Zender Siena

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

En noita ole livenä nähnyt mutta itse kyllä tasapainoittelin töissä enimmäkseen niin että painot eivät jäisi näkyviin. Silloin sisäreuna painotetaan ihan reunastaan ja ulkopainot tulee vanteen "keskelle" lähemmäs kuitenkin noita vanteen puolia.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tarkoitin sitä että jarrujen halkaisija ei ole ongelma vaan niiden "paksuus".

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

MKT kirjoitti:tuntomerkkinä on valkoinen Alfa Romeo-teksti mustassa satulassa (Brembon jarrut?)
Joo, tuollaiset saamarin isot möhkäleet ne tässä 2,5:ssakin on. Mustat ja Alfa Romeo valkoisella.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Joo.Olet ihan oikeassa. :oops: .Kyllä sen luin ja tajusinkin. Nohevana piti vaan osallistua keskusteluun ajattelematta. :)
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

MrKirby kirjoitti:Joo, tuollaiset saamarin isot möhkäleet ne tässä 2,5:ssakin on. Mustat ja Alfa Romeo valkoisella.
Eli se on sitten melko varmasti todistettu että 2.5-litraisessa on samat pysäyttimet kuin Supereissa. Näin ne ennakkoaavistukset ja mutu-tuntumat rapisee. Tai sitten kokoonpanolinjalla autoosi on laitettu osia italialaisella huolellisuudella... :wink:

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Niin joo, tosiaan tarkennettakoon vielä, että se kriittinen paikka on nimenomaan puolien ja jarrusatulan väliin jäävä tila. Nykyisissäkin vanteissa siihen väliin ei saa tungettua 10 sentin kolikkoa. Välystä alle milli... :-o Aika tarkalle on jääny. :-)

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Jokos hra Kirby on saanut Sienat haltuunsa, tahi jopa alle?

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Just tiedustelin asiaa. Vastaus:
"We are sorry - but we had a delay from Zender for the 166 wheels. However you should
receive them end of next week in Finland.
"

Eli odotellaan... :-(

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Dodiih... tulihan ne viimein tänä aamuna. Ja kävin laitattamassa samantien alle. Makuasia, mutta kyllä noi mielestäni on ihan nätit ton 166:n alla. Näyttävät kyllä pienemmiltä kuin entiset, koska ovat umpinaisemmat ja ulkokehä leveämpi. Hmm... olisko pitänytkin ottaa samantien 18"... ;-)

Tilasin siis nuo briteistä Gazzellalta ja hintaa tuli toimituskuluineen 966€. 5 viikkoa kesti tulla, kun eivät kuulemma saaneet Zenderiltä tavaraa...

Kuva albumissa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

-30mm madallus niin se on siinä.

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Onneksi olkoon! Hyvin ne sopii hopeiseen 166:een.

17 tuumaiset kyllä näyttää aika pieniltä, niissä on niin paljon massaa...

Madalla alustaa vielä vähän, niin saat pöyrät paremmin istumaan kokonaisuuteen.

Omista kiekoista täytyy sanoa sen verran että Sienoissa ET on senverran pieni (vai suuri?) että 8" levyiset vanteet tulee niin ulos, että madallettuna ja lastattuna takakaaret ottaa kiinni kuopissa renkaiden ulkosivureunoihin. Kyllä se britti kaveri, josta puhuin aikaisemmin tässä ketjussa, oli oikeassa. Kyydissä oli kaksi aikuista ja mökkitie kyseessä, vauhtia ei onneksi kuin pari-kolmekymppiä.

Takapää on jo nyt niin tiukka ettei sitä voi säätää juurikaan jäykemmäksi.

Alusta siis Eibachin Pro-Street S ja madallusta 40 mm edessä, 30 mm takana. renkaat 225/40-18.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Joo, madallus on suunnitteilla kyllä. Eibach + keltaiset konit hankintalistalla. Nykyiset takaiskarit ovatkin jo vähän väsähtäneet - kävin nimittäin mittauttamassa iskari pari viikkoa sitten, kun mielestäni takapää on vähän levoton. Oli siellä toinen tukivarren puslakin kulahtanut.

18" olis kyllä olleet paremman näköiset - "ilmavammat", mutta renkaan leveys alkaa kasvaa arkikäyttöä ajatellen (vesiliirto omin. + melu yms) makuuni vähän liikaa. Tai no... 166:ssa 17-tuumaisille on suositus 225/45, joten pikaisesti laskien 225/40-18 olisi kaiketi passeli. Eihän tuo olisi ihan mahdoton ollut... No nyt mennään näillä ja ollaan hetken aikaa tyytyväisenä. :-)

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

MrKirby kirjoitti:No nyt mennään näillä ja ollaan hetken aikaa tyytyväisenä.
Heh... :) Tiedän tunteen varsin hyvin. Hetken kuluttua jonkin asian hankinnasta tulee se "olisiko sittenkin pitänyt"- tunne. Mutta kyllä se siitä.

Niin..ja sopii muuten tosi hyvin alle nuo vanteet. Paljon paremmin kuin ne edelliset. Sopivan arvokkaan oloiset nuo uudet. :)

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Anthon kirjoitti: Omista kiekoista täytyy sanoa sen verran että Sienoissa ET on senverran pieni (vai suuri?) että 8" levyiset vanteet tulee niin ulos, että madallettuna ja lastattuna takakaaret ottaa kiinni kuopissa renkaiden ulkosivureunoihin. Kyllä se britti kaveri, josta puhuin aikaisemmin tässä ketjussa, oli oikeassa. Kyydissä oli kaksi aikuista ja mökkitie kyseessä, vauhtia ei onneksi kuin pari-kolmekymppiä.

Takapää on jo nyt niin tiukka ettei sitä voi säätää juurikaan jäykemmäksi.

Alusta siis Eibachin Pro-Street S ja madallusta 40 mm edessä, 30 mm takana. renkaat 225/40-18.
Onko noissa takakaarissa sitten muutamien millien heittoja, kun jotkut väittää ettei tuolla rengastuksella muka ota kiinni? Minulla on ottanut sisä, sekä ulkoreunaan, joten et:llä tuskin on merkitystä.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Jaa-a, en tiijä... Täytyy ehkä käännättää niitä kantteja piiloon jotta renkaat mahtuu alle. :-D

18" Sienojen rengassuositus oli bytheway 225/35-18.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Maho kirjoitti:Minulla on ottanut sisä, sekä ulkoreunaan, joten et:llä tuskin on merkitystä.
Samat vanteet ottanut sekä sisä että ulkoreunaan? Lienee toi 8" sitten liian leveät.

Ja kertaukseksi, suurempi ET luku niin vanne menee enempi sisään, ja yllättäen toisinpäin. Eli jos ottaa ulkoreunasta niin isompaa ET:tä kaipaisi, mikäli se on taas sisäreunasta mahdollista.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

No, enpä pistä paljon painoa sille, mitä joku epämääräinen Sienan rengassuositus on. Eikös pikemminkin pidä etsiä sellainen rengaskoko, jossa ympärysmitta on mahdollisimman lähellä alkuperäistä. 225/35-18 olisi kehältään 6 cm pienempi kuin 225/45-17, joka on ohjekirjassa. Halkaisijassa eroa 2 senttiä. Jos alustaa laskisi 2-3 senttiä, niin tuolla rengaskoolla renkaan ja kaarien välissä olisi yhtä paljon tyhjää kuin alunperinkin. :-) 225/40-18 (kuten sinulla) olisi aika tarkasti sama kuin 225/45-17. Mutta jos ei tosiaan mahdu pyörimään, niin eihän se sitten ole hyvä... :-o En tiedä, onko 166:ssa paremmin tilaa, mutta kuten totesin, kyllä minä nyt tyydyn näihin 17 tuumaisiin. Riittävän sexyt minulle. :-) Eikä näytä edes olevan 18:ia tarjolla gazzellalla 166:een...

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Joo, en Zenderin laskelmiin luottanut ja otin paksumman kumin renkaisiin. Mun mielestä tämä madallus on se ongelma enemmänkin, vakioalustalla tuskin ottaa kiinni...

Muutoskatsastuksessa eivät sanoneet mitään, läpi meni hyvin.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Zenderin 225/35 juontaa juurensa saksalaisten TÜV-määräyksistä, siellä kun ei halkaisija saa olla tippaakaan suurempi kuin alkuperäisrengastuksessa ettei vaikuta nopeusmittariin. 225/40/18 on vissiin pari milliä isompi kuin 225/45/17 joten parilla napakalla lähdöllä valoista on liika pinta hoidettu...

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Rolle kirjoitti:
Maho kirjoitti:Minulla on ottanut sisä, sekä ulkoreunaan, joten et:llä tuskin on merkitystä.
Samat vanteet ottanut sekä sisä että ulkoreunaan? Lienee toi 8" sitten liian leveät.
Näin juurikin. Ja jos en ihan väärin muista, niin minulla vanteiden leveys taisi olla 7.5", ei mene liian helpoksi. Kai se olis vaan uskottava ettei mahu. Mutta eikös se sanontakin mene jotenkin näin "pakko mahtua kun on jo vihitty" :wink:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Jeahhh!!!

Nyt on Zenderin etuspoilerikin kiinni, eilen asennettiin se. Matalahan se on mutta kyllä kai sen kanssa pärjää, pitää vaan olla varovainen kaikissa terävissä kynnyksissä...

Mitähän talvi tuo tullessaan?

Kuvia albumissa.

http://www.kapsi.fi/~alfabbs/bbs/phpBB2 ... 1414cb59e2

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

*drool*

Itsellä se odottaa porukoiden luona varastossa maalausta ja asennusta. Kylläpä se näyttääkin hyvältä. 8) En vaan tiedä viitsiikö sitä vielä asentaa kun ei ole helmoja (tulossa kyllä jo) niin saattaisi näyttää vähän hölmöltä.

Oliko mitään hankaluuksia sen laittamisessa? Laita Anthon vinkkejä mulle privaan sitten kun kerkeät..ei mitään kiirettä. :)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Anthon kirjoitti:Mitähän talvi tuo tullessaan?
Perkeleitä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

:-D

Wannabe
Viestit: 37
Liittynyt: 06 Heinä 2003, 21:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Wannabe »

Oli muuten hävyttömän hienon näköinen tuo autosi. :-D Huomasin sen tänään parkissa naapuritalon pihassa ja vanteet nähdessäni ei yksilöstä voinut enää erehtyä. ;) Katsoinkin ohikulkiessani, että tuossa ei taida enää olla vakioetuspoileri. Tuo etuspoileri on sinänsä hyvän näköinen, että se ei huuda olemassaoloaan muulle maailmalle toisin kuin thyyningautojen etuspoilerit. :lol:

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Nyt on kyllä pirun siisti, Anthon!
SW:n tullessa markkinoille, oli lehtimainoksessa C. Zeta-Jonesin naamavärkki 156:en rinnalla ja otsikko: "Enemmän kuin kaunis"
-mistähän löytyisi vielä mehukkaampi dooris Anthonin SW:n potrettiin...?

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

:oops: noh kiitos vaan!

Missäpä Wannabe bongasit autoni eilen?

Täytyy maanitella vaimo seuraavan kerran kuvaan mukaan Glideslopen mieliksi... :lol:

Wannabe
Viestit: 37
Liittynyt: 06 Heinä 2003, 21:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Wannabe »

Anthon kirjoitti::oops: noh kiitos vaan!

Missäpä Wannabe bongasit autoni eilen?

Täytyy maanitella vaimo seuraavan kerran kuvaan mukaan Glideslopen mieliksi... :lol:
Yrjönkadun ja Puistokadun kulmauksessa. Asun itse siinä naapurissa rosson kanssa (,joka on tosin tallissa).

JRA
Viestit: 144
Liittynyt: 18 Elo 2004, 17:52
Paikkakunta: PK-seutu

Viesti Kirjoittaja JRA »

Tulipa sitten varmistuttua (?) siitäkin, ettei GTV:hen (3.0V6) käy kuin 18" Sienat, nekin 5mm spacereilla. Syynä nuo Brembot.
"No the 17 inch will not fit the GTV 3.0 V6 24V. We can only supply the 18-inch. There is too little demand for the 17-inch size - most customers only ask for 18 inch."
Rahti UK:sta Suomeen on Gazzella Racingin mukaan vain GPB 48 + VAT.

Olenko käsittänyt oikein, että katsastuskonttorin setä/täti voisi katsoa karsaasti noita spacereita?

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

JRA kirjoitti: Olenko käsittänyt oikein, että katsastuskonttorin setä/täti voisi katsoa karsaasti noita spacereita?
Onko spacerit = navan ja vanteen väliin tulevat levityspalat?

Mikäli on, niin laitoin barchettaani viime kesänä 17" vanteet, joissa tuli mukana tuollaiset spacerit. Muutoskatsastuksen yhteydessä katsastusmies tutkaili vaadittuja TÜV-hyväksyntäpapereita, joissa myös noista levityspaloista puhuttiin. Taisipa katsastussetä tutkailla myös ihan livenä spacereita auton alla eikä puhunut niistä mitään.

Summa summarum: Ei ainakaan minulla aiheuttaneet mitään ongelmia spacerit katsastuksessa.

[Edit: vai olikohan ne Tüv-paperit ainoastaan alustasarjaa varten, jotka katsastettiin samassa yhteydessä, muisti pätkii nyt pahasti. Noh joka tapauksessa spacerit eivät aiheuttaneet ongelmia]
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

JRA kirjoitti:Olenko käsittänyt oikein, että katsastuskonttorin setä/täti voisi katsoa karsaasti noita spacereita?
Katsoa voi juu, mutta mikäli ovat auton tai vanteenvalmistajan ko. autoon tarkoittamat niin ei pitäisi olla mitään lakeihin tai asetuksiin perustuvaa syytä hylkäykseen. Mutuunsa perustuen saattavat kyllä hylätä. Mutta eipä noin ohkaisia välttämättä edes huomaa.

Mutta älä missään tapauksessa laita spacereita joissa ei ole keskireikään napakasti istuvaa sovitetta, siis myös vanteen puolella.

JRA
Viestit: 144
Liittynyt: 18 Elo 2004, 17:52
Paikkakunta: PK-seutu

Viesti Kirjoittaja JRA »

Sassicaia kirjoitti:Mutta älä missään tapauksessa laita spacereita joissa ei ole keskireikään napakasti istuvaa sovitetta, siis myös vanteen puolella.
Nämä on käsittääkseni Sienojen mukana tulevat spacerit (Zenderin omat?)
NOTE:
(1) 5mm Front wheel spacers required for GTV/Spider 3.0 V6 24V. Included for extra GBP 25.00
(2) Recommended size for tyres 225/35/18
(3) Offset ET 28

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Aika pieni offsetti jos tuo 28 on ilman spacereita. Edit: ai niin onhan mullakin edessä 23.

Laittaisin kyllä ehdottomasti 225/40 kumit, tuo 35-profiili on aikas matala.

Vastaa Viestiin