Multi-aitr vaihdettiin 2 vuotta sitten. Kilsoja tullut 30tkm sen jälkeen.matti_vuorio kirjoitti:No mutta tonnihan riittää Multiair remppaan
Elä nyt sorru Kiaan. Mitä hauskaa siinä on jos auto aina toimii ja vie perille.
Ei voi olla se tällä kertaa
Valvoja: Moderators
Multi-aitr vaihdettiin 2 vuotta sitten. Kilsoja tullut 30tkm sen jälkeen.matti_vuorio kirjoitti:No mutta tonnihan riittää Multiair remppaan
Elä nyt sorru Kiaan. Mitä hauskaa siinä on jos auto aina toimii ja vie perille.
Jos lohduttaa niin täällä on tapaus jossa käytettynä ostaessa ilmeni kaikissa pytyissä vuoron perään multiair vikaa. Mulkoilin mustaa öljyä ihmeissäni, laitetta oli huollettu dokumenttien mukaan kuten huoltokirja määrää. Vaihtelin pari kertaa tiheästi öljyt ja UÄ pesin multiairin suodattimen. 20tkm ajettu lisää eikä koodeja tullut viimeiseen 8kk._rico kirjoitti:Perk**e! Taas check engine valo tauluun ja vikakoodi P1063.
Juodaan nyt tänään vähän kaljaa ja tutkitaan mikä piru siellä nyt on.
Todennäköisesti kannetaan Hernepellontielle taas reilu tonni.
Pitäisköhän ostaa KIA..
Kyllä Kialtakin löytyy ihan ok laitteita Ehkä tällä hetkellä hieman puoluellinen, mutta tuo Proceedi GT mallina on kyllä melkeinpä maukkaampi vietävä mutkatiellä kuin giulietta. Muut alfat mitä ollut, oli sitten kyllä parempia.Jiitee kirjoitti:matti_vuorio kirjoitti:No mutta tonnihan riittää Multiair remppaan
Elä nyt sorru Kiaan. Mitä hauskaa siinä on jos auto aina toimii ja vie perille.
Alfalla on varmasti naisen sielu ja ruumis. Ja niitä hankalia päiviä on joka kuukausi ...
Tsemppiä. Kian kanssa helpompaa, mutta onko se sen arvoista ?
Tässä voisi olla ideaa. Omanikin on huollettu kirjan mukaan, mutta Milanossa sanottiin Multi-Airin vaihdon yhteydessä että kone on hyvin karstaisen näköinen sisältä.Mokomakin kirjoitti:Jos lohduttaa niin täällä on tapaus jossa käytettynä ostaessa ilmeni kaikissa pytyissä vuoron perään multiair vikaa. Mulkoilin mustaa öljyä ihmeissäni, laitetta oli huollettu dokumenttien mukaan kuten huoltokirja määrää. Vaihtelin pari kertaa tiheästi öljyt ja UÄ pesin multiairin suodattimen. 20tkm ajettu lisää eikä koodeja tullut viimeiseen 8kk._rico kirjoitti:Perk**e! Taas check engine valo tauluun ja vikakoodi P1063.
Juodaan nyt tänään vähän kaljaa ja tutkitaan mikä piru siellä nyt on.
Todennäköisesti kannetaan Hernepellontielle taas reilu tonni.
Pitäisköhän ostaa KIA..
Jos antennin jalka on paksumpi, siinä oleva vahvistin on mahdollisesti saanut vettä sisäänsä. Ja muuttunut harmaanvihreäksi möhnäksi.Kertsu kirjoitti:Mikähän on kun ei radio pelitä ollenkaan Kuopion rajojen ulkopuolella eikä löydä mitään kanavia vaikka pitäisi olla automaattinen kanavahaku toiminnassa. Antenni paskana?
Ei ole Alfan alkuperäiset vanteet, made in italy kuitenkin Pulteista ei tietoa. Pyörii tyhjää. Omituista on kun ei talvirenkailla oireillut yhtään, kesärenkaiden vaihdossa huomasin, että yksi pultti lähti liian nätisti pois. Tänään alkoi pitämään ääntä ja huomasin kaikkien pulttien löystyneen sekä sen että toinenkaan pultti ei enää pysynyt sisällä.palkus kirjoitti:^onkosta jotkut tarvikevanteet ja originaali pultit? Montako kierrosta menee?
niitä 12x1,25 pultteja ei ole yleensäkään tarkoitus vetää hullumaisesti kiine, 100Nm riittää mainiosti. Siis ehjille kierteille.
Riittääkö tällainen vai vaatiiko jotain muutakin? https://www.alfaservice.fi/p/pyoeraen-l ... lietta-940Aquatica kirjoitti:Ja jos on kierteet hajalla, niin uutta napaa vaan. Taitaa giulietassa olla sama setti kuin 159:ssä, eli koko laakeri vaihtoon.
On oikea laakeri, mutta ei siinä napaa mukana tule. Sitä napaa ei taida saada muuta kuin alkuperäisenä.Kertsu kirjoitti:^ Eli tuon linkkaamani ABS-navan pitäisi olla käypäinen?
Keskimmäisessä on oikea varaosanumero+teksti, mutta kuvassa on kylläkin takapyöränlaakeri.Polforea kirjoitti:Ei muuta kun intternetistä ettimään numerolla 51773149, niin alkaa löytyä niitä ulkomaita.
https://www.shop4parts.co.uk/?name=stor ... rodID=8423
https://www.glynhopkinpartsonline.co.uk ... t-51773149
https://www.ebay.ie/itm/Wheel-Hub-Genui ... 4367332109
Vapaavalintaisesti kliksuttelemaan ja pakettia odottelemaan vaan.
Noniin, kiitos selvennyksestä! Hyvä tietää tämäkin, jos G joskus palaa taloon...jamper kirjoitti:Giuliettassa edessä laakeri ja napa erikseen, ihan eri kuin 159:ssä. Pyöränlaakeri edessä sama kuin 147/156/etc, napa Giuliettassa oma.
Takana taas napa/laakeri-paketti.
Mitä tarkoittaa kranttu öljystä? Mitä öljyä täytyy käyttää? Millä öljyllä sen saa rikki?Aquatica kirjoitti:^
Uskaltaa.
Jos naputtaa, kananttaa varautua. KRANTTU öljyistä (enemmän kuin 156 2.0JTS).
Itselläni kun oli G MA, vaihdoin öljyt kiltisti 10tkm välein ja käytin vähän laadukkaampia litkuja. Ei ollut ongelmia. Huohotin oli rikki (ja tilalle saatu oli myös rikki), mutta se nyt ei menoa haitannut. Vaihteiston kanssa oli vähän öljyvääntöä, sopivilla öljyillä lähti pelittämään ilman rusahtelua.
Vähän on G:tä ikävä
Vakuutuksen piikkiinhän mulla se meni kun vaihdatin mutta kokonaishinta taisi olla 400-500€ luokkaa.aaiitee kirjoitti:Onko joku teistä vaihdattanut tuulilasin Giulietta MA 170 2011 malliin? Harkitsen tuota vaihtamista, lasin yläreuna on tummennettu+lämmitysvastus. Paljonkohan maksaa?
Sama projekti käynnissä. Olen saanut tarjouksia välillä 350 - 780€. Keskiarvo noin 450€.aaiitee kirjoitti:Onko joku teistä vaihdattanut tuulilasin Giulietta MA 170 2011 malliin? Harkitsen tuota vaihtamista, lasin yläreuna on tummennettu+lämmitysvastus. Paljonkohan maksaa?