
Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Laittoivat tehtaalla vaan vahingossa hihnan dieselin jakopäähän 

Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ilmeisesti totesivat että venyy se ketjukin niin laitetaan sitten hihna...jmi kirjoitti:Laittoivat tehtaalla vaan vahingossa hihnan dieselin jakopäähän
Joo, aika outo ratkaisu.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Muistan, kun 159 esiteltiin, niin kovasti iloittiin ketjukoneesta, että nyt loppuu se jakopään kanssa pelleily.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Johtuisikohan siitä että moottori perustuu jo 25 vuotta vanhaan perusrakenteeseen joka nähty bensa versiona ensimmäisen kerran lancia kappassa ja dieselinä alfa romeo 145/146:ssa, iso säästö kehityskustannuksissa kun ei tarvii täysin uutta lähteä kehittelemään.jmi kirjoitti:Laittoivat tehtaalla vaan vahingossa hihnan dieselin jakopäähän
Itsellä ollut käyttiksenä useampi saman perusrakenteen omaava alfa ja fiat (156 ja 166 2.4 jtd 10v ja 159 2.4 jtdm, fiat bravo 1.9 multijet ) ja tällä hetkellä giulia diesel, lisäksi kaveripiirissä vanha 145 1.9 jtd ja 156 1.9 16v jtd, kiva on ollut seurata kehityksen kulkua ja ominaisuuksia ajan saatossa, pommi varmoja koneita ovat olleet kaikki

Viimeksi muokannut 90, 13 Elo 2020, 07:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mutkapätkiä lähinnä on etsitty ja tahkottukin, on kyllä mieletön peli ajaa. Loppuviikosta kun moottorinohjaus optimoidaan niin tulee toivottavasti vielä lisää ajonautintoa.Jiitee kirjoitti:^ Onnea ja muista ajaa mutkateitäkin Juulialla![]()
Hyvä combo sulla... riisseli on talouskone.
Sähköisesti säätyvä alusta oli positiivinen yllätys, sehän oikeastikin reagoi valintanappulaan.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sinullahan on komeasti varusteltu vekotin! Modaa vielä adaptive cruise toimimaan.Raikkoo kirjoitti:Mutkapätkiä lähinnä on etsitty ja tahkottukin, on kyllä mieletön peli ajaa. Loppuviikosta kun moottorinohjaus optimoidaan niin tulee toivottavasti vielä lisää ajonautintoa.Jiitee kirjoitti:^ Onnea ja muista ajaa mutkateitäkin Juulialla![]()
Hyvä combo sulla... riisseli on talouskone.
Sähköisesti säätyvä alusta oli positiivinen yllätys, sehän oikeastikin reagoi valintanappulaan.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
90 kirjoitti: Johtuisikohan siitä että moottori perustuu jo 25 vuotta vanhaan perusrakenteeseen joka nähty bensa versiona ensimmäisen kerran lancia kappassa ja dieselinä alfa romeo 145/146:ssa, iso säästö kehityskustannuksissa kun ei tarvii täysin uutta lähteä kehittelemään.
Isellä ollut käyttiksenä useampi saman perusrakenteen omaava alfa (156 ja 166 2.4 jtd 10v ja 159 2.4 jtdm, fiat bravo 1.9 multijet ) ja tällä hetkellä giulia diesel, lisäksi kaveripiirissä vanha 145 1.9 jtd ja 156 1.9 16v jtd, kiva on ollut seurata kehityksen kulkua ja ominaisuuksia ajan saatossa, pommi varmoja koneita ovat olleet kaikki
Tämähän olikin kiinnostava tieto. Tosissaan sama sylinterin halakisisja kuin 2.0 JTDm ssä 83mm. Iskun pituuskasvatettu 90.4mm -> 99mm. Onko tästä jossain tarkempaa tietoa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Adaptiivinen cruise sisältyy jo varusteluun. Valoautomatiikka myös on, tosin en ole ajanut vielä pimeässä ja testannut toimivuutta.FinPat kirjoitti:Sinullahan on komeasti varusteltu vekotin! Modaa vielä adaptive cruise toimimaan.Raikkoo kirjoitti:Mutkapätkiä lähinnä on etsitty ja tahkottukin, on kyllä mieletön peli ajaa. Loppuviikosta kun moottorinohjaus optimoidaan niin tulee toivottavasti vielä lisää ajonautintoa.Jiitee kirjoitti:^ Onnea ja muista ajaa mutkateitäkin Juulialla![]()
Hyvä combo sulla... riisseli on talouskone.
Sähköisesti säätyvä alusta oli positiivinen yllätys, sehän oikeastikin reagoi valintanappulaan.
Sinänsä mielenkiintoinen laite kun on ostettu winter paketilla saksaan.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mikä softa tulee?Raikkoo kirjoitti:Mutkapätkiä lähinnä on etsitty ja tahkottukin, on kyllä mieletön peli ajaa. Loppuviikosta kun moottorinohjaus optimoidaan niin tulee toivottavasti vielä lisää ajonautintoa.Jiitee kirjoitti:^ Onnea ja muista ajaa mutkateitäkin Juulialla![]()
Hyvä combo sulla... riisseli on talouskone.
Sähköisesti säätyvä alusta oli positiivinen yllätys, sehän oikeastikin reagoi valintanappulaan.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Botnia Performancella laitetaan, sen enempää en softasta tiedä.TeroPee kirjoitti:Mikä softa tulee?Raikkoo kirjoitti:Mutkapätkiä lähinnä on etsitty ja tahkottukin, on kyllä mieletön peli ajaa. Loppuviikosta kun moottorinohjaus optimoidaan niin tulee toivottavasti vielä lisää ajonautintoa.Jiitee kirjoitti:^ Onnea ja muista ajaa mutkateitäkin Juulialla![]()
Hyvä combo sulla... riisseli on talouskone.
Sähköisesti säätyvä alusta oli positiivinen yllätys, sehän oikeastikin reagoi valintanappulaan.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kysele mikä softa sinne menee ja ota ihmeessä dynotus ennen ja jälkeen niin saa tietää mitä vakiossa on ja mikä on muutos.Raikkoo kirjoitti: Botnia Performancella laitetaan, sen enempää en softasta tiedä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Täytyy sitten perjantaina enemmän kysellä, mutta Karala/Turbotec ainakin lupaa samat speksit.TeroPee kirjoitti:Kysele mikä softa sinne menee ja ota ihmeessä dynotus ennen ja jälkeen niin saa tietää mitä vakiossa on ja mikä on muutos.Raikkoo kirjoitti: Botnia Performancella laitetaan, sen enempää en softasta tiedä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Oho! Varusteita siis riittää. Onko kattoluukkukin?Raikkoo kirjoitti: Adaptiivinen cruise sisältyy jo varusteluun. Valoautomatiikka myös on, tosin en ole ajanut vielä pimeässä ja testannut toimivuutta.
Sinänsä mielenkiintoinen laite kun on ostettu winter paketilla saksaan.
Valoautomatiikka pelaa ainakin Stelviossa OK.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kattoluukku puuttuu ja navi on jäänyt keskenkasvuiseksi, muutoin taitaa likimain kaikki olla. Kattoluukullisia isolla navilla oli tarjolla, mutta päädyin tähän jossa on performance- ja veloce interior-paketti.FinPat kirjoitti:Oho! Varusteita siis riittää. Onko kattoluukkukin?
Valoautomatiikka pelaa ainakin Stelviossa OK.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minulla on "iso" navi ilman Veloce sisustaa ja ainakin minun mielestäni teit 100% oikean valinnan.Raikkoo kirjoitti:Kattoluukku puuttuu ja navi on jäänyt keskenkasvuiseksi, muutoin taitaa likimain kaikki olla. Kattoluukullisia isolla navilla oli tarjolla, mutta päädyin tähän jossa on performance- ja veloce interior-paketti.FinPat kirjoitti:Oho! Varusteita siis riittää. Onko kattoluukkukin?
Valoautomatiikka pelaa ainakin Stelviossa OK.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Googleen vain seuraava teksti niin tietoa löytyyWerneri kirjoitti:90 kirjoitti: Johtuisikohan siitä että moottori perustuu jo 25 vuotta vanhaan perusrakenteeseen joka nähty bensa versiona ensimmäisen kerran lancia kappassa ja dieselinä alfa romeo 145/146:ssa, iso säästö kehityskustannuksissa kun ei tarvii täysin uutta lähteä kehittelemään.
Isellä ollut käyttiksenä useampi saman perusrakenteen omaava alfa (156 ja 166 2.4 jtd 10v ja 159 2.4 jtdm, fiat bravo 1.9 multijet ) ja tällä hetkellä giulia diesel, lisäksi kaveripiirissä vanha 145 1.9 jtd ja 156 1.9 16v jtd, kiva on ollut seurata kehityksen kulkua ja ominaisuuksia ajan saatossa, pommi varmoja koneita ovat olleet kaikki
Tämähän olikin kiinnostava tieto. Tosissaan sama sylinterin halakisisja kuin 2.0 JTDm ssä 83mm. Iskun pituuskasvatettu 90.4mm -> 99mm. Onko tästä jossain tarkempaa tietoa.
“fiat pratola serra modular engine“
Wikipediassa kivasti tietoa eri versioista ja sovelluksista
Viimeksi muokannut 90, 14 Elo 2020, 06:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Kiitos. Tuo Giulian Diesel ei kuitenkaan ihan suora johdannainen taida olla noihin aiempiin, koska on alumiini lohkolla, mutta hyvää tietoa tuolla haulla.
Ja mitä tuohon alkuperäiseen ajatukseen hihnasta jakopäässä,- niin taitaa olla melkeimpä varmempaa tekniikkaa kuin nykyiset polkupyöränketju viritelmät. Onko kellään kokemuksia Giulian ketjun kestävyydestä? Paljonko bensa Giulioilla on teillä kilometrejä?
QV ssahan ketju on "fiksusti ja huolto ystävällisesti", saksalaiseen tapaan, moottorin takana, moottorin ja vaihteiston välissä. Jos olen oikein ymmärtänyt.
Ja mitä tuohon alkuperäiseen ajatukseen hihnasta jakopäässä,- niin taitaa olla melkeimpä varmempaa tekniikkaa kuin nykyiset polkupyöränketju viritelmät. Onko kellään kokemuksia Giulian ketjun kestävyydestä? Paljonko bensa Giulioilla on teillä kilometrejä?
QV ssahan ketju on "fiksusti ja huolto ystävällisesti", saksalaiseen tapaan, moottorin takana, moottorin ja vaihteiston välissä. Jos olen oikein ymmärtänyt.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ mulla taitaa olla edelleen SM-kilometrit bensa-Juulialla.. 164 tkm still going strong 


Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eikös sillä Jyväskylän taksilla ollu vielä enempi kilsoja?
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Tuo Jiiteen giulia pitäisi olla juurikin se
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ok, luulin että se taxi oli vieläkin enempi ajettu..
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No joo voihan sen noinkin ajatella mutta materiaalin vaihto lohkon valussa ei poista rakenteellisia ja komponenteista johtuvia yhtäläisyyksiä, sama juttu esim 1750 turbo jota löytyy 159:stä ja brerasta rautalohkolla ja 4C:stä alumiinilohkolla, korkeintaan voidaan puhua kehitysversiota mutta ei täysin uudesta.Werneri kirjoitti:^ Kiitos. Tuo Giulian Diesel ei kuitenkaan ihan suora johdannainen taida olla noihin aiempiin, koska on alumiini lohkolla, mutta hyvää tietoa tuolla haulla.
Ja mitä tuohon alkuperäiseen ajatukseen hihnasta jakopäässä,- niin taitaa olla melkeimpä varmempaa tekniikkaa kuin nykyiset polkupyöränketju viritelmät. Onko kellään kokemuksia Giulian ketjun kestävyydestä? Paljonko bensa Giulioilla on teillä kilometrejä?
QV ssahan ketju on "fiksusti ja huolto ystävällisesti", saksalaiseen tapaan, moottorin takana, moottorin ja vaihteiston välissä. Jos olen oikein ymmärtänyt.

No tuota qv:n jakopää tä ihmetellyt myös, toiv ei olekovin venyvää sortimenttiä, taitaa nykypäivän hihnavetoiset jakopää viedä ketjuvetoisia kuin pässiä narusta.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kun ei ole tietoa, mutta kun se diesel ”täysin uutena” muistaakseni esiteltiin, niin onkos se oikeasti enää edes jatkojaloste vanhoille JTD-koneille. Onko siinä jotain selkeää tunnistettavaa yhtäläisyyttä?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
2.0 Turbossa ketju on sentään moottorin etupäässä , kuten apulaitehihnakin. Aika hyvin tilaa jopa ketjun ja laahainten yms. vaihdolle.Werneri kirjoitti:^ Kiitos. Tuo Giulian Diesel ei kuitenkaan ihan suora johdannainen taida olla noihin aiempiin, koska on alumiini lohkolla, mutta hyvää tietoa tuolla haulla.
Ja mitä tuohon alkuperäiseen ajatukseen hihnasta jakopäässä,- niin taitaa olla melkeimpä varmempaa tekniikkaa kuin nykyiset polkupyöränketju viritelmät. Onko kellään kokemuksia Giulian ketjun kestävyydestä? Paljonko bensa Giulioilla on teillä kilometrejä?
QV ssahan ketju on "fiksusti ja huolto ystävällisesti", saksalaiseen tapaan, moottorin takana, moottorin ja vaihteiston välissä. Jos olen oikein ymmärtänyt.
Täällä moottorisuvun tarinaa: https://www.allpar.com/mopar/fours/hurricane.html
Tuolla mällätyn Juulian 2.0 T-moottori myytävänä : https://www.ebay.com/itm/2017-2019-ALFA ... 3291559066

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ainahan voi esitellä täysin uutena ja tokihan tuossa lähes kaikki uutta onkin ainakin se mitä löytyy moottorin ulkopuolelta, selkeä yhtäläisyys ovat yhteiset komponentit vanhempien koneiden kanssa..Alfissimo kirjoitti:Kun ei ole tietoa, mutta kun se diesel ”täysin uutena” muistaakseni esiteltiin, niin onkos se oikeasti enää edes jatkojaloste vanhoille JTD-koneille. Onko siinä jotain selkeää tunnistettavaa yhtäläisyyttä?
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Maailmalta löytyy jo 400000 km ajettu Giulia:Jiitee kirjoitti:^ mulla taitaa olla edelleen SM-kilometrit bensa-Juulialla.. 164 tkm still going strong
https://www.clubalfa.it/284579-unalfa-r ... pregiudizi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Softa on nyt asennettu ja se on Quantumin tekemä, ohjelman pätkä lähetettiin britteihin ja koodasivat siellä. Penkissä ei käytetty ja 30 päivän palautusoikeus softalla.TeroPee kirjoitti:Kysele mikä softa sinne menee ja ota ihmeessä dynotus ennen ja jälkeen niin saa tietää mitä vakiossa on ja mikä on muutos.Raikkoo kirjoitti: Botnia Performancella laitetaan, sen enempää en softasta tiedä.
Vetää selkeästi paremmin koko vääntöalueen, Quantumin lupaama käppyrähän on lähes identtinen vakion kanssa mutta vain isommilla numeroilla. Laatikon ehkä täytyy vielä vähän sopeutua optimointiin, kaiken kaikkiaan olen tämän päivän perusteella tyytyväinen. Seurataan tilannetta.
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
- Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952

Kiinadiffuusori kiinni.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ hyvältä näyttää!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 952

Aika retrot pyörät.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Enpä tiennyt että Alfa (Ferrari?) oli tuohon lähtenyt kans. Kiinnostais miten kestävää ketjua on käytössä. MB on ilneisesti ainakin laittanut bensanelosiin aika hennon ketjun. Oma M272 CGI on vanha 2r rulla. Toki niistäkin jonain päivänä saattaa matka loppua, mutta pidin silti sopivimpana omaan käyttöön. Hihnat kun taitaa edelleen lahota myös päivien mukana eikä kilometrien niin tykkäisin metallista.90 kirjoitti:No tuota qv:n jakopää tä ihmetellyt myös, toiv ei olekovin venyvää sortimenttiä, taitaa nykypäivän hihnavetoiset jakopää viedä ketjuvetoisia kuin pässiä narusta.
Mutta aiheeseen: Tuttu/ex Giulia on kauemmin jo sanonut S/S unavailable ja käynyt takuuhuollossa ihmeteltävänä. Ainakin puolia ja latausta on tutkittu ja koodia nollattu ja laturikin vaihdettiin, mutta jonkun ajan päästä vika toistuu. Nyt eräänä kauniina päivänä tuli ilmoitus öljyn laadusta ja koska käsikirja sanoo ettei saa ajaa pitkään ekan varoituksen jälkeen tai takuu voi raueta niin auto piti saada lähipäivinä huoltoon. Siellä sitten huomasivat että toinen ajovalo ei nosta pitkää päälle ja siitä tulee koodi joka kääntää älylatauksen pois päältä jonkin mutkan kautta ja siitä johtuu myös valo. Nyt on sitten umpio tilauksessa. Väliin sattui myös eka katsastus ja ainoa sanottava taisi olla että toinen kaukovalo ei toimi. Joo, tiedossa ja odottaa osia. Odotetaan edelleen.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ai jumankauta nyt on hienotVittorio Jano kirjoitti:[img]
Aika retrot pyörät.

932 937 955
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiuluni on nyt ilmankosteuden ilmeisesti lisäännyttyä alkanut satunnaisesti sammuttaa S&S-tilaan ja heittää välillä herjaa "auto ei ole pysäköintimoodissa", kun käynnistää/sammuttaa.
Pitääkö paalata?
Pitääkö paalata?
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sulla oli vissiin akku jo vaihettu? Mulla alkoi S&S pelaamaan akun vaihdon jälkeen. Ei kuitenkaan Boschin EFB:llä vaan vasta Vartan AGM:llä..h_lauri kirjoitti:Kiuluni on nyt ilmankosteuden ilmeisesti lisäännyttyä alkanut satunnaisesti sammuttaa S&S-tilaan ja heittää välillä herjaa "auto ei ole pysäköintimoodissa", kun käynnistää/sammuttaa.
Pitääkö paalata?
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Millaisia moottorin lämmittimiä olette näihin laittaneet? Defalla olis öljypohjaan laitettava säteilylämmitin ja Calizilla vesiletkuun laitettava..
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu akku vaihdettiin kai huhtikuussa, enkä muuten o kurkannu että mikä siellä on.harde kirjoitti:Sulla oli vissiin akku jo vaihettu? Mulla alkoi S&S pelaamaan akun vaihdon jälkeen. Ei kuitenkaan Boschin EFB:llä vaan vasta Vartan AGM:llä..h_lauri kirjoitti:Kiuluni on nyt ilmankosteuden ilmeisesti lisäännyttyä alkanut satunnaisesti sammuttaa S&S-tilaan ja heittää välillä herjaa "auto ei ole pysäköintimoodissa", kun käynnistää/sammuttaa.
Pitääkö paalata?

Tuossa siis joskus jää virrat päälle. Pitänee seuraavalla kerralla kokeilla, käynnistyykö, kun nostaa jalan jarrulta.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itseäkin kiinnostaa tämä.harde kirjoitti:Millaisia moottorin lämmittimiä olette näihin laittaneet? Defalla olis öljypohjaan laitettava säteilylämmitin ja Calizilla vesiletkuun laitettava..
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mä olen ikäänkuin jo päättänyt laittaa säteilylämppärin öljypohjaan. Se lämmittää oikeaa paikkaa, eli voiteluainetta. Sisätilanlämmitin kabiiniin niin pärjää viileemmillä glykoleilla hetken.
Jotkut kertovat, että joissain autoissa moottorinohjausyksikkö olisi ollut ihmeissään lämpimistä vesistä ja kylmistä öljyistä. Mutta saman ilmiön se polttoainekäyttöinen lisälämmitin tekisi, tiedä häntä.
Jotkut kertovat, että joissain autoissa moottorinohjausyksikkö olisi ollut ihmeissään lämpimistä vesistä ja kylmistä öljyistä. Mutta saman ilmiön se polttoainekäyttöinen lisälämmitin tekisi, tiedä häntä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ainakin diesel Stelviossa polttoainekäyttöinen lisälämmitin edellyttää jonkinlaista anturien huijausyksikköä kuten kai kaikissa EURO6 tason rimpuloissa. Webasto on kyllä minulla toiminut kaksi talvea erinomaisesti.Raikkoo kirjoitti:Mä olen ikäänkuin jo päättänyt laittaa säteilylämppärin öljypohjaan. Se lämmittää oikeaa paikkaa, eli voiteluainetta. Sisätilanlämmitin kabiiniin niin pärjää viileemmillä glykoleilla hetken.
Jotkut kertovat, että joissain autoissa moottorinohjausyksikkö olisi ollut ihmeissään lämpimistä vesistä ja kylmistä öljyistä. Mutta saman ilmiön se polttoainekäyttöinen lisälämmitin tekisi, tiedä häntä.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En ole laittanut, mutta laittaisin molemmat, adapteri väliin.harde kirjoitti:Millaisia moottorin lämmittimiä olette näihin laittaneet? Defalla olis öljypohjaan laitettava säteilylämmitin ja Calizilla vesiletkuun laitettava..
Viimeksi muokannut juri, 28 Elo 2020, 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
932 937 955
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
harde kirjoitti:Millaisia moottorin lämmittimiä olette näihin laittaneet? Defalla olis öljypohjaan laitettava säteilylämmitin ja Calizilla vesiletkuun laitettava..
Calixin letkulämppäri+sisätilanhaaroitus sarja diesel giuliassa, tähän ratkaisuun päädyin ihan sen takia että noista ns keittolevyistä on huonot kokemukset.
eipä ollut Viimme talvena valittamista, moottori lämpeää todella hyvin ja startatessa tämän myös huomaa, on öljyt notkeat ja nesteet lämpimät, ei mitään ongelmia moottorinohjauksen suhteen.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jos Calixiin sortuu, niin sehän on mahdollista höystää vielä pumppukierrolla... tällä tavoin "ylikellotettuna" vastuksestakin pitäisi irrota normaalia suurempi lämmitysteho, koska letkulämppärin elementti säätyy lämpötilan mukaan.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eipä tuolle eriliselle pumpulle ole tarvetta kun lämppärin sijainti suunniteltu siten että kierto tulee ilmankin.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Äh perkele.
Peruuttaessa ja reippaasti kääntäessä kuului aina 2 napsahdusta sisäkaarteen puolelta, eli esim. ruutuun/ruudusta lähtiessä. Kävin PP-Autossa sitä näyttämässä, ja molemmissa vetareissa pystyvälystä. Nyt sitten odotellaan, tuleeko Finntakuu vastaan.
Ja toinen on sitten ikuisuusongelma, eli nyökkivä liikkuminen pienillä kaasun asennoilla. Varovasti kaasua painaessa, mahdollisesti tasaisessa ajossa ja varsinkin hitaasti kaasua nostaessa auto nyökkii, mutta jos tuota ajaa kuin varastettua, ei mitään ongelmia. Nyt kaksi eri puljua/mekaanikkoa on sanonut, että nämä nyt ovat tällaisia, ja varsinkin ennen softapäivityksiä. Nythän tässä on kaikki päivitetty, mutta tilanne ei ole muuttunut. Olihan se ensimmäinen kaksi vuotta sitten koeajamani 200hp bensa tuntumaltaan vähän outo, varsinkin verrattuna dieseliin, ja tässä on vähän samoja vinkeitä.
Onko pk-seudulla toista 2016-2017 280hp bensanelikkoa, jota voisi koeajaa?
Peruuttaessa ja reippaasti kääntäessä kuului aina 2 napsahdusta sisäkaarteen puolelta, eli esim. ruutuun/ruudusta lähtiessä. Kävin PP-Autossa sitä näyttämässä, ja molemmissa vetareissa pystyvälystä. Nyt sitten odotellaan, tuleeko Finntakuu vastaan.
Ja toinen on sitten ikuisuusongelma, eli nyökkivä liikkuminen pienillä kaasun asennoilla. Varovasti kaasua painaessa, mahdollisesti tasaisessa ajossa ja varsinkin hitaasti kaasua nostaessa auto nyökkii, mutta jos tuota ajaa kuin varastettua, ei mitään ongelmia. Nyt kaksi eri puljua/mekaanikkoa on sanonut, että nämä nyt ovat tällaisia, ja varsinkin ennen softapäivityksiä. Nythän tässä on kaikki päivitetty, mutta tilanne ei ole muuttunut. Olihan se ensimmäinen kaksi vuotta sitten koeajamani 200hp bensa tuntumaltaan vähän outo, varsinkin verrattuna dieseliin, ja tässä on vähän samoja vinkeitä.
Onko pk-seudulla toista 2016-2017 280hp bensanelikkoa, jota voisi koeajaa?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Täällä 280 heppanen ja en ole huomannut tuollaista oiretta. Ainut mielestäni nykivä oire tulee silloin kun auto on kylmä ja pintakaasulla lähtee liikkeelle niin ensimmäinen vaihteenvaihto on joskus hieman nykäisevämpi.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mielenkiintoista. Täällä ei mielestäni ole taas moista, mutta tuo voisi liittyä itselläkin vaihteen vaihtamiskohdan hakemiseen. Vauhdin hidastaminen on melkein järkevintä tehdä nostamalla kaasupoljin kerralla ylös ja antaa moottorijarrutuksen hoitaa se, koska poljinta hitaasti nostamalla alkaa nyökkiminen. DNA-kytkimen renkkaaminen tuossa ei vaikuttanut tilanteeseen.jmi kirjoitti:Täällä 280 heppanen ja en ole huomannut tuollaista oiretta. Ainut mielestäni nykivä oire tulee silloin kun auto on kylmä ja pintakaasulla lähtee liikkeelle niin ensimmäinen vaihteenvaihto on joskus hieman nykäisevämpi.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mä oon kyl vähän huomannu samaa nöykkimistä ku vetelee n. 1500 rpm ja pienellä kaasulla vetelee niin että nostelee kaasua välillä. Tulee sellaista pientä nykimistä välillä. Just sellasta ajoa jota esim tekee ruuhkassa. Muuten ei mitään nykimisiä ole mutta olen ajatellut että toi liittyy lähinnä siihen momentinmuuntimeen ja että se on lähinnä vaan ominaisuus.
Ja on se kylmänä vähän töksähtelevä muutenkin mutta ei yhtään niin pahasti kuin esim kaksoiskytkin automaatit jotka toimii paljon huonommin kylmänä.
Ja on se kylmänä vähän töksähtelevä muutenkin mutta ei yhtään niin pahasti kuin esim kaksoiskytkin automaatit jotka toimii paljon huonommin kylmänä.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juurikin jotain tällaista! Se vaan välillä tuntuu vähän liialliselta, kun vastaavaa ei ole tullut eteen aiemmin. Tai no, jos jossain autossa oli moottorin tukikumit paskana ja kaasuvaijeri pääsi sen myötä elämäänJanV kirjoitti:Mä oon kyl vähän huomannu samaa nöykkimistä ku vetelee n. 1500 rpm ja pienellä kaasulla vetelee niin että nostelee kaasua välillä. Tulee sellaista pientä nykimistä välillä. Just sellasta ajoa jota esim tekee ruuhkassa.

Parkkihallista lähdetään liikkeelle lievään alamäkeen (hallin sisällä), ja jo siinä meno on vähän hankalaa. Heti hallista lähtiessä noustaan mäki, ja harjalla sitten hidastan vähän vauhtia kaasua nostamalla, jotta saan 30km/h hymynaaman nopeustauluun. Nyök nyök... mutta samanmoista se on lämpimälläkin.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tulpat kannattais varmaan kahtoo..JT Newman kirjoitti:Juurikin jotain tällaista! Se vaan välillä tuntuu vähän liialliselta, kun vastaavaa ei ole tullut eteen aiemmin. Tai no, jos jossain autossa oli moottorin tukikumit paskana ja kaasuvaijeri pääsi sen myötä elämäänJanV kirjoitti:Mä oon kyl vähän huomannu samaa nöykkimistä ku vetelee n. 1500 rpm ja pienellä kaasulla vetelee niin että nostelee kaasua välillä. Tulee sellaista pientä nykimistä välillä. Just sellasta ajoa jota esim tekee ruuhkassa.![]()
Parkkihallista lähdetään liikkeelle lievään alamäkeen (hallin sisällä), ja jo siinä meno on vähän hankalaa. Heti hallista lähtiessä noustaan mäki, ja harjalla sitten hidastan vähän vauhtia kaasua nostamalla, jotta saan 30km/h hymynaaman nopeustauluun. Nyök nyök... mutta samanmoista se on lämpimälläkin.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Saattaahan tuo 56 tkm olla jo liiallista niille. No, vuosihuolto on tuloillaan parin kuun päästä.harde kirjoitti: Tulpat kannattais varmaan kahtoo..
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines