turbo gtv:n osto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

turbo gtv:n osto

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

olisi tarkoitus ostaa tuollainen gtv turbo.tarkoitus olisi hankkia se saksasta ja hakijana toimisi luotettava autontuoja jolla ei alfoista ole kokenusta,eli minun pitäisi kertoa alfan herkistä paikoista.Joten nyt tarttisi spesialistien apuja.jakopäänhihnan-vaihto väli on 60 000km muuta tietoa koneesta en löytänyt.Turbon kestävyys?Sitä paljon puhuttua ilmiä ei vissiin ole?paljonko kone kestää kilsoja(uskaltaako ostaa yli 150tonnia ajettua?)Autohan on käytetty ja uutta autoa on turha toivoa käytetyn hinnalla, mutta kertokaa tärkeimmät kohteet tuosta turbo gtv:stä. :lol:

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

..MarcusV voisi ainakin kertoa kokemuksiaan..?
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Turbossa on erityyppinen ILMI, oliko läppämallia vai MAPpi? Ei kuitenkaan se onneton kuumafilmiversio, joka löytyy muista versioista.

Erityistä katsottavaa:

- airbagien (merkkivalon toiminta)
- taka-akseliston kolahdukset, väljä apurunko ei ole halpa
- ilmastoinnin toiminta

V6 Turbossa noita tyypillisiä vikakohtia ei taida olla kovin paljon. Tuolta löytyy lisää tavaraa, V6-viittaukset koskevat kylläkin yleensä 3.0 24v -mallia.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »


Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Joo voinhan mä jotain kommentoida..

Jakopäänvaihto nyt on yksi, turbo kestää varmasti siinä missä muissakin tosin overboosti ahdot 1.2, kohtuu korkeat joten laakereiden kestävyys voi olla myös sen mukainen.
Kyllä kone varmaan kestää sillä ei ole epäluotettavin alfan kone.. En tiedä ominaisia juttuja tuolle autolle mutta sen osaan sanoa
kokemuksella että huollot ja varaosat ovat kalliita...Delta vertaa tuota GTA:n huoltoihin eli kalliit remontit on..
Kulutusosat, pallonivelet, raidetangon päät, laakerit ovat todella suolaisen hintaisia ja niiden saatavuus myöskin on tosi nihkeä. Osien ja käyttökulujen hinta ei ole coupe tasoa, se on urheiluautotasoa tosissaan. Omimmillaan auto olisi ehkä kakkosautona, harrasteajokkina kauniina kesäpäivänä.


Jos haluat pomminvarman arkiajokin jolla ajelet halvalla, kohtuukustannuksin, älä osta, jos haluat sporttisen ja kohtuu nopean harraste auton ja olet valmis sullomaan siihen huomattavan hyviä summia vuosittain, anna mennä, kaikki maksaa :) Hauska se on mutta "Ottaa suihin, vie rahat" kuten joku sanokin jossain jostain alfastaan.
Itse ajan aika paljon joten osien menekki on sitten sen mukanen, varma on se että on se auto ajettu sitten 50 tonnia tai 200.000 niin budjettiratkaisu ei auto ole silti, se vaatii rakkautta ja huolenpitoa ja hiukan käteistä.. Itselläni on vertailukohtia vastaavista japsivehkeistä joihin raidetangon pää oli VIISI kertaa halvempi kuin Alfaani..
Kallista, elämä on.. Olen pikkupojasta asti halunnut kyseistä alfaa joten en anna pienten taloudellisten juttujen ja keskivertoa kalliimman ylläpidon ja paskan osasaatavuuden pilata pikkupojan unelmaa :D

Tarkistettavaa: Sähköt, pyöränlaakerit ja tuenta=ei klappia.. HUOLTOKIRJA. Jakopäänhuollot, öljynvaihdot sun muut kaikki pitää olla ajallaan tehty sillä muuten herkkä kone ja ahdin kärsii varmasti, laatikkokaan ei ole niitä kaikista sietävämpiä paskalle öljylle ja harvinaisille öljynvaihdoille.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Ciancarlo kirjoitti:..MarcusV voisi ainakin kertoa kokemuksiaan..?
No niin, mitäs mä sanoin.. :wink:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

kiitti vastauksista.Vielä kaipaisin tietoa luetettavuudesta.Eli kun ostan hyvän getvosen,niin kestääkö osat siinä kuin muissakin alfoissa vai onko tuo turbo vikaherkempi kuin esim:156 tai muut alfat?Kyllähän kauniin auton osista vähän enemmän voi maksaakin kunhan ei joka päivä tartte tehdä hankintoja :lol:

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Olen ihan varma että joltain osin vikaherkempi puhumattakaan huoltokustannuksista, ne ovat paljon kalliimpia kuin 156:sessa.. Ei niin arkiajokki ole luonteeltaan.. Mutta jostain joutuu luopumaan jotain saadakseen :) Osat eivät kestä välttämättä niin hyvin koska: getvosella ajetaan parhaimmassa tapauksessa kovaa ja sikana, ja viritysaste kovempi =osaa kuluu. Osta hyvä ja tarpeeksi hinnakas niin ei ole välttämättä paskaksiajettu ja huonosti huollettu.
Itsellänihän ei ole kokemusta muista alfoista omistussuhteena mutta nämä vertailut oli helppo tehdä :P
Mielipiteitähän nämä on, se on suhteellista millon ja mitä hankintoja joutuu tekemään.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Kiitti vielä kerran kaikille.Nyt ollaan jo askeleen edemmällä,kun kaveri menee katsomaan keski-saksaan yhtä getvosta,joka liikkeen mukaan on juuri täyshuolettu,mitä se sitten tarkoittaakaan :roll: .Autolla on ajettu 160tkm,timantinmusta,mustat nahat,18alut,uudet tuplaputket molemmilta puolilta :crazyeyes: .Joo huomenna saa tietää,että onko auto niin hyvä kun liike vakuutteli.Vielä semmoinen kysymys jäi vaimaamaan,että onko tuo jakohihnan vaihto vaikea operaatio?En aio itse vaihtaa,mutta onnistuuko tuo vaihto pikkupajoissa?Vai uskaltaako luottaa että hihna on juuri vaihdettu,niin kuin myyjä oli sanonut

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Vaihto ei todellakaan onnistu pikkupajoissa..
Vain Alfaan paneutuneet suostuvat ainakin kokemusteni mukaan tekemään sen.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

MarcusV kirjoitti:Vaihto ei todellakaan onnistu pikkupajoissa
...mutta mun takapihallani onnistuu :lol:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
MarcusV kirjoitti:Vaihto ei todellakaan onnistu pikkupajoissa
...mutta mun takapihallani onnistuu :lol:
ja mun, eikä kestä montaa tuntia. simppeli homma, toisin kuin 156 V6:een.

edit: melko simppeli se on 24 tappiseenkin, vaati vaan vähän enemmän välineitä :wink:
Viimeksi muokannut alfa 156 v6, 16 Kesä 2005, 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

alfa164 kirjoitti:En aio itse vaihtaa,mutta onnistuuko tuo vaihto pikkupajoissa?Vai uskaltaako luottaa että hihna on juuri vaihdettu,niin kuin myyjä oli sanonut
Ei kannata kyllä luottaa, sen verran halpa ja helppo operaatio tuo on.

Mutta alkuperäiseen aiheeseen. Osta ihmeessä! hieno peli ei voi muuta sanoa parin kuukauden omistuksen jälkeen :-D

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Tottakai onnistuu, olisitte tulleet vaihtamaan munkin remmin.. Tai sitten ei :D
Rasvis, voisin tulla sun takapihalle sitten venttiilit säätämään :D

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
MarcusV kirjoitti:Vaihto ei todellakaan onnistu pikkupajoissa
...mutta mun takapihallani onnistuu :lol:
ja mun, eikä kestä montaa tuntia. simppeli homma, toisin kuin 156 V6:een.

edit: melko simppeli se on 24 tappiseenkin, vaati vaan vähän enemmän välineitä :wink:
no prkl.. just meinasin varata rasvikselta ajan hihnanvaihtoon 8)
- Alfaholic -

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

alfa 156 v6 kirjoitti:melko simppeli se on 24 tappiseenkin, vaati vaan vähän enemmän välineitä
Nokka-akseleiden lukkopalat vai? Eikö onnistu ilman? Sparkkiin ilmeisesti onnistuu, mutta neljää nokka-akselia ei varmaan ole kovin kivaa yrittää vääntää yhtä aikaa oikeisiin asentoihinsa ilman lukitusta.
MarcusV kirjoitti:Rasvis, voisin tulla sun takapihalle sitten venttiilit säätämään
Totta puhuen mun takapihallani on nurmikkoa ja pelle- eikun pallogrilli, ei autokorjaamoa :P Mutta pakovenat voi kyllä säätää vaikka tienposkessa, markan juttu. Imuvenatkin voi mitata mutta säätämään en rupea, kerta riitti:

1. mitataan imuventtiileiden välykset
2. puretaan nokka-akselit veks (hihnapyörien pääty on aika v*ttumaisen ahdas)
3. pöllitään jostain mikrometri ja mitataan vanhojen säätöpalojen paksuus
4. sumplitaan vanhoja paloja uusiin paikkoihin niin, että tarvitsee ostaa mahd. vähän uusia
5. mennään kyselemään sopivia paloja Deltasta
6. jos sattuu löytymään, kasataan nokat takaisin
7. säädetään pakovenat
8. käynnistetään ja todetaan että raksuttaa se jos on tehtaan ohjearvoihin säädetty

Tuskin sitä palaosastoa tarvitsee kuitenkaan kovin usein säätää, ruuvisäätöisten pakovenojen säätö elää helpommin. On muuten aika erikoisen näköinen häkästys se venttiilikoneisto poikittaisine työntötankoineen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Joo..

Niinkun remminvaihdossa todettiin, " ei nää mitkään akuutit oo säätää"
Oli mulla pakosarjassakin vuoto=pultti löysällä joten ihmekö se jos vähän sihitti :P
Vaan ei sihitä enää.. Terve kilinä venttiileissä, katsastusmieskin vittuili mulle yks päivä että "koneessas on jotain paskana" ja kun sanoin että eipä ole niin sadatteli muijalle kovaa että perkele kun luulee tietävänsä paremmin kun minä :D

Käyn säädättämässä sitten jossain vaiheessa, ja maksan tietysti sen 600 euroa siitä :D

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:melko simppeli se on 24 tappiseenkin, vaati vaan vähän enemmän välineitä
Nokka-akseleiden lukkopalat vai? Eikö onnistu ilman? Sparkkiin ilmeisesti onnistuu, mutta neljää nokka-akselia ei varmaan ole kovin kivaa yrittää vääntää yhtä aikaa oikeisiin asentoihinsa ilman lukitusta.

.
Joo, onnistuu varmaan kyllä ilmankin kunnollisilla itsetehdyillä merkeillä, tällöin on vaan pystyttävä luottamaan siihen että se on viimeksi oikein ajoitettu. vaan ahdasta siellä kyllä on. En kyllä enää edes yritä 24 tappisen jakopäätä tehdä :lol: 12V on asia erikseen, mutta on kyllä Luigi saanu otta kurtussa miettiä noitten pakovenojen tankohässäköiden kanssa :?

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: 1. mitataan imuventtiileiden välykset
2. puretaan nokka-akselit veks (hihnapyörien pääty on aika v*ttumaisen ahdas)
3. pöllitään jostain mikrometri ja mitataan vanhojen säätöpalojen paksuus
4. sumplitaan vanhoja paloja uusiin paikkoihin niin, että tarvitsee ostaa mahd. vähän uusia
5. mennään kyselemään sopivia paloja Deltasta
6. jos sattuu löytymään, kasataan nokat takaisin
7. säädetään pakovenat
8. käynnistetään ja todetaan että raksuttaa se jos on tehtaan ohjearvoihin säädetty

Tuskin sitä palaosastoa tarvitsee kuitenkaan kovin usein säätää, ruuvisäätöisten pakovenojen säätö elää helpommin. On muuten aika erikoisen näköinen häkästys se venttiilikoneisto poikittaisine työntötankoineen.
Oliko venojen säätö muuten 20 tkm välein?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Kirkinen kirjoitti:Oliko venojen säätö muuten 20 tkm välein?
Jep, melko lyhyt väli mutta kun katsoo rakennetta niin ei enää ihmettele :o

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

alfa 156 v6 kirjoitti:12V on asia erikseen, mutta on kyllä Luigi saanu otta kurtussa miettiä noitten pakovenojen tankohässäköiden kanssa
On siihen häkästykseen syynsä. Tuolla rakenteella on saatu aikaan "hemi"-palotiloille sopiva venttiilikulma yhdellä nenäkepillä per kansi. Vaikka kieltämättä se näyttää siltä, että kyseessä on karvalakkiversio joka on taannutettu tuplanokkaisesta ottamalla pari akselia pois :roll:
alfa 156 V6 kirjoitti:Jep, melko lyhyt väli mutta kun katsoo rakennetta niin ei enää ihmettele
Toisaalta samalla rakenteella varustettujen vaparikoneiden säätöväli on 60tkm ja niissäkin imuvenat pitää kuulopuheen mukaan "oikeasti" säätää vain joka toisella kerralla. Tekeekö turbon lämpökuormat tosiaan noin paljon säätötarvetta?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tuolla rakenteella on saatu aikaan "hemi"-palotiloille sopiva venttiilikulma yhdellä nenäkepillä per kansi.
Jep, ja oikeasti "läpivirtaava" kansi.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Toisaalta samalla rakenteella varustettujen vaparikoneiden säätöväli on 60tkm ja niissäkin imuvenat pitää kuulopuheen mukaan "oikeasti" säätää vain joka toisella kerralla. Tekeekö turbon lämpökuormat tosiaan noin paljon säätötarvetta?
Onko tuo vapareiden säätöväli tosiaan tuo 60tkm? GTV:ssä venat ääntää jo parissakympissä niin että tekee mieli säätää vaikkei ohjelmassa oliskaan :roll: ilmeisesti pakopaineet ja tuo lämpökuorma sen aiheuttaa, ei muutakaan tule mieleen, mitoituskin ilmeisesti sama kuin vapareissa?

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

GTV:ssäkö välykset kasvaa ajanmittaan? :shock: Minulla on aina tupanneet pienenemään, mutta lämpöisenä toki raksutus on kuulunut edelleen...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

GAMMA500 kirjoitti:GTV:ssäkö välykset kasvaa ajanmittaan? :shock: Minulla on aina tupanneet pienenemään, mutta lämpöisenä toki raksutus on kuulunut edelleen...
Pahimmillaan 0,8mm <---> 0,9mm oli välyksiä mulla joten oletuksena ajattelin niiden tietty kasvavan. Soundit voi vaan kuvitella :? Tietty voi olla että luigilla ollut viime säädössä muut paitsi millinen liuska hukassa :wink:

onneks nokat ei ollu saanu kipeetä moisista välyksistä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyllä 164:ssä oli mielestäni kuudenkympin säätöväli. Gamma voi varmaan varmistaa, samat kannethan ne löytyvät takavetoisistakin.

Tuon venttiilikoneiston ilmeisesti "kuuluu" raksuttaa vaikka olisi säädetty ihan arvojen mukaan. Tosin kansikoneistamon äijä sai omat kannet suht hiljaisiksi, en tiedä repikö välykset hatusta vai miten sen teki. Oman säädön jälkeen kyllä raksutti jonkun verran vaikka mittauksen mukaan olivat ohjearvoissaan ja vielä aavistuksen kireän puolella.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Nyt se on sitten ostettu :lol: .Auto saapuu huomenna suomeen ja elämä voi alkaa.joo se ensimmäinen getvonen josta kerroin tossa ylempänä osoittautui täysin pommiksi ja myyjä oli kaiken hyvän lisäksi turkkilainen.varusteet oli kyllä kohillaan tuplaulostulot,18tuuman vanteet,konit yms.Muuten auto oli kuin pommin jäljiltä.Sitten toinen josta käytiin kauppaa oli punaisella nahkasisustuksella varustettu malli.Aluksi en oikein innostunut tuosta punaisesta nahasta mutta pikkuhiljaa :crazyeyes: .Autossa oli valitettavasti mäntävika :( .Sitten löytyi se helmi.ainut vika oli kuskin penkin reisituen sauman repeämä ja pari vekkiä vanteessa.Onneksi noita mustia getvosia oli kivasti tarjolla ja kaikissa oli melkein noi pakolliset nahkapenkit.Nyt tunnen taas itseni pikkupojaksi,joka odottaa joulua.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Onneksi olkoon. Musta GTV V6 TB löytyy minultakin.
Hieno peli. Koittakaa silti hiukan himmata GTV:n suomeen tuomista, niitä on jo ihan helvetisti liikaa nytkin. :wink:

Avatar
j.kuutti
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Loka 2004, 09:54
Car(s): GT 3.2 V6 Q2
MiTo QV
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja j.kuutti »

Onnittelut täältäkin!!!

Toivottavasti mittarilukua ei ole "muokattu". Kuluneet penkit ei välttämättä ole mikään hyvä merkki :twisted: mutta ei tietenkään aina tarkota sitä että autolla olis ajettu paljon.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Onnittelut! Laita kuvia jahka ehdit.

Ja jos joskus löytyy aikaa, niin kerrotko tarkemmin "autonhankintaprosessistasi"? Kiinnostaisi varmaan monia.. :wink:


Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Onnittelut täältäkin. Mielelläni kuulisin kanssa hankinta prosessista sekä katsomiesi autojen kunnosta. Olen samanlaista haaveillut hommaavani.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Mites tossa sopii vaihtamaan hihnan (kuusi mukia)? Hiipatin coupe 20V mallissa joutuu kuulemma nostamaan koneen pois ja toihan on vain viitoskone. :oops:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Cuore Sportivo kirjoitti:Onneksi olkoon. Musta GTV V6 TB löytyy minultakin.
Hieno peli. Koittakaa silti hiukan himmata GTV:n suomeen tuomista, niitä on jo ihan helvetisti liikaa nytkin. :wink:
Aivan, mutta onnea täältäkin!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kirkinen kirjoitti:Mites tossa sopii vaihtamaan hihnan (kuusi mukia)? Hiipatin coupe 20V mallissa joutuu kuulemma nostamaan koneen pois ja toihan on vain viitoskone. :oops:
V6:ssa on kapeampi, koska poikittaissuunnassa vain kolme pyttyä, kun viitoskoneessa ne on kaikki rivissä, jolloin on aika leveä(pitkä) paketti

E: niin ja onnea hienosta autosta!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Hiipatin koneesta saa irti heleposti 250hv. Onko kukaan miettinyt tehojen nostoa turboonsa?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Alfissimo kirjoitti:
Kirkinen kirjoitti:Mites tossa sopii vaihtamaan hihnan (kuusi mukia)? Hiipatin coupe 20V mallissa joutuu kuulemma nostamaan koneen pois ja toihan on vain viitoskone. :oops:
V6:ssa on kapeampi, koska poikittaissuunnassa vain kolme pyttyä, kun viitoskoneessa ne on kaikki rivissä, jolloin on aika leveä(pitkä) paketti

E: niin ja onnea hienosta autosta!
No niinhän se olikin joo... lyhyt tuo muisti nelonen, jossa pytty lisää :oops:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Kirkinen kirjoitti:Hiipatin koneesta saa irti heleposti 250hv. Onko kukaan miettinyt tehojen nostoa turboonsa?
on. tuo 250 on tavoitteena :roll:

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Mulla tuo ei ole kohta enää kovin kaukainen tavoite, toivottavasti.
Kunhan joku säätää vielä mun venat :D

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

....hmmm ihannoin tota gtv koria...mutta yks mikä siinä tökkii mulle ja pahasti...se ON takavetosen näkönen,koneeseen saa suht helposti hepoja,mutta jonkun makaroonin päättämänä se ON etuveto....vida olis ees päättäny nelivedoks :evil:


nim.merk..
miksi työntää/kuopia edestä :lol: VOIMA tulee takaa :drinking:
Viimeksi muokannut jarski, 01 Heinä 2005, 00:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

JOO on mahtava laite.Auto on ollut nyt kolme tuntia mulla käytössä,eikä voi muuta sanoa kun että auto on hyvässä kunnossa.Auto on vm:96 eikä lommon lommoa,vain pari pientä naarmua.kuvia tulossa albumiin kunhan selviän alku huumasta :lol: .Ainut miinus on että lasit menevät helposti huuruun eikä huurteen poisto ole kovin nopea.Onko tähän ratkaisua?kytkin on tosi hyvä mutta vaihteisto ei ole yhtä tarkka ja nopea kuin 164:ssa.Onko ominaisuus vai onko kuskissa tai autossa vika?

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

huomenna voin kertoilla haku prosessista,nyt pitää rauhoittua ja mennä tutumaan.huomenna lisää tunnelmia autosta :-D

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Onnitteluja vain!
On auton ominaisuus että laatikko on tönköhkö, kankea ja epätarkempi kuin monessa muussa :) Mutta kyllä tohon tottuu..Katsokin että lämmität koneesi kunnolla ennenkun vetelet vaihteita sisään.. Kakkonen on sitten tosi kisakireä kylmänä, muutkin mutta erityisesti kakkonen :D

Ja toinen muistamisen arvoinen juttu on se että tarkista öljyjäsi jokaisen tai jokatoisen tankkauksen aikana! Kun öljyvalo syttyy, kone on entinen.. Ja keitosta kuluu jos annat hiukan kenkää..

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

alfa164 kirjoitti: .Ainut miinus on että lasit menevät helposti huuruun eikä huurteen poisto ole kovin nopea.Onko tähän ratkaisua?
Hm..niin onko getvosessasi ilmastointia..? Jos on, niin ilmastointi vain päälle ja avot huurut lähtee..(niin ja tsekkaa tietty raitisilmansuodatin ja vaihda jos on tukossa).


Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

jarski kirjoitti:...mutta jonkun makaroonin päättämänä se ON etuveto....vida olis ees päättäny nelivedoks
Niinpä, se kun on oikeasti 155 coupé. Ja kun pohjalevykin on yks yhteen Viisvitosen kanssa, siihen sopii Q4:n akselistot suoraan. GTV + Q4 = :mrgreen: ?
alfa164 kirjoitti:Ainut miinus on että lasit menevät helposti huuruun eikä huurteen poisto ole kovin nopea.Onko tähän ratkaisua?
Jaa, ei mulla kyllä huurru, mutta omassa onkin erilainen ilmastointi. Huurtuuko ensimmäisenä kojelaudan huurteenpoistosuulakkeiden kohdalta? Noista on nimittäin kuulunut lauenneen lämppärin kennoja.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

No toi huurtuminen taisi johtua runsaasta vesikelistä ja kuskin läähätyksestä,enää ei tota ongelmaa ole ollut.Kuvat otettu vielä kun löytäis kameran johdon että vois siirtää albumiin.Kyllä ton vaihteiston kanssa nyt jo pärjää hyvin.Öljyt pitäis vaihtaa maanantaina.Mitäs öljyä omistajat suosittelevat?Katsastuksessa auto kävi eilen ja ainut vika oli kun takasumuvalo ei toiminut.auton haku systeemi oli niin yksinkertainen että minä tsekkasin kotisohvalta myynti ilmoituksia ja ilmoitin suomalaiselle välittäjälle joka soitti autosta ja jos auto puhelimessa kuulosti hyvältä niin välittäjä lähetti saksalaisen autoexpertti kaverin katsomaan autoa.kun helmi löytyi niin tämä sakemanni ajoi autot saksan satamaan ja lähetti suomen turkuun,josta välittäjä haki auton ja soitti mulle,että tule hakemaan getvonen.Jos joku haaveilee tuonti alfasta niin voin antaa kaverin numeron vaikka pm:nä

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

alfa164 kirjoitti:Öljyt pitäis vaihtaa maanantaina.Mitäs öljyä omistajat suosittelevat?
Mulla on perus Mobil 1 RF 5w-50:set ja hyvin on pysyny koneessa.

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Ei liity turbo-GTV:n ostoon mitenkään vaan öljyyn... En tiedä onko tuo RF 5W-50 niin hyvä turbokoneessa. Ilmeisesti öljy menettää ominaisuuksiaan peruskäyttöä vaativammassa ajossa reilustikin. fiatforum.ath.cx

Lyhyesti: jos auto on virittämätön ja ahtamaton, niin RF sopinee, muutoin joku muu olisi parempi. Taikka sitten vvieri & knit ovat kaikki väärässä :?

sori että tuli offtopikkia.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Nyt olisi kuvia albumissa.Autossa on muuten peruutustutka ja rengastus on 225/45 ja takana 245/45/17 :crazyeyes:

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Jos haluut tohon Dastekin viritysboksin/lastun niin saat multa halvalla! On softakin sisällä tollaseen.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Vähän olen päässäni kutkutellut ajatusta turbo gtv:n ostosta keväällä, ja kun suomen valikoima on mitä on niin tietysti saksan tuonti olisi varmaan ihan järkevä ratkaisu.
Sanokaas että mistä pääsisi kattelemaan että millasia veroja noihin on lättästy?
Sen mitä olen katsellut niin v6 turbojen hinnat pyörii tuolla 10t€:n molemmin puolin. Minkälaisia veroja voisi olla luvassa?

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Täältähän niitä näkee.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Vastaa Viestiin