Päästöistä jäi taas kiinni :(
Valvoja: Moderators
Päästöistä jäi taas kiinni :(
Häkä oli 0,56 kun pitäis olla alle 0,3.
Konttorinsetä kierätti 3000rpm. ja tuossa 0,5-1,0 heilu arvot.
Sanoin sille et laitas 3500rpm. niin hetken aikaa oli alle 0,3 ja nousi 0,4.
Taas laski rpm:n 3000 niin huiteli liki ykköstä kunnes oli tuo keskiarvo päälle 0,5.
Oliskohan se tuo pelkkä Lambda-anturi.
Orgis Lodget on reilu vuodenvanhat, ei usko et vaikuttais huonoilta. Täytyy vilasta.
Saako ilmamäärämittarista "huijattua" arvoja konttorisedälle mieluisaksi.
Muuta ei ollut konttorisedällä sanomista.
Keravan Drive-inissä asiallista palvelua vaikka 2 tuntia joutu odottelemaan.
Konttorinsetä kierätti 3000rpm. ja tuossa 0,5-1,0 heilu arvot.
Sanoin sille et laitas 3500rpm. niin hetken aikaa oli alle 0,3 ja nousi 0,4.
Taas laski rpm:n 3000 niin huiteli liki ykköstä kunnes oli tuo keskiarvo päälle 0,5.
Oliskohan se tuo pelkkä Lambda-anturi.
Orgis Lodget on reilu vuodenvanhat, ei usko et vaikuttais huonoilta. Täytyy vilasta.
Saako ilmamäärämittarista "huijattua" arvoja konttorisedälle mieluisaksi.
Muuta ei ollut konttorisedällä sanomista.
Keravan Drive-inissä asiallista palvelua vaikka 2 tuntia joutu odottelemaan.
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Keravalla kävin aikoinani kaksi kertaa, enkä meinannut päästä kummallakaan kerralla pakokaasuista läpi. Toisella kertaa edellä ajanut Opeli jäi päästöistä kiinni. Sen jälkeen olen käynyt Espoossa, Hakuninmaalla ja Herttoniemessä ja aina on mennyt hienosti läpi. Ja autohan ollut sama (164) joka kerralla, vanhenee vain.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Päästöistä jäi taas kiinni :(
Mulla katsastusmies kierrätteli yli neljän ja puolen tuhannenkin kunnes sanoin että eiköhän nää juhlat oo nähty, lämmöt yli 120HOTAKAINEN kirjoitti:Konttorinsetä kierätti 3000rpm. ja tuossa 0,5-1,0 heilu arvot.
Sanoin sille et laitas 3500rpm. niin hetken aikaa oli alle 0,3 ja nousi 0,4.

Niin sitä ei sitten kannata ostaa merkkiliikkeestä nim. hieman kalliimpi kuin motonetistäOliskohan se tuo pelkkä Lambda-anturi.

Seuraavana vuonna taas kusetettiin jotain jotta meni läpi. Korjaaja vain sanoin että "kannattaa sitten katsastuksen jälkeen ruuvata neljä kierrosta auki" mutta kun muistaisin mitä pitäisi ruuvataSaako ilmamäärämittarista "huijattua" arvoja konttorisedälle mieluisaksi.

Re: Päästöistä jäi taas kiinni :(
[/quote]
Seuraavana vuonna taas kusetettiin jotain jotta meni läpi. Korjaaja vain sanoin että "kannattaa sitten katsastuksen jälkeen ruuvata neljä kierrosta auki" mutta kun muistaisin mitä pitäisi ruuvata
[/quote]
Muisteles ny mitä väännettiin ja mihin suuntaan
Seuraavana vuonna taas kusetettiin jotain jotta meni läpi. Korjaaja vain sanoin että "kannattaa sitten katsastuksen jälkeen ruuvata neljä kierrosta auki" mutta kun muistaisin mitä pitäisi ruuvata

Muisteles ny mitä väännettiin ja mihin suuntaan

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Päästöistä jäi taas kiinni :(
Ei siellä taida olla muuta väänneltävää kuin ilmamäärämittarin etuvastuksen ruuvi, ellei sitten bensanpaineensäädin ole säädettävää mallia. Ei ainakaan vakiona ole.Rolle kirjoitti:Korjaaja vain sanoin että "kannattaa sitten katsastuksen jälkeen ruuvata neljä kierrosta auki" mutta kun muistaisin mitä pitäisi ruuvata
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Päästöistä jäi taas kiinni :(
Mitäs taphtuu massamittarin kannen alta olevasta säätimestä.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei siellä taida olla muuta väänneltävää kuin ilmamäärämittarin etuvastuksen ruuvi, ellei sitten bensanpaineensäädin ole säädettävää mallia. Ei ainakaan vakiona ole.Rolle kirjoitti:Korjaaja vain sanoin että "kannattaa sitten katsastuksen jälkeen ruuvata neljä kierrosta auki" mutta kun muistaisin mitä pitäisi ruuvata
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Päästöistä jäi taas kiinni :(
Eikös se mittarin kyljessä ole sininen tms. tulppa? Tulpan alta pitäisi löytymän säätöruuvi.HOTAKAINEN kirjoitti:Mitäs taphtuu massamittarin kannen alta olevasta säätimestä.
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Päästöistä jäi taas kiinni :(
jeps..ja tuosta ruuvistahan säädetään seosta, näin olen ainakin itse todennut...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Eikös se mittarin kyljessä ole sininen tms. tulppa? Tulpan alta pitäisi löytymän säätöruuvi.HOTAKAINEN kirjoitti:Mitäs taphtuu massamittarin kannen alta olevasta säätimestä.

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Päästöistä jäi taas kiinni :(
Juu, se ruuvi taitaa olla ilmamäärämittarin kalibrointia varten, mutta kyllähän se käytännössä seosta säätää.90 kirjoitti:jeps..ja tuosta ruuvistahan säädetään seosta, näin olen ainakin itse todennut...
- Epäkelpokeräilijä -
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Päästöistä jäi taas kiinni :(
No se oli sitten varmaan seScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei siellä taida olla muuta väänneltävää kuin ilmamäärämittarin etuvastuksen ruuvi

- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Päästöistä jäi taas kiinni :(
jeps..no tuolla ruuvilla on aina saatu seokset kondikseen kun paikallaan oli jetronic, motronicilla ei ole päässyt vielä kokeilemaan..Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Juu, se ruuvi taitaa olla ilmamäärämittarin kalibrointia varten, mutta kyllähän se käytännössä seosta säätää.90 kirjoitti:jeps..ja tuosta ruuvistahan säädetään seosta, näin olen ainakin itse todennut...
NO johan on markkinat. Lisätään nyt vielä, että ei se meikäläisenkään 33:nen ole vielä puhtaita papereita saanut! Taitaa olla vaan eri vika, kun teillä muilla, kun kierroksilla arvot on ok, mutta tyhjäkäynnillä ei!2TS kirjoitti:Piru vie. Meitän 33 16V P4 jäi tänään kanssa päästöistä kiinni. Häkä oli kierroksilla 3,0. Tyhjäkäynnillä normaali. Lambda oli hieman alle alarajan.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
Itsellä on kohta kolmas yritys katsastaa, ekalla kerralla päästöt liian isot ja jarruputki takaa alkoi vuotaa dynossa, toisella kerralla päästöt ok (pakoputkessa oli reikä ekalla kerralla), mutta toinen jarruputki alkoi vuotaa. Nyt on vaihdettu kaikki jarruputket takaa, mutta silti hirvittää mennä, entä jos ei vieläkään..
Oli muuten kiva ajaa molemmilla kerroilla pois kun jarrupoljin painu lattiaan..

- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
Taisinpa muuten bongata sut viime kerralla kun olit konttorilla olisko ollut viime viikolla? Mä kun olen töissä tässä ihan konttorin vieressä.Wille kirjoitti:Itsellä on kohta kolmas yritys katsastaa, ekalla kerralla päästöt liian isot ja jarruputki takaa alkoi vuotaa dynossa, toisella kerralla päästöt ok (pakoputkessa oli reikä ekalla kerralla), mutta toinen jarruputki alkoi vuotaa. Nyt on vaihdettu kaikki jarruputket takaa, mutta silti hirvittää mennä, entä jos ei vieläkään..Oli muuten kiva ajaa molemmilla kerroilla pois kun jarrupoljin painu lattiaan..
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Itse käytin viime viikolla oman autoni katsastuksessa. Läpi meni, mutta tarkasti insinööri autoa syynäsi. Viereisillä hihnoilla meni 80-luvun Asconaa ja Corollaa tuplanopeudella. Kävi muuten oikein naapurimontunkin setä ihmettelemässä Alfan taka-akselistoa. Oli samana päivänä vaihdettu komeasti kiilteleviä uusia tukivarsien heloja alle, mikä ehkä lisäsi mielenkiintoa. Ja onhan paketti muutenkin hieman erilainen kuin perusnissanissa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
tos ylempänä pikkuveli jo puhu mun 164:sta joka ei oo arvoissa,tuttu
trokari joka vuos sen kanssa käy konttorilla ja ruuvaa auton ollessa
mittarissa se niin laihax,häkä on 0,00000ja jotain jolloin palamattomat
hiilivedyt on kohdallaan.
toinen konsti on käyttää aitoa ns.rallibensaa jonka avulla kone on kuin
katilla varustettu
trokari joka vuos sen kanssa käy konttorilla ja ruuvaa auton ollessa
mittarissa se niin laihax,häkä on 0,00000ja jotain jolloin palamattomat
hiilivedyt on kohdallaan.
toinen konsti on käyttää aitoa ns.rallibensaa jonka avulla kone on kuin
katilla varustettu