Jakohihnanvaihto Ferrariin
Valvoja: Moderators
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Jakohihnanvaihto Ferrariin
Ei varsinaisesti liity Alfa Romeoon, mutta pienenä kuriositeettinä TeamF40:n Jukka Miettinen kertoi eilen Tampereen paikalliskanavalla siviilissä ajamastaan Ferrari 348:staan. Jakohihnan vaihtotyö 4500 - 5000 euroa Kone täytyy irrottaa kokonaan hommaa varten. Tuli vaan mieleen kuinka edullinen Alfa huoltohinnoiltaan loppujen lopuksi on
EDIT:kirotusvihreitä
EDIT:kirotusvihreitä
Viimeksi muokannut Kaalipata, 29 Kesä 2005, 08:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Jakohihnanvaihto Ferrariin
Jep, suorastaan halpa!Kaalipata kirjoitti:Ferrari 348:staan. Jakohihnan vaihtotyö 4500 - 5000 euroa Kone täytyy irrottaa kokonaan hommaa varten. Tuli vaan mieleen kuinka edullinen Alfa huoltohinnoiltaan loppujen lopuksi on
Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Mutta kaikki uudempien Ferrareiden koneet onkin suunniteltu siten, että kone on helppo irroittaa. Ei noihin konehuoneisiin ilman tikapuita ylettyisikään.
Konehan on apurungon päällä. Kaikki johdot ja letkut on varustettu pikaliittimin. Apurungon kiinnitykset irti ja vetää koneen pois alakautta. Samalla on mukava suorittaa kaikki perushuollot kun on työtilaa ruhtinaallisesti.
Konehan on apurungon päällä. Kaikki johdot ja letkut on varustettu pikaliittimin. Apurungon kiinnitykset irti ja vetää koneen pois alakautta. Samalla on mukava suorittaa kaikki perushuollot kun on työtilaa ruhtinaallisesti.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Aika usein pitää vaihdella jos vaan 10 tonnin välein. No jos on varaa ajellatollaisella ni on varaa korjautellakin...Harpo kirjoitti:Ja hihna kuulemma vaihdetaan 10-tonnin välein ? ja ainoastaan Helsingissä. Ainakin täkäläisen tietotoimiston kertoman mukaan. Jotta turhaanpa tässä valittelee
Aiemmin jo mainittiin niin huolto löytyy myös Nokialta F40 muodossa.
Ja jos asuu oikein pohjosessa, saa lähteä huoltoon 9000 km kohdalla ja kun tulee takas on jo 10% hihnanvaihtovälistä ajettuHarpo kirjoitti:Ja hihna kuulemma vaihdetaan 10-tonnin välein ? ja ainoastaan Helsingissä. Ainakin täkäläisen tietotoimiston kertoman mukaan. Jotta turhaanpa tässä valittelee
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
isäukon lanciaan maksoi remminvaihto 250€ sisältäen osat sekä työt ja kone likipitäen sama kuin 20V coupessa siispä tuo Deltan hinta 2000€ tuntuu aivan käsittämättömältä ..
remminvaihto tehtiin vieskan autosähkö nimisessä firmassa joka tekee myös paikallisen deltan huollot ja takuukorjaukset alihankintana deltalle eli käytännössä korjaamolla on täydet valtuudet.
remminvaihto tehtiin vieskan autosähkö nimisessä firmassa joka tekee myös paikallisen deltan huollot ja takuukorjaukset alihankintana deltalle eli käytännössä korjaamolla on täydet valtuudet.
Viimeksi muokannut 90, 29 Kesä 2005, 12:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
myös 155:n marea vaatii moottorin irroituksen, on siinä remminvaihdolla hintaa..
taitaa tuo 16V- coupe tulla melkoisesti halvemmaksi ainakin jos remmit vaihdattaa Deltassa..
taitaa tuo 16V- coupe tulla melkoisesti halvemmaksi ainakin jos remmit vaihdattaa Deltassa..
Viimeksi muokannut 90, 29 Kesä 2005, 13:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
- Paikkakunta: Helsinki
29 tmi= 46tkm
http://www.pistonheads.com/sales/35670.htm
Remmi vaihettu ja mm. kytkin.
Jotain osviittaa tosta.
EDIT: tässä lisää aiheesta.
http://ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=64504
http://www.pistonheads.com/sales/35670.htm
Remmi vaihettu ja mm. kytkin.
Jotain osviittaa tosta.
EDIT: tässä lisää aiheesta.
http://ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=64504
Makaroonia jo vuodesta -98
"BTW, Fiat dealers know that they can do the job in 4 hours without taking out the engine so I would challange your dealer to let you watch them do it"155156 kirjoitti:Coupe Fiat 20V jakohihnanvaihto taitaa myös vaatia moottorin irroituksen. Siitä kertyy lisähintaa.
"It is possible to change the Coupe 5 cyl cam belt without removing the
engine by shifting the whole lot to one side. Some dealers don't like to do
this because they feel more comfortable with the belt replacement with the
whole engine out where they can gain unrestricted access to the critical
areas.. Others are happy to shift."
Viimeksi muokannut V6, 29 Kesä 2005, 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Noista fefen hihnan vaihto hinnoista sen verran vielä et Auto Italian sivuilla mainostellaan Ferrarin huoltoja kiinteillä taksoilla: 355/348 18k (30tkm) iso huolto + hihnan vaihto 1395 £ eli n. 2084 €.
Pelkkä hihnan vaihto onkin "vain" 795 £ eli n. 1187 €. Alfan V6 hihnanvaihto taitaa kustantaa melkein saman verran? Uudessa F430:ssä on muuten jakoketju, joten huoltohinnat jäävät huomattavasti (alfaakin) pienemmiksi.
Taitaa kilpailu ja autojen määrä vaikuttaa hintoihin, kun suomessa Fefen huoltoja on vain pari ja autojakin vain kourallinen. Paljonkohan Alfan hihnan vaihto maksaa sitten Englannnissa? 200 €?
Pelkkä hihnan vaihto onkin "vain" 795 £ eli n. 1187 €. Alfan V6 hihnanvaihto taitaa kustantaa melkein saman verran? Uudessa F430:ssä on muuten jakoketju, joten huoltohinnat jäävät huomattavasti (alfaakin) pienemmiksi.
Taitaa kilpailu ja autojen määrä vaikuttaa hintoihin, kun suomessa Fefen huoltoja on vain pari ja autojakin vain kourallinen. Paljonkohan Alfan hihnan vaihto maksaa sitten Englannnissa? 200 €?