Zender Siena
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
En noita ole livenä nähnyt mutta itse kyllä tasapainoittelin töissä enimmäkseen niin että painot eivät jäisi näkyviin. Silloin sisäreuna painotetaan ihan reunastaan ja ulkopainot tulee vanteen "keskelle" lähemmäs kuitenkin noita vanteen puolia.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Eli se on sitten melko varmasti todistettu että 2.5-litraisessa on samat pysäyttimet kuin Supereissa. Näin ne ennakkoaavistukset ja mutu-tuntumat rapisee. Tai sitten kokoonpanolinjalla autoosi on laitettu osia italialaisella huolellisuudella...MrKirby kirjoitti:Joo, tuollaiset saamarin isot möhkäleet ne tässä 2,5:ssakin on. Mustat ja Alfa Romeo valkoisella.

Dodiih... tulihan ne viimein tänä aamuna. Ja kävin laitattamassa samantien alle. Makuasia, mutta kyllä noi mielestäni on ihan nätit ton 166:n alla. Näyttävät kyllä pienemmiltä kuin entiset, koska ovat umpinaisemmat ja ulkokehä leveämpi. Hmm... olisko pitänytkin ottaa samantien 18"...
Tilasin siis nuo briteistä Gazzellalta ja hintaa tuli toimituskuluineen 966€. 5 viikkoa kesti tulla, kun eivät kuulemma saaneet Zenderiltä tavaraa...
Kuva albumissa.

Tilasin siis nuo briteistä Gazzellalta ja hintaa tuli toimituskuluineen 966€. 5 viikkoa kesti tulla, kun eivät kuulemma saaneet Zenderiltä tavaraa...
Kuva albumissa.
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Onneksi olkoon! Hyvin ne sopii hopeiseen 166:een.
17 tuumaiset kyllä näyttää aika pieniltä, niissä on niin paljon massaa...
Madalla alustaa vielä vähän, niin saat pöyrät paremmin istumaan kokonaisuuteen.
Omista kiekoista täytyy sanoa sen verran että Sienoissa ET on senverran pieni (vai suuri?) että 8" levyiset vanteet tulee niin ulos, että madallettuna ja lastattuna takakaaret ottaa kiinni kuopissa renkaiden ulkosivureunoihin. Kyllä se britti kaveri, josta puhuin aikaisemmin tässä ketjussa, oli oikeassa. Kyydissä oli kaksi aikuista ja mökkitie kyseessä, vauhtia ei onneksi kuin pari-kolmekymppiä.
Takapää on jo nyt niin tiukka ettei sitä voi säätää juurikaan jäykemmäksi.
Alusta siis Eibachin Pro-Street S ja madallusta 40 mm edessä, 30 mm takana. renkaat 225/40-18.
17 tuumaiset kyllä näyttää aika pieniltä, niissä on niin paljon massaa...
Madalla alustaa vielä vähän, niin saat pöyrät paremmin istumaan kokonaisuuteen.
Omista kiekoista täytyy sanoa sen verran että Sienoissa ET on senverran pieni (vai suuri?) että 8" levyiset vanteet tulee niin ulos, että madallettuna ja lastattuna takakaaret ottaa kiinni kuopissa renkaiden ulkosivureunoihin. Kyllä se britti kaveri, josta puhuin aikaisemmin tässä ketjussa, oli oikeassa. Kyydissä oli kaksi aikuista ja mökkitie kyseessä, vauhtia ei onneksi kuin pari-kolmekymppiä.
Takapää on jo nyt niin tiukka ettei sitä voi säätää juurikaan jäykemmäksi.
Alusta siis Eibachin Pro-Street S ja madallusta 40 mm edessä, 30 mm takana. renkaat 225/40-18.
Joo, madallus on suunnitteilla kyllä. Eibach + keltaiset konit hankintalistalla. Nykyiset takaiskarit ovatkin jo vähän väsähtäneet - kävin nimittäin mittauttamassa iskari pari viikkoa sitten, kun mielestäni takapää on vähän levoton. Oli siellä toinen tukivarren puslakin kulahtanut.
18" olis kyllä olleet paremman näköiset - "ilmavammat", mutta renkaan leveys alkaa kasvaa arkikäyttöä ajatellen (vesiliirto omin. + melu yms) makuuni vähän liikaa. Tai no... 166:ssa 17-tuumaisille on suositus 225/45, joten pikaisesti laskien 225/40-18 olisi kaiketi passeli. Eihän tuo olisi ihan mahdoton ollut... No nyt mennään näillä ja ollaan hetken aikaa tyytyväisenä.
18" olis kyllä olleet paremman näköiset - "ilmavammat", mutta renkaan leveys alkaa kasvaa arkikäyttöä ajatellen (vesiliirto omin. + melu yms) makuuni vähän liikaa. Tai no... 166:ssa 17-tuumaisille on suositus 225/45, joten pikaisesti laskien 225/40-18 olisi kaiketi passeli. Eihän tuo olisi ihan mahdoton ollut... No nyt mennään näillä ja ollaan hetken aikaa tyytyväisenä.

- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Heh...MrKirby kirjoitti:No nyt mennään näillä ja ollaan hetken aikaa tyytyväisenä.

Niin..ja sopii muuten tosi hyvin alle nuo vanteet. Paljon paremmin kuin ne edelliset. Sopivan arvokkaan oloiset nuo uudet.

Onko noissa takakaarissa sitten muutamien millien heittoja, kun jotkut väittää ettei tuolla rengastuksella muka ota kiinni? Minulla on ottanut sisä, sekä ulkoreunaan, joten et:llä tuskin on merkitystä.Anthon kirjoitti: Omista kiekoista täytyy sanoa sen verran että Sienoissa ET on senverran pieni (vai suuri?) että 8" levyiset vanteet tulee niin ulos, että madallettuna ja lastattuna takakaaret ottaa kiinni kuopissa renkaiden ulkosivureunoihin. Kyllä se britti kaveri, josta puhuin aikaisemmin tässä ketjussa, oli oikeassa. Kyydissä oli kaksi aikuista ja mökkitie kyseessä, vauhtia ei onneksi kuin pari-kolmekymppiä.
Takapää on jo nyt niin tiukka ettei sitä voi säätää juurikaan jäykemmäksi.
Alusta siis Eibachin Pro-Street S ja madallusta 40 mm edessä, 30 mm takana. renkaat 225/40-18.
Ei enää Alfaa... eipä
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Samat vanteet ottanut sekä sisä että ulkoreunaan? Lienee toi 8" sitten liian leveät.Maho kirjoitti:Minulla on ottanut sisä, sekä ulkoreunaan, joten et:llä tuskin on merkitystä.
Ja kertaukseksi, suurempi ET luku niin vanne menee enempi sisään, ja yllättäen toisinpäin. Eli jos ottaa ulkoreunasta niin isompaa ET:tä kaipaisi, mikäli se on taas sisäreunasta mahdollista.
No, enpä pistä paljon painoa sille, mitä joku epämääräinen Sienan rengassuositus on. Eikös pikemminkin pidä etsiä sellainen rengaskoko, jossa ympärysmitta on mahdollisimman lähellä alkuperäistä. 225/35-18 olisi kehältään 6 cm pienempi kuin 225/45-17, joka on ohjekirjassa. Halkaisijassa eroa 2 senttiä. Jos alustaa laskisi 2-3 senttiä, niin tuolla rengaskoolla renkaan ja kaarien välissä olisi yhtä paljon tyhjää kuin alunperinkin.
225/40-18 (kuten sinulla) olisi aika tarkasti sama kuin 225/45-17. Mutta jos ei tosiaan mahdu pyörimään, niin eihän se sitten ole hyvä... :-o En tiedä, onko 166:ssa paremmin tilaa, mutta kuten totesin, kyllä minä nyt tyydyn näihin 17 tuumaisiin. Riittävän sexyt minulle.
Eikä näytä edes olevan 18:ia tarjolla gazzellalla 166:een...


Zenderin 225/35 juontaa juurensa saksalaisten TÜV-määräyksistä, siellä kun ei halkaisija saa olla tippaakaan suurempi kuin alkuperäisrengastuksessa ettei vaikuta nopeusmittariin. 225/40/18 on vissiin pari milliä isompi kuin 225/45/17 joten parilla napakalla lähdöllä valoista on liika pinta hoidettu...
Näin juurikin. Ja jos en ihan väärin muista, niin minulla vanteiden leveys taisi olla 7.5", ei mene liian helpoksi. Kai se olis vaan uskottava ettei mahu. Mutta eikös se sanontakin mene jotenkin näin "pakko mahtua kun on jo vihitty"Rolle kirjoitti:Samat vanteet ottanut sekä sisä että ulkoreunaan? Lienee toi 8" sitten liian leveät.Maho kirjoitti:Minulla on ottanut sisä, sekä ulkoreunaan, joten et:llä tuskin on merkitystä.

Ei enää Alfaa... eipä
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Jeahhh!!!
Nyt on Zenderin etuspoilerikin kiinni, eilen asennettiin se. Matalahan se on mutta kyllä kai sen kanssa pärjää, pitää vaan olla varovainen kaikissa terävissä kynnyksissä...
Mitähän talvi tuo tullessaan?
Kuvia albumissa.
http://www.kapsi.fi/~alfabbs/bbs/phpBB2 ... 1414cb59e2
Nyt on Zenderin etuspoilerikin kiinni, eilen asennettiin se. Matalahan se on mutta kyllä kai sen kanssa pärjää, pitää vaan olla varovainen kaikissa terävissä kynnyksissä...
Mitähän talvi tuo tullessaan?
Kuvia albumissa.
http://www.kapsi.fi/~alfabbs/bbs/phpBB2 ... 1414cb59e2
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
*drool*
Itsellä se odottaa porukoiden luona varastossa maalausta ja asennusta. Kylläpä se näyttääkin hyvältä.
En vaan tiedä viitsiikö sitä vielä asentaa kun ei ole helmoja (tulossa kyllä jo) niin saattaisi näyttää vähän hölmöltä.
Oliko mitään hankaluuksia sen laittamisessa? Laita Anthon vinkkejä mulle privaan sitten kun kerkeät..ei mitään kiirettä.
Itsellä se odottaa porukoiden luona varastossa maalausta ja asennusta. Kylläpä se näyttääkin hyvältä.

Oliko mitään hankaluuksia sen laittamisessa? Laita Anthon vinkkejä mulle privaan sitten kun kerkeät..ei mitään kiirettä.

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Oli muuten hävyttömän hienon näköinen tuo autosi.
Huomasin sen tänään parkissa naapuritalon pihassa ja vanteet nähdessäni ei yksilöstä voinut enää erehtyä.
Katsoinkin ohikulkiessani, että tuossa ei taida enää olla vakioetuspoileri. Tuo etuspoileri on sinänsä hyvän näköinen, että se ei huuda olemassaoloaan muulle maailmalle toisin kuin thyyningautojen etuspoilerit. 



- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Tulipa sitten varmistuttua (?) siitäkin, ettei GTV:hen (3.0V6) käy kuin 18" Sienat, nekin 5mm spacereilla. Syynä nuo Brembot.
Olenko käsittänyt oikein, että katsastuskonttorin setä/täti voisi katsoa karsaasti noita spacereita?
Rahti UK:sta Suomeen on Gazzella Racingin mukaan vain GPB 48 + VAT."No the 17 inch will not fit the GTV 3.0 V6 24V. We can only supply the 18-inch. There is too little demand for the 17-inch size - most customers only ask for 18 inch."
Olenko käsittänyt oikein, että katsastuskonttorin setä/täti voisi katsoa karsaasti noita spacereita?
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Onko spacerit = navan ja vanteen väliin tulevat levityspalat?JRA kirjoitti: Olenko käsittänyt oikein, että katsastuskonttorin setä/täti voisi katsoa karsaasti noita spacereita?
Mikäli on, niin laitoin barchettaani viime kesänä 17" vanteet, joissa tuli mukana tuollaiset spacerit. Muutoskatsastuksen yhteydessä katsastusmies tutkaili vaadittuja TÜV-hyväksyntäpapereita, joissa myös noista levityspaloista puhuttiin. Taisipa katsastussetä tutkailla myös ihan livenä spacereita auton alla eikä puhunut niistä mitään.
Summa summarum: Ei ainakaan minulla aiheuttaneet mitään ongelmia spacerit katsastuksessa.
[Edit: vai olikohan ne Tüv-paperit ainoastaan alustasarjaa varten, jotka katsastettiin samassa yhteydessä, muisti pätkii nyt pahasti. Noh joka tapauksessa spacerit eivät aiheuttaneet ongelmia]
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Katsoa voi juu, mutta mikäli ovat auton tai vanteenvalmistajan ko. autoon tarkoittamat niin ei pitäisi olla mitään lakeihin tai asetuksiin perustuvaa syytä hylkäykseen. Mutuunsa perustuen saattavat kyllä hylätä. Mutta eipä noin ohkaisia välttämättä edes huomaa.JRA kirjoitti:Olenko käsittänyt oikein, että katsastuskonttorin setä/täti voisi katsoa karsaasti noita spacereita?
Mutta älä missään tapauksessa laita spacereita joissa ei ole keskireikään napakasti istuvaa sovitetta, siis myös vanteen puolella.
Nämä on käsittääkseni Sienojen mukana tulevat spacerit (Zenderin omat?)Sassicaia kirjoitti:Mutta älä missään tapauksessa laita spacereita joissa ei ole keskireikään napakasti istuvaa sovitetta, siis myös vanteen puolella.
NOTE:
(1) 5mm Front wheel spacers required for GTV/Spider 3.0 V6 24V. Included for extra GBP 25.00
(2) Recommended size for tyres 225/35/18
(3) Offset ET 28