitti:Vihreiden äänestäjät tykkää kuitenkin pitkistä viikonlopuista Euroopassa ja pidemmistä reissuista eksoottisempiin kohteisiin (missä kaikki muutkin käyvät) minkä takia eivät koe lentämistä ongelmaksi ilmastonmuutoksen kannalta.
Voisiko joku Oras Tynkkynen olla tällainen? Oli just juttua Mondossa ja ainakin sen mukaan matkustelee aika sinnikkäästi junalla.qaz kirjoitti: Mahtaisiko jostain löytyä tällainen vihreä, joka on ihan julkisesti sitä mieltä, että lentämisen päästöjä pitäisi leikata yhtä paljon kuin yksityisautoilun?
Oikean terminologian käyttäminen, lähtien öljynjäähdyttäjästä on aina kannatettavaa.Vittorio Jano kirjoitti:Ylipäätään voisi todeta, että keskustelun jonkinmoisen laadun ylläpitämiseksi olisi tietysti mukava, jos puhuttaisiin asioista niiden oikeilla nimillä. Nämä citykanit ja virheät ovat lopulta vähän uuvuttavia termejä...
Ai kuten Anna Kontula ja Li Andersson, joihin viittasit kun kysyin vihreiden näkemyksistä?FinPat kirjoitti:Oikean terminologian käyttäminen, lähtien öljynjäähdyttäjästä on aina kannatettavaa.Vittorio Jano kirjoitti:Ylipäätään voisi todeta, että keskustelun jonkinmoisen laadun ylläpitämiseksi olisi tietysti mukava, jos puhuttaisiin asioista niiden oikeilla nimillä. Nämä citykanit ja virheät ovat lopulta vähän uuvuttavia termejä...
Nyt vastakysymyksenä että mikä olisi luokittelu esim. kansanedustajalle joka on valittu Vihreä Liitto RP listoilta?
Vielä kun avaat vähän sitä, mitä tarkoitat termillä susiraja, että osataan puhua samasta asiasta.FinPat kirjoitti:Entäs mikä olisi kuvaava termi ihmiselle jonka mielestä susiraja alkaa siitä minne ei raitiovaunulla pääsee?
Täytyykö ihmisen elää täydellisessä askeesissa lunastaakseen itselleen oikeuden kannattaa päästövähennyksiä? Ei minulla ole mitään mielipidettä yhden ihmisen lomamatkasta. Se ei ole hänen poliittinen kantansa lentoliikenteen päästövähennysvaatimuksiin.nipaka kirjoitti:Tuomas voisi kertoa mitä mieltä on Pennasen lomamatkasta ja virheitten ilmastonmuutoksesta, kun kysymyksen esitti. Toki tämänkin voi vaieta ja esittää seuraavan olkiukkoteoreeman.
Itse alan jatkossa käyttämään täällä termejä psykoosi- ja elämänkoulupersu aina kun mainitsen perussuomalaisen kannattajanVittorio Jano kirjoitti:Voisiko joku Oras Tynkkynen olla tällainen? Oli just juttua Mondossa ja ainakin sen mukaan matkustelee aika sinnikkäästi junalla.qaz kirjoitti: Mahtaisiko jostain löytyä tällainen vihreä, joka on ihan julkisesti sitä mieltä, että lentämisen päästöjä pitäisi leikata yhtä paljon kuin yksityisautoilun?
Ylipäätään voisi todeta, että keskustelun jonkinmoisen laadun ylläpitämiseksi olisi tietysti mukava, jos puhuttaisiin asioista niiden oikeilla nimillä. Nämä citykanit ja virheät ovat lopulta vähän uuvuttavia termejä...
Tuomas K kirjoitti:Täytyykö ihmisen elää täydellisessä askeesissa lunastaakseen itselleen oikeuden kannattaa päästövähennyksiä? Ei minulla ole mitään mielipidettä yhden ihmisen lomamatkasta. Se ei ole hänen poliittinen kantansa lentoliikenteen päästövähennysvaatimuksiin.nipaka kirjoitti:Tuomas voisi kertoa mitä mieltä on Pennasen lomamatkasta ja virheitten ilmastonmuutoksesta, kun kysymyksen esitti. Toki tämänkin voi vaieta ja esittää seuraavan olkiukkoteoreeman.
Kun puoluetta edustetaan, pitäisi käyttäytyä puolueen arvojen mukaisesti. Hienosti Tuomas sallit tai kiellät ryhmältäsi toimia miten se kirjoitukseesi sattuu sopimaan.Tuomas K kirjoitti: Kun tätä kysyit:
Mahtaisiko jostain löytyä tällainen vihreä, joka on ihan julkisesti sitä mieltä, että lentäminen ei ole ongelma ilmastonmuutoksen kannalta?
Lentopolttoaineet ovat verovapaita ja ulkomaanlennot alv -vapaita. Autoilun päästöjä ohjataan verotuksella hyvin aggressiivisesti, mielestäni olisi loogista odottaa samanlaista verokohtelua lentoliikenteelle jos motiivi todella on ympäristön suojelu.Tuomas K kirjoitti: Onko vihreät sitten sitä mieltä, että sieltä pitäisi leikata vähemmän?
Onko vihreän puolueen arvo, että lentoliikenteestä tulee luopua kokonaan? No, voin vastata puolestasi, ei ole.nipaka kirjoitti:Kun puoluetta edustetaan, pitäisi käyttäytyä puolueen arvojen mukaisesti. Hienosti Tuomas sallit tai kiellät ryhmältäsi toimia miten se kirjoitukseesi sattuu sopimaan.
Eihän kyse ollut lentoliikenteestä luopumisesta. Hienosti väistelty itselleen tekemään kysymykseen vastaamalla jonkun puolesta.Tuomas K kirjoitti:Onko vihreän puolueen arvo, että lentoliikenteestä tulee luopua kokonaan? No, voin vastata puolestasi, ei ole.nipaka kirjoitti:Kun puoluetta edustetaan, pitäisi käyttäytyä puolueen arvojen mukaisesti. Hienosti Tuomas sallit tai kiellät ryhmältäsi toimia miten se kirjoitukseesi sattuu sopimaan.
Niin, kyse ei ollut lentoliikenteestä luopumisesta, mutta sinä itse vaadit vihreitä luopumaan lentämisestä puolueen arvoihin vedoten. En väistänyt kysymystä.nipaka kirjoitti:Eihän kyse ollut lentoliikenteestä luopumisesta. Hienosti väistelty itselleen tekemään kysymykseen vastaamalla jonkun puolesta.Tuomas K kirjoitti:Onko vihreän puolueen arvo, että lentoliikenteestä tulee luopua kokonaan? No, voin vastata puolestasi, ei ole.nipaka kirjoitti:Kun puoluetta edustetaan, pitäisi käyttäytyä puolueen arvojen mukaisesti. Hienosti Tuomas sallit tai kiellät ryhmältäsi toimia miten se kirjoitukseesi sattuu sopimaan.
No, sinulla varmaan on sitten tiedossa Vihreiden virallinen kanta, jonka mukaan lentopolttoaineiden tulisi olla jatkossakin verovapaita ja ulkomaanlentojen alv-vapaita? Linkkiä tuollaiseen tiedotteeseen?qaz kirjoitti:Lentopolttoaineet ovat verovapaita ja ulkomaanlennot alv -vapaita. Autoilun päästöjä ohjataan verotuksella hyvin aggressiivisesti, mielestäni olisi loogista odottaa samanlaista verokohtelua lentoliikenteelle jos motiivi todella on ympäristön suojelu.Tuomas K kirjoitti: Onko vihreät sitten sitä mieltä, että sieltä pitäisi leikata vähemmän?
Citykanien määrä kasvaa räjähdysmäisesti ja varsinkin Itä-Helsingissä. Lähde: https://yle.fi/uutiset/3-11148804Tazio kirjoitti:Citykani kun on viaton ja isossa kuvassa pääasiallisesti harmiton luontokappale. Turha demonisoida kaupunkilaistuneita pupujusseja tuolla tavoin.
Missä olen vaatinut virheitä luopumaan lentämisestä?Tuomas K kirjoitti: Niin, kyse ei ollut lentoliikenteestä luopumisesta, mutta sinä itse vaadit vihreitä luopumaan lentämisestä puolueen arvoihin vedoten. En väistänyt kysymystä.
Niin, et vaatinut vihreitä luopumaan lentämisestä, vaan sanoit, että pitää käyttäytyä puolueen arvojen mukaisesti. Eli koska vihreä oli lentokoneessa, niin vihreät eivät voi vaatia lentoliikenteen päästöjen vähentämistä. Toisinpäin, olet sitä mieltä, että voidakseen vaatia lentoliikenteen päästöjen vähentämistä ei saisi lentää. Eihän se tarkkaan ottaen tarkoita että vaatisit vihreitä luopumaan lentämisestä, olet vain sitä mieltä, että he eivät saisi lentää.nipaka kirjoitti:Missä olen vaatinut virheitä luopumaan lentämisestä?
Joo, tai ei, ehkä niinkin. Toisaalta ei. Voisi olla, mutta en tiedä. Enkäpä näin. Tai toisinpäin. Miltäpä tänään sattuu tuntumaan. Huomisesta ei tiedä.Tuomas K kirjoitti:Niin, et vaatinut vihreitä luopumaan lentämisestä, vaan sanoit, että pitää käyttäytyä puolueen arvojen mukaisesti. Eli koska vihreä oli lentokoneessa, niin vihreät eivät voi vaatia lentoliikenteen päästöjen vähentämistä. Toisinpäin, olet sitä mieltä, että voidakseen vaatia lentoliikenteen päästöjen vähentämistä ei saisi lentää. Eihän se tarkkaan ottaen tarkoita että vaatisit vihreitä luopumaan lentämisestä, olet vain sitä mieltä, että he eivät saisi lentää.nipaka kirjoitti:Missä olen vaatinut virheitä luopumaan lentämisestä?
Tästä on tullut näköjään jokavuotinen tapa.FinPat kirjoitti:Li Andersson kopioi Trumpin ajatuksen mutta Rinteen twistillä eli $1,200 "stimulus check" sijasta ehdotetaankin Wappu-satanen Take II.