Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

En, vaan kelivetoon vaikeilla keleillä vittumaisen pihan takia. Järkivalinta olis tähänkin ollu vaikka lerppumallin suitza, mun valinta 300+hp turbobemari.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Dfin
Viestit: 128
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Dfin »

Volvolla autoilu alkaa tuntumaan liikaa harmaavarpusen elämältä, vaikka hyvä ajaa onkin ja teho/kulutus on kohdillaan varsin hyvin. Nyt kun ajotkin vähenee mukavasti niin jotain uutta olisi kiva katsella.

Nykyinen auto on 2008 S60 D5 ja tilalle tulevalta autolta toivottaisiin:

-Vastaava tai parempi suorituskyky
-Polttoaineena bensa tai etanoli
-Matalammat ylläpitokulut (verot/vakuutukset nykyisessä yht 1300€/vuosi)
-Kohtuullinen kulutus
-Budjetti 6-8k€
-Tämän vuosituhannen tuote
-Hauskuudesta ja ajettavuudesta plussaa.

Itsellä nyt ensimmäisenä tuli mieleen 2000-luvun alun mini cooper S ja alfan Mito, mutta muita vaihtoehtoja olisi kanssa kiva kuulla. Saksalaispremiumit on keskimäärin aika nähtyjä, ainoat poikkeukset voisi olla joku audi tt quattrona tai S3. Volvojakaan ei nyt jaksaisi kolmatta ottaa putkeen.

Avatar
sataviisysi
Viestit: 211
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Pari mitoa ja lukuisia minejä omistaneena, mukana myös 2003 s kuupperi niin molemmat on varmaan hauskuudessaan harvinaisten pikkuautojen kärkipäässä. Puhtaalla hauskuudella ja ajettavuudella katsottuna tuota kompuraminiä ei ole vielä mikään muu voittanut ja noin 50 autoa olen omistanut. Se kulkee kuten tuhansissa testeissä on todettu perse maata viistäen kuin mikroauto ja kompura painaa tehoa ilmeisesti paljon enemmän kun ne on ilmoittanut, ainakin jossain luin testin jossa oli penkitetty tuollainen vakio ja teho oli reilusti enemmän kuin manuaali kertoi. Kompura äänikin on huumaava ja viripotentiaalia löytyy myös. Soppaa menee myös kokoon nähden reippaasti, mutta se kai ei ole ongelma. Paras omistamani auto tuo kompura ei ole ollut eikä edes varmaan kärkipuolikkaassa, mutta hauskin ihan varmasti- pelkkää ämpärimuovia sisällä ja räminä ylittää jopa kompuran ulinan satunnaisesti vaihtojen aikana. Kompuraan pitää muuten tehdä huolto 100kkm kohdalla ja on kohtuu työläs prosessi, itse työnä helppo ja halpa kunhan ensin kaivaa sen esiin. Uusi kompura on sitten jonkun tonnin eli kandee ne pikku öljyt vaihtaa.

Dfin
Viestit: 128
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Dfin »

sataviisysi kirjoitti:Pari mitoa ja lukuisia minejä omistaneena, mukana myös 2003 s kuupperi niin molemmat on varmaan hauskuudessaan harvinaisten pikkuautojen kärkipäässä. Puhtaalla hauskuudella ja ajettavuudella katsottuna tuota kompuraminiä ei ole vielä mikään muu voittanut ja noin 50 autoa olen omistanut. Se kulkee kuten tuhansissa testeissä on todettu perse maata viistäen kuin mikroauto ja kompura painaa tehoa ilmeisesti paljon enemmän kun ne on ilmoittanut, ainakin jossain luin testin jossa oli penkitetty tuollainen vakio ja teho oli reilusti enemmän kuin manuaali kertoi. Kompura äänikin on huumaava ja viripotentiaalia löytyy myös. Soppaa menee myös kokoon nähden reippaasti, mutta se kai ei ole ongelma. Paras omistamani auto tuo kompura ei ole ollut eikä edes varmaan kärkipuolikkaassa, mutta hauskin ihan varmasti- pelkkää ämpärimuovia sisällä ja räminä ylittää jopa kompuran ulinan satunnaisesti vaihtojen aikana. Kompuraan pitää muuten tehdä huolto 100kkm kohdalla ja on kohtuu työläs prosessi, itse työnä helppo ja halpa kunhan ensin kaivaa sen esiin. Uusi kompura on sitten jonkun tonnin eli kandee ne pikku öljyt vaihtaa.

Siis nimenomaan kompurapeli haussa ja 2005-2006 siksi kun luin, että sisustaan olisi jotain räminöitä vähentäviä muutoksia tehty. Tekstistäsi sai irti, että mini on jäänyt näistä lämpimämmin mieleen.

GTJu
Viestit: 217
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja GTJu »

Vittorio Jano kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti:
Auton vaihto ei ole ajankohtainen, mutta olisi toisaalta hyvä haistella lautojen raosta aidan toista puoltakin, joten mikä voisi olla hyvä vaihtoehto jos painotuksena maantieajo? Diesel automaatti on pakollinen, kun ajoa tulee 50 000km vuoteen. Tehoa voisi olla 200+ heppaa. Budjetti 20-25+k€ ja mittarissa alle 250tkm eli jonnin verran saa olla ajettu jos vaan on muuten siisti ja kestää ajoa.


Tehot ei ihan riitä, mutta muutoin suosittelen tätä. Ja kohta tämäkin on haarukassa.

Oma pykälää pienempi Rellu on ollut ihan tajuttoman laadukas ja kaikin tavoin hieno auto. Plussaa siitä, että ei ole mikään Bemari...(hymiö niille, jotka tarvii)

---

Itsellä vaihto ajankohtainen varmaan ensi kesänä...Vieläköhän sitä bensan ostaisi, vaiko joko olisi aika plugarin tai jopa täyssähkön...No, aikaa joogailla.

Ammattimiehenä kyllä todella vaikea suositella mitään ranskalaista edes pahimmalle vihamiehelle. Renault/Dacia, myös Nissan nykyään voisi jopa sanoa maailman paskimmat autot mitä tänä päivänä valmistetaan.. Ensikatsastuksessa vaihdetaan koko keulan tuenta uusiksi, jotta saisi leiman. Valitettavasti tänä päivänäkin Renault käyttää samaa tuentaa kuin 90-luvun alussa... :silly: Auton sisällä laatuvaikutelma on kuin pahimmasta painajaisesta. 2020 mallin autossa on edelleen samat nappulat ja vipstaakit kuin -02 lagunassa, puhumattakaan naurettavasta "luottokortti" avaimesta. Moottoriajoneuvojen valmistus pitäisi kieltää lailla Ranskassa. Toivottavasti ei tule baanania. Moderaattoria uhmaten kirjoitettu suoraan sydämmestä :lol:



Pakko kyllä olla eri mieltä. Omalla listalla 3008 viihtyi melko pitkään ja uusi 300hv hybrid pitää käydä kokeilemassa jossain välissä. Hintahan siinä on aivan posketon, mutta rohkea veto silti. Myös DS tuotteet kiinnostelee, mutta valikoima on toistaiseksi tasoa Alfa sillä erolla että tarjolla on todella pientä tai todella suurta. Kumpikaan ei oikein omaan käyttöön soveltunut.

Kaukaiseen keskusteluun kommentti: 406 pökötti oli kyllä luotettava, tilava, erittäin hyvä ajaa ja diesel (2.0 HDI) erittäin taloudellinen.
Mulla on ollut noita kolme. Joskus 2007 olin vaihtamassa Skoda Ocu 1.8T automaattiin, mutta se oli pökötin rinnalla ihan kauhean askeettinen ja tylsä auto.
Sitten taas esim. uudempi pösö 3008 oli kyllä aivan kauhea auto. En omistanu, mutta ajelin joitain kilsoja.

Dfin
Viestit: 128
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Dfin »

Mitenkäs muuteen sataviisysi kun huomasin, että sulla on ollut noita giuliettoja multiairina niin miten ne vertautuu cooperiin/mitoon.

Kokoluokka on tietysti eri, mutta onko giuliettassa silti vastaavaa ketteryyttä ja ajamisen iloa edes jollain tasolla? Onko noissa multiaireissa muuta tyypillistä harmia kuin multiair-yksiköt pitkillä huoltoväleillä? Onko manuaalilaatikot pahamaineista M32-sarjaa vaiko jotain mistä ei tarvitsisi huolehtia? Giuliettassa saisi ehkä enemmän järkisyitä mukaan samaan rahaan säilyttäen jonkinlaisen persoonallisuuden kuitenkin.

Avatar
sataviisysi
Viestit: 211
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

G on myös kuten totesit vähän erilainen golf luokkaan. Omat oli hyvillä varusteilla boset, nahat, lasikatto jne. Mitään ongelmia ei ollut, toki olivat kohtuu uusia ja Tct automaatti toimi ja tuntui paremmalta kuin esimerkiksi sen ajan dsg. Mä tykkäsin noistakin kyllä ja omaan makuun mukavia ja jopa hauskoja ajaa ja tuo multiairi tuntuu joskus jopa ihan tirheeltäkin. Mitoon verraten aika sama ehkä jopa kivempi kun tykkään automaatista ja samaan hengenvetoon hauskuusfaktorissa manuaali coopperiin verrattuna ei mitään jakoa. Mini vaan menee ja menee ulina lisääntyy. Noin 15 vuotta sitten kun tuo mini oli niin jopa liikennevaloissa joskus lapsettomuutta ja piti audimiehiä kiusata kun turboillaan hakivat vasemman kaistan. No sen jälkeen olen jättänyt kisailun muille. Olen hieman puolueellinen Minien suhteen kun nytkin on 9kk :crazyeyes: ollut tilauksessa sähkö coopperi ja nyt näkyy valoa tunnelin päässä corona teki tepposen, mutta runkonumero on jo ja linjalla ensi viikolla jos taas ei tule lockdownia.

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja AVe »

Eilen tuli tehtyä extempore autokauppa. Gt menee vaihdossa ja Golf GT tulee tilalle. Samat tehot kuin MA Giuliettassa, mutta hieman arkisempi muuten.
Ovien määrä kestää samana ja ulkoväri, ettei liikaa tulisi muutosta.

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Onko alfisteilla kokemusta Mondeo Hybridistä?

Kivasti varustellun Edition-farkun hinta alkaa Suomen mittapuulla olla kohdillaan (n. 36 Keur).
Latausjohtojen kanssa ei tarvitse sählätä, ts. haamukulutuksiin ei pääse, mutta kohtuulukemiin ilmeisesti kuitenkin?
Ei haittaa myöskään yhtään, että auto on suht mukava ja ilmeisen hiljainen.

Ulkonäkö on kyllä vähän pullamainen, akku vie osan tavaratilasta eikä urheilullisuutta löydy varmasti nimeksikään.

Ehkä varaan silti koeajon.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

glideslope kirjoitti:Onko alfisteilla kokemusta Mondeo Hybridistä?

Kivasti varustellun Edition-farkun hinta alkaa Suomen mittapuulla olla kohdillaan (n. 36 Keur).
Latausjohtojen kanssa ei tarvitse sählätä, ts. haamukulutuksiin ei pääse, mutta kohtuulukemiin ilmeisesti kuitenkin?
Ei haittaa myöskään yhtään, että auto on suht mukava ja ilmeisen hiljainen.

Ulkonäkö on kyllä vähän pullamainen, akku vie osan tavaratilasta eikä urheilullisuutta löydy varmasti nimeksikään.

Ehkä varaan silti koeajon.
Fuusiovastineella tuli ajeltua pieni pätkä viime vuonna. Itselleni kulkineesta jäi positiivinen vaikutelma ja kirjoittamasi huomiot pitävät paikkansa. Fordin hybridivoimalinja oli hyvin tojotamainen (tämä siis tässä kohtaa positiivista), materiaalit ja ajettavuus sitten jotain muuta kuin tojotaa (tämäkin positiivista). Ei kuitenkaan ole kiireisen kuljettajan auto, jos sillä jotain merkitystä on.
VMP

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja glideslope »

mattijus kirjoitti:
Fuusiovastineella tuli ajeltua pieni pätkä viime vuonna. Itselleni kulkineesta jäi positiivinen vaikutelma ja kirjoittamasi huomiot pitävät paikkansa. Fordin hybridivoimalinja oli hyvin tojotamainen (tämä siis tässä kohtaa positiivista), materiaalit ja ajettavuus sitten jotain muuta kuin tojotaa (tämäkin positiivista). Ei kuitenkaan ole kiireisen kuljettajan auto, jos sillä jotain merkitystä on.
Kiitos. Pitänee lähiaikoina lähteä potkimaan renkaita.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^^ Eikös Ford nimenomaan tehnyt yhteistyötä Toyotan kanssa Fusion/Mondeo -hybridin tekniikan kanssa..? Että ilmankos on toyotamainen :) Itsekin olen noita Mondeoita tiiraillut ja huomannut, että jossain Priuksen kopassa arvonalenema on tuntematon käsite, mutta että Mondeot on yllättävän edullisia vähän vanhennuttuaan. Pitänee kokeilla itsekin joskus. En tiedä mikä Mondeoissa on tilavuus-/teho-/vääntölukemat, mutta uusimman kopan RAV4 suorastaan lennähteli kun kaasupoljinta vähän painoi. Sikäli mukavaa toi hybriditekniikka.

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Täällä kun on pnv tietämystä:
530 f11/730 f01 (f02)...
Diesel härveli siis.
2009-2012 välille sopinee lompakkoon.
5 8-vaihteinen, 7 6v?
Vitosessa modernimpi mosa haluttaessa, kai. Ja uudempi laatikko?
Kumpi menee enempi pusikkoon?
740/535/540 toki vaihtoehtoina.
Onko noissa samat penkit? Comfort ehkä mun selälle.
Seiskassa tuplalasit lisävaruste?
Mistä sais varustelulistan alustanumerolla?

Toi pnv 3l kutoskone lie yhtä vakaa ku sitikan hodarit?

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kyyyllähän 8hp:ta on seiskaankin saanut, siinähän se on penarin kuorissa ekana esitelty. Eli ei tartte tinkiä askista jos tahtoo pidemmän korin ja enempi varusteita.

Penkeistä en osaa sanoa onko täysin samat, mutta ylipäätäänhän niissä on aika paljon vaihtoehtoja. Comforteista en sano varmaksi, mutta ainakaan vielä sporteissa ei esim. sähkösäädöt tai ristiseläntuki ole vakiokamaa, joten ne kannattaa tsekata jos kaipaa. Ainakin comforteihin on saanut myös ilmastointia (tai ainakin jotain tuuletusfunktiota, ei niissä kai omaa kylmäkonetta ole).

N57-variantteja taitaa molemmissa kaikki kuutosdiisselit olla. Vaan eipä siinä, varsin pätevä nokipoltin se on, kunhan vähän pitää huolta. Hehkuviat johtaa dpf-ongelmiin, joten yhtäkään herjaavaa hehkua ei kannata jättää korjaamatta.

Viimeksi kaivelin varustelistan bimmercat:sta: https://bimmercat.com/bmw/EN/vin/decoder/online - testasin, toimii nytkin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Ikinä en ole comforteissa istunut, mutta aina porukka jaksaa niitä hehkuttaa ehdottomana varusteena. Siis sellaiset harrastuneemmat bmw-kuskit hehkuttaa. Joo, tuuletuksen saa ja hieronnalla että aktiivisäädöin jopa, jolloin istuin elelee omaa elämäänsä niin ettei paikat puudu ja mahtaako jopa mutkaan taittaessa tukevoittaa kylkitoppauksia. Seiskassa tällaiset varmaan todennäköisempiä mitä vitosissa. 99,5% Nettiauton valikoimasta näitä ei kyllä löydy.

Toi vitonen on jo varsin iso auto ja seiska astetta isompi. Omaan katospaikalle seiskaa en taitaisi saada mahtumaan kyllä.

Egr-ongelmia noissa on ollut, mutta merkkarilla laittavat todennäköisesti kuntoon. Pahimmillaan auto voi syttyä palamaan. Mulla vaihtoivat myös imusarjan vuosi takaperin, kun oli niin nokeentunut. Soittelee merkkarille niin selviää onko vaihdettu "turvallisempaan".

Xdrivessa etuvetarit vähän heikkolaatuisia (itsellä naputtaa kääntyessä), mutta Löbron tarvikeosa reilut 200e kipale eli ei iso investointi vaihtaa. Jakolaatikkoon öljynvaihdot, vaikka ei kuulu viralliseen huolto-ohjelmaan. On varsin kallis mötikkä jos hajoaa. Alkaa kait nypyttää/nykiä esim liikenneympyröissä, kun oireilee.

Farkun takapää ilmapusseilla ja ne vuotaa aikanaan.

Tää 8-lovinen automaatti on kyllä sen verran hieno, että mielellään katsoisin sellaista jos ne vanhemmat seiskasarjalaiset onkin 6-lovisella.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Mietiskelyä.

Haihattelun jäljiltä todelliset Suitsan korvaajavaihtoehdot lienevät Alfa Romeo Giulia tai BMW 4-sarja takaovilla sekä B48 moottorilla. (Muistelen että jäsen Polforea ennakoi tämän suuntaista, oikeaan osunut arvio saattaa tuo hyvinkin olla...)

Neliveto ei ole must, joka hiukan pelastaa mahdollisuutta Alfaan, mutta hirmuinen käytetyn auton hankintahintaero ohjaa joko F36 ostoon tai pitkähköön odotteluun Giulian saatavuuden kanssa.

Mistä tullaankin päivittelyyn: kerrankin on löytynyt Alfa Romeo joka pitää hintansa hel***in hyvin! Uutena verrokkinelonen on aika samoissa hinnoissa, mutta hintapudotus on kyllä Biimerissä aika vauhdikas. Sama loota ja B48 on ihan jees motti sekä nelikkoja saa jo hyvinkin edukkaasti, esim: https://www.rinta-jouppi.com/vaihtoauto ... 20/304152/

Oon saanut ennen tuskailla Alfan hinnan vapaapudotuksia moneen otteeseen ja nyt tuntuu ettei millään putoa hinta - onko tämä oman pään sisäistä harhaa vai mitähän helkkaria on tekeillä?

Samaan aikaan kaveri puuhaa kauppoja MiTo QV:sta Giulietta QV TCT:hen - sellasesta tuntuu hinnasta kadonneen neljässä vuodessa puolet. Giuliasta ei paljon mitään. Blaah. Kolmatta Giuliettaa itselle ei tule, lähinnä TCT vs. ZF8 vuoksi. Mutta haluaisin Giulian kun se on parempi kuin 4-sarja. Mutta ei se NIIN paljon parempi ole että siitä kymppejä enemmän maksetaan. Hitto että harmittaa tällanen köyhyys. Ehkä ajelen kostoksi vaan tolla Suitsalla. (Niijoo, paholaisenmehua juovat voimalähteet eivät ole vaihtoehto.)

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

lerppu kirjoitti: Oon saanut ennen tuskailla Alfan hinnan vapaapudotuksia moneen otteeseen ja nyt tuntuu ettei millään putoa hinta - onko tämä oman pään sisäistä harhaa vai mitähän helkkaria on tekeillä?
Niitä ei myydä uutena :(
VMP

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

lerppu kirjoitti:Mietiskelyä.

Haihattelun jäljiltä todelliset Suitsan korvaajavaihtoehdot lienevät Alfa Romeo Giulia tai BMW 4-sarja takaovilla sekä B48 moottorilla. (Muistelen että jäsen Polforea ennakoi tämän suuntaista, oikeaan osunut arvio saattaa tuo hyvinkin olla...)

Neliveto ei ole must, joka hiukan pelastaa mahdollisuutta Alfaan, mutta hirmuinen käytetyn auton hankintahintaero ohjaa joko F36 ostoon tai pitkähköön odotteluun Giulian saatavuuden kanssa.

Mistä tullaankin päivittelyyn: kerrankin on löytynyt Alfa Romeo joka pitää hintansa hel***in hyvin! Uutena verrokkinelonen on aika samoissa hinnoissa, mutta hintapudotus on kyllä Biimerissä aika vauhdikas. Sama loota ja B48 on ihan jees motti sekä nelikkoja saa jo hyvinkin edukkaasti, esim: https://www.rinta-jouppi.com/vaihtoauto ... 20/304152/

Oon saanut ennen tuskailla Alfan hinnan vapaapudotuksia moneen otteeseen ja nyt tuntuu ettei millään putoa hinta - onko tämä oman pään sisäistä harhaa vai mitähän helkkaria on tekeillä?

Samaan aikaan kaveri puuhaa kauppoja MiTo QV:sta Giulietta QV TCT:hen - sellasesta tuntuu hinnasta kadonneen neljässä vuodessa puolet. Giuliasta ei paljon mitään. Blaah. Kolmatta Giuliettaa itselle ei tule, lähinnä TCT vs. ZF8 vuoksi. Mutta haluaisin Giulian kun se on parempi kuin 4-sarja. Mutta ei se NIIN paljon parempi ole että siitä kymppejä enemmän maksetaan. Hitto että harmittaa tällanen köyhyys. Ehkä ajelen kostoksi vaan tolla Suitsalla. (Niijoo, paholaisenmehua juovat voimalähteet eivät ole vaihtoehto.)
Tekee oikein pahaa seurata sivusta tuota miehistä kärsimystä. Tässä idea, kostoksi vaihdat sen suitsan johonkin aivan karmeaan vanhaan rotta-autoon kaunistamaan kotipihaa. Ei aikaakaan kun huomaat, että vaimo on viemässä sinua alfa-kauppaan :mrgreen:

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^^Totta.

En ostanut minäkään uutena. Joten olen osa valittamaani ongelmaa. :(
Kytätään kumminkin Giuliaa...

^Kiitän myötäelämisestä! :mrgreen:

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

mattijus kirjoitti:
lerppu kirjoitti: Oon saanut ennen tuskailla Alfan hinnan vapaapudotuksia moneen otteeseen ja nyt tuntuu ettei millään putoa hinta - onko tämä oman pään sisäistä harhaa vai mitähän helkkaria on tekeillä?
Niitä ei myydä uutena :(
Ja inkompetentisti ideologian ohjaamana laadittu autoverotus rankaisee bensaversioiden tuonnissa markkinoilta joissa niitä myydään uutena.

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:(Niijoo, paholaisenmehua juovat voimalähteet eivät ole vaihtoehto.)
Nyt pitää kysyä miksi Giulian kohdalla?

Ymmärtäisin jos kyseessä olisi 6-8 sylinteriä jossakin järjestyksessä vs. in-line 4 mutta Giulian bensaturbokoneissa on punaviiva 5500 rpm ja rajoitin 6200 rpm kohdalla ja pyttyjä saman verran kuin dieselissäkin. Ja niissä kaikissa on tomaatti joka vaihtaa ajoissa. (Oletan siis että QV Giulia ei ole optiona...)

Hanki pieniveroinen 136hp - 150hp diesel Giulia ja laita bitit osoittamaan 220-240 hp mukaista järjestystä.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Kun jokin ehto ei käy järkeen, sille motivaattoria pitää etsiä asiayhteyden reunalta... Myönnetään etten ole dieselin fani minäkään, mutta tulevat autokauppani ovat luvanvaraisia - kunhan olen nykyisen rangastukseni suorittanut. :oops:

Cotzy
Viestit: 289
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
Paikkakunta: Turku

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

lerppu kirjoitti:^Kun jokin ehto ei käy järkeen, sille motivaattoria pitää etsiä asiayhteyden reunalta... Myönnetään etten ole dieselin fani minäkään, mutta tulevat autokauppani ovat luvanvaraisia - kunhan olen nykyisen rangastukseni suorittanut. :oops:
Onhan tämä aikas karmaisevaa todistusta siitä, kuinka sivuaskeleen aikana syntyykin arvonsa pitävä uusi Alfa-sukupolvi :| . Kenpä olisi uskonut, että uudenkarheiden Alfojen tarjonnan ohuus pitää hinnat ylhäällä, eikä arvonpudotussyöksykierteestä ole merkkejä?

Toivon kaikesta sydämestäni onnellista, mutta Alfaista loppua tälle.

Suosittelen silti pahimpiin vieroitusoireisiin käydä kokeilemassa sitä facelift 166:sta.
Varsinais-Suomen metsästäjät jo puhdistavat kiväärejään ja näppärien metsästysautojen kysyntäpiikki on aivan käsillä.
Esität paikan myyntipäällikölle Suzukin täydellisenä ratkaisuna saariston savisen kivikkoisille metsäpoluille ja haluamisen dilemma kääntyy ylösalaisin :P .

Sen 166:n käyttö- ja harrastusarvo on enemmän nousussa kuin laskussa.

Cotzy

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Cotzy kirjoitti:
lerppu kirjoitti:^Kun jokin ehto ei käy järkeen, sille motivaattoria pitää etsiä asiayhteyden reunalta... Myönnetään etten ole dieselin fani minäkään, mutta tulevat autokauppani ovat luvanvaraisia - kunhan olen nykyisen rangastukseni suorittanut. :oops:
Onhan tämä aikas karmaisevaa todistusta siitä, kuinka sivuaskeleen aikana syntyykin arvonsa pitävä uusi Alfa-sukupolvi :| . Kenpä olisi uskonut, että uudenkarheiden Alfojen tarjonnan ohuus pitää hinnat ylhäällä, eikä arvonpudotussyöksykierteestä ole merkkejä?

Toivon kaikesta sydämestäni onnellista, mutta Alfaista loppua tälle.

Suosittelen silti pahimpiin vieroitusoireisiin käydä kokeilemassa sitä facelift 166:sta.
Varsinais-Suomen metsästäjät jo puhdistavat kiväärejään ja näppärien metsästysautojen kysyntäpiikki on aivan käsillä.
Esität paikan myyntipäällikölle Suzukin täydellisenä ratkaisuna saariston savisen kivikkoisille metsäpoluille ja haluamisen dilemma kääntyy ylösalaisin :P .

Sen 166:n käyttö- ja harrastusarvo on enemmän nousussa kuin laskussa.

Cotzy
@lerpulle pitäis järjestää kolehti alfan käsirahaa varten :mrgreen:

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Oon vitosella (5e) mukana. Kympillä (10e), jos auton väri on jotain todella repäisevää, kuten neonvihreä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Kaksikymmentä (20€) jos saan alfan kauppakirjan allekirjoittamisen jälkeen nähdä sen korkokengän, jolla toveria on painettu lähemmäs suitsan rattia.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Olen liikuttunut. Joko ryhmän vertaistuki on vertaansa vailla tai sitten vakavasti alfaholisoituneet eivät halua jäsenistön lipsuvan aiheesta. Kummin vaan niin iso kiitos tsempityksestä!

Keskityn tässä nyt huomenna tapahtuvaan Giulietta QV TCT:n koeponnistukseen, kaveri meni sitten kauppoja tekemään... Kuulin että työyhteisöllä on olemassa vedonlyöntipurkki kallellaan siihen, että tämä tapahtuma tyrkkää minut yli reunan! :silly:

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:Olen liikuttunut. Joko ryhmän vertaistuki on vertaansa vailla tai sitten vakavasti alfaholisoituneet eivät halua jäsenistön lipsuvan aiheesta. Kummin vaan niin iso kiitos tsempityksestä!

Keskityn tässä nyt huomenna tapahtuvaan Giulietta QV TCT:n koeponnistukseen, kaveri meni sitten kauppoja tekemään... Kuulin että työyhteisöllä on olemassa vedonlyöntipurkki kallellaan siihen, että tämä tapahtuma tyrkkää minut yli reunan! :silly:
No, käy hakemassa tuo kiiltävä, kaunis, vähän ajettu Brera joka tulee myyntiin joka syksy.

https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/brera/11438981

Kuva

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tuo on kieltämättä kaunis. Hieno väri. Myyjäkin tuntee tuotteen arvon...

n00b tyyppinen kysymys (en ole tähän kauppoja tekemässä, mutta kiinnostaa yleisellä tasolla):
- Onko Brera miten samanlainen ajaa kuin 159?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

lerppu kirjoitti:^Tuo on kieltämättä kaunis. Hieno väri. Myyjäkin tuntee tuotteen arvon...

n00b tyyppinen kysymys (en ole tähän kauppoja tekemässä, mutta kiinnostaa yleisellä tasolla):
- Onko Brera miten samanlainen ajaa kuin 159?
Omasta ajokokemuksesta, brera on raskaamman tuntuinen, mutta kuljettajan ergonomia on parempi. Vertaan 159 berlina 2,2jts vs. Brera 2,4 jtdm.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Oukkidoukki, kivahan Breraa on katsella kun sellaisen näkee! Kyytiinkin lähtisin mielelläni.

Cotzy
Viestit: 289
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
Paikkakunta: Turku

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

^ Jos Brera/Giulia kiinnostaa, tuossa olis aikas hienon näköinen ratkaisu 8) .

https://www.autoscout24.com/offers/alfa ... c=listPage

Voisi itse innostuakin, kun vain olisi Q4 Iso-Jötsi. Tai reilusti edullisempi etuvetoriisseli.

Cotzy

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Johan nyt! :shock:

...Brera ei oikeastaan hirrrmusti kiinnosta. Jokin aika sitten jäsen Hanulla taisi olla rivissä automaaginelikko Isojötsi - se periaatteessa kyllä kiinnosti. Mutta silloin olin pahasti E92 lumoissa, joten ajoitus ei oikein osunut. Lisäksi voimalinja 159 ohjaksissa ei vaikuttanut...

Brera on kyllä kaunis.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Cotzy kirjoitti:^ Jos Brera/Giulia kiinnostaa, tuossa olis aikas hienon näköinen ratkaisu 8) .

https://www.autoscout24.com/offers/alfa ... c=listPage

Voisi itse innostuakin, kun vain olisi Q4 Iso-Jötsi. Tai reilusti edullisempi etuvetoriisseli.

Cotzy
Tämä keulahan sopii breraan paremmin kuin giuliaan :shock:

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Raimo Miettinen kirjoitti:Toi vitonen on jo varsin iso auto ja seiska astetta isompi.

Tää 8-lovinen automaatti on kyllä sen verran hieno, että mielellään katsoisin sellaista jos ne vanhemmat seiskasarjalaiset onkin 6-lovisella.
F11 vs x7 farkussa kontin tila sitikassa lie käytännössä isompi, muutoinkaan se ahtain auto.

8 loota hieno juu.
Mut jos seiskaan päätyy, kaks lisävaihdetta nostaa hintaa kympin/toista. Käsittääkseni lci:ssä 8v, eli 2013 mallissa.

F11 mikkälie semikarvalakki puolisähkösporttipenkit on, öö, penkit.
Sitikan penkki kohtuu jees, vaikkei reisituki ole säädettävä. Mm. selkänoja taittuu kahdesta kohtaa ja ristis tuki ylösalas ja syvyys - sitä käytetään hierontatoiminnossa. Pari muistipaikkaakin on.

Jos täs penariin päätyy, ni ehkä sit seiska. - 09 lähtien lie, ei fakelift. Kaadettava takaselkänoja lie kans yks varustetoive...

Hiljaista ja mukavaa maantielaivaa haaveilen siis.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Joko Rasvis on saanut ID.3:n ? :-D
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

JiiPee kirjoitti:Joko Rasvis on saanut ID.3:n ?
Käyttökokemuksia odotellaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Persaukiset mitään autoja ostele. Kun sain hinnaston lapaan niin pyysin lähettämään varausmaksun takaisin. Ei tosin ole vielä näkynyt.

Tuli vähän puun takaa että se tukeva 30k€ versio onkin jollakin 80 kW teholla. On se nyt vaan 1600 kg omapainolle aika vähän. Ja varusteet on leivottu paketteihin siten, että jos haluaa vaikkapa sporttipenkit, pitää valita kallein Tour-varustelu jossa on vaikka mitä minulle tarpeetonta ryjöä.

Ja sitten vielä: Saksassa on ilmeisesti sähköautojen hankintatuki 7k€. Tarkoittanee, että näitä saa sieltä parin vuoden päästä käytettynä sopivampaan rahaan.

Käyn minä silti koeponnistamassa kamppeen kunhan ehdin, mutta ostohousut on pesussa.
- Epäkelpokeräilijä -

JanV
Viestit: 327
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Giulia 2018

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JanV »

Ja kun se 150kw versiokaan ei pääse täysakulla ku johonkin 7-8 sec 0-100 mikä olis viel ihan ok. 80kw ja siihen joku 50% akku ni voi mennä parikyt sekkaa et pääsee motarinopeuteen ja ohittamista ei kannata ees miettii.
50k€ auto toi ei ole millään mutta tämä nyt on vähän ongelma kaikissa sähköautoissa. Idea hyvä mut hinnat liian korkeita. Ja suomen 2k€ tuki ei hirveesti lämmitä tossa.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Hyundai ioniq electric voisi tarjota enemmän vastinetta pienemmällä rahalla. Itsekin tuli pyydettyä tarjousta id3 1st plus 150kw, 58 keh akulla. Hintaa olis 46000. Samaan rahaan saisi kyllä vähän parempaakin, ei välttämättä tehdastilauksena, mutta kuitenkin.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

En ole kyllä tuossa nykyisessä Amperassa havainnut mitään isompaa suorituskyvyn muutosta täysillä tai tyhjillä pattereilla. Varmaan jotain eroa on, mutta ei niin isoa että siihen kinnittäisi huomiota. Sen 111 kW riittää vielä kelvollisesti 1600 kilon köntin ohituksiin maantiellä mutta ei sitä potkua nyt enää välittäisi vähentää. Kylillä pyöriessä se kyllä tuntuu jopa pirteältä.

En ole Hyntäintä ajanut mutta siinä kuuluu olevan aika ankara rengasmelu. Ja ulkoasu ei varsinaisesti innosta kaivamaan lompakkoa. Turhamaisuus tekee elämästä hankalaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Miketti
Viestit: 15
Liittynyt: 05 Joulu 2016, 20:02
Car(s): Citroen C5 ’14, Focus ST '16
Paikkakunta: Toivakka

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Miketti »

Kun ei oikein sopivaa Alfaa löytynyt perheen tarpeisiin, niin nyt nautitaan sitten hydractive 3+ tasoittamasta kyydistä :mrgreen:
Liitteet
1484894A-6540-4C28-985F-C6CF4FB5AC20.jpeg
(86.79 KiB) Tiedosto ladattu 1296 kertaa

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Mul kans tomne valkia C5 farkku, parinsadan kaakin hodarilla (nyt myynnissä, ostakaa pois).
Kun ej alfalla ole lähelläkään vastaavaa...

Shitikan penkeistä tykkään - mulle se liki tärkein feature.
Eka hyde ollu taloudessa jo yli 14v.

Nyt mieliteko hiljempaan. 7-sarjan pnv lie seuraava?
Toki C6 listalla...

No kerranha sitä eletään...

Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^^ Onkos tuo vielä Crosstourer? Aikas harvinainen ainakin suomessa.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Odottavan aika on pitkä. Tuli tilattua ennen Joulua tuollainen Klonkkari ID3, 150kw 62/58kwh akulla oleva Pro performance malli. Tarjous autosta sekä hyvitys nykyisestä autosta sen verran hyvä, etten kovin kauaa miettinyt. Tietenkin omasta mielestäni pakasta vedetystä autosta erittäin hyvä diili.

Jos tuolla nyt hetken ajelisi. Nykyinen ollut ihan liian kauan ajossa, yli vuosi jo sama auto alla :mrgreen:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kyllähän tuo ID3 ihan potentiaalinen tuote on. Toivottavasti on ti-su valmistettu yksilö.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Yritin taas vaihtaa Stelvioon. Tuusulan SCC:llä rivissä oleva kävi koeajossa ja tarjouksenkin sain. Vaihtohyvitys jäi 3 kiloa lyhyeksi tyydyttävästä - ja Stelviosta puuttui peruutuskamera. Jäi kauppaan - mutta toivoa on! Rouva tykkäsi. Nyt vaan sporttijakkaroita ja peruutuskameraa metsästämään. Uutena toki sais, mutta hinta on JÄRKYTTÄVÄ. Kun ei vaan ole sitä liitua että sais piirrettyä. :roll:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tuusulan SSC antoi mulle luokattoman huonon tarjouksen 159stä.
Muutamas päivää myöhemmin tarjosivatkin sen mitä pyysin, tosin kaupat oli jo tehty toisaalla. Yrittävät eka tehdä tiliä enempi, mutta loppujen lopuksi tässä vuoden lopussa kaikki kauppa kannattaa...

Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

lerppu kirjoitti:Yritin taas vaihtaa Stelvioon. Tuusulan SCC:llä rivissä oleva kävi koeajossa ja tarjouksenkin sain. Vaihtohyvitys jäi 3 kiloa lyhyeksi tyydyttävästä - ja Stelviosta puuttui peruutuskamera. Jäi kauppaan - mutta toivoa on! Rouva tykkäsi. Nyt vaan sporttijakkaroita ja peruutuskameraa metsästämään. Uutena toki sais, mutta hinta on JÄRKYTTÄVÄ. Kun ei vaan ole sitä liitua että sais piirrettyä. :roll:
Jokos tuo oli uudemmalla infotainment systeemillä joka tukisi carplayta/android autoa? Vai oliko vanhempaa mallia ja vain rekisteröity vasta -19?

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:Yritin taas vaihtaa Stelvioon. Tuusulan SCC:llä rivissä oleva kävi koeajossa ja tarjouksenkin sain. Vaihtohyvitys jäi 3 kiloa lyhyeksi tyydyttävästä - ja Stelviosta puuttui peruutuskamera. Jäi kauppaan - mutta toivoa on! Rouva tykkäsi. Nyt vaan sporttijakkaroita ja peruutuskameraa metsästämään. Uutena toki sais, mutta hinta on JÄRKYTTÄVÄ. Kun ei vaan ole sitä liitua että sais piirrettyä. :roll:
Tervetuloa Stelvio-kerhoon kun aika on!

Sporttijakkaroita on kyllä vaikea löytää 2017 - 2018 malleista mutta sitkeällä etsinnällä kyllä se oikea yksilö vielä vastaan tulee. Ja kuten sanottu, tälläiseen (Soccer)MommyMobileen sopii mielestäni kyllä myöskin diesel ihan yhtä lailla kuin vääntävä mutta ei niin kiertävä bensanelonenkin.

Vastaa Viestiin