Alfa 156 ohjaustehostimen pumppu

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Pinger
Viestit: 8
Liittynyt: 01 Syys 2004, 21:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Alfa 156 ohjaustehostimen pumppu

Viesti Kirjoittaja Pinger »

Nyt pamahti Alfa 156:n ohjaustehostimen pumppu? Tietäiskö ketään mistä sais sellasen halvemmalla kun Delta-autosta. Asun Jyväskylässä.
:crazyeyes:

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

http://www.tmuukkonen.fi

Paikkakunta on tosin Ähtävä.

Pinger
Viestit: 8
Liittynyt: 01 Syys 2004, 21:14
Paikkakunta: Jyväskylä

OHJAUSTEHOSTIMENPUMPUN asennus?

Viesti Kirjoittaja Pinger »

Kiitos pikaisesta vastauksesta... nyt näyttäisi siltä että pumppu saadaan 2 päivän sisällä, mutta missä sen saisi asennettua. Deltassa seuraava vapaa aika on vasta 21.7... miten h****tissä ne luulee että ihminen tulee toimeen ilman autoa 2 viikkoa? No toisaalta kesälomakausi :(
Mutta olisiko jotain toista paikkaa missä pumpun saisi kiinni nopeammin ja halvemmalla.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Varmasti joku nyrkkipaja vaihtaa sen kun viet osan mukanaan, tuskinpa tuo nyt niin ihmeellinen homma on. Elikkä koluat vain Jyväskylän hyvä maineiset (ei merkki) korjaamot läpi

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

MP kirjoitti:Paja, jossa 156nen makaa nyt on Kukkumäen TB. Kaverini, joka töissä siinä lähellä ehdotti kyseistä, kun oli hyviä kokemuksia.
Tuollainen löytyi eräästä hieman vanhemmasta threadista (otsikko ehti jo unohtua, mutta löytyi hakusanalla "jyväskylä"). Ei ole omia kokemuksia paikasta.

Janica
Viestit: 113
Liittynyt: 27 Touko 2005, 12:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janica »

Täällä kiroillaan ja toivotaan ettei ole pumppu rikki, 576e maksaa deltan kautta hankittuna tuohon 2.5 V6 koneeseen. Toivottavasti vikaa vain letkuissa/nesteissä.

Miten ilmeni muilla kyseisen pumpun hajoaminen?

Pinger
Viestit: 8
Liittynyt: 01 Syys 2004, 21:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Ohjaustehostimen pumppu

Viesti Kirjoittaja Pinger »

Aamulla töihin lähtiessäni käynnistin auton ja aloin kuuntelemaan outoa rahinaa. Käänsin rattia ja se tuntui oudon jäykälle :) sammutin auton ja katsastin auton alle, niin 156 oli laskenut alleen. Auto on ollut jo 3 kertaa aijemmin huollossa ohjaustehosteen letkujen halkeamisen/irtoamisen johdosta.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jos noita letkuja joutuu korjailee kannattaa varmaan samalla vaivalla vaihtaa kaikki klemmarit parempiin ym ettei tartte samaa vaivaa noin usein korjailla.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Tämä ei nyt enää varmaankaan paljoakaan lämmitä, mutta kokemuksen perusteella Alfaan kannattaa vaihtaa ainakin kahden vuoden välein uudet ohjaustehostimen litkut ja täyssynteettiset sellaiset. Ei ainakaan talvella jäädy systeemi rikki. Kokemusta on tosta letkujen irtoilusta ja V6:sestani on joskus jo vaihdettu pumppu takuuseen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Janica kirjoitti:Miten ilmeni muilla kyseisen pumpun hajoaminen?
Ajossa tulvi kabiiniin öljyn tuoksua. Tarkemmassa syynissä paljastui, että koneen ohjaustehostimen puoleinen kylki oli öljyssä, samoin kuin apulaitehihna, konepelti ja alfaltti alta. Purettuani masiinaa paljastui kaikessa karmeudessaan se, että pumpun akselin laakeri ja sen tiiviste olivat pettäneet. Pumpun vaihtotyöhön meni kaikkinensa itse tehtynä+ihmettelyineen+tiivisteiden hakuineen yms... muistaakseni noin 4-5 tuntia.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Tuli tänään nesteet mäelle... eikä letkusta. :cry:
Mistä JiiPee hommasit pumpun? Ja mitä tiivisteitä kävit hakemassa?

Pumppua ei kai voi korjata? Onko kukaan yrittänyt?

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Hankin pumpun eräältä palstalaiselta. Mitähän olisin tarvinnut siihen ??? Muistaakseni siihen runkoon tuli yksi paineputki(?) jossa oli O-rengastiiviste ja pieni sellainen. Sen sain autotarvikeliikkeestä. Ei ihan täsmälleen sama koko, mutta sopi putken päälle ja eikä vuoda.

Kyselin aikamonesta paikasta stefaa ja laakeria. Ongelma oli se, että en saanut purettua sitä kotivärkeillä sitten niin millään. Eipä ollut mallikappaleita, joita olisin voinut laakeriliikkeessä esitellä. Vieläkin se mokkula tallissa on, jos joku haluaa siihen perehtyä.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tuosta Ghostin pumpun hajoamisesta tuli mieleeni se omastakin pakkasilla kuuluva v*&%/mainen kiljuna. Sen saa kuulemma katoamaan vaihtamalla öljyt, mutta mitä öljyä tuonne nyt kuuluu sitten laittaa?

E: Niin ja miten ne vanhat saa helpoiten ulos?
Alfaholismia vuodesta 2001

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

vaikka mobil atf-shc
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Noita kandee vaihdella välillä. Mulla oli myös vittumainen vinkuna ja huono toimivuus ennenkun vaihdoin.

Eli joku säiliöstä systeemille menevä letku (mulla jäähyn edessä oleva on helpoin) irti ja sitten tyhjäksi, tyhjänä ei kande paljoo pyöritellä auto käynnissä. Ja sitten uutta sisään.. Vaikka rahaa palaa niin kandee huuhdella se systeemi ensin puhtalla nesteellä ja sitten vasta uus sisään :)
Sitten kun uudet nesteen sisällä niin esim hiekalla tai keula ilmassa kääntelet edes takas rattia niin hetken päästä alkaa toimimaan tosi hyvin.

Paras ja helpoin on tietty tohon sopiva imuvehje mikä imee vanhat pois :)

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Vaikkapa se edessä olevalle jäähdytyskierukalla menevä letku irti, sitten kone käyntiin ja kääntelet rattia äärilaidasta toiseen kunnes nestettä ei enää tule. Ja nesteeksi tosiaan toi mobil atf-shc, on omien kokemusten perusteella selvästi notkeempaa kuin toi deltan käyttämä shellin mömmö.
Järjestelmä kestää muuten kymmenien kilsojen ajonkin ilman öljyjä, en kuitenkaan suosittele :wink:
- Alfaholic -

Vastaa Viestiin