Onko kellään omakohtaista kokemusta kyseisestä koneesta?
Jakoketjun venyminen on tiedossa kyllä.
Mutta onko muuta?
Onko samanlainen öljylinko kuin pikkuveljensäkkin

Puhutaan alle 180tkm ajetusta koneesta.
Kiitos jo etukäteen avusta

Valvoja: Moderators
Taaemman kannen huohotinreikiä porukka jossain vaiheessa innostui porailemaan isommiksi. Ilmeisesti siksi, että ne on pienemmät kuin etukannessa - joskin ne on tarkoituksella kuristettu, kun etukannen huohotus on imuputkessa ennen kaasuläppää ja takakannen imusarjassa kaasuläpän jälkeen. Avarrettuna rupee virtaamaan se taaemman kannen huohotus vissiin vähän liiankin hyvin.palkus kirjoitti:^mitäs sille huohotukselle on tehty ja miksi?
Sitä olen itsekin kuolannut. Onneksi ei ole vihreää taskussa...harde kirjoitti:Seinäjoella näyttäis olevan siisti Tbi..
Metsään meni (taaskin). Kardaaneja on 939:ssa kolme eri mallia. Bredassa oma kun akseliväli on lyhyempi. 159 2.4JTDm ->15.2.07 asti ja kaikki 3.2:set sama, sitten kun dieselin perään tuli jotain muutoksia niin noissa uudemmissa 2.4JTDm:ssä uudempi versio kardaanista.Aquatica kirjoitti:^
Ja sit noi kardaanit menee hauskasti. Olikohan näin, että 939:ssä on yksinään kuutta (!) eri mallia moottorista ja korista riippuen, eikä ne ole keskenään yhteensopivia edes...
939 Brerassa omansa (ja tämän taisi saada vain 3.2JTS:n kanssa?)
939 159 2.4JTDm:ssä 2 vaihtoehtoa (vanha ja uusi, nämä eri kuin Brera)
939 159 3.2JTS 2 vaihtoehtoa (vanha ja uusi, nämäkin eri kuin 159 2.4, ehkä myös Brera)
En nyt jaksa ePeristä kaivaa osanumeroita, mutta abouttirallaa noin nämä meni. Käytännössä koko voimalinja on sama noissa autoissa (3.2JTS minkä keulalla tahansa, 2.4JTDm minkä keulalla tahansa) - silti siitä eteenpäin onkin eroja. Hämmentäviä moisia vieläpä.
Häkellyttävää - kiitos korjauksesta! Piti ihan nyt kaivella itsekin vähän. Ekana irkkilogitjamper kirjoitti:Metsään meni (taaskin). Kardaaneja on 939:ssa kolme eri mallia. Bredassa oma kun akseliväli on lyhyempi. 159 2.4JTDm ->15.2.07 asti ja kaikki 3.2:set sama, sitten kun dieselin perään tuli jotain muutoksia niin noissa uudemmissa 2.4JTDm:ssä uudempi versio kardaanista.Aquatica kirjoitti:^
Ja sit noi kardaanit menee hauskasti. Olikohan näin, että 939:ssä on yksinään kuutta (!) eri mallia moottorista ja korista riippuen, eikä ne ole keskenään yhteensopivia edes...
939 Brerassa omansa (ja tämän taisi saada vain 3.2JTS:n kanssa?)
939 159 2.4JTDm:ssä 2 vaihtoehtoa (vanha ja uusi, nämä eri kuin Brera)
939 159 3.2JTS 2 vaihtoehtoa (vanha ja uusi, nämäkin eri kuin 159 2.4, ehkä myös Brera)
En nyt jaksa ePeristä kaivaa osanumeroita, mutta abouttirallaa noin nämä meni. Käytännössä koko voimalinja on sama noissa autoissa (3.2JTS minkä keulalla tahansa, 2.4JTDm minkä keulalla tahansa) - silti siitä eteenpäin onkin eroja. Hämmentäviä moisia vieläpä.
Nuo ei siis ollut mun kaivamia numeroita, vaan toisen foorumilaisen.55556674 on vain 159 3.2
Myös 55211757 on vain 159 3.2
55560136 puolestaan on Brera ja Spider
Pahoittelut kun vastaan kysymykseen enkä ala lässyttämään jostain kardaaneista, dieseleistä tai muista mitä ei kysytty!Vkdkdlkd kirjoitti:Otsikon mukainen alfa mietinnässä.
Onko kellään omakohtaista kokemusta kyseisestä koneesta?
Jakoketjun venyminen on tiedossa kyllä.
Mutta onko muuta?
Onko samanlainen öljylinko kuin pikkuveljensäkkin?
Puhutaan alle 180tkm ajetusta koneesta.
Kiitos jo etukäteen avusta