turbo gtv:n osto
Valvoja: Moderators
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
turbo gtv:n osto
olisi tarkoitus ostaa tuollainen gtv turbo.tarkoitus olisi hankkia se saksasta ja hakijana toimisi luotettava autontuoja jolla ei alfoista ole kokenusta,eli minun pitäisi kertoa alfan herkistä paikoista.Joten nyt tarttisi spesialistien apuja.jakopäänhihnan-vaihto väli on 60 000km muuta tietoa koneesta en löytänyt.Turbon kestävyys?Sitä paljon puhuttua ilmiä ei vissiin ole?paljonko kone kestää kilsoja(uskaltaako ostaa yli 150tonnia ajettua?)Autohan on käytetty ja uutta autoa on turha toivoa käytetyn hinnalla, mutta kertokaa tärkeimmät kohteet tuosta turbo gtv:stä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Turbossa on erityyppinen ILMI, oliko läppämallia vai MAPpi? Ei kuitenkaan se onneton kuumafilmiversio, joka löytyy muista versioista.
Erityistä katsottavaa:
- airbagien (merkkivalon toiminta)
- taka-akseliston kolahdukset, väljä apurunko ei ole halpa
- ilmastoinnin toiminta
V6 Turbossa noita tyypillisiä vikakohtia ei taida olla kovin paljon. Tuolta löytyy lisää tavaraa, V6-viittaukset koskevat kylläkin yleensä 3.0 24v -mallia.
Erityistä katsottavaa:
- airbagien (merkkivalon toiminta)
- taka-akseliston kolahdukset, väljä apurunko ei ole halpa
- ilmastoinnin toiminta
V6 Turbossa noita tyypillisiä vikakohtia ei taida olla kovin paljon. Tuolta löytyy lisää tavaraa, V6-viittaukset koskevat kylläkin yleensä 3.0 24v -mallia.
- Epäkelpokeräilijä -
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Joo voinhan mä jotain kommentoida..
Jakopäänvaihto nyt on yksi, turbo kestää varmasti siinä missä muissakin tosin overboosti ahdot 1.2, kohtuu korkeat joten laakereiden kestävyys voi olla myös sen mukainen.
Kyllä kone varmaan kestää sillä ei ole epäluotettavin alfan kone.. En tiedä ominaisia juttuja tuolle autolle mutta sen osaan sanoa
kokemuksella että huollot ja varaosat ovat kalliita...Delta vertaa tuota GTA:n huoltoihin eli kalliit remontit on..
Kulutusosat, pallonivelet, raidetangon päät, laakerit ovat todella suolaisen hintaisia ja niiden saatavuus myöskin on tosi nihkeä. Osien ja käyttökulujen hinta ei ole coupe tasoa, se on urheiluautotasoa tosissaan. Omimmillaan auto olisi ehkä kakkosautona, harrasteajokkina kauniina kesäpäivänä.
Jos haluat pomminvarman arkiajokin jolla ajelet halvalla, kohtuukustannuksin, älä osta, jos haluat sporttisen ja kohtuu nopean harraste auton ja olet valmis sullomaan siihen huomattavan hyviä summia vuosittain, anna mennä, kaikki maksaa Hauska se on mutta "Ottaa suihin, vie rahat" kuten joku sanokin jossain jostain alfastaan.
Itse ajan aika paljon joten osien menekki on sitten sen mukanen, varma on se että on se auto ajettu sitten 50 tonnia tai 200.000 niin budjettiratkaisu ei auto ole silti, se vaatii rakkautta ja huolenpitoa ja hiukan käteistä.. Itselläni on vertailukohtia vastaavista japsivehkeistä joihin raidetangon pää oli VIISI kertaa halvempi kuin Alfaani..
Kallista, elämä on.. Olen pikkupojasta asti halunnut kyseistä alfaa joten en anna pienten taloudellisten juttujen ja keskivertoa kalliimman ylläpidon ja paskan osasaatavuuden pilata pikkupojan unelmaa
Tarkistettavaa: Sähköt, pyöränlaakerit ja tuenta=ei klappia.. HUOLTOKIRJA. Jakopäänhuollot, öljynvaihdot sun muut kaikki pitää olla ajallaan tehty sillä muuten herkkä kone ja ahdin kärsii varmasti, laatikkokaan ei ole niitä kaikista sietävämpiä paskalle öljylle ja harvinaisille öljynvaihdoille.
Jakopäänvaihto nyt on yksi, turbo kestää varmasti siinä missä muissakin tosin overboosti ahdot 1.2, kohtuu korkeat joten laakereiden kestävyys voi olla myös sen mukainen.
Kyllä kone varmaan kestää sillä ei ole epäluotettavin alfan kone.. En tiedä ominaisia juttuja tuolle autolle mutta sen osaan sanoa
kokemuksella että huollot ja varaosat ovat kalliita...Delta vertaa tuota GTA:n huoltoihin eli kalliit remontit on..
Kulutusosat, pallonivelet, raidetangon päät, laakerit ovat todella suolaisen hintaisia ja niiden saatavuus myöskin on tosi nihkeä. Osien ja käyttökulujen hinta ei ole coupe tasoa, se on urheiluautotasoa tosissaan. Omimmillaan auto olisi ehkä kakkosautona, harrasteajokkina kauniina kesäpäivänä.
Jos haluat pomminvarman arkiajokin jolla ajelet halvalla, kohtuukustannuksin, älä osta, jos haluat sporttisen ja kohtuu nopean harraste auton ja olet valmis sullomaan siihen huomattavan hyviä summia vuosittain, anna mennä, kaikki maksaa Hauska se on mutta "Ottaa suihin, vie rahat" kuten joku sanokin jossain jostain alfastaan.
Itse ajan aika paljon joten osien menekki on sitten sen mukanen, varma on se että on se auto ajettu sitten 50 tonnia tai 200.000 niin budjettiratkaisu ei auto ole silti, se vaatii rakkautta ja huolenpitoa ja hiukan käteistä.. Itselläni on vertailukohtia vastaavista japsivehkeistä joihin raidetangon pää oli VIISI kertaa halvempi kuin Alfaani..
Kallista, elämä on.. Olen pikkupojasta asti halunnut kyseistä alfaa joten en anna pienten taloudellisten juttujen ja keskivertoa kalliimman ylläpidon ja paskan osasaatavuuden pilata pikkupojan unelmaa
Tarkistettavaa: Sähköt, pyöränlaakerit ja tuenta=ei klappia.. HUOLTOKIRJA. Jakopäänhuollot, öljynvaihdot sun muut kaikki pitää olla ajallaan tehty sillä muuten herkkä kone ja ahdin kärsii varmasti, laatikkokaan ei ole niitä kaikista sietävämpiä paskalle öljylle ja harvinaisille öljynvaihdoille.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
kiitti vastauksista.Vielä kaipaisin tietoa luetettavuudesta.Eli kun ostan hyvän getvosen,niin kestääkö osat siinä kuin muissakin alfoissa vai onko tuo turbo vikaherkempi kuin esim:156 tai muut alfat?Kyllähän kauniin auton osista vähän enemmän voi maksaakin kunhan ei joka päivä tartte tehdä hankintoja
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Olen ihan varma että joltain osin vikaherkempi puhumattakaan huoltokustannuksista, ne ovat paljon kalliimpia kuin 156:sessa.. Ei niin arkiajokki ole luonteeltaan.. Mutta jostain joutuu luopumaan jotain saadakseen Osat eivät kestä välttämättä niin hyvin koska: getvosella ajetaan parhaimmassa tapauksessa kovaa ja sikana, ja viritysaste kovempi =osaa kuluu. Osta hyvä ja tarpeeksi hinnakas niin ei ole välttämättä paskaksiajettu ja huonosti huollettu.
Itsellänihän ei ole kokemusta muista alfoista omistussuhteena mutta nämä vertailut oli helppo tehdä
Mielipiteitähän nämä on, se on suhteellista millon ja mitä hankintoja joutuu tekemään.
Itsellänihän ei ole kokemusta muista alfoista omistussuhteena mutta nämä vertailut oli helppo tehdä
Mielipiteitähän nämä on, se on suhteellista millon ja mitä hankintoja joutuu tekemään.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Kiitti vielä kerran kaikille.Nyt ollaan jo askeleen edemmällä,kun kaveri menee katsomaan keski-saksaan yhtä getvosta,joka liikkeen mukaan on juuri täyshuolettu,mitä se sitten tarkoittaakaan .Autolla on ajettu 160tkm,timantinmusta,mustat nahat,18alut,uudet tuplaputket molemmilta puolilta .Joo huomenna saa tietää,että onko auto niin hyvä kun liike vakuutteli.Vielä semmoinen kysymys jäi vaimaamaan,että onko tuo jakohihnan vaihto vaikea operaatio?En aio itse vaihtaa,mutta onnistuuko tuo vaihto pikkupajoissa?Vai uskaltaako luottaa että hihna on juuri vaihdettu,niin kuin myyjä oli sanonut
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
ja mun, eikä kestä montaa tuntia. simppeli homma, toisin kuin 156 V6:een.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:...mutta mun takapihallani onnistuuMarcusV kirjoitti:Vaihto ei todellakaan onnistu pikkupajoissa
edit: melko simppeli se on 24 tappiseenkin, vaati vaan vähän enemmän välineitä
Viimeksi muokannut alfa 156 v6, 16 Kesä 2005, 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Ei kannata kyllä luottaa, sen verran halpa ja helppo operaatio tuo on.alfa164 kirjoitti:En aio itse vaihtaa,mutta onnistuuko tuo vaihto pikkupajoissa?Vai uskaltaako luottaa että hihna on juuri vaihdettu,niin kuin myyjä oli sanonut
Mutta alkuperäiseen aiheeseen. Osta ihmeessä! hieno peli ei voi muuta sanoa parin kuukauden omistuksen jälkeen
no prkl.. just meinasin varata rasvikselta ajan hihnanvaihtoonalfa 156 v6 kirjoitti:ja mun, eikä kestä montaa tuntia. simppeli homma, toisin kuin 156 V6:een.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:...mutta mun takapihallani onnistuuMarcusV kirjoitti:Vaihto ei todellakaan onnistu pikkupajoissa
edit: melko simppeli se on 24 tappiseenkin, vaati vaan vähän enemmän välineitä
- Alfaholic -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Nokka-akseleiden lukkopalat vai? Eikö onnistu ilman? Sparkkiin ilmeisesti onnistuu, mutta neljää nokka-akselia ei varmaan ole kovin kivaa yrittää vääntää yhtä aikaa oikeisiin asentoihinsa ilman lukitusta.alfa 156 v6 kirjoitti:melko simppeli se on 24 tappiseenkin, vaati vaan vähän enemmän välineitä
Totta puhuen mun takapihallani on nurmikkoa ja pelle- eikun pallogrilli, ei autokorjaamoa Mutta pakovenat voi kyllä säätää vaikka tienposkessa, markan juttu. Imuvenatkin voi mitata mutta säätämään en rupea, kerta riitti:MarcusV kirjoitti:Rasvis, voisin tulla sun takapihalle sitten venttiilit säätämään
1. mitataan imuventtiileiden välykset
2. puretaan nokka-akselit veks (hihnapyörien pääty on aika v*ttumaisen ahdas)
3. pöllitään jostain mikrometri ja mitataan vanhojen säätöpalojen paksuus
4. sumplitaan vanhoja paloja uusiin paikkoihin niin, että tarvitsee ostaa mahd. vähän uusia
5. mennään kyselemään sopivia paloja Deltasta
6. jos sattuu löytymään, kasataan nokat takaisin
7. säädetään pakovenat
8. käynnistetään ja todetaan että raksuttaa se jos on tehtaan ohjearvoihin säädetty
Tuskin sitä palaosastoa tarvitsee kuitenkaan kovin usein säätää, ruuvisäätöisten pakovenojen säätö elää helpommin. On muuten aika erikoisen näköinen häkästys se venttiilikoneisto poikittaisine työntötankoineen.
- Epäkelpokeräilijä -
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Joo..
Niinkun remminvaihdossa todettiin, " ei nää mitkään akuutit oo säätää"
Oli mulla pakosarjassakin vuoto=pultti löysällä joten ihmekö se jos vähän sihitti
Vaan ei sihitä enää.. Terve kilinä venttiileissä, katsastusmieskin vittuili mulle yks päivä että "koneessas on jotain paskana" ja kun sanoin että eipä ole niin sadatteli muijalle kovaa että perkele kun luulee tietävänsä paremmin kun minä
Käyn säädättämässä sitten jossain vaiheessa, ja maksan tietysti sen 600 euroa siitä
Niinkun remminvaihdossa todettiin, " ei nää mitkään akuutit oo säätää"
Oli mulla pakosarjassakin vuoto=pultti löysällä joten ihmekö se jos vähän sihitti
Vaan ei sihitä enää.. Terve kilinä venttiileissä, katsastusmieskin vittuili mulle yks päivä että "koneessas on jotain paskana" ja kun sanoin että eipä ole niin sadatteli muijalle kovaa että perkele kun luulee tietävänsä paremmin kun minä
Käyn säädättämässä sitten jossain vaiheessa, ja maksan tietysti sen 600 euroa siitä
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Joo, onnistuu varmaan kyllä ilmankin kunnollisilla itsetehdyillä merkeillä, tällöin on vaan pystyttävä luottamaan siihen että se on viimeksi oikein ajoitettu. vaan ahdasta siellä kyllä on. En kyllä enää edes yritä 24 tappisen jakopäätä tehdä 12V on asia erikseen, mutta on kyllä Luigi saanu otta kurtussa miettiä noitten pakovenojen tankohässäköiden kanssaScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Nokka-akseleiden lukkopalat vai? Eikö onnistu ilman? Sparkkiin ilmeisesti onnistuu, mutta neljää nokka-akselia ei varmaan ole kovin kivaa yrittää vääntää yhtä aikaa oikeisiin asentoihinsa ilman lukitusta.alfa 156 v6 kirjoitti:melko simppeli se on 24 tappiseenkin, vaati vaan vähän enemmän välineitä
.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Oliko venojen säätö muuten 20 tkm välein?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: 1. mitataan imuventtiileiden välykset
2. puretaan nokka-akselit veks (hihnapyörien pääty on aika v*ttumaisen ahdas)
3. pöllitään jostain mikrometri ja mitataan vanhojen säätöpalojen paksuus
4. sumplitaan vanhoja paloja uusiin paikkoihin niin, että tarvitsee ostaa mahd. vähän uusia
5. mennään kyselemään sopivia paloja Deltasta
6. jos sattuu löytymään, kasataan nokat takaisin
7. säädetään pakovenat
8. käynnistetään ja todetaan että raksuttaa se jos on tehtaan ohjearvoihin säädetty
Tuskin sitä palaosastoa tarvitsee kuitenkaan kovin usein säätää, ruuvisäätöisten pakovenojen säätö elää helpommin. On muuten aika erikoisen näköinen häkästys se venttiilikoneisto poikittaisine työntötankoineen.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
On siihen häkästykseen syynsä. Tuolla rakenteella on saatu aikaan "hemi"-palotiloille sopiva venttiilikulma yhdellä nenäkepillä per kansi. Vaikka kieltämättä se näyttää siltä, että kyseessä on karvalakkiversio joka on taannutettu tuplanokkaisesta ottamalla pari akselia poisalfa 156 v6 kirjoitti:12V on asia erikseen, mutta on kyllä Luigi saanu otta kurtussa miettiä noitten pakovenojen tankohässäköiden kanssa
Toisaalta samalla rakenteella varustettujen vaparikoneiden säätöväli on 60tkm ja niissäkin imuvenat pitää kuulopuheen mukaan "oikeasti" säätää vain joka toisella kerralla. Tekeekö turbon lämpökuormat tosiaan noin paljon säätötarvetta?alfa 156 V6 kirjoitti:Jep, melko lyhyt väli mutta kun katsoo rakennetta niin ei enää ihmettele
- Epäkelpokeräilijä -
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Jep, ja oikeasti "läpivirtaava" kansi.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tuolla rakenteella on saatu aikaan "hemi"-palotiloille sopiva venttiilikulma yhdellä nenäkepillä per kansi.
Onko tuo vapareiden säätöväli tosiaan tuo 60tkm? GTV:ssä venat ääntää jo parissakympissä niin että tekee mieli säätää vaikkei ohjelmassa oliskaan ilmeisesti pakopaineet ja tuo lämpökuorma sen aiheuttaa, ei muutakaan tule mieleen, mitoituskin ilmeisesti sama kuin vapareissa?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Toisaalta samalla rakenteella varustettujen vaparikoneiden säätöväli on 60tkm ja niissäkin imuvenat pitää kuulopuheen mukaan "oikeasti" säätää vain joka toisella kerralla. Tekeekö turbon lämpökuormat tosiaan noin paljon säätötarvetta?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Pahimmillaan 0,8mm <---> 0,9mm oli välyksiä mulla joten oletuksena ajattelin niiden tietty kasvavan. Soundit voi vaan kuvitella Tietty voi olla että luigilla ollut viime säädössä muut paitsi millinen liuska hukassaGAMMA500 kirjoitti:GTV:ssäkö välykset kasvaa ajanmittaan? Minulla on aina tupanneet pienenemään, mutta lämpöisenä toki raksutus on kuulunut edelleen...
onneks nokat ei ollu saanu kipeetä moisista välyksistä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyllä 164:ssä oli mielestäni kuudenkympin säätöväli. Gamma voi varmaan varmistaa, samat kannethan ne löytyvät takavetoisistakin.
Tuon venttiilikoneiston ilmeisesti "kuuluu" raksuttaa vaikka olisi säädetty ihan arvojen mukaan. Tosin kansikoneistamon äijä sai omat kannet suht hiljaisiksi, en tiedä repikö välykset hatusta vai miten sen teki. Oman säädön jälkeen kyllä raksutti jonkun verran vaikka mittauksen mukaan olivat ohjearvoissaan ja vielä aavistuksen kireän puolella.
Tuon venttiilikoneiston ilmeisesti "kuuluu" raksuttaa vaikka olisi säädetty ihan arvojen mukaan. Tosin kansikoneistamon äijä sai omat kannet suht hiljaisiksi, en tiedä repikö välykset hatusta vai miten sen teki. Oman säädön jälkeen kyllä raksutti jonkun verran vaikka mittauksen mukaan olivat ohjearvoissaan ja vielä aavistuksen kireän puolella.
- Epäkelpokeräilijä -
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Nyt se on sitten ostettu .Auto saapuu huomenna suomeen ja elämä voi alkaa.joo se ensimmäinen getvonen josta kerroin tossa ylempänä osoittautui täysin pommiksi ja myyjä oli kaiken hyvän lisäksi turkkilainen.varusteet oli kyllä kohillaan tuplaulostulot,18tuuman vanteet,konit yms.Muuten auto oli kuin pommin jäljiltä.Sitten toinen josta käytiin kauppaa oli punaisella nahkasisustuksella varustettu malli.Aluksi en oikein innostunut tuosta punaisesta nahasta mutta pikkuhiljaa .Autossa oli valitettavasti mäntävika .Sitten löytyi se helmi.ainut vika oli kuskin penkin reisituen sauman repeämä ja pari vekkiä vanteessa.Onneksi noita mustia getvosia oli kivasti tarjolla ja kaikissa oli melkein noi pakolliset nahkapenkit.Nyt tunnen taas itseni pikkupojaksi,joka odottaa joulua.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
V6:ssa on kapeampi, koska poikittaissuunnassa vain kolme pyttyä, kun viitoskoneessa ne on kaikki rivissä, jolloin on aika leveä(pitkä) pakettiKirkinen kirjoitti:Mites tossa sopii vaihtamaan hihnan (kuusi mukia)? Hiipatin coupe 20V mallissa joutuu kuulemma nostamaan koneen pois ja toihan on vain viitoskone.
E: niin ja onnea hienosta autosta!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
No niinhän se olikin joo... lyhyt tuo muisti nelonen, jossa pytty lisääAlfissimo kirjoitti:V6:ssa on kapeampi, koska poikittaissuunnassa vain kolme pyttyä, kun viitoskoneessa ne on kaikki rivissä, jolloin on aika leveä(pitkä) pakettiKirkinen kirjoitti:Mites tossa sopii vaihtamaan hihnan (kuusi mukia)? Hiipatin coupe 20V mallissa joutuu kuulemma nostamaan koneen pois ja toihan on vain viitoskone.
E: niin ja onnea hienosta autosta!
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
....hmmm ihannoin tota gtv koria...mutta yks mikä siinä tökkii mulle ja pahasti...se ON takavetosen näkönen,koneeseen saa suht helposti hepoja,mutta jonkun makaroonin päättämänä se ON etuveto....vida olis ees päättäny nelivedoks
nim.merk..
miksi työntää/kuopia edestä VOIMA tulee takaa
nim.merk..
miksi työntää/kuopia edestä VOIMA tulee takaa
Viimeksi muokannut jarski, 01 Heinä 2005, 00:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
JOO on mahtava laite.Auto on ollut nyt kolme tuntia mulla käytössä,eikä voi muuta sanoa kun että auto on hyvässä kunnossa.Auto on vm:96 eikä lommon lommoa,vain pari pientä naarmua.kuvia tulossa albumiin kunhan selviän alku huumasta .Ainut miinus on että lasit menevät helposti huuruun eikä huurteen poisto ole kovin nopea.Onko tähän ratkaisua?kytkin on tosi hyvä mutta vaihteisto ei ole yhtä tarkka ja nopea kuin 164:ssa.Onko ominaisuus vai onko kuskissa tai autossa vika?
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Onnitteluja vain!
On auton ominaisuus että laatikko on tönköhkö, kankea ja epätarkempi kuin monessa muussa Mutta kyllä tohon tottuu..Katsokin että lämmität koneesi kunnolla ennenkun vetelet vaihteita sisään.. Kakkonen on sitten tosi kisakireä kylmänä, muutkin mutta erityisesti kakkonen
Ja toinen muistamisen arvoinen juttu on se että tarkista öljyjäsi jokaisen tai jokatoisen tankkauksen aikana! Kun öljyvalo syttyy, kone on entinen.. Ja keitosta kuluu jos annat hiukan kenkää..
On auton ominaisuus että laatikko on tönköhkö, kankea ja epätarkempi kuin monessa muussa Mutta kyllä tohon tottuu..Katsokin että lämmität koneesi kunnolla ennenkun vetelet vaihteita sisään.. Kakkonen on sitten tosi kisakireä kylmänä, muutkin mutta erityisesti kakkonen
Ja toinen muistamisen arvoinen juttu on se että tarkista öljyjäsi jokaisen tai jokatoisen tankkauksen aikana! Kun öljyvalo syttyy, kone on entinen.. Ja keitosta kuluu jos annat hiukan kenkää..
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Hm..niin onko getvosessasi ilmastointia..? Jos on, niin ilmastointi vain päälle ja avot huurut lähtee..(niin ja tsekkaa tietty raitisilmansuodatin ja vaihda jos on tukossa).alfa164 kirjoitti: .Ainut miinus on että lasit menevät helposti huuruun eikä huurteen poisto ole kovin nopea.Onko tähän ratkaisua?
Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Niinpä, se kun on oikeasti 155 coupé. Ja kun pohjalevykin on yks yhteen Viisvitosen kanssa, siihen sopii Q4:n akselistot suoraan. GTV + Q4 = ?jarski kirjoitti:...mutta jonkun makaroonin päättämänä se ON etuveto....vida olis ees päättäny nelivedoks
Jaa, ei mulla kyllä huurru, mutta omassa onkin erilainen ilmastointi. Huurtuuko ensimmäisenä kojelaudan huurteenpoistosuulakkeiden kohdalta? Noista on nimittäin kuulunut lauenneen lämppärin kennoja.alfa164 kirjoitti:Ainut miinus on että lasit menevät helposti huuruun eikä huurteen poisto ole kovin nopea.Onko tähän ratkaisua?
- Epäkelpokeräilijä -
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
No toi huurtuminen taisi johtua runsaasta vesikelistä ja kuskin läähätyksestä,enää ei tota ongelmaa ole ollut.Kuvat otettu vielä kun löytäis kameran johdon että vois siirtää albumiin.Kyllä ton vaihteiston kanssa nyt jo pärjää hyvin.Öljyt pitäis vaihtaa maanantaina.Mitäs öljyä omistajat suosittelevat?Katsastuksessa auto kävi eilen ja ainut vika oli kun takasumuvalo ei toiminut.auton haku systeemi oli niin yksinkertainen että minä tsekkasin kotisohvalta myynti ilmoituksia ja ilmoitin suomalaiselle välittäjälle joka soitti autosta ja jos auto puhelimessa kuulosti hyvältä niin välittäjä lähetti saksalaisen autoexpertti kaverin katsomaan autoa.kun helmi löytyi niin tämä sakemanni ajoi autot saksan satamaan ja lähetti suomen turkuun,josta välittäjä haki auton ja soitti mulle,että tule hakemaan getvonen.Jos joku haaveilee tuonti alfasta niin voin antaa kaverin numeron vaikka pm:nä
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Ei liity turbo-GTV:n ostoon mitenkään vaan öljyyn... En tiedä onko tuo RF 5W-50 niin hyvä turbokoneessa. Ilmeisesti öljy menettää ominaisuuksiaan peruskäyttöä vaativammassa ajossa reilustikin. fiatforum.ath.cx
Lyhyesti: jos auto on virittämätön ja ahtamaton, niin RF sopinee, muutoin joku muu olisi parempi. Taikka sitten vvieri & knit ovat kaikki väärässä
sori että tuli offtopikkia.
Lyhyesti: jos auto on virittämätön ja ahtamaton, niin RF sopinee, muutoin joku muu olisi parempi. Taikka sitten vvieri & knit ovat kaikki väärässä
sori että tuli offtopikkia.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Vähän olen päässäni kutkutellut ajatusta turbo gtv:n ostosta keväällä, ja kun suomen valikoima on mitä on niin tietysti saksan tuonti olisi varmaan ihan järkevä ratkaisu.
Sanokaas että mistä pääsisi kattelemaan että millasia veroja noihin on lättästy?
Sen mitä olen katsellut niin v6 turbojen hinnat pyörii tuolla 10t€:n molemmin puolin. Minkälaisia veroja voisi olla luvassa?
Sanokaas että mistä pääsisi kattelemaan että millasia veroja noihin on lättästy?
Sen mitä olen katsellut niin v6 turbojen hinnat pyörii tuolla 10t€:n molemmin puolin. Minkälaisia veroja voisi olla luvassa?
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Täältähän niitä näkee.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan