Lahjattomat harjoittelee, eli piti pitkästä aikaa totuttaa kaasujalkaa oikeaan asentoon. Viikon päästä 8.6. olisi uusi mahdollisuus harjoitella KySUA:n rataillan merkeissä klo 17-20
^ Uuden, vielä kirjaamattoman säännön mukaan jokaisesta salaharjoittelusessiosta lisätään sekunti
kyseisen harjoittajan Cup-aikaan kyseisellä radalla. Eli kannattaa sitten harjoitella hyvin jos meinaa.
^ Ovipahvit ja sterkkarit painaa ainakin tonnin. Ei kai sulla vaan takapenkkejä ole vielä autossa kiinni???
Sillä jos on 300tkm ajettu auto ja salaharjoittelusta rapsahtaa vielä lisäsekunteja, niin pikkuisen on huonosti asiat!
^Takavetoiset kevyet turbot ei saa tasoitusta koska ne on puhdasverisiä kilpa-autoja. Sinun tapauksessasi kuskikin
on vielä nuori ja notkea. Raskaskeulaisilla etuvetoisilla ajaville vanhoille äijille sitä tasoitusta pitää antaa.
silverine kirjoitti:^ Ovipahvit ja sterkkarit painaa ainakin tonnin. Ei kai sulla vaan takapenkkejä ole vielä autossa kiinni???
Perheautomaisuus on säilytetty eli takapenkit on tallella. Stereotkin kunnon perheenisällä pitää olla, että voi laittaa kovemmalle kun takapenkillä tapellaan.
silverine kirjoitti:^Takavetoiset kevyet turbot ei saa tasoitusta koska ne on puhdasverisiä kilpa-autoja. Sinun tapauksessasi kuskikin
on vielä nuori ja notkea. Raskaskeulaisilla etuvetoisilla ajaville vanhoille äijille sitä tasoitusta pitää antaa.
Jaa että armoa ei tunneta? En sitä kyllä odottanutkaan.
Katsotaan saisko romut radalle, vai jatkuuko tauko toisenkin vuoden.
Tällä matematiikalla raskastekoinen kuski, raskastekoisella etuvetoisella fiat aikakauden alfalla ensi kertaa radalle mahdollisesti saapuva allekirjoittanut on jo voittanut koska tasoitus sekunteja tulee niin paljon. Eli jos en sitten tulekaan
^Aulin kommentista tuli mieleen että kun sitten "vapariaikojen" autooni on kertynyt jatkuvasti lisää painoa,
voisiko Cup-kierroksen ajaa ns. ilman rihman kiertämää? Tarkistin säännöt, ja virke "Tarkoituksena on toimia herrasmiesmäisesti."
luultavasti ja valitettavasti estää moisen. Ainakin miehiltä. Pitäisiköhän tuota lausetta ehkä viilata ajan hengen mukaiseksi?! Joo, heippa!
AuliJ kirjoitti:Paljonko nainen, raskaalla keulalla, ilman kisavarusteita saa tasoitusta?
Pistetäänkö yhdessä pystyyn lehmä-cup?
Koska syrjintä ja rasismi on tänä päivänä kova sana, niin syrjitään miehiä ja lehmä-cupiin saa osallistua vain naiset, joiden autoja ei ole kevennetty.
Ja nyt ennenkuin kukaan ehtii vetää palkokasvia poskionteloihin asti. Tämä oli vitsi.
You put this kid behind the wheel, there's nothing she can't do.
Sainpahan tästä oikeasti vähän hullun idean kun rupesin miettimään tätä ratahommaa... ja käyköhän niin että minunkin nimi nähtäisiin ekaa kertaa cuppilistalla tulevana viikonloppuna... pidän hulluja jännityksessä enkä kerro enempää.
You put this kid behind the wheel, there's nothing she can't do.
Hyvä Giils! Mä voinkin sitten olla olematta tällä kertaa yllytyshullu ja jäädä pois listalta, koska Giuliettan jarrut ja renkaat ei taida kestää enää ratatouhua tämän hetkisessä kunnossa.
Kivaa, kun nähdään taas ratatohinoissa ens viikonloppuna!
^ Ja yli viiskymppisille papoille pitäisi merkkikerhon kustantaa opaskoirat, jotta löytävät
raskaskeulaisten etuvetoistensa luo. Niih. Yli viiskymppiset mammat saavat itse edistää omaa asiaansa.
Jarrunesteet ja öljyt vaihdettu. Loppuun revityt semisliksit laitoin kanssa alle. Niillä on nyt mentävä kun ei uudetkaan ole kerennyt tulemaan. Ukkoskuuroja se näyttää huomiselle lupaavan.
Itselle ei harjoittelusta ollut mitään hyötyä. Lisäksi aivot eivät sopeutuneet uuteen tilanteeseen kun taivaalta tuli muutama tippa vettä. Normaalisti ajelen vedessä purjelaudalla ja sitä ohjataan jaloilla
Sape kirjoitti:Kylillä puhuttiin, että +50v papat eivät tasoitusta kaivanneet Alastarolla? Tiedä sitten pitivätkö huhut paikkansa?
Vesi tasoitteli tai epätasoitteli Cupia, taas kerran. Oli minuutista kiinni etten saanut kunnon sadetta omaan niskaani.
Omalla kierroksella jälkimmäisellä puoliskolla rupesi jo satamaan. Itse asiassa voin kiittää "onnesta" itseäni kun tajusin mennä hätyyttämään
juoruilevia "ratavirkailijoita" jotka eivät pistäneet treenejä poikki ajallaan...
Luulen, että sekä Eero että Sape tuntevat säännöt niin hyvin, että vain kolme parasta sijoitusta lasketaan. Sitä heikointa on siis ihan turha tulla edes paikan päälle ajamaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
^Nyt on jo niin kryptinen koodaus kommentissa että silmät rupesivat harittamaan. Anyways, Eero 2 oli facen
mukaan tykittämässä lauantaina Kymiringillä -> turnausväsymys(?), ja Sape selvästi leipoo tallissaan jotain ultimaattista kakkua
jota ei voi vielä(kään) taluttaa ihmisten ilmoille?
Ei nyt saanut oikein minkäänlaista aikaa kellotettua. Niillä vähillä reenikierroksilla sattui olemaan ruuhkaa ja cupissa olin ensimmäinen kenen kohdalla alkoi satamaan ihan kaatamalla. Kivaa oli silti ja hyvät jutustelut.
puuha kirjoitti:Millasias aikoja porukat veteli, nyt kun ajettiin pitkää lenkkiä. Anssille kellotin treenikierroksella 1.32
Itse säästelin autoa tulipalohelteen takia - lämmöt nousivat 100-105 asteeseen yhdellä kierroksella,
joten vedin yhteensä vain 3 kierrosta täysillä ennen Cup-kierrosta, joka oli 1:32:00. Puolikas kierroksesta satoi mutta sen
vaikutus aikaan on varmaan melko olematon. Alfa Cupin kärkikaksikko pääsi vetämään täysin kuivalla radalla
ja ajat olivat ~1:36 ja ~1:38, muistaakseni.
Raimo Miettinen kirjoitti:Hienoja kuvia! Pärjääkös uusi Giulia Suomen radoilla?
Ihan ok se kulkee, Q2 ainakin näillä radoilla mitä kerhon kanssa pyöritellään, viime vuoden cupissa kuitenkin sentään koko sarjan kolmoseksi. Lievä jonkin asteinen työvoitto taisi tosin olla.
Eilen ei oikein päässyt juhlimaan, sade rapsahti ennen kuin kerkesin cup kierrosta raapaisemaan radalle. Kuivan kelin päivän parhaalla harjoitusajallani olisin ollut kolmas. Jossittelusta se on kai lohtu kaiveltava :.)
silverine kirjoitti:^Nyt on jo niin kryptinen koodaus kommentissa että silmät rupesivat harittamaan. Anyways, Eero 2 oli facen
mukaan tykittämässä lauantaina Kymiringillä -> turnausväsymys(?), ja Sape selvästi leipoo tallissaan jotain ultimaattista kakkua
jota ei voi vielä(kään) taluttaa ihmisten ilmoille?
Aika lähelle osui arvaus. Perjantaina ajelin Kymiringillä neljä settiä ja se vei jossain määrin motivaation lähteä sunnuntaina Alastaroon. Olin kyllä kolmen aikaan sunnuntaina tallin pihassa, auto tankattuna ja renkaita hakemassa. Jäi silti lähtemättä.
Ahvenistolle kyllä tullaan, jos vaan laitteet on kunnossa. Tähtään siellä +40 vuotiaiden stressaantuneiden perheenisien luokan kärkeen.
Hienoja kuvia Macelalla!
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
^Haluatko julkisesti jakaa fiiliksiä Kymiringistä? Ei varmaan hirveän ohi otsikosta menisi.
Vaikkapa kuinka paljon yli kaksi markkaa kerkesi kelaamaan pitkällä suoralla??
silverine kirjoitti:^Haluatko julkisesti jakaa fiiliksiä Kymiringistä? Ei varmaan hirveän ohi otsikosta menisi.
Vaikkapa kuinka paljon yli kaksi markkaa kerkesi kelaamaan pitkällä suoralla??
No ensimmäinen virhe oli lähteä siviilirenkailla liikenteeseen. Lämpöä oli lähes 30 astetta koko aamupäivän ja Ovationit suli alle. Mutkaiset osuudet piti siis ajaa todella varovasti, kun pitoa ei yksinkertaisesti ollut. Mutkia ja korkeusvaihtelua riitti ja mahtuipa mukaan pari pimeää mutkaakin. Todella haastava rata kaikenkaikkiaan ja vaatii kyllä rutkasti treeniä löytää nopeat ajolinjat.
Takasuora on tosiaan maukkaan pituinen ja oma auto keräsi vauhtia GPS:n mukaan 215km/h ennen hyvissä ajoin aloitettua jarrutusta. Reilummalla treenillä jarrutuksen voisi jättää myöhäisemmäksi, nyt ei vaan kantti kestänyt. Hauska oli huomata, että uudemmat Porschet ym. ei sitten kadonneetkaan horisonttiin suoralla ajettaessa. Mutkissa tilanne oli hieman toinen...
Mutta kannattaa käydä testaamassa jos mahdollisuus tulee. Ainakin Eagle Motorsport järjestää Kymiring trackday-tapahtumia. Alue kokonaisuudessaan on aika keskeneräinen, mutta itse rata oli jo hyvin ajettavissa.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
Siistii! Rata todellakin vaikuttaa sen verran kinkkiseltä, että olisi kyllä parasta tehdä edeltäviä kotiläksyjä,
jotta ratapäivillä pääsisi nopeammin keskittymään vauhdin hakemiseen. Oho, eiku.
silverine kirjoitti: Sape selvästi leipoo tallissaan jotain ultimaattista kakkua
jota ei voi vielä(kään) taluttaa ihmisten ilmoille?
Ultimaattinen kakku ei ole vielä(kään) valmiina ratahommiin, eikä ole oikein itsekseen edistynytkään. Ei siinä tosin mahdottomia olisi, pitäisi vaan jostain kaivaa aikaa ja motivaatiota tehdä loppuun.
Laitetaan nyt tähän Arvin (156V6 pikku-Busso) statistiikkaa 5.6.2020 Kymiringillä kovalla sateella ajamastani nopeimmasta kierroksestani (2:57,85).
Ei ollut ARVi ihan iskussaan....Rötäsi usein kuin lähti kiihdyttämään, liekö paskaa bensatankissa....Näkyy tuossa kuvassa, jossa verrataan kahta kierrosta.
Max nopeuskin oli vain 160,5 km/h, jokaisella kierroksella, jolla kiihdytys onnistui rötöömättä. Vanha bensapumppu?
Mutkissa pysyin kyllä hyvin vakio-Porchejen vauhdissa, mutta suorilla menivat sitten menojaan.