Alfa 164 3,0 ratti on raskas kääntää
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
- Paikkakunta: Mäntsälä
Alfa 164 3,0 ratti on raskas kääntää
Hei!
Mistä voi olla kysymys kun ratti on saatana vaikea äkkiä kääntää?
Onko pumppu viallinen tai missä voi olla vika?
Mistä voi olla kysymys kun ratti on saatana vaikea äkkiä kääntää?
Onko pumppu viallinen tai missä voi olla vika?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
- Paikkakunta: Mäntsälä
En kyllä 164:n eturipustusta kovin tarkkaan tunne, mutta voisikohan iskari/jousi -tolpan laakerointi (yläpäässä?) olla nähnyt parhaat päivänsä. Tuo tolpan kääntymisen salliva laakeri kun alkaa jumittaa, niin ruori voi olla todella _raskas_ kääntää.
Ihan näin takarivistä hakuammuntana, varmaan meni hutiin..
Ihan näin takarivistä hakuammuntana, varmaan meni hutiin..

-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Jos puhutaan siitä keltaisesta laakerista niin eikös se ole Made in Kanada (ei mulla mitään Kanadaa vastaan)? Omassa (2.0 TS) oli kyseinen osa yksinkertaisesti levinnyt sinne sisälle mutta ohjausta se ei tehnyt raskaaksi. Ilmeisesti pumppu ei pidä mitää ylimääräistä ääntä? Ja kai on oikeanlainen öljy käytössä? Pelkkää arvailua. 

-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
- Paikkakunta: Mäntsälä
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Kuulostaa siltä, että ohjaustehostimen pumppu on lakannut toimimasta. Jos auto on liikkeessä, niin ratti kääntyy yllättävän helposti noin puoleen väliin, josta alkaa todella raskas osuus.marqs31411 kirjoitti:Jos ajaa suoralla ja vähään kääntyy on ok mutta kun tarvii käännä paljon ja äkkiä siis on saatana raskas.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
- Paikkakunta: Mäntsälä
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
- Paikkakunta: Mäntsälä
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Ihan ensimmäiseksi nihkeä tehostin kandee tyhjentää täydellisesti mustasta ja mahdollisesti paskaisesta öljystä ja huuhdella vieläpä uudella ja sitten uudet sisään ja tsiikata jos vaikka toimii.. Mulla toimii täydellisesti nyt kun tein noin.. Hetki sitten oli ehdottoman nihkeä tehostin ja vinku minkä kerkesi.
Voihan sulla tosin pumppu olla rikki jos on kerran saatanan raskas kääntää.
Uus tehostin on tietty sen hintanen että kandee kokeilla poppakonsteja ensin.. Ja toi öljynvaihto kandee tehdä aina uuteenkin tehostimeen silloin tällöin, herkistää kummasti tunteita, fiiliksiä ja tehostinta.
Voihan sulla tosin pumppu olla rikki jos on kerran saatanan raskas kääntää.
Uus tehostin on tietty sen hintanen että kandee kokeilla poppakonsteja ensin.. Ja toi öljynvaihto kandee tehdä aina uuteenkin tehostimeen silloin tällöin, herkistää kummasti tunteita, fiiliksiä ja tehostinta.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
- Paikkakunta: Mäntsälä
Pumppun hihna on aika öljyinen ja luultavasti on vika siinä.
Jos kääntä ajon aikana pyörat vasemmalle tai oikealle pitääkö pyörät itsestän "mennä" suoraksi tai ei. Miten kevyt pitää olla 164 ratti?
Mulla oli jossain aikasempi Rover 2600 sillä oli ratti aika kevyt kääntää ja mutkan jälkeen meni itsesatään melkein suoraksi.
Jos kääntä ajon aikana pyörat vasemmalle tai oikealle pitääkö pyörät itsestän "mennä" suoraksi tai ei. Miten kevyt pitää olla 164 ratti?
Mulla oli jossain aikasempi Rover 2600 sillä oli ratti aika kevyt kääntää ja mutkan jälkeen meni itsesatään melkein suoraksi.
Alfa on paras - mutta valitettavasti ei ikuinen!:(
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
- Paikkakunta: Mäntsälä
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
- Paikkakunta: Mäntsälä