Nyt kun on noita sataviiskutosia tullut haalittua nurkkiin, niin tulipa mieleeni jotta miten mahtaa onnistua koneen vaihto yksilöstä toiseen. Emäntäkin natkuttaa tasaisesti, ettei pihassa mahdu enää edes kääntymään...

Seuraavat asiat ainakin mietityttää:
- Onnistuuko vaihto suoraan päikseen, jos sama moottorityyppi vaikkakin eri moottoritilavuus?
- Riittääkö pelkän mekaniikan vaihto vai täytyykö vaihtaa ohjauselektroniikka samalla?
- Entäpä ajonesto / ajoneuvon tunnistetiedot? Vaatinee muutoskatsastuksen ainakin jos kutosen vaihtaa nelarin tilalle?
- Moottorin kiinnityskorvakkeet / kiinnityspisteet, eroaako kuinka paljon eri moottorityypeissä / vuosimalleissa?
- Johtosarjat / anturointi, kuinka paljon eroaa eri malleissa?
Kertokaahan näiden kanssa enemmän touhunneet, kuinka paljon tässä on komplikaatioita odotettavissa ja kannattaako amatöörin tällaiseen edes ryhtyä? Ja tarvitaanko jotain erikoistyökaluja, jotta homman saa ylipäätään tehtyä? Ajatus olisi tehdä vaihtotyö velipojan hallilla, mistä löytyy autonosturi ja kattava valikoima perustyökaluja. Mutta mitään Alfan merkkityökaluja ei löydy.
Niin ja hopun kanssa tätä ei ole tarkoitus tehdä. Taloudesta löytyy riittävästi ajokuntoisiakin Alfoja persiin alle, joten pikkuhiljaa on tarkoitus edetä…